| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
SISTEM REGISTRACIJE VOZIL V PODJETJU AVTOTEST D.O.O.
Mitja Puhar, 2009, diplomsko delo

Opis: Registracija vozil v republiki Sloveniji ima že dolgo zgodovino. Smo država članica Evropske Unije, ki razpolaga z eno izmed najboljših baz podatkov registriranih vozil znotraj Evropske Unije. Baza matičnega registra vozil razpolaga s podatki, ki so ključni za pregledno in ažurno spremljanje podatkov o vozilih v Republiki Sloveniji. Baza podatkov omogoča statistično spremljanje vozil na raznih področjih in daje smernice bodočega razvoja voznega parka v Republiki Sloveniji. Sama računalniška baza je brez pomena, če jo ne vzdržujejo usposobljeni in dosledni delavci. V tem primeru so to referenti na tehničnih pregledih in upravnih enotah. Delo ljudi, ki bazo vzdržujejo, je ključnega pomena za delovanje baze. Delo referentov je odgovorno in zahtevno. Vsakodnevno delo z velikim številom vozil zahteva točnost podatkov o vozilih in lastnikih vozil. Dosledno upoštevanje navodil zakona in nekaj človeškosti naredi dobrega referenta. Vse te vrline referent pridobi s prakso in delovnimi izkušnjami. Pohvalno je, da je Republika Slovenija razvila zelo dober sistem izobraževanja referentov. Šele po opravljenem izobraževanju, ki traja eno leto, lahko referent samostojno dela za okencem. Taka strokovnost je garant za prihodnost, ki bo temeljila na še večji izmenjavi podatkov. Samo dobro usposobljeni ljudje, ki delajo na področju registracije vozil, bodo kos tej nalogi. Organizacija, ki opravlja registracijo vozil in tehnične preglede, lahko raste in se razvija samo s strokovno usposobljenimi kadri. Podjetje Avtotest d.o.o. razpolaga z usposobljenimi kadri, kar pripomore tudi k dobremu poslovnemu izidu. V prihodnje bo potrebno zagotoviti še večjo računalniško znanje za vse zaposlene v podjetju Avtotest d.o.o. To je garancija bodočega razvoja podjetja in še izboljšanja vsakoletnega poslovnega izida.
Ključne besede: registracija vozil, tehnični pregled, administrativna storitev, baza podatkov matičnega registra vozil, referent, izmenjava podatkov in informacij, strokovnost.
Objavljeno: 02.12.2009; Ogledov: 2396; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (8,55 MB)

2.
RAZVOJ PROTOTIPNE REŠITVE ZA IZMENJAVO PODATKOV Z IBM WEBSPHERE MQ
Boris Žebalc, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava razvoj prototipne rešitve za izmenjavo podatkov med informacijskim sistemom Slovenskih železnic in mednarodnim informacijskim sistemom za spremljanje vlakov Europtirails. Prototip temelji na uporabi programskega paketa za komunikacijo med aplikacijami IBM WebSphere MQ. Kratko so predstavljeni informacijski sistem Slovenskih železnic (ISSŽP), mednarodni sistem za spremljanje vlakov Europtirails in standardna sporočila za povezavo s sistemom Europtirails. Podrobno je opisan programski paket IBM WebSphere MQ. Ocenjena je zahtevnost vpeljave prototipne rešitve za izmenjavo podatkov. Izdelana prototipna rešitev omogoča izmenjavo sporočil o voznem redu posameznega vlaka (2090) in sporočil o gibanju vlaka (2002). V obdobju testiranja je bilo uspešno poslano preko sto tisoč sporočil. V času pisanja poročila je rešitev že v redni uporabi.
Ključne besede: Izmenjava podatkov, IBM WebSphere MQ, Europtirails, Spremljanje vlakov
Objavljeno: 07.01.2010; Ogledov: 1581; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

3.
4.
E-POSLOVANJE IN CELOVITE INFORMACIJSKE REŠITVE
Lidija Bračko, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sta teoretično opredeljena pojma celovitih informacijskih rešitev in elektronskega poslovanja. Celovite informacijske rešitve in elektronsko poslovanje so v tem času skorajda ena izmed najpomembnejših prednosti za podjetje, ki mu prinaša minimiziranje časa in stroškov poslovanja. Pri uvajanju nove rešitve je pomembno, da podjetje izbere pravo celovito rešitev, glede na svoje potrebe, in si s tem zagotovi konkurenčnost. Žal je veliko takšnih projektov neuspešnih, kar je predvsem posledica podcenjevanja njihove kompleksnosti. Za celovite programske rešitve, ki so podrobneje opisane v diplomski nalogi, je značilno, da ob uvajanju za podjetja predstavljajo veliko finačno obremenitev, ki se lahko podjetjem maščuje s propadom podjetja, če ne izberejo prave rešitve.
Ključne besede: Ključne besede: ERP rešitve, Elektronsko poslovanje, SAP, Navision, Bann, CASE orodja, izmenjava računalniških podatkov, podjetje.
Objavljeno: 01.09.2010; Ogledov: 1879; Prenosov: 278
.pdf Celotno besedilo (824,64 KB)

5.
Špedicijska dejavnost in tranzitni postopek : diplomsko delo
Monika Olovec, 2010, diplomsko delo

Opis: Z vstopom v Evropsko unijo je Slovenija prevzela tako vse obveznosti kot tudi odgovornosti na carinskem področju, zaradi evropske zakonodaje, ki jo je prinesla pridružitev. Začela je izvajati nov računalniško podprt tranzitni postopek NCTS, ki predstavlja sodobno, hitro in učinkovito upravljanje tranzita blaga. Da pa je vse to omogočeno, se je morala špedicijska dejavnost prilagoditi in razviti v sodobnega logista. V prvem delu naloga prikazuje logistično špedicijsko dejavnost in njen pomen na današnjem trgu blaga. V nadaljevanju naloge je predstavljen tranzitni postopek, njegov pomen in razvoj. Opredeljen je predvsem nov računalniško podprt tranzitni postopek — NCTS, ki temelji na uporabi naprednih računalniških sistemov in elektronski izmenjavi podatkov. V zadnjem delu pa je prikazano delovanje programa NCTS sistema v praksi. Prikazani so celotni postopki, vnosi podatkov, ukazi ter njihov pomen pri uradu odhoda na carinski izpostavi Obrežje.
Ključne besede: špedicija, špediter, tranzitni postopek, računalniška izmenjava podatkov, NCTS sistem
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 1986; Prenosov: 332
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

6.
ELEKTRONSKO POSLOVANJE PODJETJA MARIBORSKA LIVARNA MARIBOR Z BANKAMI
Eva Grah, 2010, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega seminarja je osredotočena na sodoben način poslovnega komuniciranja znotraj podjetij in med podjetji- elektronsko poslovanje. Pojav sega desetletje nazaj, ko je bila prvič uporabljena računalniška tehnologija. Začelo se je z računalniško izmenjavo podatkov med podjetji. Ta način poslovanja se je začel z razvojem informacijske in komunikacijske tehnologije. Podjetja morajo biti za elektronsko poslovanje ustrezno tehnološko opremljena. Potrebujejo osnovno in omrežno informacijsko opremo. Pravi razvoj je ta način poslovanja doseglo z razvojem računalniških omrežij- predvsem z razvojem interneta, ki je postal svetovno komunikacijsko in informacijsko omrežje. Danes preko interneta potuje veliko informacij in mogoča uporabnikom številne možnosti uporabe. Preko interneta se povezujejo mnoga podjetja. Nekatera podjetja so razvila lastno omrežje, ki je priključeno na lokalno mrežo- intranet. Z razvojem elektronskega poslovanja, je bilo potrebno urediti tudi pravno področje. Tako imamo v Sloveniji zakon, ki ureja to področje (ZEPEP) in ki je tudi usklajen z evropskimi smernicami na tem področju. Povsod po svetu posvečajo elektronskemu poslovanju precej pozornosti in mu pripisujejo velik pomen. Za MLM d.d. je elektronsko poslovanje pomembno, saj podjetje ne posluje samo na slovenskem tržišču, temveč tudi s tujimi trgi. Lažji prenos informacij omogoča, da je podjetje uspešno in da lahko na ta način pridobiva tudi nove stranke.
Ključne besede: – elektronsko poslovanje, – medmrežje, – zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu, – računalniška izmenjava podatkov.
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1371; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

7.
ELEKTRONSKA IZMENJAVA PODATKOV IN INTEGRACIJA S SISTEMI ERP
Tadej Derča, 2010, diplomsko delo

Opis: Raziskave razkrivajo, da že več kot polovica večjih podjetij uporablja računalniško izmenjavo podatkov in izmenjavo elektronskih dokumentov. Elektronska izmenjava, ki predstavlja neposredno izmenjavo informacij med računalniki, je dragocena tehnologija za podjetja, ki uporabljajo sisteme koncepta »ravno ob pravem času«, ter temelji na medsebojnem zaupanju med podjetjem ter stranko, kar poenostavlja procese. Elektronska izmenjava podatkov je lahko uporabljena za avtomatizacijo procesa naročil ter dostave in lahko zagotovi podjetjem veliko prihrankov pri zmanjševanju človeškega elementa v tem procesu. Elektronsko poslovanje učinkovito upravlja z računi, plačili, naročili ter dostavami in zbližuje podjetje ter kupca. Prednosti sistemov za računalniško izmenjavo podatkov vključujejo hitrejši trgovalni cikel, manj papirologije, manjše število napak, zmanjšanje stroškov ter povečanje denarnega toka, kar bomo predstavili v diplomskem delu. Predstavili bomo način povezovanja med sistemi za elektronsko izmenjavo dokumentov ter poslovnimi informacijski sistemi in na kakšen način različni poslovno informacijski sistemi integrirajo te povezave.
Ključne besede: računalniška izmenjava podatkov, BAPI, IDoc, standardi, elektronsko poslovanje, poslovno infomacijski sistem
Objavljeno: 14.12.2010; Ogledov: 1671; Prenosov: 333
.pdf Celotno besedilo (4,98 MB)

8.
PRIMERJALNA ANALIZA RAČUNALNIŠKIH REŠITEV Z PODPORO RAČUNOVODSKIH SERVISOV
Tatjana Korez, 2010, diplomsko delo

Opis: Računovodstvo je posebna celota delov informacijskih dejavnosti, znotraj katerih se zbirajo, urejajo, obdelujejo, prikazujejo in shranjujejo podatki. Računovodstvo zasebnikov in družb je pomembno zaradi državnih oz. davčnih potreb, kot tudi zaradi interesov odločanja o poslovanju. Informacijski sistem in poslovanje podjetja morata biti usmerjena v doseganje ciljev in prilagodljiva. Pri predvidevanju spremenjenih potreb strank in pravočasnem odzivanju na nove zahteve igrajo najpomembnejšo vlogo informacijski sistemi. Informacijski sistemi so osnova za integriranje in prenovo poslovnih procesov, saj povečajo učinkovitost, vnesejo v poslovanje večjo živahnost ter pospešijo hitrost izvajanja. Ukvarjala sem se z analiziranjem dveh programskih orodij, ki jih v računovodskih servisih uporabljajo. Prikazano je delovanje aplikacij, kot tudi prednosti in slabosti na katere lahko naletijo uporabniki pri njihovi uporabi. Računovodski servis potrebuje za kakovostno delo tudi primerne računalniške programe za vodenje poslovnih knjig. Primeren je takšen program, ki omogoča avtomatičen prenos podatkov iz programov fakturiranja in analitičnih knjigovodstev, ki jih uporabljajo naročniki, v glavno knjigo, ki se vodi na sedežu računovodskega servisa. Na ta način se z enim vnosom podatkov razporedi vnesene podatke na različne ravni obdelave. Program mora biti hiter in zanesljiv. Za uspešno in učinkovito uporabo poslovne programske opreme je še vedno najbolj pomembno znanje računovodje, prav tako tudi znanje in izkušnje izdelovalcev programske opreme. Z računalniškimi programi je zagotovljen stalni nadzor in hitrejše informacije, ki jih potrebujejo notranji in zunanji porabniki. Kot vsako orodje, je tudi računalniški program za vodenje računovodstva le orodje, ki ga moramo izbrati tako, da bo primerno za obdelavo naših podatkov. Sodobna tehnologija in modernejši programi, nam omogočajo avtomatizirano, rutinsko in hitrejše spremljanje poslovnih dogodkov, ki pomeni ključno vlogo pri spremembah v računovodskih servisih. Program Birokrat je sestavljen iz več različnih modulov, tako da lahko uporabnik kupi samo te, ki jih resnično potrebuje. Ker je popolnoma odprt in izredno povezljiv sistem, ga lahko razvijamo kot to narekujejo potrebe poslovanja podjetja. Velika prednost programskega paketa Hermes je v tem, da je zelo priročen, saj dopušča zelo veliko nastavitev znotraj obstoječih obdelav in omogoča selekcioniranje podatkov. Za zahtevnejše uporabnike je na voljo širok nabor razširitev, s katerimi je možno programsko rešitev dodatno nadgraditi in ji dodati nove dimenzije obvladovanja poslovnih procesov. V Sloveniji elektronska izmenjava računovodskih podatkov poteka preko več domačih certifikatskih agencij. Poznamo tri najbolj znane, ki izdajajo kvalificirana digitalna potrdila so POŠTA®CA, Halcom Informatika in Nova Ljubljanska banka d.d. S kvalificiranim digitalnim potrdilom poteka prenos podatkov na portal e-davki kot tudi predložitev letnih poročil gospodarskih družb na AJPES.
Ključne besede: računovodstvo, informacijski sistem, računovodsko programske rešitve, digitalni podpis, elektronska izmenjava podatkov
Objavljeno: 04.03.2011; Ogledov: 1697; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (850,45 KB)

9.
ELEKTRONSKO POSLOVANJE B2B Z REŠITVIJO SAP R/3
Danijela Đurić, 2011, diplomsko delo

Opis: Na začetku diplomske naloge je teoretično opisana oblika elektronskega poslovanja, razvoj ter razlogi za uvedbo elektronskega poslovanja. Sledi teoretična predstavitev definicije celovitih informacijskih rešitev nekaterih avtorjev. Podrobneje so predstavljene značilnosti celovitih informacijskih rešitev ter njihove prednosti in slabosti. Opredeljeni so tudi domači in tuji ponudniki celovitih informacijskih rešitev. Ker je B2B ena najpomembnejših oblik elektronskega poslovanja, sem opredelila prednosti in slabosti elektronskega poslovanja B2B v podjetju ter uporabo elektronskega poslovanja v slovenskih podjetjih. Pri uvajanju celovitih informacijskih rešitev je pomembno, da se podjetje odloči za pravo celovito rešitev in si s tem zagotovi konkurenčnost. V diplomski nalogi sem teoretično opisala celovito informacijsko rešitev SAP R/3.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, ERP rešitve, elektronsko poslovanje B2B, RIP (računalniška izmenjava podatkov), SAP R/3.
Objavljeno: 15.07.2011; Ogledov: 1632; Prenosov: 408
.pdf Celotno besedilo (997,71 KB)

10.
Uporaba metodologije EBIX - pridobitve in priložnosti
Aleš Živkovič, Marjan Heričko, 2010, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: EBIX metodologija, izmenjava podatkov, iformacijski sistemi
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 697; Prenosov: 34
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici