| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 91
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Dobre prakse pri horizontalnem razširjanju kompleksnih informacijskih rešitev
Uroš Zagoranski, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučili področje horizontalnega razširjanja kompleksnih informacijskih rešitev, pri tem pa se osredotočili na najaktualnejše tehnologije, kot so Docker, Podman in Kubernetes. Analizirali in opredelili smo, kaj informacijsko rešitev definira kot kompleksno, in podrobno opisali posamezne komponente, ki jo sestavljajo. Iz znanih primerov uporabe smo izpeljali seznam najpogostejših napak in opozoril, hkrati pa oblikovali kontrolni seznam za dosego horizontalno razširljive informacijske rešitve. Pripravljen kontrolni seznam smo v sklopu študije primera aplicirali v realno informacijsko rešitev in rezultate obremenitvenega testa, izvedenega na implementirani informacijski rešitvi, primerjali z rezultati obremenitvenega testa informacijske rešitve, ki kontrolnega seznama ni upoštevala. Na koncu smo izvedli še anketo, s katero smo pri inženirjih s področja računalništva in informatike pridobili širše mnenje o pripravljenem kontrolnem seznamu. Cilji magistrskega dela so bili natančna opredelitev termina kompleksna informacijska rešitev, pregled aktualnih tehnologij na področju horizontalnega razširjanja, priprava seznama napak in opozoril, priprava kontrolnega seznama za horizontalno razširljivo informacijsko rešitev in ovrednotenje uporabnosti kontrolnega seznama pri implementaciji kompleksne informacijske rešitve v simuliranem okolju z visokimi obremenitvami.
Ključne besede: horizontalna razširljivost, Kubernetes, kompleksne informacijske rešitve, zaledni sistem, kontrolni seznam
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 302; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

2.
Informacijske rešitve pri odkrivanju finančnih prevar
Nina Vita Zidarič, 2023, magistrsko delo

Opis: Tehnološki napredek je nedvomno spremenil način opravljanja bančnih storitev, saj ponuja udobje, učinkovitost in razširjene funkcije. Vendar pa je tehnologija poleg prednosti prinesla tudi precejšnje zaplete, ki jih morajo banke obvladovati. Naša naloga se osredotoči na informacijske rešitve za odkrivanje finančnih goljufij prevar, ki imajo ključno vlogo v zagotavljanju stabilnega bančnega okolja. V današnjem digitalnem okolju, v katerem bančne transakcije potekajo preko spleta, kršitve varnosti podatkov pa predstavljajo velika tveganja, so zanesljive rešitve za odkrivanje goljufij bistvenega pomena za banke, da zagotovijo varnost in celovitost svojega poslovanja. Te rešitve uporabljajo najsodobnejše tehnologije, kot so podatkovno rudarjenje, strojno učenje in umetno inteligenco, za analizo velikih količin finančnih podatkov in prepoznavanje vzorcev, ki kažejo na goljufivo ravnanje. S spremljanjem transakcij v realnem času in povezovanjem več virov podatkov te rešitve bankam omogočajo hitro odkrivanje sumljivih dejavnosti in sprejemanje potrebnih ukrepov za zmanjšanje morebitnih izgub. Poleg tega vključujejo napredno analitiko za prepoznavanje zapletenih vzorcev goljufij in prilagajanje razvijajočim se taktikam goljufij. Ključni vidik teh rešitev je tudi skladnost z bančnimi regulacijami, ki pomagajo bankam upoštevati predpise in zahteve za poročanje ter zagotavljajo preglednost in odgovornost. Z uvedbo informacijskih rešitev za odkrivanje finančnih goljufij se lahko banke proaktivno borijo proti finančnim goljufijam, ščitijo premoženje strank ter ohranjajo zaupanje svojih strank. S pomočjo obstoječe literature smo zasnovali konceptualno zasnovo informacijskega orodja, ki izhaja iz tehnike nadzorovanega učenja za odkrivanje transakcijskih prevar s kreditnimi karticami.
Ključne besede: Informacijske rešitve, bančni sektor, informacijski sistem, finančne prevare, sistem za odkrivanje goljufij, kreditne kartice
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 167; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

3.
Raziskovanje dejavnikov uspešne uporabe celovitih informacijskih rešitev
Simona Sternad Zabukovšek, Samo Bobek, 2014, pregledni znanstveni članek

Opis: Celovite informacijske rešitve (ERP) so kritični IS današnjih organizacij, ki rešujejo problem povezovanja informacij iz različnih virov okolja organizacije v realnem času za vse zaposlene in partnerje organizacije. Vendar rešitve ERP prinašajo organizacijam koristi samo do mere, do katere jih uporabniki sprejmejo in uporabljajo pri svojem vsakodnevnem delu. Da bi izboljšali učinkovitost in uspešnost uporabe rešitev ERP, morajo organizacije raziskati dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov. Med modeli, ki se osredotočajo na vedenjske vidike uporabnikov in proučujejo dejavnike, ki vplivajo na uspešno sprejetje in uporabo IT/IS pri posameznikih, se največ uporablja model sprejetja tehnologije (angl. technnology acceptance model, TAM), zato bomo v prispevku raziskali uporabo modela TAM v povezavi z rešitvami ERP.
Ključne besede: informacijska tehnologija, informacijske rešitve, informacijske storitve, modeli, ERP
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 133; Prenosov: 0

4.
OTS 2023 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : Zbornik 26. konference
2023, zbornik

Opis: V zborniku šestindvajsete konference OTS 2023 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljena nova spoznanja in trendi razvoja, vpeljave, prilagajanja ter upravljanja informacijskih rešitev, kot tudi konkretni uspešni pristopi in dobre prakse. Prispevki naslavljajo področja sodobnih arhitekturnih izzivov, klasične, generativne in globoke umetne inteligence, sodobnih spletnih ali mobilnih uporabniških vmesnikov, kot tudi tradicionalnih, brezstrežniških in decentraliziranih zalednih sistemov v oblaku. Tematike prispevkov obsegajo tudi zagotavljanje ustreznega skalabilnega okolja zanje ter avtomatizacijo testiranja, merjenje kakovosti in dostavo s proaktivnim naslavljanjem najpogostejših kibernetskih napadov. Rdečo nit prispevkov predstavljajo podatkovne tehnologije, ki so zastopane v obliki klasičnih podatkovnih baz, podatkovnih jezer ter učinkovitega zbiranja, obdelave in vizualizacije velepodatkov. Prispevki tako še naprej omogočajo boljšo povezanost IT strokovnjakov, informatikov, arhitektov in razvijalcev naprednih IT rešitev in storitev, kot tudi akademske sfere in gospodarstva.
Ključne besede: informatika, informacijske tehnologije, programsko inženirstvo, informacijski sistemi, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, arhitekture v oblaku, podatkovne tehnologije, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, metode agilnega razvoja, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost
Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 311; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (32,01 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Sprejemanje poslovnih informacijskih rešitev in digitalna transformacija v podjetjih
Simona Sternad Zabukovšek, Samo Bobek, 2023

Opis: Sprejemanje novo uvedene IT/IS s strani uporabnikov je kritično za uspešno uporabo IT/IS. V splošnem je sprejetje opredeljeno kot pozitivno dojemanje IT/IS in posledično kot pozitivna odločitev posameznikov, da jih uporabljajo. Skupno vprašanje strokovnjakov in raziskovalcev je, zakaj ljudje nekatere nove IT/IS sprejmejo bolje od drugih. Zato smo se v prvem delu knjige najprej osredotočili na bibliometično analizo znanstvenih objav s področja sprejemanja IT/IS za digitalno transformacijo. Nadalje smo izpostavili razvoj ter delitev modelov in teorij sprejetja IT/IS. Na področju razumevanja človeških vidikov uporabe IT/IS obstajajo trije pristopi, vendar smo se omeji na modele sprejetja tehnologije. V znanstveni monografiji smo raziskali in predstavili najpomembnejše modele sprejetja IT/IS. V drugem delu znanstvene monografije smo se omejili na sprejemanje poslovnih informacijskih rešitev. Glede na kompleksnost rešitev ERP in stopnjo neuspešno uvedb le-teh je bilo v preteklosti izvedenih malo študij, ki bi obravnavale sprejetje tehnologije z vidika posameznih uporabnikov in ki vključujejo več dejavnikov, ki vplivajo uporabo. To je bil osnovni problem, na osnovi katerega smo pripravili in raziskali model sprejemanja poslovnih informacijskih rešitev (ERPAM), predstavljen v tretjem poglavju znanstvene monografije skupaj s pomembnejšimi ugotovitvami, do katerih smo prišli na osnovi več kot desetletnega raziskovanja tega področja.
Ključne besede: Difuzija IT/IS, modeli sprejetja tehnologije, model TAM, model UTAUT, poslovne informacijske rešitve, celovita informacijska rešitev (rešitev ERP), model sprejemanja rešitev ERP (ERPAM)
Objavljeno v DKUM: 07.07.2023; Ogledov: 596; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (12,96 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
OTS 2022 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : zbornik petindvajsete konference, Maribor, 7. in 8. september 2022
2022, zbornik

Opis: V zborniku petindvajsete konference OTS 2022 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljene izkušnje in, skozi konkretne projekte, dokazano uspešni pristopi in dobre prakse naslavljanja arhitekturnih izzivov, povezanih z vpeljavo umetne inteligence in strojnega učenja, zasnove in vpeljave rešitev poslovne inteligence, učinkovite obdelave velepodatkov in podatkovnih tokov, apliciranja vzorcev pri zasnovi mikrostoritvenih in brezstrežniških arhitektur, uporabe zmožnosti tehnologij veriženja blokov in decentraliziranih aplikacij, digitalne preobrazbe in posodobitve IKT rešitev na osnovi funkcionalnosti, ki jih omogočajo digitalne denarnice, apliciranja agilnih metod ter izboljšanjem odzivnosti pri zagotavljanju učinkovite podpore poslovnim procesom, integracije sistemov in razvoja podpornih storitev pametnega doma, telemedicine in zelenega prehoda, razvoja in optimizacije mobilnih, spletnih in oblačnih rešitev ter uporabe sodobnih in aktualnih, tudi odprtokodnih, tehnologij pri razvoju naprednih informacijskih rešitev in storitev.
Ključne besede: informatika, informacijske tehnologije, programsko inženirstvo, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, agilne metode, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost
Objavljeno v DKUM: 07.09.2022; Ogledov: 618; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (44,60 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Pregled in primerjava orodij za vodenje razvojnega cikla informacijskih rešitev : diplomsko delo
Irem Ismail, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je namenjeno pregledu ter primerjavi orodij za vodenje razvojnega cikla informacijskih rešitev. V njem predstavimo zgodovino orodij ter upravljanje življenjskega cikla razvoja informacijskih rešitev, glavne karakteristike orodij za vodenje razvojnega cikla rešitev ter predstavitev vsakega orodja posebej z vsemi lastnostmi, prednosti ter pomanjkljivosti. Platforme tudi primerjamo z namenom ugotoviti katere so glavne razlike med orodji ter njihove podobnosti. S pomočjo ankete smo ugotovili katera orodja so najbolj razširjena med udeleženci.
Ključne besede: orodja za vodenje, informacijske rešitve, cikel, Git, repozitorij, SDLC
Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 684; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (4,94 MB)

8.
Informacijske rešitve digitalnega marketinga na primeru podjetja Kompetentnost d. o. o. : diplomsko delo
Urška Lopert, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili pojem digitalnega marketinga. Opisali smo prednosti in slabosti tovrstnega načina oglaševanja ter podali različne strategije digitalnega marketinga, ki jih uporabljajo podjetja za oglaševanje preko spleta. Za lažje razumevanje smo diplomsko nalogo pisali na primeru podjetja, ki se ukvarja z digitalnim marketingom. Prikazali smo kako v podjetju oglašujejo preko spleta, kakšne strategije uporabljajo in katere so najbolj učinkovite. Pripravili smo tudi prodajni lijak za stranko podjetja, v katerem so prikazane strategije digitalnega marketinga, ki so se v podjetju uporabile za večjo učinkovitost poslovanja. Uporabljene strategije iz prodajnega lijaka smo v empiričnem delu tudi analizirali in predstavili.
Ključne besede: digitalni marketing, prodajni lijak, merjenje uspešnosti digitalnega marketinga, informacijske rešitve
Objavljeno v DKUM: 29.03.2022; Ogledov: 1062; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

9.
Uporaba programskega jezika al v okolju microsoft dynamics 365 business central
Sara Čelan, 2021, magistrsko delo

Opis: Celovita informacijska rešitev je programska oprema, ki jo podjetja uporabljajo za upravljanje in integracijo poslovnih procesov znotraj podjetja. Dandanes podjetja nenehno iščejo načine, kako izboljšati svojo uspešnost, pridobiti poslovno prednost in ostati konkurenčen na svojem trgu. Konkurenca jih sili k temu, da čim bolj optimizirajo področja, na katerih delujejo, iščejo nove rešitve in tehnologije ter tako povečujejo pomen sodobnih informacijskih sistemov. Sodobno vodstvo se močno opira na informacije kot nujen vir za razvoj drugih virov in pridobivanje prednosti pred konkurenco. Uporaba ene baze podatkov dramatično poenostavi pretok informacij v celotnem podjetju. Celovite informacijske rešitve vključujejo več modulov, povezanih z eno centralizirano bazo podatkov. Ti moduli so: prodaja, človeški viri, finance, logistika, proizvodnja, izpolnjevanje naročil in upravljanje dobaviteljev. Celovite informacijske rešitve tako odpravljajo težave s podatki, kot so odvečnost, nedoslednost, podvojenost itn. Omogočajo tudi vpogled celo podjetje v realnem času, saj omogočajo sledenje naročil in inventarja izdelkov, avtomatizacijo naročil in plačil, nižje stroške namestitve, skrajšanje časa cikla naročil in izboljšanje upravljanja z denarnimi sredstvi. Večina podjetij, ki imajo uvedene celovite informacijske rešitve, ima višje rezultate pri odločanju in višjo kakovost sprejetih odločitev. Ena izmed teh rešitev je tudi Microsoft Dynamics 365 Business Central, ki je oblačna rešitev za mala in srednja podjetja. Microsoft uporablja Visual Studio Code kot razvojno okolje za Business Central. Visual Studio Code je bil predstavljen aprila 2015 in je brezplačen odprtokodni urejevalnik kod. Prav tako si je treba namestiti tudi programski jezik AL. Z nekaj izjemami ves razvoj aplikacij Business Central poteka v Visual Studio Code. V praktičnem delu bomo predstavili del razvoja Business Central v programskem jeziku AL. Ustvarili bomo razširitev za nadzor kakovosti, v katerem bomo ustvarili nove tabele, strani, razširitve tabel, jih med seboj povezali in prikazali končni izdelek v rešitvi Business Central.
Ključne besede: Microsoft Dynamics 365 Business Central, celovite informacijske rešitve, programski jezik AL, programiranje, oblačna rešitev.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 797; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

10.
Uporabniška izkušnja rešitve erp v javni upravi: študija primera
Maruška Dvoršak, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali, kako pomembno vlogo ima dobra uporabniška izkušnja pri uvedbi nove rešitve ERP. Ugotovili smo, da samo dobra rešitev ERP ni dovolj, da jo bodo uporabniki sprejeli, z veseljem uporabljali ter tako bili bolj učinkoviti pri svojem delu. Večina uporabnikov žal nima potrebnega predznanja. Rešitve ERP pa so velikokrat prezapletene, da bi jih običajni uporabniki znali uporabljati, zato morajo biti enostavne za uporabo. Tako smo ugotovili, da igra odločilno vlogo za učinkovito uporabo rešitev ERP dobra uporabniška izkušnja. Le-ta uporabniku lahko omogoči prijaznejšo in enostavnejšo uporabo programske opreme, ter posledično večjo učinkovitost in zadovoljstvo pri delu. V magistrskem delu smo se osredotočili na uporabniško izkušnjo rešitve ERP v javni upravi. V študiji primera smo izvedli anketni vprašalnik za ocenitev uporabniške izkušnje rešitve ERP Cadis poslovanje. Anketirali smo zaposlene enega izmed oddelkov v občini x, kjer uporabljajo rešitev ERP Cadis poslovanje.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, celovite informacijske rešitve (ERP), javna uprava, rešitev ERP Cadis poslovanje
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 675; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici