| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 387
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Upravljanje in regulacija podatkov v pravu EU: analiza Akta o podatkih : magistrsko delo
Gal Pastirk, 2024, magistrsko delo

Opis: Razvoj digitalnih tehnologij ima odločilen vpliv na razvoj družbe in prava. Pomen podatkov se je z uvedbo interneta stvari, velikih podatkov, umetne inteligence in drugih naprednih tehnologij, še znatno povečal. Vse boljši sistemi za upravljanje in analizo so podatkom dodali ogromno ekonomsko in družbeno vrednost. Internet stvari pri tem igra pomembno vlogo, saj omogoča povezljivost digitalnih naprav preko senzorjev, kar ustvarja spet nove količine podatkov. Mnoge svetovne velesile so prepoznale potencial digitalnih tehnologij in podatkov ter ga s pridom izkoriščajo. Tega potenciala se zaveda tudi EU, ki pospešuje digitalizacijo, saj jo prepoznava kot odločilno pri ustvarjanju novih priložnosti za inovacije, gospodarsko rast in ohranjanje konkurenčnosti na svetovnem trgu. Akt o podatkih je del širše regulativne ureditve, ki ga je EU zasnovala za doseganje ciljev, kot so krepitev podatkovnega gospodarstva, digitalizacije in sistemov umetne inteligence, z namenom vzpostavitve digitalne suverenosti. Akt o podatkih je bil sprejet z namenom krepitve notranjega trga s podatki, saj želi spodbuditi več podatkov za inovacije in konkurenco. Vzpostavlja bolj pošten način delitve podatkov, ki nastajajo z uporabo naprav interneta stvari in določa nove pravice do dostopa in deljenja podatkov za uporabnike teh naprav. Hkrati vzpostavlja pravni okvir za sklepanje novih pogodb med imetniki podatkov in uporabniki, kar slednjim omogoča pravičen dostop do podatkov. Obseg Akta o podatkih ureja tako osebne kot neosebne podatke. V magistrskem delu ugotavljam, da je bilo upravljanje podatkov zaradi pomanjkljive zakonodaje na določenih področjih oteženo. Zaradi številnih izzivov se evropsko pravo o podatkih nenehno širi in razvija. Akt o podatkih in drugi regulatorni predpisi predstavljajo pomemben prispevek k boljšemu upravljanju s podatki. Vzpostavljen je bil nov sistem, ki prispeva k bolj pošteni delitvi podatkov med deležniki. Kljub temu obstajajo pomisleki o tem, kako učinkovito bodo novi mehanizmi lahko pripomogli k uresničitvi vseh začrtanih ciljev. Magistrsko delo obravnava vlogo podatkov in interneta stvari v sodobni družbi, razvoj upravljanja podatkov v EU ter se osredotoča na nekatere ključne vidike Akta o podatkih.
Ključne besede: upravljanje podatkov, internet stvari, povezani izdelki in storitve, neosebni podatki, Evropska strategija za podatke, deljenje podatkov, imetnik podatkov, uporabnik.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

2.
Načrtovanje implementacije logističnega informacijskega sistema: analiza primera
Aljoša Števanec, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana analiza primera implementacije novega logističnega informacijskega sistema. V teoretičnem delu smo preučili logistične procese, kjer je poudarek na logistiki oz. prevozu gastronomskih izdelkov s tovornjaki in na informacijskih sistemih za podporo logistiki. Drugi del teoretičnega dela vsebuje opis implementacije informacijskega sistema in različne pristope. Naredili smo tudi primerjavo med Big Bang sistemom, vzporednim, faznim, pilotnim in hibridnim postopom. Praktični del vsebuje analizo notranje dokumentacijo za izbiro pravilne metode implementacije informacijskega sistema. Logistika s svojimi procesi omogoča, da je svetovno blago takoj na dosegu roke. Gastronomski izdelki v logističnih procesih potrebujejo posebno oskrbo, še posebej pri transportu in skladiščenju glede na pravilno razvrščanje na ustrezne temperaturne režime za ohranjanje ustrezne kakovosti izdelka. Logistični informacijski sistemi so se avtomatizirali in pospešili izvajanje logističnih procesov, pri tem pa so se razvili v logistične sisteme za upravljanje skladišča in transporta blaga. Načrtovanje implementacije informacijskega sistema vključuje proces vzpostavitve novega informacijskega sistema bodisi namesto starega sistema bodisi z vzpostavitvijo že obstoječim informacijskim okoljem. Sistemska integracija omogoča, da podjetja svoje sisteme vzpostavijo tako, da učinkujejo skupaj z enotno bazo podatkov, avtomatskim prenosom in prevajanjem podatkov. Sklep diplomskega dela zajema izbiro ustrezne metodologije implementacije novega informacijskega sistema na podlagi interne dokumentacije podjetja. S pomočjo zahtevkov iz dokumentacije podjetja smo določili, da je najboljši pristop za projekt implementacije novega logističnega sistema za podporo šoferjev hibridni pristop, ki služi kot kombinacija pilotnega in faznega pristopa.
Ključne besede: implementacija, logistični procesi, integracija, pristopi, načrtovanje, informacijski sistemi, gastronomski izdelki.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

3.
Vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka
Jan Paveo, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obravnava vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka, s posebnim poudarkom na primeru aplikacije Spotify v Indoneziji. Viralno oglaševanje izkorišča družbena omrežja za širjenje informacij o izdelku, pri čemer spodbuja uporabnike, da te informacije delijo naprej. V našem primeru se osredotočamo na digitalne izdelke, ki so neopredmetena oziroma nematerialna dobrina, obstoječa v digitalni obliki. V diplomskem projektu je predstavljen celoten razvojni cikel digitalnih izdelkov, ki vključuje faze zasnove, oblikovanja in razvoja, ter rast izdelka na trgu. Razvoj digitalnih izdelkov je ključnega pomena za uspešno uvajanje na trg, pri čemer so ključne lastnosti digitalnih izdelkov njihova neuničljivost, spremenljivost in ponovljivost. Analiza lastnosti in tržnih strategij je omogočila globlji vpogled v kompleksnost digitalnih izdelkov in njihovo uspešnost. Digitalno oglaševanje, še posebej viralno oglaševanje, je izpostavljeno kot pomembno orodje za povečanje prepoznavnosti in pospeševanje uporabe digitalnih izdelkov. Uporabljena študija analizira, kako različne dimenzije viralnega oglaševanja - informiranost, zabava, draženje in verodostojnost vira - vplivajo na namero uporabe digitalnega izdelka. S kvantitativno metodo in analizo podatkov je bilo ugotovljeno, da zabava, draženje in verodostojnost vira pomembno vplivajo na namero uporabe Spotifyja, medtem ko informiranost nima pomembnega vpliva.
Ključne besede: viralno oglaševanje, digitalni izdelki, oglaševanje, digitalno oglaševanje
Objavljeno v DKUM: 27.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

4.
Določanje težkih kovin v različnih sladolednih izdelkih z ICP-MS : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Gaja Kolšek, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo za določanje Al, As, Ba, Cd, Co, Cr, Cu, Fe, Ga, Mn, Mo, Ni, Pb, Sn, Sr, Tl in Zn v različnih sladolednih izdelkih uporabili tehniko induktivno sklopljene plazme z masno spektrometrijo. Sladoledne izdelke smo razklopili z mikrovalovnim kislinskim razklopom z uporabo HNO3, H2O2 in ultra čiste vode. Izvedli smo delno validacijo metode z določitvijo meje zaznavnosti, meje določljivosti, linearnega koncentracijskega območja, točnosti in natančnosti. Linearnost metode smo potrdili z določitvijo kvadrata korelacijskega koeficienta (R2) s kriterijem R2 ≥ 0,9900. Točnost metode smo preverili z izračunom izkoristka za realne vzorce z dodatkom znane množine analita (Re) in izkoristka raztopin standardov (Rec) na več koncentracijskih nivojih določenega linearnega koncentracijskega območja. Z vrednostmi Re in Rec znotraj zastavljenega kriterija (med 80,0 % in 120,0 %) smo potrdili točnost metode. Natančnost metode smo potrdili z izračunom relativnih standardnih odmikov, katerih vrednosti so morale biti nižje ali enake kriteriju 20,0 %. Točnost s številom injiciranj med meritvami smo preverjali z merjenjem raztopine standarda z določeno koncentracijo 40,0 µg/L. Določili smo vsebnosti težkih kovin v ng/g zatehte sladolednega izdelka in vsebnosti primerjali z mejnimi vrednostmi za težke kovine v mleku in mlečnih izdelkih, ki jih postavljajo različni regulativni organi. Med seboj smo primerjali lokalne (sladoledni izdelki, kupljeni v slaščičarnah, kioskih, stojnicah) in industrijske sladoledne izdelke (sladoledni izdelki, kupljeni v trgovinah), veganske in mlečne sladoledne izdelke, sladoledne izdelke različnih proizvajalcev ter različnih okusov. Ugotovili smo, da so najvišje vsebnosti težkih kovin imeli čokoladni sladoledni izdelki.
Ključne besede: sladoledni izdelki, težke kovine, induktivno sklopljena plazma z masno spektrometrijo, mikrovalovni kislinski razklop, delna validacija metode
Objavljeno v DKUM: 16.09.2024; Ogledov: 17; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

5.
Obremenitev policistov z administrativnim delom
Srečko Krope, 2003, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, administracija, delovni čas, administrativno delo, pisni izdelki
Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 181; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (156,69 KB)

6.
Razvoj in prepoznavnost rokodelstva skozi kolektivne blagovne znamke, vzpostavljene po modelu ‘Izvorno slovensko’
Tanja Lešnik Štuhec, 2022, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Rokodelski mojstri, združeni v cehe, so stoletja močno držali vajeti v rokah svojih rokodelskih spretnosti, prenašali znanja na rodove vajencev in z rokodelskimi de-javnostmi preživljali svoje družine. Z razvojem industrializacije je tonilo rokodelstvo, država pa po drugi svetovni vojni ni pretirano spodbujala ohranjanja in obujanja ter prenašanja spretnosti na mlade rodove. Izjemen upad števila rokodelcev pa ne velja za sosednje države, kjer je pristen stik roke z lokalnimi gradivi ter odnos rokodelcev z oblikovalci, dobavitelji, tržniki in prodajalci še kako živ.Kolektivne blagovne znamke, vzpostavljene po modelu ‘Izvorno slovensko’, so orodje razvoja podeželja v zeleno, pametno, dostopno in pristno podeželsko destinacijo. Spodbujajo odnos človeka z naravo, z zemljo, lokalno kulturo in gradivi, ki jih je od nekdaj uporabljal pri svojem ustvarjanju in vsakodnevnih opravilih, pa tudi medčloveške odnose, ki temeljijo na deljenju znanj in izkušenj. Delujejo kot podeželski podjetniški inkubatorji, ki spodbujajo k obujanju spretnosti in vključevanju novodobnih rešitev, oblikovanju povezanih izdelkov in storitev, partnerskemu odnosu z oblikovalci ter vzpostavljanju pristnih doživetij s prenosom znanja na vse generacije tako rezidentov kot obiskovalcev.S spodbujanjem radovednosti in prikazom oziroma prenosom rokodelskih (tradicionalnih) znanj v obliki turističnih doživetij se krepita identiteta in razpoznavnost države, rokodelska ustvarjalnost pa lahko spet postane donosna gospodarska panoga. Strokovno vrednotenje rokodelskih izdelkov ter izdelkov unikatnega in industrijskega oblikovanja z lokalno dodano vrednostjo s kratko dobaviteljsko verigo, privlačno zgodbo izdelka, njegovo celostno vizualno po-dobo in navodili za uporabo postaja vse pomembnejše področje prvega nivoja znamk, vzpostavljenih po modelu ‘Izvorno slovensko’.
Ključne besede: rokodelska dediščina, kolektivna blagovna znamka, Izvorno slovensko, rokodelski izdelki, vodena doživetja
Objavljeno v DKUM: 19.01.2024; Ogledov: 343; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (33,51 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Razvoj ročnih spretnosti skozi izdelavo praktičnih izdelkov iz tekstila v šolah z različnimi pedagoškimi pristopi : magistrsko delo
Klara Bakulić, 2023, magistrsko delo

Opis: Razvoja ročnih spretnosti skozi izdelavo praktičnih izdelkov iz tekstila se v šolah lahko lotimo na različne načine, odvisno od izobraževalnih ciljev, virov in demografije učencev. V magistrskem delu se ukvarjamo s pomenom izdelovanja izdelkov iz tekstila za razvoj ročnih spretnosti na razredni stopnji osnovne šole. Najprej teoretično opredelimo psihološki segment izdelovanja iz tekstila – pri tem se dotaknemo zgodovinskega in sodobnega vpliva s posebnim poudarkom na pomanjkanju ustvarjalnosti v šolah in zaključimo s preoblikovanjem našega izobraževalnega sistema. Potem svoje raziskovanje premaknemo v empirični del magistrske naloge, pri katerem je sodelovalo 16 učiteljev, od tega deset iz Osnovne šole Gorica Velenje, dva učitelja Osnovne šole Montessori Ljubljana in štirje učitelji Waldorfske šole Savinja. Za ugotovitev, koliko in katere izdelke iz tekstila so v preteklem šolskem letu izdelali v posameznem razredu na razredni stopnji obeh šol, smo uporabili anketni vprašalnik, s katerim smo raziskovali, ali obstajajo med šolami razlike, s tem pa smo želeli pridobiti objektiven uvid v trenutno stanje in na podlagi dobljenih podatkov načrtovati praktične rešitve. Glede na pridobljena spoznanja in ugotovitve raziskave smo se odločili, da oblikujemo programska izhodišča za izdelovanje izdelkov iz tekstila (pletenje, šivanje, vezenje) v obliki modela letne priprave in jih praktično umestimo oz. uporabimo pri drugih predmetih. Predstavljena so v praktičnem delu magistrskega dela. Ugotoviti je mogoče, da je izdelovanja iz tekstila v osnovni šoli malo, s čimer zgubljamo del možnosti za razvijanje ročnih spretnosti. Raziskovalne ugotovitve in predstavljeni praktični primeri so tako dobro vodilo, ki nakazuje, da je vključevanje obdelave tekstila v učne načrte ne le spodbujano in priporočeno, temveč nujno.
Ključne besede: ročne spretnosti, razredna stopnja, učenci, tekstilni izdelki, učni načrt
Objavljeno v DKUM: 12.12.2023; Ogledov: 446; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

8.
Stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov
Dominika Virt, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem ugotavljala stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov ter prakse, povezane z varstvom zdravja in okolja. V teoretičnem delu sem definirala stališča, nato pa raziskovala stališča podjetij, zato sem želela najprej raziskati stališča odjemalcev. Pozornost sem namenila okoljsko sprejemljivim izdelkom, jih definirala, prav tako pa proučevala konkretne prednosti in slabosti njihove uporabe. Dotaknila sem se tudi okoljsko nesprejemljivih izdelkov, ki jim lahko rečemo nevarne snovi, na katerih so zelo pogosti piktogrami za nevarnost. Piktogrami so oznake, ki prikazujejo določeno nevarnost, ki jo lahko sproži nek izdelek. Za varno manipuliranje nevarnih snovi so v pomoč varnostni listi. Varnostni list je dokument, v katerem so vsi varnostni in previdnostni podatki o neki kemikaliji. Opisala sem podjetje Veidec, ki proizvaja izdelke linije Greenworld, ki so zelo dober primer kakovostnega in učinkovitega okoljsko sprejemljivega izdelka. Za raziskavo stališč sem izvedla globinske intervjuje s tremi industrijskimi podjetji na slovenskem trgu. Podjetja izvajajo dobro prakso varstva zdravja zaposlenih in okolja in se skušajo čim bolj delovati v smeri okoljske trajnosti. Varovanje okolja je med najvišjimi prioritetami v proučevanih treh podjetjih. Prav tako pa so podjetja označila okoljsko sprejemljive izdelke kot približno enako učinkovite kot okoljsko ne(manj) sprejemljive, vendar pa takšne, ki imajo manjšo namenskost uporabe ter so manj agresivne.
Ključne besede: eko, okoljsko sprejemljivi izdelki, industrijsko podjetje, piktogrami, stališča, zakonodaja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 327; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

9.
Uvajanje digitalnih izdelkov na trg
Nuša Steiner, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na digitalne izdelke. Najprej predstavimo koncept življenjskega cikla izdelka, opredelimo nove izdelke ter opišemo njihov pomen za odjemalce in za uspešno delovanje podjetja. Nadaljujemo z opredelitvijo digitalnih izdelkov, predstavitvijo njihovih značilnosti ter klasificiranjem v tri skupine. Opozorimo na razlikovanje med digitalnimi in digitaliziranimi izdelki. Digitalizirani izdelki so hibridi, saj gre za prvotno fizične izdelke, ki jim je bila dodana digitalna komponenta. V povezavi z digitaliziranimi izdelki omenimo tudi pametne izdelke in internet stvari. Nato se posvetimo uvajanju digitalnih izdelkov na trg in značilnostim njihovega trženja. Opišemo načine ustvarjanja prihodkov z digitalnimi izdelki ter izpostavimo pomembnost posodabljanja takšnih izdelkov. Na koncu predstavimo tudi dva primera dobre prakse uvajanja digitalnih izdelkov na trg, namreč dve franšizi: Talking Tom & Friends in The Sims.
Ključne besede: digitalni izdelki, klasifikacija izdelkov, novi izdelki, uvajanje izdelkov na trg, razvoj izdelkov
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 404; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (998,18 KB)

10.
Primerjava pričakovane vrednosti modnih izdelkov z in brez eko oznake
Rok Žagar, 2023, magistrsko delo

Opis: Pričakovano vrednost lahko dojamemo vrednost dane naložbe v nekem prihodnjem trenutku. Dan danes mnogo ljudi postopoma prevzema trajnosten življenjski slog. Hkrati pa modna industrija velja za enega največjih onesnaževalcev na svetu. Zaradi tega smo se odločili za raziskavo pričakovane vrednosti odjemalcev do različnih tipov modnih izdelkov. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega ter raziskovalnega. Prvo poglavje naloge je namenjeno uvodu. Teoretični del pa se prične z drugim poglavjem, skupaj pa ga sestavljajo tri poglavja. V drugem poglavju bomo podrobneje analizirali in razčlenili pojem pričakovane vrednosti. Tretje poglavje je namenjeno predstavitvi okoljske problematike, v četrtem pa se bomo posvetili ekološki ozaveščenosti odjemalcev. Pričetek raziskovalnega dela predstavlja uvod v našo kvantitativno raziskavo in se prične s petim poglavjem. Oblikovali smo vprašalnik, pri katerem smo anketirali odjemalce različnih starostnih skupin. Zbrali smo 131 ustrezno rešenih anket. V tem poglavju so prav tako prikazani rezultati naše raziskave ter preverjene hipoteze. Za analiziranje podatkov smo uporabili program SPSS. V naši raziskavi smo potrdili vse zastavljene hipoteze, z izjemo ene, ki je bila zavržena. Naša raziskava bo v pomoč nadaljnjim študijam o trajnosti in ozaveščenosti odjemalcev.
Ključne besede: Pričakovana vrednost, modni izdelki, okoljska ozaveščenost, onesnaženje, trajnost
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 447; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici