1. HITRO ODZIVNI SISTEM VODENJA PROMETA V URBANIH OKOLJIHRobert Lutar, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so s pomočjo dinamičnega prometnega modela analizirane zamude, kapacitete, hitrosti in ostali indikatorji, ki pomembno vplivajo na cestnoprometne lastnosti in kakovost življenja v urbanih okoljih. Naloga obravnava prometni model srednje velikosti, ki vključuje geometrijske elemente prometnic obravnavanega omrežja (vrsta, kategorija, dolžina, širina, naklon), centroide in njihovo navezavo na omrežje, števne podatke za merodajno popoldansko prometnokonično obdobje (OD-matrika, struktura in nihanje prometnega toka znotraj koničnega obdobja) in križišča (nesemaforizirana, krožna, semaforizirana – krmiljenje) s predpostavko, da se je na tem urbanem cestnem omrežju pripetil nenapovedan izredni dogodek (delo na cesti ali prometna nesreča).
V nalogi bodo predstavljene prednosti hitro odzivnega sistema vodenja prometa v urbanih okoljih v primerjavi z neodzivnim, ki predstavlja večino sistemov v slovenskih mestih. Prometni model hitro odzivnega sistema vodenja in upravljanja s prometom v mestih bo vzpostavljen na podlagi več različnih detektorjev, ki bodo zaznavali vrsto prometnega sredstva, hitrost, gostoto, pretočnost prometnega toka in zajemali video, ter spremenljivih prometnih znakih. Izvedeni bosta dve skoraj identični dinamični mikrosimulaciji in primerjani na osnovi različnih karakteristik v vodenju prometa. Iz te primerjave sledijo zaključki glede možnosti uporabe takega sistema vodenja prometa v slovenskem urbanem okolju. Ključne besede: planiranje prometa, modeliranje prometa, inteligentni transportni sistemi Objavljeno v DKUM: 11.12.2015; Ogledov: 2152; Prenosov: 233
Celotno besedilo (9,32 MB) |
2. |
3. |
4. SISTEM ZA NADZOR IN VODENJE PROMETA NA AVTOCESTAH IN HITRIH CESTAH V REPUBLIKI SLOVENIJIDaša Kos, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen sistem za nadzor in vodenje prometa na slovenskih avtocestah in hitrih cestah, ki omogoča sistemsko nadzorovanje in vodenje prometa ob pojavu izrednih situacij.
Prvi del diplomske naloge je teoretičen in opisuje inteligentne transporte sisteme, na katerih temelji tehnologija sistema za nadzor in vodenje prometa, cilje evropske prometne politike, ki so zapisani v Beli knjigi (2001) ter predstavitev sistema za nadzor in vodenje prometa.
Uvedba inteligentnih transportnih sistemov nam omogoča izboljšanje prometnih razmer na določenih odsekih slovenskih avtocest. Z upoštevanjem smernic iz Bele knjige (2001) in njihove implementacije v Slovensko nacionalno zakonodajo se Sloveniji veča konkurenčna moč v evropskem prostoru in optimizira prometne tokove.
Drugi del diplomske naloge bo temeljil na predstavitvi uporabnosti sistema za nadzor in vodenje prometa in trenutnem stanju ter analizi le-tega. Vsak sistem je mogoče izboljšati, ga približati uporabnikom in zmanjšati stroške, ki nastanejo pri njegovi uporabi. Predstavila bom možne rešitve, ki bi optimizirale sistem za nadzor in vodenje prometa, ocenila možnost njihove vpeljave in nadaljnjega razvoja. Ključne besede: sistem za nadzor in vodenje prometa, inteligentni transportni sistemi, promet, spremenljiva prometno-informativna signalizacija, prometne vsebine Objavljeno v DKUM: 20.12.2012; Ogledov: 2712; Prenosov: 503
Celotno besedilo (1,09 MB) |
5. |
6. |
7. Vplivi evropske prometne politike na rast in razvoj prometa v Sloveniji : magistrsko deloMarjan Sternad, 2008, magistrsko delo Ključne besede: prometna politika, promet, transport, transportni sistemi, inteligentni sistemi, prometno omrežje, infrastruktura, regulacija, trajnostni razvoj, uravnotežen razvoj, interesne skupine, potniški promet, tovorni promet, država, gospodarska rast, statistične metode, zmogljivost, razvoj, Slovenija, Evropska unija, regionalni razvoj, mednarodne primerjave, Evropa, blagovni promet, mikroekonomija, makroekonomija Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 2607; Prenosov: 239
Celotno besedilo (958,63 KB) |
8. Inteligentni transportni sistemi v zračnem prometu : diplomsko deloIztok Gruber, 2010, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu sem predstavil letalstvo vse od zametkov prvega poleta in prvih letečih strojev do inteligentnih transportnih sistemov, ki so v uporabi danes ali pa bodo še v prihodnosti. Kot rečeno je predstavljen začetek svetovnega letalstva, ki sega nazaj do človeka, ki je zaradi genialnosti dobil vzdevek »uomo unoiversale«. Gre za izumitelja Leonarda da Vincija. Med sprehodom skozi zgodovino ne moremo mimo zametkov letalstva na slovenskih tleh. Tukaj sta najbolj dominantni osebnosti brata Edvard in Joţe Rusjan. Edvard velja za prvega Slovenca, ki je poletel z motornim letalom lastne izdelave. Tukaj so še osebnosti, kot so Zlatko Bisail, Franjo Batina, Jurij Kraigher in Ivan Slokar. Novejšo zgodovino letalstva pri nas je močno zaznamovala Adria Aviopromet , danes Adria Airways. Ko govorimo o zračnem prometu, je potreben tudi splošni opis panoge, kot opis in razdelitev infrastrukture in prevoznih oziroma transportnih sredstev. Predvsem je za sodobno gospodarstvo zanimiva interkontinentalna primerjava zračnega in vodnega kontejnerskega transporta. V jedru diplomskega dela so predstavljeni inteligentni transportni sistemi z njihovimi komponentami in utemeljitvijo njihove uvedbe. Ključne besede: inteligentni transportni sistemi (ITS), zračni promet, RFDI Objavljeno v DKUM: 28.09.2011; Ogledov: 3146; Prenosov: 404
Povezava na celotno besedilo |
9. |
10. Eksterni stroški cestnega prometa in njihovo zmanjševanje s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov : diplomsko deloTadej Zupan, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na problem eksternih stroškov cestnega prometa. Eksterni stroški so vsi negativni vplivi prometa na družbo, ki jih uporabnik, ki jih je povzročil, ne poravna. Med te stroške sodijo stroški prometnih nesreč, zvočne emisije, emisije škodljivih plinov, zastoji, klimatske spremembe ... V interesu vseh nas je, da so ti stroški čim manjši. Obstaja več načinov, kako jih lahko zmanjšamo. V tej diplomski nalogi je opisano, kako jih lahko zmanjšamo s pomočjo inteligentnih transportnih sistemov (ITS). V tretjem poglavju so podani konkretni predlogi za zmanjšanje eksternih stroškov cestnega prometa v Sloveniji. Predlaganih je več ukrepov, med drugim vpeljava novih ITS sistemov v cestni promet in oblikovanje urada za ITS na Ministrstvu za promet. Predlagana je tudi drugačna obdavčitev motornih vozil, in sicer da bi bila vozila obdavčena na podlagi izpustov CO2 in varnosti, ne pa samo na podlagi izpustov. Ključne besede: cestni promet, eksterni stroški, inteligentni transportni sistemi Objavljeno v DKUM: 04.11.2010; Ogledov: 5109; Prenosov: 791
Celotno besedilo (1016,81 KB) |