SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
OCENA PODPORNEGA OKOLJA IN INOVATIVNOSTI PODJETIJ NA KOROŠKEM
Saša Podrzavnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Inovativnost je pogoj za uspešno poslovanje podjetja na sodobnem trgu nepopolne konkurence. Pomembno je spodbuditi večje zanimanje za podjetništvo in inoviranje tudi v takšnih regijah, kot je Koroška. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti povezavo v opredelitvi inovativnosti pri podjetjih in podpornih institucijah ter proučiti, kako posamezne podporne institucije podpirajo podjetja na Koroškem. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnih vprašalnikov za podjetja in posebej za podporno infrastrukturo. Ugotovljeno je bilo, da se podjetja na Koroškem zavedajo pomena inovativnosti, čeprav menijo, da je slabo razvita. Podjetja premalo spodbujajo svojo inovativnost v sodelovanju s podpornim okoljem, kar je posledica slabe prilagojenosti podpornih institucij podjetjem, nepoznavanja njihovih potreb in vizij glede razvoja. Predstavniki koroške ekonomske infrastrukture se zavedajo svojih pomanjkljivosti, čeprav rešitve za boljšo inovativnost ne vidijo v večji prisotnosti tovrstnih organizacij.
Ključne besede: Invencija, inovacija, invencijsko-inovacijski proces, inovacijski management, podporno ekonomsko okolje, raziskava inovativnosti.
Objavljeno: 26.02.2010; Ogledov: 1937; Prenosov: 251
.pdf Polno besedilo (2,42 MB)

2.
VPLIV INOVACIJE IZDELKA NA PODJETJE VINA STEYER
Blaž Edšidt, 2009, diplomsko delo

Opis: Preživeti na trgu, ki je poln konkurence in sive ekonomije, je v današnjem času težko. Podjetja se morajo zavedati, da ni namen samo preživeti na trgu, ampak je potrebno živeti trg. Za to je pomembno, da znamo sprejemati razlike, spremembe in postavljati nove metode dela. Razvoj in obstoj podjetja je odvisen od inoviranja in sprejemanja dejanskega stanja. Pomembno vlogo pri vsem tem imajo inovacije, ki so glavni dejavnik sprememb v podjetju in na trgu. Težave se pojavljajo tudi pri samem financiranju inovativnih podjetij, zato je večina primorana najemati kredite, kar pomeni večje stroške. Moje mnenje je, da bi država morala nameniti več posluha za inovativna podjetja, saj imam občutek, da gleda nanje kot »mačeha«. Proces od ideje do inovacije je vse prej kot enostaven, saj ga prepleta veliko ovir, odporov in finančnih vrzeli. Pomembno je, da se v podjetju zavedamo pomena inovacij in to zavedanje širimo ne samo v sosednjo pisarno ampak med vse zaposlene v podjetju, saj je ključnega pomena to, da širimo in ustvarjamo inovativno delovno okolje, ki je pogoj za nastajanje novih zamisli. Za realizacijo inovacije je potrebno veliko različnih faz, ki ne zajemajo samo poti od ideje do inovacije, ampak tudi analize, teste, poizkuse, strategije, postavljanje ciljev, uvajanje inovacije na trg in njena analiza. Ko je invencija pripravljena, jo damo v uporabo, nato pa spremljamo odzive uporabnikov in trga. Uporabniki in trg so glavni vir povratne »feedback« zveze, ki nam pove ali je postala inovacija ali ne. Če je postala inovacija, pomeni to za podjetje uspeh, uresničitev ciljev, konkurenčno prednost, večji dobiček, prepoznavnost in ugled. Lahko trdim, da so inovacije nuja v sodobnem gospodarstvu. Nove rešitve lahko veliko pripomorejo, olajšajo delo, pritegnejo nove odjemalce in dobavitelje, ter širijo ustvarjalni duh v domačem ali podjetniškem okolju.
Ključne besede: Invencija, inovacija, inovacijski proces, financiranje inovacijskih podjetij, lastni kapital, tuji kapital, Vina Steyer, stekleni zamašek.
Objavljeno: 30.11.2009; Ogledov: 2070; Prenosov: 296
.pdf Polno besedilo (6,31 MB)

3.
INOVATIVNOST IN EKOLOŠKA USMERJENOST PODJETIJ
Urška Lackovič, 2010, diplomsko delo

Opis: Inovacije so gibalo razvoja vsake družbe. Preden pa lahko slovenski inovatorji ponudijo inovacijo na trgu, se soočajo z velikimi težavami. Največjo težavo v inovacijskem procesu jim zaradi pomanjkanja finančnih sredstev predstavlja faza inovacije. Z raziskavo smo ugotovili, da podjetja niso dovolj aktivna pri iskanju raznovrstnih podpor, ki jih v Sloveniji ponuja vrsta organizacij. Prav tako smo izvedeli, da se velik delež podjetnikov ne zaveda prednosti, ki jih prinaša ekološka usmerjenost podjetij. Za rešitev in izboljšanje problematike inovatorjev bi bilo potrebno izpeljati nadaljnje raziskave, ki se nanašajo na učinkovitost in doslednost izvajanja institucionalne podpore za inovativne ter ekološke dejavnosti. V raziskavi o učinkovitosti izvajanja podpore za ekološke dejavnosti bi bilo potrebno podrobno preučiti, kako se izvaja ukrep ozaveščanja o prednostih in pomenu ekološke naravnanosti inovatorjev in inovativnih podjetij.
Ključne besede: Inovacija, Inovacijski proces, Inovativno podjetje, Ekološko usmerjeno podjetje, Ekološki izdelek
Objavljeno: 17.11.2010; Ogledov: 1885; Prenosov: 171
.pdf Polno besedilo (651,85 KB)

4.
OBVLADOVANJE STRATEŠKIH KRIZ Z UPORABO PROJEKTNEGA MENEDŽMENTA KOT CELOVIT INVENCIJSKO-INOVACIJSKI PROCES
Igor Vrečko, 2011, doktorska disertacija

Opis: Osrednji problem doktorske disertacije izhaja iz spoznanja, kako zelo pomembne in hkrati redko obravnavane so strateške krize v poslovnih sistemih (PS). Strateško krizo, kot jo opredeljujejo redki avtorji, ki se sicer s tem pojmom ukvarjajo, je težko zaznati in predvsem težko je ovrednotiti in določiti kazalce za njeno identifikacijo, saj ni vidna in izmerljiva z ustaljenimi kazalci za spremljanje uspešnosti PS. Na drugi strani je pogosto obravnavana poslovna kriza vsaj po nekaterih kazalcih uspešnosti PS izmerljiva in tako razpoznavna, kar pomeni, da je bistveno lažje sprejeti zavedanje o njenem obstoju ter tako sprožiti pobudo in proces za odpravo vzrokov in posledic poslovne krize. Vendar pobuda in proces odprave ne smeta biti prepozna ali premalo celovita, predvsem ne zato, ker nastopajo bistveni vzroki za poslovno krizo že prej, najpogosteje pri oblikovanju in uresničevanju strategije PS. Izhodišče raziskave te doktorske disertacije je, da je pojav poslovne krize posledica strateške krize. Govorimo o tem, da je strateška kriza, ki je PS ni znal preprečiti ali omiliti njene posledice za njegov nadaljnji razvoj, privedla do njegove poslovne krize. Strateško krizo moramo povezati s tem, da (1) v PS niso bile sprejete potrebne strateške odločitve o nadaljnjem razvoju PS, (2) v PS niso bile pravočasno sprejete strateške odločitve o nadaljnjem razvoju PS, (3) v PS niso bile sprejete pravilne strateške odločitve o nadaljnjem razvoju PS, (4) lahko pa se tudi dogodi, da so sicer bile pravočasno sprejete pravilne strateške odločitve, da pa le-te niso bile realizirane, oziroma niso bili izvedeni vsi potrebni projekti za realizacijo strateških odločitev. Osrednja vprašanja doktorske disertacije so usmerjena v pojasnjevanje pojava strateških kriz, v iskanje načinov za njihovo pravočasno in dovolj celovito prepoznavanje oziroma zaznavanje, poznavanje vpliva dinamike spreminjanja poslovnega okolja na pojav strateških kriz in podobno. Spoznanje, da imajo projekti in obvladovanje vseh procesov v celotnem življenjskem ciklusu projektov izredno pomembno vlogo pri reševanju poslovnih kriz, usmerja raziskavo v opredeljevanje vloge projektov in projektnega menedžmenta tudi za obvladovanje strateških kriz. Projekti in projektno delovanje so lahko primerno sredstvo za sistematično reševanje strateških kriz PS, kar lahko podkrepimo s tem, da je v zadnjem obdobju v strokovni literaturi do bistveno večjega izpostavljanja, da je nujno uresničevati strateške usmeritve s projekti, in torej do povezovanja strateškega in projektnega menedžmenta, kot je bilo pred tem. Namen doktorske disertacije je bil proučiti problematiko obvladovanja strateških kriz v PS in sicer na način, da skupno in ustrezno celovito obravnavamo integracijo različnih teoretičnih konceptov iz področij strateškega in projektnega menedžmenta ter teorije sistemov in inovacijskega menedžmenta. Temeljno raziskovalno vprašanje v doktorski disertaciji je, kako v PS zagotoviti dolgoročno uspešnost (če je ta v interesu lastnikov PS) in kaj je vzrok temu, da se nekateri PS precej uspešno izogibajo večjim poslovnim težavam, ki jih lahko opredelimo kot poslovne krize, medtem ko se nekateri drugi PS z njimi soočajo precej bolj pogosto; ali uspešnost v obvladovanju projektnih procesov, vse od opredelitve in izbora projektov pa do zagotovitve njihove uspešne izvedbe in zagona eksploatacij lahko pripomore k zagotavljanju dolgoročne uspešnosti PS – in če je temu tako, kako zagotoviti to uspešnost v obvladovanju projektnih procesov? V disertaciji je oblikovan tristopenjski dvodimenzionalni model obvladovanja strateških kriz, ki integrira sistemsko teorijo v povezovanje strateškega menedžmenta (zadolženega za oblikovanje strategij obvladovanja kriz), projektnega menedžmenta (zadolženega za proces projektnega obvladovanja kriz) in inovacijskega menedžmenta (zadolženega za oblikovanje vsebinskih rešitev, vključno s potrebnim dvigovanjem stopnje inovativnosti v procesu projektnega izvajanja strategij).
Ključne besede: strateške krize, sistemske strateške krize, poslovne strateške krize, poslovne krize, teorija sistemov, dialektična teorija sistemov, projektni menedžment, organizacijska zrelost projektnega menedžmenta, strateški menedžment, inovacijski menedžment, invencijsko-inovacijski proces, značilnosti okolja, spreminjanje okolja, dolgoročna uspešnost poslovnega sistema
Objavljeno: 07.09.2011; Ogledov: 2668; Prenosov: 407
.pdf Polno besedilo (15,09 MB)

5.
INTEGRACIJA INOVACIJSKEGA PROCESA TER UPRAVLJANJE INOVACIJSKEGA PORTFELJA
Tomislav Grozaj, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Uporaba inovacijskega managementa, managementa idej ter sistemskega reševanja problemov se povečuje, vendar že veliko število podjetij po svetu, še posebej iz bolj inovativno razvitih družbenih okoljih, že uporabljalja sisteme ter metodologijo življenskega cikla produktov in upravljanje inovacijskega porftfelja. Ta orodja vodijo idejo skozi njene faze predlogov, oblikovanja ter proizvodne faze načrtovanja. Inovacijski proces opisuje celovit okvir tehnologije in storitev, katera omogočajo podjetjem, njihovim partnerjem in odjemalcem, da skupinsko konceptualizirajo, načrtujejo, oblikujejo, gradijo ter upravljajo z produkti skozi njihov proces. Inovacijski procesi se dandanes ne osredotočajo samo na postopek od ideje do denarja, ampak nekatera proizvodna podjetja danes dosegajo že nekatere postopne izboljšave v razvojni fazi produktnega procesa. Tako na primer kombinirajo informacije iz različnih sistemov, obsegajoč vse od MS Word dokumentov in vse do računalniško podprtega načrtovanja, kot je CAD , kjer pridobivajo podjetja pretok ustreznih informacij za vse vpletene znotraj procesa in zagotavljajo, da vse interesne skupine upravljajo in izvajajo svoje funkcije iz baze najnovejših informacij. Z upravljanjem projektnega portfelja imajo podjetja pregled nad celotno kolekcijo inovacijskih produktov, kjer portfelj pomaga podjetjem se osredotočiti na resurse oz. vire sredstev. Tako zagotavljajo v podjetju inovacije najvišjih vrednosti ob upravljanju tveganja in negotovosti pri predstavljanju novih izdelkov na prodajni trg. To je omogočeno skozi centralizirano produktno planiranje, ocenjevanje stroškov in predvidevanj, oblikovanje finančnih načrtov in modelov ter ustvarjanje transparentnih informacij skozi inovacijski proces.
Ključne besede: : inovacija, inovacijski proces, inovacijski portfelj, tehnike ustvarjalnega razmišljanja, odprti-zaprti inovacijski pristopi, implementacija idej, TRIZ, State-Gate proces, poslovni načrt
Objavljeno: 24.11.2011; Ogledov: 1009; Prenosov: 88
.pdf Polno besedilo (980,80 KB)

6.
POMEN RAZVOJNEGA LABORATORIJA ZA RAZVOJ PRALNIH IN SUŠILNIH APARATOV V PODJETJU GORENJE D.D.
Boštjan Hrašar, 2011, diplomsko delo

Opis: Rast in razvoj v današnjem času predstavljata pomembno vlogo pri uspešnem poslovanju proizvodnih organizacij na trgih. Globalizacija, nove tehnologije in nova znanja ustvarjajo dinamično delovno okolje, kjer se vse hitreje pojavljajo kompleksnejše spremembe, nove in nove potrebe odjemalcev in poleg vsega tega tudi nove poslovne priložnosti. Da se organizacije lahko konkurenčno odzivajo in prilagajajo trendom na trgu, morajo slednje vršiti takšno politiko poslovanja in vodenja, ki je usmerjena v inoviranje, v raziskave in razvoj in omogoča fleksibilno delovno okolje. Omogočeno mora biti učinkovito komuniciranje in sodelovanje med vsemi oddelki, pod oddelki in drugimi sistemi organizacije. V uvodnem delu naloge smo predstavili raziskave in razvoj proizvodnih organizacij in jih opredelili v inovacijskem procesu. V nadaljevanju smo pojasnili pomen inovacij ter podali dejavnike, ki omogočajo nastanek konkurenčne prednost organizacij. Opredelili smo razvoj izdelkov in organizacije 21. stoletja. Na nivoju organizacij smo razčlenili R&R organizacije, njihovo organiziranost ter definirali namen in tipologijo laboratorijev. Glavni cilj diplomske naloge je bil predstaviti potek razvoja izdelkov v Razvojnem laboratoriju PPA v podjetju Gorenje d.d., podati osnovne aktivnosti laboratorija ter opisati delovno opremo. V diplomski nalogi smo laboratorij organizacijsko umestili v poslovni proces podjetja Gorenje d.d. in definirali pomen obravnavanega Razvojnega laboratorija PPA pri osvajanju novih generacij pralnih in sušilnih aparatov.
Ključne besede: raziskave in razvoj, inovacijski proces, R&R organizacija, razvojni laboratorij, razvoj izdelkov
Objavljeno: 12.10.2011; Ogledov: 1512; Prenosov: 33
URL Polno besedilo (3,06 MB)

7.
PATENTNO VARSTVO KOT DEJAVNIK INOVIRANJA V PODJETJU
Sonja Čelofiga, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: Podjetja si v današnjem hitro se spreminjajočem okolju ne morejo zagotoviti obstoja oz. napredka brez inoviranja. Pri tem gre za nenehen proces ustvarjanja invencij in inovacij. Da bi pa podjetja bila ustrezno motivirana za inoviranje, je učinkovit in cenovno dostopen patentni sistem nuja. S patenti se zavaruje izum, ki je nov, na inventivni ravni in industrijsko uporabljiv. Glavni motiv za patentiranje je zaščita pred posnemanjem konkurence. Posamezniki oz. podjetja se lahko glede na lastne potrebe in finančne zmožnosti odločijo za pridobitev nacionalnega, evropskega ali mednarodnega patenta. Vsak izmed teh ima svoje prednosti, slabosti in je povezan z različno visokimi stroški pridobitve patenta. Kadar si podjetje želi pridobiti patentno varstvo v nekaj evropskih državah, je smiselno da vloži evropsko patentno prijavo. Vendar ima trenutni evropski sistem precej slabosti, kar negativno vpliva na inovacijski proces. Zaradi cenovne nedostopnosti in pravne negotovosti evropskega patenta, potekajo v Evropski uniji že desetletja razprave o uvedbi patenta EU. Ta bi imel unitaren značaj in bi zagotavljal enotno pravno varstvo na celotnem ozemlju EU. Nadalje bi zagotavljal nizke finančne stroške za uporabnike patentnega sistema, saj bi bila odpravljena potreba po prevodih patenta oz. patentnih zahtevkov v uradne jezike posameznih držav. Navedeno bi pozitivno vplivalo na inovacijske procese podjetij. V kolikor pa želi izumitelj pridobiti varstvo v več državah sveta, je koristen PCT sistem. PCT prijava omogoča prijavitelju, da lahko uveljavlja pravice nacionalne patentne prijave v vseh državah pogodbenicah, ne da bi že na začetku moral predložiti prevod ali plačati prijavno pristojbino v vsaki državi posebej. Nacionalna faza postopka za podelitev patenta in plačilo s tem povezanih visokih stroškov sta lahko odložena do izteka 30. meseca (ponekod 31.) od dneva vložitve prve prijave. Dodatno pridobljen čas 18-ih mesecev, lahko imetnik patenta izkoristi za iskanje komercialnih priložnosti v tujini, omogoča pa mu tudi odložitev z odločitvijo v katerih državah si bo kasneje prizadeval pridobiti patentno varstvo. Patenti sicer nagrajujejo inovatorja in delujejo kot spodbuda, vendar lahko močna patentna zaščita tudi negativno vpliva na inovacije. Kadar je patentna zaščita močnejša, inovatorji težje obidejo patent. To lahko posamezne inovatorje prisili, da se vzdržijo inoviranja, kar lahko vodi v upad v inovacijski dejavnosti in prelivanju znanja. Navedeno pa negativno vpliva na vse inovatorje. Kadar pa imajo inovatorji več možnosti za re-inoviranje okoli inovacije vodilnega (šibka patentna zaščita), so si med seboj konkurenčni. Razpolagajo namreč s podobno tehnologijo, zato so inovatorji prisiljeni uporabljati rizične inovacijske strategije. Takšne strategije pa lahko vodijo do izjemnih odkritij. Optimalna patentna zaščita je specifična za vsak primer. Odvisna je od naprednosti nacionalnega inovacijskega sistema in vključenosti tehnologije.
Ključne besede: inovacija, inoviranje, inovacijski proces, patentna zaščita, evropski patent, PCT prijava, patent EU, optimalna patentna zaščita.
Objavljeno: 22.05.2012; Ogledov: 1677; Prenosov: 373
.pdf Polno besedilo (4,27 MB)

8.
9.
10.
Od ustvarjalnosti do inovacije vodi dolg in zapleten proces
Matjaž Mulej, Zdenka Ženko, Urša Žiger, 2009, objavljeni povzetek strokovnega prispevka na konferenci

Ključne besede: inovacije, inovativnost, inovacijski proces, inovativna družba, gospodarstvo
Objavljeno: 29.05.2012; Ogledov: 1007; Prenosov: 44
URL Polno besedilo (0,00 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici