| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 370
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Oglaševanje kozmetičnih izdelkov s pomočjo družbenih omrežij in vplivnežev
Katarina Mir, 2022, magistrsko delo

Opis: S pojavom družbenih medijev se je marketinški svet spremenil. Podjetja in blagovne znamke so morale prilagoditi marketinške strategije in slediti trendom. Še posebej to velja za kozmetična podjetja, saj gre za industrijo, kjer so vizualne predstavitve ključnega pomena. Z razvojem spleta in družbenih medijev se je začel tudi vzpon možnosti nove kariere – vplivnežev. Lepotna skupnost spada med največje skupine na družbenih medijih. Poznamo veliko lepotnih vplivnežev z velikim številom sledilcev. Ta pojav je popolnoma revolucioniral lepotno industrijo in spremenil potrošnikovo pot odločanja o nakupu. Pri tem smo podali primer dobre prakse kozmetične kolekcije mega vplivnežev, kot sta Shane Dawson in Jeffree Star Cosmetic. Odjemalci danes pridobivajo informacije o izdelkih preko družbenih medijev, različnih trendov in vplivnežev. Tudi kozmetična industrija se je z leti spremenila in dobila večji pomen. Trenutno je to večmilijardna industrija, strokovnjaki pa napovedujejo še večjo rast v naslednjih letih. V magistrskem delu smo s pregledom literature opredelili in predstavili področje marketinga družbenih medijev in področje marketinga vplivnežev v povezavi s kozmetično industrijo. Iz tega je izhajal tudi naš problem, kjer smo želeli ugotoviti, kako družbeni mediji in vplivneži vplivajo na oglaševanje kozmetičnih izdelkov in posledično tudi na nakupne odločitve odjemalcev. Naredili smo raziskavo, kjer smo iskali odgovore na hipoteze, vprašanja in zastavljen problem. Vprašanja smo zastavili na temo lepotnih vplivnežev, kozmetične industrije in lepotnih trendov na družbenih omrežjih. Pri tem smo primerjali zanesljivost in uporabnost kanalov družbenih medijev/vplivnežev s tradicionalnimi marketinškimi kampanjami, ki jih ustvarijo blagovne znamke. Temeljni cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali so dandanes družbeni mediji in vplivneži ključnega pomena za lepotne blagovne znamke in podjetja, zaradi česar se morajo podjetja osredotočiti na to novo spletno dinamiko in razviti nove inovativne strategije digitalnega oglaševanja za uspeh lepotnih blagovnih znamk.
Ključne besede: kozmetična industrija, kozmetični izdelki, marketing vplivnežev, lepotni vplivneži, družbena omrežja
Objavljeno v DKUM: 30.06.2022; Ogledov: 16; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (4,17 MB)

2.
Analiza navad uživanja probiotikov med slovenskim prebivalstvom
Viktorija Pucko, 2022, magistrsko delo

Opis: Povzetek Uvod: Probiotiki so znani kot živi mikroorganizmi, ki imajo dokazano pozitivne učinke na zdravje posameznika, če so le ti aplicirani v zadostnih količinah. Številne študije kažejo na pozitivne učinke probiotikov na zdravje ljudi v vseh starostnih obdobjih in pri raznih motnjah oziroma obolenjih. Z našo raziskavo smo želeli ugotoviti, kako so Slovenci ozaveščeni o pozitivnih učinkih probiotikov in v kolikšni meri jih uporabljajo. Metode: Pri izdelavi magistrskega dela smo uporabili kvantitativno metodologijo. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval 23 vprašanj. Zbrali smo vzorec 400 prostovoljcev preko socialnih omrežij, neustrezno izpolnjenih anket je bilo 421. Rezultati: Z analizo pridobljenih podatkov smo ugotovili, da Slovenci redno uživajo probiotične izdelke in so tudi dobro ozaveščeni o pozitivnih učinkih uživanja probiotikov. Anketiranci želijo v prihodnosti izvedeti več informacij o probiotikih. Razprava: Za izvedbo magistrskega dela smo si postavili hipotezi, ki smo ju delno sprejeli. Delno obstaja statistično značilna razlika v poznavanju probiotikov glede na stopnjo izobrazbe in delno ženske pogosteje uporabljajo probiotike kot moški. Sklep: Za uravnavanje in vzdrževanje ustrezne črevesne mikrobiote lahko pripomore uživanje zadostnih količin probiotičnih izdelkov. V prihodnosti pričakujemo izboljšano ozaveščenost ljudi o koristnih učinkih probiotikov v obliki smernic in večjo uporabo in ponudbo probiotičnih izdelkov ter razvoj novih probiotičnih prehranskih dopolnil in zdravil za ohranjanje zdravja.
Ključne besede: probiotiki, poznavanje probiotikov, uživanje probiotikov, probiotični izdelki.
Objavljeno v DKUM: 17.06.2022; Ogledov: 20; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
Analiza trga za izgradnjo lokalne blagovne znamke v kmetijstvu
Aleš Perko, 2021, magistrsko delo

Opis: Na trgu kmetijskih izdelkov je konkurenca velika, prav tako pa je ponudba zelo široka. V Sloveniji kmetje vse več ponujajo lokalno pridelane izdelke odjemalcem ter skušajo ugoditi njihovim potrebam in željam. Zaradi težjih naravnih danosti za pridelovanje in majhnosti parcel so slovenski kmetje v težjem ekonomskem položaju v primerjavi s kmetijskimi velesilami na globalnem trgu. Slovenski kmet težko konkurira v ekonomiji obsega in kvantiteti. Priložnost za konkuriranje in izboljšanje družbeno-ekonomskega položaja kmetij je v medsebojnem povezovanju, dodani vrednosti izdelkov in kratkih prodajnih verigah. Raziskave kažejo, da je povezovanje kmetij v kolektivne blagovne znamke v lokalnih ali širših območjih ena izmed možnosti za razvoj kmetij in lokalnega območja. V magistrskem delu najprej predstavljamo teoretična izhodišča o blagovni znamki, opredelili smo izraz lokalno in lokalna blagovna znamka ter predstavili kolektivne blagovne znamke. Pregledali smo literaturo v zvezi z vedenjem odjemalcev do lokalnih blagovnih znamk, pregledali primere vedenja odjemalcev do lokalnih blagovnih znamk in samega vpliva na lokalno gospodarstvo ter okolje. Predstavili smo primere dobrih praks kolektivnih blagovnih znamk iz tujine in iz Slovenije. V nadaljevanju sledi analiza raziskave trga odjemalcev, kjer so nas zanimala stališča, nakupno vedenje in njihovo zaznavanje lokalne ponudbe kmetijskih prehrambenih izdelkov. Zanimalo nas je tudi odjemalčevo pričakovanje glede lokalno pridelanih izdelkov v prihodnje. Raziskali smo trg ponudnikov s poglobljenimi intervjuji, kjer nas je zanimala trenutna situacija na kmetijskem trgu, kakšna je ponudba na trgu in kdo so njihovi odjemalci. Ponudnike smo povprašali o mnenju glede morebitnega obstoja lokalne kolektivne blagovne znamke v kmetijstvu in pričakovanj v prihodnje. Z raziskavo smo ugotovili, da je povpraševanje odjemalcev po lokalno pridelanih izdelkih veliko, večina vprašanih tudi kupuje te izdelkete. Respondenti največ povprašujejo predvsem po osnovnih prehrambenih izdelkih, tudi za v prihodnje obstaja veliko zanimanje odjemalcev za tovrstne izdelke, kar se je potrdilo v raziskavi. Ugotovili smo, da tudi ponudniki zaznavajo vse večje povpraševanje po lokalno pridelanih izdelkih in podpirajo idejo o lokalni kolektivni blagovni znamki kmetijskih ponudnikov.
Ključne besede: Blagovna znamka, lokalni izdelki, kolektivne blagovne znamke, vedenje odjemalcev, lokalne kolektivne blagovne znamke, kmetijski izdelki.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 91; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

4.
Povezava med pozicijo korporativne blagovne znamke glede na okoljsko sprejemljive značilnosti in izbiro trgovca na drobno
Maruša Vindiš, 2021, magistrsko delo

Opis: Odjemalci so vse bolj zavedni do okolja in želijo kupovati ter uživati izdelke, ki se skladajo z njihovimi nazori, hkrati pa se tudi podjetja začenjajo zavedati številnih koristi, ki jim jih lahko prinaša zasledovanje trajnostnih poslovnih praks. V tuji znanstveni literaturi s področja marketinga so se v zadnjih letih vse pogosteje začeli pojavljati termini »zeleni izdelki«, »zelena blagovna znamka«, »zeleni marketing«, »zeleno pozicioniranje« ipd. V teoretičnem delu magistrske naloge smo naredili pregled znanstvene literature, ki proučuje omenjene koncepte, ter ugotovili, da bodo podjetja morala trajnost čim prej vpeljati v svoje poslovanje, če želijo v prihodnosti še preživeti in biti uspešna. V empiričnem delu pa smo se osredinili na okoljsko učinkovitost trgovcev na drobno, ki poslujejo v Sloveniji. Osredotočili smo se na 4 trgovce ¬¬¬ Mercator, Spar, Hofer in Lidl. Naredili smo pregled aktivnosti za varovanje okolja, ki jih trgovci izvajajo in predstavljajo na svojih spletnih mestih. Nato smo s pomočjo raziskave preverjali, kakšno je pozicioniranje z vidika okoljske učinkovitosti izbranih trgovcev pri slovenskih odjemalcih in kakšna je povezava med zaznano pozicijo korporativne blagovne znamke in izbiro trgovca, pri katerem bo odjemalec kupoval. Izbrani trgovci so bili ocenjeni po več dimenzijah okoljske učinkovitosti ter ugleda in ugotovili smo, da pri trgovcih, ki dosegajo boljše pozicije glede okoljske učinkovitosti, odjemalci kupujejo pogosteje, hkrati pa takšna podjetja uživajo tudi večji ugled. Oblikovali smo priporočila, po katerih dimenzijah trgovci lahko izboljšajo svoje pozicije z vidika okoljske sprejemljivosti, in zaključili, da morajo podjetja aktivno vlagati v izboljševanje svojih trajnostnih naporov.
Ključne besede: trajnostni marketing, pozicioniranje, zeleni izdelki, okolju prijazno, korporativna blagovna znamka, trgovec na drobno
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 180; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

5.
Primerjava izdelave praktičnih izdelkov pred in po zaprtju šol na razredni stopnji pri predmetih Spoznavanje okolja in Naravoslovje in tehnika v času pandemije : magistrsko delo
Petra Lozinšek, 2021, magistrsko delo

Opis: Izdelovanje praktičnih izdelkov oz. praktično delo na splošno je eden od poglavitnih pogojev za uspešen celostni razvoj učenca. V teoretičnem delu raziskave so predstavljeni psihološki, didaktično-pedagoški in tehnološki segment obravnavane teme. Dodana sta še sklopa: e-izobraževanje, ki pojasnjuje vpliv pandemije koronavirusa, in sklop že uveljavljenih raziskav, ki se navezujejo na tematiko naše raziskave. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotavljali, kakšne so razlike med stanjem pred pandemijo in v času pandemije na področju izdelovanja praktičnih izdelkov pri tehničnih predmetih na razredni stopnji v osnovni šoli. Elektronski vprašalnik je izpolnilo 175 učiteljev iz vse Slovenije. Analiza podatkov je pokazala, da učitelji v pouk sicer vključujejo praktične izdelke, vendar se jih veliko ne drži zahtev aktualnih učnih načrtov. Ugotovljeno je še, da je e-izobraževanje, ki je nastalo zaradi novega koronavirusa, vplivalo na upad praktičnega dela. Razlogi zato so različni, najbolj pa izstopata nizka stopnja samostojnosti in slabo razvite ročne spretnosti otrok. Menimo, da bi morala biti motorična zavrtost poglavitni razlog, da bi se učitelji v večji meri odločali za vpeljavo izdelave praktičnih izdelkov v učno-vzgojni proces. Učenec, ki je motorično suveren, se lažje znajde v problemskih situacijah, ki jih postavlja življenje, in je posledično tudi bolj samostojen. Na podlagi teoretičnih izhodišč in raziskave lahko za učinkovito izboljšanje trenutnega stanja predlagamo, da učitelji spremenijo mišljenje in prevzamejo svoj del odgovornosti. Zavedamo se, da bo ozaveščanje in projektno delo verjetno premalo učinkovito, zato najsmotrnejšo rešitev vidimo v predrugačenju zahtev v predmetnih učnih načrtih. Te zahteve učiteljem ne bodo dopuščale, da prezrejo pomembnost praktičnega dela.
Ključne besede: praktični izdelki, e-izobraževanje, predmetna stopnja, koronavirus, materiali, problematika
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 239; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

6.
Študija primera uporabe programa Finale Notepad pri poučevanju na daljavo : magistrsko delo
Nuša Ornik, 2021, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo z uporabo programa Finale Notepad, izvedli glasbene delavnice na daljavo. Pri delu na daljavo smo uporabili aplikacijo Microsoft Teams. V študijo primera je bila vključena glasbeno talentirana petošolka, ki obiskuje glasbeno šolo in igra flavto. S študijo smo želeli proučiti napredek učenke tekom delavnic z vidika usvajanja programa Finale Notepad, način dela in vsebino aktivnosti petošolke, ter podrobneje preučiti učenkine izdelke z vidika ustvarjalnosti. Izvedli smo šest delavnic na daljavo, izdelke pa je učenka samostojno zapisala doma. Slednje smo podrobneje analizirali s pomočjo ocenjevalnega lista. Uporabili smo vsebinsko analizo videoposnetkov, vmesnih in končnih izdelkov ter sprotnih zapisov z delavnic. Učenka je preko delavnic na daljavo spoznala aplikacijo MS Teams in program za zapisovanje notnih zapisov Finale Notepad, pisala je skladbe po navodilih in na zadnji delavnici ustvarila dve lastni skladbi. Ugotovili smo, da je bila vsebina glasbenih delavnic ustrezno zastavljena za delo s glasbeno talentirano petošolko. Učenka je hitro usvojila program Finale Notepad in ustvarila ustvarjalne izdelke. Tekom delavnic je ustvarjala s programom in pripravila skladbe z melodijo in ritmom, različnimi glasbenimi motivi, ki jih je spreminjala in preoblikovala ter ponavljala. Na osnovi ugotovljenega menimo, da sta uporaba programa Finale Notepad in vsebina delavnic ustrezna za delo z glasbeno talentiranimi učenci na daljavo.
Ključne besede: glasbena ustvarjalnost, glasbeni izdelki, program Finale Notepad, glasbene delavnice, učenje na daljavo
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 234; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (5,43 MB)

7.
Ponarejeni medicinski izdelki v času pandemije SARS-CoV-2 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Sara Simončič, 2021, diplomsko delo

Opis: Zdravje je ena iz med najpomembnejših vrednot posameznika in hkrati tudi ena od temeljnih človekovih pravic. Zagotavljanje te pravice je možno le z uporabo ustreznih zdravil in medicinskih pripomočkov. Povpraševanje po medicinskih izdelkih je zelo veliko, zato neustrezno zagotovljen dostop do njih ustvari priložnosti za izvajanje kriminalnih dejavnosti in pridobitev nezakonitih finančnih sredstev. Ponarejeni medicinski izdelki resno ogrožajo človekovo zdravje in življenje. Storilci s ponudbo ponarejenih medicinskih izdelkov sledijo povpraševanju in zapolnijo nastale vrzeli. Slednje se je pokazalo tudi v času pandemije virusa SARS-CoV-2, saj so zahteve po zaščitnih sredstvih zelo hitro presegle zaloge. Ključni pospeševalec prometa s ponarejenimi medicinskimi izdelki je razvoj spleta, ki omogoča širjenje spletne prodaje in omogoča storilcem prikrivanje njihove prave identitete. V diplomski nalogi smo opisali problematiko in prikazali obseg ponarejenih medicinskih izdelkov ter raziskali vpliv pandemije na promet s ponarejenimi medicinskimi izdelki. S fokusom na pandemijo virusa SARS-CoV-2 smo se lotili pregleda literature, iskanja statističnih podatkov in njihove analize. Ugotavljamo, da so razmere, povzročene zaradi pandemije, omogočile povečano delovanje storilcev na področju ponarejanja zdravil in medicinskih pripomočkov ter porast v prometu s ponarejenimi medicinskimi izdelki. Problematiko povezujemo tudi z organiziranim kriminalom, ki razprostira svoje lovke po celem svetu, zato mora biti temu ustrezen odziv organov pregona in celotne družbe. Neenotni zakonski okviri in neustrezno naslavljanje problematike ter šibkost nekaterih organov in institucij onemogočajo uspešen pregon kaznivih dejanj, povezanih s ponarejanjem medicinskih izdelkov in njihovih storilcev, zato je potrebno stremeti k pravni ureditvi tega področja in medsebojnemu sodelovanju.
Ključne besede: organizirana kriminaliteta, ponarejanje, medicinski izdelki, pandemija, covid-19, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 286; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1023,17 KB)

8.
Analiza oglaševanja kozmetičnih izdelkov v digitalnem okolju
Manca Simetinger, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem hitro spreminjajočem se okolju, morajo biti organizacije zelo fleksibilne in hitro prilagodljive na nenadne spremembe na trgu, saj lahko le tako ostajajo konkurenčne. Bistvenega pomena zanje predstavlja uspešna marketinška komunikacija z odjemalci, ki so ključnega pomena za obstoj katere koli organizacije na trgu. V diplomskem delu smo podrobneje definirali ter opisali oglaševanje kozmetičnih izdelkov v digitalnem okolju, s poudarkom na družbenih omrežjih. Natančno smo preučili posamezna digitalna orodja, ki pripomorejo k zanimivemu in učinkovitemu oglaševanju kozmetičnih izdelkov. Skozi nalogo smo raziskovali, kako odjemalci kozmetičnih izdelkov zaznavajo oglasna sporočila o kozmetičnih izdelkih prek različnih medijev, predvsem pa je bil poudarek zopet na socialnih omrežjih. Zanimalo nas je tudi, kakšna vrsta digitalnega oglaševanja bi bila najbolj primerna in učinkovita za oglaševanje kozmetičnega izdelka, ki se šele uvaja na trg, zato smo to podrobneje raziskali s pomočjo dosedanjih raziskav ter lastne analize, ki smo jo izvedli v nadaljevanju tega diplomskega dela.
Ključne besede: oglaševanje, odjemalci, kozmetični izdelki, marketing, mediji.
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 274; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

9.
Analiza nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke
Janja Črnko, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta preučuje nakupne navade potrošnikov izdelkov za dojenčke. Zaradi širokega trga izdelkov za dojenčke se marsikateri starši težko odločijo za »pravilen« izdelek. Tudi nakup v specializiranih trgovinah za otroke ni več samoumeven, saj se je pojavilo mnogo nizkocenovnih in diskontnih trgovin, ki nudijo izdelke za dojenčke po dostopnejših cenah. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature predstavili nakupno vedenje, model zadovoljstva potrošnikov, zvestobo potrošnikov, dejavnike, ki vplivajo na proces nakupnega odločanja, ter proces nakupnega odločanja. V empiričnem delu diplomskega projekta so prikazani rezultati raziskave nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke. Ugotovili smo, da so potrošnikom najbolj pomembni dejavniki kakovost izdelkov ter predhodne izkušnje. Cena in blagovna znamka nista tako pomembna dejavnika, saj so starši pripravljeni narediti/kupiti vse, da bi uspešno zadovoljili potrebe svojih otrok. Zvestoba blagovnim znamkam izdelkov za dojenčke ni tako prisotna pri potrošnikih, kot smo pričakovali. Potrošniki še zmeraj v večini nakupujejo izdelke za dojenčke v specializiranih trgovinah zaradi dostopnosti vseh izdelkov na enem mestu, se pa zvišuje delež potrošnikov, ki kupujejo v trgovinah s splošno ponudbo ali pa rabljene izdelke predvsem zaradi nižjih cen.
Ključne besede: potrošnik, nakupne navade, proces nakupnega odločanja, dejavniki, izdelki za dojenčke
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 344; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

10.
Analiza prodaje in raziskava trga lokalnih izdelkov v Kmetijsko-gozdarski zadrugi Slov. Konjice
Jerneja Kotnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem projektu želimo predstaviti analizo prodaje lokalnih izdelkov pod imenom Pohorski cekar v Kmetijsko-gozdarski zadrugi Slovenske Konjice. Prav tako bomo predstavili rezultate raziskave trga za omenjene izdelke. V sklopu analize prodaje bomo šli skozi pet različnih analiz, in sicer: analiza prodajnega asortimenta, prodajnih območij, poti, cen in stroškov prodaje. Te smo na kratko opisali in jih kasneje v praktičnem delu podkrepili z dejanskim primerom. S pomočjo ankete smo želeli raziskati trg in smo tako ugotovili želje, potrebe in navade kupcev lokalnih izdelkov Pohorski cekar. Ugotovili smo, da kupci lokalne izdelke radi kupujejo zaradi tega, ker s tem podpirajo lokalne kmete in ker so ti izdelki domači in kakovostni. Cene se jim zdijo zmerne v skladu s kakovostjo, asortiment pa dovolj velik. Kupci si želijo tudi potujočega Pohorskega cekra oz. možnost spletnega naročila lokalnih izdelkov. Pri nakupu svežega mesa so ljudem pomembni sledljivost in kakovost mesa, prav tako poreklo in ponudnik, cena pa pri tem ni tako pomembna. Kupci bi si želeli, da bi Kmetijsko-gozdarska zadruga Slov. Konjice prodajala tudi sveže meso lokalnih kmetov. Za to meso so pripravljeni plačati tudi višjo ceno.
Ključne besede: Pohorski cekar, lokalni izdelki, prodaja, kupci, analiza
Objavljeno v DKUM: 03.09.2021; Ogledov: 316; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici