| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 219
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj in uvedba vajeniške oblike v srednje poklicno izobraževanje v Sloveniji : doktorska disertacija
Martin Pivk, 2023, doktorska disertacija

Opis: V Sloveniji smo vajeništvo pred leti že imeli. Odpravili smo ga, ker ni bilo splošnega soglasja med sodelujočimi o njihovih vlogah, odgovornostih in izvajanju. Ponovna uvedba vajeništva se je začela v šolskem letu 2017/18. Za nekatere poklice poteka izobraževanje v šolski in vajeniški obliki po istem učnem programu. Zanimalo nas je, ali izobraževalna oblika vpliva na pridobivanje poklicnih spretnosti in kompetence ter na možnosti nadaljnjega izobraževanja ali zaposlitve. V eni izmed šol smo v longitudinalni raziskavi primerjali dve skupini istega učnega programa. Prva skupina (N = 25) je bila v vajeniški obliki izobraževanja (vajenci), druga (N = 19) v šolski (dijaki). Ugotovili smo, da so se učenci z boljšim povprečnim uspehom v osnovni šoli vpisali v vajeniško obliko izobraževanja, vendar razlike niso bile statistično značilne, saj je bil vpliv skupine srednji. Dijaki so imeli v prvem letniku višje povprečne ocene kot vajenci, v drugem in tretjem letniku pa vajenci. V tretjem letu so bile razlike statistično značilne. Med povprečnimi ocenami zaključnega izpita ni bilo statistično značilnih razlik. Primerjalni skupini sta bili razmeroma majhni, vendar je skupina vajencev zajela 43,4 % vseh vpisanih v šolskem letu v Sloveniji. Pri izobraževanju v šoli so dijake obeh skupin poučevali isti učitelji, pri usposabljanju pri delodajalcu pa so imeli različne mentorje. Ugotavljamo, da različne izobraževalne oblike z istim učnim načrtom nimajo pomembnega vpliva na pridobljene poklicne spretnosti in kompetence. Vajenci so menili, da vajeniška oblika omogoča več možnosti za zaposlitev, dijaki, da šolska oblika omogoča boljše možnosti za nadaljevanje šolanja. Delodajalci v vajeniški obliki so se bolj aktivno vključili v oblikovanje odprtega kurikula in proces izobraževanja. Vajeništvo ni samo dodatna možna pot pridobivanja znanja za poklic: ponuja enake možnosti za nadaljnje izobraževanje in hitrejši prehod iz šole v zaposlitev. Vajenci so več časa preživeli na delovnem mestu in imeli več delovnih izkušenj, kar so si delodajalci želeli in pričakovali. Vajeniška oblika zahteva več sodelovanja in dogovarjanja med sodelujočimi, zato je njeno izvajanje zahtevnejše. Obe obliki omogočata enake možnosti za nadaljnje izobraževanje. Na osnovi analize in ugotovitev so podani predlogi za izboljšanje obstoječe vajeniške oblike.
Ključne besede: poklicno izobraževanje in usposabljanje, srednješolsko izobraževanje, vajeništvo, učenje na delu, učenje v šoli
Objavljeno v DKUM: 17.04.2023; Ogledov: 544; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (8,93 MB)

2.
Razvoj zaposlenih kot naložba v prihodnost
Karmen Žolger, 2021, magistrsko delo

Opis: Okolje ne samo, da organizacije prisili v neprestano odzivanje na vse intenzivnejše spremembe iz okolja, jih tudi izziva, da same iščejo načine soustvarjanja sprememb. Prisiljene so iskati načine s pomočjo katerih poslovnemu okolju, pa tudi okolju nasploh, pokažejo, da zmorejo, da so lahko in da so boljše od svojih konkurentov. Glavni ključ tega je upravljanje s človeškimi viri. Zaposleni so tisti, ki organizaciji prinašajo učinkovitost in uspešnost. Vlaganje v razvoj zaposlenih ni le trenuten strošek, če je pravilno izveden, je dobra naložba v prihodnost organizacije. Res je, da je tudi najbolj tvegana naložba v organizaciji, saj lahko zaposleni odidejo drugam. A, če zaposleni čuti, da organizacija misli nanj, vlaga v njegov razvoj, ceni njegove dosežke, čuti do organizacije posebno pripadnost in le redko odide. Tudi Univerzitetna knjižnica Maribor je vsak dan bolj pod pritiskom zaradi sprememb v okolju. Hiter razvoj stroke, informacijske in komunikacijske tehnologije, nosilcev zapisov informacij in kar je tudi najpomembneje spreminjanje potreb uporabnikov od zaposlenih zahtevajo neprestano izobraževanje in izpopolnjevanje veščin. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne pojme upravljanja s človeškimi viri, pomen razvoja zaposlenih ter proces izobraževanja in usposabljanja v organizacijah. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela, smo želeli preveriti še v praksi. Tako smo s pomočjo Univerzitetne knjižnice Maribor izvedli raziskavo, s katero smo želeli izvedeti kako v knjižnici skrbijo za razvoj zaposlenih in ali se zaposleni zavedajo pomembnosti izobraževanja in razvoja. Kljub pozitivnim rezultatom raziskave, smo mnenja, da bi podobno raziskavo morali v knjižnici izvesti še med uporabniki. Z rezultati obeh raziskav bi namreč pridobili širši in celovitejši pogled na ključne dejavnike razvoja zaposlenih.
Ključne besede: Upravljanje s človeškimi viri, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, vrednotenje.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 1055; Prenosov: 282
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

3.
Proces izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v podjetju x
Jaka Ludvik Šetrajčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pomen izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v podjetju X, kaj jih motivira oziroma, kaj jih ovira. V diplomskem delu želimo predstaviti, kako podjetje X skrbi za izobraževanje in usposabljanje svojih zaposlenih in raziskati problematiko načinov zmanjševanja preobremenjenosti zaposlenih pri iskanju človeških virov za različne projekte in podjetja, s čimer bi se bolje osredotočili na vsakega posameznika. Podjetja morajo zaposlenim posvečati veliko pozornosti, pri tem pa jim omogočiti dodatno izobraževanje in usposabljanje in se obenem zavedati, da zaposleni s svojim znanjem predstavljajo vodilni vir konkurenčne prednosti. Namen diplomskega dela je prikazati pomembnost investiranja podjetja v svoje zaposlene. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili podatke o zavedanju pomembnosti med zaposlenimi o izobraževanjih, ki jim jih načrtno izbere podjetje ali nadrejeni. Ugotovili smo, koliko in kdo se izobražuje, njihova stališča in mnenje o stalnem izobraževanju in usposabljanju. Diplomsko delo je tako sestavljeno iz dveh delov. Prvi del je teoretičen, v njem razlagamo pojma izobraževanja in usposabljanja, predstavimo podjetje X in način dela v tem podjetju. V drugem delu diplomskega dela pa so predstavljeni rezultati ankete in predlogi za izboljšavo na področju izobraževanja in usposabljanja v podjetju.
Ključne besede: Izobraževanje, usposabljanje, zaposleni, motivacija
Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 1212; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
Analiza izobraževalnega sistema za varnostno osebje v Republiki Sloveniji : magistrsko delo
Žiga Božjak, 2021, magistrsko delo

Opis: Varnost uvrščamo med eno najbolj pomembnih človekovih potreb in dobrin in ravno zaradi tega so se začele razvijati zasebnovarnostne družbe, ki ponujajo in zagotavljajo dodatno varnost, ki je država s svojimi mehanizmi ne more zagotavljati. Skupaj z razvojem zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji so se pojavile tudi številne ustanove in podjetja, ki se ukvarjajo z usposabljanjem in/ali izobraževanjem varnostnega osebja. Tako kot zasebno varovanje pa se je tudi izobraževalni sistem skozi leta spreminjal, nadgrajeval in izboljševal. Trenutno poznamo usposabljanja za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije za različne poklice v zasebnem varovanju, h katerim prištevamo tudi specialistična in obdobna usposabljanja ali izpopolnjevanja. Poleg tega poznamo srednješolski program tehnik varovanja in višješolski program inženir varovanja. Magistrska naloga se ukvarja z ugotavljanjem ali je takšen sistem primeren in če predstavlja ustrezno nadgradnjo znanja in kompetenc kandidatov po različnih stopnjah usposabljanja oziroma izobraževanja. V nalogi so opravljene primerjave programov glede na vsebino, trajanje in glede na razmerje med teoretičnim in praktičnim delom, osredotočeno na poklic varnostnika in varnostnega menedžerja. Primerjave so podkrepljene z mnenji in ugotovitvami strokovnjakov na svojem področju, ki so pridobljene z izvedbo fokusne skupine. Predmeti zasebnega varovanja v programih usposabljanja in izobraževanja so vsebinsko zelo podobni, primerljivi pa so tudi glede na trajanje in razmerje med teoretičnim in praktičnim delom. Ker programi niso ustrezno nadgrajeni glede na stopnjo izobraževanja, bi bilo treba posodobiti programe, hkrati pa zagotoviti usposobljenost izvajalcev pedagoškega procesa.
Ključne besede: zasebno varovanje, varnostniki, varnostno osebje, izobraževanje, usposabljanje, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 856; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

5.
Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v organizaciji
Maruša Verčkovnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem rastočem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju se mora vsaka organizacija v želji, da bi bila ambiciozna, zavedati pomembnosti ljudi – človeških virov, za njeno uspešno delovanje, kar je bila glavna ugotovitev diplomskega projekta. Spoznali smo, da je podlaga temu sistematično dodelan in uspešno vpeljan sistem managementa človeških virov, katerega uspešnost določajo tudi izbrani izvajalci. Ti so lahko zunanji (različne institucije in strokovnjaki) ali lastni managerji organizacije. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo tako spoznali osnove sistema managementa človeških virov v organizaciji in specifično eno izmed njegovih pomembnejših funkcij – razvoj zaposlenih, v sklopu katerega se načrtujejo in izvajajo tudi programi razvoja zaposlenih kot sta izobraževanje in usposabljanje. Razvoj zaposlenih je proces, ki mora potekati neprekinjeno, saj je organizacijsko okolje ves čas deležno sprememb, tako ekonomskih kot tudi tehnoloških in družbenih, zaradi katerih mora organizacija znati pokazati prilagodljivost in odzivnost. Programi izobraževanja in usposabljanja pa organizaciji omogočajo doseganje lastnih interesov, v sodelovanju ter komunikaciji z zaposlenimi pa tudi doseganje interesov posameznih zaposlenih. Tako smo spoznali različne pristope k razvoju zaposlenih, med katere uvrščamo formalno izobrazbo, delovne izkušnje, ocenitev sposobnosti in medsebojne odnose. Na temeljih teh pristopov nadaljnje izvajamo tudi različne dejavnosti razvoja zaposlenih, za katere smo ugotovili, da so vse enako pomembne. Mednje uvrščamo učenje, izobraževanje, usposabljanje, razvoj in načrtovanje kariere posameznih zaposlenih. Pomembnejša ugotovitev teoretičnega dela diplomskega projekta je bila tudi, da je programe izobraževanja in usposabljanja v podjetju treba natančno načrtovati, oblikovati, izvajati in kasneje vrednotiti. Pri tem procesu je enako pomembna izbira primerne metode izobraževanja ali usposabljanja. Spoznali smo, da obstajajo različne oblike in vrste razvojnih metod izobraževanja in usposabljanja pri katerih je ključna delitev na interna in eksterna. Temelj uspeha podjetja pri izvedbi izobraževanj in usposabljanj je tudi jasna opredelitev in zastavitev ciljev, ki jih z njihovo izvedbo želimo doseči. Pri tem smo ugotovili tudi, da je pri zastavljanju ciljev organizacije enako pomembna izgradnja kompetenčnega modela zaposlenih, saj nam olajša načrtovanje razvoja kadrov. V empiričnem delu diplomskega projekta smo sodelovali s podjetjem X, v katerem smo imeli možnost, preučiti njihove programe izobraževanja in usposabljanja zaposlenih ter zbrane ugotovitve povezati s pridobljenimi teoretičnimi spoznanji. Spoznali smo, da imajo zaposleni podjetja X pozitivno lastno percepcijo glede uspešnosti programov izobraževanja in usposabljanja, ki so jih ti deležni in so z njimi zadovoljni. Prav tako smo ugotovili, da podjetje X uporablja tako metode internega in kot metode eksternega izobraževanja in ravno njihova aktivnost na področju razvoja zaposlenih je ključ do njihove mednarodne konkurenčnosti in uspešnosti. Ugotovili smo tudi, da imajo podjetja, glede na trende prihodnosti, veliko prostora za napredek predvsem na področju metod e-izobraževanja. Na tej podlagi bi podjetju X predlagali, da se osredotoči na izgradnjo in vpeljavo sistema e-izobraževanja v svoje delovne procese. To bi namreč omogočilo konstantno izvajanje izobraževalnih programov in programov usposabljanja, kar pa bi, glede na naše ugotovitve, pomagalo pri ohranjanju zadovoljstva zaposlenih.
Ključne besede: Management človeških virov, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, interne metode, eksterne metode.
Objavljeno v DKUM: 10.06.2021; Ogledov: 1575; Prenosov: 367
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

6.
Usposabljanje osebnih asistentov za potrebe neodvisnega življenja invalidov v republiki sloveniji
Tina Ferbežar, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je nastalo z namenom razumevanja (razvoja) novega poklica v zdravstvu in socialnem varstvu, ki se je v Sloveniji intenzivneje začel razvijati z uveljavitvijo Zakona o osebni asistenci. V njem obravnavamo usposobljenost osebnih asistentov, ki so pomemben del neodvisnega življenja invalidov. V teoretičnem delu smo s pregledom domače in tuje strokovne literature prikazali pomen znanja in izobraževanja ter značilnosti današnje družbe in organizacij. Podrobneje smo predstavili pomen razvoja osebnih asistentov. Povzeli smo teoretična izhodišča izobraževanja in usposabljanja zaposlenih. V nadaljevanju smo opisali pomen neodvisnega življenja in osebne asistence. Predstavili smo YHD – Društvo za teorijo in kulturo hendikepa ter Zvezo paraplegikov, kjer smo izvedli anketo. Prav tako so predstavljeni uporabniki osebne asistence, poklic osebnega asistenta, potrebna izobrazba ter možnosti usposabljanja. Raziskava je potrdila naša predvidevanja. Ugotovili smo, da v splošnem ne moremo govoriti o ustrezni usposobljenosti osebnih asistentov. Po eni strani ugotavljamo povprečne do višje ocene poznavanja področja ter nižjo stopnjo težav, na drugi strani pa stisko, v kateri se znajdejo asistenti, njihovo mnenje o delu ter visoko željo po dodatnih izobraževanjih in usposabljanjih. Ugotovili smo tudi, da obstajajo razlike v obsegu usposabljanj in izobraževanj, ki so jih deležni osebni asistenti v različnih društvih. Na osnovi spoznanj predlagamo implementacijo ustreznega programa izobraževanja osebnih asistentov v okviru Nacionalne poklicne kvalifikacije ter oblikovanje poklicnega profila.
Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, razvoj kadrov, osebni asistent, neodvisno življenje invalidov
Objavljeno v DKUM: 02.04.2021; Ogledov: 1030; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

7.
ANALIZA IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA ZAPOSLENIH V PODJETJU GORENJE D.D.
Maja Stanko, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opredelili teoretične oblike izobraževanja in usposabljanja ter obravnavali tudi vsa področja izobraževanja in usposabljanja v podjetju Gorenje d.d. Tržišče zahteva uspešno in konkurenčno podjetje. Podjetja bodo to dosegla le z učinkovito izrabo človeških virov. S svojim znanjem, izobraženostjo in usposobljenostjo zaposleni prinašajo podjetju konkurenčnost na trgu. Gorenje d.d. odlikujejo naslednje značilnosti, ki prispevajo k njegovi konkurenčnosti: visoka stopnja pripadnosti zaposlenih Gorenju d.d., nenehen razvoj kadrov in skrb za njihovo izobrazbo, delo v skupinah in projektni menedžment, široko uveljavljeno inovativno in podjetniško vzdušje ter sploščena in procesno usmerjena organizacijska struktura.
Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, Gorenje d.d., zaposleni
Objavljeno v DKUM: 08.03.2021; Ogledov: 728; Prenosov: 0
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Permanentno usposabljanje prostovoljnih gasilcev v Gasilski zvezi Ljubljana
Tilen Bajt, 2020, diplomsko delo

Opis: Gasilstvo na Slovenskem uživa velik ugled, a ga mora s svojim delovanjem in učinkovitim posredovanjem vedno znova upravičevati. Pri tem se pojavljajo ključna vprašanja o pripadnosti kot tudi usposobljenosti. Ker usposobljenost v veliki meri sloni na pripravljenosti posameznikov v organizaciji, se različna stopnja pripadnosti lahko odrazi tudi na frekventnosti izobraževanj in s tem na operativni usposobljenosti posameznikov. Zato smo v nalogi želeli poiskati rešitev za načine usposabljanja v društvu ter ustvariti sistem, ki bo skrbel oz. izboljšal njegovo delovanje. V diplomskem delu s opisujemo specifičnosti izobraževanja odraslih in permanentnega izobraževanja. Nato opišemo gasilsko organizacijo in usposabljanje njenih pripadnikov. Kasneje raziščemo priznane metode, ki jih moramo vključiti zaradi zagotavljanja efektivnega izobraževanja. Raziskujemo tudi relativno nov pojem »igrifikacija« in opisujemo specifičnosti. V zaključku razpravljamo o enostarešinstvu in odnosih pri usposabljanju, ki pomembno vplivajo na samo izobraževanje. Za rešitev problema usposabljanja smo ustvarili sistem, s katerim bi vzpostavil učno okolje za gasilce in do katerega bodo dostopali preko računalnikov in pametnih naprav. S tem bi zagotovili agregirano bazo učne snovi in omogočili preprosto kreiranje učnih vsebin, namenjenih specifični tematiki, da bi poskrbeli za teoretsko obnovitev znanja in pripravo gasilcev na praktične vaje.
Ključne besede: prostovoljni gasilci, permanentno usposabljanje, izobraževanje, Gasilska zveza Ljubljana.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 1080; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

9.
Izobraževanja s področja planinstva in gorništva
Tjaša Rant, 2020, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih so planine in gore vse bolj obiskane. Slaba priprava na pot, pomanjkanje znanja in izkušenj ter želja po adrenalinskih podvigih pa so najpogostejši razlogi za nesreče v gorah. V Sloveniji imamo različne oblike in vrste izobraževanj, da bi čim več takšnih dogodkov preprečili. Strokovni kader je tisti, pri katerem pridobimo znanje in se ustrezno usposobimo, da varno dosežemo svoj cilj in se srečno vrnemo v dolino. V prvem poglavju magistrskega dela smo opredelili okolje in opisali problem, s katerim se ukvarja raziskava, namene, cilje, hipoteze in metode raziskovanja. V drugem poglavju smo opredelili pojem izobraževanje ter obrazložili, kaj pomeni planinstvo in kaj gorništvo. Predstavili smo Planinsko zvezo Slovenije in opisali vrste izobraževanj o planinstvu in gorništvu ter njihovo pomembnost za vzdrževanje varnosti v današnjem okolju. V tretjem poglavju smo predstavili raziskavo, na podlagi katere smo pridobili ključne podatke o planinskem in gorniškem izobraževanju ter navadah planincev in gornikov. Postavili smo deset raziskovalnih vprašanj in ugotovitve zabeležili v sklepu magistrskega dela. Raziskavo smo izvedli z anketnim vprašalnikom. Ob koncu smo predstavili mogoče rešitve in predloge, kako bi lahko z vključevanjem v planinska in gorniška izobraževanja izboljšali znanje pohodnikov in gornikov ter s tem zmanjšali število nesreč v gorah.
Ključne besede: planinstvo, gorništvo, izobraževanje, usposabljanje, nesreče v gorah
Objavljeno v DKUM: 09.11.2020; Ogledov: 851; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

10.
Analiza izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v izbranem podjetju
Monika Ros, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V teoretičnem delu diplomskem dela smo predstavili pojme, povezane z izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih v podjetju. Opisali smo oblike in metode izobraževanja, cilje in ovire ter navedli glavne motivatorje za izobraževanje. Predstavili smo načine in vrste usposabljanja v organizaciji, faze procesa, različne tipe usposabljanja in na koncu navedli cilje. Obravnavali smo metodo, ki dandanes v delovnih organizacijah še ni tako razvita, in sicer metodo coachinga. Opisali smo njegove metode in pojasnili, kakšne so končne koristi coachinga za organizacijo in posameznika.Za praktični del diplomskega dela smo preučili obstoječe stanje v podjetju in predstavili njihov sistem izobraževanja in usposabljanja zaposlenih.
Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, zaposleni, znanje, organizacija
Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 917; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici