| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Poznavanje in izkušnje študentov zdravstvene nege o aplikaciji intramuskularne injekcije
Urška Dolajš, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Intramuskularna injekcija je eden izmed pristopov za aplikacijo zdravil, ki se v zdravstveni negi najpogosteje uporablja. Pri tem gre za aplikacijo zdravila globoko v mišično tkivo. Zanimale so nas izkušnje študentov zdravstvene nege o aplikaciji intramuskularne injekcije ter poznavanje le-te. Metode: Za izdelavo empiričnega dela diplomskega dela smo uporabili kvantitativno metodo. V raziskavo smo s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika vključili 120 rednih in izrednih študentov zdravstvene nege ene izmed slovenskih zdravstvenih fakultet. Podatke smo analizirali s pomočjo opisne statistike in jih obdelali v računalniškem programu IBM Statisctical Package for Social Science ter Microsoft Excel. Rezultati: Večina študentov zdravstvene nege (57 %) v praksi najpogosteje uporablja aplikacijo intramuskularne injekcije na dorzoglutealnem področju. Ventroglutealno področje, ki je v novejši literaturi označeno kot prednostno mesto, jim v večini ni poznano (12 %). Študenti ne znajo določiti mesta (12 %), prisoten je strah poškodovanja pacienta (11 %), nimajo ustreznega znanja (13 %). Najpogostejši odgovor pa je bil, da tega mesta za aplikacijo intramuskularne injekcije niso navajeni (16 %). Ventroglutealno področje uporablja le 6 % študentov zdravstvene nege. Razprava in sklep: Študenti zdravstvene nege so premalo izobraženi o pomenu ventroglutealnega mesta ter o utemeljenih smernicah za aplikacijo intramuskularne injekcije. Do razlik prihaja že med poučevanjem na fakulteti in kliničnim usposabljanjem v kliničnem okolju, kjer se aplikacija intramuskularne injekcije večinoma izvaja po tradicionalni metodi dela.
Ključne besede: intramuskularna injekcija, študenti zdravstvene nege, znanje, intramuskularna uporaba
Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 718; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

2.
Kritična analiza youtube videoposnetkov za učenje klinične zdravstvene nege
Polona Stramec, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: V času hitrih tehnoloških sprememb visokošolski učitelji z uporabo YouTube videoposnetkov spodbujajo aktivno vključevanje študentov. YouTube videoposnetki omogočajo povezovanje teorije s prakso in imajo velik potencial za vključevanje v visokošolski učni proces zdravstvene nege. V raziskavi smo vsebinsko analizirali YouTube videoposnetke, ki prikazujejo aplikacijo intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Metode: Uporabili smo metodologijo mešanih metod. V okviru kvantitativnega dela smo analizirali upoštevanje kliničnih smernic v YouTube videoposnetkih ter ocenili vsebino, izdelavo in pristranskost z uporabo ocenjevalnega obrazca. V okviru kvalitativnega dela smo uporabili opisno metodo dela ter analizirali pogostost in način uporabe YouTube videoposnetkov pri visokošolskih učiteljih, ki poučujejo v simuliranem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Rezultati: Identificirali smo 549 YouTube videoposnetkov, ki so prikazali izvedbo aplikacije intramuskularne injekcije v simulacijskem okolju zdravstvene nege z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Na podlagi vključitvenih in izključitvenih kriterijev smo v končno analizo vključili 17 videoposnetkov. Noben videoposnetek ni zajemal vseh korakov v skladu s strokovnimi smernicami. Pogosteje so bili upoštevani koraki, ki jih mora izvajalec izvesti pred in med posegom v primerjavi s koraki, ki se morajo izvesti po končanem posegu. Razprava in sklep: Analizirani videoposnetki aplikacije intramuskularne injekcije niso podprti s strokovnimi smernicami ZN in niso primerni za poučevanje študentov zdravstvene nege v simuliranem okolju z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Težava je predvsem v pomanjkanju korakov, ki jih narekujejo strokovne smernice ZN. Vsak videoposnetek bi moral biti pred objavo in pred vključitvijo v učni proces ocenjen s strani strokovnjakov.
Ključne besede: YouTube, interaktivni učni pripomočki, zdravstvena nega, izobraževanje, intramuskularna injekcija
Objavljeno v DKUM: 19.11.2021; Ogledov: 969; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (990,16 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici