| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 297
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj 3D resne igre za prepoznavanje kroničnih bolezni z algoritmom iskanja najkrajše poti
Filip Senekovič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje razvoj 3D resne igre za prepoznavanje kroničnih bolezni. V igri ima igralec vlogo pacienta in raziskuje stanovanje ter prepoznava vzroke in simptome kroničnih bolezni. V diplomskem delu se osredotočamo na oblikovanje igralca in scene, interakcijo igralca s sceno ter navigacijo z uporabo algoritma iskanja najkrajše poti. Cilj je ponuditi interaktivno učenje o kroničnih boleznih in poudariti pomen pravočasnega prepoznavanja simptomov ter sprememb življenjskih navad. Rezultati testiranja kažejo, da je izdelana igra dostopna širšemu občinstvu, saj dobro deluje tudi na manj zmogljivih računalnikih. Poleg tega je algoritem iskanja najkrajše poti zmožen igralca v realnem času učinkovito voditi skozi sceno.
Ključne besede: kronične bolezni, resna igra, Unity, algoritem iskanja najkrajše poti
Objavljeno v DKUM: 04.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (5,71 MB)

2.
Ovrednotenje vpliva mobilnega učenja z resno igro in igrifikacijo v procesu usvajanja temeljnih postopkov oživljanja odraslih oseb
Nino Fijačko, 2025, doktorska disertacija

Opis: Zunajbolnišnični srčni zastoj vsako leto na svetovni ravni prizadene 3,7 milijona ljudi, v Evropi približno 300.000 ljudi in v Sloveniji približno 1.700 ljudi. Raziskave kažejo, da pravilno izvajanje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe s strani laikov poveča možnosti za preživetje, vendar je stopnja izvajanja nizka, predvsem zaradi pomanjkanja znanja. Posledično Evropski reanimacijski svet predlaga uporabo naprednejših tehnologij, na primer mobilno učenje, in sicer kot podporo pri izobraževanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe za laike. V doktorski disertaciji smo z uporabo mešanih metod ovrednotili vpliv uporabe mobilnega učenja z resno igro MOBICPR na usvajanje kognitivnih, vedenjskih in motivacijskih učnih izidov ter na raven stresa pri posredovanju vsebin s področja temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe v domačem okolju. Na vzorcu 43 študentov zdravstvene nege smo z randomizirano raziskavo s kontrolno skupino deležne odložene obravnave potrdili, da dvotedensko mobilno učenje z resno igro MOBICPR v domačem okolju vpliva na usvajanje kognitivnih učnih izidov (t(41) = 1,717, p = 0,047), ne vpliva pa na usvajanje vedenjskih (t(41) = 1,313, p = 0,448) in motivacijskih (t(41) = 1,816, p = 0,394) učnih izidov. Slednje smo z uporabo vsebinske analize podatkov dodatno potrdili. Prav tako dvotedensko mobilno učenje z resno igro MOBICPR v domačem okolju ne vpliva na stopnjo stresa pred izvajanjem in po izvajanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe (U = 227,5; p = 0,465). Mobilno učenje predstavlja izobraževalno orodje, ki bi se lahko v prihodnje vključilo v tečaje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe, po opravljenih tečajih pa bi se lahko uporabljalo v domačem okolju za vzdrževanje in osvežitev znanja temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe.
Ključne besede: temeljni postopki oživljanja odrasle osebe, mobilno učenje, resna igra, učni izidi, laiki
Objavljeno v DKUM: 27.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (4,49 MB)

3.
Uporaba didaktičnih iger pri pouku zgodovine v osnovni šoli : magistrsko delo
Eva Fekonja, 2024, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil s pomočjo kvantitativnega in kvalitativnega metodološkega pristopa ugotoviti, v kolikšni meri se učitelji zgodovine v osnovni šoli poslužujejo didaktičnih iger pri svojem pouku. V teoretičnem delu smo analizirali otroško igro, različne vrste iger, kot so fizična igra, simbolna igra in igra s pravili, ter raziskali, kako te oblike iger prispevajo k razvoju in učenju otrok. Poseben poudarek smo namenili didaktičnim igram in njihovi vlogi pri spodbujanju aktivnega učenja ter inovativnim učnim metodam, ki presegajo tradicionalne pedagoške pristope. Primerjali smo tradicionalni pouk in pouk, obogaten z didaktičnimi igrami, ter preučili prednosti in slabosti obeh metod. V empiričnem delu smo s kvantitativno raziskavo preučevali pogostost uporabe didaktičnih iger pri pouku zgodovine ter jih kvalitativno preizkusili na Osnovni šoli Fram. Rezultati kažejo, da učitelji prepoznavajo didaktične igre kot učinkovito dopolnilo pri utrjevanju in ponavljanju snovi, saj spodbujajo aktivnost in motivacijo učencev. Učitelji, ki uporabljajo formativno spremljanje, igre pogosteje vključujejo v pouk, vendar se hkrati soočajo z izzivi, kot sta pomanjkanje časa in manjša primernost iger za preverjanje znanja.
Ključne besede: Otroška igra, didaktične igre, formativno spremljanje, učni proces, učenje
Objavljeno v DKUM: 28.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

4.
Razvoj 3D igre za več igralcev v pogonu Unity : diplomsko delo
Lovro Breznik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v teoretičnem delu obsega zgodovino in razvoj večigralskih iger ter analizira pogonu Unity, njegove prednosti, slabosti in uspešne igre v tem pogonu. V praktičnem delu naloge je izdelan prototip večigralske prvoosebne strelske igre z vodo v pogonu Unity. S pomočjo eksperimentov so preizkušane različne funkcije, prav tako je spremljan njihov vpliv na uporabniško izkušnjo. V nalogi so predstavljeni igralci, igralno polje ter implementacija, ki zajema logiko strežnika, igralca, streljanja in metanja balonov. Izdelava večigralske igre je pokazala, da razvoj takšne igre zahteva več časa in znanja v primerjavi z enostavnejšimi enoigralskimi igrami.
Ključne besede: Unity, razvoj igre, večigralska igra
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

5.
Lutkovni kotiček v teoriji in praksi : diplomsko delo
Staša Vodeb, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Lutkovni kotiček v teoriji in praksi je sestavljeno iz dveh delov. To je teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu smo s povzemanjem mnenj različnih avtorjev predstavili spoznanja o otrokovi igri in se posebej osredotočili na dramsko ter sociodramsko igro. Nato pa smo se naravnali na igro z lutko, lutko samo in kakšen vpliv ima na otroka. Navedli smo nekaj načinov, kako jo vključiti v vsakdan otroka in vplivati na njegov celostni razvoj. Na koncu smo predstavili še različne lutkovne tehnike. V praktičnem delu, ki smo ga izvajali v Vrtcu Zreče na enoti Stranice, so sodelovali otroci stari od enega do treh let. Z otroki smo izvedli pet dejavnosti, kjer smo jim približali lutke in njihovo uporabo. V prvi dejavnosti smo jih seznanili lutkovnimi tehnikami in jim lutke pustili za manipuliranje. Naslednje dejavnosti pa so bile predstavitev prstne igre oz. bibarije, pripovedovanje z lutko, igra krajše predstave z lutko in predstavitev gledališča v lončku. Nato pa smo spremljali njihovo igro v lutkovnem kotičku, ki so ga v eni izmed dejavnosti postavili skupaj z otroki. Naša opazovanja smo označili v listi opazovanja in jih analizirali.
Ključne besede: lutke, lutkovni kotiček, simbolna igra
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (8,54 MB)

6.
Vpliv mešanja in kompleksnih interakcij na razvoj sodelovanja v igri javnih dobrin : doktorska disertacija po skandinavskem modelu
Maja Duh, 2024, doktorska disertacija

Opis: Razumevanje razvoja sodelovanja med posamezniki, ki so v osnovi sebični, je eden najpomembnejših izzivov današnjega časa, ki vzbuja zanimanje raziskovalcev iz različnih področij. V ta namen znanstveniki integrirajo evolucijsko teorijo iger z naprednimi metodami s področja znanosti o omrežjih in metodami statistične fizike. V doktorski disertaciji smo s pomočjo takega interdisciplinarnega pristopa raziskali, kako različni tipi mobilnosti oziroma mešanj igralcev na različnih interakcijskih mrežah vplivajo na evolucijo in promocijo sodelovanja v igri javnih dobrin. V ta namen smo raziskovalno delo razdelili v štiri sklope. V prvem delu smo pokazali, da uvedba mešanja igralcev v igri javnih dobrin na regularnem omrežju omogoči prehod iz stanja sistema vpetega v prostorsko mrežo v stanje dobro mešane populacije, kjer struktura interakcijske mreže več nima bistvenega pomena na evolucijsko dinamiko. Izkaže se, da je v primeru mešanja najbližjih sosedov za to potrebna večja frekvenca mešanja kot pri mešanju naključnih igralcev. Nadalje smo pokazali, da oba načina mešanja zavirata evolucijski uspeh kooperatorjev. V nadaljevanju smo raziskavo razširili na področje kompleksnih omrežij, ki podajajo realnejši opis interakcij med posamezniki. V drugem delu doktorske disertacije smo tako igro javnih dobrin postavili na naključno omrežje, vpeto v hiperbolični prostor in v model vključili asortativno in disasortativno mešanje igralcev. Ugotovili smo, da oba tipa mešanja zavirata razvoj sodelovanja ne glede na arhitekturo omrežja, a je vpliv disasortativnega mešanja večji v primerjavi z asortativnim mešanjem. Naslednji tip interakcijske mreže, s katerim se še boljše opišemo realne interakcije, so večplastna soodvisna omrežja, ki smo jih v raziskave vključili v naših naslednjih dveh raziskavah. Soodvisnost med dvema omrežjema smo vpeljali s koristnostno funkcijo in pokazali, da lahko parameter pristranskosti učinkovito vpliva na raven sodelovanja. Pokazali smo, da asortativne medmrežne povezave med dvema skalno neodvisnima omrežjema spodbujajo kooperacijo v igri javnih dobrin v nekoliko večji meri kot naključne in disasortativne povezave. V zadnjem sklopu raziskav smo prišli do presenetljivih zaključkov. Rezultati mešanja na dvoplastnem soodvisnem omrežju, kjer posamezna plast predstavlja naključno omrežje, vpeto v hiperbolični prostor, kažejo, da lahko mešanje znotraj posamezne plasti omrežja, kjer je sodelovanje prvotno uspešno, močno oslabi evolucijsko uspešnost kooperatorjev na tej plasti, medtem ko jo za določene vrednosti normaliziranega sinergijskega faktorja spodbuja sodelovanje na drugi plasti omrežja. Rezultati doktorske disertacije predstavljajo pomemben prispevek k znanstvenemu raziskovanju na področju razumevanja razvoja in vzdrževanja sodelovanja, s poudarkom na uporabi evolucijske teorije iger, kompleksnih omrežij in mobilnosti igralcev.
Ključne besede: evolucijska teorija iger, igra javnih dobrin, sodelovanje, mešanje, kompleksna omrežja, večplastna omrežja, simulacije Monte Carlo
Objavljeno v DKUM: 05.06.2024; Ogledov: 120; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (15,83 MB)

7.
Razvoj računalniške igre Planes v ogrodju libGDX z uporabo razširitve KTX : diplomsko delo
Jure Đaković, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene platformne igre in razvoj iger v ogrodju libGDX s pomočjo razširitve KTX. V uvodu diplomskega dela je najprej na splošno predstavljen žanr platformnih iger od začetkov do današnjih trendov. Sledi predstavitev ogrodja libGDX in njegovih prednosti. V nadaljevanju je na kratko predstavljen programski jezik Kotlin in nekoliko podrobneje moduli iz razširitve KTX. Na praktičnem primeru igre Planes je prikazano, kako lahko z uporabo programskega jezika Kotlin razvoj 2D platformnih iger poteka na bolj učinkovit način. V zaključku so opisane razlike med razvojem iger v razširitvi KTX in ogrodju libGDX.
Ključne besede: libGDX, KTX, Java, Kotlin, računalniška igra
Objavljeno v DKUM: 04.06.2024; Ogledov: 273; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

8.
Izdelava senzorične table za 1. in 2. starostno obdobje ter odziv predšolskih otrok na njeno praktično uporabo : diplomsko delo
Urška Čeh, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega obravnavo pomena igre in igrač za predšolske otroke. Namen diplomskega dela je izdelava senzorične table, ki bi bila primerna tako za 1. kot 2. starostno obdobje. Izdelana igrača bo nekaj časa prisotna v vrtcu. Na podlagi opazovanja igre z didaktično igračo bomo glede na vnaprej zapisane postavke ocenjevali njeno uporabo. Z diplomsko nalogo želimo namreč predstaviti izdelavo didaktične igrače, ki bi pozitivno vplivala na razvoj različnih področij pri otroku, ob tem pa bi tudi staršu nudila različne možnosti in ideje za lastno oblikovanje težavnih nalog na osnovi igre. V teoretičnem delu je predstavljen pomen igre in igrač za otroka. Pozornost smo namenili tudi vlogi odraslega, predvsem pri pomembnosti izbire in nakupovanja igrač. Vse igrače niso vedno primerne za otroka. Za njegov razvoj so dobre le tiste, ki upoštevajo kriterije dobre igrače, kar je v nadaljevanju tudi predstavljeno. V empiričnem delu smo se posvetili izdelavi senzorične table, kjer smo poskušali upoštevati vse vidike dobre igrače. Le-to smo preizkusili v vrtcu in jo ocenili na podlagi vnaprej zapisanih postavk. S tem smo analizirali izdelano didaktično igračo.
Ključne besede: igra, didaktična igrača, predšolski otroci, senzorična tabla, učenje
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 228; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

9.
Analiza igre in učenja na prostem z elementi tvegane igre : diplomsko delo
Eva Ocepek, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili pomen preživljanja časa na prostem, prav tako pa se bomo oprli tudi na tvegano igro, ki otrokom omogoča pridobivanje ključnih spretnosti in izkušenj. V teoretičnem delu bomo na podlagi različnih avtorjev raziskali igro in učenje na prostem v naravnem okolju in na igrišču, vlogo vzgojitelja, igre ob različnih letnih časih in vremenu, kakšne ovire se na prostem pojavljajo ter kako igra vpliva na gibalni razvoj. Osredotočili pa bi se tudi na tvegano igro, njen pomen, kategorije, vlogo vzgojitelja ter varnost in vzroke za morebitne poškodbe. V empiričnem delu pa bomo predstavili podatke, ki smo jih pridobili z anketnim vprašalnikom ter primerjali dobljene informacije z že opravljeno raziskavo Kosa in Jermana (2013). Poleg primerjave podatkov pa bomo z anketnim vprašalnikom preverili tudi mnenja slovenskih vzgojiteljev o tvegani igri. Pri anketnem vprašalniku je sodelovalo 139 vzgojiteljev/ic in pomočnikov/ic vzgojiteljev/ic z območja celotne Slovenije. Na podlagi anketnega vprašalnika lahko ugotovimo, da anketiranci prepoznajo vrednost preživljanja časa v naravnem okolju, kar kaže na ozaveščenost o pomembnosti naravnih izkušenj za otroke. Prav tako pa se opazi razumevanje pomena in koristi tvegane igre za razvoj otrok in hkrati potrebo po ustvarjanju varnega okolja za tovrstno igro.
Ključne besede: predšolski otrok, otroško igrišče, naravno okolje, tvegana igra, vloga vzgojitelja
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 350; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

10.
Reševanje konfliktov v vrtcu s pomočjo igre : diplomsko delo
Patricija Rožej, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Reševanje konfliktov v vrtcu s pomočjo igre je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature najprej opredelili, kaj konflikti sploh so, zakaj nastanejo in kako jih lahko najučinkoviteje razrešimo. V nadaljevanju smo nekaj pozornosti namenili igri, torej temu, kaj je igra, katere vrste iger poznamo, kako igre vplivajo na sam razvoj otroka in kakšno vlogo imajo pri igri vzgojitelji. Ker pa smo si za diplomsko nalogo izbrali praktično delo, smo na kratko opredelili še projektno delo, ki smo ga v vrtcu tudi izvedli. V empiričnem delu diplomske naloge smo zapisali svoja opažanja pri izvedbi projektnega dela v vrtcu. V okviru tega projektnega dela smo v vrtcu z otroki izdelali igro, s pomočjo katere so otroci samostojno poskušali reševati nastale medsebojne konflikte. Izdelavi te igre in njenemu preizkusu smo namenili pet dni. Najprej smo spoznali različna čustva, nato smo se pogovorili o aktivnostih, ki pomagajo pri reševanju konfliktov, ter jih narisali, tretji dan smo igro preizkusili s pomočjo konfliktnih situacij, naslednji dan so otroci ves dan sami uporabljali igro in zadnji, peti dan, smo skupaj izvedli še evalvacijo nastale igre.
Ključne besede: čustva, igra, konflikti, predšolski otrok, projektno delo
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 440; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (852,87 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici