| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 541
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Makrobonitetni instrumenti in prilagajanje regulative bank glede na gospodarske cikle
Gregor Miklavčič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava aktualno problematiko o prilagajanju bank na posamezne gospodarske cikle. Zajema obdobje od velike globalne krize, ki je nastala leta 2008, pa do julija 2023. Raziskava temelji na pregledu in analizi tuje in domače literature, pridobljene na svetovnem spletu. Najprej so opisani pojmi potrebni za boljše razumevanje izrazov, kot so makrobonitetna politika, monetarna politika in gospodarski cikli, ki so se vrstili v zajetem obdobju. Na podlagi dobljenih podatkov je bila opravljena analiza o prilagajanju regulativnih ukrepov na ekonomske cikle. Ti so bili razdeljeni na tri obdobja, in sicer čas globalne krize od 2008 do 2013, čas okrevanja od 2014 do 2019 ter krizo, ki je nastala kot posledica pandemije covida-19 in rusko-ukrajinskega spora. Globalna finančna kriza v začetku 21. stoletja je pokazala številne pomanjkljivosti pri nadzoru in upravljanju s sistemskimi tveganji. Makrobonitetna politika ni delovala, zato se z njo še vedno ukvarjajo ekonomisti in bančniki. Zadnje poglavje vsebuje ugotovitve, skladne s tremi postavljenimi hipotezami, ki so bile potrjene. Ugotovljeno je bilo, da je makrobonitetna politika pomembna dopolnitev monetarne politike, saj le skupno sodelovanje lahko močno okrepi stabilnost ključnih makroekonomskih spremenljivk. Pri tem so pomembni številni makrobonitetni instrumenti za ublažitev tveganj, ki bi lahko ogrozili likvidnost bank. Poleg tega se mora centralna banka ves čas prilagajati trenutnim razmeram gospodarskih ciklov, saj ima vsak svoje značilnosti in potrebe.
Ključne besede: monetarna politika, makrobonitetni instrumenti, denar, ukrepi, prilaganja, finančna kriza.
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 38; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

2.
Marketinško komuniciranje in vedenje odjemalcev v podjetju Onlyplants
Ana Tomaž, 2023, magistrsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je sredstvo, s katerim podjetja neposredno ali posredno obveščajo, prepričujejo in opominjajo potrošnike o izdelkih in blagovnih znamkah, ki jih ponujajo na trgu. V okviru tega termina morajo vodje marketinga razumeti osnove komunikologije, modele integriranega marketinškega komuniciranja in instrumente, saj bodo lahko le tako na trgu ustvarili uspešne marketinške strategije. Ker poznavanje marketinških orodji in strategij dandanes ni dovolj, je za uspešno prodajo in rast podjetja nujno poznavanje svojih odjemalcev. Vedenje porabnikov je proces odločanja in fizične aktivnosti, ki se pojavlja pri posamezniku pri vrednotenju, pridobivanju, uporabi in »znebitvi« dobrin in storitev. V teoretičnem delu smo se osredotočili na opredelitev komuniciranja, instrumentov marketinškega komuniciranja, digitalnega marketinga, vedenja odjemalcev in potrošnikov sobnih rastlin. V nadaljevanju smo predstavili podjetje Onylplants ter njihovo ponudbo storitev, izdelkov in pojavljanja na družbenih omrežjih ter spletni strani. Empirični del naloge vsebuje raziskavo, kjer smo na osnovi strukturiranega intervjuja in anketnega vprašalnika raziskovali marketinško komuniciranje in vedenje odjemalcev podjetja Onylplants. Specifično smo se osredotočili na družbena omrežja, starostne skupine in dejavnike, ki vplivajo na odjemalce ter njihovo potrošnjo v podjetju. Ugotovili smo, da je Instagram ključna platforma za pridobivanje odjemalcev ter, da bi podjetje Onylplants večina trenutnih kupcev priporočila drugim. Prav tako lahko potrdimo, da so milenjici najštevilčnejši kupci, ki si bi za dodaten vir informacij želeli platformo TikTok.
Ključne besede: Komuniciranje, marketinško komuniciranje, instrumenti marketinškega komuniciranja, sobne rastline, družbena omrežja, vedenje odjemalcev
Objavljeno v DKUM: 20.11.2023; Ogledov: 436; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

3.
Časovna vrednost denarja
Aljoša Vezjak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo pojem časovne vrednosti denarja. V teoretičnem delu naloge najprej predstavimo teorijo o časovni vrednosti denarja, poleg tega pa opredelimo tudi koncepta sedanje (angl. Present value, krajše; PV) in prihodnje vrednosti (angl. Future value, krajše; FV) denarja ter predstavimo pojem diskontne stopnje, kako se določa in kje jo moremo pri izračunih vrednosti uporabiti. Raziščemo, kako se kaže uporaba koncepta časovne vrednosti denarja (krajše; ČVD) pri vrednotenju finančnih inštrumentov in zakaj je koncept ČVD pomemben. V praktičnem delu sledijo primeri izračuna sedanje vrednosti in ocene diskontne stopnje ter uporabe ČVD pri vrednotenju finančnih inštrumentov. Pomagamo si s formulami iz domače in tuje literature. Po izračunu, tudi grafično prikažemo rezultate in jih obrazložimo.
Ključne besede: časovna vrednost denarja, koncept sedanje vrednosti, koncept prihodnje vrednosti, diskontna stopnja, finančni instrumenti, denar.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 399; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

4.
Marketinško komuniciranje v podjetju Aljoša Pogorelčnik s.p.
Katarina Hriberšek, 2023, diplomsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je bistvenega pomena za podjetja. Nenehno se spreminja, pravzaprav je način, s katerim se podjetje oblikuje v očeh strank, jih nagovarja in jim daje informacije. Je tudi način prodora podjetja v stik z zunanjo javnostjo. Zaradi velike konkurence, nasičenosti trgov in globalizacije je marketinško komuniciranje način za razlikovanje od konkurence. To počnejo vsa podjetja in zaradi tega je treba marketinško komuniciranje tudi resnično dobro načrtovati, usklajevati in izvajati na inovativen in metodičen način. Stremeti je treba k zadovoljevanju strank, ker le-to omogoča dolgoročen uspeh. V diplomskem delu smo najprej predstavili teoretična izhodišča, kjer smo vse opisali, da bomo lažje razumeli marketinško komuniciranje. V drugem, praktičnem delu pa smo na podlagi teoretičnih izhodišč predstavili program in instrumente marketinškega komuniciranja v podjetju Aljoša Pogorelčnik, s. p.
Ključne besede: Marketing, komuniciranje, marketinški splet, marketinško komuniciranje, instrumenti marketinškega komuniciranje.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 405; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

5.
Marketinško komuniciranje v podjetju CCC
Vanesa Vučko, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu bomo najprej predstavili razlago zveze marketinško komuniciranje. Opisali bomo proces komuniciranja, ki je najpomembnejši in neizogiben del našega vsakdana. Pomemben del marketinškega komuniciranja je tudi management, ki sestoji iz različnih procesov, in sicer: določanje ciljnega občinstva, določanje ciljev komuniciranja, oblikovanje sporočil, izbiranje in določanje kanalov komuniciranja, določanje proračuna, izbiranje in merjenje učinkovitosti promocijskih orodij ter na koncu oblikovanje spleta marketinškega komuniciranja. Največji poudarek v našem diplomskem delu pa smo namenili instrumentom marketinškega komuniciranja: oglaševanje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi in neposredno marketinško komuniciranje. Ta del bomo uporabili tako v teoretičnem kot tudi v empiričnem delu. Slednji se začne z opisom pomembnih podatkov v podjetju CCC. Raziskali bomo skupine izdelkov, ki jih prodaja podjetje tako na spletu kot tudi fizično v trgovini. Na osnovi teorije bomo analizirali instrumente marketinškega komuniciranja v podjetju, ki so osnova za uspešno trgovanje. Analizirali smo tudi trg obutvene industrije, ki sicer ni tako velik, kot je tekstilna industrija, zato bomo podali nekatere smernice in predloge za izboljšanje dejavnosti komuniciranja v marketingu v podjetju CCC. Na koncu bomo diplomsko delo povezali v sklep kot eno celoto.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, podjetje CCC, instrumenti, obutvena industrija, management marketinškega komuniciranja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 400; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

6.
Wienerjev proces
Eva Laznik, 2022, diplomsko delo

Opis: V zadnjih nekaj desetletjih so se svetovni finančni trgi sunkovito razcveteli na področju finančnih produktov, znanih kot izvedeni finančni instrumenti. Glavne vrste izvedenih finančnih instrumentov so nestandardizirane in standardizirane terminske pogodbe ter opcije, s katerimi se trguje na borzah po vsem svetu. V diplomskem delu smo največ pozornosti namenili opcijam in stohastičnim procesom. Različni modeli vrednotenja opcij izhajajo iz slučajnih procesov, imenovanih stohastični procesi. Wienerjev proces ali Brownovo gibanje je zvezni stohastični proces z zvezno slučajno spremenljivko, ki je osnova procesa, s katerim modeliramo gibanje cen delnic (geometrijsko Brownovo gibanje). Je temelj Itôve leme, ključnega procesa za določanje cen izvedenih finančnih instrumentov. Ti procesi so podlaga za razumevanje enačbe za določanje cen opcij, znane kot Black-Scholesova enačba, ki je predstavljala velik preboj v zgodovini ekonomije.
Ključne besede: izvedeni finančni instrumenti, opcije, borza, delnice, stohastični procesi, normalna porazdelitev, Brownovo gibanje, volatilnost, Wienerjev proces, Itôva lema
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 587; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (4,36 MB)

7.
Priprava in vodenje projekta razvoja novega izdelka v malem podjetju
Tilen Klavžar, 2022, diplomsko delo

Opis: Bistvo razvoja je, da prinaša novosti, odkritja in izboljšave, kar pa je za podjetja lahko zelo drag in tehnično ter časovno zelo kompleksen proces. V diplomskem delu sem raziskal in opisal projekt razvoja novega izdelka v podjetju Naviter, d. o. o. Podjetje se ukvarja z razvojem naprav in aplikacij, ki olajšujejo jadralno letenje. V teoretičnem delu sem najprej opisal razvoj izdelkov, projektni management in letalske navigacijske naprave. Nato sem opisal podjetje Naviter, d. o. o., njegovo strukturo, področje dela in izdelke ter storitve, ki jih podjetje ponuja. Opisal sem prednosti in slabosti trenutnega načina dela v podjetju po agilnem modelu. Na podlagi teoretičnih izhodišč in dobrih praks sem predlagal vzpostavitev novega načina vodenja projektov, in sicer s klasičnim projektnim načinom dela.
Ključne besede: projektni management, malo podjetje, razvoj izdelka, letalski navigacijski instrumenti
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 1082; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

8.
Vloga denarne politike Evropske centralne banke v času COVID-19 krize
Karin Šteiner, 2021, magistrsko delo

Opis: Razglasitev COVID-19 pandemije je presenetila tako svetovna gospodarstva kot finančne trge ter povzročila eno izmed največjih zdravstvenih, socialnih ter gospodarskih kriz v zadnjem stoletju. Zgornjo trditev potrjuje tudi v delu predstavljeni novi sestavljen kazalnik sistemskega stresa (New CISS), ki se je v času COVID-19 krize že približal nivoju iz času globalne finančne krize iz leta 2008. Kot odziv na izredne razmere v gospodarstvu je Evropska centralna banka nadgradila ter dodatno razširila svoje že obstoječe instrumente denarne politike ter uvedla nov 1850 milijard EUR vreden izredni program nakupa vrednostnih papirjev za čas pandemije (PEPP), katerega namen je predvsem izravnati negativni vpliv pandemičnega šoka za transmisijski mehanizem denarne politike ter preprečiti resna finančna tveganja za evroobmočje. Pričujoče delo posledično analizira nestandardne ukrepe denarne politike, ki jih je ECB sprejela od začetka COVID-19 krize ter preučuje vpliv sprejetja novega izrednega programa nakupov vrednostnih papirjev za čas pandemije (PEPP) na razmike državnih obveznic ter finančne razmere v evroobmočju. V zadnjem poglavju se delo osredotoča še na tri možne scenarije razvoja v prihodnosti, ki jih bo morebiti deležna ECB ter hkrati predstavi potencialne izzive za centralno bančništvo. Rezultati kažejo, da se je Evropska centralna banka na zdravstveni, socialni in gospodarski šok COVID-19 krize odzvala z odločnimi ukrepi in s svojimi obsežnimi nakupi sredstev še vedno zagotavlja likvidnost bančnemu sistemu ter ugodno financiranje realnemu gospodarstvu. Vendar pa je en od najbolj zaskrbljujočih rezultatov tega dela dejstvo, da so se kot rezultat spodbujevalnih politik nekatere države že tako zadolžile, da so presegle 100% prag zadolženosti BDP-ja, kar jih uvršča med visoko zadolžene države. Številni avtorji so zato mnenja, da so programi nakupov vrednostnih papirjev morda zelo učinkovit instrument denarne politike ECB v časih izjemne finančne nestabilnosti na trgih, ko pa se stanje na trgih začne izboljševati pa to morda ni več najboljši način za izhod iz le-te, saj povečuje dolžniška bremena, ki pa lahko ogrozijo vzdržno stanje gospodarstev.
Ključne besede: Denarna politika, Evropska centralna banka, denarni instrumenti, obrestne mere, inflacijsko ciljanje, oblikovanje politike.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 1342; Prenosov: 305
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

9.
Marketinško komuniciranje na primeru podjetja Mik celje
Manuel Šibila, 2021, diplomsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je del marketinga in je bistvenega pomena za organizacije. Pravzaprav je način, s katerim se organizacije oblikujejo v očeh odjemalcev, informirajo, in jih nagovarjajo. Opišemo ga lahko tudi kot način, s katerim organizacije prihajajo v stik z zunanjo javnostjo. Brez marketinškega komuniciranja organizacija preprosto ne bo preživela in njen uspeh je močno odvisen od kakovosti ukrepov marketinškega komuniciranja. Zaradi globalizacije, zelo velikega konkuriranja in nasičenosti večine trgov je marketinško komuniciranje način za razlikovanje od konkurence. To počnejo vse organizacije in zato danes ni dovolj le izvajati marketinško komuniciranje, ampak je to treba tudi dobro načrtovati, usklajevati ter izvajati na metodičen in inovativen način. V ospredju morajo biti odjemalci in zadovoljevanje njihov potreb, ker to omogoča dolgoročni uspeh. V diplomskem delu sem v prvi fazi opredelil teoretična izhodišča, v drugi pa podal praktični primer na primeru podjetja MIK Celje. V teoretičnih izhodiščih sem najprej opisal vse, kar je potrebno, da bomo lažje razumeli marketinško komuniciranje in nato še samo področje. V praktičnem delu sem predstavil podjetje MIK Celje ter na podlagi teoretičnih izhodišč pripravil program marketinškega komuniciranja.
Ključne besede: marketing, marketinško komuniciranje, program marketinškega komuniciranja, instrumenti marketinškega komuniciranja.
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 939; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
Ekonomskopravna analiza pravne ureditve finančnih instrumentov : magistrsko delo
Ana Novak, 2021, magistrsko delo

Opis: Finančni sistemi so pomemben element sodobnega gospodarstva. Oba omenjena pojma, finančni sistemi in gospodarstvo, predstavljata obširna področja, ki se danes hitro razvijajo. Hitri razvoj, poleg nove tehnologije in novih pojavov, prinaša tudi vse večjo globalizacijo in več vključenih subjektov. Da bi vse našteto delovalo v čim manjšem kaosu, je potrebna ustrezna regulacija. Na področju Evropske unije se regulacija izvaja s pomočjo pravnih aktov. Ti se med seboj razlikujejo po vsebini in uporabi. Z omenjenimi pravnimi akti tako vplivamo na zmanjšanje morebitnih tveganj, nesreč in zagotavljamo večjo sinhronost delovanja in odnosov. Med številnimi področji, ki jih pravni akti urejajo, so tudi finančni instrumenti in poslovanje z njimi. Finančni instrumenti so pomemben element finančnih sistemov, saj omogočajo poslovanje na finančnih trgih ter pri tem vplivajo na ekonomijo in gospodarstvo. V magistrskem delu je obravnavano področje pravne ureditve finančnih instrumentov, pri čemer se obravnavata tako evropska kot tudi slovenska pravna ureditev. Obravnavani pravni akti tako urejajo predvsem ureditev pogojev vrednostnih papirjev, ustrezno objavljanje in razkrivanje informacij v zvezi z vrednostnimi papirji, regulacijo kriterijev za ustanovitev in delovanje finančnih institucij na območju Republike Slovenije ter slovenskih finančnih institucij izven Republike Slovenije, upravljanje in določevanje pravil poslovanja različnih finančnih trgov ter pravila delovanja Agencije za trg vrednostnih papirjev. Glede na obravnavo evropskih in slovenskih aktov, ki regulirajo področje finančnih instrumentov, smo predvidevali, da slovenski pravni akti prevzemajo vsebino evropskih pravnih aktov. Ugotovljeno je, da predvidevano velja, saj je Republika Slovenija kot država članica Evropske unije dolžna sprejemati in spoštovati evropsko pravo.
Ključne besede: finančni instrumenti, finančni sistemi, finančni trgi, pravna ureditev, ekonomskopravna analiza, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 918; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1006,55 KB)

Iskanje izvedeno v 5.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici