| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 45
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Pozitivni razvoj mladih in medvrstniško nasilje v obdobju prehoda iz osnovne v srednjo šolo: spremljanje in podpora med šolskim letom : spremljanje in podpora med šolskim letom
Tina Pivec, 2024, doktorska disertacija

Opis: Pozitivni razvoj mladih je rezultat vzajemnega odnosa med mladostnico_kom (njegovimi oz. njenimi notranji viri) ter zaznano oporo v različnih kontekstih (zunanji viri). Teoretsko disertacija sloni na teoriji pozitivnega razvoja mladih, ki opredeljuje kazalnike pozitivnega razvoja mladih (kompetentnost, samozavest, karakter, skrb in povezanost), ter na teoriji razvojnih virov, ki poudarja vlogo zunanjih (podpora, opolnomočenje, meje, pričakovanja) in notranjih virov (zavezanost učenju, pozitivne vrednote, pozitivna identiteta). Cilji doktorske disertacije so bili preučiti razvojne poti razvojnih virov in kazalnikov pozitivnega razvoja mladih glede na spol in izobraževalno raven ter prvič v mednarodnem okolju raziskati vzdolžno povezavo med njimi, identificirati homogene skupine mladih glede na kazalnike pozitivnega razvoja in razlike med njimi v izvajanju ter doživljanju medvrstniškega nasilja ter razviti in preizkusiti intervencijo za spodbujanje pozitivnega razvoja mladih ter oceniti njen učinek na kazalnike pozitivnega razvoja in pojavnost medvrstniškega nasilja. Doktorska disertacija zajema tri raziskave, pri čemer sta prvi dve potekali vzdolžno, tretja pa eksperimentalno. Vzorec vključuje učence_ke devetih razredov osnovnih šol in dijake_inje prvega letnika srednjih šol. Rezultati prve raziskave so pokazali upad ali stabilnost razvojnih virov in kazalnikov pozitivnega razvoja med šolskim letom ter pomembne učinke spola in izobraževalne ravni. Odnos med razvojnimi viri in kazalniki pozitivnega razvoja mladih je bil pozitiven, vendar so predvsem mladi z višjimi zunanjimi viri poročali o višjih kazalnikih pozitivnega razvoja mladih. Druga raziskava je prepoznala štiri različne profile glede na kazalnike pozitivnega razvoja od začetka do sredine šolskega leta: Višji pozitivni razvoj mladih, Karakter-skrb, Kompetentnost-samozavest in Nižji pozitivni razvoj mladih. Skozi šolsko leto sta bila glede na članstvo in povprečne vrednosti kazalnikov pozitivnega razvoja mladih stabilna le profila Višji pozitivni razvoj mladih in Karakter-skrb. Profil Višji pozitivni razvoj mladih je bil v najmanjši meri vključen v medvrstniško nasilje, profil Karakter-skrb je večinoma doživljal nasilje, profil Kompetentnost-samozavest je večinoma izvajal nasilje, medtem ko je profil Nižji pozitivni razvoj mladih enkrat poročal o višjem izvajanju nasilja, drugič pa o doživljanju nasilja. V tretji raziskavi se je pokazal pomemben učinek pri določenih skupinah dijakov_inj 1. letnikov, predvsem pri gimnazijskem in poklicnem izobraževanju, kjer so v primerjavi s kontrolno skupino poročali o višji povezanosti. Na ravni posameznic_kov so: dijaki_nje strokovnega in poklicnega izobraževanja po intervenciji poročali o upadu samozavesti; dijaki_nje gimnazijskega izobraževanja so po intervenciji poročali o manj pogostem izvajanju in doživljanju posameznih oblik nasilja; dijaki_nje nižjega poklicnega izobraževanja pa so po intervenciji poročali o več izvajanja spletnega nasilja. Pri eksperimentalni skupini gimnazijskega izobraževanja je v primerjavi s kontrolno skupino prišlo do upada izvajanja odnosnega nasilja. Pri eksperimentalni skupini poklicnega izobraževanja pa se je v primerjavi s kontrolno skupino zvišalo izvajanje in doživljanje odnosnega nasilja. Ugotovitve raziskav dajejo vpogled v kompleksnost dinamike vzajemnega odnosa med mladostnikom_co in konteksti v obdobju izrazitih kontekstualnih vplivov, pri čemer odstirajo predvsem vlogo podpore različnih mikrosistemov pri spodbujanju pozitivnega razvoja mladih in preprečevanju medvrstniškega nasilja ter viktimizacije.
Ključne besede: pozitivni razvoj mladih, razvojni viri, kazalniki pozitivnega razvoja mladih, medvrstniško nasilje, medvrstniška viktimizacija, obdobje prehoda iz osnovne v srednjo šolo, kontekstualizirana intervencija
Objavljeno v DKUM: 26.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (4,67 MB)

2.
Strategije za opolnomočenje pacienta
Maja Kolar, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Opolnomočenje pacientov je ključni vidik sodobnega zdravstvenega varstva, katerega namen je povečati nadzor pacientov nad lastnim zdravjem in odločitvami o zdravstveni negi. Namen zaključnega dela je bil s pregledom znanstvene literature raziskati strategije medicinske sestre za opolnomočenje pacienta. Metode dela: Izvedli smo pregled literature na sistematični način, uporabili smo deskriptivno metodo dela. Za iskanje znanstvene literature smo uporabili tuje podatkovne baze: PubMed, Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CHINAL) ter Sage Journals. Potek iskanja literature smo predstavili s pomočjo PRISMA diagrama. Sintezo vsebine smo predstavili z vsebinsko analizo. Rezultati: V končni pregled smo vključili 9 raziskav, s pomočjo katerih smo identificirali strategije in pristope za opolnomočenje pacientov, ki potekajo v obliki skupinskega dela in/ali individualnega pristopa. Individualizirano izobraževanje prednjači glede na učinek pri pacientu, a zahteva od zdravstvenega delavca veliko ustvarjalnosti in inovativnost pri uporabi različnih izobraževalnih tehnik. Razprava in zaključek: Naše ugotovitve kažejo, da lahko prilagojeno izobraževanje pacientov in integracija tehnologije v oskrbo pacientov znatno opolnomoči paciente. Izvajalci zdravstvenih storitev bi morali razmisliti o sprejetju teh strategij za izboljšanje rezultatov zdravljenja pacientov. Prihodnje raziskave bi morale raziskati dolgoročne učinke strategij opolnomočenja na zdravje pacientov.
Ključne besede: zdravstvena nega, opolnomočenje, strategije, intervencija
Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
Alveolarna krvavitev kot zaplet po kombiniranem zdravljenju z antiagregacijskimi in antikoagulantnimi zdravili pri primarni koronarni intervenciji pri bolniku z akutnim koronarnim sindromom z elevacijo ST veznice - prikaz primera
Simona Kirbiš, Andreja Sinkovič, 2009, strokovni članek

Opis: Platelet inhibitior with aspirin and systemic anticoagulation with unfractioned heparin to reduce the incidence of recurrent thrombosis after primary coronary intervention (PCI) has been the standard of care for patients with acute coronary syndrome (ACS) with ST elevation for some time. Eptifibatide is the platelet membrane glycoprotein IIb/IIIa inhibitor that is often used. Bleeding complications occur most often at sites of vascular access and are more common in elderly patients. Alveolar hemorrhage with hemoptysis is a rare complication. We describe the case of a 43-year old smoker with an ST elevation myocardial infarction admitted for PCI. He was treated with standard anticoagulation and dual antiplatelet therapy before admission. Hemoptysis began approximately five minutes after the intracoronary application of eptifibatide at the end of the procedure. Supportive care including endotracheal intubation, mechanical ventilation, transfusion of packed red blood cells and reversal of all anticoagulation. Alveolar hemorrhage is life-threatening but adequate intensive supportive measures can be life-saving.
Ključne besede: alveolarna krvavitev, hemoptize, eptifibatide, miokardni infarkt, primarna koronarna intervencija, antiagregacijsko zdravljenje
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 169; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (158,72 KB)
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

4.
Overcoming cultural cleavages: results from a health promotion intervention among Roma
Erika Zelko, Igor Švab, 2016, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: promocija zdravja, intervencija, Romi
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 179; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (102,57 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

5.
Pomen najave postopka in poročanja po začetku izvajanja policijskega postopka
Peter Pungartnik, Srečko Krope, 2005, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, policijske patrulje, policijski postopki, intervencija, javljanje, poročanje
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 192; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (277,30 KB)

6.
Akutne krvavitve pri bolnikih z akutnim miokardnim infarktom in dvigom veznice ST
Matej Kvartuh, Domen Lah, 2023, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: krvavitev, STEMI, umrljivost, primarna perkutana koronarna intervencija
Objavljeno v DKUM: 04.01.2024; Ogledov: 358; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

7.
Preventivne intervencije za preprečevanje okužbe s humanim papiloma virusom pri odraslih osebah
Brina Recek, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Okužba s humanim papiloma virusom (HPV) je spolno prenosljiva okužba, ki se širi pri različnih oblikah spolnih odnosov. Okužba s HPV povzroča bolezni, kot so genitalne bradavice, rak materničnega vratu, vulve, anusa, penisa in orofarinksa. Zdravila za zdravljenje okužbe s HPV ne poznamo, zato so pomembe preventivne intervencije za preprečevanje okužbe s HPV. Namen zaključnega dela je raziskati učinkovite preventivne intervencije za preprečevanje okužbe s HPV pri odraslih osebah. Metode: Zaključno delo je izdelano na osnovi pregleda znanstvene literature. Uporabili smo deskriptivno metodo dela, metodo analize, kompilacije, komparacije in sinteze. Literaturo smo iskali v mednarodnih podatkovnih bazah CINAHL, Pubmed in Cochrane Library. Moč dokazov smo ocenili s pomočjo hierarhije dokazov. Analizo in sintezo podatkov smo izvedli na podlagi tematske sinteze. Rezultati: V raziskavo smo vključili osem člankov, na osnovi katerih ugotavljamo, da ni relevantnih in strokovnih dokazov, ali je cepljenje proti okužbi s HPV v odrasli dobi enako učinkovito kot pri osnovnošolcih. Prav tako ugotavljamo, da se večina dostopnih raziskav nanaša na cepljenje, manj pa na ostale preventivne intervencije. Diskusija in zaključek: Cepljenje je najbolj zanesljiva preventivna intervencija proti okužbi s HPV, čeprav se premalo ljudi tega poslužuje in zaveda. Obstaja pa še veliko preventivnih intervencij, kot so spolna vzdržnost, uporaba kondoma, moško obrezovanje in zdrav življenjski slog.
Ključne besede: humani papiloma virus, preventiva, intervencija
Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 694; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

8.
Razvoj, implementacija in evalvacija intervencije za krepitev duševnega zdravja žalujočih : magistrsko delo
Sabina Majerič, 2022, magistrsko delo

Opis: Žalovanje po smrti bližnjega je odziv na pomembno izgubo, s katero se sčasoma srečamo vsi. Kljub temu da večina posameznikov skozenj zmore brez dodatne strokovne opore, jo pomemben odstotek posameznikov potrebuje, saj zaznajo poslabšanje svojega duševnega zdravja. Pomen dostopnosti opore za žalujoče je bil v času Covida-19 dodatno izpostavljen, zato smo na podlagi pregleda psihološke literature o učinkovitih metodah za delo z žalujočimi razvili, implementirali in evalvirali preventivno skupinsko spletno intervencijo, sestavljeno iz treh 1,5-2 urnih delavnic z imenom Skupaj skozi žalovanje. Intervencija temelji na pregledu psihološke literature o učinkovitosti psiholoških metod in intervencij za krepitev duševnega zdravja žalujočih. Prva delavnica se je osredotočala na soočanje z izgubo in čustva, ki jih žalujoči pogosto doživljajo. Pozornost smo namenili tudi opuščanju omejujočih predvidevanj o čustvih, da bi spodbudili boljše razumevanje procesa žalovanja. Druga delavnica se je osredotočala na izzive, ki se pojavljajo tekom iskanja in nudenja opore, vključujoč izziv komuniciranja svojih potreb bližnjim. Tekom zadnje delavnice smo poudarili pomen nadaljevanja odnosa s pokojno osebo in nadaljevanja z življenjem žalujočega posameznika. Vsaka od delavnic je temeljila na diskusiji s skupino, psihoedukaciji in vajah izraznega pisanja. Kontrolna skupina je lahko sodelovala v krajši intervenciji po tem, ko so bili udeleženci v tej skupini razvrščeni na čakalno listo za dva tedna. V raziskavo je bilo nazadnje vključenih 17 posameznikov v eksperimentalni in 15 v kontrolni skupini. Kvantitativno smo preverjali učinke intervencije na depresivno simptomatiko, simptome posttravmatske stresne motnje, eksternaliziran in internaliziran nadaljujoč odnos s pokojnikom ter zaznano socialno oporo. Za tem smo preko kvalitativne vsebinske in tematske analize naslavljali raziskovalna vprašanja o učinkih intervencije na proces in dojemanje žalovanja pri žalujočih, o učinkih na njihove odnose z bližnjimi ter kako je zaznane učinke spremenilo izrazno pisanje. Kljub temu da razvita intervencija v splošnem ni pokazala statistično pomembnih učinkov na duševno zdravje žalujočih, trendi in kvalitativne analize nakazujejo, da učinkovito krepi njihovo pozitivno duševno zdravje. Podrobneje so kvalitativne analize pokazale, da intervencija spodbuja prepoznavanje notranjih moči žalujočih, saj jim pomaga pri soočanju z bolečino izgube v podpirajočem okolju skozi aktivnosti, ki lajšajo refleksijo in izražanje čustev ter nadaljevanje odnosa s pokojno osebo, kar nadaljnje vodi do prepoznavanja izzivov in kakovosti trenutnega podpornega sistema žalujočega. Izrazno pisanje se je na tem področju pokazalo kot ključna aktivnost. Hkrati soočanje tekom intervencije omogoča spreminjanje kognitivnih shem osebe, ki kljub naporni izkušnji vodi do izboljšanja razumevanja procesa žalovanja ter v njegovo normalizacijo. Tem spremembam sledi še več prepoznavanja lastnih moči, izboljšanje počutja ter upanje na svetlo prihodnost, v katero posameznik lahko uspešno integrira svojo izgubo. Nazadnje smo prepoznali še pozitivne učinke intervencije na odnose žalujočih s svojimi bližnjimi v obliki spodbujanja konstruktivnih pogovorov. Na podlagi vsebinske in tematske analize zbranih podatkov predstavljamo tudi procesni model skupinskih spletnih intervencij kot vlak do prepoznavanja lastnih moči.
Ključne besede: žalovanje, duševno zdravje, spletna skupinska intervencija
Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 892; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

9.
Izvedba in analiza delavnic na temo socialnega in čustvenega učenja z namenom krepitve miselne naravnanosti v 4. razredu osnovne šole
Mateja Kucljak, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavljamo znanstvena spoznanja o pomenu poučevanja socialnega in čustvenega učenja ter krepitvi miselne naravnanosti za učence v osnovnih šolah. Izsledki različnih raziskav so pokazali, da se pri učencih, ki izkazujejo razvite socialne in čustvene spretnosti, to kaže z boljšimi rezultati v šoli in pozneje v življenju. V šolah večji del tega učenja poteka implicitno in nesistematično, vendar lahko pri urah oddelčne skupnosti sistematično izvajamo in utrjujemo te veščine in krepimo miselno naravnanost. Z akcijskim raziskovanjem smo izvedli sedem izkustvenih delavnic v 4. razredu osnovne šole v okviru oddelčnih ur. Z delavnicami, kot obliko intervencije, smo učencem ponudili aktivnosti, s katerimi lahko pridobijo osnovne veščine in spretnosti s področja socialnih in čustvenih kompetenc. Ob tem pa smo jih hkrati opominjali in jim poskušali ozavestiti, da njihove sposobnosti niso nespremenljive, ampak se lahko še izboljšajo. Učenci so izvedene delavnice ocenili z visokimi ocenami. Njihove samoporočane ocene so bile primerljivo visoke pred in po delavnicah. Ugotovili smo, da je z usmerjenimi delavnicami mogoče opaziti razliko v obvladovanju socialnih in čustvenih kompetenc ter miselne naravnanost, vendar le pri nekaterih učencih. Ugotovili smo tudi, da izvedene delavnice predstavljajo le delno učinkovito intervencijo, ki bi jo bilo mogoče in potrebno nadgraditi.
Ključne besede: Socialno in čustveno učenje, miselna naravnanost, ure oddelčne skupnosti, intervencija, delavnica.
Objavljeno v DKUM: 23.11.2022; Ogledov: 1367; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (4,65 MB)

10.
Portretna fotografija kot predmet manipulacij in temelj v umetniških praksah 20. stoletja : magistrsko delo
Ines Žarki, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Portretna fotografija kot predmet manipulacij in temelj v umetniških praksah 20. stoletja skozi zgodovinski pregled medsebojnih vplivov portretne fotografije, razvoja fotografske tehnologije in vloge manipulacije v zgodnjih letih medija raziskuje pojavnost intermedijskih umetniških praks in umetniških intervencij v fotografiji. Naloga analizira razliko med likovno-manipulacijskimi in intermedijskimi odnosi in skladno s pojavom novih praks razlaga pojem umetniških intervencij. Nadalje analizira ustvarjalne procese pionirjev intermedijskega združevanja fotografije in drugih medijev Arnulfa Rainerja, Gerharda Richterja in Sigmarja Polkeja. Skozi njihove umetniške prakse naloga raziskuje vlogo posameznega medija, njegove izrazne (z)možnosti in doprinos k celotni podobi umetniških del. Serija del After Face Farces (Po obraznih farsah), izdelana v praktičnem delu naloge in zasnovana kot hommage Rainerjevi seriji Face Farces (Obrazne farse), obravnava Rainerjeve ustvarjalne prakse in jih prenaša v lasten umetniški izraz.
Ključne besede: portretna fotografija, likovna manipulacija, umetniška intervencija, intermedijska umetnost
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 669; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (17,40 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici