| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1625
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen umetnosti v vzgoji in izobraževanju : magistrsko delo
Barbara Mušič, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se osredotočamo na razvoj pedagoške vloge umetnosti v procesu vzgoje in izobraževanja v evropskem prostoru. S kronološkim pregledom najprej opišemo, kako se je vloga umetnosti spreminjala skozi zgodovinska obdobja, od antičnih časov do postmoderne. Pregled vključuje prehod umetnosti od sredstva za moralno in estetsko oblikovanje do sodobnega pogleda, kjer umetnost pridobi večdimenzionalno vlogo – prispeva k razvoju socialnih, čustvenih in intelektualnih kompetenc ter spodbuja osebnostno in moralno refleksijo. Še posebej se osredotočamo na spreminjajočo se pedagoško vlogo umetnosti, glede na prevladujoči vzgojni pristop posameznega obdobja. Poudarek je na sodobnih pristopih, ki integrirajo umetnost v šolski prostor z namenom krepitve empatije, kritičnega mišljenja in kulturne zavesti. V zaključku je podana analiza izhodiščnih raziskovalnih vprašanj, ki ponuja vpogled v pomen umetnosti kot ključnega dejavnika celostnega razvoja posameznika.
Ključne besede: umetnost, vzgoja, izobraževanje, zgodovinski pregled, pedagoški pristop
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

2.
Upevalne vaje za delo na daljavo : magistrsko delo
Lucija Praznik, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali pomen upevalnih vaj na razredni stopnji osnovne šole. Hitri razvoj tehnologije in spremembe izobraževalnega okolja, ki jih je povzročila pandemija Covid-19, so ustvarili potrebo po inovativnih pristopih, ki bi omogočali učinkovito učenje na daljavo. V tem kontekstu so se razmahnili poučni videoposnetki. Njihova uporabna vrednost ostaja tudi po normalizaciji razmer. Glavni cilj magistrskega dela je bil izdelati serijo videoposnetkov upevalnih vaj. Videoposnetki so bili zasnovani kot podpora učenju upevalnih vaj na daljavo in v razredu, obsegajo pa tri kategorije: vaje za ogrevanje telesa, dihalne vaje in melodične vaje. Kritična analiza učinkovitosti in uporabnosti izdelanih videoposnetkov je bila izvedena s strani zunanje strokovnjakinje s področja glasbene vzgoje. Recenzija je pokazala, da so videoposnetki dobro zasnovani in uporabni za delo v razredu. Teoretično ozadje, vključeno v posamezne videoposnetke, pa je zaradi svoje kompleksnosti namenjeno predvsem učiteljem. Učence v videoposnetkih pritegnejo predvsem raznolike animacije, s katerimi so prikazani različni ritmični in melodični vzorci.
Ključne besede: osnovnošolsko izobraževanje, razredni pouk, poučevanje na daljavo, upevalne vaje, izobraževalni videoposnetki
Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Šolstvo v srednjeveških celinskih mestih na Slovenskem : primer Ljubljane in Maribora
Tina Šmerc, 2024, magistrsko delo

Opis: Glavna tema magistrskega dela je izobraževanje v srednjem veku na Slovenskem, s poudarkom na izobraževanju in šolnikih v Mariboru in Ljubljani. Srednjeveško izobraževanje je bilo tako drugod kot tudi na slovenskem etničnem ozemlju tesno povezano s stanovsko ureditvijo. V prvi vrsti so otroke izobraževali in vzgajali na način, da bodo znali opravljati naloge svojega stanu. Velik pomen pri izobraževanju je imela tudi krščanska cerkev, ki je s pomočjo izobraževanja v prvi vrsti širila svojo miselnost in nauke. Cerkev je najprej prebivalce poučevala skozi pokristjanjevanje, v 10. stoletju pa so se v njenem okviru tudi na našem ozemlju začele pojavljati prve šole. Izobraževalne ustanove v okviru cerkve so bile stolne, samostanske in župnijske šole. Posvetno izobrazbo je bilo mogoče pridobiti v okviru mestnih šol, skozi poklicno in cehovsko izobraževanje in s pomočjo domačih učiteljev. Šole so v srednjem veku obstajale tudi v Mariboru in Ljubljani, kjer so posledično delovali različni učitelji. Slednji so poleg svoje primarne vloge večkrat omenjeni kot priče pri različnih dogodkih, sodelovali so pri kupovanju in prodaji, cerkvenih obredih in prejemu ali plačilu denarja. V obeh mestih so bili videni v podobnih vlogah in prisotni v približno enakem številu. Njihova vloga v meščanski družbi je bila srednje pomembna, saj sta bila v ospredje postavljena plemstvo in duhovščina.
Ključne besede: srednji vek, Ljubljana, Maribor, izobraževanje, šolstvo, učitelji
Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

4.
Mnenja in stališča študentov razrednega pouka o generativni umetni inteligenci ChatGPT : magistrsko delo
Luka Šprah, 2024, magistrsko delo

Opis: Umetna inteligenca, zlasti generativna orodja, kot je ChatGPT, postaja ključna podpora v izobraževanju, saj olajšuje dostop do informacij in izboljšuje analitične ter ustvarjalne procese. Kljub temu odpira vprašanja o zanesljivosti informacij in vplivu na samostojno učenje. Namen raziskave je bil preučiti uporabo ChatGPT med študenti razrednega pouka ter ugotoviti, kako pogosto in za katere naloge ga uporabljajo, katera področja študija ocenjujejo kot primerna za njegovo uporabo in kako ocenjujejo zanesljivost rezultatov. Raziskava je temeljila na kvantitativnem pristopu in je bila izvedena na vzorcu 145 študentov razrednega pouka. Pridobljeni podatki so bili analizirani s statističnimi metodami, pri čemer je bil poudarek na vzorcih uporabe, percepciji zanesljivosti in zaznanem vplivu na študijske kompetence. Ugotovili smo, da večina študentov uporablja ChatGPT predvsem za pripravo seminarskih nalog in iskanje gradiva. Dobra tretjina študentov popolnoma zaupa rezultatom, dobra polovica študentov pa meni, da orodje pozitivno vpliva na njihovo učinkovitost in produktivnost. Raziskava poudarja potencial ChatGPT za izboljšanje študijskega dela in njegovo praktično vrednost, hkrati pa opozarja na potrebo po kritični in odgovorni uporabi. Ugotovitve prispevajo k razvoju smernic za etično uporabo umetne inteligence v izobraževanju in spodbujajo razpravo o njenem vplivu na pedagoško prakso.
Ključne besede: umetna inteligenca, ChatGPT, tehnologija, razredni pouk, izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 16.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

5.
Uporaba videoposnetka v športu : magistrsko delo
Rene Knedl, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava vlogo in uporabo videoposnetkov kot učnega orodja v športnem izobraževanju. Poudarek je na pomembnosti videoposnetkov pri izboljšanju učenja motoričnih spretnosti, analizi tehnik in taktik ter pri zagotavljanju povratne informacije učencem in športnikom. V prvem delu naloge je predstavljen teoretični okvir, ki vključuje pregled zgodovine razvoja videoposnetkov ter njihovih prednosti in slabosti v izobraževalnem procesu, s posebnim poudarkom na športu. Raziskuje se, kako videoposnetki omogočajo boljšo vizualizacijo in razumevanje kompleksnih gibov, kar vodi v izboljšano tehnično izvedbo in večjo motivacijo učencev. Empirični del naloge temelji na kvalitativni analizi, ki vključuje preučevanje odzivov otrok v starostnih skupinah 8, 10, 12 in 15 let na izbrane športne videoposnetke. Otroci so analizirali različne športne vsebine, kot so igre z ohranjanjem posesti žoge, dinamične tehnike in igre ena-na-ena. Raziskava se osredotoča na to, kako starost vpliva na sposobnost razumevanja in izvajanja športnih tehnik, prikazanih v videoposnetkih. Rezultati kažejo, da videoposnetki pozitivno vplivajo na učenje športnih veščin, zlasti pri mlajših otrocih, ki so bolj dovzetni za vizualne prikaze. Končni del naloge se osredotoča na širši pomen digitalnih kompetenc in digitalne pismenosti v sodobnem športnem izobraževanju. Poudarjena je potreba po razvoju teh kompetenc pri učencih in učiteljih, saj uporaba videoposnetkov spodbuja ne le športne veščine, temveč tudi tehnično znanje in kritično mišljenje. Raziskava tako prinaša pomembne ugotovitve za učinkovito uporabo digitalnih orodij v športu in ponuja smernice za prihodnje pedagoške prakse.
Ključne besede: videoposnetki, športno izobraževanje, motorične spretnosti, povratna informacija, digitalne kompetence
Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

6.
Učinkovitost osnovnošolskega geografskega izobraževanja pri blaženju podnebnih sprememb in prilagajanju nanje : študija primera
Nina Sekirnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti, kako izbrana skupina osnovnošolcev (študija primera) pozna podnebne spremembe, kako se nanje odziva na nivoju svojih vrednot in konkretnega delovanja ter kakšen vpliv ima na to geografsko izobraževanje. V teoretičnem delu smo s pomočjo analize izbranih strokovnih virov in literature opredelili vzroke za podnebne spremembe in njihove posledice ter pojasnili, kako jih lahko blažimo in se nanje prilagajamo. Zanimal nas je tudi pomen izobraževanja o podnebnih spremembah. Z vidika vključenosti navedenih vsebin v pouk geografije smo analizirali učni načrt za geografijo v osnovni šoli in izbrane učbenike. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera, kjer smo preverili obstoječe stanje znanja, vrednot in ravnanja, povezanega s problematiko podnebnih sprememb. Zatem smo realizirali pedagoški eksperiment, v katerem smo glede na analizo rezultatov prvega anketiranja oblikovali učno pripravo ter učni proces izvedli z izbrano skupino učencev. Ponovno smo preverili iste kazalnike stanja. Identificirali smo, kako izbrane metode, oblike in vsebine izobraževanja, izvedenega v primeru pedagoškega eksperimenta, vplivajo na znanje, vrednote in ravnanje učencev. Glede na ugotovljeno zaključujemo, da je ciljno pripravljeno osnovnošolsko geografsko izobraževanje o podnebnih spremembah izrednega pomena ter učinkovito vpliva na znanje in vrednote učencev glede podnebnih sprememb, hkrati pa veča zavedanje o pomenu delovanja v smeri blaženja podnebnih sprememb in prilagajanja nanje.
Ključne besede: podnebne spremembe, segrevanje ozračja, izobraževanje, pouk geografije
Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (6,31 MB)

7.
Učne strategije študentov na visokošolski ustanovi
Maša Košir, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom "Učne strategije študentov na visokošolski ustanovi" raziskuje učne strategije, ki jih študenti uporabljajo med študijem. Razumevanje teh strategij je ključno za izboljšanje kakovosti izobraževalnega procesa na visokošolski ravni, ki ima pomembno vlogo pri intelektualnem razvoju mladih. Teoretični del naloge obravnava osnovne pojme in opredelitve učenja ter učnih strategij, vključno s tradicionalno metodo, kot je ponavljanje, in sodobnejšimi pristopi, kot so tehnologija, skupinsko delo in samostojno raziskovanje. Empirični del zajema raziskavo med študenti različnih starosti. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom, ki je zajemal vprašanja o učnih strategijah, načinih dela, udeležbi na predavanjih in vajah ter zapisovanju predavane snovi. Namen raziskave je sistematično raziskati in razumeti učne strategije študentov na visokošolskih ustanovah, vključno z njihovimi navadami pri učenju, pogostostjo uporabe različnih strategij ter organizacijo učenja pri predavanjih in vajah. Raziskava poudarja raznolikost v uporabi učnih strategij, prilagojenih posameznim potrebam in interesom. Zaključki naloge poudarjajo prilagajanje učnega okolja in didaktičnih pristopov potrebam študentov ter spodbujanje uporabe različnih učnih strategij za izboljšanje učnega procesa, vključno z večjo uporabo tehnologije, skupinskim delom ter aktivnim sodelovanjem študentov v pedagoškem procesu, kar prispeva k bolj kakovostnemu visokošolskemu izobraževanju.
Ključne besede: učne strategije, visokošolsko izobraževanje, učenje
Objavljeno v DKUM: 19.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

8.
Sodobni načini izobraževanja
David Miklavčič, 2024, diplomsko delo

Opis: Razvoj tehnologije in splošni napredek družbe močno vplivata tudi na izobraževanje, ki se stalno sooča z novostmi in spremembami. V izobraževanju so se začeli pojavljati novi načini in metode, ki so nekoliko zasenčili tradicionalne pristope. Namen diplomskega dela je bil raziskati sodobne načine izobraževanja, njihove prednosti in slabosti ter uporabnost pri študiju. V teoretičnem delu smo predstavili sodobne načine izobraževanja, v empiričnem pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med študenti dodiplomskega študija Fakultete za organizacijske vede Kranj. Rezultati raziskave kažejo, da se študenti pri študiju največ srečujejo s kombiniranim učenjem, sodelovalnim učenjem in projektnim delom. Kot najbolj uporabne načine za študij označujejo kombinirano učenje, projektno delo in vzajemno učenje. V veliki meri uporabljajo tudi mobilno učenje in orodja umetne inteligence. Po njihovem mnenju imajo sodobni načini pozitiven vpliv na motivacijo, ustvarjalnost in splošno akademsko uspešnost. Z raziskavo smo izvedeli, da so študenti bolj naklonjeni sodobnim načinom, katerih poglavitne prednosti so hitrejši dostop do znanja in virov, večja prilagodljivost kraja, časa, tempa izobraževanja ter lažja dostopnost do učnih vsebin. Najbolj vidne slabosti pa so odvisnost izobraževanja od tehnologije, pomanjkanje osebnega stika in komunikacije, tehnične težave ter zmanjšan obseg pozornosti.
Ključne besede: izobraževanje, sodobni načini izobraževanja, e-izobraževanje, kombinirano učenje, mobilno učenje
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

9.
Finančna pismenost dodiplomskih in podiplomskih študentov Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru
Špela Ozmec, 2024, diplomsko delo

Opis: Finančna pismenost postaja vedno bolj zanimiv predmet raziskovanja, predvsem zaradi svojega vpliva na upravljanje osebnih financ. Obsega znanje in razumevanje finančnih konceptov in finančnih tveganj kot tudi veščine, motivacijo in samozavest za uporabo tega znanja pri finančnih odločitvah. V svetu le eden od treh odraslih razume osnovne finančne koncepte. Zelo pomembno je, da imajo mladostniki in mlajši otroci možnost, da si z denarjem, z upravljanjem denarja ter na splošno z delovanjem znotraj obstoječega finančnega sistema naberejo čim več konkretnih izkušenj. Le na tak način si bodo lahko izboljšali svojo finančno pismenost, kar jim bo olajšalo finančne odločitve in aktivno delovanje znotraj finančnega sistema v odraslosti. Posledice finančne nepismenosti so lahko škodljive, od tega, da se o tem ne poučujejo v šolah, do tega, da je vse večja potreba po finančnem izobraževanju kar starši ne morejo financirati. Finančno izobraževanje je v slovenskem izobraževalnem sistemu vključeno v različne šolske predmete. Pri pregledu šolskih sistemov v Evropi in svetu so v obveznem osnovnošolskem izobraževanju vsebine, ki obravnavajo finančno izobraževanje, vključene v predmet Home Economics ali po naše Gospodinjstvo. Pomen finančnega izobraževanja sicer narašča, vendar bo finančna ozaveščenost prebivalstva uspešna šele, ko bodo vsi spoznali, da so finančno premalo pismeni. Zaradi premalo finančnega izobraževanja v mladosti in premalo zavedanja o koristih stalnega finančnega izobraževanja lahko vodi do zmanjšanja finančnega znanja na delovnem mestu ter v drugih okoljih. Zato je pomembno, da zagotovimo zgodnje priložnosti za postavitev temeljev finančne pismenosti. OECD je vodilna organizacija na področju merjenja finančne pismenosti po vsem svetu, saj je razvila celovita orodja za odrasle in mlade. Za merjenje finančne pismenosti se uporablja zbirka orodij OECD/INFE za odrasle in mlade, katerega vprašalnik vsebuje naslednje elemente: finančno znanje, finančno vedenje in finančni odnos. Glavne ugotovitve so, da so moški bolj finančno pismeni kot ženske. Finančna pismenost se resnično razlikuje glede na demografske dejavnike, kot so starost, izobrazba, spol in dohodek. Finančne vsebine niso dovolj vključene v osnovnošolski in srednješolski izobraževalni program v Sloveniji.
Ključne besede: finančna pismenost, finančno izobraževanje, šolski sistem, finančno znanje, metodologija merjenja finančne pismenosti
Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

10.
Primerjava terciarnega in vseživljenjskega podjetniškega izobraževanja v Sloveniji in na Hrvaškem
Amadea Konc, 2024, diplomsko delo

Opis: Vse več posameznikov se odloča za podjetniško pot, kar poudarja pomen podjetniškega izobraževanja kot ključ do uspeha v podjetniškem svetu. Terciarno podjetniško izobraževanje, ki ga ponujajo višje strokovne šole, fakultete, akademije in samostojni visokošolski zavodi, omogoča študentom pridobivanje podjetniškega znanja in veščin ter vpogleda v svet podjetništva. Vseživljenjsko podjetniško izobraževanje pa zagotavlja stalno posodabljanje znanja in prilagajanje hitrim spremembam in napredku v poslovnem okolju. V tem kontekstu je primerjava podjetniškega izobraževanja med Slovenijo in Hrvaško – dveh evropskih držav, ki sta si geografsko blizu ter imata skupno zgodovino, a sta hkrati različno razviti – še posebej relevantna. Slovenija je dlje časa članica EU in državi imata drugače strukturirano gospodarstvo. Zaznati je mogoče, da je Slovenija bolj usmerjena v spodbujanje podjetniške aktivnosti in podporo podjetnikom, medtem ko Hrvaška prav tako razvija svoje podjetniško izobraževanje, vendar še ne dosega ravni intenzivnosti, ki jo opažamo v Sloveniji. Analiza teh razlik in podobnosti lahko zagotovi temeljit vpogled v uspešne strategije in prakse podjetniškega izobraževanja v obeh državah.
Ključne besede: podjetništvo, terciarno podjetniško izobraževanje, vseživljenjsko podjetniško izobraževanje, Slovenija, Hrvaška.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.38 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici