SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 37
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
INOVACIJSKI POTENCIAL V SLOVENIJI NA PODROČJU ORGANIZACIJE POROK
Nina Žižek, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Podjetništvo in inoviranje sta soodvisni znanosti. Z njuno pomočjo proučujemo in izboljšujemo najrazličnejša poslovna in neposlovna področja. Njuna spoznanja smo uporabili tudi pri proučevanju problema pomanjkanja inovacijskega potenciala na področju organizacije porok v Sloveniji in s tem dokazali, da je mogoče tudi to na pri pogled morda zelo »romantično« področje proučiti tako z podjetniškega kot tudi inovacijskega vidika.
Ključne besede: Ključne besede: podjetništvo, inoviranje, izboljšava storitvenih inovacij, poroke
Objavljeno: 16.11.2010; Ogledov: 1587; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

2.
INOVATIVNOST V SLOVENSKIH MLADIH PODJETJIH
Andreja Gaberšek, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem preučila in analizirala inovativnost v slovenskih mladih podjetjih. V prvem delu diplomske naloge sem najprej preučila temo teoretično, v drugem delu pa sem se osredotočila na analizo področja inoviranja v izbranih mladih podjetjih preko raziskave v obliki ankete. V teoretičnem delu sem na začetku predstavila mlada podjetja in njihovo stanje na področju inoviranja. Sledila je predstavitev inovativnega potenciala in osnovnih pojmov. Na koncu teoretičnega dela sem opisala še dejanske primere pet izbranih mladih slovenskih start—up podjetij in njihovo inovativnost. V praktičnem delu sem analizirala in predstavila podatke, ki sem jih zbrala preko ankete med izbranimi mladimi slovenskimi podjetji. Na podlagi preučevanja in analize ankete o inoviranju v izbranih mladih podjetjih sem ugotovila, da anketirana mlada podjetja imajo vnaprej zastavljeno strategijo, ki vključuje tudi inoviranje, prevladuje pa ofenzivna strategija. Anketirana mlada podjetja menijo, da imajo ustrezen potencial za inoviranje in so tudi že inovirala kakšno storitev/izdelek. Denarna sredstva niso ključnega pomena za anketirana mlada podjetja, anketirana mlada podjetja pa tudi menijo, da država nima dovolj posluha za področje inoviranja.
Ključne besede: Inoviranje, inovacija, inovativni potencial, mlada podjetja, inovativne strategije, inovativna politika, inovativni kazalci
Objavljeno: 01.09.2010; Ogledov: 1515; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

3.
VPLIV STALNIH IZBOLJŠAV IN ČLOVEŠKEGA KAPITALA NA POSLOVNO ODLIČNOST ORGANIZACIJE
Karmen Kern Pipan, 2010, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo temeljne komponente, ki vodijo k doseganju poslovne odličnosti organizacij. Glavni namen raziskave je, pokazati, kako načrtno, sistematično vlaganje v razvoj človeškega kapitala in spodbujanje stalnih izboljšav vpliva na poslovno odličnost organizacije. V začetnih poglavjih smo podrobneje predstavili temeljne pojme, nadaljevali pa s pregledom literature ter z izsledki predhodnih relevantnih raziskav, ki proučujejo vpliv spodbujanja stalnih izboljšav in vpliv razvoja človeškega kapitala na management kakovosti in poslovne odličnosti v organizacijah. Pri proučevanju povezav med vlaganjem v razvoj človeškega kapitala, v stalne izboljšave in poslovno odličnostjo organizacij, smo se osredotočili predvsem na eno vrsto organizacij v zasebnem sektorju, na velika slovenska podjetja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika in intervjujev, ki so potekali od junija 2007 do septembra 2007. Skupno smo proučili rezultate sto desetih slovenskih velikih organizacij. Proučili smo značilnosti celotnega vzorca podjetij ter znotraj le-tega obravnavali razlike med tremi skupinami po finančnih kazalcih najboljših slovenski podjetij, t. i. »top podjetij«, in kontrolno skupino podjetij, ki je bila naključno izbrana, ter skupino podjetij, ki se je prijavljala na tekmovanje za slovensko nagrado za poslovno odličnost »Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost — PRSPO«. Na podlagi pridobljenih rezultatov celotne raziskave smo z uporabo faktorske analize in analize hierarhičnega združevanja oblikovali model stanja in modelno rešitev vpliva managementa stalnih izboljšav in človeškega kapitala na poslovno odličnost organizacije. Izsledki raziskave kažejo znatno boljše rezultate pri Skupini organizacij 1 (ki vsebuje 59 % PRSPO prijaviteljev, od tega vse finaliste in zmagovalce PRSPO, ki so v raziskavi sodelovali) v primerjavi z drugimi organizacijami. Rezultati naše raziskave so pokazali, da model obstoječega stanja uporabe orodij za stalne izboljšave v slovenskih organizacijah temelji pretežno na vplivih orodij za spremljanje in merjenje kakovosti poslovanja, manjši vpliv pa imajo komponente, povezane z managementom zaposlenih. V doktorski disertaciji smo dokazali, da v organizacijah, kjer načrtno, sistemsko spodbujajo proces stalnih izboljšav in hkrati vlagajo v človeški kapital, dosegajo višjo raven poslovne odličnosti. Zaključki raziskave potrjujejo, da je za doseganje poslovne odličnosti v organizaciji poleg orodij in pristopov za merjenje in spremljanje poslovanja, bistven človek, njegovo edinstveno znanje, ustvarjalnost in potencial, ki s pravim načinom vodenja lahko naredi razliko, ustvari dodano vrednost in tako pripomore k dvigu konkurenčnosti.
Ključne besede: proces stalnih izboljšav, kakovost, management celovite kakovosti, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, nagrada za kakovost in poslovno odličnost, priznanje RS za poslovno odličnost, organizacija, management, vodenje, uspešnost, učinkovitost, intelektualni kapital, človeški kapital, inoviranje, ustvarjalnost, predlogi za izboljšave, motivacija, organizacijska kultura
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 3617; Prenosov: 922
.pdf Celotno besedilo (8,39 MB)

4.
METODE ZA VZPODBUJANJE USTVARJANJA IDEJ, INVENCIJ IN INOVACIJ V SUROVINI D.D.
Dejan Stupan, 2010, diplomsko delo

Opis: Globalna finančno gospodarska kriza je vplivala na vse sektorje gospodarstva v Sloveniji. Ob takšnih okoliščinah se je spremenilo lastništvo Surovine d.d., v podjetju je zavladalo vedno večje zavedanje, kako pomembna je inovativnost kot stalen proces in kot možnost doseganja konkurenčnosti na izbranem področju. Temu je sledila sprememba organizacijske kulture podjetja, ki teži k temu, da bi inoviranje postalo del vsakodnevnega poslovanja, kar pa ni lahka naloga. Skozi diplomsko delo smo opredelili idejo, ki jo potrebujemo za nastanek invencij, katere lahko s časom postanejo potencialne inovacije. Skozi komercializacijo potencialnih inovacij, preidejo v inovacije, katerih koristnost in uporabnost se pokaže v pozitivnem ali negativnem sprejetju odjemalcev. Ukvarjali smo se z vrstami in procesom ustvarjalnega mišljenja ter razvrstili in podrobno opisali metode in tehnike za ustvarjalno sodelovanje. Predstavili in opisali smo dejavnost podjetja Surovina d.d. v katerem smo izvedli anketno raziskavo o uporabi metod in tehnik za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja. Anketni rezultati so pokazali, kakšna delovna klima prevlada v podjetju, kakšno delo zaposlenim ustreza ter kakšna stališča zavzemajo glede inoviranja. Ugotovili smo, da bi zaposleni sprejeli naš predlog prenovljenega procesa za ustvarjalno sodelovanje in delo. Podjetju smo tako predlagali in predstavili prenovljen proces ustvarjalnega sodelovanja in dela, katerega lahko vključijo v ustaljen način dela ter na vse organizacijske ravni.
Ključne besede: inoviranje, inovativnost, invencija, inovacija, ideja, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega razmišljanja, viharjenje možganov, metoda USOMID, Šest klobukov razmišljanja, Surovina d.d., Gorenje Surovina d.o.o.
Objavljeno: 24.11.2010; Ogledov: 2696; Prenosov: 689
.pdf Celotno besedilo (849,27 KB)

5.
ZAPOSLENI KOT DEJAVNIK INOVIRANJA V SLOVENSKIH IN TUJIH PODJETJIH
Rudolf Radikovič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V delu diplomskega seminarja smo najprej opredelili temeljne pojme, kot so inoviranje, inovacija in invencija. Opisali smo tudi nekatere vrste inovacij. Opredelili smo tudi ovire in tveganja inoviranja, kot tudi uspeh le – tega. Nadalje smo opredelili motivacijo, kakšne vplive ima lahko motivacija na zaposlene in kako vse vpliva na ustvarjalnost. Opisali smo tudi pomen organizacijske klime in našteli nekaj možnosti nagrajevanja zaposlenih. Naredili smo tudi raziskavo, kjer smo upoštevali teoretična spoznanja. Vključili smo dejavnike inoviranja, motiviranja in demotivacije. V raziskavo smo vključili zaposlene iz Republike Slovenije. Spoznanja, ki smo jih pridobili, smo natančneje opisali v prejšnjih poglavjih diplomskega seminarja.
Ključne besede: motivacija, inoviranje, inovacija, ustvarjalnost, nagrajevanje, politika podjetja, inovacijska politika, zaposleni, organizacijska klima, tuja in slovenska podjetja, uspešnost, demotivacija
Objavljeno: 08.12.2011; Ogledov: 1179; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (572,53 KB)

6.
KAKO IZBOLJŠATI INOVATIVNOST KOT VREDNOTO MANAGEMENTA V TRANZICIJI
Zlatko Nedelko, 2011, doktorska disertacija

Opis: POVZETEK Pri obravnavi tranzicije v Sloveniji (in drugih državah Srednje in Vzhodne Evrope) uporabljamo pojem tranzicija za prehod iz centralnoplanskega v tržno gospodarstvo in v tem okviru za prehod iz socialistične družbene ureditve v kapitalistično. Proces tranzicije se v posameznih državah pomembno razlikuje po vsebini, načinu in hitrosti izvedbe. V ekonomski literaturi, ki vsebinsko obravnava področje tranzicije gospodarstva na različnih ravneh delovanja (npr. makro, mezo, mikro), prevladuje makroekonomski vidik obravnave. Manj celovito je obravnavana tranzicija delovanja in vedenja organizacij in njihovih udeležencev. Večina obravnav je usmerjenih na institucionalni vidik preoblikovanja in ne preučuje celoviteje stvarne tranzicije organizacije in njenih pomembnih udeležencev. V literaturi za naše ciljno raziskovanje ni ustrezno celovitega pristopa za obravnavo problematike vrednot managementa v tranzicijskih organizacijah v Sloveniji. V Sloveniji se je institucionalna tranzicija narodnega gospodarstva končala z vstopom države v Evropsko unijo. Kljub temu so še vedno odprta številna vprašanja, povezana predvsem z nedokončanim procesom potrebnega vsebinskega preoblikovanja slovenskih organizacij, ki pomembno omejuje njihov hitrejši razvoj. Naše preučevanje je usmerjeno na tranzicijske organizacije in njihov management, ki morajo pomembno spremeniti svoje delovanje in vedenje, če želijo dokončati proces stvarne tranzicije in oblikovati želeno inovativno delovanje in vedenje. V okviru delovanja in vedenja organizacij (tudi tranzicijskih) smo preučevanje usmerili na obravnavo managementa in njegovih vrednot. Tranzicija pomembno vpliva na spreminjanje vrednot članov družbe na vseh ravneh in področjih delovanja. Iz celotne problematike spreminjanja vrednot smo raziskavo usmerili na obravnavo: (1) stanja vrednot managementa v slovenskih organizacijah in (2) vpliva teh vrednot na razvoj organizacij v želeno stanje inovativnega delovanja in vedenja. Za opredeljeno področje in problem obravnave smo oblikovali model raziskave in razvili hipoteze. Naše raziskovanje temelji na spoznanjih različnih avtorjev, da so neustrezne vrednote managementa kot pomemben element njegovega spleta vrednot/kulture/etike/norm ključna ovira za dokončanje procesa stvarne tranzicije organizacij. Z raziskavo želimo oblikovati možno rešitev za inoviranje vrednot managementa (in njen model), ki s spremembo relativne pomembnosti izbranih vrednot vpliva na spremembo pomembnih značilnosti managementa, managementskega vodenja in inovativnosti v tranzicijskih organizacijah. Izboljšanje delovanja in vedenja managementa lahko posredno vpliva tudi na izboljšanje uspešnosti poslovanja organizacij. V okviru oblikovanja modela inoviranja vrednot managementa smo preučili: (1) značilnosti managementa (tradicionalnega in sodobnega), potrebne spremembe teh značilnosti za želeni prehod iz tradicionalnega managementa v sodobnega, značilne osebne vrednote managementa, povezane s posameznimi značilnostmi upoštevanih tipov managementa, in potrebne spremembe pomembnosti vrednot managementa za želeni razvoj, (2) značilnosti managementskega vodenja (avtoritativnega in demokratičnega), potrebne spremembe njegovih značilnosti za želeni prehod iz avtoritativnega vodenja v demokratično, značilne osebne vrednote, povezane s posameznimi značilnostmi upoštevanih tipov managementskega vodenja, in potrebne spremembe pomembnosti vrednot managementa za želeni razvoj managementskega vodenja ter (3) značilnosti inovativnosti managementa (nizko in visoko inovativnega), potrebne spremembe značilnosti njegove inovativnosti za želeni prehod iz nizke inovativnosti v visoko, značilne osebne vrednote, povezane s posameznimi značilnostmi upoštevanih tipov inovativnosti, in potrebne spremembe pomembnosti vrednot managementa za želeni razvoj inovativnosti. V teoretičnem delu naloge smo vsebinsko preučili izbrana področja obravnave in oblikovali ugotovitve, ki omogočajo celovitejše razumevanje probl
Ključne besede: Tranzicija, management, vrednote, inovativnost, delovanje in vedenje managementa, Nemčija, ZDA, Slovenija, inoviranje vrednot managementa.
Objavljeno: 26.05.2011; Ogledov: 3305; Prenosov: 4

7.
NOTRANJI IN ZUNANJI UDELEŽENCI V IZBRANEM PODJETJU TER NJIHOV VPLIV NA POLITIKO PODJETJA
Sandi Savnik, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Notranji in zunanji udeleženci podjetja imajo različne interese. Brez njih podjetje ne bi moglo poslovati in obstajati. Njihove različne interese skušajo nadrejeni uresničiti, saj interesi udeležencev podjetja vplivajo na politiko podjetja. V diplomskem seminarju smo s teoretičnega vidika najprej opredelili notranje udeležence podjetja (lastniki in upravljalci podjetja, menedžment podjetja ter strokovnjaki in drugi zaposleni v podjetju) in njihove interese, pa tudi vpliv interesov notranjih udeležencev podjetja na njegovo politiko podjetja. Nadalje smo opredelili zunanje udeležence podjetja, ki so: tržni udeleženci, javnost in nosilci družbene infrastrukture, javnih financ in druge državne inštitucije. Naš namen je bil, da prikažemo, da so udeleženci največje in najdragocenejše premoženje podjetja, zaradi česar morajo lastniki/vrhovni menedžerji prisluhniti njihovim interesom in jih uresničevati. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo proučili podjetje Kovis d.o.o. in vso teorijo prakticirali na primeru omenjenega podjetja. Proučili smo posebnosti interesov notranjih in zunanjih udeležencev ter analizirali vpliv interesov ključnih udeležencev podjetja Kovis d.o.o. na njegovo politiko. Na koncu diplomskega seminarja smo oblikovali predloge za izboljšanje zadovoljevanja interesov udeležencev podjetja Kovis d.o.o. in predlagali spremembe politike podjetja.
Ključne besede: notranji udeleženci podjetja, zunanji udeleženci podjetja, interesi, politika podjetja, inoviranje
Objavljeno: 07.11.2011; Ogledov: 3892; Prenosov: 879
.pdf Celotno besedilo (15,99 MB)

8.
ANALIZA STANJA NA PODROČJU UPRAVLJANJA S PRAVICAMI INDUSTRIJSKE LASTNINE NA UNIVERZI V MARIBORU IN PRIMERJAVA Z NEKATERIMI INOVACIJSKO NAJRAZVITEJŠIMI AKADEMSKIMI OKOLJI
Alen Draganović, 2011, diplomsko delo

Opis: Pri pisanju diplomske naloge smo ugotovili, kako pomembne so raziskave in razvoj na univerzi in kakšno gospodarsko korist je možno pridobiti s prenosom industrijske lastnine. Ugotovili smo tudi, da je potrebna boljša osveščenost, razumevanje in spoštovanje industrijske lastnine in da lahko s poučevanjem študentov o podjetniškem vedenju in spretnostih veliko prispevamo k oblikovanju podjetniško naravnane družbe. Prenos tehnologij iz univerze v gospodarstvo je velik posel v Združenih državah Amerike. V nasprotju z ameriškim sistemom se univerzitetno patentiranje v Evropi zdi omejen pojav. Pri raziskovanju področja prenosa industrijske lastnine so določene analize pokazale, da pisarne za prenos tehnologij v Evropi ne sklepajo manjšega števila licenčnih pogodb kot pisarne v ZDA. Vendar pa ustvarijo precej manj prihodkov od licenčnin. Pisarne v ZDA naj bi imele zaposlene ljudi, ki so bolj izkušeni na področju komercializacije izumov in so bolj fleksibilni pri upravljanju s proračunskimi srdstvi pisarn za prenos tehnologij. Na Univerzi v Mariboru prenos znanja in tehnologij v gospodarsko prakso še ni na zadovoljivem nivoju. Vendar obstajajo mehanizmi inovacijskega okolja na Univerzi v Mariboru, ki predstavljajo dobre temelje za razvoj na tem področju v prihodnosti. Najpomembneje je, da univerza še naprej vzpostavlja aktivno in motivacijsko okolje, ki bo študente, profesorje, raziskovalce in podjetja spodbujalo k razmisleku in akciji na področju prenosa znanja in tehnologij.
Ključne besede: ustvarjalnost, inovativnost, inoviranje, industrijska lastnina, Zakon Bayh-Dole, Univerza Stanford, MIT, privilegij profesorjev, tretja misija, Univerza v Mariboru
Objavljeno: 02.09.2011; Ogledov: 1600; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
ANALIZA INOVATIVNOSTI PODJETJA: PRIMER EBAY
Tamara Majcenić, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V delu diplomskega seminarja smo najprej proučili osnovne koncepte inovativnosti in inovacij, ki smo jih nato proučevali v empiričnem delu. V ta namen smo podrobneje opredelili inovacije, pojasnili kako jih delimo po vrstah in lastnostih, kdaj govorimo o inovacijski dejavnosti v podjetju ter na kratko predstavili še strategije inovacij in vidike inovacijskih procesov. V empiričnem delu smo želeli teorijo predstaviti na realnem primeru podjetja eBay. Podjetje smo najprej opisali, predstavili njegov način delovanja ter na koncu analizirali inovacijske dejavnosti v podjetju in podali sklepe, kako se teorija sklada z izbranim podjetjem.
Ključne besede: notranje podjetništvo, inoviranje, inovacije, eBay, Paypal, spletne dražbe
Objavljeno: 29.11.2011; Ogledov: 1803; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

10.
PATENTNO VARSTVO KOT DEJAVNIK INOVIRANJA V PODJETJU
Sonja Čelofiga, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: Podjetja si v današnjem hitro se spreminjajočem okolju ne morejo zagotoviti obstoja oz. napredka brez inoviranja. Pri tem gre za nenehen proces ustvarjanja invencij in inovacij. Da bi pa podjetja bila ustrezno motivirana za inoviranje, je učinkovit in cenovno dostopen patentni sistem nuja. S patenti se zavaruje izum, ki je nov, na inventivni ravni in industrijsko uporabljiv. Glavni motiv za patentiranje je zaščita pred posnemanjem konkurence. Posamezniki oz. podjetja se lahko glede na lastne potrebe in finančne zmožnosti odločijo za pridobitev nacionalnega, evropskega ali mednarodnega patenta. Vsak izmed teh ima svoje prednosti, slabosti in je povezan z različno visokimi stroški pridobitve patenta. Kadar si podjetje želi pridobiti patentno varstvo v nekaj evropskih državah, je smiselno da vloži evropsko patentno prijavo. Vendar ima trenutni evropski sistem precej slabosti, kar negativno vpliva na inovacijski proces. Zaradi cenovne nedostopnosti in pravne negotovosti evropskega patenta, potekajo v Evropski uniji že desetletja razprave o uvedbi patenta EU. Ta bi imel unitaren značaj in bi zagotavljal enotno pravno varstvo na celotnem ozemlju EU. Nadalje bi zagotavljal nizke finančne stroške za uporabnike patentnega sistema, saj bi bila odpravljena potreba po prevodih patenta oz. patentnih zahtevkov v uradne jezike posameznih držav. Navedeno bi pozitivno vplivalo na inovacijske procese podjetij. V kolikor pa želi izumitelj pridobiti varstvo v več državah sveta, je koristen PCT sistem. PCT prijava omogoča prijavitelju, da lahko uveljavlja pravice nacionalne patentne prijave v vseh državah pogodbenicah, ne da bi že na začetku moral predložiti prevod ali plačati prijavno pristojbino v vsaki državi posebej. Nacionalna faza postopka za podelitev patenta in plačilo s tem povezanih visokih stroškov sta lahko odložena do izteka 30. meseca (ponekod 31.) od dneva vložitve prve prijave. Dodatno pridobljen čas 18-ih mesecev, lahko imetnik patenta izkoristi za iskanje komercialnih priložnosti v tujini, omogoča pa mu tudi odložitev z odločitvijo v katerih državah si bo kasneje prizadeval pridobiti patentno varstvo. Patenti sicer nagrajujejo inovatorja in delujejo kot spodbuda, vendar lahko močna patentna zaščita tudi negativno vpliva na inovacije. Kadar je patentna zaščita močnejša, inovatorji težje obidejo patent. To lahko posamezne inovatorje prisili, da se vzdržijo inoviranja, kar lahko vodi v upad v inovacijski dejavnosti in prelivanju znanja. Navedeno pa negativno vpliva na vse inovatorje. Kadar pa imajo inovatorji več možnosti za re-inoviranje okoli inovacije vodilnega (šibka patentna zaščita), so si med seboj konkurenčni. Razpolagajo namreč s podobno tehnologijo, zato so inovatorji prisiljeni uporabljati rizične inovacijske strategije. Takšne strategije pa lahko vodijo do izjemnih odkritij. Optimalna patentna zaščita je specifična za vsak primer. Odvisna je od naprednosti nacionalnega inovacijskega sistema in vključenosti tehnologije.
Ključne besede: inovacija, inoviranje, inovacijski proces, patentna zaščita, evropski patent, PCT prijava, patent EU, optimalna patentna zaščita.
Objavljeno: 22.05.2012; Ogledov: 1999; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (4,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici