1. Vpliv Covid-19 na poslovanje Pomurskih mlekarn d. d.Nika Hari, 2025, diplomsko delo Opis: Leta 2019 se je na Kitajskem prvič pojavil virus, imenovan Covid-19. V letu 2020 je virus praktično zajel celoten svet in s tem posledično tudi našo državo Slovenijo. Teden kasneje po izbruhu prvega virusa v Sloveniji, se je država odločila za razglasitev epidemije. Epidemija je prizadela vsakega posameznika, kot tudi razne panoge podjetij. Podjetja so bila primorana poiskati druge načine nemotenega delovanja. Pomembno za podjetja je bilo, da so ohranila odnose s strankami z veliko mero optimizma in možnostjo delovanja v času zaprtja. Hkrati je bila pomembna tudi motivacija zaposlenih, za boljše razpoloženje in počutje na delovnem mestu. Covid-19 je v letu 2020 za sabo pustil številne negativne ter tudi pozitivne posledice na poslovanje in gospodarstvo. Pojavile pa so se tudi nove priložnosti ter nevarnosti. V diplomskem delu sem se osredotočila na podjetje Pomurske mlekarne d.d, ki spadajo v kmetijsko-živilsko predelovalno industrijo, natančneje mlečno-predelovalni sektor. V diplomskem delu sem se osredotočila na leta 2020, 2021, 2022 in 2023. V Pomurskih mlekarnah je Covid-19 imel pozitivne kot tudi negativne posledice. Ena izmed največjih pozitivnih sprememb je bilo povečano povpraševanja domačega prebivalstva in s tem izrazito povečanje prodaje v času Covid-19. Ključna negativna posledica za Pomurske mlekarne pa je bila bolniška odsotnost zaposlenih, kjer je bilo podjetje primorano usklajevati proizvodnjo z zdravimi zaposlenimi, kot tudi z nabavo surovine ter embalaže. Na podlagi proučitve poslovanja letnega poročila (bilanca stanja, izkaz poslovnega izida in izkaz denarnih tokov) ter opravljenimi intervjuji z vodilnimi zaposlenimi je epidemija Covid-19 imela večje pozitivne, kot negativne posledice. V času epidemije Covid-19 so Pomurske mlekarne povečale rentabilnost poslovanja, hkrati pa je le ta vplivala tudi na povečanje prihodkov na domačem trgu. Ključne besede: COVID-19, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz denarnih tokov, pandemija, Pomurske mlekarne d. d. Objavljeno v DKUM: 29.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (1,79 MB) |
2. Primerjava oblike in vsebine temeljnih računovodskih izkazov po Slovenskih računovodskih standardih in Mednarodnih standardih računovodskega poročanjaNina Novak, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi sem podrobneje analizirala obliko in vsebino računovodskih izkazov po Slovenskih računovodskih standardih in po Mednarodnih standardih računovodskega poročanja. Opredelila sem tudi obliko in vsebino računovodskih izkazov, ki jih določata Uredba 2013/34/EU in Zakon o gospodarskih družbah ter kakšna mora biti oblika računovodskih izkazov v letnih in zaključnih poročilih, ki se oddajo Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve.
Pri praktičnem delu diplomske naloge sem izbrala 50 slovenskih podjetij, ki za sestavljanje svojih računovodskih izkazov uporabljajo Slovenske računovodske standarde, in 25 slovenskih podjetij, ki za sestavljanje računovodskih izkazov uporabljajo Mednarodne standarde računovodskega poročanja. Pri analizi izkazov teh podjetij sem ugotavljala, kakšne so razlike in podobnosti pri posameznih izkazih. Analizirala sem razlike pri poimenovanju izkazov in posameznih postavk, katero različico izkaza poslovnega izida in denarnih tokov uporabljajo podjetja ter vrstni red postavk v izkazih in njihovo označevanje. Primerjavo sem delala tako med podjetji, ki uporabljajo enake standarde, kot tudi med podjetji, ki uporabljajo različne računovodske standarde.
Predpostavljala sem, da podjetja, ki uporabljajo Mednarodne računovodske standarde poročanja, kjer oblika računovodskih izkazov ni točno določena, ravnajo v veliki meri po Slovenskih računovodskih standardih. Vzrok za to je potrebna oddaja računovodskih izkazov Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve, kjer je določena shema za sestavo teh izkazov. Podjetja, ki uporabljajo MSRP, se približajo obliki in vsebini določeni v SRS, da jim ni potrebno spreminjati celotnih izkazov zaradi predložitve poročil na AJPES. Uresničila se je tudi predpostavka, da so vsi izkazi podjetij v vzorcu pripravljeni v skladu z ustreznimi računovodskimi standardi. Ključne besede: Slovenski računovodski standardi, Mednarodni standardi računovodskega poročanja, temeljni računovodski izkazi, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz denarnih tokov . Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 634; Prenosov: 186
Celotno besedilo (2,83 MB) |
3. Primerjalna analiza računovodskih izkazov podjetij Krka d. d., Lek d. d. in Farmak d. d.Tamara Cigula, 2020, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega projekta smo izvedli primerjalno analizo računovodskih izkazov treh podjetij, in sicer podjetja Krka, d.d. in Lek, d.d., ki sta slovenski, in podjetja Farmak, d.d., ki pa je ukrajinsko. Vsa tri se ukvarjajo s farmacevtsko dejavnostjo. Najprej smo vsa podjetja predstavili in jih nato primerjalno analizirali s pomočjo računovodskih izkazov. Mišljeni so bilanca stanja, iz katere je razviden finančno-premoženjski položaj podjetja, izkaz poslovnega izida, iz katerega presojamo poslovno uspešnost in učinkovitost podjetja, in izkaz denarnih tokov, ki poda rezultate o denarni uspešnosti podjetja. Vsak kazalnik posebej smo teoretično pojasnili in nato izvedli primerjalno analizo za tri leta, in sicer leto 2016, 2017 in 2018. Za izvedbo analize je bilo najprej treba preoblikovati bilance stanja, izkaze poslovnega izida in izkaze denarnih tokov. Pri bilanci stanja smo posebej analizirali aktivo in pasivo, torej izvedli analizo naložbenja in analizo financiranja. Sledila je analiza vodoravnega finančnega ustroja in proučevanje harmonije med sredstvi in obveznostmi. Na podlagi izkaza poslovnega izida smo izvedli analizo gospodarnosti in dobičkonosnosti prihodkov podjetja. Pri izkazu denarnih tokov pa smo ugotavljali denarno tokovnost na podlagi denarne izidnosti poslovnih prihodkov in pokritosti dolgov podjetja z denarnim izidom iz poslovanja. Pri vseh smo najprej izračunali posamezne kazalnike za presojo in jih nato primerjali. Ključne besede: računovodski izkazi, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz denarnih tokov Objavljeno v DKUM: 20.10.2020; Ogledov: 1884; Prenosov: 429
Celotno besedilo (2,37 MB) |
4. KRITERIJI UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI MANAGEMENTAMartina Trabos, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena tema »Kriteriji učinkovitosti in uspešnosti managementa«, katera temelji na praktičnem primeru podjetja Henkel Slovenija d.o.o. in Kozmetika Afrodita d.o.o.. V teoretičnem delu je predstavljeno področje managementa iz vidika učinkovitosti in uspešnosti. Teorija je usmerjena tudi na razlage pojmov manager, učinkovitost in uspešnost, ter povezanosti le teh – za lažje razumevanje so navedene definicije, misli in stališča različnih piscev.
V praktičnem delu se diplomsko delo navezuje na podjetje Henkel Slovenija d.o.o. in Kozmetika Afrodita d.o.o.. Na podlagi obeh podjetij je bila opravljena raziskava iz letnih poročil podjetji za poslovna leta od 2009 do 2011. Menim, da sem s podrobnejšo analizo letnih poročil podjetja (računovodski izkazi in kazalniki), lažje predstavila učinkovitost in uspešnost poslovanja obeh podjetij. V podjetju Henkel Slovenija d.o.o. je bil izveden tudi intervju managerjev in opisan povzetek sklepanj in misli. Ključne besede: management, manager, učinkovitost in uspešnost, učinkovitost in uspešnost iz finančnega vidika, merjene in presojanje učinkovitosti in uspešnosti, kazalniki, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz denarnih tokov Objavljeno v DKUM: 18.07.2013; Ogledov: 2239; Prenosov: 421
Celotno besedilo (1,24 MB) |
5. CELOVITO FINANČNO PREDRAČUNAVANJE V PODJETJU AJM D.O.O.Vesna Žorman, 2012, diplomsko delo Opis: Finančno računovodstvo je ena izmed ključnih področij za uspešno poslovanje in kot izziv sodobnih organizacij. Podjetju omogoča, da odpravi nepotrebne stroške, ki so bili rezultat prejšnjega poslovnega leta ter ostalih problemov kot so neuspešni projekti in njihovo neustrezno planiranje, predvsem pa veliki operativni stroški. Organizacije dandanes delujejo v obdobju intenzivnih sprememb, ki se odražajo na številnih področjih organizacije, zato jim predračunavanje prinaša, da na kakovosten, enostavnejši način prinašajo številne izboljšave za prihodnja poslovna leta.
V diplomskem seminarju je tako predstavljen postopek celovitega finančnega predračunavanja v podjetju AJM d.o.o.
V prvih poglavjih so opredeljeni osnovni pojmi in metode računovodskega predračunavanja. Predstavljena je tudi vsebina predračunskih računovodskih izkazov.
V osrednjem delu diplomskega seminarja je obravnavan konkretni primer celovitega finančnega predračunavanja v podjetju AJM d.o.o., na kakšen način obravnavajo predračunavanje, s čim si pomagajo ter katere podatke potrebujejo za izdelavo predračunskega izkaza poslovnega izida, predračunskega izkaza bilance stanja ter predračunskega izkaza denarnih tokov.
V poglavju predračunskega izkaza denarnih tokov so prikazane tudi konkretne vrednosti prejemkov od prodaje in izdatkov obravnavanega podjetja ter njihova razlaga. Ugotovili smo, da so prejemki od prodaje največji v poletnih mesecih, saj je takrat v poteku največ gradbenih objektov, medtem ko je v zimskih mesecih v podjetju t.i. »mrtva sezona«.
V zadnjem poglavju je podana analiza hipoteze, ki smo si jo zastavili na začetku. Nazadnje pa so podane ugotovitve kakšnega pomena je predračunavanje za podjetje in kakšne so njegove koristi zanj. Ključne besede: celovito finančno predračunavanje, predračunski izkaz poslovnega izida, predračunski izkaz bilance stanja, predračunski izkaz denarnih tokov, načrtovanje izdatkov, načrtovanje prejemkov Objavljeno v DKUM: 23.11.2012; Ogledov: 2172; Prenosov: 314
Celotno besedilo (836,67 KB) |
6. PROBLEM LIKVIDNOSTI IN PLAČILNE SPOSOBNOSTI V SLOVENIJI TER NA PRIMERU PODJETJA XNatalija Ciglar, 2010, diplomsko delo Opis: Ugotovili smo, da se finančna moč podjetja kaže v trajni plačilni sposobnosti podjetja, trajni sposobnosti financiranja podjetja ter ohranitvi in povečanju premoženja podjetja. Brez finančne moči podjetje ne more dosegati rasti in razvoja podjetja. Takšno podjetje je obsojeno na propad, saj ne dosega optimalne rasti tržne vrednosti lastniškega kapitala in ne ustvarja dobička.
Za dolgoročno plačilno sposobnost podjetja je poleg likvidnih sredstev na dolgi rok potrebno tudi ustrezno razmerje med sredstvi in obveznostmi do virov sredstev. Podjetje dolgoročno finančno ravnotežje dosega s pomočjo pravil financiranja.
Plačilna sposobnost je neposredno povezana z likvidnostjo podjetja. Kratkoročna plačilna sposobnost podjetja je sposobnost, da podjetje v kratkem roku razpolaga z zadostno količino likvidnostnih sredstev, potrebnih za plačilo zapadlih obveznosti. Likvidnost izražamo s kazalniki likvidnosti, ki pridobivajo na moči glede na njihovo gibanje iz manj likvidne oblike v likvidno obliko. Kazalniki likvidnosti nam kažejo tveganje plačilne sposobnosti v prihodnosti.
Kratkoročno plačilno sposobnost obvladujemo z dinamičnimi izračuni likvidnosti, tako imenovani izkazi denarnih tokov (cash flow). Obračunski izkaz denarnih tokov nam omogoča pregled nad izvedbo pretekle plačilne sposobnosti podjetja, obenem pa nam služijo kot podlaga za kakovostno načrtovanje prihodnjih denarnih tokov. Plačilna sposobnost je velik problem pri poslovanju podjetij, ne samo v Sloveniji ampak tudi po celem svetu glede na to, da se že kar nekaj časa trudijo, da bi svet rešili pred krizo, v katero smo že zašli. Ključne besede: Poslovne finance, Dolgoročna plačilna sposobnost, Kratkoročna plačilna sposobnost, Izkaz denarnih tokov, Finančna politika podjetja, Kazalniki likvidnosti, Financiranje Objavljeno v DKUM: 23.08.2010; Ogledov: 4847; Prenosov: 709
Celotno besedilo (443,30 KB) |