| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Strategija modrega oceana kot sodobni podjetniški pristop k inovacijam na primeru hospitality programa nogometnega kluba Maribor
Jure Šimundža, 2024, diplomsko delo

Opis: Strategija modrega oceana se osredotoča na ustvarjanje novih tržnih priložnost in diferenciacijo, s katero podjetja presegajo obstoječo konkurenco. Ta strategija temelji na vrednostni inovaciji, pri kateri podjetja ustvarjajo dodatno vrednost za stranke, hkrati pa zmanjšuje stroške. Teorija modrega oceana spodbuja podjetja, da premikajo meje industrije in ustvarjajo nove tržne prostore, v katerih konkurenca postane nepomembna. Dober primer za implementacijo te strategije je hospitality industrija, ki se osredotoča na zagotavljanje vrhunske izkušnje za stranke, s čimer se krepi zvestoba, dolgoročni odnosi s strankami ter zadovoljstvo. Hospitality industrija je tesno povezana z ustvarjanjem edinstvenih doživetij, ki presežejo osnovno ponudbo in prispevajo k večji vrednosti storitve ali proizvoda. V diplomskem delu bomo na primeru hospitality programa Nogometnega kluba Maribor analizirali ključne elemente programa, kot so finančni učinki, obiskovalci ter zadovoljstvo strank, in preučili, kako ta program vpliva na konkurenčno prednost kluba. Prav tako bomo raziskali, kako je strategija modrega oceana prispevala k razvoju programa, ter naredili SWOT-analizo. Na podlagi podatkov in analize bomo podali priporočila za nadaljnji razvoj hospitality programa, s ciljem povečati njegovo uspešnost in trajnost.
Ključne besede: strategija modrega oceana, vrednostna inovacija, hospitality industrija, diferenciacija, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 21.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

2.
Inovacije poslovnih modelov v avtomobilski industriji
Matic Buzeti, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje ene najpomembnejših transformacij v sodobni avtomobilski industriji – prehoda na električna vozila in trajnostno mobilnost. Avtomobilska industrija se sooča z velikimi pritiski za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, zaradi česar so proizvajalci avtomobilov prisiljeni spremeniti svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni in relevantni na trgu. V tem kontekstu smo v tem delu preučili podjetje Volkswagen, enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, ki se je prav tako znašel na tej prelomni točki. Volkswagen se je po tej točki znašel na položaju, kjer je bila sprememba nujna za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov in izboljšanje svoje tržne pozicije. Podjetje se je odzvalo z ambiciozno strategijo prehoda na električna vozila, ki vključuje visoke investicije v raziskave in razvoj, vzpostavitev gigatovarn za proizvodnjo baterij ter preoblikovanje svoje ponudbe vozil. V središču te strategije je bila uvedba serije električnih vozil ID, ki so ključnega pomena za prihodnjo rast in uspešnost podjetja. V raziskavi smo analizirali, kako so te inovacije v poslovnem modelu vplivale na Volkswagnovo konkurenčnost, finančne kazalnike in tržni položaj. Ugotovili smo, da je podjetje s temi spremembami ne le uspelo obdržati svojo tržno pozicijo, temveč jo je tudi okrepilo, kar se kaže v povečanju prodaje električnih vozil, izboljšanju bruto marže. Prehod na trajnostno mobilnost je Volkswagnu omogočil, da se prilagodi novim tržnim razmeram in se postavi kot pionir na področju trajnostnih tehnologij. Diplomsko delo prav tako opozarja na nekatere ključne izzive, s katerimi se Volkswagen in širša avtomobilska industrija soočata pri tem prehodu. Mednje sodijo visoki stroški prehoda na nove tehnologije, negotovosti glede prihodnje regulative ter potreba po hitrem prilagajanju na digitalizacijo in avtonomno vožnjo. Kljub tem izzivom delo izpostavlja, kako lahko podjetja z inovativnimi poslovnimi modeli ne le preživijo, temveč tudi uspevajo v dobi disruptivnih sprememb.
Ključne besede: Poslovni model, inovacija, Volkswagen, avtomobilska industrija
Objavljeno v DKUM: 10.09.2024; Ogledov: 83; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
Dejavniki za uspeh inovacij in intelektualna zaščita : magistrsko delo
Jan Mlakar, 2021, magistrsko delo

Opis: V Magistrskem delu so predstavljeni dejavniki za uspeh inovacije in razčlenitev pomembnih tehnik in orodij za uspešno implementacijo le-teh v podjetju. Sledi razčlenitev intelektualne lastine in podrobnejši opis industrijske lastnine, ki zajema patent, model, znamko in geografsko označbo, prav tako je predstavljena pomembnost intelektualne lastnine v Evropi. V drugem delu je poudarek na patentni zaščiti produkta v praksi, ki vključuje predstavitev realnega izdelka in dodelitev tipa intelektualne zaščite izbranemu izdelku, prav tako so zajeti vsi koraki od ideje do faze lansiranja izdelka na trg. Raziskovalni del se zaključi z ekonomiko izdelka oziroma skupnimi stroški, ki se pojavijo med procesom snovanja, proizvodnje in zaščite izdelka.
Ključne besede: upravljanje znanja, intelektualna zaščita, inovacija, patent, proces intelektualne zaščite
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 1020; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

4.
Patentni sistem na kitajskem: primer podjetja huawei
Manca Lukan, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v živahni in kompleksni globalni skupnosti, kjer inovacije predstavljajo glavno nalogo človeštva skozi zgodovino. Družba v kateri živimo, je vse bolj odvisna od inovacij. Dandanes intelektualna lastnina pridobiva vse večji pomen, zato so nenehna prizadevanja na področju novih odkritij ostala nepogrešljiva za izboljšanje kakovosti življenja in preživetja. Na globaliziranem trgu so patenti pomembna gonilna sila inovacij in rasti. V magistrski nalogi bomo prikazali patentni sistem na Kitajskem, saj je Kitajska ena izmed največjih gospodarstev na svetu in je pred kratkim postala vodilna sila na področju inovacij. Doživela je izjemno gospodarsko rast, tehnološko napredovala in kar najbolje izkoristila svojo geopolitiko. Inovacije pod vodstvom državne reforme na področju znanosti in tehnologije so vzpostavile makroekonomsko okolje, ugodno za znanost in tehnologijo. Podjetja so se zanimala za vladne pobude in začela veliko vlagati v razvoj, kar je povzročilo povečanje v neposredne tuje naložbe. Kitajska ima popoln pravni sistem za zaščito pravic intelektualne lastnine. Pravo o intelektualni lastnini določa pravne odgovornosti vseh, ki kršijo zakon, vključno s civilno odgovornostjo, kazensko odgovornostjo in izpostavljenostjo upravnim sankcijam. V magistrski nalogi se bomo navezovali na kitajsko podjetje Huawei. V zadnjih letih je bilo slednje izjemno znanstveno usmerjeno v raziskave in razvoj visokotehnološke industrije. Ob ustanovitvi so razvili sistem intelektualne lastnine v podjetju, ki spoštuje znanje, pripisuje pomen znanosti in spodbuja tehnološki napredek. Ta sistem je postavil temelj celotni industrijski verigi tehnološkega razvoja, katerega dosežki so pritegnili pozornost po vsem svetu. V podjetju Huawei spodbujajo pomembne investicije, tako da vsako leto vložijo več kot 10% prihodka v raziskave in razvoj. Huawei je dober primer, ki dokazuje, da se je neprekinjeno vlaganje družbe v inovacije nasploh do zdaj izplačalo. Da bi izboljšali svoj položaj na trgu je podjetje ustanovilo raziskovalni program za inovacije, imenovan (HIRP). Ta program ponuja možnosti financiranja vodilnim univerzam in raziskovalnim inštitutom, ki izvajajo inovativne raziskave.
Ključne besede: patent, patentni sistem na Kitajskem, Huawei, odprta inovacija, HIRP, intelektualna lastnina.
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 937; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
Pot od invencije do inovacije in pomen inovacij za podjetje x
Nastja Đačić, 2021, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta bo izhodišče predstavljala pot nastanka invencije do nastanka inovacije in s tem povezan invencijsko-inovacijski proces. Na podlagi opredeljenih osnovnih pojmov bomo spoznali celotno pot do nastanka inovacije in s kakšnimi odpori ter ovirami se podjetja na tej poti soočajo. Spoznali bomo, kako pomembna je inovativnost za podjetja in celotno gospodarstvo ter kakšne koristi prinašajo inovacije. V raziskovalnem delu bomo na podlagi izbranega podjetja opredelili inovacijsko dejavnost v podjetju in predstavili, kako podjetje spodbuja ter motivira zaposlene k inovativnosti. Brez inoviranja podjetja v današnjem svetu praktično ne morejo več preživeti. Inoviranje prinaša napredek, družbeno blaginjo in odpira nova delovna mesta. V izbranem podjetju se zavedajo, da je pomembno, da so njihovi zaposleni inovativni, inovativnost pa je bila že od nekdaj temeljna značilnost podjetja, zato si je vodstvo vedno prizadevalo za to, da postane značilna kultura tudi vseh zaposlenih.
Ključne besede: ustvarjalnost, ideja, invencija, inovacija, inovativnost, novost
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 1387; Prenosov: 279
.pdf Celotno besedilo (735,27 KB)

6.
Iskanje, zbiranje in ocenjevanje idej v povezavi s crowdsourcingom in odprtim inoviranjem : magistrsko delo
Marko Berdnik, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan proces od iskanja idej skozi zbiranje le-teh do njihovega končnega ocenjevanja in izbora najboljše ideje. V delu sta opisana tudi odprto inoviranje in množično izvajanje, katerih uporaba se vedno bolj širi po večini podjetij, saj pripomoreta k reševanju problemov in iskanju idej ter rešitev v širšem krogu, ne le znotraj posameznih podjetij. Predstavljenih je nekaj platform, katere je mogoče uporabiti v Evropi za pospešeno financiranje, iskanje idej, rešitev, predlogov itd. Prav tako magistrsko delo zajema tudi menedžment človeških virov, kateri je neizbežen za vsa podjetja, katera želijo rasti in ostati konkurenčna na trgu.
Ključne besede: ideja, inovacija, odprto inoviranje, crowdsourcing, menedžment človeških virov
Objavljeno v DKUM: 10.05.2021; Ogledov: 1256; Prenosov: 317
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

7.
Inovacijske mreže – uspešne inovacije : magistrsko delo
Klemen Kos, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo na kratko opisali invencijo, inovacijo in trajnostni razvoj. Nato se bomo podrobneje osredotočili na inovacijske mreže, tako po svetu kot tudi v Evropi. Prav tako bomo podrobneje opisali množično zbiranje idej in množično financiranje. Predstavili bomo analizo potenciala inovacijskih mrež, množičnega zbiranja idej ter množičnega financiranja, zraven pa podali osebni komentar, kako se naj naše okolje uspešno vključi v uporabo teh metod. Ugotovili smo, da se v Evropi inovacijske mreže na področju množičnega zbiranja idej in množičnega financiranja pospešeno ustanavljajo.
Ključne besede: Inovacija, inovacijske mreže, množično zbiranje idej, množično financiranje
Objavljeno v DKUM: 03.05.2021; Ogledov: 1120; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

8.
Inovacijski management in trajnostni razvoj usmerjen v ponovno uporabo izdelka na projektu howerchair v sklopu eps : magistrsko delo
Rok Lapornik, 2021, magistrsko delo

Opis: Preden lahko pomislimo na uresničitev katere izmed inovacijskih idej, ki se nam je porodila, moramo najprej preveriti, v kaj se spuščamo in se vprašati o naši končni želji. Potrebno je začeti počasi in trdno graditi idejo, ki jo na podlagi celotnega znanja za nameček še poskušamo trajnostno dodelati, kar je v zadnjem času ključ do uspeha, saj brez trajnosti enostavno ni mogoče doseči vseh standardov in želja kupcev. Prvi del magistrskega dela obravnava teoretično ozadje inovacijskega managementa in trajnostnega razvoja, v drugem delu pa sledi prikaz projekta Howerchair (invalidski voziček z električnim pogonom preko naprave Hoverboard), v katerem sem sodeloval v sklopu evropskega projektnega semestra EPS. S preučevanjem inovacijskega managementa in trajnosti lahko na podlagi raziskav in rezultatov vidimo tesno povezanost, še posebej v zadnjem obdobju. Končni uspeh projektov temelji predvsem na dobri raziskavi z vključevanjem čim večjega števila virov, kjer imamo točno določen cilj, tega pa poskušamo doseči z uporabo različnih metod, ki nas prisilijo k trajnosti in inovativnosti. Projekt Howerchair je tesno povezan z osnovami raziskav trajnosti in inovativnosti, poleg tega pa daje še veliko pozornost na krožno gospodarstvo, ki postaja iz dneva v dan pomembnejše za pravi uspeh z izumi in za našo lepšo prihodnost na Zemlji. Delo predvsem stremi k poudarjanju pomembnosti dejstev, postopkov in metod, ki so bili s strani mnogih raziskovalcev in inovatorjev predolgo zapostavljeni.
Ključne besede: Inovacija, trajnostni razvoj, napredek, projekt, razvoj novega izdelka, inovacijski vektor
Objavljeno v DKUM: 12.04.2021; Ogledov: 994; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

9.
Obvladovanje tveganj pri procesih inoviranja
Rok Žagar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo analizirali tveganja, s katerimi se lahko srečajo podjetja, prav tako pa smo se osredotočili tudi na inovacije oziroma nove pristope, ki jih lahko podjetja vgradijo v svoj poslovni cikel. Zaradi vedno večje konkurenčnosti postaja to čedalje pomembnejše. Zavedati se je treba, da tveganj ni možno povsem odpraviti. V interesu podjetij je, da se tveganja pravočasno zaznajo, obvladujejo oziroma znižujejo ter ohranjajo na najmanjši možni stopnji. Za ohranjanje njihove nizke stopnje pa so potrebne nenehne investicije, kar pa je lahko zelo zapleteno in dolgotrajno. V empiričnem delu smo predstavili podjetje EMO-Orodjarna d. o. o. Naredili smo pregled in analizo njegovih najpomembnejših tveganj ter jih vgradili v invencijsko-inovacijski proces. Podjetje se zaradi pojava konkurence na tujih, manj razvitih trgih in posledično trgih z nižjimi cenami stalno trudi ohranjati svojo konkurenčnost. Vzdržuje jo z nenehnimi investicijami v boljše tehnologije ter z izboljševanjem oz. vzdrževanjem kvalitete svojih izdelkov. Vse to ohranja njegovo dobro ime med kupci.
Ključne besede: tveganje, obvladovanje tveganja, inovacija, inoviranje, proces inoviranja
Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 940; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (588,80 KB)

10.
Uvajanje inovacijskega menedžmenta v veliko podjetje : magistrsko delo
Jurica Jurčec, 2020, magistrsko delo

Opis: Prispevek inovacij k gospodarski rasti je ena njihovih glavnih prednosti. Z enostavnejšimi besedami, inovacije lahko povečajo produktivnost, tj. z enakimi viri dosežejo boljše rezultate. Povečanje produktivnosti proizvede več blaga in storitev in vodi v gospodarsko rast. Ker so podjetja v zasebni lasti eno glavnih gonilnih sil gospodarstva, ustvarjanja delovnih mest in rasti proizvodnje in potrošnje, lahko rečemo, da inovacije s podjetništvom poganjajo nacionalno in svetovno gospodarstvo. Potrošniki in podjetja imajo zaradi inovacij in rasti produktivnosti številne prednosti. Zaradi rasti produktivnosti naraščajo tudi plače delavcev. Delavci imajo več denarja, s katerim kupujejo več blaga in storitev. Hkrati se povečuje dobičkonosnost podjetij, kar jim omogoča, da več vlagajo in zaposlujejo več delavcev. Strukturni ukrepi za spodbujanje inovacij vključujejo povečanje porabe za raziskave in razvoj, vlaganja v izobraževanje ter olajšanje zagona podjetij in zapustitev trga v primeru neuspeha. Poleg tega lahko podjetja spodbujajo inovacije z vlaganjem v zaposlene in lastnimi raziskovalnimi in razvojnimi dejavnostmi. Inovativnost je ključni element podjetništva, zato morajo podjetja nenehno inovirati svoje poslovanje, da se izognejo zastoju in izpadom. Vzročne povezave med inovacijami, podjetništvom in gospodarskim razvojem je treba skrbno analizirati in nadzorovati ob upoštevanju vseh okoliščin v danem času. Posledično pridemo do problema in teme magistrskega dela, ki je uvedba menedžmenta inovacij v velikem podjetju. Z uvedbo upravljanja inovacij poskušamo spremljati in analizirati sam inovacijski proces. V tem prispevku bo predstavljeno orodje za merjenje inovacijske zmogljivosti iScan in smernice za uvedbo menedžmenta inovacij na primeru podjetja Tehnix d.o.o.
Ključne besede: merjenje inovacijske sposobnosti, uvajanje inovacijskega menedžmenta, inovacija, iSCAN, Tehnix d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 06.10.2020; Ogledov: 862; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici