2.
Uporaba izobraževalne tehnologije za oblikovanje učiteljevega razrednega delovnega mestaDamjan Erhatič, 2013, diplomsko delo
Opis: Učna sredstva in pripomočki so zmeraj bili del pouka in skoraj ni učitelja, ki bi pouk izvajal brez njih. Skozi zgodovino se pojavijo različni načini učenja in poučevanja. Do pomembne prelomnice pride s pojavom informacijsko komunikacijske tehnologije, ko se izbor učnih sredstev in pripomočkov poveča. Pouk, ki vključuje sliko, video in zvok, je za učence veliko bolj zanimiv in lažje pridobimo njihovo pozornost. Tako si skoraj več ne znamo predstavljati pouka brez računalnika ali interaktivne table. Pri pojavu novih učnih sredstev in pripomočkov pa je potrebno tudi raziskovanje njihovih učinkov. V več raziskavah je bilo ugotovljeno, da je pouk, ki temelji le na uporabi table in govora, manj učinkovit kot pa če uporabimo sodobne učne pripomočke.
Učna sredstva in pripomočki, ki jih učitelji poznajo in uporabljajo že dalj časa (table, grafoskop, diaprojektor, televizija, radio in ostali), so še zmeraj v uporabi, vendar jih nadomeščajo nova in izboljšana učna sredstva in pripomočki.
Načrtovanje novega učnega pripomočka zahteva veliko vloženega dela, idej in sodelovanja z različnimi izvajalci.
Interaktivni kateder združuje več lastnosti, ki jih opredeljuje sodobni pouk. Omogoča uporabo računalnika, brskanje po spletu, predvajanje slik, videa in zvočnih posnetkov, dostopanje do skupnih map in datotek, uporabo spletne verzije dnevnika in redovalnice, uporabo programske opreme, ki je namenjena za interaktivne table. Z uporabo tehnologije na dotik se še bolj približamo sodobnim tehnološkim trendom, ki so trenutno glavni indikatorji in smernice razvoja v tehnologiji. Ta tehnologija na dotik tudi zamenja klasično uporabo interaktivne table in jo prikaže na povsem nov način.
Uvajanje uporabe interaktivnega katedra ni bilo zahtevno, saj je vsa tehnologija učiteljem že dobro znana, na voljo so jim le nove možnosti uporabe.
Ključne besede: informacijsko komunikacijska tehnologija, učna sredstva, učni pripomočki, sodobni pouk, interaktivni kateder
Objavljeno v DKUM: 21.03.2013; Ogledov: 2759; Prenosov: 261
Celotno besedilo (3,16 MB)