| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
Sosedsko pravo s poudarkom na pravni varnosti : diplomsko delo
Mateja Pešeč, 2009, diplomsko delo

Ključne besede: sosedsko pravo, stvarno pravo, pravna varnost, meje, zasebni interesi, diplomska dela
Objavljeno: 29.07.2009; Ogledov: 3039; Prenosov: 449
.pdf Celotno besedilo (387,38 KB)

6.
VARSTVO FINANČNIH INTERESOV EU V DOMAČEM IN EVROPSKEM PRAVU
Barbara Šegula, 2009, diplomsko delo

Opis: V zadnjem obdobju je varovanje finančnih interesov EU pomembna tema v vseh državah članicah te skupnosti. Ker se prihodki v proračun EU stekajo iz proračunov držav članic, država članica z varovanjem svojih finančnih interesov istočasno varuje tudi finančne interese EU. To pa ne velja nujno tudi za odhodkovno stran. Slovenija prihodkovno stran proračuna EU varuje s sistemom davčnih prekrškov in kaznivim dejanjem davčne zatajitve, odhodkovno stran pa s kaznivim dejanjem goljufije na škodo Evropskih skupnosti. Kazniva dejanja, katerih posledice se lahko kažejo v proračunu Skupnosti, so tudi pranje dejanja in korupcijska kazniva dejanja — jemanje in dajanje podkupnine. Na ravni EU je najpomembnejši akt, namenjen varstvu finančnih interesov, Konvencija o zaščiti finančnih interesov Evropskih skupnosti (Konvencija ZFI), skupaj s protokoli, sprejeta v tretjem stebru kot značilna meddržavna pogodba. Konvencija ZFI uvaja enoten pojem goljufije, ki škoduje finančnim interesom EU. Prvi protokol vnaša v sistem varstva finančnih interesov kazniva dejanja korupcije, pri katerih so udeležene uradne osebe nacionalne države in uradne osebe Skupnosti. Najpomembnejša naloga Drugega protokola pa je v sistem instrumentov ZFI vnesti definicijo pranja denarja in določiti pogoje za odgovornost pravnih oseb za kazniva dejanja. Slovenija izpolnjuje svoje obveznosti, ki jih je prevzela s pristopom h Konvenciji ZFI in njenim protokolom. Konvencija ZFI svojega namena ni dosegla, ker je goljufij v škodo financ EU danes še vedno ogromno, zato je Komisija EU Svetu EU v sprejetje predlagala Direktivo o kazenskopravni zaščiti finančnih interesov Skupnosti. Ta bi že zato, ker gre za direktivo, lahko dosegla več, kot je Konvencija ZFI. Za zaščito finančnih interesov je pomemben tudi Evropski urad za boj proti goljufijam, ki znotraj komisije deluje kot neodvisni urad. Zaščita finančnih interesov EU pa je tudi temeljno vodilo Corpus iuris kazenskopravnih določb, ki pa se v praksi (za zdaj) še ne izvaja.
Ključne besede: finančni interesi EU, Konvencija o zaščiti finančnih interesov Evropskih skupnosti, goljufija, korupcija, pranje denarja, uradnik, pravna oseba, direktiva.
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 2008; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (428,15 KB)

7.
BRALNI INTERESI IN BRALNA MOTIVACIJA UČENCEV V OSNOVNIH ŠOLAH NA PODROČJU VZHODNE ŠTAJERSKE
Irena Grašič Arnuš, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava bralne interese in bralno motivacijo učencev v osnovnih šolah na področju vzhodne Štajerske. Temelji na teoretičnih spoznanjih, dokazanih s praktičnimi izsledki in podkrepljenih z izvedbo ankete ter njeno analizo. Slednja govori o tem, kakšna bralna motivacija se uporablja in izvaja pri otrocih od rojstva do konca osnovne šole. Bralni interesi so v današnji družbi zelo različni. Odvisni so predvsem od okolja, v katerem posameznik živi, motivacije, ki jo dobi za branje, in tudi od vzgoje v otroštvu. Dejstvo je, da so za otrokov bralni razvoj potrebni že starši, ki otroku posredujejo prvi vtis o branju in knjigah ter mu le-te tudi približajo. Prvo pomoč dobijo od vzgojiteljev v vrtcu in vseh ljudi, ki se gibljejo ob otroku, ko odrašča, in sicer od staršev, vrstnikov ter okolice. Šele kasneje pridejo na vrsto učitelji - kot strokovni delavci, ki so za to izobraženi. Rezultati izvedenega anketiranja učencev so pokazali, da učenci v šolah, kjer sem izvedla anketo (tako v šoli kot v prostem času) zelo malo berejo. Učenci svoj prosti čas raje izkoristijo za ukvarjanje z računalnikom in gledanje televizije, redki pa se raje, kot da bi posegli za kakšnim dobrim čtivom, ukvarjajo s športom. Na drugi strani pa izjave učiteljev dokazujejo, da se trudijo branje učencem čim bolj približati in jim vzbuditi zanimanje zanj, in sicer z aktivnimi učnimi metodami dela ter motivacije pri pouku slovenščine.
Ključne besede: Ključne besede: bralni interesi, bralna motivacija, pouk slovenščine v OŠ, učni cilji za izboljšanje zanimanja za branje, starši, učitelji, šola.
Objavljeno: 24.02.2010; Ogledov: 3313; Prenosov: 315
.pdf Celotno besedilo (714,10 KB)

8.
BRALNI INTERESI UČENCEV V OSNOVNI ŠOLI
Maja Gomboc, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni bralni interesi učencev drugega in tretjega triletja dveh osnovnih šol v Zasavju. V teoretičnem delu je najprej predstavljeno branje na splošno, vrste branja, bralni razvoj, bralne sposobnosti; pišemo pa tudi o različnih tipih bralcev, bralni motivaciji, nagrajenih mladinskih knjigah in bralni znački. V empiričnem delu predstavimo rezultate raziskave o bralnih interesih, ki smo jo izvedli na dveh osnovnih šolah v Zasavju. Rezultati kažejo, da interes za branje s starostjo učencev pada; učenci tretjega triletja berejo statistično značilno manj kot učenci drugega triletja. Opazne so tudi razlike v bralnem interesu med fanti in dekleti. Dekleta berejo statistično značilno pogosteje kot fantje. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično pomembne razlike med učenci drugega in tretjega triletja tudi v najpogosteje branih knjižnih žanrih. Medtem ko učenci drugega triletja radi prebirajo pustolovske knjige, učenci tretjega triletja radi posežejo tudi po knjigah z ljubezensko tematiko in po knjigah, ki obravnavajo določene probleme. Razlike se pojavljajo tudi med fanti in dekleti; dekleta rada berejo knjige z ljubezensko tematiko in knjige, ki obravnavajo določene probleme, fante pa bolj privlačijo knjige z znanstvenofantastično tematiko. Pri vseh učencih je eden najpomembnejših dejavnikov za izbiro knjige naslov. Rezultati so pokazali, da tako učenci drugega kot učenci tretjega triletja najraje prebirajo prozna besedila. V zadnjem delu diplomske naloge predstavimo seznam nekaterih bolj in manj priljubljenih literarnih del, ki so jih navedli učenci.
Ključne besede: branje, bralni interesi, osnovna šola, pogostost branja, mladinska literatu
Objavljeno: 24.02.2010; Ogledov: 2110; Prenosov: 344
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

9.
RECEPCIJA KOSOVELOVE POEZIJE V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Manuela Jaušovec, 2010, diplomsko delo

Opis: Glavna tema moje diplomske naloge se na eni strani dotika Srečka Kosovela kot pesnika za otroke, na drugi strani pa razvijanja recepcijske zmožnosti v prvem triletju osnovne šole. Prvi del naloge je namenjen predstavitvi življenja Srečka Kosovela kot človeka in ponuja nekaj povedi o njegovem kratkem, a izjemno produktivnem življenju. Sledi umestitev pesnika v slovenski literarni prostor kot pesnika za odrasle, nato pa še kot pesnika za otroke. Največ pozornosti v prvem delu naloge je namenjene primerjavi in razkrivanju povezanosti mladinske in nemladinske poezije Srečka Kosovela. Naslednje poglavje je namenjeno podrobnejši analizi otroških interesov za poezijo, opredelitvi in opisu vrst interesov, ki se navezujejo na konkretne primere iz bogate zbirke Kosovelovih otroških pesmi. Sledi poglavje, v katerem je natančneje opisan razvoj recepcije poezije v posameznih obdobjih razvoja, pri čemer pa sta še posebej izpostavljena razvoj in spodbujanje recepcijske zmožnosti. Predzadnjemu poglavju v teoretičnem delu naloge, ki je namenjeno razvijanju recepcijske zmožnosti za poezijo, sledi še poglavje o integriranem pouku z vidika književne didaktike. Na podlagi teoretičnih dejstev sem nato oblikovala raziskovalne hipoteze, preko katerih sem želela ugotoviti, v kolikšni meri so pesmi Srečka Kosovela prisotne v slovenskih učbenikih za književno vzgojo v prvem triletju osnovnošolskega izobraževanja. Izbrala sem didaktični instrumentarij najpomembnejših slovenskih založb in analizirala zastopanost pesmi ter njihove oblikovne in tematske značilnosti. Najprej sem predstavila rezultate posamezne založbe, nato pa sledi še interpretacija rezultatov.
Ključne besede: Srečko Kosovel, primerjava mladinske in nemladinske poezije Srečka Kosovela, mladinska poezija, recepcija poezije, literarni interesi, razvijanje recepcijske zmožnosti za poezijo, mladinska književnost, integracijska metoda književnega pouka
Objavljeno: 14.04.2010; Ogledov: 2558; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (704,96 KB)

10.
DRUŽINSKE VREDNOTE IN INTERESI TER NJIHOV VPLIV NA RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA
Renata Šnofl, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Velik del podjetij, ki posluje na trgu, je družinskih podjetij. So gonilna sila razvoja, saj prispevajo velik delež k gospodarskemu razvoju posamezne države. V Evropi je približno 70 % do 80 % podjetij družinskih podjetij, ki zaposlujejo približno 50 % do 60 % vseh zaposlenih v Evropi. V družinskem podjetju prihaja do interakcije dveh povsem različnih sistemov - družinskega in poslovnega, ki lahko učinkovito delujeta skupaj le z določeno mero kompromisa z upoštevanjem temeljnih družinskih vrednot in interesov, kateri lahko pomembno vplivajo tudi na razvoj družinskega podjetja. Magistrsko delo smo razdelil na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in praktični del, kjer smo izvedli tudi raziskavo. V teoretičnem delu smo opredelili družinsko podjetje po različnih definicijah in predstavili značilnosti družinskega podjetja. Iz tega smo ugotovili, da se družina in podjetje močno prepletata, manjša nasprotja med družinskim in poslovnim svetom pa vendarle obstajajo. Ugotovili smo tudi, da imajo družinska podjetja precej svojih posebnosti. Prav te se zrcalijo skozi družinske vrednote in interese ter so zelo pomembne v družinskem podjetju. Družinske vrednote so nekoliko drugačne od vrednot družinskega podjetja, vendar je prisotnost obojih pomembna za vpliv na razvoj družinskega podjetja. Ta vpliv pa povzročajo interesni udeleženci v družinskem podjetju s svojimi posebnostmi in interesnim usklajevanjem v družinskem podjetju. V praktičnem delu magistrskega dela smo se omejili na eno družinsko podjetje: Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p. Uporabili smo spoznanja iz teoretičnega dela magistrske naloge. Prvi korak praktičnega dela je predstavitev podjetja s temeljnimi podatki, strukturno analizo, analizo razvojne vizije, politiko in strategijami ter predstavitvijo vlog družinskih članov. V drugem koraku smo s pomočjo osebnega razgovora z lastnikom in anketnega vprašalnika opravili raziskavo, ki je bila izvedena v proučevanem podjetju. Temeljila je na proučevanju družinskih vrednot, povezanih z življenjem, družinskih vrednot, povezanih z delom, družinskih vrednot, povezanih z družinskim podjetjem, analizi temeljnih vrednot ključnih udeležencev preučevanega podjetja. Raziskovali smo tudi interese družinskih članov ter njihovo medsebojno usklajevanje interesov. Ugotavljali smo tudi pomembnost vrednot in interesov za razvoj družinskega podjetja. Zanimalo nas pa je tudi, ali družina in družinski odnosi vplivajo na razvoj družinskega podjetja. Po končani raziskavi smo podali predlog ukrepov, ki naj bi jih podjetje upoštevalo.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družinske vrednote, interesi družinskih članov, altruizem, nepotizem, razvoj podjetja, družinsko podjetje Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 2375; Prenosov: 535
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici