| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Zaposleni v digitalni dobi
2019

Opis: Znanstvena monografija razvija znanstveno področje kadrovskega managementa, ki v svojem izhodišču generira zaposlenega, posameznika, ki v pričakovanju novih rešitev, tehnologij in ciljev, prispevajo k realizaciji vsakdana organizacije in njenih strateških ciljev. Tehnologija, ki jo generira razvoj znanosti in stroke, nam je v danih okoliščinah marsikdaj v pomoč, marsikdaj pa tudi spotika na poti do rešitev. Zavedanje, da je razvoj organizacij na področju kadrovskega managementa doseglo skozi leta strateški pomen, kljub temu, da še mnogo organizacij to žal obravnava kot administrativno funkcijo organizacije, je korak bližje k uresničitvi temeljnega poslanstva kadrovskega managementa. Upravljanje ljudi, zaposlenih in poslušanje tistih, ki so glavno vodilo v doseganju postavljenih ciljev organizacije je nuja in neizogibno dejstvo. Na kakšen način organizacije dosegajo in presegajo tovrstne rezultate, je v rokah tistih, ki morajo/so vešči upravljanja z ljudmi. Človek je s svojim človeškim in socialnim kapitalom vedno in vselej gonilo razvoja in napredka organizacij.
Ključne besede: informacijska tehnologija, kadrovski management, proces zaposlovanja, CV-vizitka, digitalna doba, zaposlovanje, narava dela, nestandardne oblike zaposlitve, ekosistem, digitalizacija, komuniciranje, krizni manager, priložnosti za mlade, kriza, izobraževanje, informacijsko-komunikacijska tehnologija, digitalna transformacija, organizacijska kultura, GLOBE, športne organizacije, turistične organizacije, IKT, HRM
Objavljeno: 17.02.2020; Ogledov: 501; Prenosov: 85
URL Povezava na datoteko

2.
Odnos starostnikov do informacijsko-komunikacijske tehnologije
Darja Kopitar, 2019, diplomsko delo

Opis: Podobno kot druge države Evropske unije se tudi Slovenija sooča s problemom pospešenega staranja prebivalstva na eni strani in procesom digitalizacije družbe na drugi. Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju: IKT) je v Sloveniji še posebej nizka med osebami, starejšimi od 65 let, kar še poglablja starostno diskriminacijo in socialno izključenost starejših, hkrati pa izkazuje potrebo po uvedbi ukrepov za dvig digitalne pismenosti tretje generacije. Teoretični izsledki pričajo, da uporaba IKT pomembno vpliva na kakovost življenja tretje generacije, spodbuja socialno vključenost starejših in zmanjšuje starostno diskriminacijo, kar potrjujejo tudi izsledki empiričnega dela. V raziskavi smo se osredotočili na osebne pripovedi treh proaktivnih uporabnikov IKT, starejših od 65 let, in s kvalitativno metodo polstrukturiranega poglobljenega intervjuja ugotovili, da uporaba IKT pomembno vpliva na kakovost življenja v tretjem življenjskem obdobju, pa naj bo to z vidika enostavnega iskanja informacij na spletu, ohranjanja stika z bližnjimi sorodniki in prijatelji ali vzpostavljanja občutka varnosti, pri tem pa pomembno vlogo odigra predvsem medgeneracijsko zavezništvo.
Ključne besede: demografsko staranje, informacijska družba, informacijsko-komunikacijska tehnologija, starejši, vseživljenjsko učenje
Objavljeno: 16.01.2020; Ogledov: 457; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

3.
Vrednotenje prometne dostopnosti v občini Šentjur s pomočjo geografskih informacijskih sistemov
Nastja Brezovšek, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga zaobjema analizo prometne dostopnosti v Občini Šentjur s pomočjo geografskega informacijskega sistema ArcGIS. Osrednji del naloge vsebuje gradnjo prostorske podatkovne baze cestne infrastrukture v Občini Šentjur. Prostorski podatki so dopolnjeni z informacijami o omejitvah hitrosti, ki smo jih pridobili s terenskim popisom in s pomočjo orodja Google Street View. Z računalniškim orodjem SANET in ESRI podatkovne baze smo izračunali poligone dostopnosti do izbranih točk zanimanja oziroma t. i. POI (izobraževalne ustanove, knjižnice, muzeji, trgovine, zdravstvene ustanove, pošte, banke, rekreacijske površine, gasilski domovi …). Končne karte prometne dostopnosti do vseh izbranih POI v treh časovnih intervalih (5, 10 in 15 minut) prikazujejo območja z najboljšo prometno dostopnostjo v občini. Z večanjem časovnega intervala se večajo tudi poligoni dostopnosti do obravnavanih POI. Pridobljene rezultate smo oblikovali v IKT učno gradivo za pouk geografije v osnovni šoli. Učni uri, ki smo jih izvedli na osnovni šoli, sta pokazali pozitiven, a različen odziv učencev in učenk 8. in 9. razredov na obravnavano snov s pomočjo pripravljenega interaktivnega gradiva na podlagi prostorske analize prometne dostopnosti.
Ključne besede: Prometna dostopnost, promet, Šentjur, geografski informacijski sistemi, informacijska komunikacijska tehnologija, prometna infrastruktura.
Objavljeno: 11.12.2019; Ogledov: 429; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

4.
Uporaba IKT pri pouku tehnike in tehnologije
Alenka Mravljak, 2019, magistrsko delo

Opis: Informacijsko-komunikacijska tehnologija nas v današnjem času spremlja na vsakem koraku. Z njo odraščajo tudi naši učenci. Njim so IKT naprave zato še bolj blizu. Na taka dejstva moramo biti učitelji v šoli pripravljeni. Učitelji se moramo na področju uporabe IKT nenehno izobraževati. Naše okolje (domače in delovno) nam ponuja veliko izobraževalnih možnosti, le izkoristiti jih moramo. Če se izobražujemo samostojno, sta tempo in tema prilagojena učitelju. Lahko se poslužujemo seminarjev, ki so na voljo, ali pa vključujemo v projekte, ki jih razpišejo izobraževalni zavodi in ministrstvo. V okviru diplomske naloge sem poiskala, kateri seminarji in projekti so se izvajali v slovenskem izobraževalnem prostoru, in smo se jih učitelji lahko udeležili. Na spletu imamo veliko aplikacij in programov, ki se nam ponujajo v uporabo pri pouku. Izbrala sem nekaj programov, ki so za delo v razredu najbolj zanimivi. Opisala sem delo učitelja s programi in s primeri podala njihovo uporabo pri pouku tehnike in tehnologije v osnovni šoli. Nekaj programov tudi sama redno uporabljam pri pouku. Pri danih primerih sem ugotovila, da je delo v razredu z mobilnimi napravami pestro, učenci pa so aktivni pri iskanju rešitev za dane naloge. Predvidela sem, katere aplikacije so takšne, da z njimi samostojno ustvarjajo tudi učenci. Tako lahko zagotovimo, da so v učni uri vsi prisotni aktivni. Učitelj pa mora razmisliti, koliko, kdaj in kje bo omogočil učencem delo z mobilnimi napravami, saj je primarna učiteljeva skrb osvojitev učnih ciljev in standardov znanja.
Ključne besede: tehnika in tehnologija, informacijska-komunikacijska tehnologija, mobilne naprave, uporaba IKT pri pouku, uporaba mobilnih naprav pri pouku, programi pri pouku, aplikacije pri pouku.
Objavljeno: 05.03.2019; Ogledov: 670; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

5.
Poznavanje zlonamerne programske opreme in protiukrepov med devetošolci
Luka Bezgovšek, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se posveča poznavanju zlonamerne programske opreme ter poznavanju in uporabi protiukrepov med devetošolci. Danes si življenja in prostega časa ne znamo več predstavljati brez uporabe različnih elektronskih naprav, ki so postale sestavni del naših vsakodnevnih dejavnosti. Vse premalo pa se zavedamo nevarnosti, ki nas čakajo ob vsaki uporabi teh naprav. V teoretičnem delu so opisane razne nevarnosti, ki grozijo uporabnikom na spletu. Te zajemajo zlonamerno programsko opremo, ki jo napadalec namesti na žrtvino napravo, in nevarnosti, ki lahko uporabniku grozijo ob obisku spleta. Prikazani so sopreventivni in kurativni ukrepi, ki jih lahko uporabnik uporabi za zaščito pred zlonamerno programsko opremo oz. za njeno odstranitev. Poleg protiukrepov, ki jih lahko uporabnik izkoristi za svojo zaščito, so navedene tudi dobre prakse uporabe naprav na spletu, z uporabo katerih uporabnik zmanjša svojo ogroženost. Raziskovalni del se nanaša na konkretno poznavanje zlonamerne programske opreme in uporabo protiukrepov med devetošolci. Ozaveščenost devetošolcev sem raziskal z anketo, izvedeno med učenci iz treh različnih šol v večjem in manjšem mestu ter manjšem podeželskem kraju. Anketa je usmerjena v raziskavo splošne razgledanosti devetošolcev o zlonamerni programski opremi, njihovo konkretno ravnanje v različnih situacijah in v preverjanje načina uporabe različnih IKT-orodij v vsakdanji uporabi. V sklepnem delu sta interpretacija izsledkov ankete in kratka razprava o potrditvi oz. zavrnitvi postavljenih hipotez. Delo končam s sklepi in predlogi za nadaljnje delo.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, elektronske naprave, internet, zlonamerne programske opreme, protiukrepi, informacijska varnost, osnovne šole, diplomske naloge
Objavljeno: 16.10.2017; Ogledov: 752; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
Odvisnost otrok in mladostnikov od sodobne IKT na primeru vrtca in OŠ Juršinci
Damjan Šimenko, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Odvisnost otrok in mladostnikov od sodobne IKT na primeru vrtca in Osnovne šole Juršinci. Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljena informacijsko-komunikacijska tehnologija, podrobno je opisana družba v dobi informacijsko-komunikacijske tehnologije, predstavljen je stik otroka z IKT v vrtcu in šoli, vloga in pomen tehnologije za otrokov razvoj. Podrobno je opisano tudi, kdo so zasvojenci z IKT. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki raziskave. Namen naloge je bil raziskatiodvisnost otrok in mladostnikov od sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije na primeru Vrtca Juršinci in Osnovne šole Juršinci. Vzorec 239 anketirancev je zajemal starše predšolskih otrok in mladostnikov iz Vrtca Juršinci in Osnovne šole Juršinci. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom in obdelani s pomočjo statističnega programa SPSS. Odvisne spremenljivke so bile primerjane glede na to, ali otrok obiskuje šolo ali vrtec; spol otroka oziroma mladostnika, izobrazbo anketiranca in starost anketiranca oz. starša.
Ključne besede: IKT, informacijska, komunikacijska, tehnologija, internet, računalnik, tablica, telefon, odvisnost, otrok, mladostnik, vrtec, šola
Objavljeno: 28.07.2017; Ogledov: 1065; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (475,91 KB)

7.
Vpliv varnostnih opozoril na varnost uporabnika informacijsko-komunikacijske tehnologije
Sebastjan Fajdiga, 2015, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je opisano ozaveščanje o informacijski varnosti, njegovo stanje v Sloveniji in varnostna opozorila kot njegov del. Opisana so različna varnostna opozorila, njihov namen, učinkovitost oziroma neučinkovitost skozi zadnjih nekaj let in lažna varnostna opozorila oziroma oglasi. Predstavljena so osnovna načela, kako razviti bolj razumljiva in upoštevana varnostna opozorila. Opisani so tudi programi ozaveščanja v Sloveniji. S povečanjem kibernetske kriminalitete, je narasla potreba po večji ozaveščenosti uporabnikov informacijsko-komunikacijske tehnologije. Ta je namreč osnova za višjo stopnjo informacijske varnosti. K temu pripomorejo tudi varnostna opozorila, ki opozarjajo na nam preteče grožnje in tveganja. Z varnostnimi opozorili se lahko srečamo na računalnikih in pametnih mobilnih napravah. Lahko se pojavijo sama ob določenem dogodku, ali pa jih poiščemo sami. Med drugimi izdajajo varnostna opozorila tudi slovenske strani in programi ozaveščanja, kot so varninainternetu.si, safe.si in cert.si. Za zavajanje uporabnikov informacijsko-komunikacijske tehnologije pa poskrbijo lažna varnostna opozorila. Učinkovitost varnostnega opozorila je odvisna od več dejavnikov, pomembna sta tako upoštevanje, kot razumevanje varnostnega opozorila. Raziskovalni del diplomskega dela predstavljata naša raziskava in statistična analiza, s katero smo ugotavljali kako pogosto se uporabniki informacijsko-komunikacijske tehnologije srečujejo z opozorili, kako ti nanje vplivajo, njihovo mnenje glede varnostnih opozoril in vedenje po prebranem varnostnem opozorilu.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, uporabniki, varnostna opozorila, informacijska varnost, diplomske naloge
Objavljeno: 18.01.2016; Ogledov: 696; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

8.
INFORMACIJSKA VARNOST V DRŽAVNI UPRAVI
Domen Dolinar, 2015, diplomsko delo

Opis: Informacijsko komunikacijska tehnologija (v nadaljevanju IKT) ima v današnjem času vedno večjo vlogo in pomen v našem življenju in hkrati mnoge uporabne lastnosti tako za državo kot tudi gospodarstvo. Obenem s tem pa predstavlja točko velike ranljivosti sodobnih družb, saj je le ta vse bolj prepletena ter odvisna od uporabe in delovanja raznih omrežij. Tudi država je temu področju začela namenjati večjo pozornost. Prav zato je politika v svoje delovanje začela vključevati pojem informacijske varnosti.
Ključne besede: informacijo komunikacijska tehnologija, informacijska varnost, javna uprava, državna uprava, varnostni mehanizmi
Objavljeno: 19.10.2015; Ogledov: 488; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

9.
Perspektiva uvajanja e-izobraževanja v programe stalnega strokovnega izpopolnjevanja učiteljev
Andreja Nekrep, Jožica Slana, 2006, izvirni znanstveni članek

Opis: Sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija je danes prisotna v vseh segmentih izobraževalnega sistema, v procesih poučevanja, učenja, raziskovanja, kakor tudi v podpornem sistemu organizacijske strukture institucije, sistemu njenega financiranja in upravljanja. V sklopu celovite sistemske prenove programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja kot oblike vseživljenjskega učenja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju smo z raziskavo želeli oceniti možnosti in perspektivo uvajanja e-izobraževalne oblike v programe izpopolnjevanj. Izsledki raziskave kažejo, da je najpomembnejša prednost uvajanja e-izobraževanja, kot jo zaznavajo anketirane osebe, prilagodljivost dinamike, časa in kraja študija oz. možnost samostojnega organiziranja časa in dela. Glede na sodoben način življenja je njihova odločitev pričakovana, saj pomeni večjo možnost za usklajevanje različnih življenjskih vlog. Vpeljava e-izobraževalne oblike je povezana z izpolnjenostjo objektivnih (opremljenost izobraževalnih institucij z računalniki, dostopnost do interneta, pogostnost uporabe interneta) in subjektivnih (pripravljenost za sodelovanje, nameni uporabe interneta) pogojev, ki kaže, da je opremljenost slovenskih šol s sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in urejenostjo dostopa do interneta spodbudna, prav tako je zaznati motiviranost strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju za sodelovanje v e-izobraževalnih oblikah.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, izobraževalni sistem, računalnik v izobraževanju, e-izobraževanje, strokovno spopolnjevanje, izobraževanje strokovnih delavcev, vseživljenjsko učenje, informacijska tehnologija, komunikacijska tehnologija, računalniško opismenjevanje, profesionalni razvoj, učitelji
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 687; Prenosov: 50
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Konceptualno učenje in interaktivna učna gradiva
Ivan Gerlič, 2006, kratki znanstveni prispevek

Opis: Pouk s pomočjo računalnika (IKT) obsega njeno pomoč v vzgojno-izobraževalnem procesu povsod tam, kjer je to mogoče in smiselno. Namen računalnika oz. IKT kot učnega pripomočka je iskanje optimalnih elementov in pripomočkov za pedagoško učinkovitost ter za boljše doseganje vzgojno-izobraževalnih smotrov. Pouk naravoslovno-matematičnih in tehniških predmetov v osnovni šoli v mnogih učnih situacijah zahteva praktično delo in problemski pouk. V prispevku bomo prikazali nekaj didaktičnih načinov za pripravo interaktivnih spletnih učnih gradiv - listov (z uporabo simulacij oz. javanskih programčkov - apletov)
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, izobraževalni sistem, računalnik v izobraževanju, naravoslovje, informacijska tehnologija, komunikacijska tehnologija, interaktivno učenje, interaktivna programska oprema, učenje na daljavo
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1708; Prenosov: 113
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici