| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 52
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Pot od invencije do inovacije in pomen inovacij za podjetje x
Nastja Đačić, 2021, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta bo izhodišče predstavljala pot nastanka invencije do nastanka inovacije in s tem povezan invencijsko-inovacijski proces. Na podlagi opredeljenih osnovnih pojmov bomo spoznali celotno pot do nastanka inovacije in s kakšnimi odpori ter ovirami se podjetja na tej poti soočajo. Spoznali bomo, kako pomembna je inovativnost za podjetja in celotno gospodarstvo ter kakšne koristi prinašajo inovacije. V raziskovalnem delu bomo na podlagi izbranega podjetja opredelili inovacijsko dejavnost v podjetju in predstavili, kako podjetje spodbuja ter motivira zaposlene k inovativnosti. Brez inoviranja podjetja v današnjem svetu praktično ne morejo več preživeti. Inoviranje prinaša napredek, družbeno blaginjo in odpira nova delovna mesta. V izbranem podjetju se zavedajo, da je pomembno, da so njihovi zaposleni inovativni, inovativnost pa je bila že od nekdaj temeljna značilnost podjetja, zato si je vodstvo vedno prizadevalo za to, da postane značilna kultura tudi vseh zaposlenih.
Ključne besede: ustvarjalnost, ideja, invencija, inovacija, inovativnost, novost
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 1387; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (735,27 KB)

2.
Vitko inoviranje
Luka Pozne, 2020, diplomsko delo

Opis: V raziskovalnem delu izhodišče predstavlja invencijsko-inovacijski management in z njim povezan Toyotin način vitke proizvodnje kot inovacija in vzgled za ostala storitvena in proizvodna podjetja. Ob opredelitvi invencijsko-inovacijskega managementa ter njegovega pomena za podjetja, smo se osredotočili na različne načine poslovanja sodobnih podjetij, kjer smo ločili med obrtniškimi proizvodnjami, masovnimi proizvodnjami ter vitkimi proizvodnjami, nakar bomo ugotavljali njihove posledice na daljši časovni rok. Poglobili smo se v pomen celovitosti, ustvarjalnega razmišljanja zaposlenih na vseh hierarhičnih ravneh ter spodbujanju inovativnih idej v podjetju. Na primeru smo pojasnili kako lahko uvajanje vitkega načina poslovanja zmanjša tako imenovane potrate pri poslovanju, ki se kažejo kot neizkoriščen čas, skladiščenje, zastoji itd. ter pomembnostjo sinergije vseh zaposlenih v podjetju, saj zniževanje stroškov ter zagotavljanje kvalitetnejšega rezultata naj ne bi bila problema s katerim bi se naj ukvarjal samo vrhovni management, ampak vsi zaposleni na vseh ravneh, da lahko podjetje maksimalno izkoristi dane zmogljivosti.
Ključne besede: Invencija, inovacija, vitko poslovanje, celovitost, inovativnost, sodelovanje, ustvarjalno razmišljanje.
Objavljeno v DKUM: 25.09.2020; Ogledov: 1391; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

3.
Raziskava zmogljivosti tiskanja zahtevnih inovativnih 3d modelov s tiskalnikom ctc bizer series dual nozzle 3d printer
Aljaž Žugman, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo najprej opisali pojme invencija, inovacija ter poudarili pomen družbeno odgovornega inoviranja. Predstavili smo tudi difuzijo inovacij. V nadaljevanju smo predstavili 3D tiskalnik in podrobneje opisali materiala, ki se uporabljata za izdelavo izdelkov s to napravo. V raziskovalnem delu smo natisnili več izdelkov pri različnih nastavitvah naprave. Tako smo preverili, kako vplivata hitrost pomikanja ter temperatura ekstrudorske šobe na kakovost izdelka. Preverili smo tudi kakšne naklone na izdelku je mogoče izdelati glede na debelino sloja. Na stroju smo nato izvedli modifikacije in znova proizvedli nove izdelke, ki smo jih primerjali s tistimi pred modifikacijo. Na koncu smo vse rezultate analizirali in podali dobljene ugotovitve. Skozi diskusijo smo ugotovitve primerjali s hipotezami in jih pojasnili.
Ključne besede: 3D tisk, PLA, ABS, invencija, inovacija, difuzija inovacij, CTC, 3D tiskalnik
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 1597; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

4.
INOVACIJA V TURIZMU: PENZION ZA OSEBE S POSEBNIMI POTREBAMI
Špela Žaberl, 2016, magistrsko delo

Opis: Ne glede nato kakšne posebne potrebe oz. ovire imajo osebe, so lahko turisti in tako potujejo. V magistrski nalogi sem želela turistom s posebnimi potrebami predstaviti penzion za osebe s posebnimi potrebami, ki bi bil prilagojen za njih in bi bil dodatna prilagojena ponudba na Kozjanskem. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu naloge sem s pomočjo literature in raziskav predstavila osnovne pojme, ki so pomembni za celotno nadaljevanje naloge. Sledi predstavitev pomena inovativnosti in inovativnosti v turizmu, tudi v Sloveniji. V teoretičnem delu sem se osredotočila na predstavitev turizma za osebe s posebnimi potrebami, to je tako imenovan dostopni turizem, predstavitev ciljnih skupin in prilagojenost ponudbe. Prav tako sem opredelila kriterije dostopnosti ter pomen dostopnega turizma za našo destinacijo Kozjansko. Teoretični del se nadaljuje z oblikovanjem penziona za osebe s posebnimi potrebami, v katerem sem opredelila celotno politiko podjetja, opis ponudbe in storitev ter ga primerjala z že obstoječim penzionom, sledil je prikaz ocene predvidenega razvoja okolja ter SWOT analiza. V empiričnem delu naloge je bila opravljena raziskava na podlagi anketiranja obstoječih in potencialnih turistov s posebnimi potrebami ter intervjuji s strokovnimi delavci na področju turizma. S pomočjo anketiranja sem želela pokazati, da ponudba dostopnega turizma na Kozjanskem že obstaja, vendar je potrebna še nadgradnja in želela sem preveriti vzpostavitev penziona s prilagojeno ponudbo dostopnega turizma. V intervjujih sem pojasnila kakšna je ponudba in povpraševanje dostopnega turizma ter preverila sem potencial vzpostavitve penziona s posebnimi potrebami na Kozjanskem. V zadnjem delu naloge sem predstavila sklepne ugotovitve in predloge. Namen raziskave je bil dokazati potrebo po razvoju dodatne ponudbe na področju dostopnega turizma na Kozjanskem, posebej potrebo po ureditvi prilagojenega penziona. Glede na celotno raziskavo lahko sklepam, da ima naš penzion za osebe s posebnimi potrebami dober potencial, segment turistov s posebnimi potrebami se povečuje in tako predstavlja vse večji tržni potencial v svetu. V zadnjih letih se je zelo povečalo število oseb, ki želijo poseben način prehranjevanja. Turisti s posebnimi potrebami so pripravljeni nameniti večji delež svojih prihodkov za potovanje in bi jim s penzionom za osebe s posebnimi potrebami povečali izbiro prilagojene ponudbe na Kozjanskem.
Ključne besede: Inovativnost, invencija, dostopni turizem, osebe s posebnimi potrebami, penzion za osebe s posebnimi potrebami.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2016; Ogledov: 2012; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

5.
Posodobitev inovacijske dejavnosti z uvajanjem Odprtega inoviranja v proizvodnem podjetju
Nika Strnišnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Glavna tema magistrskega dela je predstavitev procesa, imenovanega Odprto inoviranje, ki temelji na preusmerjanju določene organizacije ali podjetja v drugačno miselnost izmenjevanja informacij. Delo je sestavljeno iz sedmih poglavij. V uvodu magistrskega dela je opisana problematika magistrskega dela, namen ter cilji, predstavljene so zastavljene hipoteze. V drugem poglavju sta opredeljena pojma invencija in inovacija. V tretjem poglavju je s pomočjo domače in tuje literature opisano Odprto in Zaprto inoviranje, razlike med njima, prednosti koncepta Odprtega inoviranja, predstavljene so ovire, s katerimi se srečujejo podjetja pred, vmes in po uvedbi koncepta. Poglavje zajema tudi prisotnosti Odprtih inovacij v slovenskem industrijskem okolju. V četrtem poglavju so opisana podporna orodja za koncept Odprtega inoviranja. S pomočjo anketnega vprašalnika so v petem poglavju predstavljeni rezultati trenutne inovacijske dejavnosti v podjetju Gorenje, d. d. Šesto poglavje zajema predloge uvedbe podam predlog uvedbe Odprtega inoviranja v podjetje z izbranim podpornim orodjem Neurovation. Zaključne misli in verifikacija hipotez, zastavljeni v prvem poglavju magistrskega dela so opredeljeni v šestem poglavju. Z analizo trenutne inovacijske dejavnosti proizvodnega podjetja smo ugotovili, da imajo v podjetju jasno ureditev inovacijske dejavnosti, menimo pa, da bi lahko bila sprejemljivost s strani zaposlenih boljša, saj zaposlenim primanjkuje motivacije. Podjetju Gorenje, d. d. predlagamo uvedbo koncepta Odprtega inoviranja s podpornim orodjem Neurovation, ki bo poleg boljših pristopov za generiranje inovacij, v podjetje prinesel tudi več znanja, inovativne ideje, inovacije, konkurenčnost med sodelavci z nagrajevanjem dobrih predlogov in temu posledično tudi večjo motivacijo zaposlenih.
Ključne besede: Odprto inoviranje, Množica virov, Inovacija, Invencija, Platforme
Objavljeno v DKUM: 17.10.2016; Ogledov: 1372; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

6.
Material PETG kot alternativa materialoma PLA in ABS pri 3D tisku
Miha Rečnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V začetku magistrskega dela smo opisali definicije pojmov invencija, inovacija ter družbena odgovornost. Nato smo pregledali standard ISO 26000 in določili poglavja, ki so pomembna pri družbeni odgovornosti. Izbrani inovativni model, ki ga lahko izdelamo s 3D tiskalnikom, smo primerjali s standardom ISO 26000 da smo preverili, če inovacija povečuje družbeno odgovorno ravnanje. V nadaljevanju smo opisali preučevane materiale, stroj in uporabljeno programsko opremo. V praktičnem delu smo najprej predvideli način poteka dela z načrtom preizkusa. S prvima dvema preizkusoma smo testirali natezno in upogibno trdnost preizkušancev, izdelanih iz vseh treh materialov ob različnih pogojih, pri tretjem preizkusu pa smo s pomočjo 3D skenerja posneli natisnjen model in ga primerjali z njegovo CAD obliko. Dobljene rezultate smo na koncu analizirali in jih primerjali s postavljenimi hipotezami.
Ključne besede: 3D tisk, slojevite tehnologije, inovacija, invencija, družbena odgovornost, PLA, ABS, PETG
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 2311; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

7.
Inovacijski management v športnih organizacijah
Vasja Gorjup, 2016, magistrsko delo

Opis: Ustvarjalnost in inovativnost sta nepogrešljiva termina pri obravnavi današnjih, sodobnih organizacij, ki bijejo neusmiljeno bitko za deleže na vse bolj nasičenem trgu. Organizacije, ki poleg tehnično-tehnoloških inovacij vse bolj poudarjajo inoviranje upravljavskih procesov kot netehnološke inovacije, in to z uporabo etike soodvisnosti in celovitega pristopa, so v tekmi za prevlado med konkurenti uspešnejše, zgledne pa so tiste, ki poleg tega upoštevajo še načela družbene odgovornosti. Menedžerji kot nosilci upravljavskih procesov se zavedajo kompleksnosti in izzivov v tem vseobsegajočem in prepletajočem se organizacijskem ustroju, zato je njihova ustvarjalnost, kakor tudi ustvarjalnost slehernega posameznika v organizaciji, bistvenega pomena pri premagovanju ovir in ustvarjanju sinergijskih učinkov znotraj organizacije. Slovenske nevladne in neprofitne športne organizacije so še vedno pod vplivom starih družbenih ureditev, kjer sta prevladovali solidarnost in pridnost, inovativnost pa z veliko počasnostjo zamenjuje zakoreninjeno rutinerstvo, kar ima za posledico, da inovativnost slovenskih športnih organizacij zaostaja za primerljivimi organizacijami v ZDA in Veliki Britaniji; Evropa je tudi kasneje kot ZDA dojela pomembnost menedžmenta kot znanosti, še manj raziskan pa je menedžment nevladnih in neprofitnih športnih organizacij, zlasti glede netehnoloških inovacij. Problem slovenskih nevladnih in neprofitnih športnih organizacij je predvsem v zastareli organizacijski kulturi z nezainteresiranostjo ali celo s strahom menedžerjev pred spremembami in inoviranjem v organizaciji. Zaradi teh dejstev obstaja ogromen potencial razvoja invencijsko-inovacijsko-difuzijske dejavnosti v slovenskih športnih organizacijh iz povprečnih v odlične organizacije. To je sicer zahteven in dolgotrajen proces, a s pomočjo novega modela invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta ter z nekaterimi drugimi spoznanji iz te raziskave je možen in izvedljiv. Predloženi novi model invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta je po mojem mnenju dobra osnova za nevladne in neprofitne športne organizacije na poti pri doseganju prvin inovativnih organizacij sodobnega sveta. Model je sestavljen iz nekaterih spoznanj globalnega modela inovativnega menedžmenta, spoznanj družbenoodgovornega modela upravljanja človeških virov, obnašanja vrhnjega menedžmenta po vzoru »vodja 5. ravni« ter kulture discipline. Model prav tako upošteva uporabo metodologije »šest klobukov razmišljanja« na sejah ter uporabo sinergije med metodologijama SREDIM/USOMID in »šest klobukov razmišljanja« pri premisleku, planiranju in odločanju o bolj kompleksnih temah. Novi model bo ustvaril takšne pogoje v organizaciji, ki bodo pritegnili tiste, ki jih organizacija najbolj potrebuje – strokovnjake, ki svoj poklic opravljajo iz strasti oziroma navdušenja ter so ponosni na svoje delo.
Ključne besede: Ustvarjalnost, invencija, inovacija, ustvarjalna organizacija, ustvarjalno razmišljanje, spodbujanje ustvarjalnosti, ustvarjalno sodelovanje, inovativni menedžer, ustvarjalni tim, nevladna organizacija, organizacijska kultura, neprofitna organizacija, športna organizacija, družbena odgovornost, invencijsko-inovacijsko-difuzijski menedžment, sinergija, USOMID, šest klubukov razmišljanja, športni turizem.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2016; Ogledov: 1753; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

8.
Dejavniki tveganja v procesu realizacije invencije
Iva Mlinšek Lešnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo poiskali čim več vidikov tveganja, ki zavirajo realizacijo idej predvsem tehnično tehnoloških in jih vzročno obravnavali.V magistrskem delu smo razvili in oblikovali ustrezen interaktiven obrazec, ki predstavlja eno od možnih orodij spodbude in zmanjšanja neodgovorjenih pobud, s pomočjo katerega lažje podamo odločitev kam sodi ideja, zakaj ne bo realizirana oziroma bo dana na čakanje v banko idej.
Ključne besede: invencija, inovacija, inovator, ideja, management idej, motiviranje, tveganje, banka idej, KVP2 (proces nenehnih izboljšav), gospodarska korist, zaviralni faktorji, matrika veščin in znanj
Objavljeno v DKUM: 01.08.2016; Ogledov: 1492; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
INVENCIJSKO-INOVACIJSKI POTENCIAL V INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJAH FINANČNIH USTANOV
Lucija Stiplovšek, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo dve večji povezani področji, in sicer invencijsko-inovacijski management in elektronsko poslovanje oz. informacijsko-komunikacijske tehnologije v bančnih sistemih na področju odnosov s strankami. Poleg opredelitve terminologije inovacijskega managementa predstavljamo tako proces od nastanka ideje do razvoja inovacije kot tudi uveljavljanje inovacij in vidik difuzije novosti. Na vprašanje, kako povečati ustvarjalnost in motivirati zaposlene do bolj inovativnega delovanja, odgovarjamo s pomočjo Maslowe hierarhične teorije. Nezadovoljene potrebe in stopnja zadovoljenosti z ozirom na hierarhično lestvico je lahko pri zaposlenih ključnega pomena, ko želimo spodbuditi inoviranje na delovnem mestu. Za inovativno e-poslovanje v finančnih institucijah pa moramo ustvariti tudi ustvarjalno klimo, ki omogoča delovanje celovitih informacijskih sistemov (ERP) in vpeljavo konceptov kot so management odnosov s strankami (CRM). Nenazadnje je innovativnost v finančnih institucijah odvisen od tega, kako dobro zaposleni in management upoštevajo inovacijske dejavnike, kar smo ugotavljali z analizo predhodno opravljenega polstrukturiranega intervjuja s predstavnico srednjega managementa v banki XXX.
Ključne besede: invencija, inovacija, ustvarjalnost, Maslow, difuzija novosti, ERP, CRM, e-poslovanje, inovacijski dejavniki
Objavljeno v DKUM: 03.12.2015; Ogledov: 1330; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (498,86 KB)

10.
Menedžment inovacij pri razvoju izbranih sodobnih športnih izdelkov
Bojana Kušić, 2015, magistrsko delo

Opis: Današnji trg ponudbe sodobnih športnih izdelkov je zelo obsežen in konkurenčen. Podjetja, ki so v globalnem prostoru vodilni proizvajali sodobnih športnih izdelkov, imajo kot prioritetno v svojih poslovnih strategijah zapisano inovativnost, s katero dosegajo konkurenčno prednost na trgu in s tem dosegajo ekonomski uspeh. To magistrsko delo obravnava problem menedžmenta inovacij na področju razvoja sodobnih športnih izdelkov. V tem delu je raziskano kakšen je menedžment inovacij pri dveh svetovno vodilnih proizvajalcev športnih izdelkov in kakšen je njihov postopek razvoja novih sodobnih športnih izdelkov ter katere sodobne inženirske metode uporabljajo pri tem. Uporabljene metode raziskovanja so teoretične. V primerjalni analizi so zajeti vidiki vpliva strategije podjetja in primerjava razvojnih postopkov obeh proizvajalcev in uporabljenih razvojnih inženirskih metod ob sodelovanju z ostalimi strokovnjaki, ki so potrebni za uspešen razvoj novih izdelkov na tem področju. Dognano je, da je menedžment inovacij področje, kjer mora podjetje upoštevati princip celovitosti, težiti k poslovni odličnosti in biti v svojem poslovanju fleksibilno, če želi biti konkurenčno v globalnem ekonomskem okolju. Kot rezultat dela je predstavljen prirejen model menedžmenta inovacij, katerega je mogoče uporabiti v slovenskem gospodarskem okolju.
Ključne besede: invencija, inovacija, management inovacij, športni izdelki, razvoj izdelka
Objavljeno v DKUM: 13.10.2015; Ogledov: 1971; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici