SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
IGRA - PROSTORSKI IN MATERIALNI POGOJI ZA IGRO V VRTCU
Nina Kosi, 2009, diplomsko delo

Opis: Avtorica je ugotavljala, v kolikšni meri so zagotovljeni prostorski in materialni pogoji za igro in gibanje otrok v vrtcih v Pomurju glede na Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca. Na podlagi podatkov, ki jih je pridobila z anketnimi vprašalniki, je ugotovila, da bo 75 % enot vrtcev v Pomurju do 1. 9. 2010 uspelo v večji meri zadostiti notranjim prostorskim pogojem po Pravilniku … Notranja igralna površina in oprema sta ustreznejši v namensko grajenih vrtcih. Tudi 75 % igrišč pri vrtcih je ustrezno urejenih in opremljenih z igrali, ki omogočajo otrokom izbiro dejavnosti. Nekoliko slabša opremljenost igrišč je pri vrtcih v okviru šol. Igrala se redno pregledujejo in vzdržujejo, a starejša nimajo atestov. Za varnost otrok na igriščih je ustrezno poskrbljeno, nekoliko slabša je zaščita igrišč z ograjo in z avtomatskim zapiranjem vrat ograje.
Ključne besede: vrtci, Pomurje, prostorski in materialni pogoji, igra, igrače, igrišče, varnost otrok
Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 2484; Prenosov: 407
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

2.
OTROŠKA IGRA
Anita Kosi, 2009, diplomsko delo

Opis: Otroška igra je dejavnost, ki poteka po notranji motiviranosti otroka. Brez nje ne bi bilo srečnega otroštva. Otrok ima pravico do igre. Otroci se ne igrajo z namenom, da bi razvili svoje sposobnosti ali da bi naredili kak izdelek trajne vrednosti. Igrajo se zato, da zadostijo notranji potrebi (Toličič, 1981, str. 9). Igra vpliva na otrokovo telesno rast, na razvoj njegove inteligence, na pridobivanje izkušenj in znanja, na otrokovo čustveno življenje in na njegov razvoj v družbeno bitje. Igra ima, zlasti v predšolski dobi, nenadomestljivo vlogo za celoten razvoj otrokove osebnosti. Na igro vplivata dejavnika spol in vrtec. Avtorji različno klasificirajo igro, vendar so najpogostejše navedbe: funkcijska igra, v kateri otrok preizkuša svoje zaznavno-gibalne sheme; konstrukcijska igra, v kateri otrok povezuje, sestavlja posamezne prvine igrač in s tem gradi in ustvarja konstrukcijo, za katero je značilna večja stopnja sestavljenosti kot za igralno gradivo; dojemalna igra, v kateri otrok poimenuje kar vidi, sledi navodilom, daje navodila in dojema relacije; simbolna igra, v kateri otrok reprezentira neko dejanje, predmet, osebo ali pojav iz realnega ali domišljijskega sveta. Pomembno je, da ima otrok dovolj didaktičnih igrač, katerih cilj je nuditi otroku možnost osvajanja določene zmožnosti. Otrok rabi za igro seveda določen prostor, to je lahko dom, vrtec ali igrišče. Odrasli ne smemo pretirano posegati v otroško igro, moramo pa biti na dosegu, če nas otrok potrebuje. Igrača ni samo sredstvo igre, temveč je tudi otrokov zvesti spremljevalec, njegov prijatelj in prvi soigralec v igri. Avtorji različno razvrščajo igrače. Bergantova (1981, str. 18) meni, da so igrače lahko: igrače za dojenčke, igrače za razgibavanje, igrače za ljubkovanje, igrače za ustvarjalne igre, igrače za graditev, raziskovanje in konstruiranje, igrače za družabne igre. Za vsako starost otroka so primerne drugačne igrače. Igrače, ki ustrezajo znaku »dobra« igrača morajo izpolnjevati psihopedagoške, tehnološke, higienske, konstrukcijske, likovne, estetske zahteve in zahtevo o pravilnem razmerju med vrednostjo igrače in njeno ceno.
Ključne besede: Otrok, igra, igrače, razvoj otroka, vrtec, odnos odraslih, dobra igrača.
Objavljeno: 03.03.2010; Ogledov: 8569; Prenosov: 2384
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

3.
FIZIKALNE IGRAČE V VRTCU
Amanda Pajek, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Fizikalne igrače v vrtcu je, da otroci skozi igro spoznajo tudi področje fizike. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene pedagoške in fizikalne teoretične osnove. Opisan je pomen naravoslovja v predšolskem obdobju ter osnove fizikalnih pojmov tlak, magnetizem ter toplota. V praktičnem delu je opisana izvedba desetih poskusov, ki sem jih izvajala v vrtcu. Pri vsakem od njih je zajeto fizikalno ozadje - kako deluje, sredstva, postopek, opis izvajanja poskusa ter rezultati in interpretacija. Dodane so tudi fotografije otrok med izvajanjem poizkusov. Igrače so analizirane glede na priljubljenost pri otrocih, varnost, možnost izvedbe v vrtcu ter primernost. Poskuse sem izvajala v oddelku 5-6 let. V zaključku so opisana lastna opažanja, izpolnjeni cilji po Kurikulumu za vrtce, materialna priprava na poizkuse, prisotnost fizikalnega kotička v vrtcu ter kaj lahko pričakujemo v njem. Dodane so še izjave otrok, in sicer: zakaj jim je bil poskus najbolj oziroma najmanj všeč.
Ključne besede: fizikalne igrače, poskusi, tlak, magnetizem, toplota
Objavljeno: 24.02.2010; Ogledov: 2983; Prenosov: 464
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

4.
OTROCI KOT POTROŠNIKI
Nina Prosen, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo, ki je pred Vami, obravnava vprašanje, če so otroci, ko so postavljeni v vlogo potrošnika, resnično tako zavarovani, kot to določa Ustava Republike Slovenije v 56. členu. Otrokove želje in mnenja so postali pomemben dejavnik pri sooblikovanju potrošniških odločitev v družinah. Otroci postanejo potrošniki že v rosni mladosti. Zato je neprecenljivega pomena, kakšne vzgoje so otroci in mladostniki deležni v okviru družine in kasneje v šoli. Na otrokove želje vplivajo potrošniška socializacija, socialno - ekonomsko in kulturno ozadje in nakupovalne navade družine, staršev in sorojencev, vrstnikov in okolja, otrokova starost, njegove lastne izkušnje z določenimi proizvodi ter kako velik vpliv pusti nanj nepopustljivo privlačno oglaševanje določenih proizvodov. Diplomsko delo našteva nevarnosti, ki grozijo otrokom kot potrošnikom in predlaga rešitve. Nevarne so lahko igrače. Da bi otrokom zagotovili varnost, ko se igrajo, morajo igrače zadostiti določenim zahtevam. Nevarna (nezdrava) je lahko hrana. Z oglaševanjem in trženjem hrane se ne sme zavajati otrok, zlasti pa se ne sme izkoriščati njihove medijske lahkovernosti. Otrokom moramo privzgojiti zdrav življenjski slog, saj je dejstvo, da lahko zdrava prehrana izboljša koncentracijo in sposobnost učenja. Nevaren je lahko internet (zasvojenost, piratstvo, nasilje, nadlegovanje, pornografija, verodostojnost informacij, nezakonite vsebine). Internet je za današnje otroke in mladino realen del življenja, a realne so tudi neprijetnosti in nevarnosti, ki prežijo v njegovem virtualnem svetu. Nevarni so lahko mobilni telefoni. Spremenili so način družabne interakcije. Tudi med otroki in mladimi. Starši moramo poskrbeti, da otroci niso izpostavljeni potencialno nevarnim sporočilom ali nevarnostim tistih, ki izkoriščajo anonimnost tehnologije, da ogrožajo otroke in mlade. Nevarne so lahko vsebine po televiziji (nasilje, pornografija, navidezna resničnost). Nekatere vsebine so zakonsko omejene.
Ključne besede: otrok kot potrošnik, potrošništvo, varstvo potrošnikov, nevarne igrače, nezdrava hrana, nevarna raba interneta, nevarna raba mobilnih telefonov, neprimerne vsebine po televiziji
Objavljeno: 31.05.2010; Ogledov: 2489; Prenosov: 305
.pdf Celotno besedilo (420,15 KB)

5.
DOBRA IGRAČA V TEORIJI IN PRAKSI
Maja Petovar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Dobra igrača v teoriji in praksi je predstavljen problem igrač z znakom »DOBRA IGRAČA«. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je na osnovi strokovne literature zbranih nekaj misli, definicij o igri in igračah različnih avtorjev. V nadaljevanju je predstavljena igrača z znakom »DOBRA IGRAČA«, pojasnjeno je tudi, kako je le-ta pomembna za otrokov vsestranski razvoj. Pozornost je posvečena še nakupovanju igrač, ker menimo, da je zelo pomembno, katere igrače kupujemo za otroka. V empiričnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo v različnih splošnih in specializiranih otroških trgovinah. Namen raziskave je bil ugotoviti, koliko igrač z znakom »DOBRA IGRAČA« je namenjenih za prodajo. Rezultati so pokazali, da je prisotnost igrač z znakom »DOBRA IGRAČA« v teh trgovinah precej nizko, kar je zelo zaskrbljujoč podatek.
Ključne besede: predšolski otrok, igra, igrače, znak »DOBRA IGRAČA«, nakupovanje igrač.
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 3799; Prenosov: 726
.pdf Celotno besedilo (4,82 MB)

6.
VLOGA DRUŽINE PREDŠOLSKEGA OTROKA PRI IGRI
Barbara Frank, 2010, diplomsko delo

Opis: Veliko je napisanega in povedanega o tem, kako potrebna je igra za predšolskega otroka in da se predšolski otrok mora igrati-veliko igrati. Starši so tisti, ki morajo svojemu otroku zagotoviti igro in jo spodbujati. Upoštevati želje, potrebe in interese svojega predšolskega otroka. Za dobro in kakovostno igro pa so potrebne tudi igrače oz. igralni material, zato ni vseeno kaj starši ponudijo svojemu predšolskemu otroku. Predvsem pomembno je, da igrača ustreza otrokovi razvojni stopnji. Še tako dobra igrača je za predšolskega otroka slaba, če ni primerna za njegovo starost. V teoretičnem delu diplomske naloge sem v ospredje postavila igro-kaj sploh igra je, kakšna je njena vloga in kakšen je njen pomen za predšolskega otroka. Kaj predstavljajo igrače pri otrokovi igralni dejavnosti. Predstavljena je vloga staršev pri sodelovanju v otroški in pri izbiri igrač za njihovega predšolskega otroka. V raziskovalnem delu diplomske naloge pa so predstavljeni namen, cilji in hipoteze, ki se jih želela doseči. V tem delu so predstavljeni rezultati raziskave, narejene med starši vrtca 'Otona Župančiča'. V raziskavi so zastavljena vprašanja, ki se nanašajo na teoretični del diplomske naloge.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, igra, igrače, dobra igrača, družina
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 2662; Prenosov: 364
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

7.
DELOVNE NALOGE ZA IZDELOVANJE MATEMATIČNIH IGRAČ
Marko Kern, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Delovne naloge za izdelovanje matematičnih igrač ob teoretskih osnovah predstavlja delovne naloge in načrte za izdelavo treh izbranih didaktičnih igrač s področja matematike. Nastalo je z namenom praktične izdelave matematičnih igrač v osnovni šoli in s tem ekonomičnosti pri nakupu didaktičnih igrač in pripomočkov. Končni cilj je v besedi in sliki pripraviti izvirne, razumljive in preproste delovne naloge, ki omogočajo hitro in kvalitetno izdelavo. Diplomsko delo ponuja celosten pregled nad teorijo, povezano neposredno z izbranimi matematičnimi igračami; obravnava varnost pri delu ter opisuje stroje, orodja in pripomočke, ki jih potrebujemo za izdelavo le-teh. Delovne naloge nazorno opredeljujejo sestavine in podrobno opisujejo ter s fotografijami prikazujejo dejanski potek izdelave za posamezno matematično igračo; načrti z delavniškimi risbami se nahajajo v prilogi.
Ključne besede: Delovne naloge, matematične didaktične igrače, hanojski stolpi, rjave in zelene žabe, kalah, varstvo pri delu v osnovnih šolah, načrti za izdelovanje igrač.
Objavljeno: 18.04.2012; Ogledov: 2167; Prenosov: 421
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

8.
UPORABA FIZIKALNIH IGRAČ PRI POUČEVANJU NARAVOSLOVNIH VSEBIN V VRTCU
Katja Serec, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazanih in analiziranih nekaj primerov vpeljave fizikalnih vsebin skozi igro v vrtcu. Poudarek je predvsem na razvijanju sposobnosti dobrega opazovanja, problemskega razmišljanja in zmoţnosti interpretacije, kar se doseţe s spodbujanjem samostojne interpretacije poskusov in njihovih izidov. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pedagoški vidiki in fizikalne osnove obravnavanih vsebin in poskusov. Opisan je pomen naravoslovja pri spoznavanju naravoslovnih vsebin v zgodnjem otroštvu ter teoretično ozadje dveh fizikalnih pojmov, magnetizma in svetlobe. V praktičnem delu je opisana izvedba dvanajstih poskusov, ki sem jih izvajala v vrtcu. Pri vsakem od njih je zajet opis delovanja – fizikalna razlaga, sredstva, postopek, opis izvedbe poskusa ter ugotovitve in interpretacija. Za vsak poskus sem izdelala vprašalnik, na katerem so zapisana vprašanja, ki sem jih zastavila otrokom. Za vsako vprašanje so navedeni moţni odgovori, dodala pa sem tudi v praksi pridobljene odgovore otrok. Dodane so tudi fotografije otrok med izvajanjem poskusov. Analizirana je primernost posamezne igrače in poskusa z vidika varnosti, primernosti starostni stopnji, interesa glede na spol, uporabnosti. Poskuse sem izvajala v oddelku 5–6 let. V zaključku so opisana lastna opaţanja in spoznanja, izpolnjeni cilji po Kurikulumu za vrtce, materialna priprava na poskuse in prisotnost fizike v vrtcu.
Ključne besede: igra, naravoslovje, fizikalne igrače, poskusi, magnetizem, svetloba.
Objavljeno: 17.04.2013; Ogledov: 1684; Prenosov: 391
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

9.
OSVEŠČENOST POTROŠNIKOV GLEDE VARNOSTNIH OZNAK NA EMBALAŽI IGRAČ: PRIMER DOBRE IGRAČE
Tanja Hrapot, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil predstaviti trg igrač, z njim povezane predpise Evropske Unije. Podrobneje smo opisali tudi največkrat upodobljene varnostne oznake na embalaži igrač, na koncu pa smo ugotavljali, kakšna je osveščenost potrošnikov o le-teh in kako jo dvigniti na višji nivo.
Ključne besede: Igrača, embalaža igrač, varnost igrač, Direktiva 2009/48/ES, predpisi Evropske Unije, varnostne oznake na embalaži igrač, zgodovina embaliranja igrač, odpoklicane igrače, Zveza potrošnikov Slovenije, znak CE, znak DOBRA IGRAČA, Komisija za oceno igrač, anketni vprašalnik, statistične metode.
Objavljeno: 01.11.2012; Ogledov: 1396; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

10.
KONSTRUIRANJE OTROŠKE DIDAKTIČNE IGRAČE
Klavdija Meh, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno konstruiranje in izdelava otroške didaktične igrače za prvo starostno obdobje otrok. Izdelan prototip didaktične igrače za prvo starostno obdobje otrok. Izdelan prototip didaktične igrače je bil predstavljen v vrtcu. Predstavitev in potek igre z didaktično igračo sta predstavljena opisno in s fotografijami. Priloženo je tudi pedagoško mnenje strokovnih delavk iz vzgojno-izobraževalne ustanove o uporabnosti izdelanega prototipa igrače.
Ključne besede: konstrukcija tekstilnih izdelkov, didaktična igrača, konstruiranje didaktične igrače
Objavljeno: 12.06.2013; Ogledov: 2068; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici