| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 381
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga kriptografije v obveščevalni dejavnosti
Samo Grum, 2021, diplomsko delo

Opis: Že od nekdaj so plemena, klani, cesarstva, narodi, kraljevine in države, da bi se lažje odločale v kritičnih trenutkih, zbirali informacije o tem, kakšne so namere nasprotne strani. To vrsto zbiranja informacij poznamo pod imenom obveščevalna dejavnost. Nekateri trdijo, da je zbiranje obveščevalnih informacij, drugi najstarejši poklic na svetu. Že Sun Cu je v svoji knjigi Umetnost vojne zapisal: »Tisto, kar omogoča pametnim državam in generalom, da dosežejo več kot navaden človek, je »predznanje« o nasprotniku, ki pa ga lahko pridobijo, samo od drugih ljudi – vohunov.« To »predznanje«, je izredno pomembno, saj je pravočasno pridobljena informacija voditeljem držav omogočila, da pravočasno sprejmejo »ustrezne« ukrepe. Zato imajo vse sodobne države specifične službe, ki se ukvarjajo z obveščevalno dejavnostjo. Z nastankom obveščevalne dejavnosti, se je pojavila potreba po skrivanju informacij pred nasprotnikom, zato se je pojavila kriptografija, ki je v sodobnem času informacijske tehnologije, postala samostojna znanstvena veda. Beseda je sestavljena iz dveh grških besed: kriptos – skrit in graphein – pisati. Namen kriptografije je zaščititi podatke, ki se prenašajo v verjetni navzočnosti nasprotnika. Kriptografska transformacija podatkov je postopek, s katerim se podatki v navadnem besedilu prikrijejo ali šifrirajo, kar povzroči spremenjeno besedilo, ki se imenuje šifrirano besedilo in ki ne razkrije izvirnika. Poleg zaščite lastnih komunikacij, poizkušajo obveščevalne službe s pomočjo kriptografskih metod dešifrirati prestrežene informacije nasprotnika in tako pridobiti pomembne podatke o tem, do kakšnih informacij so prišle tuje obveščevalne službe.
Ključne besede: obveščevalna dejavnost, obveščevalne službe, informacije, vohuni, kriptografija, operacija "Rubikon", diplomske naloge
Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 250; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

2.
Uporaba intraneta v nacionalnih parkih na Hrvaškem
Mihaela Franjić, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes živimo v informacijski dobi, kjer so podatki in informacije velikega pomena in dajejo pomen komunikaciji, ki se spreminja prek računalnikov, mobilnih naprav in aplikacij ter različnih informacijskih sistemov. Pri ustvarjanju in pisanju diplomske naloge se bomo seznanili s še vedno relativno mlado znanostjo - informatiko, ki vse bolj prodira v pore posameznika, na njegovo delovno mesto, v pore organizacij in ima vpliv na splošni družbeni in gospodarski razvoj. Verjamemo, da je pomembno podrobneje spoznati informatiko kot znanost in »Intranet« kot pomembno obliko informacijskega sistema, saj bo naše prihodnje delovno mesto prav gotovo zahtevalo kar nekaj znanja s tega področja. »Intranet« je poslovnemu svetu, tudi turizmu, prinesel poceni način distribucije korporativnih informacij zaposlenim in delno tudi poslovnim partnerjem. Naraščajoča interakcija med informacijsko tehnologijo in turizmom je močno spremenila turistično industrijo. Upravljanje informacij v turističnih podjetjih je še posebej ključnega pomena za njihove uspehe, in podjetja prepoznavajo, da so informacije kot pravi vir postale parameter za uspeh v turističnem poslovanju.
Ključne besede: Podatki, informacije, sistem, informatika, informacijski sistem, intranet, turizem, nacionalni parki na Hrvaškem
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 257; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (998,34 KB)

3.
Uporaba računovodskih orodij za poslovno odločanje v sloveniji
Špela Vrečnak, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo ugotavljali, katera računovodska orodja v podjetjih uporabljajo za poslovno odločanje. V empirični raziskavi smo iskali odgovore na vprašanje o pomembnosti računovodskih orodij ter o pogostosti uporabe le-teh v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu predstavljamo poslovodno, stroškovno in finančno računovodstvo ter njihov namen in medsebojno povezanost. V sklopu posamezne ravni računovodstva nastajajo različne informacije, ki jih poslovodstvo uporablja pri sprejemanju poslovnih odločitev. V sklopu računovodskih orodij in informacij predstavljamo različne definicije omenjenih pojmov ter vrste in uporabnike le-teh, pa tudi načine pridobivanja informacij. Nadaljnje opisujemo poslovno odločanje na posamezni ravni poslovodstva ter sam proces odločanja. Predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na računovodske informacije in vrste poslovnih odločitev. Teoretični del zaključujemo z opisovanjem vpliva računovodskih orodij na poslovno odločanje. Zanima nas uporaba računovodskih orodij pri sprejemanju odločitev in računovodska orodja, ki jih podjetja uporabljajo pri poslovnem odločanju. V empiričnem delu smo z namenom pridobitve rezultatov o uporabi računovodskih orodij v Sloveniji izvedli anketiranje v srednje velikih in velikih slovenskih podjetjih. S pomočjo izvedene raziskave smo ugotovili, da so za slovenska podjetja najpomembnejši pripomočki oziroma orodja obračunski računovodski (finančni) izkazi. Najpomembnejši možni namen uporabe standardnih stroškov je za slovenska srednje velika in velika podjetja predračunavanje. Kot najpomembnejši možni namen informacij stroškovnega računovodstva so slovenska podjetja izbrala upravljanje stroškov. Najpogosteje, in sicer mesečno, pripravljajo izkaze poslovnega izida. Anketirance smo povprašali o tem, katere kazalce in kazalnike uporabljajo za spremljanje uspešnosti podjetja. Sodelujoči so najpogosteje navajali kazalnike EBITDA, EBIT, EOA in ROE. Rezultate raziskave smo primerjali z rezultati raziskave izvedene s strani H. Wijewardena in A. De Zoysa iz leta 1999.
Ključne besede: Računovodska orodja, računovodske informacije, poslovno odločanje, uporabniki informacij
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 202; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

4.
Spremljanje uspešnosti poslovanja na osnovi računovodskih informacij
Maruša Bizjak Ferjan, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena uspešnost, opredeljene so računovodske informacije, ki jih prikazujejo računovodski izkazi in ki so pomembne za spremljanje uspešnosti s kazalniki. Sledi še analiza računovodskih poročil podjetja Elmont Bled, d. d., ter analiza bilanc podjetja s kazalniki v obdobju od leta 2015 do 2018. Postavili smo si dve vprašanji raziskave, in sicer kakšne so bile vrednosti kazalcev in kazalnikov podjetja Elmont v obdobju od leta 2015 do leta 2018 ter ali je bilo podjetje v tem obdobju uspešno. Za analizo uspešnosti s kazalci in kazalniki smo uporabili javne podatke, objavljene na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javno-pravne evidence in storitve, na podlagi katerih smo z izračuni posameznih kazalnikov in kazalcev ugotovili, kakšna so razmerja med posameznimi gospodarskimi kategorijami in na podlagi tega presodili, ali je podjetje uspešno. Prispevek naloge k izboljšanju situacije je to, da bo na primeru podjetja opisano, kakšne koristi prinaša podjetju spremljanje računovodskih informacij.
Ključne besede: uspešnost poslovanja, računovodske informacije, računovodski kazalniki, računovodska poročila
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 174; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

5.
Varstvo poslovne skrivnosti v podjetju s poudarkom na računovodskih informacijah
Larisa Trinkaus, 2019, diplomsko delo

Opis: Poslovne skrivnosti imajo velik pomen za podjetje, saj vsebujejo znanje zaposlenih, razvoj ipd., ki bi konkurenci omogočile večji napredek brez vloženih stroškov. Ob primeri izdaje le teh, je vključeno notranjo okolje podjetja in zunanjo, med temi spada tudi zaupanje odjemalcev in trga. V tem diplomskem projektu bomo spoznali kaj so poslovne skrivnosti, njihovo opredelitev po določenih zakonih, lastnosti dobrih poslovnih informacij, stroške oz. izgube ob izdaji ipd. Hkrati bomo v diplomskem delu tudi spoznali računovodske informacije in osebe, ki imajo z njimi največ stika- računovodje. Cilj tega projekta je da spoznamo pomen poslovnih informacij za podjetja in s pomočjo ankete, spoznamo tudi njihovo zavedanje o tem.
Ključne besede: Poslovna skrivnost, računovodski izkazi, zakon o poslovni skrivnosti, poslovne informacije, računovodstvo.
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 221; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

6.
Revizorjeva vloga pri obvladovanju strateških tveganj, povezanih z informacijsko tehnologijo
Nives Lugarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Živimo v svetu, kjer se informacijska tehnologija nenehno razvija in izpopolnjuje. Življenja brez interneta, pametnih telefonov, računalnikov in televizije si skoraj ne moremo več predstavljati. Hitremu tempu in novostim se morajo, če želijo dolgoročno obstajati in poslovati uspešno, prilagajati tudi organizacije. Danes skoraj ne najdemo več storitvenega ali proizvodnega procesa, ki ni vsaj posredno podprt z informacijsko tehnologijo. Dobro zasnovan in delujoč informacijski sistem organizacijam omogoča doseganje strateških ciljev in snovanje strategij. Tveganja so prisotna v vsaki dejavnosti in vsaki organizaciji. Poznamo zunanja in notranja tveganja. Med notranja tveganja spadajo tudi strateška tveganja, ki jih bomo v magistrskem delu podrobneje raziskali. Ločimo zanesljivost finančnega poročanja, skladnost z zakonodajo in predpisi, informacijsko varnost, obvladovanje sprememb v informacijskem sistemu in obvladovanje informacijskih storitev. Poslovodstvo mora nenehno skrbeti, da so tveganja organizacije prepoznana in ustrezno nadzorovana. S tem namenom lahko sledijo dobrim praksam, kot so celovite programske rešitve, model COSO in standardi. Večje (mednarodne) organizacije pri obvladovanju tveganj potrebujejo pomoč ljudi s specifičnim znanjem, ki nudijo strokovno podporo poslovodstvu. To so zunanji, notranji revizorji in revizorji informacijskih sistemov. V zadnjem času se pojavlja tudi pojem kontrolinga. Gre za podporno funkcijo poslovodstva, ki je krmilo in motor podjetja in je odločevalno naravnana informacijska funkcija. V prihodnjih letih bosta zaradi hitrosti in kompleksnosti razvoja informacijske tehnologije oddelek kontrolinga in revizor informacijskih sistemov v podjetju ne samo konkurenčna prednost, ampak nuja. Da bi raziskali strateška tveganja in vpliv na njihovo obvladovanje s specifičnim znanjem revizorja informacijskih sistemov bomo opravili intervju z vodjem notranje revizije podjetja Gorenje. Od septembra 2017 je v podjetju Gorenje zaposlen tudi preizkušeni revizor informacijskih sistemov, zato se je obseg kompetenc oddelka ustrezno povečal. Zanimalo nas bo predvsem, kako deluje oddelek notranje revizije, ali poznajo strateška tveganja podjetja ter kako jih obvladujejo. Proučili bomo, ali lahko revizor s svojim specifičnim znanjem vpliva na obvladovanje strateških tveganj, povezanih z informacijsko tehnologijo.
Ključne besede: vrednost informacije, strateška tveganja, obvladovanje tveganj, informacijski sistem, revizor informacijskih sistemov, podjetje Gorenje.
Objavljeno: 11.09.2020; Ogledov: 265; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
Organizacijska in informacijska kultura v dimnikarskih podjetjih
Aja Helena Zorman, 2020, magistrsko delo

Opis: Kultura ni le prispodoba oziroma metafora, kot je prispodoba za podjetje in njegovo kulturo lahko ledena gora. Ne moremo reči, da neko podjetje nima kulture ali da je brez kulture. Vsako podjetje ima kulturo, takšno ali drugačno. Kultura v resnici obstaja: gre za realen obstoj podjetja, ki je kultura. Sistemi in načini razmišljanja, občutki in čustva ljudi ter organizacije obstajajo. Če morda vrednote, ki v podjetju veljajo ali vedenjski vzorci zaposlenih nekega podjetja niso v skladu z našimi pričakovanji ali nas celo osebno prizadevajo, to ne pomeni, da je podjetje nekulturno. Človeštvo dandanes vstopa v popolnoma novo informacijsko fazo svojega razvoja. V tem kontekstu raste tudi vloga informacijske kulture, ki je nastala konec 20. in v začetku 21. stoletja. Zakaj je ta nova kultura drugačna? Oblikovana je pod vplivom kolektivne inteligence, ki se ukvarja s produktivno interakcijo informacijskih tokov z različnimi človeškimi skupnostmi. Razložimo jo lahko na tri načine: kot harmonično stanje posameznika, spretnega z uporabo družbeno pomembnih informacij; kot interakcijo med človeškimi sposobnostmi in okoliškim informacijskim poljem; kot stopnjo razvoja informacijskih tehnologij države, kot tudi njihovo skladnost z obstoječimi mednarodnimi standardi. Informacija je znanje ali podatek, ki ima za podjetje določeno vrednost. Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP) definira, da so podatki v elektronski obliki tisti podatki, ki so oblikovani, shranjeni, poslani, prejeti ali izmenljivi na elektronski način. Za podjetja je elektronska oblika informacij ključen pogoj za prehod v elektronsko poslovanje in delovanje na trgu v sodobnem mrežnem gospodarstvu. Informacijam težko določimo vrednost, saj ima lahko vrednost za podjetje s tem, da jim pomaga do večje produktivnosti, do boljšega marketinga, boljših finančnih odločitev, boljšega nadzora aktivnosti ali pomaga pri ravnanju z zaposlenimi. Določene informacije so strateškega pomena in so ključne za razvoj ter rast podjetja. V magistrski nalogi smo predstavili značilnosti organizacijske in informacijske kulture ter informacijske varnosti. Ugotovili smo, da sta organizacijska in informacijska kultura med seboj močno povezani, saj ena brez druge ne zmoreta. Po opravljeni anketi in opazovanju delovanja podjetij, smo ugotovili, da so si dimnikarska podjetja med seboj zelo podobna. Organizacijska in informacijska kultura se ne razlikujeta bistveno med podjetji iz te stroke. Vsa podjetja, ki smo jih v magistrskem delu preučevali, dajejo velik poudarek tako organizacijski kot informacijski kulturi. V okviru organizacijske kulture stremijo k dobri organizaciji dela, hitri odzivnosti, skrbnemu in natančnemu vnašanju podatkov in zagotavljanje kvalitetnih storitev. V okviru informacijske kulture pa je za podjetja najbolj pomembna dostopnost do podatkov, shranjevanje teh podatkov in njihovo varovanje, ki mora biti izvedeno na zelo visoki ravni. To dosežejo z uporabniškimi računi, do katerih imajo dostop le zaposleni, vstopom v program z gesli in shranjevanjem podatkov na več različnih serverjih, ki so po navadi nameščeni na več različnih lokacijah.
Ključne besede: organizacija, kultura, informacije, varnost
Objavljeno: 26.08.2020; Ogledov: 237; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

8.
Iskanje pogrešanih oseb v Sloveniji
Ana Petrušić, 2020, diplomsko delo

Opis: Iskanje pogrešanih oseb v Sloveniji je danes zelo aktualna tema, ki zajema oba spola in vse starostne skupine. To pomeni, da je pogrešana oseba lahko moški ali ženska in da je lahko pogrešana oseba otrok, mladostnik ali pa odrasla oseba. Pogrešane osebe so vse tiste, ki so iz določenih razlogov odsotne iz okolij, kjer so bile pred tem prisotne, ter obstaja možnost, da potrebujejo pomoč (Policija, n. d.b). S pomočjo internetnih virov in intervjujev je bilo v diplomskem delu ugotovljeno, da se s takšnimi primeri pri nas največ ukvarja policija, ki pa za kakovostnejše delo sodeluje z ostalimi organizacijami ali posamezniki, kot na primer z organizacijami za pomoč in zaščito, detektivi, družinskimi člani ... Vsi postopki iskanja pogrešanih oseb niso enaki in so odvisni od primera do primera. Razlika je v tem, ali začnejo iskalno akcijo takoj ali pa najprej opravijo razgovore z osebami, ki so povezane s pogrešano osebo, in potem z iskalno akcijo, ki jo lahko ponovijo večkrat, če je potrebno. Podatki raziskave so pokazali, da so pri uspešnem iskanju pogrešanih oseb najbolj pomembne informacije, ki jih pridobi policija. V diplomskem delu je proučevana zakonodaja, ki predstavlja problematiko našega področja in se je izkazala za ustrezno. Potrebne bi bile določene zakonske izboljšave, ki bi policiji pripomogle pri kakovostnejšem iskanju pogrešanih oseb. Pri proučevanju razpoložljivih statističnih podatkov je bilo ugotovljeno, da je za Slovenijo značilen naraščajoč trend števila pogrešanih oseb. Vsako leto imamo od 250 do 400 primerov pogrešanih oseb. Število pogrešanih oseb se je v delu primerjalo z dvema članicami Evropske unije, in sicer Hrvaško in Italijo, in ugotovljeno je bilo, da je število pogrešanih oseb pri nas veliko manjše. Kljub ugotovitvam predlagamo, da v prihodnosti namenimo več pozornosti področju dela policije pri iskanju pogrešanih oseb. Nikakor pa ne smemo zanemariti dejstva, da se s pogrešanimi osebami ukvarjajo tudi drugi, detektivske organizacije, ki bi lahko na tem področju imele v prihodnosti nekaj več pooblastil pri zbiranju podatkov o pogrešanih osebah.
Ključne besede: diplomske naloge, pogrešane osebe, informacije, sodelovanje, iskanje, policija
Objavljeno: 19.06.2020; Ogledov: 484; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (356,76 KB)

9.
Primerljivost postopkov informacijskih operacij oboroženih sil z informacijskim upravljanjem drugih kriznih upravljavcev
Petruška Krek Vogelnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Krizno upravljanje in vodenje je neposredno odvisno od kakovostnega upravljanja z informacijami. Kakovostno informacijsko upravljanje zmanjšuje dodatne negativne posledice krize ali jih celo preprečuje. Oborožene sile ZDA so akter, ki ves čas deluje ali pa se usposablja za delovanje v kriznih pogojih, in imajo vzpostavljene stalne strukture za upravljanje z informacijami, ki so preizkušene v realnih razmerah – oboroženih konfliktih. Omenjene strukture delujejo preko sistema informacjskih operacij, kjer je glavni cilj upravljanja z informacijami tako, da odločitve ene operacije nimajo negativnega vpliva na drugo. Ustvarjajo skupno situacijsko zavedanje v celici za informacijske operacije, ki je stalna organska struktura na operativni ravni oboroženih sil. Skupno situacijsko zavedanje v krizi omili njene negativne posledice zato so postopki koristni tudi za druge krizne upravljavcena primer za policijo ter za enote zaščite in reševanja. To magistrsko delo analizira postopke upravljanje z informacijami v dveh orgnanih, ki se stalno srečujeta s kriznimi razmerami v različnih razsežnostih in brez časa za priprave na posamezno situacijo. Od njihovega kriznega upravljanja pa je odvisno, ali se bodo razsežnosti krize širile dlje od njenih neposrednih vplivov. Pri obeh organih je možna posledica izguba človeških življenj. V okviru proučevanja tega primera ugotavljamo, da je upravljanje z informacijami vzpostavljeno in sledi nameri skupnega situacijskega zavedanja. So pa področja, ki z nekaj spremembami v osnovnih predpisih in spremembami načina skupnih usposabljanj, predvsem pa s poenotenjem določenih tematskih področij, ki so večini kriznih upravljavcev skupna, lahko dvignejo raven informacijskega upravljana in s tem kriznega upravljanja tudi ob primerih, ko so primorani sodelovati z drugimi organi kriznega upravljanja. Posledično zmanjšajo tveganja za odločitve in ukrepe, ki za nekatere pomenijo rešitev problema, za druge pa problem ustvarijo. S tem se zmanjšuje tveganje za posredne posledice krize in za nepotrebne izgube človeških življenj.
Ključne besede: informacije, upravljanje z informacijami, informacijske operacije, krizno upravljanje, oborožene sile, magistrska dela
Objavljeno: 23.12.2019; Ogledov: 379; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

10.
Izkazovanje korporativne družbene odgovornosti skozi razkrivanje nefinančnih informacij v letnih poročilih izbranih podjetij
Katja Žišt, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je vsebinsko razdeljen na teoretični in raziskovalni del. V teoretičnem delu sem predstavila koncept korporativne družbene odgovornosti in njeno delitev po Carollu. V nadaljevanju sem predstavila novosti, ki jih je Direktiva 2014/95/EU sprejela na področju nefinančnega poročanja v poslovnih poročilih določenih podjetij in implementacijo zahtev Direktive 2014/95/EU v slovenski pravni red. V Raziskovalnem delu naloge sem na podlagi indikatorjev družbene odgovornosti preučila razkritja nefinančnih informacijah sedmih naključno izbranih podjetij. Vsa poročila so bila pripravljena za poslovno leto 2018. Omejila sem se samo na nefinančna razkritja, ki so jih podjetja, skladno z 70. členom ZGD-1, dolžna razkriti v Izjavi o nefinančnem poslovanju. Med drugim sem analizirala tudi skladnost izjave o upravljanju in politike raznolikosti podjetij z zakonskimi zahtevami 5.odstavka 70.člena ZGD-1. V raziskovalnem delu sem za namen analize izbrala letna poročila naslednjih podjetij: DARS d.d., Impol d.d., Krka d.d., Mercator d.d., Petrol d.d., Pošta Slovenije d.o.o. in Unior d.d.
Ključne besede: Direktiva 2014/95/EU, nefinančne informacije, poročanje, korporativna družbena odgovornost, izjava o nefinančnem poslovanju, izjava o upravljanju, politika raznolikosti
Objavljeno: 11.12.2019; Ogledov: 606; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici