| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 54
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Didaktika : Med dediščino preteklosti in sodobnim utripom učenja in poučevanja, zbornik povzetkov
2025, zbornik

Opis: Zbornik povzetkov konference prinaša raznolike in aktualne prispevke s področja vzgoje in izobraževanja. V osrednjem delu so predstavljene teme refleksije učiteljev, procesno usmerjenega študija ter sodobnih izzivov visokošolske didaktike. Razprave se dotikajo tudi stresa in izgorelosti učiteljev ter participacije študentov v akademskem odločanju. V sklopu specialnih didaktik avtorji obravnavajo pomen kulturne dediščine, matematične koncepte, zgodovinsko poučevanje in praktične vidike pouka biologije. Prispevki o jezikovnem pouku izpostavljajo pomen kritičnega branja, jezikovne politike in metodike. Sekcija o pouku izpostavlja sodobne didaktične pristope, pouk na prostem ter teoretske modele. Zadnji sklop vključuje prispevke o svetovalnem delu, umetnosti v izobraževanju ter izzivih pri izobraževanju odraslih. Skupno zbornik odraža preplet teoretskih uvidov in praktičnih rešitev za izboljšanje kakovosti izobraževalnega procesa.
Ključne besede: refleksija učiteljev, visokošolska didaktika, procesno usmerjen študij, participacija študentov, specialne didaktike, pouk, svetovalno delo, kulturna dediščina, poučevanje jezikov, didaktične metode, izobraževanje odraslih, kakovost izobraževanja
Objavljeno v DKUM: 20.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
URL Povezava na datoteko

2.
Pomen izobraževanja prostovoljcev v Slovenskem društvu Hospic : magistrsko delo
Jernej Horvat, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava pomen izobraževanj za prostovoljce Slovenskega društva Hospic. Preučevali smo doživljanje osebnostne rasti prostovoljcev kot posledico udeležbe na izobraževanjih. V teoretičnem delu smo na podlagi pojasnitve pojma izobraževanje odraslih predstavili pomen izobraževanja za prostovoljce. V nadaljevanju smo se posvetili predstavitvi vloge izobraževanja odraslih pri osebnostni rasti posameznikov. Sledi predstavitev pojma »hospic« in Slovenskega društva Hospic. Osrednji del teoretičnega dela je obravnava izobraževanj za prostovoljce v Slovenskem društvu Hospic in pregled raziskav, ki se osredotočajo na vlogo izobraževanj za prostovoljce hospica v povezavi z njihovo osebnostno rastjo. V empiričnem delu smo izvedli polstrukturirane intervjuje s šestimi prostovoljkami Slovenskega društva Hospic, ki so dejavne v Območnem odboru Maribor. Zbrane podatke smo pozneje obdelali s fenomenološko metodo. S tem smo dobili vpogled v pomen izobraževanj za prostovoljce v Slovenskem društvu Hospic pri njihovi osebnostni rasti. Ugotovili smo, da se je osebnostna rast pri udeleženih prostovoljkah v raziskavi pokazala na treh področjih. Sprva se je pokazala sprememba v dojemanju svojega življenja in samega sebe. Nadalje se je izkazalo, da imajo po udeležbi na izobraževanjih prostovoljke predrugačen odnos do njihovih bližnjih, hkrati pa smo ugotovili, da so udeleženke začele drugače dojemati tematiko smrti.
Ključne besede: Slovensko društvo Hospic, prostovoljstvo, izobraževanje za prostovoljce, osebnostna rast, izobraževanje odraslih
Objavljeno v DKUM: 20.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

3.
Življenjska zgodba kot metoda raziskovanja v izobraževanju odraslih : magistrsko delo
Petra Očko, 2024, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se ukvarjali s proučevanjem izobraževanja odraslih v luči življenjskih izpovedi udeležencev izobraževanja odraslih. Teoretični del smo razdelili na dva dela, kjer smo v prvem delu podrobneje raziskali določene ključne vidike izobraževanja odraslih, in sicer od splošne opredelitve definicije izobraževanja odraslih do opredelitve specifičnih metod dela samih izobraževalcev ter lastnosti izobraževancev. V drugem delu smo podrobneje opredelili kvalitativno raziskovanje in pojem življenjske zgodbe. V empiričnem delu smo izvedli sedem nestrukturiranih intervjujev v obliki življenjske zgodbe z udeleženci izobraževanja odraslih. Rezultate intervjujev smo obdelali s kvalitativno vsebinsko analizo. Ugotovili smo, da so se vsi izmed intervjuvanih posameznikov za izobraževanje v odrasli dobi v večinski meri odločili samoiniciativno, tekom izobraževanja pa so bili visoko notranje motivirani. Raziskava je pokazala, da so nekateri izobraževalni programi bolj prilagojeni potrebam odraslih kot drugi. Ugotovili smo še, da so se odrasli v določenem obsegu, delno zaradi ciljno usmerjenega učenja in delno zaradi že pridobljenih življenjskih izkušenj, učili lažje, kot v mladosti. Rezultati naše kvalitativne raziskave so potrdili teoretičen okvir predelane literature s področja izobraževanja odraslih, in sicer da mora učinkovito izobraževanje odraslih prepoznati ter izkoristiti edinstvene značilnosti odraslih učencev, vključno z njihovo potrebo po praktični uporabnosti, spoštovanju njihovih izkušenj in upoštevanju njihovih časovnih ter življenjskih omejitev. Izobraževalni programi morajo biti fleksibilni, relevantni in odzivni na raznolike potrebe odraslih.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, življenjska zgodba, motivacija, kvalitativno raziskovanje
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 144; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (875,96 KB)

4.
Motivacija za izobraževanje zaposlenih v domu Petra Uzarja
Patricija Lukan, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava motivacijo za izobraževanje zaposlenih v domu Petra Uzarja. V teoretičnem delu spoznamo motivacijo in izobraževanje ter njuno povezanost. V praktičnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo jih zastavili. Ugotovili smo da zaposlene najbolj motivira osebna in poklicna rast, ter povečanje samozavesti, da se najraje izobražujejo znotraj organizacije v službenem času ter da jim največji oviri predstavljata pomanjkanje časa in stroški izobraževanja. Na podlagi odgovor ankete lahko Dom Petra Uzarja ustvari učinkovit in bolj ustrezen načrt za izobraževanje zaposlenih.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, izobraževanje odraslih
Objavljeno v DKUM: 17.06.2024; Ogledov: 140; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

5.
Neformalno izobraževanje odraslih ob delu
Maša Rakovec, 2019, diplomsko delo

Opis: Mlajše in starejše generacije so neprestano priče hitrim spremembam in napredku. Vse izboljšave (npr. v tehnologiji, zakonih, predpisih itd.) zelo vplivajo na delovna mesta. Posamezniki ugotavljajo, da le stopnja formalne izobrazbe ni dovolj za učinkovito in kakovostno delo ter tudi ne zagotavlja ohranitve delovnega mesta. Zato je med zaposlenimi stalna potreba po pridobivanju dodatnega znanja in veščin tako na strokovnem kot tehnološkem področju. Odrasli najbolj pogosto pridobijo ali pa nadgradijo svoje znanje z udeležbo na neformalnem izobraževanju. Raziskavo diplomskega dela smo izvedli med udeleženci konference, imenovane Koktajl sprememb 2018, ki jo vsako leto organizira podjetje Verlag Dashöfer. Glavni cilji raziskave so bili ugotoviti vzroke za udeležbo odraslih na tej konferenci in na drugih neformalnih izobraževanjih, ki jih organizira podjetje Verlag Dashöfer. Ugotoviti smo želeli tudi, kateri so ključni elementi izobraževalnih programov podjetja Verlag Dashöfer, ki vplivajo na udeležbo posameznika. Želeli smo identificirati najbolj pogoste kriterije, na podlagi katerih se posameznik odloči za določen izobraževalni dogodek, ki ga organizira podjetje Verlag Dashöfer. Z analizo odgovorov smo prišli do sledečih ugotovitev: organizatorji izobraževanj morajo pazljivo izbrati izvajalce predavanj, saj so izvajalci predavanj najpomembnejši kriterij pri izbiri neformalnega izobraževanja. Poleg ustrezne kompetentnosti se večina anketirancev odloči za določeno izobraževanje tudi na podlagi osebne preference posameznega predavatelja. Večina anketirancev je zavzetih za pridobivanje ali nadgrajevanje znanja. Organizatorji morajo tudi poskrbeti za raznoliko in z znanjem bogato ponudbo izobraževanj, saj so rezultati raziskave pokazali, da se anketiranci udeležujejo neformalnih izobraževanj, tako takih, kjer nadgrajujejo znanje na svojem strokovnem področju, kot takih, kjer širijo svoje znanje tudi na druga strokovna področja. Za anketirance je Ljubljana ena izmed najbolj priljubljenih lokacij izobraževanj, ki jih organizira podjetje Verlag Dashöfer. Glede cene in lokacije bi morali bolj podrobno zastaviti anketna vprašanja, da bi lahko pridobili bolj natančne ugotovitve.
Ključne besede: - neformalno izobraževanje, - izobraževanje odraslih, - zavzetost, - odločanje, - organiziranje programov neformalnega izobraževanja odraslih.
Objavljeno v DKUM: 14.11.2019; Ogledov: 1569; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (860,42 KB)

6.
Didaktične značilnosti dela s tečajniki slovenskega jezika kot drugega/tujega jezika
Brina Fras, 2019, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrskega dela smo sprva opredelili pojem andragoške didaktike, v nadaljevanju pa proučili področje izobraževanja odraslih. Poročali smo o vrstah izobraževanja odraslih, o motivaciji odraslih in njihovi pripravljenosti na izobraževanje in izpostavili spodbujevalne in zaviralne motive. Posvetili smo se izobraževalcem odraslih in izpostavili težave, s katerimi se na področju izobraževanja odraslih srečujejo. Pisali smo o organizacijah izobraževanja odraslih in našteli najpogostejše metode dela z odraslimi. Nadalje smo se v celoti posvetili le jezikovnim izobraževanjem v Sloveniji, pri čemer so nas posebej zanimali začetki poučevanja slovenščine kot drugega tujega jezika. Opisali smo priprave predavateljev na delo s tečajniki, pri čemer smo pozornost preusmerili predvsem na obravnavo besedišča in slovnice ter na obravnavo besedil pri poučevanju slovenščine kot drugega/tujega jezika. V zaključku teoretičnega dela smo pisali o tujih študentih, vpisanih na slovenske univerze, in o univerzitetnih zahtevah njihovega znanja slovenščine za pričetek ali nadaljevanje njihovega študija v Sloveniji. Z našo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 51 udeležencev lektorata slovenščine za tujce, smo pridobili mnenja sodelujočih o poteku lektorata, o pristopih k poučevanju s strani izvajalca in o soočanju z njihovimi lastnimi jezikovnimi preprekami v vsakdanu. Zanimive razlike so se pokazale ravno pri slednjem, složno pa so študentje odgovarjali pri trditvah, vezanih na predavateljeve pristope k poučevanju.
Ključne besede: jezikovni tečaji, slovenščina kot drugi/tuji jezik, lektorat slovenščine za tujce, izobraževanje odraslih, didaktične metode
Objavljeno v DKUM: 02.08.2019; Ogledov: 2641; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

7.
Preverjanje in ocenjevanje znanja v izobraževanju odraslih
Amadeja Koren, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali s področjem preverjanja in ocenjevanja znanja v izobraževanju odraslih. Zaradi različnih motivov za izobraževanje ter starostnih, poklicnih in interesnih razlik je izobraževanje odraslih prilagojeno udeležencem. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, katere so najpogostejše prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja, kako so udeleženci seznanjeni s pravili in kriteriji ocenjevanja, ali so izvajalci dosledni pri izvajanju preverjanja znanja, kateri načini ocenjevanja so jim blizu ter odnos med povratno informacijo, oceno in motivacijo za učenje. Raziskavo smo s pomočjo anketnega vprašalnika opravili v maju in juniju leta 2018. Vzorec je sestavljalo 81 oseb, ki so bili v izobraževanje odraslih vključeni takrat ali pa kdaj prej. Za pridobljene podatke so bile izračunane frekvenčne distribucije, za preverjanje razlik med spoloma in starostnimi skupinami je bil uporabljen χ²-preizkus. Glavne ugotovitve so bile, da se preverjanje predhodnega znanja izvaja redko, sprotno preverjanje pa je najpogosteje izvedeno v obliki skupinskega dela. Odrasli udeleženci so za učenje predvsem notranje motivirani in se za pravila in kriterije precej zanimajo, posledično so z njimi tudi dobro seznanjeni. Najbolj priljubljena načina ocenjevanja znanja sta pisni in kombinirani, najbolj cenjena prilagoditev, vezana na ocenjevanje, je vnaprej znan datum ocenjevanja. Razlik med spoloma in starostnimi skupinami nismo ugotovili.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, preverjanje, ocenjevanje, prilagoditve, motivacija, osebni izobraževalni načrt (OIN)
Objavljeno v DKUM: 02.08.2019; Ogledov: 2043; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (678,08 KB)

8.
VPLIV IZOBRAŽEVANJA ODRASLIH NA KAKOVOST ŽIVLJENJA – PRIMER LJUDSKA UNIVERZA ROGAŠKA SLATINA
Nataša Hohnjec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo raziskali, kako izobraževanje udeležencev odraslih vpliva na kvaliteto njihovega življenja ter koliko je pri delu uspešna organizacija (Ljudska univerza Rogaška Slatina). Namen raziskave je bil odkriti, kako vpliva vključenost v izobraževanje in učenje na percepcijo kakovosti življenja ljudi ter tako spoznati, kateri so tisti dejavniki izobraževanja in učenja, zaradi katerih ljudje doživljajo življenje bolj kakovostno. Zaposleni se na LURS, ki je vodilna organizacija na področju izobraževanja odraslih na območju Obsotelja in Kozjanskega, zavedamo tega, da je ustrezna izobrazba ključni dejavnik za kakovostnejše življenje naših slušateljev programov izobraževanja odraslih. Spremljamo povpraševanje na trgu dela in temu tudi prilagajamo naše programe. Sodelujemo z večjimi podjetji na tem območju, s katerimi ustvarjamo projekte, ki so v veliki meri namenjeni temu, da se omogoči kvalitetno in kakovostnejše življenje posameznika. Vsakega udeleženca ustrezno motiviramo, saj se zavedamo tega, da si vsi, ki se vpišejo v programe, želijo izboljšati kakovost svojega življenja.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje odraslih in vseživljenjsko učenje, izobraževanje, motivacijske teorije, Ljudska univerza Rogaška Slatina.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2016; Ogledov: 1539; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (663,86 KB)

9.
MOTIVACIJA ZAPOSLENIH ZA IZOBRAŽEVANJE V ZAVODU ZA ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE SLOVENIJE
Marta Peterman-Mulej, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo obsega kratko predstavitev Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, povzeli smo nekaj temeljnih dejstev o učenju, znanju in izobraževanju. Najbolj pa smo se osredotočili na raziskovanje motivacije zaposlenih, kako so zaposleni v Zavodu zadovoljni z obstoječimi programi strokovnega izobraževanja v Zavodu, kaj jih motivira in kaj ovira za dodatno strokovno izobraževanje ter kakšne potrebe imajo po tovrstnem izobraževanju.
Ključne besede: Učenje, znanje, izobraževanje, kurikulum, motivacija odraslih za izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 13.10.2016; Ogledov: 1339; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

10.
IZOBRAŽEVANJE PRODAJALCEV OSEBNIH VOZIL V PODJETJU X
Nina Minov, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V sodobnih tehnoloških časih se povečuje zavedanje relevantnosti nenehnega usposabljanja in izobraževanja kadrov, saj le tako ostanemo v prednosti pred konkurenco ter posledično pridobimo več potencialnih strank. Zavedamo se, da so naši zaposleni že pridobili neko formalno izobrazbo, ki pa je le osnova za delovanje na določenem področju. Pomembno je, da znanje svojih zaposlenih stalno nadgrajujemo, razvijamo in osvežujemo, saj se okolje spreminja zelo hitro in naše znanje hitro zastara. Potreba po izobraževanju pa se izraziteje pokaže na delovnih mestih, ki so povezana s tehnologijo ter prodajo le-te, saj morajo imeti najnovejše znanje, da se proces prodaje lahko izvede. V prvem, teoretičnem delu, bomo predstavili pojem izobraževanje, saj je to konstanten in planiran proces, ki posamezniku pomaga, da pridobiva nova znanja, veščine in navade, zaradi katerih se lažje vklopi v svoje okolje. Posamezniku pomaga odkrivati nova razumevanja ter pridobivati informacije, ki pripomorejo k boljšemu razumevanju sveta oziroma družbenega okolja, ki ga obdaja. Dotaknili se bomo tudi vseživljenjskega izobraževanja ter andragogike, ki sta pomembna iz vidika razumevanja izobraževanja starejšega posameznika, saj so starejši posamezniki tisti, ki se vključujejo v delovne procese. V praktičnem delu bomo postavili štiri hipoteze, ki jih bomo potrdili ali ovrgli glede na rezultate, pridobljene preko anketnih vprašalnikov. Ugotavljali bomo razlike med želenim in dejanskim znanjem, povezave med dobo zaposlitve in številom izobraževanj, postavili modele, ki bi lahko pripomogli k boljšemu sistemu izobraževanja ter se dotaknili pomoči 'coachinga' v tem primeru. Raziskava je bila izvedena v manjšem podjetju, ki se uspešno ukvarja s prodajo osebnih vozil. V podjetju X se zavedajo pomembnosti nenehnega procesa izobraževanja, s čimer svojim zaposlenim omogočajo pridobivanje novih znanj, skladno z novostmi v prodajnem programu ter se s tem, ko vlagajo v zaposlene, trudijo biti dober delodajalec. Zavedajo se, da je prodajno osebje ključnega pomena, saj so potrošnje zelo pomemben stik s svetom, v katerem se je potrebno boriti za svoj obstoj. Rezultati bodo pokazali, ali je stopnja pripravljenosti za izobraževanje v obratnem sorazmerju s številom let zaposlitve, kot trdimo v hipotezi. Prav tako pa bomo raziskali, ali so v prvih letih svoje zaposlitve deležni več izobraževanj kot v kasnejših. Dotaknili pa smo se tudi razlik v prodaji, ki se porajajo med ženskimi in moškimi prodajalci.
Ključne besede: izobraževanje, prodaja, vseživljenjsko izobraževanje, izobraževanje odraslih, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1162; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (598,14 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici