| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava senzorične table za 1. in 2. starostno obdobje ter odziv predšolskih otrok na njeno praktično uporabo : diplomsko delo
Urška Čeh, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega obravnavo pomena igre in igrač za predšolske otroke. Namen diplomskega dela je izdelava senzorične table, ki bi bila primerna tako za 1. kot 2. starostno obdobje. Izdelana igrača bo nekaj časa prisotna v vrtcu. Na podlagi opazovanja igre z didaktično igračo bomo glede na vnaprej zapisane postavke ocenjevali njeno uporabo. Z diplomsko nalogo želimo namreč predstaviti izdelavo didaktične igrače, ki bi pozitivno vplivala na razvoj različnih področij pri otroku, ob tem pa bi tudi staršu nudila različne možnosti in ideje za lastno oblikovanje težavnih nalog na osnovi igre. V teoretičnem delu je predstavljen pomen igre in igrač za otroka. Pozornost smo namenili tudi vlogi odraslega, predvsem pri pomembnosti izbire in nakupovanja igrač. Vse igrače niso vedno primerne za otroka. Za njegov razvoj so dobre le tiste, ki upoštevajo kriterije dobre igrače, kar je v nadaljevanju tudi predstavljeno. V empiričnem delu smo se posvetili izdelavi senzorične table, kjer smo poskušali upoštevati vse vidike dobre igrače. Le-to smo preizkusili v vrtcu in jo ocenili na podlagi vnaprej zapisanih postavk. S tem smo analizirali izdelano didaktično igračo.
Ključne besede: igra, didaktična igrača, predšolski otroci, senzorična tabla, učenje
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 130; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

2.
Izdelava igrač v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 6 let : diplomsko delo
Tjaša Ravnikar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izdelava igrač v vrtcu z otroki starimi od 4 do 6 let je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu najprej predstavljamo splošne razvojne značilnosti predšolski otrok, nato pa opredelimo še pojem igrače in samo klasifikacijo igrač. Poseben poudarek je na igračah, ki pri otrocih spodbujajo ustvarjalnost. Sledi pa še opredelitev projektnega dela in vloga otroka ter vzgojitelja pri projektnem delu v vrtcu. V empiričnem delu smo opredelili namen diplomske naloge oz. projekta, ki smo ga v okviru naloge tudi izvedli, pri tem smo si postavili nekaj raziskovalnih vprašanj in hipotez. V praktičnem delu smo predstavili izvedbo projekta »Naredimo svojo igračo«, ki je trajal pet dni, in sicer od ponedeljka do petka. Namen projektnega dela je bil, da otroci čim bolj samostojno izdelajo igračo. Glede na predhodno opazovanje otrok pri igri, smo se odločili za izdelavo konstrukcijskih kock, saj se otroci z njimi najraje igrajo. V praktičnem delu smo opisali celoten projekt in njegovo evalvacijo. Skozi diplomsko delo smo ugotovili, da so otroci, stari od 4 do 6 let, zmožni v veliki meri sami izdelati zastavljeno igračo oz. konstrukcijske kocke. Ugotovljeno je bilo, da po izdelani igrači sežejo tudi med prosto igro, pri kateri pa v veliki meri prevladuje individualna igra z omenjeno igračo. Zastavljeni projekt je bil uspešen, saj so bili zastavljeni cilji doseženi, prav tako pa je imel na otroke pozitiven učinek, saj so v zastavljenih dejavnostih otroci neizmerno uživali, kar je bilo mogoče razbrati iz končne evalvacije zastavljenega projekta.
Ključne besede: predšolski otrok, razvoj otroka, igrača, izdelava igrač, projektno delo
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 223; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Razvoj iger in igrač v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju pri prometnovarnostni vzgoji
Nina Šulc, 2020, magistrsko delo

Opis: Igra je za vsakega otroka izredno pomembna, saj skozi njo spoznava in si pomaga pri razumevanju resničnega sveta. Omogoča mu namreč, da preizkuša različne družbene vloge, da zna sprejemati in postavljati pravila, hkrati pa si otrok pri igranju gradi samozavest, komunikacijo, pozitiven odnos do drugih itd. Zato je zelo dobrodošlo, da tudi v šolo prinašamo različne igre, t. i. didaktične igre, ki imajo jasno zastavljen cilj iz nacionalnega učnega načrta in predstavljajo odlično podporo učnemu procesu. Ne samo, da bodo učenci veliko bolj motivirani, aktivni udeleženci učnega procesa, ob igranju iger se bodo tudi zabavali. Najpomembnejše pa je, da se bodo skozi igro nevede tudi učili oz. utrjevali snov. Vsaka igra, ki jo pripravljamo, pa mora biti tudi vsebinsko ustrezna za predmet in starostno stopnjo otrok. Različni avtorji so o prometu zapisali že veliko, zato se nam je zdela tukaj odlična priložnost, da vse, kar o prometu vemo in je primerno za določeno starostno stopnjo otrok, uporabimo v didaktičnih igrah. Otroci namreč še vedno veljajo za izredno rizično skupino v prometu, saj se v veliki meri še ne zavedajo nevarnosti, ki prežijo nanje. Ravno zaradi tega, da izboljšamo njihovo znanje o odgovornem obnašanju in ravnanju v prometu in posledično s tem tudi njihovo varnost, smo razvili 9 didaktičnih iger s področja prometnovarnostne vzgoje. Od tega so tri igre primerne za prvi, tri za drugi in tri za tretji razred osnovne šole. Namenjene so obravnavi tematiki pri predmetu spoznavanje okolja, pri posebej tistih temah, ki se dotikajo prometnih vsebin npr. varno na poti v šolo, prevozna sredstva, pomen rumene rutice, prometni znaki pomembni za pešce ipd. Igre smo zasnovali tako, da z njimi učenci usvajajo različne cilje, se izobražujejo in ponavljajo teoretične vsebine iz prometnega področja, vse to pa bodo kasneje prenašali v prakso, realno okolje. Didaktične igre so izdelane doma in so plod lastne ideje, lahko jih izdela vsak učitelj. Vsebujejo tudi igralne kartončke z nalogami za posamezni razred, ki se lahko pri igrah uporabijo. Ker smo s pomočjo iger želeli krepiti tudi sodelovanje, skupinski duh, »zdravo« tekmovalnost, je igre možno igrati v manjših skupinah. Prav tako pa smo za učitelje pripravili tudi učne priprave za izvedbo učnih ur pri predmetu spoznavanje okolja, ki se dotikajo vsebin iz prometnovarnostne vzgoje, v katerih smo podali vsebinske predloge za izvedbo posameznih etap učne ure in v katere smo vključili tudi svoje didaktične igre, ki v zadnji etapi učne ure služijo ponovitvi usvojene snovi.
Ključne besede: prometna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, igra in igrača, spoznavanje okolja.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2020; Ogledov: 801; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (4,58 MB)

4.
Izrazje in spolni stereotipi v izbranih katalogih igrač
Aleksandra Vuk Kosi, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo uvodoma obravnava tematiko igrač in iger, pomen igre, vrste igrač in iger, igrače in igre glede na starostno obdobje otrok ter spolne stereotipe, ki se ob tem kažejo. V empiričnem delu je zbrano izrazje s področja igrač in iger, ki je bilo izpisano iz katalogov igrač iz obdobja od 30. oktobra 2019 do 7. januarja 2020. Izrazje je glede na vrsto predmetnosti klasificirano na tematske skupine in analizirano na besedotvorni ter leksikalni ravni. Ugotovljeno je, da je večina izrazov večbesednih, npr. nindža želva, večnamenska igralna miza, žirafa Sophie za grizenje, in da so izrazi pogosto samostalniške besedne zveze z levim prilastkom, npr. pametni kuža, namizni biljard, zabavna tablica. Opazna je tudi prisotnost prevzetih izrazov v citatni obliki, npr. Activity Junior, igra Twister, trikolesnik Be Fun. Med izpeljankami po pričakovanjih izstopajo manjšalnice, npr. avtomobilček, poganjalček, ropotuljica, žogica. Med zbranimi izrazi so tudi taki, ki v SSKJ2 še niso evidentirani, npr. robojajček, transformer, vstavljanka. Spolni stereotipi so opazovani glede na pojavljanje v oglaševalskih in promocijskih katalogih ter v ponazarjalnih zgledih v SSKJ2. Ugotovljena je prisotnost spolnih stereotipov, ki igrače in igre delijo glede na predpostavko o primernosti za deklice oz. dečke (npr. deklice se igrajo s punčkami), vendar pa so na določenih mestih ti stereotipi že preseženi. V analiziranih katalogih tako najdemo npr. gasilski tovornjak poveljnice gasilcev, na slikah že opazimo, da se z avtomobilčki igrajo deklice in dečki, da so deklice gradbinke ipd.
Ključne besede: leksika, strokovno izrazje, besedotvorje, igra, igrača, stereotip, slovar.
Objavljeno v DKUM: 27.07.2020; Ogledov: 1088; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (669,62 KB)

5.
3D tangram: ideja, zasnova in finalizacija otroške igrače : magistrsko delo
Urša Gomboc, 2018, magistrsko delo

Opis: Naloga oblikovalca je oblikovati dober, funkcionalen, estetsko privlačen produkt. Želimo oblikovati nekaj trajnega, kar ne bo zavrženo po par urah igranja, vendar bo živelo z uporabnikom skozi vsa življenjska obdobja. Naš cilj je oblikovati 3D tangram, ki bo razvijal otroško kreativnost, spodbujal konstrukcijsko igro, vplival na razvoj otrokovo motoriko ter sooblikoval otrokove vrednote estetike. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teorije in apliciranje le te v praktičnem delu, kjer oblikujemo in finaliziramo 3D tangram.
Ključne besede: tangram, tridimenzionalen, 3D, igrača
Objavljeno v DKUM: 28.09.2018; Ogledov: 1476; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (8,91 MB)

6.
OTROCI, »ŽRTVE« MODERNE DRUŽBE – NEVARNE IGRAČE
Kristina Podoreški, 2016, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča in namen: Premalo se zavedamo kako pomembna je varnost igrač. Na trgu je tisoče igrač, vendar na žalost niso vse dovolj varne. Z nekaterimi se lahko otrok poškoduje ali zastrupi, nekatere pa lahko dolgoročno vplivajo na njegovo življenje. Raziskave in testiranja, ki se izvajajo v zadnjem desetletju kažejo na snovi v igračah, ki so v določeni koncentraciji strupene za otroka. Namen diplomskega dela je bil predstaviti oznake, ki kažejo na varnost igrač in njihovo poznavanje iz strani staršev. Prestaviti kako družina skrbi za varnost igrač, ter možne nevarne snovi ali delce, ki lahko ogrožajo otrokovo zdravje ali življenje. Opisati prvo pomoč otroka pri delni ali popolni zapori dihalne poti zaradi tujka. Raziskovalna metodologija: Uporabili smo kvantitativno metodologijo. Raziskavo smo izvedli v vrtcu Borisa Pečeta Maribor, s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval 18 vprašanj odprtega in zaprtega tipa. Anketni vprašalnik je bil anonimen, sodelovanje je bilo prostovoljno. V raziskavi je sodelovalo 80 anketirancev. Raziskavo smo izvajali v mesecu maju 2016. Rezultati: Raziskava je pokazala, da starši poznajo oznake, ki kažejo na preverjeno varnost igrač, vendar na njih niso pozorni. Starši so mnenja, da so za otroka najbolj varne lesene igrače takoj za njimi pa tekstilne, čeprav večji del anketirancev navaja, da za svojega otroka izberejo plastično igračo. Raziskava je tudi pokazala, da skoraj vsi starši poznajo oznako o primernosti igrače glede na starost otroka. Zelo malo staršev pozna in zna ukrepat v primeru delne ali popolne zapore dihalnih poti. Starši slabo poznajo snovi, ki lahko nevarno delujejo na otrokovo zdravje. Prav tako ne poznajo posledic, ki jih za sabo lahko pustijo igrače, ki so bile v stiku z otrokom. Sklep: Igrače so ene izmed najbolj prodajanih izdelkov na evropskem tržišču. Vsak starš si želi za svojega otroka le najboljše, ne zavedajo se pa nevarnosti na zdravje, ki jih lahko prinese le ena igrača iz otroštva. Velikokrat poslušamo o nevarnih izdelkih na tržišču, pravzaprav pa družba ni poučena o posledicah, ki jih takšni povzročajo. Nihče v starosti ne dvomi, da bi lahko vzrok za nastanek določenega bolezenskega stanja lahko bila le ena majhna igrača.
Ključne besede: Nevarna igrača, strupene snovi, mali delci igrač, otrok, oznake na igračah, zdravje
Objavljeno v DKUM: 12.10.2016; Ogledov: 1353; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

7.
Raketa na stisnjen zrak pri pouku fizike v osnovni in v srednji šoli
Štefan Hajdinjak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavimo raketo na stisnjen zrak kot motivacijski in učni pripomoček pri pouku fizike v osnovni in v srednji šoli ter kot primer zahtevnega dinamičnega sistema, ki ga obravnavamo z izbranimi simulacijskimi orodji. Teoretično izračunamo začetno hitrost, s katero v navpični smeri poleti raketa na stisnjen zrak. Pri tem upoštevamo različne poenostavitve. Izračunamo, kako dolgo in kako visoko leti raketa. Teoretične izračune začetne hitrosti rakete primerjamo z rezultati meritev. Izdelamo univerzalni model vzleta in leta rakete v navpični smeri ter modele s simulacijskimi orodji Dynasys, Berkeley Madonna, Powersim in Vensim. Podrobneje predstavimo prosto dostopno simulacijsko orodje Dynasys. Simulacijska orodja primerjamo med sabo, predvsem glede možnosti predstavitev in razlage simulacij. S simulacijo razložimo razhajanje med teoretično napovedano in eksperimentalno izmerjeno vrednostjo začetne hitrosti rakete. Izdelamo model v izbranem simulacijskem orodju kot dopolnitev in razširitev konkretne eksperimentalne vaje pri pouku fizike v splošni gimnaziji.
Ključne besede: fizika, fizikalna igrača, raketa na stisnjen zrak, meritve, teoretična obravnava, analitični izračun, simulacijsko orodje, Dynasys, Berkeley Madonna, Powersim, Vensim
Objavljeno v DKUM: 26.09.2016; Ogledov: 1713; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

8.
Oblikovanje igrače z modularno zasnovo vlaka in tekalne podlage
Uroš Vudler, 2015, magistrsko delo

Opis: Otroci s pomočjo igrač razvijajo svoje motorične spretnosti, doživljajo čustvene trenutke in si širijo domišljijo. Namen magisterskega dela je narediti igračo vlaka in podlage z modularno zasnovo. V ta namen bomo dobro pregledali trg igrač in poskusili združiti tehnične in estetske probleme v modularno rešitev. Prikazan je proces inženirskega oblikovnja od idejne risbe, računalniškega modela in do samega prototipa igrače. Z igračo želimo otrokom predstavit vlak, kot enega izmed najstarejših prevoznih sredstev.
Ključne besede: igrača, vlakovni sistem, računalniško oblikovanje in konstruiranje
Objavljeno v DKUM: 09.10.2015; Ogledov: 1863; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (4,18 MB)

9.
OD LESNIH OSTANKOV DO PREPROSTE EKO IZOBRAŽEVALNE IGRAČE
Hermina Bogar, 2013, diplomsko delo

Opis: Uporaba lesa predstavlja enega izmed korakov k omejitvi globalnih podnebnih sprememb. V vseh fazah predelave lesa nastajajo ostanki. Smiselno je razmisliti tudi o čim učinkovitejši in racionalni uporabi le-teh. V diplomskem delu je predstavljen praktičen primer izdelave preproste eko izobraževalne igrače iz lesnih ostankov, s čemer se je vrednost le-teh bistveno povečala. Opisali smo celoten tehnološki postopek predelave bukove hlodovine in lesa, snovanje in izdelavo igrače ter predočili možnosti uporabe le-te na različnih nivojih. Navedli smo tudi primere didaktičnih iger primernih za dom, vrtec in šolo.
Ključne besede: Lesni ostanki, uporaba lesnih ostankov, tehnološki postopek, vrednost lesnih ostankov, preprosta lesena igrača, eko izobraževalna igrača, snovanje in izdelava igrače, uporaba igrače, didaktične igre
Objavljeno v DKUM: 08.01.2014; Ogledov: 2307; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

10.
Kreativna igrača iz polstene volne in njena embalaža
Eva Bračič, 2013, magistrsko delo

Opis: Otroci s pomočjo igrač razvijajo svoje motorične spretnosti, podoživljajo čustvene trenutke in oblikujejo želene situacije s svojo domišljijo. Večina igrač, ki jih danes opazimo na trgu je izdelanih iz umetnih materialov in pestrih barv, pri tem pa opazimo le malo interaktivnih igrač. Njihova embalaža je pogosto izdelana iz materialov, ki se težko reciklirajo, kar danes predstavlja velik ekološki problem. Namen magistrskega dela je bil oblikovati interaktivno didaktično igračo iz polstene volne in embalažo zanjo s ciljem, da bosta igrača in njena embalaža ob igri spodbujala kreativnost otrok, jih motivirala k spoznavanju naravnih materialov in njihovih barvnih odtenkov ter s svojo neomejenostjo pri uporabi omogočala razvoj različnih načinov igre. Oblikovali smo igračo, ki jo sestavljajo osnovni gradniki različnih oblik, katere smo obdali s polsteno volno. S takšno igračo lahko otroci pustijo svoji domišljiji prosto pot in jo transformirajo v poljuben izdelek in pri tem oblikujejo različne načine igre. Hkrati smo zanjo zasnovali embalažo iz recikljivih materialov, katere grafična podoba otroke v kratki zgodbi pouči o postopku polstenja volne in spodbuja otroke k ustvarjanju z njo z namenom, da embalaža ne postane odpad, temveč predmet igre. Igrača in njena embalaža sta bili dani otrokom za igro brez navodil za igro z njo ali njihovo uporabo. Opaziti je bilo, da so otroci pri igri s to igračo in njeno embalažo razvijali dojemalno, konstrukcijsko, ustvarjalno ter domišljijsko igro, ob kateri so se seznanili z naravnim materialom, volno, postopkom polstenja in embalaži dodeli novo uporabno vrednost. Z magistrskim delom smo dosegli zadane cilje, za katere menimo, da so pravi korak tudi za nadaljnji razvoj sonaravnih didaktičnih pripomočkov.
Ključne besede: igrača, volna, polstenje, embalaža, računalniško oblikovanje in konstruiranje
Objavljeno v DKUM: 05.09.2013; Ogledov: 3032; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

Iskanje izvedeno v 2.71 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici