| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 85
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Motivacija za inoviranje v gospodarskih družbah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Vladimir Kozar, 2006, diplomsko delo

Ključne besede: invencija, inovacija, motivacija
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 2087; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (428,60 KB)

3.
PRENOVA PROIZVODNEGA PROCESA
Barbara Konjiček, 2009, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v današnjem času vsakodnevno srečujejo z prenovo poslovanja ali vsaj z prenovo proizvodnega procesa. Soočena so z neusmiljeno konkurenco, ki jih sili ne samo ohranjati konkurenčen način poslovanja z namenom obdržati se na tržišču, pač pa tudi nenehno izboljševati svoje poslovne modele s pomočjo prenove poslovnih procesov, zniževati stroške in optimizirati izkoriščanje svojih virov. V proizvodnih podjetjih je ključnega pomena tehnologija, ki se vedno hitreje razvija in zato morajo podjetja uvajati organizacijske spremembe za svoj obstoj, kar pomeni, da morajo zmerom opravljati prenavljanje svojega poslovanja oziroma prenavljati svoje proizvodne procese. Vse večjega pomena je čim boljše obvladovanje in izkoriščanje informacijske tehnologije v svojem poslovanju.
Ključne besede: Prenova poslovanja Prenova proizvodnega procesa Reorganizacija Inovacija Nosilci poslovnih procesov
Objavljeno: 12.06.2009; Ogledov: 1824; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

4.
INOVATIVNI PRISTOP ŠIRJENJA DEJAVNOSTI V PREŠERNOVEM GLEDALIŠČU KRANJ
Jure Šprajc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi prikazujemo inovativni pristop v javnem zavodu, in sicer v našem primeru je to Prešernovo gledališče Kranj. Predvsem gre za začetno inovativno mišljenje, ki prinaša dokončno obliko neke inovacije. Inovacijski management se od rutinskega razlikuje po tem, da gre za odkrivanje, razvijanje in uveljavljanje novosti, ne pa utečene vsakodnevne, ponavljajoče se prakse – rutine. Oboje je pomembno – tako novosti, ki postanejo inovacije, in tudi rutine, ki skozi čas nastajajo iz inovacij. Okolje, potrebe ljudi in poslanstvo kulturnih ustanov se spreminjajo. V času, ki ga živimo, prehajamo na nove oblike sodelovanja, širjenja in mišljenja. In tako vam v naši diplomski nalogi prikazujemo ravno to, kako v inovativnem smislu ustvariti dodano vrednost. V literaturi in znanosti se o inovacijah v neprofitnih organizacijah malo piše in govori. Inovacije je lažje obravnavati pri eksaktnih vedah, ki temeljijo na tehnološko industrijskih vsebinah. Kljub temu lahko rečemo, da inovacije v neprofitnih organizacijah obstajajo, a jih na žalost včasih sploh ne opazimo. V nadaljevanju diplomskega dela bomo nazorno prikazali proces od ustanovitve društva in vse do uspešnega delovanja. Predstavili bomo neko verigo inovacij, ki jo slovensko kulturno-umetniško področje ne pozna in mu je tuja. Gre za prikaz ustanovitve društva, ki temelji na privabljanju novih obiskovalcev brez dodatnih stroškov, ki bi bremenili gledališča. Z inovacijo si preučevani javni zavod ustvarja prepoznavnost in si širi repertoar in tako prehaja iz oklepa svojega standardnega poslanstva – igranja gledaliških predstav. S svojim novim pristopom ponuja raznovrstni repertoar v vseh oblikah kulturno-umetniškega področja. Na podlagi opisa našega dela nam bo ta diplomska naloga koristila kot dokument in arhiv za preteklo delo ter kot strategija za prihodnost.
Ključne besede: - inovacija - invencija - organizacija - društvo - kultura - gledališče
Objavljeno: 16.07.2009; Ogledov: 1725; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

5.
OCENA PODPORNEGA OKOLJA IN INOVATIVNOSTI PODJETIJ NA KOROŠKEM
Saša Podrzavnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Inovativnost je pogoj za uspešno poslovanje podjetja na sodobnem trgu nepopolne konkurence. Pomembno je spodbuditi večje zanimanje za podjetništvo in inoviranje tudi v takšnih regijah, kot je Koroška. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti povezavo v opredelitvi inovativnosti pri podjetjih in podpornih institucijah ter proučiti, kako posamezne podporne institucije podpirajo podjetja na Koroškem. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnih vprašalnikov za podjetja in posebej za podporno infrastrukturo. Ugotovljeno je bilo, da se podjetja na Koroškem zavedajo pomena inovativnosti, čeprav menijo, da je slabo razvita. Podjetja premalo spodbujajo svojo inovativnost v sodelovanju s podpornim okoljem, kar je posledica slabe prilagojenosti podpornih institucij podjetjem, nepoznavanja njihovih potreb in vizij glede razvoja. Predstavniki koroške ekonomske infrastrukture se zavedajo svojih pomanjkljivosti, čeprav rešitve za boljšo inovativnost ne vidijo v večji prisotnosti tovrstnih organizacij.
Ključne besede: Invencija, inovacija, invencijsko-inovacijski proces, inovacijski management, podporno ekonomsko okolje, raziskava inovativnosti.
Objavljeno: 26.02.2010; Ogledov: 2195; Prenosov: 278
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

6.
ISKANJE POTENCIALOV ZA IZBOLJŠAVE SKOZI SISTEM KAKOVOSTI NA PRIMERU PODJETJA ECOLAB
Tamara Kermavc, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo smo razdelili na tri dele. V prvem delu naloge smo predstavili sistem kakovosti ISO 9001:2008. V tem poglavju smo podrobneje predstavili standard ISO 9001:2008; kaj standard je, zakaj se uporablja, katere so spremembe tega novega standarda, katere zahteve vsebuje ter katere so njegove prednosti in slabosti. Standard ISO 9001:2008 so pripravili z namenom, da bi podrobneje pojasnili zahteve standarda ISO 9001:2000. Standard ISO 9001:2008 je splošen in uporaben za vse vrste organizacij, uporabljajo pa ga organizacije, da bi izboljšale zadovoljstvo odjemalcev. V drugem delu smo opisali iskane potenciale oziroma potencial notranjih presoj, potencial vodenja inovacijskih predlogov, potencial spoznanj drugih sistemom vodenja — metodo 20 ključev in metodo 6 sigma, potencial voditeljstva in razvoja kadra ter potencial izboljšav procesov. V tem delu smo vsak potencial podrobno opisali in predstavili njegovo uporabo v organizaciji ter kako je povezan s standardom ISO 9001:2008. V zadnjem, tretjem delu diplomske naloge smo se osredotočili na praktični del, ki zajema kako v podjetju Ecolab izkoriščajo in uporabljajo potenciale za izboljševanje skozi sistem kakovosti. Pri pisanju diplomske naloge je bila na začetku postavljena trditev, ki smo jo skozi nalogo v tretjem delu dokazovali. Na koncu nam je uspelo dokazati, da lahko z uvedbo identificiranih potencialov v nalogi, dosežemo pomembnejše izboljšanje poslovanja podjetja.
Ključne besede: standard ISO 9001:2008, notranja presoja, inovacija, sistem 20 ključev, sistem 6 sigma, voditeljstvo, razvoj kadra, prenova poslovnih procesov
Objavljeno: 21.05.2010; Ogledov: 1950; Prenosov: 342
.pdf Celotno besedilo (826,28 KB)

7.
VPLIV INOVACIJE IZDELKA NA PODJETJE VINA STEYER
Blaž Edšidt, 2009, diplomsko delo

Opis: Preživeti na trgu, ki je poln konkurence in sive ekonomije, je v današnjem času težko. Podjetja se morajo zavedati, da ni namen samo preživeti na trgu, ampak je potrebno živeti trg. Za to je pomembno, da znamo sprejemati razlike, spremembe in postavljati nove metode dela. Razvoj in obstoj podjetja je odvisen od inoviranja in sprejemanja dejanskega stanja. Pomembno vlogo pri vsem tem imajo inovacije, ki so glavni dejavnik sprememb v podjetju in na trgu. Težave se pojavljajo tudi pri samem financiranju inovativnih podjetij, zato je večina primorana najemati kredite, kar pomeni večje stroške. Moje mnenje je, da bi država morala nameniti več posluha za inovativna podjetja, saj imam občutek, da gleda nanje kot »mačeha«. Proces od ideje do inovacije je vse prej kot enostaven, saj ga prepleta veliko ovir, odporov in finančnih vrzeli. Pomembno je, da se v podjetju zavedamo pomena inovacij in to zavedanje širimo ne samo v sosednjo pisarno ampak med vse zaposlene v podjetju, saj je ključnega pomena to, da širimo in ustvarjamo inovativno delovno okolje, ki je pogoj za nastajanje novih zamisli. Za realizacijo inovacije je potrebno veliko različnih faz, ki ne zajemajo samo poti od ideje do inovacije, ampak tudi analize, teste, poizkuse, strategije, postavljanje ciljev, uvajanje inovacije na trg in njena analiza. Ko je invencija pripravljena, jo damo v uporabo, nato pa spremljamo odzive uporabnikov in trga. Uporabniki in trg so glavni vir povratne »feedback« zveze, ki nam pove ali je postala inovacija ali ne. Če je postala inovacija, pomeni to za podjetje uspeh, uresničitev ciljev, konkurenčno prednost, večji dobiček, prepoznavnost in ugled. Lahko trdim, da so inovacije nuja v sodobnem gospodarstvu. Nove rešitve lahko veliko pripomorejo, olajšajo delo, pritegnejo nove odjemalce in dobavitelje, ter širijo ustvarjalni duh v domačem ali podjetniškem okolju.
Ključne besede: Invencija, inovacija, inovacijski proces, financiranje inovacijskih podjetij, lastni kapital, tuji kapital, Vina Steyer, stekleni zamašek.
Objavljeno: 30.11.2009; Ogledov: 2457; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (6,31 MB)

8.
INOVATIVNE TEHNOLOGIJE PRIDOBIVANJA ELEKTRIČNE ENERGIJE IZ OBNOVLJIVIH VIROV
Marko Kores, 2009, diplomsko delo

Opis: Globalne vremenske spremembe, nova zakonodaja, strmenje k čistejšim in okolju prijaznim tehnologijam so in bodo pripomogle k razvoju inovativnih izdelkov pridobivanja energije iz OVE. Pričakovati je, da se bodo cene tehnologij nižale. Prav tako bo Evropska unija namenjala vedno več denarja za raziskave in razvoj na tem področju. V Sloveniji s finančnimi sredstvi spodbujajo gradnjo sončnih elektrarn Eko sklad, Ministrstvo za kmetijstvo, država s fiksnimi odkupnimi cenami električne energije. Evropska unija strmi k zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov, pri čemer bodo velik doprinos k zmanjšanju prinesle tehnologije koriščenja OVE. Plan Evropske unije je do leta 2020 pridobiti 20% energije iz OVE. V Sloveniji bi naj do leta 2020 pridobili 25% vse energije iz OVE. Ker je podjetij, ki ponujajo gradnjo sončnih elektrarn vedno več je pomembno, da podjetja pri zadržanju in večanju tržnega deleža uporabljajo nove — inovativne izdelke.
Ključne besede: Invencija, inovacija, eko inovacija, obnovljivi viri, finančne spodbude EU in Slovenije, Enersis d.o.o.
Objavljeno: 04.06.2010; Ogledov: 2319; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

9.
RAZVOJ ORODJA ZA UPRAVLJANJE IDEJ
Žiga Mravlje, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili osnovne koncepte inovacijskih strategij ter vire, ki pogojujejo obstoj inovacij. Poleg tega so bili predstavljeni tudi vzorci za uspešno inoviranje ter obstoječi sistemi, ki omogočajo sodelovanje na konceptih idej ter informatizacijo le-teh. V delu smo se spoznali z novostmi, ki jih prinaša ogrodje .NET 3.5, specifično z Windows Presentation Foundation ter Windows Communication Foundation. Z namenom izboljšanja pomanjkljivosti obstoječih sistemov smo v okviru diplomskega dela zasnovali in razvili prototip sistema, ki omogoča uporabniku prijazno sodelovanje pri ustvarjanju novih idej.
Ključne besede: ideja, inovacija, informacijska podpora, podpora procesom, spletna storitev, izobraževanje, ogrodje .NET, WPF, WCF
Objavljeno: 16.11.2009; Ogledov: 1903; Prenosov: 118 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

10.
USTVARJALNOST IN INOVATIVNOST KOT POGOJ ZA PREMAGOVANJE GOSPODARSKE KRIZE
Marko Esih, 2009, diplomsko delo

Opis: Ustvarjati in biti ustvarjalen. Samo to je pot, ki bi jo morala podjetja imeti. Brez ustvarjanja tudi ni idej, ki pripeljejo do inovacij. Inovacije pa so nujne za preživetje podjetja. Pri tem je pomembna ustvarjalna svoboda. Tako se včasih pojavi težava, da družba ni spodbujevalno naravnana in tako za ustvarjalca ni pozitivna in ga zavira pri ustvarjalnosti ter iskanju idej. Poznane so štiri značilne faze pri nastajanju ideje. To so: priprava, inkubacija, razsvetlitev in preverjanje. Pri iskanju idej si lahko pomagamo z mnogimi tehnikami ustvarjalnega mišljenja. Pomembno je vedeti, da tehnike ustvarjalnega mišljenja nikogar ne naučijo producirati idej. Pomagajo pa tistim, ki jih imajo v sebi, da jih spravijo na plano. Tako so tehnike lahko pisne ali ustne, skupinske ali individualne. Vse ideje, ki jih dobimo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja pa niso koristne. Tako si pomagamo z raznimi metodami oz. tehnikami izbora idej. Te nam pomagajo, da se lažje odločimo ali je ideja za podjetja primerna ali ni. Ali bo podjetje imelo korist od nje ali ne. Pot nas potem pripelje do invencije, ki še ni inovacija je pa nujna na poti do inovacije. Slednji termin lahko uporabimo šele takrat, ko se je ideja razvila do te meje, da postane koristna avtorju ter ostalim odjemalcem katerim je namenjena. Pomembno je torej, da jo uporabniki sprejmejo. Avtorju pa mora prinašati neko korist. Čas gospodarske krize, ki je zajel celoten svet, je še bolj izpostavil besedo ustvarjalnost in inovativnost. Pričakovano jo imamo tudi v Sloveniji. Evropska Unija je zato sprejela sveženj ukrepov za reševanje gospodarstva. Slovenija je potem pripravila nacionalni načrt reševanja domačega gospodarstva, ki med drugim predvideva tudi izboljšanje inovativnosti ter razvoja. Mnogi pa menijo, da sta ustvarjalnost ter inovativnost neupravičeno zapostavljeni.
Ključne besede: Ustvarjalnost, ideja, tehnike ustvarjalnega mišljenja, inovativnost, invencija, inovacija, gospodarska kriza.
Objavljeno: 24.05.2010; Ogledov: 3064; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici