| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 26
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V ODDELKU ZEMLJIŠKE KNJIGE OKRAJNEGA SODIŠČA V LJUBLJANI
Anja Jaunik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se ukvarjali s človeškim kapitalom in pomenom, z vlogo in dejavniki zadovoljstva ter metodami za merjenje zadovoljstva zaposlenih. Merjenje zadovoljstva zaposlenih smo izvedli na Okrajnem sodišču v Ljubljani na oddelku Zemljiške knjige. Zaposleni, ki imajo občutek, da so pomembni za organizacijo, so hkrati tudi zadovoljni in dosegajo zastavljene cilje vodstva, prav tako se zmanjšata fluktuacija in absentizem. Raziskava je pokazala, da sta pomembna dejavnika zadovoljstva zaposlenih v Zemljiški knjigi stalnost oziroma varnost zaposlitve in plača. Raziskava se razlikuje od raziskave, opravljene v gospodarstvu, kjer vlada tržna konkurenca. Na zadovoljstvo zaposlenih v javnem sektorju vplivajo razni vladni ukrepi, ki uravnavajo raven plač in uvajajo druge ukrepe. Oddelek Zemljiške knjige lahko še veliko postori na področju dejavnika napredovanja in pretoka informacij, saj so na tem mestu zaposleni izkazali največje nezadovoljstvo. Na podlagi pridobljenih rezultatov bi priporočili več sestankov, saj bi bil pretok informacij še hitrejši ter prenovljen način nagrajevanja zaposlenih. Ključnega pomena so tudi medsebojni odnosi med zaposlenimi, ki so na oddelku Zemljiške knjige dobri, zato se mora vodstvo zavedati pomembnosti zadovoljstva ter še učinkoviteje upravljati s človeškim kapitalom. Zaposlenim je potrebno omogočiti prave delovne pogoje, delo jim mora pomeniti vir zadovoljstva, da čutijo pripadnost in lojalnost organizaciji.
Ključne besede: Zadovoljstvo zaposlenih, človeški kapital, intelektualni kapital, dejavniki zadovoljstva, merjenje zadovoljstva zaposlenih, zemljiška knjiga.
Objavljeno: 27.03.2017; Ogledov: 539; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
Upravljanje znanja kot dodana vrednost intelektualnemu kapitalu podjetja
Mirjana Bulić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V pričujočem diplomskem delu je teoretično in empirično predstavljeno upravljanje znanja kot dodana vrednost intelektualnemu kapitalu podjetja Adriatic Slovenica d. d., ki se ukvarja z zavarovalništvom. Namen in cilj je predstaviti vodenje kot splet dejavnosti v Adriaticu Slovenici d. d. in njenih organizacijah, ki vpliva na vrednost intelektualnega kapitala, in predlagati morebitne izboljšave. Raziskovalni del obsega raziskavo na področju plemenitenja razvoja znanja, prepoznave človeškega kapitala, vrednotenja in nagrajevanja intelektualnega kapitala, konkurenčnih prednosti zaradi intelektualnega kapitala, prenosa znanja in pogojih za razvoj znanja. Rezultati raziskave, izvedene v zavarovalnici Adriatic Slovenica d. d. med sodelavci z vodilnimi oz. vodstvenimi kompetencami, so pokazali izjemen pomen vodenja na uspeh in konkurenčnost podjetja, odnose med zaposlenimi ter prenos znanja z dobro medosebno komunikacijo. Ugotovili smo, da je potrebna podrobnejša analiza delodajalca, ki naj bo osredotočena na individualne cilje zaposlenih ter na njihove specifične veščine. Z učinkovitejšim upravljanjem znanja posameznika se bo izboljšal razvoj intelektualnega kapitala družbe, kar bo posredno zvišalo vrednost podjetja.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE • Upravljanje znanja, • vodja, • intelektualni kapital, • uspeh podjetja.
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 383; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (919,70 KB)

3.
UČEČA SE ORGANIZACIJA, PRIMER ŠTUDIJE, FLANE
Urška Ferbežar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Vsakodnevni boj za obstanek na trgu je razlog za razmislek o implementaciji elementov učeče se organizacije v podjetja. Spremembe, ki so v današnjem tempu stalnica, nas silijo k stalnemu prilagajanju, čemur lahko sproti sledijo le najbolj vzdržljive in najbolj odzivne organizacije. V diplomskem delu sem opredelila pojem učeče se organizacije, njene značilnosti, primerjavo s tradicionalno organizacijsko strukturo ter bolj podrobno opisala Sengejev model organizacijskega učenja. Empirični del diplomske naloge zajema anketni vprašalnik, ki je bil sestavljen iz 30 trditev, s pomočjo katerih sem lahko odgovorila na 5 vprašanj, ki sem jih postavila v raziskavi. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali je v podjetju, ki je pri izdelavi diplomske naloge sodelovalo, prisoten koncept učeče se organizacije in kateri elementi so prisotni. Cilj raziskave je bil pridobiti odgovore na anketni vprašalnik in jih analizirati ter na podlagi analize podjetju svetovati, kako v dnevno delovanje še bolj vključiti elemente učeče se organizacije. Iz rezultatov raziskave, ki je bila narejena v podjetju Fast Lane GmbH (sodelovalo je 106 zaposlenih v Sloveniji in Nemčiji), je razvidno, da je koncept učeče se organizacije prisoten. Raziskava je pokazala, da so izrazito prisotni elementi sistemskega mišljenja, osebnega mojstrstva in timskega učenja. Vsi zaposleni so mnenja, da je v podjetju vzpodbujano kreativno razmišljanje. Kar 69 % zaposlenih se zaveda, da se v podjetju išče napredek, in ne popolnost in 92 % sodelujočih se sprememb ne boji, ampak jih le-te vzpodbudijo, da iščejo nove rešitve. Zaposleni stremijo k rednemu učenju in delitev znanja med sodelavci jim ne predstavlja težav. Vse to so pokazatelji prisotnosti koncepta učeče se organizacije v podjetju. Vendar pa na področju skupne vizije in mentalnega modela koncept učeče se organizacije ni dovolj prisoten. Zaposleni se namreč ne čutijo dovolj povezane s podjetjem, saj jih kar 55 % odgovarja, da niso seznanjeni s skupno vizijo podjetja. Prav tako je prisotna tudi premajhna samoiniciativna želja po odkrivanju, preučevanju in izboljševanju notranje predstave o določenem problemu, kar je razvidno iz odgovorov pri več kot dveh tretjinah zaposlenih.
Ključne besede: učeča se organizacija značilnosti učeče se organizacije Sengejev model učenje intelektualni kapital
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 1042; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (957,72 KB)

4.
VPLIV RAZKRITIJ O INTELEKTUALNEM KAPITALU NA CENO DOLGOV, PRIMER SLOVENIJE
Neca Stropnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Gospodarske razmere, tako v Sloveniji, kot drugod po Evropi in svetu, so zadnja leta zelo zahtevne. V slovenskem gospodarstvu smo priča propadu številnih organizacij, ogrožen je tako finančni (oziroma bančni) kot nepremičninski trg. Tradicionalnemu finančnemu kapitalu zmanjkuje moči, preživele pa so (oziroma bodo) predvsem inovativne ter na dobrih temeljih osnovane organizacije. Uveljavljajo se novi, demokratični sistemi upravljanja organizacij, ki vključujejo predvsem zaposlene ter njihove sposobnosti. Intelektualni kapital organizacij tako postaja pomemben dejavnik dolgotrajnega in uspešnega poslovanja organizacij. Koncept intelektualnega kapitala sicer ni nov, raziskovalno področje je zelo aktivno predvsem zadnjih 20 let. Intelektualni kapital kot pomemben vir bodočih koristi organizacije brez fizičnega obstoja sestavljajo tri sestavine: človeški kapital, strukturni kapital in kapital v povezavah. Veljavna tradicionalna računovodska teorija pripoznava intelektualni kapital v zelo omejenem obsegu in le pod določenimi pogoji. Ker pa (pomembne) razlike med računovodsko priznano oziroma knjigovodsko ter tržno vrednostjo organizacije ne gre zanemariti, so številni avtorji razvili številne »neračunovodske« pristope k merjenju ter predvsem smernice za obvladovanje ter (prostovoljno) poročanje o intelektualnem kapitalu. Zavedanje o intelektualnem kapitalu se pomembno krepi, kar je argumentirano s številnimi raziskavami, predvsem z raziskavami o ekonomskih posledicah intelektualnega kapitala ter poročanja o njem. Glede na trenutni bančni krč se postavlja vprašanje, ali lahko ima intelektualni kapital, kot pomemben dejavnik bodoče dodane vrednosti organizacije, vpliv na (bančno) presojo organizacije za pridobitev potrebnih (zunanjih) finančnih virov. S predmetno raziskavo smo oblikovali empiričen model, s katerim smo preverili, ali (prostovoljna) razkritja o intelektualnem kapitalu ter njegovih sestavinah vplivajo na doseženo ceno dolgov, na primeru slovenskih organizacij. Odvisna spremenljivka modela je cena dolgov, neodvisne spremenljivke pa stopnje razkritij intelektualnega kapitala ter njegovih posamičnih sestavin in izbrane kontrolne spremenljivke. Podatke smo pridobili na vzorcu 100 naključno izbranih organizacij iz populacije 1.345 organizacij, ki so za leto 2014 javno objavile svoja revidirana letna poročila. Preverjali smo štiri hipoteze, in sicer, ali (prostovoljna) razkritja o intelektualnem kapitalu kot celote negativno vplivajo na ceno dolgov (hipoteza H1), ter ali na ceno dolgov negativno vplivajo tudi njegove posamezne sestavine, ki so človeški kapital, strukturni kapital in kapital v povezavah (hipoteze H2a, H2b in H2c). Deskriptivna statistika je pokazala, da slovenske organizacije ne razkrivajo svojega intelektualnega kapitala v pomembnem obsegu. Povprečna stopnja razkritja intelektualnega kapitala organizacij iz vzorca za leto 2013 znaša 23,63%, izmed treh sestavin pa so organizacije največ poročale o strukturnem kapitalu. Za preverjanje postavljenih hipotez smo izvedli štiri regresijske analize. Rezultati niso pokazali statistično značilnega vpliva (prostovoljnih) razkritij o intelektualnem kapitalu ter njegovih sestavinah na ceno dolgov, niti ne statistično značilnega vpliva kontrolnih spremenljivk na ceno dolgov. Tako s predmetno raziskavo oziroma oblikovanim empiričnim modelom ne moremo potrditi postavljenih hipotez.
Ključne besede: intelektualni kapital, (prostovoljna) razkritja o intelektualnem kapitalu, stopnja razkritja intelektualnega kapitala, analiza vsebine, cena dolgov
Objavljeno: 01.08.2016; Ogledov: 720; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

5.
Merjenje intelektualnega kapitala v podjetjih terciarne logistike
Ratko Zelenika, Slobodan Zečević, Sabina Kamnik Zebec, 2007, pregledni znanstveni članek

Opis: In enterprises, knowledge has become the capital that helps achieve competitive advantage on the market. The field of intellectual capital is very complex, and therefore difficult to measure. The purpose of this paper is to explore the impact of intellectual capital on the success of logictic companies, to present theoretical characteristics of logistic capital in a simple way, and to give important guidelines for logictics.
Ključne besede: podjetja, intelektualni kapital, terciarna logistika, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 776; Prenosov: 32
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Kadrovska funkcija v podpori vodstva družbe Aerodrom Ljubljana, d.d.
Mojca Vergan Štirn, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: Cilj naloge je podpreti proces odločanja vodstva podjetja. Pri tem smo izpostavili koncept intelektualnega kapitala, kot ključnega dejavnika v procesu ustvarjanja nove vrednosti za lastnike, kupce in ostale deležnike v podjetju. Glavna dejavnost kadrovske funkcije družbe Aerodrom Ljubljana, d. d., je obravnavanje vseh vidikov človeškega kapitala in njegovih prispevkov k učinkovitosti poslovanja podjetja. Pri tem smo izpostavili skrite procese in dejavnike ter se hkrati osredotočili na vprašanje problemov, povezanih z motivacijo zaposlenih, z namenom povečanja kompetenc vsakega posameznika in družbe kot celote. V nalogi smo obravnavali področja kadrovske funkcije, s katerimi v obstoječi organizaciji upravlja Splošni sektor, zaradi zagotavljanja ustreznih podatkov, meril in kriterijev, ki jih obravnava vodstvo podjetja. V nalogi so obravnavani ključni elementi človeškega kapitala, kot so know-how, specialna tehnična znanja, letališke licence, izobraževanje in druge oblike pridobivanja znanja zaposlenih v kontekstu osnovne dejavnosti letališča. Glede na splošen pojav povečevanja deleža neopredmetenih sredstev v celotni vrednosti podjetja smo izpostavili nekaj splošnih pogledov, povezanih s teoretičnimi in praktičnimi pristopi ter stališči, s tem, da smo identificirali oblike, v katerih se pojavljajo neopredmetena sredstva, in jih ocenili ob upoštevanju neustreznih metod tradicionalnih računovodskih prikazov. V zaključku naloge poudarjamo pomen investiranja v razvoj in vzdrževanje notranjega izobraževalnega sistema. Na koncu naloge smo izdelali shematični prikaz, kot podporo vodstvu. Shema izhaja iz šestih poklicnih skupin, ki so na obravnavanem letališču nosilci kompetenc in povezuje kompetence, izobraževanje in načine ugotavljanja učinkovitosti izobraževanja.
Ključne besede: Aerodrom Ljubljana, d. d., kadrovska funkcija, intelektualni kapital, človeški kapital, izobraževanje
Objavljeno: 14.04.2015; Ogledov: 1224; Prenosov: 0

7.
INFORMACIJSKA PODPORA MANAGEMENTA ZNANJA Z NOVIMI TEHNOLOGIJAMI
Aleksander Klajderič, 2014, diplomsko delo

Opis: Informacijska podpora managementa znanja z novimi tehnologijami skuša pojasniti vlogo novih informacijskih tehnologij, ki podjetjem obljubljajo bolj učinkovito in uspešno delo. V ta namen so proučevani različni vidiki digitalne ureditve informacij, glavne karakteristike novih tehnologij ter disciplina managementa znanja, ki skuša sistematično opredeliti znanje in pristope k njegovemu upravljanju. Prvi del je namenjen potrebam po managementu znanja, strategiji in procesom ter glavnim oviram. Drugi del je namenjen razvoju informacijskih tehnologij in njegovih posledic na organiziranost informacij, znanja ter podjetij samih. V zadnjem delu je prikazan sistematičen pristop, ki pomaga izbrati in uvesti nove informacijske tehnologije v podjetje ter splošen pregled razširjenosti in uspešnosti managementa znanja. V diplomskem delu je prikazano, da se nove tehnologije razlikujejo od starih predvsem v zmožnosti boljše podpore nestrukturiranih procesov, večjem vključevanju tacitnega znanja v informacijski sistem ter izboljšanem sodelovanju med posamezniki. Ugotovljeno je bilo, da informacijska tehnologija sama ni dovolj za uspeh. Ob informacijski tehnologiji so ključnega pomena jasno definirani strateški cilji podjetja, spremljajoče organizacijske spremembe, organizacijska kultura ter merjenje učinkov sprememb. Management znanja je metoda, ki skrbi za celovito uvajanje informacijskih tehnologij, saj v svojo strategijo vključuje tako tehnologijo kot znanje samo, ljudi, organizacijo in procese. Vrednost managementa znanja pa je možno meriti z njegovim vplivom na neposredne in posredne poslovne učinke.
Ključne besede: Management znanja, informacijska tehnologija, intelektualni kapital, znanjski delavec, tacitno in eksplicitno znanje, Enterprise 2.0, socialne platforme.
Objavljeno: 04.08.2014; Ogledov: 1631; Prenosov: 286
.pdf Celotno besedilo (634,21 KB)

8.
UPRAVLJANJE ČLOVEŠKEGA KAPITALA V PODJETJU HOTEL SAVA ROGAŠKA D.O.O.
Nika Juhart, 2012, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se nanaša na upravljanje človeškega kapitala v podjetju Hotel Sava Rogaška d.o.o. Razdeljena je na teoretični in praktični del. V prvem delu teoretičnega dela smo se osredotočili predvsem na razlago pojmov kot sta človeški kapital in intelektualni kapital. V drugem delu teoretičnega dela pa smo se lotili zaposlenih kot vir človeškega kapitala, kamor štejemo pridobivanje, zaposlovanje, uvajanje, izobraževanje in usposabljanje le-teh. Zadnje poglavje teoretičnega dela pa nam predstavlja, kako lahko pri zaposlenih vzpodbudimo njihovo inovativnost, ter kako jih lahko za uspešno opravljeno delo primerno nagradimo. Pomembno je, da če so zaposleni zadovoljni in radi prihajajo na delo, bo zadovoljno tudi podjetje, saj bo delo kvalitetnejše opravljeno in bo podjetje tako na trgu konkurenčnejše in uspešnejše. V praktičnem delu magistrske naloge smo najprej na kratko predstavili izbrano podjetje, nato pa smo predstavili analizo raziskave, katero smo izvedli med zaposlenimi v podjetju Hotel Sava Rogaška d.o.o. Z raziskavo smo ugotavljali, ali so zaposleni dejansko zadovoljni s sistemom nagrajevanja in kakšni so njihovi predlogi za izboljšanje le tega. Pri samem pisanju magistrske naloge smo si na začetku postavili tri hipoteze, katere smo obravnavali skozi nalogo. Na podlagi rezultatov raziskave lahko ugotovimo, da so bile hipoteze: • H1:Več kot polovica zaposlenih je zadovoljnih s sistemom nagrajevanja v izbranem podjetju, (OVRŽENA) • H2:Več kot polovica zaposlenih meni, da jih nagrade spodbudijo k večji uspešnosti pri delu, (POTRJENA) • H3:Več kot polovica zaposlenih meni, da je sistem finančnega nagrajevanja ustreznejši od nefinančnega, (POTRJENA)
Ključne besede: Človeški kapital, intelektualni kapital, inovativnost, nagrajevanje, motiviranje, izobraževanje, uvajanje, usposabljanje, načrtovanje, zadovoljstvo.
Objavljeno: 23.08.2012; Ogledov: 1638; Prenosov: 333
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

9.
UČEČA SE ORGANIZACIJA V FUNKCIJI USTVARJANJA KONKURENČNE PREDNOSTI
Gregor Habjanič, 2012, diplomsko delo

Opis: Temeljna teoretična izhodišča opredeljujeo učečo se organizacijo kot organizacijo, ki se je sposobna neprestano učiti, je odprta za okolje in ima željo in potrebo po povečanju sposobnosti učenja. Koncept temelji na obstoju kulture, ki omogoča sodelovanje med zaposlenimi in timsko delo. Ustvarjanje trajne konkurenčne prednosti v družbi znanja od managementa zahteva poznavanje sodobnih managerskih vsebin, ki vključujejo ravnanje z znanjem in ustvarjanje intelektualnega kapitala. Znanje kot gradnik konkurenčne prednosti sodobne, učeče se organizacije postaja osnova edine dolgoročne paradigme uspeha in vključuje izgradnjo in prenos tako odkritega kot tihega, neprenosljivega znanja. Analiza sistemsko-organizacijskega ustroja na integrativnem modelu učeče se organizacije pokaže dejavnike vpliva, proces ter notranji in zunanji kontekst, ki delujejo na in v učeči se organizaciji. S kombinacijo aktivnosti, ki so edinstvene in drugačne kot pri konkurentih, so rezultati procesov organizacijske spremembe, novo znanje, inovativnost in kompetence, ki predstavljajo trajno konkurenčno prednost organizacije.
Ključne besede: učeča se organizacija, konkurenčna prednost, znanje, intelektualni kapital, organizacijska kultura, organizacijska struktura
Objavljeno: 06.07.2012; Ogledov: 1754; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici