SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
MERJENJE UČINKOVITOSTI INVENTIVNO-INOVATIVNEGA MANAGEMENTA IDEJ V SLOVENSKIH PODJETJIH
Franc Slavič, 2009, diplomsko delo

Opis: Inovativnost je danes glavna konkurenčna prednost podjetij. Lahko trdimo, da je predpogoj za uspešnost podjetij v današnji družbi znanja. V razmerah današnje negotovosti, pogostosti in kompleksnosti sprememb se lahko podjetje obdrži samo, če je usmerjeno k iskanju sprememb. Te pa izhajajo iz percepcije sprememb kot priložnosti in ne kot svarila in nevarnosti. Poslovno okolje od vsakega podjetja zahteva inovacijsko dejavnost, kot predpogoj za uspešnost, ki mora biti dobro organizirano pod okriljem managementa idej. To pa zahteva strateško razmišljanje, ki ne sme biti samo želja posameznikov v podjetju. Zato je potrebno vzpostaviti ugodne razmere, ki omogočajo inovacijsko dejavnost v vseh poslovnih segmentih podjetja. Danes, ko se krči obseg klasičnih fizičnih in ponavljajočih se opravil, se hkrati pojavlja vedno več nalog, kjer morajo zaposleni ustvarjalno delovati. To pa pomembno spreminja strukturo in vlogo zaposlenih. Od teh se danes pričakuje predvsem dejavno poseganje v prilagajanje vsebine dela in hkrati vplivanje na spremembo dejavnikov novega izziva. Za uspešno delovanje organizacije je zelo pomembno komuniciranje navzgor. Če hočemo doseči visoke delovne cilje, moramo vse moči podrediti odkritemu sodelovanju vseh akterjev v družbi. Za to pa morajo biti le-ti pripravljeni sodelovati, biti usposobljeni in zaupati ter verjeti v uspeh. In pomembno vlogo za uspeh in povezavo vseh dejavnosti ima v družbi management idej. Inovacijska dejavnost je torej danes ena temeljnih aktivnosti podjetja, ki omogoča hitrejše uvajanje novih produktov/storitev kot ostala konkurenca. Za vzpostavitev omenjene dejavnosti v družbi pa čarobnega recepta ne moremo ponuditi. Rezultati jasno kažejo pot, po kateri mora podjetje stopati, kot tudi pomembne vidike managementa idej. Prvi korak je gotovo odločitev vodilnih in jasna strategija inovativnosti v podjetju. Nadaljnji koraki so povezani z izgradnjo ustrezne inovativne kulture in klime. Potrebno je izvesti vrsto aktivnosti, med katerimi je gotovo najpomembnejša dvig ustvarjalnosti z uporabo različnih orodij in tehnik, ter izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Prepričan sem, da je ustvarjalna miselnost v povezavi z znanjem in odločnostjo najpomembnejši dejavnik pri dvigovanju inovativnosti v slovenskih podjetjih.
Ključne besede: Ključne besede: Inovacije, inovacijska politika, konkurenčnost, konkurenca, spremembe, management idej, inovacijski procesi, inventno-inovativni procesi
Objavljeno: 30.11.2009; Ogledov: 2366; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (929,05 KB)

2.
OCENA PODPORNEGA OKOLJA IN INOVATIVNOSTI PODJETIJ NA KOROŠKEM
Saša Podrzavnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Inovativnost je pogoj za uspešno poslovanje podjetja na sodobnem trgu nepopolne konkurence. Pomembno je spodbuditi večje zanimanje za podjetništvo in inoviranje tudi v takšnih regijah, kot je Koroška. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti povezavo v opredelitvi inovativnosti pri podjetjih in podpornih institucijah ter proučiti, kako posamezne podporne institucije podpirajo podjetja na Koroškem. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnih vprašalnikov za podjetja in posebej za podporno infrastrukturo. Ugotovljeno je bilo, da se podjetja na Koroškem zavedajo pomena inovativnosti, čeprav menijo, da je slabo razvita. Podjetja premalo spodbujajo svojo inovativnost v sodelovanju s podpornim okoljem, kar je posledica slabe prilagojenosti podpornih institucij podjetjem, nepoznavanja njihovih potreb in vizij glede razvoja. Predstavniki koroške ekonomske infrastrukture se zavedajo svojih pomanjkljivosti, čeprav rešitve za boljšo inovativnost ne vidijo v večji prisotnosti tovrstnih organizacij.
Ključne besede: Invencija, inovacija, invencijsko-inovacijski proces, inovacijski management, podporno ekonomsko okolje, raziskava inovativnosti.
Objavljeno: 26.02.2010; Ogledov: 2098; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

3.
INOVATIVNOST V PROCESU RAZVOJA IZDELKOV
Nika Kopše, 2010, diplomsko delo

Opis: Inovativnost je v podjetjih vse bolj pomembna za obstoj med konkurenco. Diplomsko delo prikazuje ustvarjalne metode oziroma kreativne tehnike v eni fazi procesa razvoja izdelka in sicer v fazi od ideje do zasnove izdelka. Ustvarjalne metode so izbrane glede na posamezno aktivnost v izbrani fazi izdelka, ter na posamezen inovacijski tip, katere smo klasificirali s pomočjo kontrolnega lista. Metode so izdelane enostavno, pregledno in glede na potrebe majhnih in srednje velikih podjetjih so v modelu prikazani primerni instrumenti za obvladovanje inovacijskega managementa. Izdelan model je namenjen uporabi v majhnih in srednje velikih podjetjih za doseganje inovativnosti s pretežno vključenostjo zunanjih svetovalcev.
Ključne besede: inovativnost, inovacijski management, razvoj izdelkov, fazni model, ustvarjalne (kreativne) metode.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 1996; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (6,84 MB)

4.
INOVACIJE V ENERGETIKI V PODJETJU SIP D.D.
Dušan Košenina, 2011, diplomsko delo

Opis: Poslovati v današnjem spreminjajočem se okolju zahteva sprejemanje sprememb in postavljanje novih trendov. V takšnem okolju se podjetja lahko razvijajo samo, če inovirajo in so dovzetna za inovacije. Cilj podjetja ni samo preživeti v turbulentnem okolju, ampak se tudi razvijati. Inovacije imajo pri tem glavno vlogo, saj prav one oblikujejo nove trende in so skupaj z inovacijskim managementom ključnega pomena za vsako sodobno podjetje, ki posluje v globalnem okolju. Nastanek in razvoj inovacij ni enostaven. V podjetju morajo težiti k ustvarjalnosti svojih zaposlenih ter morajo ustvariti ustvarjalno in inovativno delovno okolje za nastajanje novih zamisli, v katerem se le-te lahko raziskujejo in razvijajo s ciljem inovacije. Nastanek inovacije je obsežen inovacijski proces, ki vključuje še številne druge aktivnosti, kot so: postavljanje ciljev, izvajanje analiz, oblikovanje strategij za dosego ciljev inovacijskega procesa ter uvajanje inovacije na trg in njeno spremljanje. Z inovacijami podjetje pridobi strateško prednost pred konkurenti, kar mu omogoča boljšo pozicijo na trgu, večji dobiček, večji ugled, večjo prepoznavnost, boljši image ... Inovacije so torej nujna sestavina inovacijskega managementa. Iskanje novih rešitev na inovativen način, povezovanje s podjetji iz drugih panog v cilju ustvarjanja unikatnih rešitev sta nekatera od načinov, s katerimi bi lahko pritegnili nove odjemalce, dobavitelje in povečali zanimanje javnosti za naše podjetje.
Ključne besede: inovacijski management, inovativnost, ugled, prihranki, stroški, ekonomika, energetika, razsvetljava, avtomatika, tehniške izboljšave
Objavljeno: 19.01.2012; Ogledov: 869; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (298,84 KB)

5.
KREATIVNOST IN INOVATIVNOST KOT KLJUČNA FAKTORJA PODJETNIŠKE RASTI
Anže Polanec, 2011, diplomsko delo

Opis: V turbulentnem okolju, kjer je podjetje ves čas izpostavljeno spremembam, je nujno njegovo prilaganje le-tem. Cilj podjetja ne sme biti le preživetje, ampak dolgoročna podjetniška rast. V kolikor želi biti podjetje uspešno na dolgi rok in dosegati svoje podjetniške cilje je prisotnost uspešnega inovacijskega managementa nujna. Inovacije predstavljajo sredstvo za pospeševanje prihodkov in povečanje zmogljivosti in produktivnosti podjetja. Z njimi podjetje pridobiva in ustvarja nove uporabnike ter krepi lojalnost obstoječih. Podjetje mora težiti h kreativnosti svojih zaposlenih, saj je kreativnost sposobnost ustvarjanja in generiranja novih idej s katerimi nastanejo invencije. Pomembno je torej, da podjetje razvije novost, ki bo pri uporabnikih sprejeta in za podjetje predstavlja korist. Zato je v procesu zbiranja inovativnih idej pomembno, da podjetje invencije preuči na podlagi kvalitetnih kriterijev. Ko se odloči, bo nato določene invencije razvijalo v fazah invencijsko –inovacijskega managementa. V procesu difuzije inovacij podjetje novost ponudi na trgu, kjer mora ta uporabnikom predstavljati dodano vrednost. V tem primeru jo bodo sprejeli, kupili, koristno uporabili in podjetju omogočili uspeh. Inovativnost je interdisciplinarne narave, saj zahteva interakcijo med področji marketinga, managementa in RR oddelka. Kreativnost, inovativnost, podjetništvo in podjetniška rast so neposredno povezani in delujejo vzajemno. Podjetje, ki ima kreativne zaposlene bo ob uspešnem inovacijskem managementu dosegalo podjetniško rast, s čimer bo podjetje maksimiralo svoj dobiček.
Ključne besede: kreativnost, invencija, inovacija, inovacijski management, faze invecijsko – inovacijskega procesa, podjetništvo, podjetniška rast, Apple, iPod
Objavljeno: 16.01.2012; Ogledov: 1522; Prenosov: 431
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

6.
TREND UPORABE METOD INOVACIJSKEGA MANAGEMENTA PRI RAZVOJU IZDELKOV V SLOVENSKIH PODJETJIH
Janže Arlič, 2011, diplomsko delo

Opis: Uporaba metod inovacijskega managementa pri razvoju izdelkov je vedno bolj pomembna v podjetjih, ki želijo doseči ali obdržati konkurenčno prednost. Nekatere od metod inovacijskega managementa, ki sem jih analizirali v nalogi, so conjoint analiza, drevo napak, analiza možnih napak in njihovih vzrokov (FMEA), statistično načrtovanje preizkusov (DoE), razvoj funkcij kakovosti (QFD), vrednostna analiza, target costing, statistična procesna kontrola (SPC), teorija inventivnega reševanja problemov (TRIZ) in delphi metoda. Diplomsko delo proučuje trend uporabe teh metod pri razvoju izdelkov v slovenskih podjetjih. Anketirana slovenska podjetja zadovoljivo uporabljajo omenjene metode. Zaradi tega jih tudi recesija in svetovna gospodarska kriza nista tako močno prizadeli.
Ključne besede: inovacijski management, razvoj izdelkov, metode inovacijskega managementa, aplikativna raziskava v slovenskih podjetjih
Objavljeno: 04.10.2011; Ogledov: 2083; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

7.
8.
9.
VPLIV INOVATIVNEGA IZDELKA NA UPORABNIKA
Damjan Gregorinčič, 2013, diplomsko delo

Opis: Vsak dan nas vedno znova sili/prepričuje k temu, da smo ustvarjalni. Brez ustvarjalnosti ljudi ne bi bilo mnogih stvari, kot pa jih imamo sedaj. Pri produciranju novih idej si lahko pomagamo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja (na primer Brainstorming, Brainwriting in tako dalje). V zvezi z ustvarjalnostjo poznamo nekatere krožke, kot je na primer USOMID. Življenje na Zemlji se spreminja, kakor hitro se pojavljajo inovacije. Beseda inovacija nam pove, da je to dokazana koristna novost, ter da ima svoje odjemalce. Da bi avtorji inovacij bili nagrajeni je pomembno, da se vsakršna novost zaščiti. Pečica HomeChef je najnovejša Gorenjeva pečica z edinstvenim načinom upravljanja na dotik. Pečica tudi v svetovnem merilu predstavlja najnaprednejši način upravljanja pečic doslej. Gorenje d.d. je eno izmed tistih podjetij, ki se zaveda, da le najboljši obstanejo na trgu. Najboljša podjetja so tista, ki se tudi v kriznih časih obdržijo na trgu in vedno znova ustvarjajo, ter so takšna, ki so v ospredju oziroma vodilna glede novosti. Gorenje je podjetje, ki odjemalcem ponuja tisto kar potrebujejo. To je podjetje, ki izdeluje takšne izdelke, ki so prilagojeni potrebam odjemalcev.
Ključne besede: odjemalci, USOMID, ustvarjalnost, invencija, inovacija, inovacijski management.
Objavljeno: 21.10.2013; Ogledov: 610; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (763,77 KB)

10.
POMEN INOVACIJ ZA PODJETJE X
Tomaž Korpar, 2013, diplomsko delo

Opis: Ustvarjalnost in kreativnost sta predpogoja za ustvarjanje novih idej in rešitev na različnih področjih poslovanja. Z ustvarjanjem obetavnih oziroma potencialnih idej pridemo do invencij, ki so prva točka v invencijsko – inovacijskem procesu. Razvoj invencije v inovacijo je dolga in zapletena pot, ki zahteva veliko naporov in vlaganj. Invencija postane inovacija, ko je razvita do tiste stopnje, ko jo je mogoče tržiti. To pomeni, da jo kupci sprejmejo in kupijo, s tem pa prinesejo koristi avtorjem. Vmesna faza med invencijo in inovacijo je razložena s pojmom potencialna inovacija, ki pa se v nekaterih virih ne uporablja, kar lahko privede do napačnega dojemanja pojma inovacija. Potencialna inovacija je invencija, ki že vsebuje elemente, potrebne za uporabo in trženje, ni pa še našla svojih ciljnih skupin. Spodbujanje inovativnosti je mogoče s tehnikami generiranja idej, ukrepi, ki vzpostavljajo inoviranju naklonjeno okolje in uvajanjem inovacijske kulture v poslovanje. Zaradi svojih razsežnosti in koristi predstavlja inovativnost osnovo za napredovanje v smislu konkurenčnosti in posledično preživetje in razvoj podjetja. Naloga vodilnih kadrov in konkretno strateškega oziroma invencijsko–inovacijskega managementa v podjetju je, zagotavljanje inovativnega in ustvarjalnega delovnega okolja, v katerem se oblikujejo nove zamisli in rešitve. S primernim podpornim okoljem je nato potrebno ideje udejanjiti in poiskati odjemalce, ki so jih pripravljeni uporabljati. Ko kupci začnejo inovacije kupovati in koristno uporabljati, podjetja oziroma avtorji žanjejo svoje koristi. Z ustvarjanjem inovacij podjetja dosegajo povišanja tržnih deležev v primerjavi s konkurenti, kar jim prinaša pomembno strateško prednost in posledično večje dobičke. Inovacije prinašajo podjetjem koristi tudi z nefinančnega vidika, in sicer v obliki dobrega imena podjetja, ugleda in prepoznavnosti. Ustvarjanje inovacij je torej za podjetja, ki poslujejo na globalnih trgih, nuja in hkrati možnost postati svetovno prepoznavno, uspešno podjetje.
Ključne besede: Ideja, invencija, inovacija, ustvarjalnost, inovacijska kultura, invencijsko–inovacijski management, okolje, koristi.
Objavljeno: 23.10.2013; Ogledov: 848; Prenosov: 153 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (513,50 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici