| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 162
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vera in identiteta skozi umetnost samouprizarjanja : magistrsko delo
Špela Ambrož, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje povezavo med krščanstvom, umetnostjo in osebno identiteto v sodobnem kontekstu. Teoretični del analizira vlogo žensk v krščanski ikonografiji, zlasti podobo Device Marije, ter raziskuje feministične kritike nevidnega dela žensk v religiji in umetnosti. Praktični del naloge vključuje ustvarjanje videoeseja, ki preko samouprizarjanja in avtorefleksije raziskuje avtoričin osebni odnos do vere in identitete. Naloga združuje teoretično spoznanje s praktičnim umetniškim delom, pri čemer uporablja krščansko simboliko in feministično teorijo kot okvir za raziskovanje. Videoesej služi kot medij za introspekcijo in izražanje osebne in verske identitete, pri čemer izziva tradicionalne norme in pričakovanja. Ključne ugotovitve vključujejo vpliv krščanske ikonografije na oblikovanje ženskih vlog, pomen nevidnega dela v umetnosti in družbi ter vlogo video umetnosti kot orodja za raziskovanje identitete in vere. Naloga prispeva k razumevanju povezav med religijo, umetnostjo in identiteto, zlasti skozi prizmo feministične kritike in samouprizarjanja.
Ključne besede: krščanstvo, identiteta, samouprizarjanje, feministična umetnost, video umetnost
Objavljeno v DKUM: 07.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (3,78 MB)

2.
Vizualna komunikacija na Instagramu : primer Slovenske turistične organizacije in izbranih slovenskih destinacij
Luka Stanić, 2024, magistrsko delo

Opis: Instagram je postal eno glavnih promocijskih orodij. Destinacija se mora zavedati trendov in promocijskih vsebin, ki so predstavljene na Instagramu, da lahko konkurira na visoko konkurenčnem trgu. Za uspešno promocijo destinacije je treba razumeti, kako destinacijo promovirati, in kar je še bolj pomembno, vedeti, katere vsebine promovirati. Vsebina promocije mora temeljiti na preferencah uporabnikov, torej občinstva. Da bi ugotovili, kaj promovirati, še več, kakšne so preference občinstva, smo naredili tematsko analizo Instagram objav STO in izbranih slovenskih destinacij ter izvedli kvantitativno raziskavo, katere namen je bil pridobiti preference anketirancev glede določenih pojavov. Prišli smo do spoznanja, da se na Instagramu najbolj promovirajo naravni elementi, da sta na fotografijah najbolj zastopani naravni barvi modra in zelena ter da so predmeti na fotografijah največkrat povezani z naravo. Ugotovili smo tudi, da anketiranci dajejo prednost naravni dediščini pred kulturno dediščino, imajo višjo stopnjo naklonjenosti fotografijam s prevladujočimi naravnimi barvami (modro in zeleno) kot fotografijam z drugimi prevladujočimi barvami, dajejo prednost fotografijam iz uradnih virov v primerjavi s fotografijami iz neuradnih virov (UGC) in da imajo raje fotografije pokrajin, kjer ni ljudi. Na podlagi ugotovitev smo izdelali model za uspešno objavo fotografij na Instagramu, ki služi kot vodilo destinacijam in turističnim deležnikom.
Ključne besede: vizualno komuniciranje, identiteta destinacije, turizem, družbeni mediji, odnosi z javnostmi.
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (12,18 MB)

3.
Spolni stereotipi, povezani s športom, med otroki in mladostniki : magistrsko delo
Nives Turk, Karolina Vӧrӧš, 2024, magistrsko delo

Opis: Spolni stereotipi so prepričanja o tem, kaj velja za moški spol in kaj za ženski spol, zajemajo zunanji izgled, stališča, interese, psihološke značilnosti, družbene odnose in poklice. Začnejo se oblikovati zelo zgodaj v otroštvu in vplivajo na samopodobo ter samozavest posameznika, dolgoročno lahko vplivajo na njihove izobraževalne in karierne poti. Namen magistrskega dela je bil raziskati spolne stereotipe v športu, med otroci in mladostniki, s pomočjo anketnih vprašalnikov in s statistično analizo pridobljenih podatkov. Raziskovalni vzorec obsega 819 učencev, od 3. do 9. razreda, naključno izbranih osnovnih šol (389 ženskega in 428 moškega spola, 2 nista označila) ter 253 dijakov (181 ženskega in 66 moškega spola) naključno izbranih srednjih šol. Rezultati so pokazali, da učenci večino športov dojemajo kot tipično moških, z izjemo izrazito tipično ženskih športov (ples, ritmična gimnastika, umetnostno drsanje in sinhrono plavanje), pri dijakih se dojemanje športov kot tipično moških oz. tipično ženskih nekoliko zmanjša. Ženski del vseh anketiranih ocenjuje športe nekoliko bolj spolno nevtralne kot moški. Delež udejstvovanja v tekmovalnih športih se v višjih razredih osnovne šole in pri dijakih drastično zmanjša. Rezultati so pokazali tudi, da udeleženci, ki se ukvarjajo s tekmovalnim športom in spremljajo športne medije, kot svojo navdihujočo osebo pogosteje navajajo športnika/-co v primerjavi s tistimi, ki niso aktivni v športu.
Ključne besede: šport, stereotipi, spolna identiteta, vzgojno-izobraževalno obdobje
Objavljeno v DKUM: 13.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

4.
Prenova celostne grafične podobe - "Ahat" : diplomsko delo
Tilen Šarfer Veselič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na preoblikovanje celostne grafične podobe trgovine Ahat, ki se ukvarja s prodajo kristalov in nakita. Teoretični del govori o grafičnem oblikovanju, elementih in funkcijah celostne grafične podobe ter analizi tako stare vizualne identitete, kot tudi konkurenčnih vizualnih identitet. V empiričnem delu smo z digitalnimi orodji le-to prenovili z namenom usklajevanja podobe in boljše vizualne prepoznavnosti. Med kreativnim procesom smo navdih in napotke črpali iz naučenega pri teoretičnem delu.
Ključne besede: celostna grafična podoba, oblikovanje, vizualna identiteta
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

5.
Od znamčenja do oblikovanja celostne grafične podobe na primeru neobstoječega podjetja : diplomsko delo
Sanja Ekart, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu preučujemo proces ustanovitve novega podjetja in nato oblikovanje celostne grafične podobe. Oblikovati celostno grafično podobo za obstoječe podjetje je drugače kot podjetje ustvariti − popolnoma interpretirati, v smislu ustvarjanja imena, identitete, vizije ipd. Dobro celostno grafično podobo lahko ustvarimo le, če organizacijo res razumemo v smislu razumevanja njene filozofije in vizije. Zato se bomo mi poglobili v samo srce organizacije, kar nam bo pomagalo ustvari učinkovito celostno grafično podobo. S pomočjo metode preučevanja informacij bomo raziskovali teoretične vidike blagovne znamke, v smislu kaj je in ustvarjanje le-te. Poglobili se bomo v identiteto podjetja in imidža. Praktični del vsebuje primer na našem neobstoječem podjetju in smernice za ustvarjanje vizualne identitete podjetja. V praktičnem delu smo proces ustvarjanja celostne grafične podobe še realizirali.
Ključne besede: znamčenje, blagovna znamka, identiteta in imidž znamke, celostna grafična podoba, logotip.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

6.
Sociološki vidiki deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih
Patricija Bele, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava aktualni družbeni problem »sharenting«, ki je povezan z deljenjem fotografij, videoposnetkov in ostalih informacij o otrocih na družbenih omrežjih s strani staršev, sorodnikov ali prijateljev. »Sharenting« prinaša ogromno posledic, tako dobrih kot slabih, ki lahko ogrozijo otrokovo varnost. Tako smo v teoretičnem delu na podlagi strokovne literature opredelili družbena omrežja in njihov vpliv na otroke, pojasnili digitalno starševstvo ter navedli prednosti in slabosti »sharentinga«. Poleg tega smo izpostavili pomen ozaveščanja staršev o potencialnih nevarnostih in posledicah »sharentinga«. V empiričnem delu smo raziskali pogostost deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih glede na sociodemografske razlike staršev in stopnjo zavedanja s posledicami deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom in jih obdelali s pomočjo programa SPSS. Rezultati so, v nasprotju s pričakovanji, pokazali, da starši redko objavljajo fotografije in videoposnetke svojih otrok na družbenih omrežjih. Ugotovili smo še, da v deljenju fotografij in videoposnetkov obstajajo manjše razlike glede na nekatere sociodemografske značilnosti staršev. Naša raziskava kaže potrebo po večjem raziskovanju in razvoju smernic za varno deljenje informacij o otrocih na spletu.
Ključne besede: sharenting, družbena omrežja, virtualna identiteta, digitalno starševstvo, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (971,73 KB)

7.
Oblikovanje celostne grafične podobe za namišljeno podjetje
Luka Lah, 2024, diplomsko delo

Opis: Celostna grafična podoba je kompleksen in pomemben del vizualnega komuniciranja. Je način, kako se podjetje ali znamka predstavi javnosti in z njo komunicira. Diplomsko delo predstavi zgodovino znamčenja in kako je to privedlo do prvih celostnih grafičnih podob in kako so te v sedanjosti dobile ključen pomen pri komuniciranju. Preučeni so osnovni elementi celostne grafične podobe in psihološki vpliv oblikovanja na vidno zaznavnost. V praktičnem delu je ustvarjena celostna grafična podoba za namišljeno podjetje in podani primeri praktičnih rešitev.
Ključne besede: oblikovanje, vizualna identiteta, logotip, barva, tipografija
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

8.
Slovenski narod in država v izbranih esejih Draga Jančarja
Silvija Borovnik, 2015, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Drago Jančar sodi med najbolj plodovite in najbolj prevajane sodobne slovenske pisatelje. Je prozaist, avtor krajše proze in romana, dramatik in večkrat nagrajeni esejist. Kot esejist se je vedno oglašal tudi v zvezi z aktualnimi vprašanji, ki so se nanašala na vlogo Slovencev v zgodovini, bodisi v okviru zdaj že bivše Jugoslavije, pozneje v kontekstu Srednje Evrope ter v nedavni sodobnosti, to je v času osamosvajanja od bivše skupne države in vstopanja v Evropsko unijo. Njegova beseda je vselej naletela na veliko pozornosti in polemičen odmev.
Ključne besede: slovenska književnost, slovenski pisatelji, esej, slovenska identiteta, Jančar, Drago, 1948-, "Terra incognita"
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 271; Prenosov: 12
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Slovenska književnost v nemškem časopisju na Slovenskem : podobe in družbena funkcija
Matjaž Birk, 2014, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Prispevek obravnava podobe slovenske književnosti v nemški regionalni časopisni periodiki na Slovenskem od začetka 19. stoletja dalje ter njihovo vpetost v ideološke in kulturne diskurze. Na podlagi analize insceniranja tujega in lastnega v kulturi osvetljuje nekatere manj znane imagološke, sociološke in družbenofunkcijske vidike literarnih podob, prvenstveno z ozirom na (re)definiranje kulturne identitete in preseganje nacionalnokulturnih ločnic.
Ključne besede: modalizacija slovenske književnosti, nemško časopisje, imagologija, družbena funkcija, kulturna identiteta
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 164; Prenosov: 6
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Konstrukcija madžarske manjšinske identitete s pomočjo pomurskega madžarskega radia : magistrsko delo
Martina Lebar, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavljena raziskava nam razkriva, če in v kolikšni meri lahko MMR (Muravidéki magyar rádió/ Pomurski madžarski radio) oblikuje in ohranja identiteto pripadnikov madžarske manjšine v Sloveniji. S pomočjo intervjujev, ki smo jih opravili s petimi novinarji, zaposlenimi na MMR, in desetimi poslušalci manjšinskega radia, ugotavljamo, da Pomurski madžarski radio nima izrazite vloge pri oblikovanju manjšinske identitete. Je pa izrednega pomena pri njenem ohranjanju, predvsem pri pripadnikih, ki nimajo ves čas stika s svojo kulturo in jezikom. Prav slednji posamezniki in njihov odnos do manjšinskih medijev bi bil zanimiv za nadaljnje raziskave.
Ključne besede: madžarska manjšina v Sloveniji, manjšinska identiteta, manjšinski radio, vpliv medijev, konstrukcija identitete
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 472; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici