| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 330
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Metodika učenja skupinske taktike v nogometu (sodelovanje dveh igralcev v napadu in obrambi) : diplomsko delo
Minas Koren, 2025, diplomsko delo

Opis: Naloga predstavlja metodologijo učenja skupinske taktike med dvema igralcema, in sicer v napadu in v obrambi. Obravnavana je sistematičnost učenja, postopnost in pomen drugih nogometnih veščin za uspešno izvajanje taktičnih elementov. Učenje skupinske taktike je ključno za doseganje zastavljenih ciljev na treningu. S to metodo lahko igralci postopoma in pravilno osvojijo potrebne taktične elemente. Ker je razumevanje taktičnih zahtev v sodobnem nogometu izjemno pomembno, je smiselno, da se že pri mlajših selekcijah vključuje učenje taktičnih elementov v trening.
Ključne besede: nogomet, taktika, skupinska taktika, sodelovanje dveh igralcev, nogometna tehnika, sodobni model nogometne igre, metodika učenja
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

2.
Prevajanje besednih iger v humoristični seriji Brooklyn 9-9 : Magistrsko delo
Tea Ramšak, 2024, magistrsko delo

Opis: Podnaslavljanje je dejansko precej težavno, ker podlega določenim tehničnim zakonitostim, ki se jih je treba držati. Kakovostno prevajanje podnaslovov zahteva suvereno obvladovanje izvirnega jezika in materinščine, saj moramo kdaj domiselno rešiti nekatere jezikovne zagate, kot so besedne igre. Namen besednih iger je, da ustvarijo humoristični učinek pri gledalcih, zato jih mora prevajalec tako podomačiti, da jih približa ciljnemu občinstvu in s tem ustvari enak učinek kot pri izvirnem občinstvu. V magistrski nalogi smo se ukvarjali z analizo angleških podnapisov v humoristični seriji Brooklyn 9-9 in njihovim prenosom v slovenščino, predvsem smo se osredotočili na prevedene prvine, kot so besedne igre. V teoretičnem delu naloge smo najprej opisali avdiovizualno prevajanje, izpostavili pa smo podnaslavljanje ter njegove prednosti in slabosti. Osredotočili smo se na besedne igre. Opisali smo, katere vrste besednih iger poznamo, in predstavili metode prevajanja le-teh. Na kratko smo predstavili tudi serijo Brooklyn 9-9. V empiričnem delu smo analizirali 71 besednih iger iz prve in druge sezone serije Brooklyn 9-9. Besedne igre smo klasificirali po metodah prevajanja po Dirku Delabastiti. Namen analize je bil ugotoviti, če so prvine ustrezno prevedene ali so izpuščene, katere prevajalske metode so uporabljene, in če je v ciljnem jeziku ohranjen humoristični učinek.
Ključne besede: besedne igre, humor, prevajalske metode, podnaslavljanje, humoristična serija
Objavljeno v DKUM: 07.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju : diplomsko delo
Zoya Gamze Peter, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature opredelili gibalni razvoj otrok v prvem starostnem obdobju, ples v prvem starostnem obdobju, elemente plesa, vlogo vzgojitelja pri plesnih dejavnostih v prvem starostnem obdobju, kaj so rajalne igre in kaj so ustvarjalne rajalne igre, opredelili smo tudi načrtovanje plesnih dejavnosti ter spodbude za gibanje. Na koncu smo opredelili še, kaj je to SWOT analiza, saj smo jo uporabili pri analizi izvedenih dejavnostih. V empiričnem delu smo v vrtcu Ravne na Koroškem izvedli devet ustvarjalnih rajalnih iger, za katere smo zapisali besedilo, melodijo in gibalne motive. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije je zajemal 13 otrok. Uporabili smo kvalitativno raziskovalno metodo raziskovanja, pri čemer smo podatke zbrali z analizo evalvacij in sprotnih zapisov dejavnosti v obliki analize SWOT. Ustvarjalne rajalne igre smo napisali po težavnosti od najlažje do najtežje in jih tako tudi izvajali. Naše ugotovitve prednosti, pomanjkljivosti, priložnosti in ovir izvedbe ustvarjalnih rajalnih iger predstavljajo izhodišče za nadaljnje izboljšave pri načrtovanju in izvedbi plesnih dejavnosti v prvem starostnem obdobju.
Ključne besede: ples, ustvarjalne rajalne igre, prvo starostno obdobje, vrtec Ravne na Koroškem, SWOT analiza.
Objavljeno v DKUM: 26.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

4.
Uporaba didaktičnih iger pri pouku zgodovine v osnovni šoli : magistrsko delo
Eva Fekonja, 2024, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil s pomočjo kvantitativnega in kvalitativnega metodološkega pristopa ugotoviti, v kolikšni meri se učitelji zgodovine v osnovni šoli poslužujejo didaktičnih iger pri svojem pouku. V teoretičnem delu smo analizirali otroško igro, različne vrste iger, kot so fizična igra, simbolna igra in igra s pravili, ter raziskali, kako te oblike iger prispevajo k razvoju in učenju otrok. Poseben poudarek smo namenili didaktičnim igram in njihovi vlogi pri spodbujanju aktivnega učenja ter inovativnim učnim metodam, ki presegajo tradicionalne pedagoške pristope. Primerjali smo tradicionalni pouk in pouk, obogaten z didaktičnimi igrami, ter preučili prednosti in slabosti obeh metod. V empiričnem delu smo s kvantitativno raziskavo preučevali pogostost uporabe didaktičnih iger pri pouku zgodovine ter jih kvalitativno preizkusili na Osnovni šoli Fram. Rezultati kažejo, da učitelji prepoznavajo didaktične igre kot učinkovito dopolnilo pri utrjevanju in ponavljanju snovi, saj spodbujajo aktivnost in motivacijo učencev. Učitelji, ki uporabljajo formativno spremljanje, igre pogosteje vključujejo v pouk, vendar se hkrati soočajo z izzivi, kot sta pomanjkanje časa in manjša primernost iger za preverjanje znanja.
Ključne besede: Otroška igra, didaktične igre, formativno spremljanje, učni proces, učenje
Objavljeno v DKUM: 28.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

5.
Preživetje v sencah: Primerjava igralnih algoritmov v zvrsti preživetvenih grozljivk : diplomsko delo
Sara Dugi, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali vpliv iskalnih algoritmov na igralno izkušnjo v preživetvenih grozljivkah. Analizirali smo algoritme A* iskanje, dvosmerno iskanje, iskanje v širino, pohlepni algoritem in Dijkstrov algoritem. Raziskava je pokazala, da izbira algoritma močno vpliva na dinamiko igre in občutek napetosti. A* in pohlepni algoritem povečujeta hitrost in dinamičnost, medtem ko iskanje v širino in Dijkstrov algoritem zagotavljata stabilnost. Dvosmerni algoritem pa uravnoteži hitrost in natančnost sledenja. Prilagoditev algoritmov glede ne cilje igre lahko bistveno izboljša igralčevo izkušnjo.
Ključne besede: Preživetvene grozljivke, iskalni algoritmi, umetna inteligenca, igralna izkušnja, dinamika igre
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (12,33 MB)

6.
Uporaba drevesnega preiskovanja Monte Carlo za inteligentno vodenje igralnih agentov v Rogue-podobnih igrah : diplomsko delo
Benjamin Jeran, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na implementacijo igralnega agenta za Rogue-podobne igre. V teoretičnem delu smo najprej opisali, kaj so Rogue-podobne igre ter izpostavili njihove glavne značilnosti. Naredili smo pregled igralnih agentov in njihovih pristopov ter se na koncu dotaknili osnovne implementacije algoritma drevesnega preiskovanja Monte Carlo, pri katerem smo uporabili formulo UCT za izbiranje vozlišč. V praktičnem delu smo s pomočjo algoritma zgradili igralnega agenta za Rogue-podobno igro ter naredili raziskavo, kako dobro se je ta obnesel v igranju. Raziskovali smo, kako dobro se agent na podlagi algoritma MCTS izkaže proti igranju nasprotnika, ki izbira naključne poteze. Algoritem MCTS se je ob koncu praktičnega dela dobro izkazal za uporabo v Rogue-podobnih igrah.
Ključne besede: Rogue-podobne igre, MCTS, inteligentno vodenje agentov, okrepitveno učenje
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

7.
Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole : magistrsko delo
Liza Klajnšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole smo raziskovali vpliv vsakodnevnega vključevanja gibalnih iger v učni proces na spominske sposobnosti učencev. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 40 učencev drugega razreda, razdeljenih v eksperimentalno in kontrolno skupino. Eksperimentalna skupina je vsakodnevno sodelovala v gibalnih igrah pri različnih predmetih, kontrolna skupina pa je sledila običajnemu delu brez vključevanja dodatnih gibalnih iger v učni proces. Rezultati raziskave so pokazali, da so se spominske sposobnosti eksperimentalne skupine po intervenciji izboljšale, medtem ko so se sposobnosti kontrolne skupine poslabšale. Največji napredek so pokazale deklice, ki so bile pred intervencijo manj telesno aktivne, medtem ko pri dečkih ni bilo opaziti pomembnega napredka. Gibalne igre so imele pozitiven vpliv na motivacijo, pozornost in koncentracijo učencev, kar je prispevalo k lažjemu delu in boljšim rezultatom v učnem procesu. Izvedena intervencija potrjuje pomembnost vključevanja gibanja v učni proces za celostni razvoj otrok, še posebej tistih, ki sicer niso telesno dovolj aktivni. Ključne ugotovitve poudarjajo, da gibanje izboljšuje spominske sposobnosti in prispeva k boljšemu učnemu uspehu, hkrati pa krepi telesno in duševno zdravje otrok.
Ključne besede: kognitivni razvoj, spominske sposobnosti, gibanje, gibalne igre
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

8.
Razvoj 3D igre za več igralcev v pogonu Unity : diplomsko delo
Lovro Breznik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v teoretičnem delu obsega zgodovino in razvoj večigralskih iger ter analizira pogonu Unity, njegove prednosti, slabosti in uspešne igre v tem pogonu. V praktičnem delu naloge je izdelan prototip večigralske prvoosebne strelske igre z vodo v pogonu Unity. S pomočjo eksperimentov so preizkušane različne funkcije, prav tako je spremljan njihov vpliv na uporabniško izkušnjo. V nalogi so predstavljeni igralci, igralno polje ter implementacija, ki zajema logiko strežnika, igralca, streljanja in metanja balonov. Izdelava večigralske igre je pokazala, da razvoj takšne igre zahteva več časa in znanja v primerjavi z enostavnejšimi enoigralskimi igrami.
Ključne besede: Unity, razvoj igre, večigralska igra
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

9.
Evolutionary games on multilayer networks : a colloquium
Zhen Wang, Lin Wang, Attila Szolnoki, Matjaž Perc, 2015, pregledni znanstveni članek

Opis: Networks form the backbone of many complex systems, ranging from the Internet to human societies. Accordingly, not only is the range of our interactions limited and thus best described and modeled by networks, it is also a fact that the networks that are an integral part of such models are often interdependent or even interconnected. Networks of networks or multilayer networks are therefore a more apt description of social systems. This colloquium is devoted to evolutionary games on multilayer networks, and in particular to the evolution of cooperation as one of the main pillars of modern human societies. We first give an overview of the most significant conceptual differences between single-layer and multilayer networks, and we provide basic definitions and a classification of the most commonly used terms. Subsequently, we review fascinating and counterintuitive evolutionary outcomes that emerge due to different types of interdependencies between otherwise independent populations. The focus is on coupling through the utilities of players, through the flow of information, as well as through the popularity of different strategies on different network layers. The colloquium highlights the importance of pattern formation and collective behavior for the promotion of cooperation under adverse conditions, as well as the synergies between network science and evolutionary game theory.
Ključne besede: kooperacija, sociološke mreže, evolucijske igre, kolektivni pojav, samo-organizacija, fazni prehodi, recipročnost, fizika socioloških sistemov, cooperation, social networks, evolutionary games, collective phenomena, self-organization, phase transitions, reciprocity, physics of social systems
Objavljeno v DKUM: 17.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 2
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Uporaba strateške matematične igre Mancala v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Natalija Domadovnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu naloga predstavi, kako pomembno je v zgodnjem otroštvu spodbujati otroke k raziskovanju matematičnih pojmov na način, ki je skladen z njihovim naravnim načinom učenja skozi igro. Poudarja, da so igre, kot je Mancala, učinkovito orodje za razvijanje osnovnih matematičnih veščin, kot so štetje, prepoznavanje vzorcev in razumevanje količin, ter za krepitev strateškega mišljenja. Empirični del naloge je osredotočen na sistematično vpeljavo matematične igre Mancala v vrtcu, v skupino otrok, starih od pet do šest let. Cilj raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri otroci usvojijo pravila igre in kako pogosto posegajo po igri. Med izvajanjem dejavnosti so otroci pokazali visoko stopnjo zanimanja za igro, kar se je odražalo v njihovi želji po samostojnem igranju in raziskovanju pravil igre.
Ključne besede: Predšolsko obdobje, matematika, strateške igre, Mancala
Objavljeno v DKUM: 10.09.2024; Ogledov: 30; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici