1. |
2. |
3. |
4. INTELIGENTNI SISTEMI V VOZILIH IN NJIHOV VPLIV NA VARNOST V CESTNEM PROMETUNataša Umbreht, 2009, diplomsko delo Opis: Vožnja z avtomobilom vedno pomeni neko tveganje. Prometno nesrečo lahko povzročimo vozniki sami ali drugi udeleženci v prometu. Vzroki za prometne nesreče so različni, zato so različni tudi načini, s katerimi jih skušamo preprečiti.
Pričujoče diplomsko delo podaja osnovna dejstva o varnosti v cestnem prometu v Sloveniji, vzrokih zanje in možnostih za preprečevanje prometnih nesreč, s poudarkom na inteligentnih sistemih v vozilih.
Na varnost in učinkovitost cestnega prometa vplivajo trije dejavniki: voznik, vozilo in okolje. Vpliv teh treh dejavnikov na dogajanje v prometu je vzajemno povezano tako, da voznik, vozilo in okolje tvorijo kibernetični sistem.
Način, kako preprečiti prometne nesreče in tako povečati prometno varnost so med drugim tudi različni inteligentni sistemi v vozilih, ki so glavni predmet raziskave tega diplomskega dela. Prav tako so podani podatki o vozilih v Sloveniji in inteligentnih sistemih, ki jih ti nudijo.
Inteligentni sistemi v vozilih vplivajo na zmanjšanje nastanka in posledic prometnih nesreč s svojim delovanjem: voznika informirajo in opozarjajo o dogajanju v prometu ter pretečih nevarnostih, z lastnim reagiranjem v kritičnih situacijah, ob sami nesreči pa s sistemi za preprečevanje hujših posledic. Ključne besede: promet, varnost v cestnem prometu, inteligentni transportni sistemi, inteligentni sistemi v vozilih, motorna vozila Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 3689; Prenosov: 832
Celotno besedilo (1,40 MB) |
5. Eksterni stroški cestnega prometa in njihovo zmanjševanje s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov : diplomsko deloTadej Zupan, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na problem eksternih stroškov cestnega prometa. Eksterni stroški so vsi negativni vplivi prometa na družbo, ki jih uporabnik, ki jih je povzročil, ne poravna. Med te stroške sodijo stroški prometnih nesreč, zvočne emisije, emisije škodljivih plinov, zastoji, klimatske spremembe ... V interesu vseh nas je, da so ti stroški čim manjši. Obstaja več načinov, kako jih lahko zmanjšamo. V tej diplomski nalogi je opisano, kako jih lahko zmanjšamo s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov (ITS). V tretjem poglavju so podani konkretni predlogi za zmanjšanje eksternih stroškov cestnega prometa v Sloveniji. Predlaganih je več ukrepov, med drugim vpeljava novih ITS sistemov v cestni promet in oblikovanje urada za ITS na Ministrstvu za promet. Predlagana je tudi drugačna obdavčitev motornih vozil, in sicer da bi bila vozila obdavčena na podlagi izpustov CO2 in varnosti, ne pa samo na podlagi izpustov. Ključne besede: cestni promet, eksterni stroški, inteligentni transportni sistemi Objavljeno: 04.11.2010; Ogledov: 4080; Prenosov: 569
Celotno besedilo (1016,81 KB) |
6. |
7. Inteligentni transportni sistemi v zračnem prometu : diplomsko deloIztok Gruber, 2010, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu sem predstavil letalstvo vse od zametkov prvega poleta in prvih letečih strojev do inteligentnih transportnih sistemov, ki so v uporabi danes ali pa bodo še v prihodnosti. Kot rečeno je predstavljen začetek svetovnega letalstva, ki sega nazaj do človeka, ki je zaradi genialnosti dobil vzdevek »uomo unoiversale«. Gre za izumitelja Leonarda da Vincija. Med sprehodom skozi zgodovino ne moremo mimo zametkov letalstva na slovenskih tleh. Tukaj sta najbolj dominantni osebnosti brata Edvard in Joţe Rusjan. Edvard velja za prvega Slovenca, ki je poletel z motornim letalom lastne izdelave. Tukaj so še osebnosti, kot so Zlatko Bisail, Franjo Batina, Jurij Kraigher in Ivan Slokar. Novejšo zgodovino letalstva pri nas je močno zaznamovala Adria Aviopromet , danes Adria Airways. Ko govorimo o zračnem prometu, je potreben tudi splošni opis panoge, kot opis in razdelitev infrastrukture in prevoznih oziroma transportnih sredstev. Predvsem je za sodobno gospodarstvo zanimiva interkontinentalna primerjava zračnega in vodnega kontejnerskega transporta. V jedru diplomskega dela so predstavljeni inteligentni transportni sistemi z njihovimi komponentami in utemeljitvijo njihove uvedbe. Ključne besede: inteligentni transportni sistemi (ITS), zračni promet, RFDI Objavljeno: 28.09.2011; Ogledov: 2479; Prenosov: 224
Povezava na celotno besedilo |
8. Vplivi evropske prometne politike na rast in razvoj prometa v Sloveniji : magistrsko deloMarjan Sternad, 2008, magistrsko delo Ključne besede: prometna politika, promet, transport, transportni sistemi, inteligentni sistemi, prometno omrežje, infrastruktura, regulacija, trajnostni razvoj, uravnotežen razvoj, interesne skupine, potniški promet, tovorni promet, država, gospodarska rast, statistične metode, zmogljivost, razvoj, Slovenija, Evropska unija, regionalni razvoj, mednarodne primerjave, Evropa, blagovni promet, mikroekonomija, makroekonomija Objavljeno: 28.05.2012; Ogledov: 1929; Prenosov: 179
Celotno besedilo (958,63 KB) |
9. HITRO ODZIVNI SISTEM VODENJA PROMETA V URBANIH OKOLJIHRobert Lutar, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so s pomočjo dinamičnega prometnega modela analizirane zamude, kapacitete, hitrosti in ostali indikatorji, ki pomembno vplivajo na cestnoprometne lastnosti in kakovost življenja v urbanih okoljih. Naloga obravnava prometni model srednje velikosti, ki vključuje geometrijske elemente prometnic obravnavanega omrežja (vrsta, kategorija, dolžina, širina, naklon), centroide in njihovo navezavo na omrežje, števne podatke za merodajno popoldansko prometnokonično obdobje (OD-matrika, struktura in nihanje prometnega toka znotraj koničnega obdobja) in križišča (nesemaforizirana, krožna, semaforizirana – krmiljenje) s predpostavko, da se je na tem urbanem cestnem omrežju pripetil nenapovedan izredni dogodek (delo na cesti ali prometna nesreča).
V nalogi bodo predstavljene prednosti hitro odzivnega sistema vodenja prometa v urbanih okoljih v primerjavi z neodzivnim, ki predstavlja večino sistemov v slovenskih mestih. Prometni model hitro odzivnega sistema vodenja in upravljanja s prometom v mestih bo vzpostavljen na podlagi več različnih detektorjev, ki bodo zaznavali vrsto prometnega sredstva, hitrost, gostoto, pretočnost prometnega toka in zajemali video, ter spremenljivih prometnih znakih. Izvedeni bosta dve skoraj identični dinamični mikrosimulaciji in primerjani na osnovi različnih karakteristik v vodenju prometa. Iz te primerjave sledijo zaključki glede možnosti uporabe takega sistema vodenja prometa v slovenskem urbanem okolju. Ključne besede: planiranje prometa, modeliranje prometa, inteligentni transportni sistemi Objavljeno: 11.12.2015; Ogledov: 1013; Prenosov: 124
Celotno besedilo (9,32 MB) |
10. |