| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Integrirani pretvornik za napajanje pogona in baterij električnega vozila v režimu napajanja pogona
Primož Fišer, 2014, magistrsko delo

Opis: Sodobni čas si človek težko predstavlja brez osebne mobilnosti in avtomobilov. Primarni energetski vir za pogon vozil še vedno ostajajo fosilna goriva, čeprav se v zadnjem času vse bolj vpeljujejo alternativna pogonska sredstva. Alternativo konvencionalnim vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem predstavljajo električna vozila, ki zaradi izboljšav v tehnologiji pogonskih sklopov in hranilnikov energije, postajajo vse bolj konkurenčna in splošno razširjena. Kljub dejstvu, da so električna vozila že komercialno dostopna na trgu, potekajo raziskave v smeri boljšega izkoristka in splošne optimizacije. V delu je predstavljen eden izmed podproblemov optimizacije, to je združitev dveh tradicionalno ločenih samostojnih sklopov, in sicer pretvornika za pogon motorja, ter pretvornika za napajanje baterij v integrirani pretvornik. Na ta način je mogoče prihraniti nekaj elementov, ter tako znižati ceno in težo vozila. To je mogoče zaradi dejstva, da vožnja in polnjenje baterij nikoli ne potekata hkrati. Integrirani pretvornik lahko deluje v dveh režimih delovanja. V prvem režimu je uporabljen za napajanje baterij, v drugem za napajanje pogonskega asinhronskega motorja. V tem magistrskem delu je podrobno opisan režim s katerim napajamo pogonski motor. Uporabljeno je vektorsko vodenje motorja z uporabo teorije orientacije polja (FOC). Predstavljene so nezvezne modulacijske tehnike vektorske modulacije (DPWM), ki omogočajo zmanjšanje stikalnih izgub. Prikazano je tudi delovanje v območju nadmodulacije, s katero se lahko razširi napetostno območje pretvornika. Algoritem vodenja motorja je implementiran na digitalnem signalnem krmilniku, pri čemer je uporabljen pristop programiranja z avtomatskim generiranjem kode.
Ključne besede: integrirani pretvornik, asinhronski motor, vektorsko vodenje, modulacijski algoritmi, zmanjševanje stikalnih izgub, nadmodulacija, električna vozila, digitalni signalni krmilnik, avtomatsko generiranje kode
Objavljeno v DKUM: 03.11.2014; Ogledov: 2020; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (4,86 MB)

2.
INTEGRIRANI PRETVORNIK ZA NAPAJANJE POGONA IN BATERIJ ELEKTRIČNEGA VOZILA V REŽIMU POLNJENJA BATERIJ
Ivan Kelemina, 2014, magistrsko delo

Opis: Električna energija se danes vse bolj uporablja tudi za pogon vozil, med katerimi prednjačijo električni avtomobili. Električna vozila imajo številne prednosti pred vozili, ki za pogon uporabljajo motor z notranjim izgorevanjem, saj je električna energija poceni, motor ne povzroča hrupa in vozilo je med vožnjo okolju prijazno. Problem el. vozil je previsoka cena, zato je v magistrskem delu opisan pretvornik, s katerim lahko med drugim vplivamo tudi na ekonomičnost el. vozila. Opisan je pretvornik, ki ga je možno uporabljati za dva režima delovanja. V prvem režimu delovanja je sistem, ki ga je mogoče uporabiti za polnjenje baterije, in v drugem režimu je elektromotorni pogon, ki se uporablja za vodenje asinhronskega motorja. S tem, ko uporabimo iste elemente za dva različna režima delovanja, prihranimo denar in prostor v vozilu. V magistrskem delu smo podrobneje obravnavali polnilnik akumulatorskih baterij, zasnovan na strukturi dveh pretvornikov navzdol in pretvornika navzgor. Vezje odpravlja vpliv višjih harmonikov, kar omogoča brezizguben prenos moči od izvora proti bremenu z zelo velikim izkoristkom. S tokovno regulacijo je možno izvajanje korekcije faktorja moči (PFC). Delovanje smo preizkusili na realnem modelu v laboratoriju, kjer smo imeli na razpolago močnostni pretvornik in asinhronski motor. Celotni algoritem vodenja smo izvedli digitalno. Implementirali smo algoritem, ki je izvajal regulacijo toka skozi statorska navitja na asinhronskem motorju. Z regulacijo smo izboljšali vhodni tok pretvornika. Dosegli smo zvezni vhodni tok, nizko vrednost THD-ja in faktor za korekcijo moči, ki je po zahtevah IEC-standarda. Polnilnik, ki izvaja korekcijo faktorja moči, se lahko približa večji vrednosti polnilnega toka in tako skrajša čas polnjenja baterije.
Ključne besede: električno vozilo, integrirani pretvornik, polnilnik akumulatorskih baterij, korekcija faktorja moči, digitalni signalni mikrokrmilnik
Objavljeno v DKUM: 11.03.2014; Ogledov: 2071; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici