1. Umetna inteligenca na področju izobraževanja z vidika učiteljevFeliks Strehar, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo umetne inteligence (UI) v izobraževanju z vidika učiteljev. Namen dela je bilo raziskati, kakšne so dosedanje izkušnje z uporabo orodij UI, ali vidijo UI kot uporabno, ali jo uporabljajo v svojem učnem procesu, kako jim najbolj koristi ter kakšne so njihovi pogledi na prihodnost izobraževanja. Uporabljena metodologija vključuje anketiranje učiteljev, katerih odgovore smo analizirali. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji prepoznavajo prednosti UI, kot so prilagajanje učnih vsebin in avtomatizacija rutinskih nalog, vendar opozarjajo tudi na potrebo po dodatnem usposabljanju. Ugotovitve vključujejo priporočila za večje vlaganje v tehnično izobraževanje učiteljev ter skrb za etično uporabo UI v izobraževalnem procesu. Zaključki nakazujejo, da lahko UI bistveno izboljša izobraževanje, vendar je potreben premišljen pristop k njeni integraciji, da bi ohranili človeški element v učenju. Ključne besede: Umetna inteligenca (UI), pogledi učiteljev, izobraževalni proces, etična uporaba umetne inteligence. Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16 Celotno besedilo (962,73 KB) |
2. Vpliv pandemije "covid 19" na učni proces študentovJelena Cerović, 2022, magistrsko delo Opis: Dveletna pandemija je vplivala na učne procese študentov s prehodom na »hibridni model izobraževanja«. Mladi kot posebna družbena kategorija so bili med pandemijo še posebej prizadeti, kar dokazujejo številna poročila po svetu. Pandemija je vplivala na akademsko motivacijo, socialno kohezijo in psihično počutje študentov, pouk je potekal s programskimi orodji, ki so bila uporabljena tudi za ocenjevanje (testiranje) študentov v času pandemije.
Prvi del je teoretičen. Opisali smo hibridni model izobraževanja, njegov nastanek, v nadaljevanju pa smo se osredotočili na opis popolnega prehoda študentov na ta način izobraževanja v času pandemije »covid-19«, prav tako pa smo opisali vpliv pandemije »covid-19« na študente medicine in usposabljanje zdravstvenega osebja.
V drugem delu smo raziskali svojo temo: Vpliv pandemije »covid-19« na učni proces študentov. Raziskava je potekala z anketnim vprašalnikom. Postavili smo dve hipotezi, eno ovrgli in drugo sprejeli. Rezultate smo analizirali s programom SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Vprašalnik je bil sestavljen iz vprašanj za naslednja področja: 1. izobraževanje; 2. varnost in zdravje; 3. zaupanje v institucije; 4. delo in zaslužek; udeleženci so bili vnaprej obveščeni o obravnavanih temah. Anketiranci so imeli večinoma pozitivne ocene oziroma se ni nič spremenilo, medtem ko je bila njihova ocena »zaupanje v institucije« med izrednim stanjem večinoma negativna. Ključne besede: pandemija »covid-19«, izobraževalni proces, učenje na daljavo, študenti, profesorji Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 1021; Prenosov: 149 Celotno besedilo (13,25 MB) |
3. Izzivi slavistike v 21. stoletju : 4. mednarodna znanstvena konferenca Slavistični znanstveni premisleki, zbornik povzetkov2021 Opis: V okviru jezikoslovnih prispevkov bodo predstavljene primerjalno-zgodovinske in dialektološke raziskave slovanskih jezikov, primerjalne raziskave sodobnih slovanskih jezikov, sociolingvistične, lingvokulturološke, računalniške raziskave slovanskih jezikov, raziskave standardizacije in norme slovanskih jezikov. Na področju slovanskih književnosti in kultur bodo obravnavane teme o slovanskih književnostih v primerjalni, medliterarni in medkulturni perspektivi, slovanskih književnostih na filmu, teorijskih vidikih preučevanja sodobnih slovanskih književnosti, vzajemnih vezeh slovanskih književnosti in kultur, prevodih slovanskih književnosti. Na konferenci bomo osvetlili tudi didaktični vidik ter perspektive slavistike skozi prizmo razvoja sodobnih slavističnih študijev in poučevanja slovanskih jezikov, književnosti in kultur. Ključne besede: metodološki pristopi, raziskave slovanskih jezikov, normativistika slovanskih jezikov, slovanske dialektologije, interdisciplinarne raziskave slovanskih jezikov, prevodi slovanskih književnosti, slovanske književnosti v 21. stoletju, slovanske književnosti v medkulturnem kontekstu, filmske adaptacije slovanskih književnosti, interdisciplinarne raziskave slovanskih književnosti, perspektive slavistike in slavističnih študijev, prenos spoznanj v izobraževalni proces Objavljeno v DKUM: 19.04.2021; Ogledov: 1023; Prenosov: 22 Povezava na datoteko |
4. Primerjava zastopanosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu v vrtcih po EvropiBarbara Golob, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opredeljuje osem t. i. tabu tem - spolnost, smrt, ločitev in reorganizirana družina, nasilje, alkoholizem, drugačnost in izločanje ter razvajenost. Potekala je raziskava o zastopnosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu po evropskih vrtcih v kurikulumih. Ključne besede: evropski vrtci, kurikulum, otrok, tabu teme, vzgojno-izobraževalni proces Objavljeno v DKUM: 14.09.2020; Ogledov: 1172; Prenosov: 164 Celotno besedilo (578,29 KB) |
5. SPREMLJANJE LIKOVNO-INTELEKTUALNEGA RAZVOJA V ZGODNJEM OSNOVNOŠOLSKEM OBDOBJUPetra Vdovč, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Spremljanje likovno-intelektualnega razvoja v zgodnjem osnovnošolskem obdobju je sestavljeno iz dveh sklopov – teoretične vsebine in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene znanstvene teorije, ki zajemajo intelektualnost in njen razvoj, vezan na otroško obdobje, na podlagi katerega opisujemo tudi likovni razvoj. Za lažjo predstavo in razumevanje zunanje plasti likovnega dela oziroma predvsem področja risbe smo nekatere izmed njih predstavili in podkrepili z likovno-teoretskimi zakonitostmi. Teoretično izhodišče smo zaključili s predstavitvijo vzgojno-izobraževalnega procesa likovne umetnosti v zgodnjem osnovnošolskem obdobju, katerega del so tudi otroci, ki so vključeni v naš raziskovalni vzorec.
V drugem delu magistrskega dela smo predstavili rezultate raziskave, s katero smo spremljali likovno-intelektualni razvoj učencev, starih 7 in 8 let. S pomočjo posameznih kriterijev optično-tematskega testa smo preverili začetno in končno raven likovno-intelektualnega razvoja. Rezultate smo primerjali tudi glede na spol. Z izvedbo inicialnega in finalnega testa smo ugotovili napredek v otrokovem razvoju, ki se pojavi v časovnem okviru 8 mesecev in se glede na spol ne razlikuje. Ključne besede: magistrska dela, intelektualni razvoj, likovno izražanje, otroški likovni razvoj, likovna teorija, vzgojno-izobraževalni proces likovna umetnost Objavljeno v DKUM: 18.11.2016; Ogledov: 1632; Prenosov: 172 Celotno besedilo (3,53 MB) |
6. Model e-poslovanja srednje šoleVasja Ivančič, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Sledenje spremembam in razvoju je osnova za preživetje podjetij. V takšen hitri razvoj in napredek so vključene tudi izobraževalne ustanove, ki morajo zaradi globalnih sprememb in uporabe razvitih tehnologij prilagajati svoje poslovanje. Klasične strategije in procesi so v današnjem času že skoraj neuporabne in na večini ravni nesprejemljive. Spreminjata se notranje kot zunanje okolje, zato je spremembe potrebno sprejeti in jim slediti, saj se lahko le tako vzpostavi primerno poslovanje in se dosegajo cilji v organizaciji.
V delu so prikazani obstoječi procesi v srednjih šolah, dokumentacija, njihova sledljivost in arhiviranje. Analiza stanja je pokazala, da nastane veliko za današnji čas nepotrebnih stroškov pri poslovanju in hkrati dvojnost ali celo trojnost nekaterih podatkov, kar nas je vzpodbudilo k razmišljanju, da se izdela ustrezna prototipna rešitev, ki bo zagotovila prenovo procesov poslovanja z doseganjem ciljev poslovanja v celotni organizaciji in zniževanje stroškov ter seveda tudi konkurenčnost organizacije na vseh ravneh.
V zaključku dela je prikazana prototipna rešitev za uvedbo kompletnega e-poslovanja srednje šole v smislu povezovanja do sedaj ločenih procesov, sledljivost dokumentov in ustrezno e-arhiviranje. Takšen model bi lahko bil uporaben za vse srednje šole na ravni države z možnostjo razširitve in uporabe v vseh izobraževalnih ustanovah do pridobitve najmanj V. stopnje izobrazbe. Ključne besede: e-dokumentni sistem, e-poslovanje, poslovni proces, vzgojno izobraževalni proces, srednja šola Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1714; Prenosov: 145 Celotno besedilo (6,19 MB) |
7. HRUP KOT DEJAVNIK TVEGANJA V VRTCU IN NJEGOV VPLIV NA VZGOJNI PROCESMojca Modrinjak, 2016, diplomsko delo Opis: Rezultati slovenskih in tujih raziskav kažejo na prisotnost visokih ravni hrupa v vrtcih. Te poleg drugih posebnosti vrtčevskega zvočnega okolja škodljivo vplivajo na zdravje otrok in zaposlenih, ovirajo komunikacijo ter krnijo kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa. Večino hrupa med vzgojnimi dejavnostmi in bivanjem v vrtcu povzročijo otroci sami. Izpostavljenost hrupu negativno vpliva na proces učenja in razvoj kognitivnih funkcij predšolskega otroka, še posebej na razvoj jezikovnih in predbralnih zmožnosti. Za zmanjševanje hrupa in njegovih učinkov v vrtcu lahko poleg zagotovitve ustreznih akustično prostorskih pogojev uporabimo različne organizacijske in pedagoške ukrepe. V raziskavi smo ugotovili, da večji del vzgojiteljic opaža, da je zaradi hrupa sodelovanje otrok v skupini slabše, da otroci preslišijo, ali napačno razumejo navodila in da so pri neusmerjenih dejavnostih preglasni. Večina vzgojiteljic uporablja nekatere preproste ukrepe za zmanjševanje hrupa, ko so ravni hrupa v skupini že previsoke. Tretjina vzgojiteljic občasno uporablja sprostitvene tehnike za zmanjševanje učinkov hrupa na zdravje otrok. Za ozaveščanje otrok o hrupu občasno le tretjina vzgojiteljic izvaja neusmerjene/usmerjene dejavnosti. Večina vzgojiteljic se ni nikoli udeležila dodatnega izobraževanja na temo hrupa v vrtcu. Z načrtovanjem, izvedbo in evalvacijo tematskega sklopa smo želeli ugotoviti, katere didaktične igre, usmerjene in neusmerjene didaktične dejavnosti so primerne za ozaveščanje otrok drugega starostnega obdobja o hrupu. Za zmanjševanje stresnih učinkov hrupa pri otrocih smo načrtovali uvedbo enostavnih sprostitvenih tehnik. Ugotovili smo, da so otroci stari 46 let s pomočjo izvedenih dejavnosti ozavestili problematiko hrupa. Spoznali so, da lahko sami prispevajo k zmanjšanju hrupa v skupini. Zmanjšano splošno raven hrupa v skupini in nižjo glasnost otrok je bilo posledično opaziti tako med vodenimi dejavnostmi in prosto igro kot v času obrokov. Ključne besede: predšolska vzgoja, hrup, škodljivi učinki hrupa, vrtec, vzgojno-izobraževalni proces. Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 2553; Prenosov: 416 Celotno besedilo (1,32 MB) |
8. Dejavniki, ki vplivajo na kakovost vzgojno-izobraževalnega dela na osnovnih šolahKristina Kepe, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava dejavnike, ki vplivajo na kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa in je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu magistrska naloga prikazujemo različne opredelitve kakovosti ter lastnosti kakovostne šole, nato pa tudi lastnosti kakovostnega učitelja. V nadaljevanju smo prikazali izhodišča ter pomen ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti za šolske institucije. V zadnjem delu teoretičnega dela pa smo se osredotočili na prikazovanje dejavnikov, ki vplivajo na kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa. Strokovna literatura opredeljuje dejavnike kakovosti vzgojno-izobraževalnega procesa predvsem s terminom kazalniki kakovosti, zato smo tudi v magistrski nalogi uporabili termin kazalniki in ne dejavniki, kot je zapisano v naslovu naloge.
Drug del magistrske naloge je empirični del, v katerem prikazujemo rezultate raziskave, ki smo jo opravili na Dvojezični Osnovni Šoli 1 Lendava (v nadaljevanju DOŠ1 Lendava). Rezultati opravljene raziskave predstavljajo kazalnike kakovostne šole po mnenju učencev DOŠ1 Lendava in njihovih staršev, zadovoljstvo učencev in staršev s kakovostjo šole, ki jo obiskujejo učenci ter mnenja anketirancev za izboljšanje kakovosti obstoječega vzgojno-izobraževalnega procesa. Ob koncu magistrske naloge pa predstavljamo še sklepne ugotovitve. Ključne besede: kakovost, vzgojno-izobraževalni proces, kakovostna šola, evalvacija, ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti, pristopi, kazalniki Objavljeno v DKUM: 12.08.2016; Ogledov: 2261; Prenosov: 248 Celotno besedilo (1,36 MB) |
9. Spreminjanje položaja učenca v Sloveniji v 20. stoletjuMonika Mithans, Milena Ivanuš-Grmek, 2012, izvirni znanstveni članek Opis: Položaj učenca je ena od tem v pedagoški teoriji in praksi tako pri nas kot v svetu, ki ji je namenjena pomembna pozornost. Pogled na položaj učenca se je skozi različna obdobja v zgodovini spreminjal, običajno je odseval duh časa, v katerem je nastal. V prispevku na podlagi analize domače strokovne literature analiziramo spreminjanje položaja učenca v vzgojno-izobraževalnem procesu 20. stoletja. Na osnovi analize ugotavljamo, da se je pogled na položaj učenca na Slovenskem prvič pomembno spremenil po prvi svetovni vojni, ko sta se začela poudarjati aktivna vloga učenca pri pouku in možnost svobodnega odločanja. Druga svetovna vojna je prizadevanja za izboljšanje učenčevega položaja prekinila. Že kmalu po njej so pedagoški teoretiki in praktiki jasno opozarjali na pomen vloge učenca pri pouku. Priča smo številnim razpravam o pomenu spremembe položaja učenca iz objekta v subjekt vzgojno-izobraževalnega dela. Prelomen dogodek v razmišljanju o spremenjenem položaju učenca v vzgojno-izobraževalnem procesu je predstavljal referat Ive Šegula na prvem pedagoškem kongresu. Zavzela se je za samodejavnost učencev pri pouku in njihov subjektni položaj. Zahteve za izboljšanje učenčevega položaja so se nadaljevale tudi po osamosvojitvi Republike Slovenije in so aktualne še danes. Žal pa ugotavljamo, da so učenci kljub neprestanim težnjam tako teoretikov kot praktikov pri pouku še vedno preveč poslušalci in premalo dejavni. Ključne besede: učenec, položaj učenca, učna aktivnost, učenci, vzgojno-izobraževalni proces Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1830; Prenosov: 205 Celotno besedilo (170,16 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. SPLETNA REŠITEV DOKUMENTIRANJA ZDRAVSTVENE NEGEAnže Roblek, 2014, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je predstavljen razvoj spletne rešitve dokumentiranja zdravstvene nege, ki je bila razvita za Zdravstveno fakulteto Univerze v Ljubljani. Naloga opisuje izdelavo spletne rešitve, izdelane v jezikih HTML, PHP in JavaScript, ki za svoje delovanje uporablja bazo podatkov MySQL. Rešitev je bila izdelana z namenom prenove procesa izpolnjevanja dokumentacije zdravstvene nege s pomočjo informacijske podpore. V primerjavi s starim, informacijsko nepodprtim procesom, prenovljen proces omogoča hitrejšo interakcijo med študentom in profesorjem, manj papirologije, lažje in bolj organizirano hranjenje dokumentacij ter večjo ekološkost, z vsem skupaj pa so povezani tudi manjši denarni stroški. Ključne besede: - dokumentacija zdravstvene nege, - spletna rešitev, - izobraževalni proces Objavljeno v DKUM: 26.09.2014; Ogledov: 1622; Prenosov: 239 Celotno besedilo (5,68 MB) |