| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
POVEZANOST MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI ŠEST LET STARIH OTROK
Maja Ozmec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom »Povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti šest let starih otrok« smo z rezultati testiranja želeli ugotoviti povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnostih. V teoretičnem delu so predstavljene motorične sposobnosti in morfološke značilnosti šest let starih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testiranja 128 otrok prvih razredov sedmih osnovnih šola spodnjega Podravja. Otroke smo testirali z osmimi motoričnimi testi, s katerimi smo ugotavljali ravnotežje, koordinacijo, eksplozivno moč in repetativno moč in te motorične sposobnosti primerjali z njihovimi morfološkimi značilnostmi. Na osnovi povprečnih rezultatov testiranja ugotavljamo, da morfološke značilnosti ne vplivajo na motorične sposobnosti otrok. Ugotavljamo tudi, da so deklice dosegle boljše rezultate od dečkov na testih repetativne moči, dečki pa so dosegli boljše rezultate od deklic na testih koordinacije, ravnotežja in eksplozivne moči.
Ključne besede: motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, telesna teža, telesna višina, indeks telesne mase, šest let stari otroci
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2911; Prenosov: 506
.pdf Celotno besedilo (589,32 KB)

2.
ANALIZA MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI 5-6 LET STARIH OTROK PTUJSKIH VRTCEV
Nataša Vindiš, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti 5-6 let starih otrok ptujskih vrtcev, je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljen pomen gibalnih dejavnosti otrok, motorične sposobnosti in razvijanje le teh pri predšolskih otrocih, ter morfološke sposobnosti in značilnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu smo prikazali razlike v rezultatih motoričnih sposobnosti med dečki in deklicami, glede na sposobnost regulacije energije in sposobnost regulacije gibanja, ter rezultate glede na indeks telesne mase. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov, s katerim smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, agilnost, eksplozivno moč in vzdržljivostno moč. Na osnovi obdelanih rezultatov ugotavljamo, da dečki na testih motoričnih sposobnostih, ki so odgovorne za regulacijo energije, dosegajo boljše rezultate od deklic in da so deklice boljše od dečkov v motoričnih sposobnostih, ki regulirajo gibanja. Dečki z višjim indeksom telesne mase so dosegli slabše rezultate od dečkov z nižjim indeksom telesne mase na testih motoričnih sposobnosti. Med deklicami z višjim in nižjim indeksom telesne mase ni bilo razlik v testiranju motoričnih sposobnosti.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, regulacija energije, regulacija gibanja, indeks telesne mase
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 3121; Prenosov: 608
.pdf Celotno besedilo (368,74 KB)

3.
Analiza telesne teže med delavci v proizvodnji in administrativnimi delavci
Ivanka Ratej, 2009, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Telesna teža, normalna, prekomerna ali prenizka zelo opazno vpliva na človekov videz in njegovo samopodobo. Velika večina ljudi ji posveča potrebno pozornost. Službe, ki se ukvarjajo z zdravstvenim varstvom aktivne populacije morajo izobraževati delavce v delovnih organizacijah o zdravi prehrani in vzpodbujati k normalni prehranjenosti sebe in svojih družin. Vsak posameznik bi moral skrbeti za zdravo prehranjevanje in vzdrževanje normalne telesne teže, s tem pa tudi za svoje zdravje. Namen: Na osnovi analize telesne teže smo želeli ugotoviti ali imajo delavci v proizvodnji višjo telesno težo kot delavci v administraciji in ali izobrazba vpliva na telesno težo delavcev. Metode: Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela. Retrospektivna študija je zajemala podatke, ki so bili zbrani v Zdravstvenem domu Slovenska Bistrica v Dispanzerju medicine dela, prometa in športa v letu 2008. Vzorec zajema 50 delavcev v administraciji in 50 delavcev v proizvodnji. Za opredelitev stopenj debelosti smo uporabili indeks telesne mase. Rezultati: Raziskava je pokazala, da izobrazba, delovno mesto in spol vplivajo na telesno težo, vendar ne v tolikšni meri, kot smo pričakovali. Prenizke telesne teže in hude debelosti v raziskavi nismo zasledili. Razprava: Z zdravim prehranjevanjem zdravje varujemo in sočasno preprečujemo številne dejavnike tveganja za nastanek različnih obolenj. Dejstvo je, da izobrazba vpliva na telesno težo, kakor tudi osveščenost delavcev v delovnih organizacijah in ljudi na splošno o zdravem načinu prehranjevanja ter vplivu telesne teže na zdravje.
Ključne besede: Ključne besede: proizvodni delavci, administrativni delavci, telesna teža, indeks telesne mase, debelost.
Objavljeno: 18.09.2009; Ogledov: 2103; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (816,07 KB)

4.
VPLIV HOJE NA RAZVOJ MOTORIČNIH IN FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI PREDŠOLSKIH OTROK
Darja Solina, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih testov želela ugotoviti razvoj motoričnih sposobnosti in spremembo morfoloških značilnosti v obdobju štirih mesecev. Dobljene rezultate sem nato analizirala med posameznimi starostnimi skupinami, spoloma in indeksom telesne mase ter primerjala rezultate med eksperimentalno skupino, ki je v tem času poleg rednih aktivnosti v okviru gibalno-športne dejavnosti vsakodnevno izvajala še načrtovane in vodene različne oblike hoje v naravi, in kontrolno skupino, ki je v tem času izvajala samo redne aktivnosti v okviru gibalno-športne dejavnosti. V teoretičnem delu je predstavljena hoja kot naravna oblika gibanja in kot sredstvo za razvijanje motoričnih sposobnosti. V empiričnem delu sem na podlagi dobljenih povprečnih rezultatov ugotovila, da starejši otroci v povprečju dosegajo boljše rezultate od mlajših otrok. Med spoloma ni bilo večjih razlik v povprečnih rezultatih, bistveno opazna je bila le pri testu eksplozivne moči, kjer so bili v vseh starostnih skupinah boljši dečki. Prav tako ni bilo večjih razlik med otroki z višjim in nižjim indeksom telesne mase. Primerjava rezultatov eksperimentalne in kontrolne skupine pokaže, da so otroci kontrolne skupine dosegli v povprečju boljše rezultate od otrok eksperimentalne skupine. Ob dejstvu, da so bili otroci kontrolne skupine v poprečju štiri mesece starejši od otrok eksperimentalne skupine in da so bile razlike v rezultatih minimalne, sklepam, da hoja vpliva na razvoj motoričnih sposobnosti predšolskega otroka.
Ključne besede: testiranje motoričnih sposobnosti otrok, hoja v predšolskem obdobju, indeks telesne mase, eksperimentalna in kontrolna skupina
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 3371; Prenosov: 806
.pdf Celotno besedilo (328,29 KB)

5.
PRIMERJAVA GIBALNE DEJAVNOSTI IN INDEKSA TELESNE MASE PODEŽELSKIH IN MESTNIH OTROK
Jasna Zajšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalni dejavnosti podeželskih in mestnih otrok glede na indeks telesne mase. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 630 otrok, starih od 9 do 11 let. V raziskavo so bili zajeti podeželski otroci, ki so v tem času obiskovali OŠ Cirkulane — Zavrč, OŠ Markovci, OŠ Laporje, OŠ Šmarje pri Jelšah in mestni otroci, ki so v tem času obiskovali OŠ Franc Rozman Stane in OŠ Tone Čufar. Gibalno dejavnost otrok smo ugotavljali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevali otroci sami. Na osnovi indeksa telesne mase so bili otroci razdeljeni v skupino z normalno telesno težo, skupino s prekomerno telesno težo in skupino z debelostjo. Razlike v gibalni dejavnosti med podeželskimi in mestnimi otroki smo ugotavljali s pomočjo T-testa, razlike v gibalni dejavnosti glede na indeks telesne mase pa smo ugotavljali z analizo variance (ANOVA). Statistično značilne razlike smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05. Rezultati kažejo, da v gibalni dejavnosti podeželskih in mestnih otrok ni statistično pomembnih razlik. Statistično pomembnih razlik tudi ne opazimo v gibalni dejavnost otrok glede na indeks telesne mase. Prav tako pa ne opazimo statistično pomembnih razlik v gibalni dejavnosti mestnih in podeželskih otrok glede na indeks telesne mase. Iz dobljenih rezultatov lahko povzamemo, da indeks telesne mase in bivalno okolje (podeželje ali mesto) ne vplivata na gibalno dejavnost otrok.
Ključne besede: gibalni razvoj, telesni razvoj, gibalna dejavnost, indeks telesne mase, bivalno okolje
Objavljeno: 15.04.2010; Ogledov: 2443; Prenosov: 392
.pdf Celotno besedilo (627,13 KB)

6.
PREHRAMBENE NAVADE IN MORFOLOŠKE ZNAČILNOSTI PREDŠOLSKIH OTROK V VELENJSKIH VRTCIH
Mateja Marolt, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti povezanost prehrambenih navad in športne dejavnosti predšolskih otrok. Empirična raziskava je sledila cilju, ugotoviti prehrambene navade in stopnjo športne dejavnosti predšolskih otrok v velenjskih vrtcih. Podatki za raziskavo so bili pridobljeni z anketiranjem 75 staršev, katerih otroci so bili vključeni v velenjske vrtce v šolskem letu 2008/09. Starši so odgovarjali na vprašanja, povezana s prehranjevanjem in prehranjevalnimi navadami ter gibanjem in gibalno-športnimi navadami. Raziskava je bila osredotočena na spol otrok, njihovo telesno težo in telesno višino ter izobrazbo njihovih staršev. V teoretičnem delu so predstavljene morfološke značilnosti predšolskih otrok, organizirane športne dejavnosti za predšolske otroke v Velenju, prehrana ter vpliv prehrane na morfološki razvoj otroka. Rezultati empiričnega dela kažejo, da ima večina otrok v velenjskih vrtcih normalno telesno težo, pri čemer ni bistvene razlike med spoloma. Navedbe staršev potrjujejo, da večina otrok, ki spadajo v kategorijo čezmerne teže ali debelosti, pogosteje uživa sladkarije. Večji del otrok, ki so vključeni v organizirane športne dejavnosti, spada v kategorijo zdrave telesne teže.
Ključne besede: predšolski otrok, prehrana, morfološki razvoj, telesna višina, telesna teža, indeks telesne mase
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 3030; Prenosov: 305
.pdf Celotno besedilo (628,91 KB)

7.
VPLIV HOJE NA MOTORIČNE SPOSOBNOSTI PREDŠOLSKIH OTROK
Simona Kirbiš, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo želeli ugotoviti, ali vodena in načrtovana dejavnost — hoja vpliva na razvoj motoričnih sposobnosti predšolskih otrok. V teoretičnem delu je opisana struktura motoričnega prostora otrok, motorične sposobnosti otrok, možnosti izvajanja hoje v družini, vrtcu in v športnih organizacijah mesta Maribor. Prav tako je v teoretičnem delu predstavljena hoja kot naravna oblika gibanja in kot sredstvo za razvijanje motoričnih sposobnosti. Za testiranje je bilo uporabljenih osem motoričnih testov, s katerimi ugotavljamo razvitost sposobnosti ravnotežja, koordinacije, repetativne moči in eksplozivne moči. V empiričnem delu smo primerjali rezultate med eksperimentalno in kontrolno skupino, spoloma in indeksom telesne mase. Za vzorec smo uporabili 31 otrok, od teh je bilo 16 otrok v eksperimentalni skupini in 15 otrok v kontrolni. Starost otrok se je gibala med pet in šest let. Ugotovili smo, da so otroci v eksperimentalni skupini tako na inicialnem kot na finalnem testiranju dosegli boljše rezultate od otrok kontrolne skupine; deklice so v povprečju dosegle boljše rezultate od dečkov, in indeks telesne mase ni imel vpliva na nivo razvitosti motoričnih sposobnosti.
Ključne besede: motorični razvoj, motorične sposobnosti, hoja v predšolskem obdobju, indeks telesne mase
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 3383; Prenosov: 703
.pdf Celotno besedilo (538,21 KB)

8.
VPLIV DRUŽINE NA GIBALNE SPOSOBNOSTI IN TELESNE ZNAČILNOSTI OTROK
Valerija Skrt, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Vpliv družine na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok smo želeli na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih testov ugotoviti stanje gibalnih sposobnosti pet let starih otrok ter z anketnim vprašalnikom ugotoviti vpliv družine na razvoj gibalnih sposobnosti in telesnih značilnosti njihovih otrok. V teoretičnem delu smo predstavili telesne značilnosti predšolskih otrok in njihov vpliv na gibalne sposobnosti, gibalna znanja ter pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka. Opisali smo življenjska okolja otrok v predšolskem obdobju in njihovo vlogo pri telesnem razvoju otroka ter predstavili organizirane gibalne/športne dejavnosti za predšolske otroke na Ptuju. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testov motoričnih sposobnosti, ki smo jih zbrali na osnovi vzorca 50 otrok iz dveh enot ptujskega vrtca in rezultati anketnega vprašalnika njihovih staršev. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: dečki so dosegli boljše rezultate kot deklice, otroci z nižjim ITM so dosegli boljše rezultate kot otroci z višjim ITM, otroci, s s strani staršev vzpodbujeni k športu, so dosegli boljše rezultate, otroci, ki obiskujejo dodatno športno vadbo, so dosegli boljše rezultate, mlajši starši se več ukvarjajo s športno-gibalnimi dejavnostmi skupaj z otroki, otroci staršev, kateri so bili kot otroci tudi sami športno aktivni, so bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se kot otroci niso ukvarjali s športom.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, gibalni razvoj, indeks telesne mase otrok, vloga staršev
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 3013; Prenosov: 560
.pdf Celotno besedilo (467,15 KB)

9.
MOŽNOST DODATNIH ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V VRTCU ZA OTROKE S PREVELIKO TELESNO TEŽO
Jasmina Stažić, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil na osnovi empiričnih rezultatov testov gibalnih znanj ugotoviti razvitost gibalnih sposobnosti otrok vrtcev Hoče, Razvanje in Tezno ter dobljene rezultate primerjati glede na kraj vrtca, spol otroka in indeks telesne mase. Podatki za raziskavo so bili pridobljeni s testiranjem otrok, starih od 4 do 5 let. Uporabili smo devet gibalnih testov, s katerimi smo ugotavljali razvitost motoričnih sposobnosti otrok. Raziskava je bila osredotočena na spol otrok, njihovo telesno težo in telesno višino ter kraj vrtca, ki ga obiskujejo. V teoretičnem delu je predstavljen telesni razvoj otrok, vpliv gibalnih dejavnosti na telesni razvoj otrok, prekomerna telesna teža ter njeni vzroki in posledice, reševanje problema prekomerne telesne teže, redne in dodatne gibalne dejavnosti v vrtcu. Rezultati empiričnega dela kažejo, da večina testiranih otrok spada v območje normalne telesne teže in da imajo otroci s preveliko telesno težo slabše razvite motorične sposobnosti, kot otroci z normalno telesno težo. Prav tako smo na podlagi rezultatov ugotovili, da so dečki na testiranju dosegli boljše rezultate kot deklice in da ima v povprečju preveliko telesno težo več dečkov kot deklic. Na podlagi preučenega teoretičnega gradiva in pridobljenih empiričnih rezultatov predlagamo uvedbo dodatnih športnih dejavnosti v vrtcih, ki bodo koristile tako otrokom s preveliko telesno težo, kot tudi otrokom z zdravo telesno težo.
Ključne besede: Predšolski otrok, dodatne športne dejavnosti, prekomerna telesna teža, indeks telesne mase, gibanje.
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 2434; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (592,93 KB)

10.
VPLIV GIBALNIH ZNANJ NA GIBALNE SPOSOBNOSTI OTROK
Tina Primožič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv gibalnih znanj na gibalne sposobnosti otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene gibalne sposobnosti in gibalna znanja otrok, vpliv staršev na ustvarjanje gibalnih znanj otrok in pomen, ki ga imajo gibalne dejavnosti za ustvarjanje gibalnih kompetenc. V empiričnem delu diplomskega dela so prikazani rezultati motoričnih testov na vzorcu 38 otrok, starih pet let, in rezultati anketnega vprašalnika njihovih staršev. Rezultati motoričnih testov so pokazali, da so dečki dosegli boljše rezultate od deklic, starejši otroci so bili uspešnejši od mlajših otrok, otroci z višjim indeksom telesne mase (ITM) so dosegli boljše rezultate od otrok z nižjim indeksom telesne mase (ITM) in da gibalna znanja pozitivno vplivajo na gibalne sposobnosti otrok. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da se mlajši starši več ukvarjajo s športom skupaj z otrokom kot starejši starši, otroci staršev, ki so bili kot otroci tudi sami športno aktivni, so bili bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se kot otroci niso ukvarjali s športom.
Ključne besede: Ključne besede: gibalne sposobnosti, gibalna znanja, gibalne kompetence, indeks telesne mase, vloga staršev
Objavljeno: 24.01.2011; Ogledov: 3276; Prenosov: 582
.pdf Celotno besedilo (578,48 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici