| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 290
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava senzorične table za 1. in 2. starostno obdobje ter odziv predšolskih otrok na njeno praktično uporabo : diplomsko delo
Urška Čeh, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega obravnavo pomena igre in igrač za predšolske otroke. Namen diplomskega dela je izdelava senzorične table, ki bi bila primerna tako za 1. kot 2. starostno obdobje. Izdelana igrača bo nekaj časa prisotna v vrtcu. Na podlagi opazovanja igre z didaktično igračo bomo glede na vnaprej zapisane postavke ocenjevali njeno uporabo. Z diplomsko nalogo želimo namreč predstaviti izdelavo didaktične igrače, ki bi pozitivno vplivala na razvoj različnih področij pri otroku, ob tem pa bi tudi staršu nudila različne možnosti in ideje za lastno oblikovanje težavnih nalog na osnovi igre. V teoretičnem delu je predstavljen pomen igre in igrač za otroka. Pozornost smo namenili tudi vlogi odraslega, predvsem pri pomembnosti izbire in nakupovanja igrač. Vse igrače niso vedno primerne za otroka. Za njegov razvoj so dobre le tiste, ki upoštevajo kriterije dobre igrače, kar je v nadaljevanju tudi predstavljeno. V empiričnem delu smo se posvetili izdelavi senzorične table, kjer smo poskušali upoštevati vse vidike dobre igrače. Le-to smo preizkusili v vrtcu in jo ocenili na podlagi vnaprej zapisanih postavk. S tem smo analizirali izdelano didaktično igračo.
Ključne besede: igra, didaktična igrača, predšolski otroci, senzorična tabla, učenje
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 92; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

2.
Analiza igre in učenja na prostem z elementi tvegane igre : diplomsko delo
Eva Ocepek, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili pomen preživljanja časa na prostem, prav tako pa se bomo oprli tudi na tvegano igro, ki otrokom omogoča pridobivanje ključnih spretnosti in izkušenj. V teoretičnem delu bomo na podlagi različnih avtorjev raziskali igro in učenje na prostem v naravnem okolju in na igrišču, vlogo vzgojitelja, igre ob različnih letnih časih in vremenu, kakšne ovire se na prostem pojavljajo ter kako igra vpliva na gibalni razvoj. Osredotočili pa bi se tudi na tvegano igro, njen pomen, kategorije, vlogo vzgojitelja ter varnost in vzroke za morebitne poškodbe. V empiričnem delu pa bomo predstavili podatke, ki smo jih pridobili z anketnim vprašalnikom ter primerjali dobljene informacije z že opravljeno raziskavo Kosa in Jermana (2013). Poleg primerjave podatkov pa bomo z anketnim vprašalnikom preverili tudi mnenja slovenskih vzgojiteljev o tvegani igri. Pri anketnem vprašalniku je sodelovalo 139 vzgojiteljev/ic in pomočnikov/ic vzgojiteljev/ic z območja celotne Slovenije. Na podlagi anketnega vprašalnika lahko ugotovimo, da anketiranci prepoznajo vrednost preživljanja časa v naravnem okolju, kar kaže na ozaveščenost o pomembnosti naravnih izkušenj za otroke. Prav tako pa se opazi razumevanje pomena in koristi tvegane igre za razvoj otrok in hkrati potrebo po ustvarjanju varnega okolja za tovrstno igro.
Ključne besede: predšolski otrok, otroško igrišče, naravno okolje, tvegana igra, vloga vzgojitelja
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 138; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
Reševanje konfliktov v vrtcu s pomočjo igre : diplomsko delo
Patricija Rožej, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Reševanje konfliktov v vrtcu s pomočjo igre je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature najprej opredelili, kaj konflikti sploh so, zakaj nastanejo in kako jih lahko najučinkoviteje razrešimo. V nadaljevanju smo nekaj pozornosti namenili igri, torej temu, kaj je igra, katere vrste iger poznamo, kako igre vplivajo na sam razvoj otroka in kakšno vlogo imajo pri igri vzgojitelji. Ker pa smo si za diplomsko nalogo izbrali praktično delo, smo na kratko opredelili še projektno delo, ki smo ga v vrtcu tudi izvedli. V empiričnem delu diplomske naloge smo zapisali svoja opažanja pri izvedbi projektnega dela v vrtcu. V okviru tega projektnega dela smo v vrtcu z otroki izdelali igro, s pomočjo katere so otroci samostojno poskušali reševati nastale medsebojne konflikte. Izdelavi te igre in njenemu preizkusu smo namenili pet dni. Najprej smo spoznali različna čustva, nato smo se pogovorili o aktivnostih, ki pomagajo pri reševanju konfliktov, ter jih narisali, tretji dan smo igro preizkusili s pomočjo konfliktnih situacij, naslednji dan so otroci ves dan sami uporabljali igro in zadnji, peti dan, smo skupaj izvedli še evalvacijo nastale igre.
Ključne besede: čustva, igra, konflikti, predšolski otrok, projektno delo
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 294; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (852,87 KB)

4.
Didaktične igre v kontekstu izvedbe eksperimentalnega dela znotraj tematskega sklopa pojavi pri predmetu naravoslovje in tehnika v 5. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Sara Timošek, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu želimo pokazati, da se lahko didaktične igre uporabljajo tudi pri predmetu naravoslovje in tehnika, zato smo preuredili igro človek ne jezi se v didaktično igro, pri kateri učenci na koncu izdelajo izdelek. To didaktično igro predstavimo v praktičnem delu, kjer analiziramo tudi rezultate, pridobljene s to igro. V teoretičnem delu pa smo analizirali igro, didaktične igre, kateri so sodobni pristopi poučevanja, konstruktivistično, izkustveno, inovativno ter sodelovalno učenje ter kaj je motivacija, kakšna je notranja ter kakšna je zunanja motivacija. V magistrsko delo smo vključili tudi naravoslovno-tehnični sklop ter geografski sklop, kjer smo opisali savinjsko regijo ter šole v savinjski regiji. V raziskavi, ki je opisana v empiričnem delu, smo s pomočjo ankete, ki je bila izvedena na vzorcu enaintridesetih učiteljev petih razredov osnovnih šol v savinjski regiji, pridobili rezultate, ki so nam pokazali, da didaktične igre pripomorejo k lažjemu usvajanju učne vsebine iz tematskega sklopa pojavi ter da so pomoč pri izdelovanju izdelka pri tehniki. Z raziskavo smo nadalje ugotovili, da imajo didaktične igre vpliv na interes za predmet naravoslovje in tehnika ter da pripomorejo k trajnostnemu znanju učencev. Te rezultate smo podprli z izvedbo didaktične igre, ki se je navezovala na tematski sklop pojavi in se osredotočala na temo veter in izdelovanje zmaja.
Ključne besede: Igra, didaktična igra, naravoslovje in tehnika, tematski sklop pojavi, izdelovanje zmaja.
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 294; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (6,08 MB)

5.
Vizualizacija konceptov teorije iger : magistrsko delo
Vladimir Miladinović, 2023, magistrsko delo

Opis: V sodobnem svetu se teorija iger hitro razvija in pridobiva pomen, zaradi česar so kakovostna vizualizacijska orodja ključna za boljše razumevanje tega področja, tako za študente kot za druge navdušence. V tej nalogi predstavljamo interaktivno orodje, zasnovano z namenom pojasnjevanja temeljnih konceptov teorije iger, pri čemer smo posebno pozornost namenili normalni oziroma strateški obliki iger. Naše orodje omogoča vizualizacijo in identifikacijo ključnih elementov, kot so dominirane in dominantne strategije (tako v strogi kot šibki obliki), Nashevo ravnovesje (čisto in mešano) ter iterativno odstranjevanje strogo dominantnih strategij. Z razkritjem teh osnovnih konceptov nameravamo zagotoviti globlje in bolj intuitivno razumevanje teorije iger.
Ključne besede: igra, ravnovesje, matrika, izplačilo, igralec.
Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 197; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

6.
Igra in učenje predšolskih otrok v času zaprtja vrtcev zaradi epidemije covid-19 z vidika staršev iz bosne in hercegovine in slovenije : magistrsko delo
Mersiha Omeragić, 2023, magistrsko delo

Opis: Igra je temeljna dejavnost vsakega otroka. Poleg tega, da je glavno sredstvo zabave, ima od samega začetka otrokovega življenja tudi zelo pomembno vlogo. Otrok skozi igro spoznava svet okoli sebe, predvsem pa igra prispeva k otrokovemu razvoju na vseh področjih: motoričnih veščin, kognicije, govora, čustvenega in socialnega razvoja, ustvarjalnosti, domišljije, reševanja konfliktov itd. Vsa razvojna področja so pomembna, poleg bioloških in dednih dejavnikov pa nanje močno vpliva tudi otrokovo okolje, predvsem starši in vzgojitelji. Ti morajo otroku zagotoviti dovolj časa za igro, ustrezno opremljene prostore in igrače, ki bodo pozitivno vplivale na otrokov razvoj. V magistrskem delu nas je zanimala primerjava ocen 187 staršev iz treh vrtcev v Sloveniji in treh vrtcev v Bosni in Hercegovini glede tega, kako so organizirali skrb za varstvo otroka v času zaprtja vrtcev zaradi pandemije covida-19. Ugotovili smo, da je v času zaprtja vrtcev na otroke pazilo pomembno več žensk v primerjavi z moškimi. V Bosni in Hercegovini so na veliko večino otrok pazili stari starši, medtem ko so v Sloveniji varstvo otrok organizirali v okviru jedrne družine. Nismo ugotovili pomembnih razlik v času, ki so ga starši posvetili igri z otrokom, in igrah, ki so se jih igrali z njimi, glede na državo. So se pa slovenski starši s svojim otrokom največ igrali v stanovanju in v naravi, starši iz Bosne in Hercegovine pa v parkih. Starši iz Slovenije so statistično pomembno krajši čas dovolili otroku, da se je igral z mobilnim telefonom, v primerjavi s starši iz Bosne iz Hercegovine, pomembno pa se razlikujejo tudi vrste aktivnosti, ki so jih otroci lahko izvajali na telefonu, glede na državo. 71,1 % staršev je bilo zaskrbljenih glede vzgoje otrok doma in so po ponovnem odprtju vrtcev bolj cenili delo vzgojiteljic, 86,6 % staršev pa ob ponovni vrnitvi otrok v vrtce pri njih ni opazilo negativnih posledic zaprtja vrtcev. Iz podatkov ne moremo posploševati na celotno populacijo staršev v Sloveniji in Bosni in Hercegovini, saj je bil vzorec priložnostni.
Ključne besede: igra in učenje predšolskih otrok, zaprtje vrtcev, vpliv epidemije covida-19
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 224; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

7.
Razvoj inteligentnega nasprotnika strelske računalniške igre : diplomsko delo
Blaž Čerpnjak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je na primeru testne strelske računalniške igre predstavljen razvoj inteligentnega nasprotnika. Delo zajema zgodovino, znane primere in pristope razvoja ter prikazuje eno izmed možnih implementacij inteligentnega agenta s pomočjo uporabe sistemov končnih avtomatov.
Ključne besede: umetna inteligenca, inteligentni nasprotnik, igra, Unity
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 796; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

8.
Razvoj 3D mobilne resne igre za učenje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe : diplomsko delo
Daniel Vinojčić, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja razvoj mobilne resne igre, namenjene učenju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe, ki temelji na smernicah Evropskega sveta za reanimacijo. Igra ponuja interaktiven in zanimiv način učenja z uporabo igralne mehanike in simulacije, da zagotovi bolj prepričljivo uporabniško izkušnjo. Učinkovitost igre kot učnega orodja je bila ocenjena s testiranjem in povratnimi informacijami uporabnikov. Rezultati so pokazali, da je bila igra učinkovita pri izboljšanju znanja temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe, kar poudarja njen potencial kot inovativnega orodja za zdravstveno izobraževanje.
Ključne besede: Unity, resna igra, temeljni postopki oživljanja, učenje
Objavljeno v DKUM: 06.07.2023; Ogledov: 664; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

9.
Primerjava Unity in Godot za izdelavo 2D igre : diplomsko delo
Milica Dimitrievska, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen tega diplomskega dela je primerjati dva pogona za igre, Unity in Godot, da bi ugotovili, katerega od njiju je bolje uporabiti pri razvoju 2D-igre. Za primerjavo dveh igralnih pogonov se moramo najprej seznaniti z izrazom igralni pogon. Prav tako bomo morali ločeno preučiti Unity in Godot ter določiti svoja pričakovanja. Primerjavo bomo opravili tako, da bomo izdelali preprosto 2D-igro z obema igralnima pogonoma, analizirali proces izdelave igre in primerjali izkušnje pri izdelavi. Glavni lik v igri bo čebelar, ki bo moral zbirati kozarce z medom in se pri tem izogibati čebelam. S tem preprostim konceptom igre bomo lahko uspešno prikazali vse pomembne lastnosti, ki jih mora imeti en igralni pogon, in jih nato primerjali. Cilj je naučiti se, kako izbrati najboljši pogon za igro glede na naša pričakovanja, in ugotoviti, kateri od teh dveh pogonov je najboljši za vas glede na vaša pričakovanja.
Ključne besede: Unity, Godot, 2D, računalniška igra
Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 365; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

10.
Lutka in simbolna igra v drugem starostnem obdobju : diplomsko delo
Manca Ozimič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavimo lutke, kjer se osredotočimo na vrste lutk, ki smo jih uporabili v praktičnem delu, vlogo in pomen lutke za otroka, uporabo lutke v vrtcu in metode dela z lutko. Sledi predstavitev igre, kjer se osredotočimo na pomen igre za otroka in vrste iger, kjer se posebej osredotočimo na simbolno igro, ki je ključna za naše diplomsko delo. Sledi še področje narave, kjer se dotaknemo naravnega materiala, pomena naravnega okolja za otroke, gozda, listavcev in iglavcev. Predstavimo pa tudi posamezne drevesne vrste in njihove plodove, ki smo jih uporabili v praktičnem delu. Sledi praktični del, ki smo ga izvedli v vrtcu Šentilj v Slovenskih goricah v skupini Klobuki, kjer so otroci stari 5–6 let. V okviru diplomskega dela smo z otroki izvedli osem vodenih dejavnosti, kjer smo izdelovali lutke iz naravnega materiala, ki smo ga nabrali v gozdu in na poti v gozd. Otroke smo po vodenih dejavnosti opazovali pri simbolni igri z izdelanimi lutkami in simbolno igro dokumentirali s fotografijami in evalvacijami. Zanimalo nas je tudi, ali vodene dejavnosti izdelovanja lutk iz naravnih materialov pripomorejo k povečanju prepoznavanja posameznih drevesnih vrst. Pred začetkom dejavnosti in po koncu vseh dejavnosti smo s pomočjo predtesta in potesta preverili njihovo znanje o posameznih drevesnih vrstah in njihovih plodovih, ki smo jih uporabljali za izdelavo lutk.
Ključne besede: lutke, vrste lutk, igra, vrste iger, simbolna igra, otrok, gozd, naravni materiali.
Objavljeno v DKUM: 16.06.2023; Ogledov: 520; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

Iskanje izvedeno v 1.63 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici