1.
LIKOVNO PEDAGOŠKI PROJEKT NA ČIPKARSKI ŠOLI IDRIJAMeta Gregorač, 2012, diplomsko delo
Opis: Predmet risanje vzorcev na Čipkarski šoli Idrija je del vzgojno-izobraževalnega procesa in je vključen v predmetnik Čipkarske šole Idrija za četrti in peti letnik ter izbirno od šestega letnika dalje. Namen diplomskega dela je predstaviti predmet risanje vzorcev, projekt »Lučke« ter njun pomen pri ohranjanju čipke kot kulturne dediščine Idrije. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo predstavili pojem kulturne dediščine, kakšen je lahko naš odnos do nje, kakšna je vloga in uporabnost kulturne dediščine ter čipko kot del bogate kulturne dediščine mesta Idrija. Spoznali smo zgodovino idrijske čipke, Čipkarsko šolo Idrija in njen predmet risanje vzorcev. Opisali smo projektno učno delo. V praktičnem delu smo si z učenci ogledal razstavo čipk v Mestnem muzeju Idrija z naslovom »Idrijska čipka – z nitjo pisana zgodovina« ter se udeležili vodenega ogleda Antonijevega rova – del rudnika Živega srebra, ki je odprt za turiste. S svežimi vtisi z ogledov smo še isti dan začeli ustvarjati, skicirati vzorce na temo rudnin, odkritih v rudniku živega srebra v Idriji. V nadaljnjih treh srečanjih smo s skupino petih učenk njihove skice pretvarjali v vzorce, namenjene klekljanju. Učenke so po lastnih vzorcih na oddelkih, kjer obiskujejo pouk klekljanja, izdelale čipke. Končane čipke smo všili v blago in vpeli v ogrodje, narejeno posebej za projekt, z obliko rudarske svetilke. Končne izdelke smo predstavili na Čipkarskem festivalu v Idriji.
Ključne besede: kulturna dediščina, idrijska čipka, projektno učno delo, ustvarjalnost, Čipkarska šola Idrija, projektno učno delo »Lučke«
Objavljeno: 03.07.2012; Ogledov: 1538; Prenosov: 125
Celotno besedilo (4,08 MB)