3.
RADIO-FREKVENČNA IDENTIFIKACIJA KOT INSTRUMENT OPTIMIZACIJE DOBAVNE VERIGEMario Malačič, 2009, diplomsko delo
Opis: V raziskovalnem delu smo predstavili edinstveno tehnologijo RFID (ang. Rario- Frequency Identification) in s pomočjo osnovnih strategij SCM (ang. Supply Chain Management) prikazali možne optimizacijske nastavke na nivoju celotne dobavne verige. RFID je splošen izraz, ki se uporablja za opis sistema, ki brezkontaktno, preko radijskih valov, transmitira identiteto objekta zapisano v obliki unikatne serijske številke. Koncept sistema RFID je zelo preprost. Sestavljata ga RFDI bralnik z anteno in RFID priponka (ang. TAG) z anteno, prenosni medij med čitalnikom in priponko pa so radijski valovi nizke moči. Omrežje EPC pomaga implementirati tehnologijo RFID v odprte sisteme in na ta način doseči integracijo celotne dobavne verige v enoten sistem. S pomočjo online povezave želimo na nivoju posameznega izdelka, označenega z RFID odzivniki, doseči tako imenovani »internet stvari«. Virtualni prostor, v katerem bodo imeli predmeti določeno umetno inteligenco, kar bo omogočalo komunikacijo med predmeti, predmeti in stroji, stroji in ljudmi ter predmeti in ljudmi. Področja uporabe RFID so praktično neomejena. Trenutno se RFID uporablja za označevanje in sledenje živali, prepoznavanje izdelkov v trgovinah, identificiranje ladijskih kontejnerjev, plačilo cestnine, spremljanje pošiljk v logistiki, pri izposoji knjig v knjižnicah, na parkiriščih in v garažah, za kodiranje ključev itn. Tehnologija RFID v primerjavi s črtno kodo omogoča hitrejše in natančnejše logistične procese, kar bo imelo za posledico, da RFID čez čas izpodrine uporabo črtne kode. Zelo pomembna tema pri tehnologiji RFID je standardizacija, kajti ta zagotavlja globalno povezljivost komponent sistemov RFID, ki bodo v skladu s svetovnimi regulacijami, kar je izrednega pomena pri uporabi v globalnih dobavnih verigah. V nadaljevanju smo predstavili šest osnovnih strategij SCM, ki lahko v sinergiji s tehnologijo RFID na nivoju celotne dobavne verige dosega optimizacijske potenciale. Tako smo celotno dobavno verigo razdelili na štiri sklope, kjer smo za vsak posamezni odsek preučili kake prednosti prinaša implementacija nove tehnologije. Z uvedbo nove tehnologije so povezani določeni riziki. Varstvo podatkov predstavlja poglavitnega, ki skuša obvarovati posameznega potrošnika pred zlorabo njegovih podatkov. Veliki trgovski giganti, kot so Metro, Wall Mart in Tesco uporabljajo RFID že nekaj let. Oni predstavljajo gonilno silo pri širjenju uporabe tehnologije in posredno pri zniževanju cen odzivnikov, strojne ter programske opreme. Tehnologija je trenutno predraga za majhna in srednje velika podjetja, ki pa bodo morala v prihodnosti začeti razmišljati o njeni implementaciji, kajti konkurenca z dneva v dan postaja močnejša.
Ključne besede: RFID, črtna koda, Efficient Consumer Response, Supply Chain Management, Cross Docking, Efficient Administration, Efficient Unit Loads, Vendor Managed Inventory, Computer Assisted Ordering, Efficient Replenishment.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2009; Ogledov: 2897; Prenosov: 315
Celotno besedilo (850,80 KB)