| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 95
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba umetne inteligence v izbranem računovodskem podjetju
Vesna Matvos, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava vpliv umetne inteligence (AI) na računovodske procese v mikro računovodskem podjetju iz Koroške. Raziskava je izpostavila, da AI že omogoča avtomatizacijo rutinskih nalog, kot je optično prepoznavanje podatkov na dokumentaciji (OCR), kar delno pospeši obdelavo dokumentacije. Kljub temu je tehnologija še nezanesljiva in zahteva dodatno človeško kontrolo, zato se čas dela ne skrajša bistveno. Namen magistrskega dela je bil raziskati vpliv AI na računovodske procese v mikro računovodskem podjetju ter ugotoviti, kako zaposleni različnih profilov zaznavajo uvedbo AI v vsakodnevno delo. Delo se osredotoča na vse bolj aktualno področje digitalizacije računovodstva, pri čemer AI postaja pomembno orodje za avtomatizacijo rutinskih nalog, izboljšanje natančnosti podatkov ter povečanje učinkovitosti. Naprednejše funkcionalnosti, kot so napovedovanje trendov in odkrivanje nepravilnosti, v podjetju še niso uporabljene. Ugotovljeno je bilo, da generacijske razlike pomembno vplivajo na dojemanje AI, saj so mlajši zaposleni tehnologiji bolj naklonjeni, starejši pa so previdnejši s tehnologijo in AI, saj je v večini še tudi ne znajo uporabljati. V drugem poglavju smo predstavili osnovne značilnosti AI, vključno s tehnologijami, kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika, računalniški vid in robotizacija procesov. Ugotovili smo, da AI ponuja velik potencial za avtomatizacijo in zmanjšanje stroškov. Tretje poglavje se je osredotočilo na uporabo AI v računovodstvu. Obravnavali smo primere, kot so OCR branje, avtomatsko knjiženje, zaznavanje napak in napovedovanje denarnih tokov. Poudarjeni so bili tudi izzivi, povezani z varnostjo in znanjem uporabnikov. V četrtem poglavju smo analizirali uporabo AI v izbranem mikro podjetju, kjer se uporablja predvsem OCR funkcionalnost znotraj programa E-računi. Kljub poenostavitvi vnosa dokumentov se pojavljajo napake, zato je potreben človeški nadzor. V petem poglavju smo predstavili možnosti za širšo uporabo AI v prihodnosti, kot so napredno knjiženje, poročanje in analitika, ter izpostavili potrebo po dodatnem znanju, zaupanju v tehnologijo in postopni uvedbi rešitev. Vse intervjuvane osebe v raziskavi se strinjajo, da AI ne bo nadomestila računovodij, temveč jim bo v pomoč pri rutinskih opravilih, s čimer bodo imele več časa za zahtevnejše strokovno delo. Ključna ovira za širšo uporabo ostajajo stroški, pomanjkanje znanja in vprašanja o varnosti osebnih podatkov. V zvezi s hipotezami smo ugotovili, da je večina potrjena ali delno potrjena. AI izboljšuje učinkovitost pri obdelavi dokumentov, a še ne zanesljivo. Računovodje se srečujejo s tehnološkimi izzivi in pomanjkanjem znanja, percepcija zaposlenih pa pomembno vpliva na uspešno uvedbo AI. Naprednejše funkcionalnosti še niso v uporabi, zato nekatere podhipoteze ostajajo nepotrjene. Kot nadaljnja področja raziskovanja se ponujajo primerjave med različnimi podjetji, analiza naprednejših funkcij AI in proučevanje vpliva AI na kompetence prihodnjih računovodij.
Ključne besede: Umetna inteligenca, računovodstvo, računovodsko podjetje, računovodski servis, avtomatizacija procesov, implementacija UI.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (39,37 MB)

2.
Uporabnost tehnologije blockchain v zemljiški knjigi
Jovana Pajkovska, Kristjan Zahrastnik, 2025, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Blockchain bi lahko revolucionarno spremenil vodenje zemljiškoknjižnega sistema v Sloveniji, saj bi imel zmožnost povečati preglednost, varnost in učinkovitost. Glede na to, da lahko trajno beležimo transakcije in decentraliziramo dostop, se lahko izognemo napakam in zmanjšamo birokracijo v tem, kar je pogosto zapleten proces. Po drugi strani pa, čeprav blockchain veliko obeta, prinaša tudi pomembne pravne izzive, ki zahtevajo pravne spremembe, zlasti na področju varstva podatkov. Poleg tega so se pojavile dileme glede pravne veljavnosti tovrstnih digitalnih zapisov in tega, ali je treba spremeniti zakonodajo, da bi omogočili nemoteno implementacijo blockchaina v pravni sistem. Večina držav je izbrala pristop »počakaj in poglej«, kar je postala običajna praksa pri oblikovanju stališč do novih tehnoloških rešitev. Prispevek obravnava obstoječe pravne ukrepe, ocenjuje morebitne koristi in slabosti ter analizira prakse v državah, ki so že uvedle blockchain v zemljiške knjige.
Ključne besede: blockchain, zemljiška knjiga, implementacija tehnologije blockchain, pravni izzivi, primerjalni vidik
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (243,01 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Analiza in optimizacija vpeljave SAP S/4HANA: študija primera v podjetju Energija plus d.o.o.
Aljaž Hafner, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo na študiji primera podjetja Energija plus d.o.o. obravnava proces in izzive uvedbe sistema SAP S/4HANA. Namen dela je bil analizirati potek kompleksnega projekta in opredeliti ključne dejavnike za uspešno izvedbo. Z mešanim raziskovalnim pristopom, ki je združeval analizo projektne dokumentacije in anketno raziskavo, smo preučili praktično izvedbo projekta po metodologiji SAP Activate. Na podlagi ugotovitev so oblikovana priporočila za optimizacijo vodenja in izvedbe prihodnjih projektov implementacije kompleksnih poslovnih informacijskih sistemov.
Ključne besede: SAP S/4HANA, implementacija ERP, optimizacija procesov, vodenje projektov
Objavljeno v DKUM: 22.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

4.
Prepad med prakso in teorijo v poslovodnem računovodstvu
Kristina Abramović, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razkorak med teoretičnimi pristopi in praktično uporabo poslovodnega računovodstva v Sloveniji in Črni gori. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj poslovodnega računovodstva, njegov pomen za sodobno poslovno odločanje ter razlike med finančnim in poslovodnim računovodstvom. Poseben poudarek je bil namenjen preučevanju razlogov za neskladje med akademskimi koncepti in dejanskimi zahtevami v praksi, kot so nepovezanost raziskovalnega dela z realnimi problemi podjetij, nerealne predpostavke v teoriji ter omejena uporaba sodobnih metod v praksi. Empirični del temelji na anketni raziskavi, izvedeni preko spletnega anketiranja 70 strokovnjakov s področja računovodstva, revizije in kontrolinga – po 35 iz Slovenije in Črne gore. Vzorec je bil namensko izbran z namenom zajeti različne poklicne funkcije, dolžino delovnih izkušenj in izobrazbene ravni, kar je omogočilo širši vpogled v zaznave o uporabnosti teoretičnega znanja v praksi. Vprašalnik je vseboval 16 zaprtih vprašanja, razdeljenih v tematske sklope: demografski podatki, pridobivanje znanja, praktične izkušnje, orodja in metode ter stališča do razkoraka med teorijo in prakso. Zbrani podatki so pokazali, da večina anketirancev ocenjuje akademsko znanje kot le delno uporabno. Najbolj izrazit razkorak so zaznali na področjih proračunskega načrtovanja, notranjega poročanja in spremljanja stroškov. Prav tako se je pokazalo da diplomanti pogosto niso ustrezno pripravljeni na praktične naloge po zaključku študija, kar dodatno potrjuje ugotovitev, da formalno izobraževanje ne sledi dovolj hitro razvoju stroke. Potrjena hipoteza naloge kaže, da razkorak med teorijo in prakso v poslovodnem računovodstvu izhaja predvsem iz neprilagojenosti akademskih raziskav potrebam podjetij. Ugotovitve poudarjajo potrebo po boljšem povezovanju izobraževalnih ustanov z gospodarstvom, vseživljenjskem učenju in vključevanju več praktičnih vsebin v študijske programe. Diplomsko delo s tem prispeva k razumevanju izzivov sodobnega računovodskega izobraževanja in k oblikovanju smernic za zmanjšanje vrzeli med teorijo in prakso v stroki.
Ključne besede: poslovodno računovodstvo, kontroling, izzivi pri prenosu znanja, implementacija teorije v prakso, izobraževalni sistem.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

5.
Vloga SAP SuccessFactors pri optimizaciji HR procesov: analiza implementacije in uporabe
Daniil Biriukov, 2025, diplomsko delo

Opis: Sodobna podjetja se vse pogosteje soočajo s potrebo po digitalni preobrazbi svojih notranjih procesov, med katerimi ima kadrovska funkcija vedno bolj pomembno vlogo. Tradicionalni načini upravljanja s kadri postajajo prepočasni in premalo prilagodljivi za današnje hitro spreminjajoče se poslovno okolje. Zato se številne organizacije odločajo za uvedbo kadrovskih informacijskih sistemov, ki temeljijo na oblačnih tehnologijah. S prehodom na digitalne HR rešitve se spreminja način dela v kadrovskih oddelkih. Procesi, kot so zaposlovanje, razvoj zaposlenih, spremljanje uspešnosti in upravljanje kadrovskih podatkov, postanejo bolj strukturirani, pregledni in podatkovno podprti. S tem se krepi tudi strateška vloga kadrovskih služb, ki lahko z uporabo naprednih orodij prispevajo k dolgoročnim ciljem podjetja. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu smo se osredotočili na teoretične osnove kadrovskih informacijskih sistemov – opredelili smo njihov pomen, funkcionalnosti, razlike med različnimi tipi sistemov ter pojasnili, zakaj postajajo nujni del poslovanja sodobnih podjetij. V drugem delu smo podrobno obravnavali rešitev SAP SuccessFactors. Opisali smo njegovo strukturo, ključne module in funkcije ter se posvetili metodologiji uvedbe SAP Activate. Prav tako smo predstavili primer uvedbe sistema v podjetju, kjer smo analizirali cilje, potek in rezultate implementacije.
Ključne besede: Kadrovski informacijski sistem, SAP SuccessFactors, človeški viri, implementacija
Objavljeno v DKUM: 11.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

6.
Implementacija avtomatizacije robotskih procesov v podjetje
Ajda Imerović, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se osredotočamo na implementacijo robotizirane procesne avtomatizacije (angl. Robotic Process Automation; RPA) v poslovne procese podjetij. Obravnavamo prehod od tradicionalne avtomatizacije poslovnih procesov (angl. Business Process Automation; BPA) k RPA in analiziramo ključne izzive, s katerimi se podjetja soočajo pri uvajanju te tehnologije. Podrobno predstavljamo prednosti RPA, kot so povečanje operativne učinkovitosti, zmanjšanje stroškov in odprava napak, kot tudi morebitne slabosti, predvsem v povezavi z zaposlitvenimi skrbmi in tehnološko pripravljenostjo podjetij. Raziskava vključuje tudi analizo dejavnikov, ki vplivajo na sprejetje RPA, med drugim pomanjkanje tehničnega znanja in zaskrbljenost zaposlenih glede izgube delovnih mest. Poleg tega predstavimo študijo primera, ki ponazarja uspešno implementacijo RPA v podjetju, skupaj z oceno, kako je ta tehnologija vplivala na poslovne procese in uspešnost. Na podlagi dobljenih rezultatov podamo sklepe o tem, kako lahko podjetja učinkovito uvajajo RPA za optimizacijo poslovanja ter hkrati uspešno obvladujejo izzive, povezane z njeno implementacijo. V nadaljevanju se posvetimo tudi širšemu kontekstu RPA, vključno z njegovo nadgradnjo v obliko inteligentne procesne avtomatizacije (angl. Intelligent Process Automation; iPA), ki vključuje tehnologije, kot so umetna inteligenca in strojno učenje. Pojasnjujemo razliko med BPA, RPA in IPA ter izpostavljamo primernost posameznih pristopov glede na kompleksnost procesov in cilje podjetja. Predstavljamo različna orodja za RPA, kot so UiPath, Automation Anywhere in Microsoft Power Automate, ter analiziramo njihovo uporabnost v različnih poslovnih kontekstih. Poseben poudarek namenjamo tudi vplivu RPA na delovno silo, potrebi po preoblikovanju vlog zaposlenih, razvoju novih kompetenc in strategijah za upravljanje sprememb. Naša študija primera vključuje podroben prikaz razvoja RPA rešitve v okolju SAP z uporabo orodja UiPath, kjer na praktičnem primeru prikazujemo vse faze – od priprave do izvedbe in vrednotenja rezultatov. Zaključujemo z ugotovitvijo, da lahko podjetja z ustrezno strategijo, vključevanjem zaposlenih in kontinuiranim spremljanjem uspešnosti dosegajo pomembne poslovne koristi ob uvedbi RPA.
Ključne besede: robotizirana procesna avtomatizacija, avtomatizacija poslovnih procesov, implementacija RPA, digitalna transformacija, optimizacija poslovanja, UiPath
Objavljeno v DKUM: 26.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

7.
Uporaba umetne inteligence v organizacijah
Loti Mlinar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava vpliv umetne inteligence (UI) na delovanje sodobnih organizacij, pri čemer se osredotoča na spremembe v poslovnih procesih, doseganju konkurenčnosti, ter odnosu zaposlenih do uvajanja naprednih tehnologij. Umetna inteligenca se uveljavlja kot ključen dejavnik digitalne preobrazbe, zato postaja razumevanje njenega delovanja in učinkov bistvenega pomena za management sprememb znotraj organizacij. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni osnovni pojmi umetne inteligence, njen zgodovinski razvoj, ter vloga, ki jo ta tehnologija danes igra v poslovnem okolju. Posebna pozornost je namenjena pravnim in etičnim vprašanjem, ki spremljajo širjenje uporabe UI, kot tudi ključnim dejavnikom, ki vplivajo na uspešnost njene uvedbe. Med temi dejavniki izstopajo ustrezna organizacijska kultura, pripravljenost zaposlenih na spremembe, podpora vodstva in sistematično izobraževanje zaposlenih. Prav tako so analizirani številni izzivi, ki spremljajo implementacijo UI, med njimi predvsem strah pred izgubo delovnih mest, pomanjkanje zaupanja v tehnologijo, ter potreba po varovanju zasebnosti in podatkov. Empirični del naloge temelji na raziskavi, opravljeni z anketnim vprašalnikom, katerega namen je preučiti zaznave, pričakovanja in pripravljenost zaposlenih na sprejem umetne inteligence v izbrani organizaciji. Raziskava se osredotoča na razumevanje dojemanja UI med zaposlenimi, njihovo oceno prednosti in morebitne zadržke. Analiza odgovorov ponuja pomembne informacije o dejavnikih, ki vplivajo na uspešno uvajanje umetne inteligence v praksi. Na podlagi teoretičnih stališč in analize zbranih podatkov naloga ugotavlja, da umetna inteligenca ponuja pomembne možnosti povečanja učinkovitosti in uspešnosti organizacij. Za njeno uspešno implementacijo pa so nujne ustrezne strateške in operativne prilagoditve, jasno vodenje, učinkovita komunikacija, ter aktivno vključevanje zaposlenih v vse faze uvajanja. Organizacije, ki k uvedbi UI pristopijo celostno in premišljeno, bodo lažje izkoristile njen potencial in se hkrati učinkovito soočile z izzivi, ki jih ta prinaša.
Ključne besede: organizacijske spremembe, management sprememb, umetna inteligenca, organizacije, zaposleni, implementacija
Objavljeno v DKUM: 08.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

8.
Uvedba ERP rešitve v proizvodnem podjetju
Sergeja Cergol, 2025, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo predstavlja implementacijo ERP-rešitve (poslovno informacijske rešitve) v proizvodnem podjetju. Na podlagi preučenih agilnih metodologij smo oblikovali implementacijski načrt, ki je vseboval ključne cilje, sestavo projektne ekipe, časovnico projekta, analizo obstoječega stanja in poslovnih zahtev. Sledila je analiza vrzeli, kjer smo identificirali razlike med obstoječimi procesi in funkcionalnosti nove ERP-rešitve. Na podlagi ugotovljenih odstopanj smo s konfiguracijo sistema dosegli želeno delovanje. V fazi konfiguracije smo ERP-rešitev integrirali z MES (sistemom za upravljanje proizvodnje). V fazi izvedbe smo poskrbeli za pripravo in migracijo podatkov, dodatno konfiguracijo sistema, izobraževanje uporabnikov ter organizacijo vzporednega delovanja. V obdobju vzporednega delovanja smo izvajali primerjavo rezultatov med staro in novo ERP-rešitvijo. Vzporedni prehod je bil ključna faza, v kateri smo odkrili napake in poskrbeli za njihovo odpravo v sistemu. Po vzporednem prehodu je sledil prehod v živo, kjer je nova ERP-rešitev v celoti nadomestila prejšnji sistem. Analiza izvedbe je pokazala, da nova ERP-rešitev omogoča več funkcionalnosti, povezljivosti z drugimi sistemi ter podporo za kompleksnejše analize in poročanja. Z implementacijo nove ERP-rešitve sta se spremenila tudi podatkovna baza in varnostno kopiranje.
Ključne besede: ERP-rešitev, implementacija, proizvodno podjetje
Objavljeno v DKUM: 03.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

9.
Implementacija materialnega poslovanja v rešitvi Pro-Bit PRO.4
Jakob Tič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se na začetku osredotoča na splošno predstavljanje rešitev ERP, kjer so opisane osnovne značilnosti teh sistemov in njihov vpliv na sodobna podjetja. V tem delu so izpostavljene glavne prednosti rešitev ERP, kot so izboljšanje učinkovitosti poslovnih procesov, avtomatizacija nalog in boljše obvladovanje virov, kar podjetjem omogoča optimizacijo nalog in boljše sprejemanje odločitev. Nato se raziskava poglobi v materialno poslovanje znotraj rešitev ERP, kjer so podrobneje obravnavani ključni procesi, kot so upravljanje zalog, nabava, proizvodnja in prodaja. Tu se analizira, kako integracija teh funkcij v rešitve ERP pripomore k večji natančnosti, hitrejšemu obvladovanju zalog in boljšemu usklajevanju poslovnih procesov, kar podjetjem pomaga pri večji produktivnosti in zmanjšanju napak. V zadnjem delu se delo osredotoči na rešitev ERP podjetja Pro-Bit, kjer so opisani postopki implementacije te rešitve v podjetje. Raziskava analizira, kako se sistem prilagaja specifičnim potrebam podjetja, vključuje različne poslovne funkcije ter se povezuje z materialnim poslovanjem. Pomemben poudarek je na izzivih, s katerimi so se srečevali pri implementaciji, ter kako so jih uspešno rešili, kar vključuje usklajevanje med oddelki, izobraževanje zaposlenih in zagotavljanje podpore skozi celoten proces uvajanja. Na koncu raziskava potrjuje, da je uspešna implementacija rešitve ERP ključna za izboljšanje učinkovitosti podjetja, zmanjšanje stroškov ter povečanje produktivnosti, kar podjetju omogoča dosego konkurenčne prednosti. Ob tem pa se izpostavi tudi pomen skrbnega načrtovanja in doslednega spremljanja procesa uvedbe, saj lahko majhne napake vplivajo na dolgoročne rezultate. Raziskava pokaže, da so prilagoditve sistema specifičnim potrebam podjetja ključnega pomena za uspešno implementacijo. Celoten proces pa dokazuje, kako pomembno je vključevanje vseh zaposlenih v postopek ter zagotavljanje ustrezne podpore na vseh ravneh podjetja.
Ključne besede: rešitve ERP, materialno poslovanje, implementacija, prilagoditev poslovnim potrebam, Pro-Bit
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

10.
Uvedba metode 5S v podjetju EM-CE, d. o. o. : diplomsko delo
Eva Vršnak, 2024, diplomsko delo

Opis: Podjetja se morajo v današnjem času vseskozi razvijati in izboljševati, da ne ostanejo za konkurenco. Implementacija metode 5S v podjetja je zelo priporočljiva, saj se z njo na enostaven način izboljša delovno okolje, hitrost dela ter varnost na delovnem mestu. V diplomski nalogi smo predstavili implementacijo metode 5S v proizvodni proces podjetja EM-CE, d. o. o., in sicer na izbranem proizvodu Einstreuschaufel. V nalogi smo predstavili teorijo metode 5S in njenih širših filozofij ter metod. Nato smo na kratko predstavili podjetje ter se lotili definicije metode 5S ter opisa trenutnega stanja v podjetju. Z merjenjem časa pred implementacijo ter po njej smo lahko preverili učinek metode 5S na proizvodni cikel. Preverili smo tudi zadovoljstvo zaposlenih po implementaciji metode 5S z anketo o zadovoljstvu.
Ključne besede: implementacija, metoda 5S, Einstreuschaufel
Objavljeno v DKUM: 17.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici