1. Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli : magistrsko deloNina Terpotec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli smo v teoretičnem delu podrobneje opisali predmet naravoslovje in tehnika, matično ter podružnično šolo in izdelavo praktičnih izdelkov, kjer smo predstavili ustvarjalnost, varno delo, orodje ter pripomočke, ki jih uporabljamo v šoli pri predmetu naravoslovje in tehnika, ter delovno okolje. V nadaljevanju smo opisali izbrano gradivo les ter obdelovalne postopke lesa, s katerimi se srečujejo učenci pri predmetu naravoslovje in tehnika.
V empiričnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode opisali in analizirali potek pouka na matični ter podružnični šoli. V raziskavi so sodelovali učenci 4. razreda izbrane matične in podružnične osnovne šole.
Rezultati raziskave so predstavljeni slikovno in opisno ter kažejo, da razpoložljivost pripomočkov, materiala in orodja nimajo velikega vpliva na kakovost izdelave izdelkov. Učenci na matični šoli so imeli boljše pogoje za delo, vendar so imeli večje težave pri izdelovanju. Največji izziv jim je predstavljalo rokovanje z orodji in natančnost. Na podružnični šoli pa so se učenci soočali s pomanjkanjem določenih orodij in materialov, a so kljub temu izdelali kakovostne izdelke. Ne glede na izzive so učenci na obeh šolah pokazali veliko ustvarjalnosti. Ključne besede: naravoslovje in tehnika, matična šola, podružnična šola, izdelek iz lesa Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 96; Prenosov: 22 Celotno besedilo (3,10 MB) |
2. Periodni sistem elementovJulijana Rodeš, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi sem predstavila periodni sistem elementov z dveh vidikov oz. iz dveh delov. V kemijskem delu diplomske naloge sem opisala zgodovino oz. nastanek in zgradbo periodnega sistema. Večji poudarek je na predstavitvi V. in VI. skupine, njunih elementov in njihovih spojin. V tehničnem delu naloge pa sem se osredotočila na delitev kovinskih in nekovinski gradiv, kjer sem poudarek dala nekovinskemu gradivu – lesu. Opisala sem zgradbo lesa in njegove lastnosti. Kot bodoča učiteljica kemije in tehnike, sem želela združiti oba predmeta, z ne samo teoretičnim opisom, pač pa tudi praktičnim izdelkom. Prav zato sem se odločila za periodni sistem elementov ter pripravila vso potrebno dokumentacijo za izdelavo. Tako lahko učenci tudi sami, npr. pri izbirnem predmetu Obdelava gradiv – les, izdelajo svoj periodni sistem elementov in na ta način poglobijo svoje znanje kemije in tehnike. Ključne besede: periodni sistem elementov, nastanek periodnega sistema, zgradba periodnega sistema, V. skupina, VI. skupina, kovinska gradiva, ne-kovinska gradiva, les, izdelek iz lesa. Objavljeno v DKUM: 08.09.2016; Ogledov: 3757; Prenosov: 332 Celotno besedilo (3,51 MB) |
3. PREDMETI TEHNIŠKE DEDIŠČINE V FUNKCIJI PRIDOBIVANJA NOVIH ZNANJ IN STALIŠČPeter Trbuc, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga PREDMETI TEHNIŠKE DEDIŠČINE V FUNKCIJI PRIDOBIVANJA NOVIH ZNANJ IN STALIŠČ je sestavljena iz treh delov: teoretičnega, empiričnega in praktičnega.
V teoretičnem delu je predstavljen pojem tehniške kulturne dediščine in pomen ohranjanja le te. Predstavljeno je tudi, kdo danes vse skrbi za ohranjanje tehniške kulturne dediščine, kakšne težave se pojavljajo pri tem in kakšna je uporabnost tehniške kulturne dediščine.
V empiričnemu delu je predstavljena raziskava s hipotezami, spremenljivkami, populacijski vzorec in postopki zbiranja podatkov. Raziskava ugotavlja ali učenci vidijo potrebo po ohranjanju tehniške kulturne dediščine, spoznajo pomembnost vključitve šole v ta proces in imajo izkušnje z ohranjanjem tehniške kulturne dediščine. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo opazovanja in ankete. Rezultati so prikazani tabelarično in grafično.
V praktičnem delu je predstavljena učna priprava za sklop ur, za izdelavo izdelka iz lesa v 6. razredu devetletke, pri predmetu tehnika in tehnologija.
V analizi ankete se predstavljeni rezultati ankete. Analiza je opremljena z grafikoni in komentarji rezultatov.
V zadnjem delu pa so podana navodila za izdelavo mlina na veter, ki se nahaja na Stari Gori in priložena je dokumentacija s tehničnimi risbami. Ključne besede: tehniška kulturna dediščina, mlin na veter, tehnika in tehnologija, izdelek iz lesa, tehnična dokumentacija Objavljeno v DKUM: 23.12.2010; Ogledov: 3088; Prenosov: 279 Celotno besedilo (16,11 MB) |