| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 393
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nacionalna strategija odprtega dostopa do znanstvenih objav in raziskovalnih podatkov v Sloveniji 2015-2020
Dušica Pahor, 2015, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: znanstvene informacije, javna sredstva, odprt dostop
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 29; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (65,68 KB)
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

2.
Pravni vidiki informacijske varnosti
Monika Holešek, 2024, magistrsko delo

Opis: Prepričanje, da obstaja zamejen krog pravnih pravil, ki zanesljivo in popolno regulirajo področje informacijske varnosti, je huda zmota. Na tem področju se vrstijo in medsebojno prepletajo najrazličnejši družbeni podsistemi, ki jih je potrebno upoštevati. Hiter razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij in z njimi povezanih sistemov, s seboj prinaša tudi kar nekaj težav ter vseskozi odpira nove pravne dileme. Živimo v družbi, ki je praktično odvisna od tehnologije. Pravo pa tehnološkemu razvoju težko sledi. Razloga za to sta vsaj dva. Prvi je togost nekaterih klasičnih pravnih institutov in posledična neuporabnost za nove izzive, ki jih prinaša digitalizacija. Drugi problem je, da bi nenehno spreminjanje pravnih pravil ogrozilo pravno varnost. V magistrskem delu je tako na kratko predstavljeno področje informacijske varnosti, s poudarkom na razlogih za reguliranje tega področja. Predstavljeni so nekateri splošni pravni akti Republike Slovenije in relevantni predpisi Evropske unije. Razvoj tehnologij, kot so umetna inteligenca, internet stvari, robotika in druge informacijsko-komunikacijske tehnologije eksponentno napreduje, kar bo v prihodnosti predstavljajo vedno večji izziv.
Ključne besede: Informacije, informacijska tehnologija, osebni podatki, tveganje, informacijska zasebnost, komunikacijska zasebnost, kibernetski kriminal, informacijsko pravo, ''uhajanje'' informacij, umetna inteligenca
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 57; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

3.
Socialni inženiring : študij primera
Bojan Radulj, Andrej Dvoršak, 2005, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: socialni inženiring, zaupne informacije, zasebni detektivi
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 49; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (246,62 KB)

4.
Varovanje poslovne tajnosti - priložnost za zasebno varnostne subjekte
Denis Čaleta, 2005, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: poslovne tajnosti, tajne poslovne informacije, obveščevalno-varnostne službe, Slovenija, zakonodaja, varnostni sistemi
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 48; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (174,32 KB)

5.
Vloga računovodskih podatkov in informacij v procesu planiranja politike družinskega podjetja
Dejan Stojić, 2023, diplomsko delo

Opis: V Sloveniji, in v svetu predstavljajo družinska podjetja zelo pomemben del gospodarstva, saj prispevajo h gospodarski rasti države, pomemben je njihov doprinos k ustvarjanju novih delovnih mest in k ohranjanju tradicije. Družinska podjetja se v nasprotju z nedružinskimi podjetji soočajo z nekaterimi posebnostmi, ki so za njih značilna. Le-ta izhajajo iz dinamike odnosov med člani družinskega podjetja in upravljanjem podjetja. Za uspešno vodenje in delovanje družinskega podjetja ter posledično za njegov dolgoročni obstoj, je zelo pomembno, da se ustrezno planira politika družinskega podjetja. Da bo le-ta ustrezno planirana potrebujemo natančne računovodske informacije in podatke, ki so temelj za uspešno delovanje podjetja. Na njihovi podlagi se lahko učinkovito planira politika družinskega podjetja, in se sprejemajo pomembne poslovne odločitve. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo definirali družinsko podjetje, podali njegove značilnosti ter prednosti in slabosti. Opredelili smo nasledstvo družinskega podjetja, prenos lastništva na družinske člane ter opisali vpliv družinskega podjetja na gospodarstvo. V naslednjih poglavjih smo opredelili vlogo in pomen računovodskih podatkov in informacij ter glavne uporabnike računovodskih podatkov in informacij v družinskem podjetju. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opredelili vizijo in politiko družinskega podjetja. Praktični del je sestavljen iz uporabe spoznanj teoretičnega dela na primeru družinskega podjetja Detelca d.o.o.. V njem smo predstavili podjetje Detelca d.o.o. . Z uporabo računovodskih podatkov in informacij smo proučili prednosti in slabosti podjetja, njegovo okolje ter priložnosti in nevarnosti. Na koncu smo podali predloge vizije in politike proučevanega družinskega podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, računovodski podatki in informacije, planiranje politike družinskega podjetja, Detelca d.o.o., vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja.
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 203; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

6.
Nakupno vedenje odjemalcev na družbenih omrežjih kot platformah za nakupovanje
Julija Toplak, 2023, magistrsko delo

Opis: Družbena omrežja dandanes predstavljajo pomemben del vsake marketinške strategije podjetja. Niso več zgolj komunikacijsko orodje, temveč imajo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju odjemalcev ter vplivajo na proces nakupnega odločanja. Nenehno se razvijajo v smeri čim bolj enostavne in personalizirane uporabniške izkušnje, z implementiranjem novih funkcij pa nakazujejo izrazit razvoj, usmerjen v vzpostavljanje platforme za nakupovanje. Integracija spletne prodaje in družbenih omrežij je za podjetja lahko učinkovita le, če dobro poznajo svoje ciljne skupine in njihovo nakupno vedenje, ki mu lahko prilagodijo marketinške strategije, in zagotovijo edinstveno nakupovalno izkušnjo. V teoretičnem delu smo obravnavali družbena omrežja in pomen njihove uporabe za podjetja ter predstavili sodobne trende. Podrobneje smo analizirali vlogo družbenih omrežij kot komunikacijske platforme in kot platforme za nakupovanje. Predstavili smo teoretična izhodišča na področju vedenja odjemalcev na družbenih omrežjih ter opredelili segmente odjemalcev, preučili njihov odločitveni proces in nakupno vedenje. Posebej smo se osredotočili na ključne dejavnike nakupnega vedenja, kot so brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, elektronska komunikacija »od ust do ust«, informacije na družbenih omrežjih in nakupna namera. V empiričnem delu smo raziskovali, kateri dejavniki hedonistične in utilitaristične motivacije odjemalce motivirajo, da brskajo po izdelkih na družbenih omrežjih ter kako to vpliva na njihovo nakupno namero in posredovanje informacij »od ust do ust«. Preučevali smo tudi, kako odjemalci dojemajo informacije na družbenih omrežjih in kako te vplivajo na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih in na nakupno namero odjemalcev. Rezultati kažejo, da kakovost informacij in sprejemanje informacij pomembno vplivata na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko verodostojnost in uporabnost informacij nista statistično povezani z brskanjem. Med utilitarističnimi dejavniki motivacije ugotavljamo, da imajo dostopnost informacij, raznolikost izdelkov in prilagojeni oglasi pomemben vpliv na brskanje, medtem ko udobje ni statistično povezano z brskanjem. Pustolovskost in zabava ter avtoriteta in status sta hedonistična dejavnika motivacije, ki imata pomemben vpliv na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko hedonistični dejavnik odkrivanje trendov in socializacija ni povezan z brskanjem. Ugotavljamo še, da informacije na družbenih omrežjih in brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vplivajo na nakupno namero odjemalcev, prav tako pa brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vpliva na posredovanje informacij »od ust do ust«.
Ključne besede: družbena omrežja, nakupno vedenje odjemalcev, informacije na družbenih omrežjih, utilitaristična motivacija, hedonistična motivacija, nakupna namera, posredovanje informacij »od ust do ust«
Objavljeno v DKUM: 20.11.2023; Ogledov: 290; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

7.
Uvajanje digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču ljubljana
Sanja Domjanić, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako in na kakšne načine zaposleni v zavetišču Ljubljana med seboj prenašajo informacije, potrebne za delo. Potrebne podatke smo dobili z intervjuji zaposlenih in jih obdelali z opisno statistiko. Rezultati so nam pokazali, da zaposleni niso zadovoljni s trenutnim stanjem prenašanja informacij in si želijo izboljšav. Primerjali smo več načinov prenašanja informacij in poiskali primerno aplikacijo za sporočanje, ki ustreza vsem iskanim pogojem in je cenovno ugodna. Izbrano aplikacijo za sporočanje so zaposleni hitro sprejeli in jo začeli uporabljati. Ponovni intervjuji z zaposlenimi in obdelava dobljenih podatkov z opisno statistiko so pokazali, da se je zadovoljstvo zaposlenih nad informiranostjo izboljšala. Priporočamo, da bi se izbrano aplikacijo za sporočanje Slack uvedlo kot uradni način digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču Ljubljana.
Ključne besede: uvajanje, digitalna komunikacija, zavetišče, informacije, aplikacije za sporočanje
Objavljeno v DKUM: 03.10.2023; Ogledov: 346; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

8.
Primerjalna analiza poročanja o trajnostnem razvoju zavarovalnic v Sloveniji in Švici
Sabina Težak, 2023, magistrsko delo

Opis: Trajnostni razvoj je pomemben koncept poslovne strategije, ki je znan že dlje časa in je zasnovan na treh vidikih poslovanja podjetja ter skuša naš planet zavarovati pred svojimi negativnimi vplivi na okolje. V tem magistrskem delu se osredotočamo na trajnostno poročanje zavarovalnic v Sloveniji in Švici v letih 2017 in 2022. Najprej smo se osredotočili na teoretične cilje, in sicer smo najprej predstavili trajnostni razvoj, vidike trajnostnega razvoja v povezavi z zavarovalnicami in na kratko predstavili druge raziskave, ki so že bile narejene na področju trajnostnega poročanja in trajnostnega poročanja zavarovalnic. Sledili so empirični cilji, in sicer smo izvedli primerjalno analizo s slovenskimi zavarovalnicami, ki so delovale v letih 2017 in 2022, in delom švicarskih zavarovalnic, ki so prav tako delovale v letih 2017 in 2022. Uporabili smo dva točkovnika, s katerima so raziskali različne smernice poročanja. Ugotovili smo, da poročila o trajnostnem razvoju zavarovalnic v Švici dosegajo boljše točkovne rezultate na vseh treh vidikih poročanja in vsebujejo več ciljev GRI kot slovenske zavarovalnice. Prav tako smo z analizo ugotovili pomanjkljivosti pri izpolnjevanju zahtev po novih evropskih standardih v poročilih v letu 2022. Do leta poročanja bodo trajnostna poročila z novimi zahtevami še morali dopolniti.
Ključne besede: Trajnostni razvoj, zavarovalnice, nefinančne informacije, trajnostno poročanje.
Objavljeno v DKUM: 16.08.2023; Ogledov: 344; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

9.
Zdravstvena pismenost mladostnikov
Anita Bezjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Uvod: Zdravstvena pismenost je ključna za opolnomočenje in aktivno udeležbo posameznikov pri skrbi za lastno zdravje. V zaključnem delu smo želeli ugotoviti, kakšna je zdravstvena pismenost mladostnikov v Sloveniji. Metode: Podatke smo pridobili s pomočjo validiranega anketnega vprašalnika »Lestvica zdravstvene pismenosti«. Izvedena je bila presečna študija z uporabo deskriptivne in inferenčne statistike. Analizo podatkov smo izvedli s programom Microsoft Excel 2016 in s programom IBM SPSS 28.0. Rezultati: Od 755 povabljenih se je 430 (55,4 %) mladostnikov udeležilo raziskave. Sodelovalo je 338 žensk in 92 moških. Povprečna starost mladostnikov je bila 16,93 let. Ugotovili smo, da starost (rs = 0,05; p = 0,25), čas uporabe interneta (p = 0,80) in učni uspeh (p = 0,42) niso statistično povezani s stopnjo zdravstvene pismenosti. Povprečna zdravstvena pismenost je znašala 28,65. Od vseh sodelujočih je 299 (299/430; 69,6 %) mladostnikov visoko zdravstveno pismenih, 63 (63/430; 14,6 %) srednje in 62 (62/430; 14,4 %) zelo visoko zdravstveno pismenih. Trije mladostniki (3/430; 0,7 %) so nizko in trije (3/430; 0,7 %) zelo nizko zdravstveno pismeni. Diskusija in zaključek: Ugotavljamo, da so mladostniki visoko zdravstveno pismeni, le majhen delež je nizko in zelo nizko zdravstveno pismenih. Starost, učni uspeh in čas, ki ga porabijo za internet, nimajo statistično pomembne povezave z zdravstveno pismenostjo. Zdravstveno pismenost je mogoče izboljšati z zagotavljanjem informacij, učinkovito komunikacijo in strukturiranim izobraževanjem.
Ključne besede: mladostnik, zdravstvena pismenost, znanje, zdravstvene informacije, krepitev zdravja
Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 436; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (889,94 KB)

10.
Stanje prakse poslovodnega računovodstva v sloveniji
Zala Lončarič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali stanje poslovodnega računovodstva v slovenskih podjetjih. S pomočjo ankete smo ugotovili, katere informacije podjetja najpogosteje uporabljajo, katere so najbolj uporabne informacije in katere se jim zdijo najbolj potrebne v prihodnosti. V teoretičnem delu smo predstavili poslovodno računovodstvo in izdelali primerjavo s stroškovnim ter finančnim računovodstvom. Izpostavili smo njihove podobnosti in razlike. V naslednjem sklopu sledi pregled razvoja poslovodnega računovodstva skozi čas in njegov izvor ter opis današnjega stanja in izzivov, s katerimi se podjetja danes soočajo. Teoretični del smo zaključili s predstavitvijo izbranih raziskav, ki so bile opravljene v različnih državah sveta, in njihove ugotovitve. V empiričnem delu smo s pomočjo ankete opravili raziskavo, v katero so bila vključena mala, srednja in velika podjetja v Sloveniji. Ugotovili smo, da največje število podjetij pripravlja informacije o vrednotenju dosežkov v organizaciji, in sicer analizo doseženega poslovnega izida, informacije o načrtovanih denarnih tokovih in informacije o načrtovanih aktivnostih za obvladovanje stroškov in drugih izdatkov. Med informacije, ki se zdijo podjetjem najbolj uporabne, spadajo informacije v zvezi z analiziranjem dobičkonosnosti proizvoda, informacije o vrednotenju dosežkov v organizaciji, in sicer analiziranje dosežkov z uporabo nevrednostnih (nefinančnih) kazalnikov ter informacije v zvezi z analiziranjem življenjskega cikla proizvoda. Za najbolj uporabne informacije v prihodnje so podjetja izbrala informacije o načrtovanem premoženjsko-finančnem položaju organizacije, informacije o načrtovanih aktivnostih in virih, ki so povezani z načrtovanim premoženjsko-finančnim položajem organizacije, in informacije o načrtovanih aktivnostih za obvladovanje stroškov ter drugih izdatkov. Pridobljene rezultate smo primerjali z raziskavo v Grčiji avtorjev Reckers in Sale (2010), kjer smo ugotovili, da se praksa uporabe računovodskih informacij med državama precej razlikuje.
Ključne besede: poslovodno računovodstvo, računovodske informacije, poslovno odločanje, računovodska orodja
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 371; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (823,81 KB)

Iskanje izvedeno v 1.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici