| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 269
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Tiflodidaktični pripomočki na temo slikanice Sovica Oka : magistrsko delo
Špela Rožanc, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Tiflodidaktični pripomočki na temo slikanice Sovica Oka je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vid ter okvare vida, razvoj slepih in slabovidnih otrok, čute pri slepih in slabovidnih, vključitev slepih in slabovidnih otrok v vrtec, opismenjevanje slepih in slabovidnih, tipne slikanice ter otroško igro in njen pomen. V praktičnem delu smo izdelali tipno slikanico Sovica Oka ter štiri tiflodidaktične igre. Namen izdelave magistrskega dela je bil pridobiti izdelek, ki bo otrokom v predšolskem obdobju pomagal pri zgodnjem opismenjevanju v brajici in razvoju ter treningu tipa ter vida slepih in slabovidnih otrok. Tiflodidaktične pripomočke smo preizkusili v praksi na domu dveh uporabnikov ter pri videčih predšolskih otrocih. Pripomočke smo evalvirali na osnovi strukturiranega opazovanja in ocenjevalne lestvice za vsak pripomoček posebej. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je zgodba Sovica Oka predstavljena zanimivo in tipno razumljivo. Pri vseh tiflodidaktičnih pripomočkih so upoštevane tipne zakonitosti, pripomočki so izdelani kakovostno ter funkcionalno in so primerni za slepe in slabovidne otroke.
Ključne besede: slepi in slabovidni, tiflodidaktični pripomočki, Sovica Oka, predšolski otroci, otroška igra, tipna slikanica
Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 34; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (5,45 MB)

2.
Strateške matematične igre s pravilom “3 v vrsto” v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Tadeja Selič Mlakar, 2022, diplomsko delo

Opis: Z matematiko se srečujemo na vsakem koraku našega življenja in je za nas tudi zelo pomembna ter uporabna. Z njo se zelo zgodaj srečajo tudi otroci, že v predšolskem obdobju. Pri tem imamo zelo pomembno vlogo odrasli, ki moramo otrokom omogočiti čim bolj pester nabor matematičnih izkušenj. To je najlažje narediti z uporabo različnih načrtovanih in spontanih matematičnih dejavnosti, najpogosteje izvedenih preko igre. Cilj te diplomske naloge je bil raziskati, kako otroci posegajo po matematičnih dejavnostih ter kaj jim njihov miselni razvoj omogoča in česa ne. V raziskavi smo izvedli tri različne igre, ki temeljijo na pravilu tri v vrsto in skušali ugotoviti, kako jih otroci igrajo, kaj jim dela težave in kaj je značilno za njihovo razmišljanje pri igranju. V raziskavo so bili vključeni otroci stari od 3 do 6 let. Otrokom smo igre najprej predstavili in nato smo jih opazovali pri igri ter beležili, katera pravila razumejo ter katerih ne. Nato smo igre pustili na različnih mestih ter beležili, v kolikšni meri jih otroci samostojno vzamejo ter jih igrajo. Na koncu pa smo igre razdelili tudi otrokom, da so jih doma igrali s starši in njihove vtise pridobili tudi na podlagi kratkega anketnega vprašalnika. Prišli smo do ugotovitve, da večina otrok razume vsa pravila iger, da se za te igre v največji meri odločajo ob spodbudi odraslega in da so bile tudi staršem te igre zanimive.
Ključne besede: matematika, otrok, kognitivni razvoj, igra
Objavljeno v DKUM: 05.09.2022; Ogledov: 74; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

3.
RAZVOJ DINAMIČNE TEHNIKE PRI SELEKCIJAH OD U-12 DO U-15 : diplomsko delo
Timotej Drobinc, 2022, diplomsko delo

Opis: Glavna značilnost nogometne igre je medsebojno skupno delo oziroma komunikacija. Danes lahko nogometno igro označimo za dinamično in visoko organizirano, toda tudi kot igro, ki igralcem omogoča svobodo in ustvarjalnost. Prav zaradi željene dinamike v igri stremimo k čim večjemu poudarku na dinamični tehniki že v mlajših kategorijah. Tako kot osnovno tehniko tudi dinamično tehniko učimo postopoma po metodični lestvici in stopnjah vadbe. Dinamičnost igre se izraža v hitrosti gibanja žoge in igralcev ter v hitrosti prehoda iz faze obrambe v fazo napada in obratno. Za doseženo dinamiko v igri pa moramo poskrbeti za kondicijsko pripravljenost igralcev in taktično informiranost, se pravi, da od posameznika zahtevamo čim manj dotikov z žogo. O osvojenem znanju dinamične tehnike govorimo takrat, ko so igralci sposobni izvajat tehnične elemente v hitrem gibanju ter ob oviranju nasprotnih igralcev. Z namenom, boljšega razumevanja kaj dinamična tehnika je, kaj so pogoji za uspešno osvojeno dinamično tehniko in na kakšen način jo lahko treniramo, so v diplomski nalogi na kratko opisani tehnični elementi, ki so temelji dinamične tehnike ter natančno predstavljene vaje dinamične tehnike za selekcije U-12, U-13, U-14 in U-15.
Ključne besede: nogometna igra, dinamična tehnika, tehnika
Objavljeno v DKUM: 10.06.2022; Ogledov: 127; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

4.
Razvoj roguelike računalniške igre Islands of Mudra : diplomsko delo
Miha Antolinc, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema opis začetne različice računalniške roguelike igre Islands of Mudra in postopek njenega razvoja. Namen igre je raziskovanje proceduralno generiranega labirinta otokov, polnih ovir in nasprotnikov, ki jih mora igralec premagati za napredovanje. To lahko stori z uporabo tako imenovanih »muder« in nagrad, ki jih pridobi skozi raziskovanje otokov. Delo vsebuje bolj podroben opis vsakega dela igre, čemur sledi prikaz implementacije vseh delov. To zajema tako proceduralno generiranje stopenj in vsebine otokov kot podrobnosti vseh nasprotnikov in možnih napadov igralca.
Ključne besede: Unity, roguelike, igra, programiranje
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 665; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

5.
Igra predšolskih otrok v naravnem okolju v različnih vremenskih razmerah : diplomsko delo
Ana Herič, 2021, diplomsko delo

Opis: Misel pravi, da ni dobrega in slabega vremena, ampak le dobra in slaba oprema. Dandanes se otroci doma in v vrtcu premalo srečujejo z igro v različnih vremenskih razmerah. Diplomsko delo z naslovom Igra predšolskih otrok v naravnem okolju v različnih vremenskih razmerah je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene zanimivosti in prednosti igre v naravnem okolju, zapisan je tudi pomen tveganja pri taki igri. Izpostavljena je igra v različnih vremenskih razmerah z vsemi prednostmi in nevarnostmi, ki jih prinaša. Namen raziskave je ugotoviti, kako igro v naravnem okolju sprejemajo otroci in katera čutila uporabljajo pri igri v različnih vremenskih razmerah. Rezultati so bili pridobljeni na podlagi opazovanja proste igre dveh predšolskih otrok v naravnem okolju. Otroka sta se šest dni igrala v naravnem okolju, kljub snegu, dežju, soncu in mrazu. Pozornost je bila usmerjena na otrokova vprašanja in zanimive komentarje, ugotavljali smo, ali motivacija za igro izhaja iz otroka, ali morebiti potrebuje še dodatno spodbudo s strani vzgojitelja. Ugotovili smo, da otroci pri igri na prostem uporabljajo skoraj vsa čutila, le v hladnejših mesecih so lahko prikrajšani do čutila za okus, saj je takrat na voljo manj užitnih dobrin. Velikokrat se pri taki igri umažejo, a jih to ob ustreznih zaščitnih oblačilih in obutvi prav nič ne ovira pri igri.
Ključne besede: vremenske razmere, naravno okolje, prosta igra, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 283; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

6.
Pregled diplomskih nalog pedagoških fakultet v Sloveniji s področja igre in igrač za obdobje zadnjih deset let : diplomsko delo
Aleksandra Artič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom, Pregled diplomskih nalog Pedagoških fakultet v Sloveniji s področja igre in igrač za obdobje zadnjih desetih let, je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V prvem, teoretičnem delu, smo predstavili pomen in vpliv igre, na otroku ustrezen in učinkovit razvoj. Otrok skozi igro doživlja veselje, zadovoljstvo, sprostitev, svobodo … Vsak otrok mora imeti pravico do igre pristopiti povsem neobremenjeno in brez prisile, saj bo le tako igra pozitivno vplivala na njegov razvoj. V nadaljevanju smo otroške igre predstavili glede na klasifikacijo, opredelili prostor, ki je lahko namenjen otroški igri ter znanstvena področja, ki jih vsebuje Kurikulum za vrtce. Ob zaključku teoretičnega dela diplomske naloge smo opredelili vlogo in pomen igrač ter pojasnili značilnosti in pomen pisanja diplomskih del ob zaključku študija. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge, smo se lotili raziskovanja. Opravili smo temeljit pregled opravljenih in objavljenih diplomskih nalog Pedagoških fakultet v Sloveniji s področja igre in igrač za obdobje zadnjih desetih let. Zanimalo nas je, v kolikšni meri so se študentje posameznih Pedagoških fakultet lotili raziskovanja tematike igre in igrač na posameznih znanstvenih področjih, v katerem starostnem obdobju ter prostoru je igra najpogosteje potekala in katero igro, glede na klasifikacijo, so študentje največkrat uporabili. Zanimalo nas je tudi, katerega načina pisanja zaključnih del, so se študentje največkrat posluževali. Pridobljene podatke smo obdelali s programom Microsoft Excel in jih kasneje predstavili tabelarično.
Ključne besede: Igra in kurikularna področja, otroška igra, otroške igrače, pomen igre, pomen igrač, prostor za igro.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 250; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (830,49 KB)

7.
Vloga tvegane igre za gibalno prakso predšolskih otrok : diplomsko delo
Špela Korošec, 2021, diplomsko delo

Opis: Tvegana igra je opredeljena kot vznemirljiva in zahtevna oblika igre, ki lahko vključuje telesne poškodbe in je tesno povezana z otrokovim razvojem ter koristmi za zdravje otrok. Koncept tvegane igre otrokom predstavlja naravni in pomemben del življenja. Vendar pa veliko vzgojiteljev in učiteljev takšne oblike igre v vzgojno-izobraževalnih ustanovah ne spodbuja in jo obravnavajo kot nevarno obliko igre. Ta nenaklonjenost tvegani igri otrokom onemogoča, da bi se soočili in naučili dragocenih lekcij. Diplomsko delo Vloga tvegane igre za gibalno prakso predšolskih otrok se osredotoča na analizo in primerjavo različnih raziskav na temo tvegane igre in na podlagi teh spoznanj predstavlja praktične smernice za spodbujanje in uporabo tvegane igre na področju gibanja. Pomembno je, da v predšolskem obdobju otrokom ponudimo priložnosti, kjer ni vnaprej določenih korakov; pomembno je, da se osredotočimo na celoten postopek in ne na končni rezultat.
Ključne besede: pustolovska igra, predšolska vzgoja, doživljajska pedagogika, gibalne dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 362; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (606,20 KB)

8.
Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko delo
Manja Gabrovec, 2021, diplomsko delo

Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave. S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo.
Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 307; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

9.
Strojno učenje računalniškega igralca v igri s kartami : diplomsko delo
Mai Praskalo, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi predstavljamo več različnih implementacij strojnega učenja računalniškega igralca za igranje igre s kartami Uno. Vsi uporabljeni algoritmi so s področja okrepitvenega učenja, saj so klasični algoritmi, ki se zanašajo na iskanje optimalne poteze na podlagi popolne informacije, neprimerni za igre z nepopolnimi informacijami. Algoritme smo primerjali glede na uspešnost v igranju proti igralcu, ki izbira naključne poteze, ter glede na krivuljo učenja, ki prikazuje pridobljeno povprečno kumulativno nagrado med procesom učenja.
Ključne besede: okrepitveno učenje, igra Uno, igre z nepopolnimi informacijami, igre s kartami, nevronske mreže
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 276; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (901,04 KB)

10.
Izdelava računalniške igre s pomočjo zapestnice Myo : diplomsko delo
Jure Dolinar, 2021, diplomsko delo

Opis: Večurno sedenje in čezmerno igranje iger negativno vpliva na naše zdravje, kar se odraža predvsem na našem skeletu. To lahko rešujemo z igrami, ki zahtevajo, da je igralec v stoječem položaju. Zato smo v sklopu diplomskega dela izdelali igro, ki zahteva prav to. Najprej smo predstavili osnovni pripomoček za igranje, pametno zapestnico Myo, njene specifikacije in način delovanja. Nato smo opisali funkcije vseh programov, ki smo jih pri izdelovanju zaključnega dela potrebovali in za kaj so bili uporabljeni. Sledi izdelava vmesnika, ki iz prejetih signalov z naprave Myo določi, kateri gib se izvaja. Predstavili smo tudi rezultate natančnosti vmesnika in podrobno izdelavo same igre. Na koncu smo primerjali našo rešitev s konkurenčno tehnologijo.
Ključne besede: Myo, Unity, igra
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 269; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici