| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 841
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Implementacija elementov industrije 4.0 v podjetje Dorninger Hytronics d.o.o. in izračun koeficienta OEE
Mitja Medved, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo povzema koncept industrije 4.0, predvsem interneta stvari, ter njuno vpeljavo v podjetje Dorninger Hytronics d.o.o. Podrobneje je predstavljena programska oprema DMG Mori Messenger, ki omogoča enostaven pregled nad delom strojev ter samodejni izračun koeficienta izkoriščenosti proizvodne opreme. Na podlagi podatkov, pridobljenih iz proizvodnje, je narejen tudi ročni preračun koeficienta OEE, na podlagi analize trenutnega stanja pa so podani predlogi za izboljšave.
Ključne besede: Industrija 4.0, internet stvari, programska oprema, izkoriščenost proizvodne opreme, predlogi izboljšav
Objavljeno v DKUM: 22.09.2023; Ogledov: 25; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

2.
Sorodna pravica založnikov medijskih publikacij : magistrsko delo
Nikola Jovanović, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje koncept pravice založnikov medijskih publikacij in njene posledice v luči krize dobičkonosnosti v konvencionalni založniški industriji. Prav tako preučuje vpliv zbirateljev novic na založniško industrijo. Ker je uveljavitev nove sorodne pravice za založnike medijskih publikacij široko sprejeta kot možna rešitev za krizo v industriji, avtor raziskuje tudi vlogo in delovanje sorodnih pravic v 21. stoletju. Naloga nato kritično analizira glavne argumente, ki podpirajo in nasprotujejo sorodni pravici založnikov medijskih publikacij. Z analizo teh argumentov avtor zaključi, da sorodne pravice niso ustrezna rešitev za krizo, s katero se soočajo založniki medijskih publikacij. Glavni razlog za to je, da pravica ne naslavlja osnovnega problema neproporcionalne tržne prevlade največjih tehnoloških podjetij, kot so Google, Apple itd. V drugem delu naloge avtor preučuje pravico založnikov medijskih publikacij, kot je ta opredeljena v členu 15 Direktive (EU) 2019/790 Evropskega parlamenta in sveta o avtorski in sorodnih pravicah na enotnem digitalnem trgu in spremembi direktiv 96/9/ES in 2001/29/ES. Avtor poudarja inherentne omejitve pravice založnikov medijskih publikacij in njeno nesposobnost, da doseže glavni cilj reševanja krize v industriji. Poleg tega se naloga osredotoča na specifične določbe člena 15 (kot sta opredelitev pojmov zelo kratkih izvlečkov in ustrezen delež dohodka), ki poudarjajo glavne slabosti direktive in posledice, ki jih je prinesla implementacija direktive v državah članicah EU. Naloga ponuja vpoglede v smiselnost sorodne pravice založnikov medijskih publikacij in učinkovitost pristopa EU pri obvladovanju izzivov, s katerimi se sooča medijska industrija. Ugotovitve osvetljujejo pereče težave, povezane z založniško industrijo, ter prispevajo k trajajočemu razpravljanju o ustrezni ukrepih za podporo in zaščito založnikov tiska v digitalni dobi.
Ključne besede: medijska industrija, zbiratelji novic, založniki medijskih publikacij, medijske publikacije, pravo intelektualne lastnine, sorodne pravice, DSM Direktiva
Objavljeno v DKUM: 08.09.2023; Ogledov: 40; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (809,66 KB)

3.
Vodenje projektov v multiprojektnem okolju farmacevtskega podjetja
Andreja Kumer, 2023, magistrsko delo

Opis: Podjetja so danes izpostavljena vse hitreje spreminjajočemu okolju in postavljena pred izziv vodenja projektov v multiprojektnem okolju. Upravljanje več sočasnih projektov je zahtevna naloga, zato smo se v magistrskem delu posvetili načinom za njegovo poenostavitev ter proučili projektne prakse farmacevtskega podjetja Lek, d.d.. Ugotovili smo, da je vodenje projektov v multiprojektnem okolju možno poenostaviti, med drugim tudi z oblikovanjem posebnih programskih pripomočkov, ki olajšajo spremljanje napredovanja posameznega projekta, kakor tudi celotnega programskega portfelja. Tovrstni pripomočki so še posebej učinkoviti, če jih prilagodimo dotičnim potrebam organizacije. Hkrati moramo skrbeti za usposobljenost projektnih vodij, vzpostavitev ustrezne projektne organiziranosti, zadostne količine virov in jasnega toka odgovornosti.
Ključne besede: multiprojektno okolje, projektni management, farmacevtska industrija, veliki projekti, investicije, programska podpora
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 174; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (7,73 MB)

4.
Determining learning outcomes relevant for logistics higher education on sustainability and Industry 4.0
Tina Cvahte Ojsteršek, Simona Šinko, Brigita Gajšek, 2023, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: The ambitious goals of the European Union require companies to transform themselves into sustainable and smart. To do so, for example, in the logistics field, employees who will know how to implement green transport and logistics and how to establish smart systems based on a higher level of digital maturity are needed. This article lists 51 essential topics from Sustainability, Industry 4.0, Logistics 4.0, and Digitalisation areas, further supported by 127 unique learning outcomes gathered through a multi-stage international Delphi study including practitioners and academics. Experts from 6 countries participating in the study first identified the most important topics from the field and the connected learning outcomes in the following rounds, and consequently achieved consensus on the most important learning outcomes that the future workforce in the logistics sector should have. Supporting the logistics sector with a workforce educated based on this framework should help it reach the European Union’s strategic goals.
Ključne besede: digitalizacija, visokošolsko izobraževanje, industrija 4.0, učni izidi, logistika, trajnost
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 56; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (837,49 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Poslovno poročanje v digitalnem marketingu naftnega in plinskega podjetja s pomočjo orodja Power BI
Sara Vaupotič, 2023, magistrsko delo

Opis: Nafta in plin spadata pod fosilna goriva, ki dandanes predstavljajo glavni vir energije v svetu. Nafta je glaven in nujen vir za prevozna sredstva, zemeljski plin pa za ogrevanje in proizvodnjo električne energije, vendar so ljudje fosilna goriva pričeli uporabljati že veliko prej. Naftna in plinska industrija sta še dandanes eni izmed največjih sektorjev glede na ustvarjeni dobiček. Dandanes je proizvodnja nafte v Evropski uniji na zelo nizki ravni, zato smo odvisni od proizvodnje in dobave iz drugih držav. Trenutno nam dobavo nafte in plina otežuje še aktualna ukrajinsko-ruska vojna, zato smo primorani nafto dobavljati od drugod. Ker je industrija nafte in plina konkurenčna, je marketing izjemno pomemben. Podjetja, ki se s tovrstno industrijo ukvarjajo, se ne zavedajo, da morajo kljub temu da se ukvarjajo s prodajo nafte in goriva, veliko svojega časa in denarnih sredstev vlagati tudi v marketing, kajti le na tak način bodo podjetja lahko konkurenčna. Digitalni marketing se nenehno razvija zaradi novih tehnologij. Znanih je nekaj dobrih praks digitalnega oglaševanja, ki jih lahko označimo za zelo učinkovite – na primer e-poštni marketing (angl. E-mail marketing), vsebinski marketing (angl. Content Marketing), optimizacija spletnih brskalnikov (angl. Search Engine Optimization, SEO), marketing vplivnežev (angl. Influencer Marketing) in oglaševanje na družbenih medijih (angl. Social Media Marketing). Kljub temu da vsaka prinese določene koristi, ima po drugi strani tudi nekaj slabosti. Stvari se v marketingu dogajajo in spreminjajo na dnevni ravni, zato je še kako zelo pomembno, da se o dogajanju sproti poroča v obliki poslovnega poročila. Poslovno poročilo je dokument, ki vsebuje dejanske informacije, statistične podatke ali izsledke raziskav, ki so pomembni za ohranjanje strank, sprejemanja boljših odločitev, nadzorom nad proračunom in zagotavljanjem meril uspešnosti za vse prihodnje marketinške kampanje. Obstaja veliko programov poslovnega poročanja, ki omogočajo vizualizacijo podatkov. Eden izmed bolj znanih je orodje Power BI, ki omogoča enostavno povezovanje z viri podatkov, vizualizacijo, odkrivanje, kateri podatki so relevantni, ter deljenje teh podatkov s komer koli.
Ključne besede: Nafta in plin, naftna in plinska industrija, digitalni marketing, poslovno poročanje, Power BI.
Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 211; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

6.
Analiza evropske in južnokorejske glasbene industrije skozi elemente marketinškega spleta : diplomsko delo
Klarisa Hren, 2023, diplomsko delo

Opis: Nasičenost glasbene industrije in problematika kulturnega imperializma lokalno delujočim glasbenim izvajalcem otežujeta možnost dosege svetovnega glasbenega trga. Zato smo v diplomskem delu skozi analizo elementov marketinškega spleta raziskali, kako je izbranim predstavnikom evropske in južnokorejske glasbene industrije uspelo prodreti na svetovni glasbeni trg brez uporabe strategij, ki bi okrnile njihovo kulturno identiteto. V teoretičnem delu smo razdelali elemente marketinškega spleta in se posebej osredotočili še na posebnosti obravnavanih glasbenih industrij. V empiričnem delu smo na podlagi opravljene komparativne študije primera poudarili najpomembnejše dejavnike obeh industrij in na njihovi osnovi oblikovali predloge, kako bi lahko te pristope aplicirali na lokalno delujoče glasbene izvajalce.
Ključne besede: marketinški splet, marketinške strategije, glasbena industrija, evropska glasbena industrija, K-pop
Objavljeno v DKUM: 08.06.2023; Ogledov: 298; Prenosov: 86  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

7.
Pranje denarja v povezavi z ilegalno tobačno industrijo : magistrsko delo
Timotej Praznik, 2023, magistrsko delo

Opis: Ilegalna tobačna industrija je zelo kompleksen družbeni problem, saj ne vpliva le na družbo kot tako, temveč tudi na državne proračune in jih oškoduje. Poleg tega je tudi zelo velik multinacionalni problem, s katerim se ukvarja veliko tako državnih institucij kot institucij na višjih ravneh, na primer Europol v Evropi. Ilegalna tobačna industrija je predvsem v zadnjih letih v porastu, saj je povpraševanje vse večje, kar je posledica regularnih višanj cen tobačnih izdelkov, saj potem uporabniki iščejo cenejše rešitve, ki pa seveda niso legalnega izvora. K temu razcvetu je pripomogla tudi pandemija SARS-CoV-2, saj se je veliko stvari začelo odvijati v virtualnem svetu. Kljub temu ilegalne proizvodnje še vedno delujejo s polno paro, na primer v Evropi predvsem v vzhodnih in centralnih državah, prav tako je v Aziji nekaj držav, od koder te ilegalne izdelke pošiljajo po celotnem svetu, znano pa je tudi, da so Združeni arabski emirati meka za ilegalno trgovino, predvsem na njihovih brezcarinskih območjih (free trade zones). Nam najbližje in največje žarišče je na Balkanu, in sicer v Črni gori, kjer je v ospredju brezcarinska cona/pristanišče Bar, vendar se tudi tukaj zadeve urejajo in spreminjajo. Ilegalna tobačna industrija generira ogromne dobičke, kar je neizbežno za hudodelske združbe, ki se poslužujejo pranja denarja. Za lažje razumevanje si lahko predstavljamo, da en poln tovornjak ilegalnih tobačnih izdelkov predstavlja okoli en milijon evrov. To dejanje omogoča, da ilegalni denar operejo in ga spravijo v legalni obtok. Možno je, da se ta umazano zaslužen denar uporabi za nakup drugih dobrin ali se investira naprej, na primer v kakšne legalne naložbe, kot so nepremičnine, premičnine ipd., ali pa se ta denar nameni za druge namene, kot je financiranje terorizma, saj ta potrebuje sredstva, da lahko izvaja in dosega svoje »višje cilje«. Za takšne stvari je ilegalna tobačna industrija idealna, saj je kriminal z malo tveganja, ki prinaša visok zaslužek, saj se mesečno lahko v povprečnem ilegalnem obratu proizvede nekaj milijonov cigaret. To kriminalno dejanje ni tako zavržno, kot so druge vrste ilegalne trgovine, na primer trgovanje z drogo, orožjem ipd. Vsi ti vidiki in dejanja lahko gredo z roko v roko in s tem povzročajo veliko škodo v družbi.
Ključne besede: pranje denarja, ilegalna tobačna industrija, financiranje, terorizem, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 18.05.2023; Ogledov: 195; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

8.
Digitalizacija podjetij s tehnologijo veriženja blokov : magistrsko delo
Gorazd Stolec, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnavane potencialne koristi celotne tehnologije veriženja blokov preko digitalizacije, ki presegajo sam svet kriptovalut. Ta naloga je lahko v pomoč podjetjem, pri razumevanju tehnologije veriženja blokov in njene uporabnosti za podjetja. Čeprav mnogi tehnologijo veriženja blokov povezujejo samo s kriptovalutami, ima ta tehnologija široko paleto aplikacij v panogah, kot so proizvodnja, logistika in finance. V nalogi se z deskriptivno in komparativno metodo predstavi pomen prilagajanja hitro spreminjajočemu se poslovno digitalnemu okolju in uporabe tehnologije veriženja blokov za izboljšanje procesov, povečanje preglednosti in zmanjšanje stroškov. V aplikativnem delu se s kvalitativno analizo predstavi rešitve, ki so že na trgu in kako se lahko to tehnologijo implementira v podjetje. Prav tako se poda še napovedi za prihodnost in se nato kot celota zaključi z diskusijo in odgovori na raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: digitalizacija, tehnologija veriženja blokov, kriptovalute, prihodnost, nove tehnologije, industrija 4.0, izzivi, internet stvari
Objavljeno v DKUM: 04.05.2023; Ogledov: 216; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici