| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 221
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
IGRA - PROSTORSKI IN MATERIALNI POGOJI ZA IGRO V VRTCU
Nina Kosi, 2009, diplomsko delo

Opis: Avtorica je ugotavljala, v kolikšni meri so zagotovljeni prostorski in materialni pogoji za igro in gibanje otrok v vrtcih v Pomurju glede na Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca. Na podlagi podatkov, ki jih je pridobila z anketnimi vprašalniki, je ugotovila, da bo 75 % enot vrtcev v Pomurju do 1. 9. 2010 uspelo v večji meri zadostiti notranjim prostorskim pogojem po Pravilniku … Notranja igralna površina in oprema sta ustreznejši v namensko grajenih vrtcih. Tudi 75 % igrišč pri vrtcih je ustrezno urejenih in opremljenih z igrali, ki omogočajo otrokom izbiro dejavnosti. Nekoliko slabša opremljenost igrišč je pri vrtcih v okviru šol. Igrala se redno pregledujejo in vzdržujejo, a starejša nimajo atestov. Za varnost otrok na igriščih je ustrezno poskrbljeno, nekoliko slabša je zaščita igrišč z ograjo in z avtomatskim zapiranjem vrat ograje.
Ključne besede: vrtci, Pomurje, prostorski in materialni pogoji, igra, igrače, igrišče, varnost otrok
Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 2574; Prenosov: 416
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
Ustvarjanje uporabnih predmetov v okviru integrirane zaposlitve in igra z njimi
Tadeja Težak, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu sem na osnovi analize in interpretacije strokovne literature napisala nekaj o tehniki v predšolskem obdobju in njenih značilnostih. Opisala sem igro in vsako posebej opisala, prav tako sem opisala naloge in strategije vzgojno-izobraževalnega dela, velik poudarek pa je na konstrukcijski nalogi, kajti izvedla sem jo tudi praktično. Podani so tudi poudarki o varnem delu, saj ima vedenje in ravnanje, ki temelji na varnem delu velik pomen pri izvedbi v vzgojni skupini. Navedeni so materiali, ki sem jih uporabila pri praktičnem delu. Namen praktičnega dela je bilo izdelovanje voščilnic. Uporabila sem gradiva, ki so prijazna za otroka. To so takšna, ki jih lahko obdeluje, sestavlja in uporablja pri igri. Za izdelovanje voščilnic sem uporabila moos gumi, valovito lepenko, filc, orodja, primerna otrokovi starosti, in neoporečna lepila. Motive, ki smo jih delali, so zimski in povezani z božično-novoletnimi prazniki (motiv smreke, darila, snežinke, snežaka, novoletnih okraskov). Izdelovanje voščilnic je bilo izvedeno v starejši starostni skupini od tri do šest let. Otroci so bili pri izdelovanju voščilnic zelo vztrajni, pokazali so interes. V empiričnem delu so predstavljeni cilji in namen raziskave, metodologija dela, načini za zbiranje in obdelavo podatkov. Dodane so priprave kot zbir vseh elementov za izvedbo konstrukcijske naloge. Zastavljene hipoteze sem večinoma potrdila in ugotovila veliko stopnjo ujemanja načrtovanih predpostavk s preverjenimi v okviru izvajanja raziskave. V prilogi so fotografije otrok pri izdelovanju voščilnic, peki piškotov ter igri prodaja voščilnic. Priloženi so tudi opazovalni listi.
Ključne besede: ustvarjanje, uporabni predmeti, integrirana zaposlitev, igra
Objavljeno: 26.02.2009; Ogledov: 2535; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (10,68 MB)

4.
Socialne igre v vrtcu
Cvetka Serec, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE S socialnimi igrami, ki so pomembno dopolnilo vzgojno-izobraževalnega procesa, razvijamo intelektualno, emocionalno in socialno plat otrokove osebnosti. Predstavljajo obliko vzgojnega dela, ki na igriv način preko igre omogoča otrokom boljši vpogled vase in v svoje odnose z drugimi. Od navadnih otroških iger in družabnih iger se razlikujejo, saj so vodene in načrtovane, a imajo še vedno značaj igre, saj se otroci vanje prostovoljno vključujejo. Dosežejo pa svoj namen le, če se po igri udeleženci pogovarjajo o tistem, kar so v igri doživeli. Poleg tega, da vzgojitelji socialne igre poznajo, je pomembno, da jih tudi pravilno in z določenim namenom uporabljajo. Pričujoče delo se omejuje na poznavanje in uporabo socialnih iger v vrtcu. Raziskava je vsebovala deskriptivno metodo neeksperimentalnega empiričnega pedagoškega raziskovanja. Neslučajnostni vzorec je zajemal 36 anketnih vprašalnikov vzgojiteljic prvega in drugega starostnega obdobja iz vseh enot Vrtca Murska Sobota. Vprašanja iz anketnega vprašalnika so bila statistično pregledana, zbrani podatki pa tabelarično prikazani. Dobljeni rezultati so pokazali dobro poznavanje različnih socialnih iger in pogosto uporabo le-teh pri vzgojnem delu. To pomeni, da se vzgojitelji dobro zavedajo pozitivnega vpliva socialnih iger na otroka, kakor tudi koristi za vzgojitelja.
Ključne besede: Ključne besede: socializacija, socialni razvoj, igra, socialna skupina, socialne igre.
Objavljeno: 11.03.2009; Ogledov: 14750; Prenosov: 2666
.pdf Celotno besedilo (532,42 KB)

5.
POSREDOVANJE BESEDNEGA ZAKLADA S POMOČJO DIDAKTIČNIH IGER NA PRIMERU NEMŠKIH IMEN ZA TELESNE DELE IN BARVE
Veronika Bukovec, 2009, diplomsko delo

Opis: Da bi učenci pri pouku tujega jezika čim hitreje dosegli želene učne rezultate, jim morajo učitelji nuditi takšne metode, ki bodo za učence zanimive, kajti le na ta način se bodo učenci z vnemo učili in učni uspeh ne bo izostal. S pomočjo testnih izidov v dveh osnovnošolskih razredih, kjer sem svoje praktično delo izvedla, sem hotela raziskati, ali dosežejo učenci, ki so se učili s pomočjo didaktičnih iger, boljše rezultate v primerjavi z drugim razredom, v katerem so se učenci učili brez didaktičnih iger. Z anketama sem hotela dokazati, da so se pri učencih, ki so se učili s pomočjo didaktičnih iger, razvili močnejši pozitivni občutki, lažje je stekla komunikacija, motivacija pa je bila višja kot pri učencih, ki so se učili brez didaktičnih iger.
Ključne besede: PRVI JEZIK, DRUGI JEZIK TER TUJI JEZIK, POSREDOVANJE BESEDIŠČA, DIDAKTIČNA IGRA
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 1915; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (14,57 MB)

6.
UMESTITEV PLESA V MESEČNO NAČRTOVANJE V POMLADANSKEM ČASU
Tamara Kuzman, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu je opisan ples, plesna vzgoja, ustvarjalnost, inteligenca, motivacija in spodbude za plesno ustvarjanje. V enem izmed poglavij je opisano tudi načrtovanje. V drugem delu diplomske naloge pa je podrobno opisan praktični del diplomske naloge, ki je bil izveden v mesecu aprilu, v domačem vrtcu. Tema naše plesne izvedbe je bila: Ples v dežju. Vstavljene so tudi vse priprave in analize izvedenih plesnih dejavnosti, prav tako pa diplomsko delo vsebuje tudi mesečni načrt za april. Naš namen je bil umestiti ples v vsa vzgojna področja, enkrat v podrejenem, drugič v nadrejenem položaju. V raziskavi je uporabljena neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Otroci so se, po pričakovanju , pozitivno odzivali na plesne vzpodbude.
Ključne besede: predšolska vzgoja, mesečno načrtovanje, plesne dejavnosti, plesna priprava, bans, rajalna igra, ustvarjalni ples.
Objavljeno: 27.05.2009; Ogledov: 2855; Prenosov: 686
.pdf Celotno besedilo (612,91 KB)

7.
IGRE IN IGRAČE SKOZI GENERACIJE
Sandra Hozjan, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela so opredeljene igre in igrače danes in nekoč. Predstavljeno je tudi kdaj in kako so se igrali v otroštvu naši starši ter stari starši. Velik poudarek sem namenila igram in igračam nekoč, ki sem jih zbrala in opisala. Empirični del diplomskega dela pa je namenjen analizi podatkov. S pomočjo anketnega vprašalnika sem skušala ugotoviti koliko (če sploh) so imeli prostega časa naši starši in stari starši, kaj so takrat počeli, katere igre so se igrali, kakšne igrače so imeli, kdo jim jih je izdelal. S pomočjo drugega anketnega vprašalnika pa sem skušala pri otrocih ugotoviti kaj počnejo v prostem času oni, katere igre se igrajo in med drugim tudi to ali poznajo kakšno igro iz otroštva svojih staršev. Moja predvidevanja so se ob zaključku analize anket potrdila, saj sem ugotovila, da so se otroške igre od generacije do generacije spreminjale. Igre so tesno povezane z načinom življenja, ki se je od prve generacije anketirancev do danes zelo spremenilo. Nekoč so imeli otroci malo prostega časa, saj so živeli na kmetijah, kjer so morali veliko delati, so pa izrabili vsako priložnost za igro in zabavo. Takrat je bilo več otrok v družini, zato je pri igri sodelovalo veliko otrok.
Ključne besede: Otroška igra in igrača danes – nekoč.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 6012; Prenosov: 1503
.pdf Celotno besedilo (7,28 MB)

8.
DIDAKTIČNE ZNAČILNOSTI POUKA NARAVOSLOVJA V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE Z VIDIKA PEDAGOGIKE MONTESSORI
Marija Kotnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Didaktične značilnosti pouka naravoslovja v prvem triletju osnovne šole z vidika pedagogike Montessori, sem predstavila pedagogiko Montessori ter jo umestila med alternativne koncepte šole. Opisala sem vključevanje elementov pedagogike Montessori na dveh osnovnih šolah v Sloveniji, kjer so ali pa še vključujejo elemente pedagogike Montessori v reden pouk. S pomočjo teoretičnih spoznanj sem pripravila učno uro z elementi pedagogike Montessori pri predmetu Spoznavanje okolja, ki sem jo izvedla v oddelku drugega razreda redne osnovne šole. V učni uri sem želela nekatera teoretična spoznanja preizkusiti v praksi in otroke preko igre spodbuditi za učenje ob uporabi čutov ter ponuditi lastno aktivnost pri pridobivanju novega znanja. Rezultati predtesta in potesta kažejo, da lahko uspešno vključujemo elemente pedagogike Montessori v pouk javnih šol, saj otroci ob primerni pripravi zmorejo samostojno delati in se učiti drug od drugega.
Ključne besede: Montessori pedagogika, igra, elementi pedagogike Montessori v javni šoli, prvo triletje
Objavljeno: 09.07.2009; Ogledov: 3540; Prenosov: 522
.pdf Celotno besedilo (3,51 MB)

9.
ODNOS STARŠEV DO IGRE; PRIMERJAVA PODEŽELJA IN MESTA
Jana Kolarič, 2009, diplomsko delo

Opis: Odnos staršev do otroške igre je naslov moje diplomske naloge. Opredelila sem se na dve različni okolji, podeželje in mesto. Kar sama prihajam s podeželja, sem si zastavila temo v tej smeri, da ugotovim, če je okolje, v katerem živim, kaj vplivalo na kakovost moje igre. Predvsem pa, kakšen odnos imajo starši do igre otrok in kako okolje vpliva na možnosti za igro. Osnovni namen moje diplomske naloge je bil ugotoviti in preučiti odnos staršev do igre otrok in morebitna odstopanja z ozirom na okolje, v katerem živimo. Kot prvo sem hotela predstaviti pomen igre v otrokovem razvoju in življenju, saj menim, da je igra dejavnost, ki ima velik pomen in daje pečat srečnemu otroštvu otroka. Otrok preko igre spoznava okolje, v katerem živi, in si preko nje ustvari svoje poglede na svet. Otrokova igra je smiselna, saj preko igre izraža samega sebe. Skozi igralne aktivnosti si otrok razvije mišljenje, se uči obvladovanja čustev ter ugotavlja svoje zmožnosti. V veliko pomoč pri raziskovanju neznanega sveta so otroku prav starši. Ti mu pomagajo odkrivati svet okoli sebe. Otroku pomeni igra resno delo in mu nudi vse tisto, za kar je v resničnem življenju še premajhen. Zato moramo starši otroku omogočiti, da se čim več igra. Starši imajo pomembno vlogo pri oblikovanju prostora in pri zbiri igrač. » Ni obveznost staršev, da bi se morali »žrtvovati« za otroke. Njihova dolžnost je usposobiti otroke za samostojno življenje in popolno neodvisnost od staršev« (Košiček, 1992, str 363). Igra pomeni otroku največ, čeprav se sam tega niti ne zaveda. Bodite vi tisi, ki mu boste pokazali pravo pot. Dovolite mi da, vam pomagam na tej poti. S povzetki raznih avtorjev, ki so raziskovali pomen igre, vam bom približala težo igre. Mogoče boste tudi sami spoznali, da je tudi vaše življenje zaznamovala igra. Ste mogoče bili za kaj prikrajšani? So vaši starši bili pravi usmerjevalci v vaši igri? Je spomin na vaše otroštvo zaznamovala prav igra? Če ste se kdaj spraševali po tem, vam podajam odgovora v pomoč. »ČLOVEK JE RESNIČNO ČLOVEK, LE KADAR SE IGRA« ( F. von Schiller)
Ključne besede: Ključne besede: predšolska vzgoja, igra, odnos staršev do igre, vpliv okolja na igro.
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 2920; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (426,39 KB)

10.
VPLIV IGRANJA POSLOVNE IGRE INNOV8 NA SPOSOBNOST MODELIRANJA POSLOVNIH PROCESOV
Jelena Šobota, 2009, diplomsko delo

Opis: Innov8 je IBM -ova 3D simulacijska poslovna igra, v kateri igralec dobi nalogo prenoviti in izboljšati poslovanje podjetja, ki je zabredlo v težave. Skozi igro se uporabnik sooča s problemi komuniciranja med oddelki, pridobivanja informacij od zaposlenih ter seveda s pravilno zasnovo novega modela poslovnega procesa. Z zanimivejšim pristopom želi IBM približati management poslovnih procesov širšemu krogu študentov poslovnih šol ter poslovnežem, da bi lažje razumeli postopke in procese, ki so potrebni za prenovo poslovnih procesov v podjetju. V diplomski nalogi smo testirali ali se je z pomočjo igre res možno naučiti zgoraj omenjenih veščin. Osredotočili smo se na testiranje vpliva ki ga ima poslovna igra Innov8 na sposobnost študentov pri modeliranju novih procesov. To smo storili tako, da smo pomerili rezultate študentov pri modeliranju ene naloge pred igranjem igre, ter nato rezultate modeliranja druge naloge po odigrani igri. Rezultate obeh nalog smo nato primerjali.
Ključne besede: management poslovnih procesov (BPM), poslovna igra, modeliranje, poslovni proces, učenje
Objavljeno: 25.09.2009; Ogledov: 1786; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici