| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 45
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Raziskovalni trendi in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov
2024

Opis: V želji po oblikovanju trajnostno učinkovitega, uspešnega in stabilnega poslovnega okolja, so managerji v organizacijah v veliki meri odvisni od poznavanja ustreznih pristopov, metod in tehnik, ki jih bodo vodila k izbiri ustreznih ukrepov za dosego želenih rezultatov. V ta namen avtorji v tej monografiji predstavljamo raziskovalne trende in trajnostne rešitve v inženiringu poslovnih sistemov, ki organizacijam omogočajo dodatno podporo pri doseganju zastavljenih ciljev. Obvladovanje inoviranja, optimiranje vzdrževanja, vključevanje proaktivne ergonomije, obvladovanje učinkovitosti in uspešnosti poslovnih procesov in organizacijskih sprememb in obvladovanje trajnostnih oskrbovalnih verig so le nekateri izzivi, ki jim bodo managerji v organizacijah morali v prihodnje posvetiti več pozornosti v želji po ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti. Poleg teoretičnih predstavitev trendov uporabe posameznih pristopov, so predstavljeni tudi posamezni primeri njihove uporabe v praksi.
Ključne besede: organizacija, poslovni procesi, trajnostni razvoj, pristopi izboljševanja, model, dejavniki, inoviranje, vzdrževanje, kazalniki
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 367; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (7,46 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Inoviranje poslovnega modela za podjetje KZ Agraria Koper, Z.O.O.
Andrej Marsetič, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava podjetje KZ Agraria, pri katerem so želeli posodobiti svoj poslovni model s širitvijo poslovanja na svetovni splet. Cilj je bil vzpostaviti poslovni model spletne prodaje sestavljenih gajbic s sadjem in zelenjavo. Obravnavana teme vključuje preverbo obstoječega poslovnega modela. Na podlagi analize obstoječega stanja je bila sprejeta odločitev o prenovi poslovnega modela, za katero smo uporabili orodje poslovnega modela kanvas. Z metodo BPMN smo izdelali spletni nakupni proces. Na podlagi izdelane slike poslovnega modela smo izdelali prototip poslovnega modela. Prototip spletne trgovine je bil izdelan z uporabo žičnih diagramov. Oblikovan prototip smo realizirali v izbranem Wordpress CMS okolju. Poslovni model smo na koncu testirali na družbenem omrežju Facebook. S testiranjem smo ugotavljali, ali ima poslovni model potencial za uvedbo v praksi.
Ključne besede: inoviranje, poslovni model, spletna trgovina, sistem za upravljanje z vsebinami
Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 567; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

3.
Inoviranje v izbranem podjetju x
Lea Klenovšek, 2022, diplomsko delo

Opis: Izhodišče raziskave v diplomskem delu predstavlja celovitost in dialektična teorija sistemov s poudarkom na procesu inoviranja, katerega preučimo na primeru izbranega podjetja x. Dejstvo je, da morajo podjetja za svoj obstoj, razvoj in konkurenčnost na trgu nenehno inovirati tako proizvode kot tudi procese, tega pa se podjetja vse bolj zavedajo. V teoretičnem delu diplomskega dela analiziramo proces nastanka ideje in vse do inovacije ter natančno preučimo inoviranje in pomen le tega. Inovativnost in ustvarjalno razmišljanje posameznika predstavlja podlago za proces inoviranja, oblika organizacije oz. njeno poslovanje pa zahteva določen način inoviranja. Inoviranje vpliva tako na podjetje, udeležence procesa in okolje. V preteklosti podjetja niso dajale posebne pozornosti inoviranju, sedaj pa imajo zato namenjene oddelke. Skupaj z inoviranjem je v ospredje prišel tudi človek, kateri je bil predtem v ozadju. Nekoč so se za inoviranje in inovacije odločali zgolj vrhnji organi, sedaj v modernih časih pa je inovativnost prinesla drugačno vrsto razmišljanja v podjetja, saj je lahko vsak izmed zaposlenih s svojimi idejami pobudnik za inovacije. V izbranem podjetju x, se zavedajo pomena ustvarjanja inovacij, saj jim le te omogočajo rast, razvoj, dobiček in konkurenčno prednost. Nenehno inoviranje predstavlja prednosti tako za podjetje kot tudi za zaposlene, katere stalno spodbujajo k inovativnosti. Inoviranju posvetijo veliko časa in potrebne finančne vložke oz. investicije, katere se jim povrnejo v obliki dobička itd., pri procesu pa sodeluje veliko udeležencev iz različnih področij.
Ključne besede: novost, inovativnost, inovacije, inoviranje, celovitost.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 604; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (878,11 KB)

4.
Ugotavljanje razlik inoviranja med zaposlenimi in študenti s pomočjo metode šestih klobukov razmišljanja
Leon Pučko, 2022, diplomsko delo

Opis: Inoviranje je ključ do napredka in razvoja. Ljudje se moramo zavedati pomena inovacij in kakšen vpliv imajo te na ljudi in celotno družbo. Vsako podjetje se zanaša na inoviranje, na osnovi tega si lahko zagotovi obstoj na trgu, saj brez inoviranja podjetja izgubljajo tržni delež, kar pa na dolgi rok vodi do stečaja. Pomembno je tudi ločiti razliko med inovacijo in invencijo, zato smo dali poudarek na teh dveh pojmih. Vsi se zavedamo, da različne skupine ljudi oziroma različne generacije, razmišljajo na drugačen način ravno zaradi različnih inovacij in dogodkov, ki so se zgodili tekom njihove mladosti. Zato je pomembno, da poznamo te lastnosti in se znamo glede na njih primerno vesti do ljudi iz različnih generacij. V tem delu smo se posvetili ugotavljanju razlik pri reševanju problema s pomočjo metode šestih klobukov razmišljanja med zaposlenimi in študenti, kar pomeni, da smo dali poseben poudarek na generacijo X in generacijo Z. Generacija X ali MTV generacija je za razliko od prejšnjih generacij začela postavljati manjši pomen delu in večji družini, čeprav še v povprečju vedno dela več ko 40 ur na teden. Generacija Z je v veliki meri odvisna od telefona, prav tako bo z vse večjo prisotnostjo na trgu spremenila povpraševanje, ki ga poznamo danes. V aplikativnem delu smo si zamislili scenarij sestanka, ki so ga morali rešiti tako zaposleni kot študentje. Ta scenarij je bil sledeč: občina mora najti denar za izgradnjo bloka z 20 stanovanji. Ideje za rešitev tega problema so bile različne - od kredita, do iskanja financiranja Evropske unije oziroma države, do prodaje stanovanj pred samim pričetkom gradnje itd. Pojavilo se je tudi nekaj zelo inovativnih idej, ki pa so imele nizko verjetnost za izvedbo, kot recimo: zbiranje dobrodelnih prispevkov, organizacija koncerta in pridobitev davka od iger na srečo. S pomočjo sestanka, ki smo ga izvedli z vsako skupino posebej, smo prišli do zaključka, da so študentje bolj inovativni. V večini primerov so podajali več odgovorov in imeli več idej. Še posebej je bilo to očitno pri uporabi zelenega klobuka, katerega glavna lastnost je kreativnost. Zaposleni so pri nekaterih idejah delovali bolj pesimistično. Prav tako so podajali manj idej. Edino pri uporabi rumenega klobuka so podali več mnenj.
Ključne besede: Inoviranje, metoda šestih klobukov razmišljanja, generacije.
Objavljeno v DKUM: 18.08.2022; Ogledov: 839; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

5.
Iskanje, zbiranje in ocenjevanje idej v povezavi s crowdsourcingom in odprtim inoviranjem : magistrsko delo
Marko Berdnik, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan proces od iskanja idej skozi zbiranje le-teh do njihovega končnega ocenjevanja in izbora najboljše ideje. V delu sta opisana tudi odprto inoviranje in množično izvajanje, katerih uporaba se vedno bolj širi po večini podjetij, saj pripomoreta k reševanju problemov in iskanju idej ter rešitev v širšem krogu, ne le znotraj posameznih podjetij. Predstavljenih je nekaj platform, katere je mogoče uporabiti v Evropi za pospešeno financiranje, iskanje idej, rešitev, predlogov itd. Prav tako magistrsko delo zajema tudi menedžment človeških virov, kateri je neizbežen za vsa podjetja, katera želijo rasti in ostati konkurenčna na trgu.
Ključne besede: ideja, inovacija, odprto inoviranje, crowdsourcing, menedžment človeških virov
Objavljeno v DKUM: 10.05.2021; Ogledov: 1256; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

6.
Obvladovanje tveganj pri procesih inoviranja
Rok Žagar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo analizirali tveganja, s katerimi se lahko srečajo podjetja, prav tako pa smo se osredotočili tudi na inovacije oziroma nove pristope, ki jih lahko podjetja vgradijo v svoj poslovni cikel. Zaradi vedno večje konkurenčnosti postaja to čedalje pomembnejše. Zavedati se je treba, da tveganj ni možno povsem odpraviti. V interesu podjetij je, da se tveganja pravočasno zaznajo, obvladujejo oziroma znižujejo ter ohranjajo na najmanjši možni stopnji. Za ohranjanje njihove nizke stopnje pa so potrebne nenehne investicije, kar pa je lahko zelo zapleteno in dolgotrajno. V empiričnem delu smo predstavili podjetje EMO-Orodjarna d. o. o. Naredili smo pregled in analizo njegovih najpomembnejših tveganj ter jih vgradili v invencijsko-inovacijski proces. Podjetje se zaradi pojava konkurence na tujih, manj razvitih trgih in posledično trgih z nižjimi cenami stalno trudi ohranjati svojo konkurenčnost. Vzdržuje jo z nenehnimi investicijami v boljše tehnologije ter z izboljševanjem oz. vzdrževanjem kvalitete svojih izdelkov. Vse to ohranja njegovo dobro ime med kupci.
Ključne besede: tveganje, obvladovanje tveganja, inovacija, inoviranje, proces inoviranja
Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 940; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (588,80 KB)

7.
Primerjava k uporabnikom usmerjenih metod inoviranja
Rok Behin, 2019, diplomsko delo

Opis: Tako podjetniki kot zaposleni v korporacijah, ki v svoj inovacijski proces vpeljujejo k uporabniku usmerjene metode inoviranja, kot so dizajnerski način razmišljanja, koncepti vitkega štartnika ali dizajn sprint, pogosto adaptirajo enega izmed načinov razmišljanja in napačno poenotijo ostale koncepte z njim. V literaturi je mogoče najti analize in specifikacije omenjenih pristopov. Vse tri metode so orientirane k odkritjem s fokusom na uporabnika in njegove potrebe ter uporabljajo učenje kot enoto za napredek. Kljub podobnostim se metode v literaturi ne nanašajo druga na drugo. V diplomskem projektu smo podrobneje preučili razlike med metodo vitkega štartnika, dizajnerskim razmišljanjem in dizajn sprint metodo. V kritičnem pregledu literature in primerov uporabe na področju omenjenih metod smo raziskali njihove prednosti in omejitve, s katerimi smo pokrili nekatere vrzeli v literaturi in pripomogli k boljšemu razumevanju razlik. S tem smo omogočili, da se podjetniki in inovatorji lažje odločijo, kdaj in katero metodo vpeljati, in predstavili situacije, v katerih posamezna metoda nima popolne učinkovitosti. Na podlagi raziskave smo svetovali o kritičnih vprašanjih podjetnika, preden se odloči za implementacijo. Ugotovili smo, da je dizajnersko razmišljanje najbolj primeren pristop v najzgodnejših fazah upravljanja podjetij, saj spodbuja kulturo kreativnosti, razvoj empatije in z iterativnim testiranjem ekstremnih rešitev vodi do novih spoznanj. S tem lahko podjetniki dosežejo globoko razumevanje svojih uporabnikov in se o zaželenosti prepričajo, preden se odločijo za razvoj in o viziji podjetja. Kot sistem za upravljanje inovativnih podjetij je smiselno upoštevati statistično reprezentativne vzorce kvantitativnih podatkov in ubrati metodo vitkega štartnika. S pomočjo NSP-ja in zanke naredi-meri-spoznaj se lahko preverijo ključne predpostavke trajnostnega poslovnega modela v fazi, ko le-ta že obstaja, a še ni validiran. Smiselna je tudi uporaba v kasnejših fazah, kjer s kvalitativnim merjenjem odzivov do inkrementalnih sprememb produkta na trgu dosegamo boljšo uspešnost. Prednost dizajn sprinta je predvsem skrajšanje birokracijskih postopkov, ki nastanejo v velikih podjetjih, in povečanje kolaborativnosti med člani ekipe z različnih področij. Smiselno ga je uporabiti pred odločitvami, ki temeljijo na predpostavkah z visokim rizikom. Ker je za uspešno izpeljavo pomembno, da že poznamo ciljne uporabnike, je dizajn sprint smiselno uporabljati v fazah, ko je poslovni model sicer že razvit, a še ne popolnoma validiran. Pri tem pa je ključno izpostaviti tudi, da dizajn sprint nikakor ne more nadomestiti kvantitativnega iterativnega procesa, saj z njim ne dobimo dokaza o ujemanju produkta in trga. Služi kot sistem za kvalitativno validiranje pred porabo resursov za razvoj funkcionalnega NSP-ja.
Ključne besede: Metoda vitkega štartnika, dizajnersko razmišljanje, dizajn sprint, k uporabniku usmerjeno inoviranje
Objavljeno v DKUM: 17.03.2020; Ogledov: 1232; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

8.
Uvedba vitkosti v proces inoviranja : magistrsko delo
Mihael Ogrinc, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo v teoretičnem delu predstavlja koncept in pristope vitkosti v procesu inoviranja v podjetjih. Ker je inoviranje ključni dejavnik pri zagotavljanju konkurenčne prednosti večine podjetij, kar delo na koncu tudi potrjuje, se njegovo teoretično jedro osredotoča na koncept vitkega inoviranja, ki pa se večinoma odvija v obliki projektov. Delo tako v teoretičnem delu opisuje izgube, potencial in agilnost. Poudarek pa daje menedžmentu projektov, menedžmentu portfelja in vlogam podpornih funkcij. Teoretične koncepte in pravila spremljajo še praktični primeri. V zadnjem delu analiziramo intervju, opravljen s podjetjem in ugotavljamo prednosti, ki bi jih podjetje pridobilo z implementacijo vitkosti v proces inoviranja.
Ključne besede: inoviranje, vitkost, nenehne izboljšave, menedžment
Objavljeno v DKUM: 08.07.2019; Ogledov: 1372; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

9.
Vzpostavitev spletne strani za izobraževanje inoviranja poslovnih modelov
Leja Guzelj, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je opisana vzpostavitev spletne strani, katere vsebina se nanaša na izobraževanje podjetij o inoviranju poslovnih modelov. Inoviranje poslovnega modela pomeni, da organizacija svoj star način poslovanja s pomočjo orodij preoblikuje in poslovni model spremeni ali ustvari novega. Osnovni cilj inoviranja poslovnega modela je ustvarjanje novih virov prihodkov z izboljšanjem vrednosti izdelka ali storitve in zagotavljanja le teh strankam. Inoviranje poslovnih modelov je danes pomembno, saj se trg stalno spreminja, z njim pa tudi potrebe strank. Če bi se podjetja držala starih poslovnih modelov, bi s časom zaostala ali celo propadla. Izhodiščni problem, ki ga obravnava diplomsko delo je, kako približati izobraževalne vsebine in orodja za inoviranje poslovnih modelov podjetjem. Zgledovali smo se po spletni strani Businessmakeover.eu, ki je nastala v okviru evropskega projekta Obzorje 2020 Empowering SME Business Model Innovation - ENVISION. Na vzpostavljeni spletni strani so predstavljeni različni scenariji inoviranja poslovnih modelov, orodja, ki se uporabljajo za inoviranje poslovnih modelov, prevedenih je nekaj študij primerov, zasnovali pa smo tudi blog s področja inoviranja poslovnih modelov. Stran smo razvili v izbranem sistemu za upravljanje spletnih vsebin. Spletna stran je namenjena tako študentom, kot tudi podjetnikom, ki se želijo seznaniti s pristopi in metodami za inoviranje poslovnih modelov.
Ključne besede: Poslovni model, Spletna stran, CMS, Inoviranje poslovnih modelov
Objavljeno v DKUM: 13.09.2018; Ogledov: 987; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

10.
Uporaba metode TRIZ pri projektu razvoja novega izdelka
Andrej Oprčkal, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je preučiti projekt razvoja novega izdelka s pomočjo različnih metod. Na začetku je na splošno opisan potek projekta, v nadaljevanju pa so teoretično obravnavane različne metode za iskanje idej in nadaljnji razvoj izdelkov (QFD, TRIZ in FMEA analiza). Poudarek je na preučevanju tiste faze projekta, kjer projektna ekipa išče tehnične rešitve, torej ustvarja, inovira in odpravlja kontradikcije, ki se pojavijo. Predstavljen je tudi celoten potek razvoja izdelka od iskanja ideje in načrtovanja ter vse do končne rešitve s poudarkom na analizi metode TRIZ.
Ključne besede: razvoj izdelka, projekt, TRIZ, QFD, FMEA, inoviranje, ustvarjanje, metode, standardne rešitve
Objavljeno v DKUM: 05.09.2017; Ogledov: 1914; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici