| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 152
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko delo
Nina Pakar, 2022, magistrsko delo

Opis: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote.
Ključne besede: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 128; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1006,94 KB)

2.
Vloga predmeta šport pri spodbujanju narodne identitete na slovensko-madžarskem območju Prekmurja : magistrsko delo
Kaja Mujdrica, 2022, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil raziskati, kakšna je vloga predmeta šport pri spodbujanju narodne identitete učencev in dijakov na dvojezičnem območju Prekmurja. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej opredelimo temeljne pojme, ki se navezujejo na temo, osredotočimo se na dvojezično šolstvo na območju Prekmurja, pozornost pa namenimo tudi vlogi šole pri spodbujanju narodne identitete učencev in povezavi športa z narodno identiteto. Pri tem izpostavimo, kakšne možnosti nudi pri spodbujanju narodne identitete učencev in dijakov predmet šport. Empirični del magistrskega dela temelji na kvantitativnih in kvalitativnih podatkih, ki so bili pridobljeni s pomočjo spletnega vprašalnika, s pomočjo katerega smo dobili odgovore 152 učencev in dijakov dvojezičnih osnovnih in srednjih šol, in delno strukturiranih intervjujev, ki so bili izvedenimi s šestimi učitelji, ki poučujejo predmet šport na dvojezičnih šolah v Prekmurju. Na osnovi stališč učencev in dijakov ter učiteljev zaključujemo, da se pri predmetu šport na dvojezičnih šolah v Prekmurju spodbuja in utrjuje slovenska narodna identiteta. Na to pomembno vpliva sporazumevanje, ki poteka pretežno v slovenskem jeziku, in dejavnosti, ki so načrtno ali prek prikritega kurikuluma vključene v poučevanje predmeta šport. Nenazadnje ima tudi večina anketiranih učencev in dijakov slovensko narodno identiteto. Čeprav rezultati pričajo v korist spodbujanja slovenske narodne identitete, pa raziskava vseeno pokaže odprtost do tega, da tudi pripadniki madžarske narodne skupnosti pri predmetu šport ohranjajo in utrjujejo lastno narodno identiteto. Raziskava potrdi, da je na dvojezičnem območju v Prekmurju prisotno sožitje med pripadniki različnih narodnosti, kar se kaže tudi pri predmetu šport.
Ključne besede: narodna identiteta, predmet šport, dvojezično šolstvo, madžarska manjšina
Objavljeno v DKUM: 05.10.2022; Ogledov: 129; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
Transspolnost v zaporih : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Cheyenne Zagar, 2022, diplomsko delo

Opis: Transspolne osebe doživljajo vsakdanje izzive v domačem, izobraževalnem in delovnem okolju. Ti izzivi se le povečajo v sovražnem in rigidnem okolju, kot je zapor. Večina transspolnih oseb se tekom prestajanja zaporne kazni sooča z nasiljem, diskriminacijo, poniževanjem, nepravičnim ravnanjem in omejevanjem dostopa do zdravstvenih terapij, ki jih potrebujejo. V zaključnem delu predstavljamo izzive, s katerimi se transspolne osebe srečujejo v zaporih in obravnavo transspolnih oseb v zaporih izbranih držav (ZDA, izbrane države Latinske Amerike, Združeno Kraljestvo in Italija) ter izpostavili podobnosti in razlike med temi državami. Ugotovili smo, da transspolne osebe tvegajo več fizičnih, psiholoških in spolnih napadov v zaporskem okolju v primerjavi z ostalo zaporsko populacijo ter da njihovo zdravstveno stanje še vedno ni sprejeto, kar se kaže tudi v njihovem boju za dostop do zdravstvenih terapij, ki jih potrebujejo. Ugotovili smo tudi, da problem obravnave transpolnih oseb v zaporih ne predstavlja le zaporsko okolje samo, temveč (ne)sprejemanje v širši družbi. Analiza primerjave je izpostavila razlike med obravnavanimi državami. V splošnem so transpolne osebe v evropskih in severnoameriških zaporih obravnave bolje, kot v zaporih Latinske Amerike.
Ključne besede: zapori, zaporniki, spolna identiteta, transspolnost, transspolne osebe, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 191; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (649,58 KB)

4.
Percepcija psihologov o poklicni identiteti : magistrsko delo
Petra Vincetič, 2022, magistrsko delo

Opis: Tekom dveh študij smo raziskali poklicno identiteto psihologov. Poklicna identiteta zajema samozaznane značilnosti, relevantne za poklic osebe. V prvi študiji, ki je bila replikacija, smo preučili, katere cilje so psihologi zaznavali kot izključne za psihološke intervencije, katere naloge so dojemali kot izključno psihološke ter katere naloge so videli kot deljene z drugimi strokovnjaki. To smo storili na podlagi vsebinske analize odgovorov 71 udeležencev na tri odprta vprašanja. Najpogosteje navedeni cilji so bili promocija spremembe, promocija blagostanja, izboljšanje posameznika, psihološko znanje, podpora posameznika, razrešitev stiske, razumevanje posameznika in medosebni odnosi. Najpogosteje navedene psihološke naloge so bile psihološka diagnostika, psihološko testiranje, psihološko svetovanje, psihoterapija in svetovanje. Kljub temu da navedeni cilji in naloge niso bili nujno edinstveno psihološki, smo jih interpretirali kot pomembne za psihologe in njihovo poklicno identiteto. V drugi študiji smo razvili nov Vprašalnik poklicne identitete psihologov. Vprašalnik je vseboval štiri dimenzije; Globalno identiteto, Kompetentnost, Pripadnost skupini psihologov in Edinstvenost. Na vzorcu 236 psihologov smo preverili psihometrične značilnosti vprašalnika. Končna faktorska struktura vprašalnika z 21 postavkami je bila jasna in je pojasnila pribl. 43 % variance. Vprašalnik je bil v celoti zanesljiv pri Cronbachovem α = ,86. Posamezne dimenzije so bile od nizko zanesljive pri Cronbachovem α = ,67 do visoko zanesljive pri Cronbachovem α = ,81. Preverili smo tudi povezanost med poklicno identiteto ter delovnim zadovoljstvom, ki sta se izkazala kot pomembno zmerno pozitivno povezana. Psihologi so v splošnem samoporočali močno poklicno identiteto ter visoko delovno zadovoljstvo.
Ključne besede: cilji psihološke intervencije, psihološke naloge, poklicna identiteta, delovno zadovoljstvo
Objavljeno v DKUM: 03.06.2022; Ogledov: 286; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

5.
Nacionalna in narodna identiteta učencev 7. in 8. razredov osnovne šole ter izraženost le te v učbenikih za državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko : magistrsko delo
Veronika Tepež, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali prisotnost narodne in nacionalne identitete med učenci 7. in 8. razredov osnovne šole. Še posebej nas je zanimala prisotnost dualne identitete. Raziskovali smo kdo in kaj vpliva na razvoj otrokove nacionalne oziroma narodne identitete in preverjali, v kolikšni meri je za to odgovorna šola. Pri tem smo se osredotočili na vsebino, učbenike in učni načrt predmeta domovinska in državljanska kultura in etika. V empiričnem delu smo opravili anketo, znotraj katere smo posameznike spraševali po njihovem mnenju o lastni narodni in nacionalni identiteti. To smo preverjali skozi sklope vprašanj, ki so povezani s kognitivno in emocionalno dimenzijo nacionalne in narodne identitete ter jezikovno tekočnostjo (branje, pisanje, govor). Podatke smo obdelali s programom SPSS. Vzporedno z anketo smo analizirali učbenika za Državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko, kot tudi učni načrt predmeta. Iskali smo predvsem pogostost izpostavljanja narodne in nacionalne identitete v besedilu in skozi slikovno gradivo učbenikov. Za to smo uporabljali kodiranje besed. Ugotovili smo, da veliko učencev migrantov izbere dualno narodno in nacionalno identiteto ter da je za to v veliki meri odgovorna družina. Ob pregledu učbenikov smo ugotovili, da učbeniki v manjšem obsegu pokrivajo vsebine o narodni in nacionalni identiteti.
Ključne besede: narodna identiteta, nacionalna identiteta, dualna identiteta, domovinska in državljanska kultura in etika, generacije migrantov
Objavljeno v DKUM: 21.04.2022; Ogledov: 407; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

6.
Nogomet in nacionalna identiteta v Sloveniji : magistrsko delo
Urška Muršič, 2015, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev osnovnih pojmov, kot so narod, nacionalna identiteta in nacionalizem, in kako so le-ti med seboj povezani. V nadaljevanju smo opisali razvoj nogometa v Sloveniji po osamosvojitvi ter predstavili spremembe, ki so vplivale na njegov razvoj. Poseben poudarek v teoretičnem delu je na pomenu in vlogi nogometa v slovenski družbi. V tem delu smo predstavili dogodke, ki so bili pomembni za vzpon nogometa pri nas, na kakšen način so se ljudje začeli povezovati med seboj in kako so nogometni uspehi vplivali na ljudi in percepcijo nogometa, ki se je začela izboljševati. Nato smo se osredotočili še na vpliv nogometa na oblikovanje nacionalne identitete. Opredelili smo nogometno identiteto, kakšno funkcijo imajo moderni šport in športni dogodki v današnji družbi ter kako vplivajo na posameznika in njegovo socialno vedenje. Ob koncu teoretičnega dela smo predstavili nekatere vidike nogometnega huliganizma, ki se pogosto pojavlja ob športnih dogodkih in v športu nasploh. Prav tako smo omenili nacionalizem in rasizem, ki se pojavljata v športu in sta zasidrana v družbi. V empiričnem delu smo preverjali stališča anketirancev, povezana z njihovim dojemanjem nogometa. Preverjali smo, kakšno mesto zaseda nogomet med drugimi vrednotnimi kategorijami, ki so povezane z nacionalno identiteto. Prav tako smo preverjali, kateri dogodki in osebe iz nogometnega področja so najbolj vplivali na prepoznavnost Slovenije. Zanimalo nas je tudi, kakšen je pomen nacionalnosti pri navijačih, kakšen pomen ima nogomet v slovenski družbi ter kakšen je občutek povezanosti med navijači. Pogledali pa smo še drugo perspektivo, in sicer mnenje nogometašev o temah, ki smo jih preverjali pri anketirancih. Pridobljeni rezultati so pokazali, da ima nogomet v današnji družbi pomembnejšo vlogo in je povezan s krepitvijo nacionalne identitete. S pomočjo nogometa se oblikuje identiteta, ki posameznike povezuje in jim nudi odmik v drug svet.
Ključne besede: nogomet, nacionalna identiteta, nogometna identiteta, nacionalizem
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 357; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (741,85 KB)

7.
ISKANJE IDENTITETE V GRAFIČNIH NOVELAH ALISON BECHDEL: FUN HOME IN ARE YOU MY MOTHER? : master's thesis
Urška Pintarič, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo analizirali dve deli, ki jih je napisala avtorica Alison Bechdel, naslovljeni Fun home in Are you my mother? Z analizo slike in besede smo v celotni noveli opredelili izraze ženskosti in moškosti ter ugotavljali, ali slednji sovpadajo s spolom ali odstopajo od ustrezne družbene definicije spola in pripadajočih lastnosti. Poleg tega smo se osredotočili tako na iskanje identitete avtorice kot tudi na iskanje identitete njenega očeta. Predstavili smo možnost samozdravljenja s pomočjo ustvarjanja grafičnih novel in določili, ali je prišlo do podobnega rezultata v primeru Alison Bechdel.
Ključne besede: Alison Bechdel, avtobiografija, katarza, ženskost, vloga spolov, grafični roman, identiteta, moškost
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 389; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (722,20 KB)

8.
Učinki družabnih omrežij za samoaktualizacijo: analiza aplikacije Actimatch
Maja Klemen, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v času hitrih in intenzivnih sprememb, ki močno narekujejo naše dojemanje in odzivnost v sodobnem okolju. Današnjo družbo definirajo predvsem vedno nove informacije in naraščajoča komunikacijsko-informacijska tehnologija, ki povzroča vedno večjo nujo po vsesplošni pripadnosti toku dogajanja. Družabna omrežja predstavljajo komunikacijske pripomočke ali orodja, s pomočjo katerih lahko posameznik oblikuje in izraža svoja stališča, se poveže s podobno mislečimi pripadniki družbe in usmerja oziroma vpliva na ostale. Vendar v danem okolju zaradi velike nasičenosti informacij zaznavamo predvsem dezinformacijsko vlogo vsebine, ki lahko usmerja posameznikov potencialni razvoj v napačno smer. V svojem delu želimo, preko zaznanih potreb v sodobnem okolju, opredeliti posameznikov razvoj lastne identitete in ustvarjalnosti, ki narekujeta inovativnost sodobnega družbenega okolja. Skozi podrobno analizo sodobne, digitalno usmerjene družbe smo se usmerili predvsem na delovanje start-up organizacije Actimatch, ki so jo razvili slovenski študentje, ki želijo sodobni družbi poenostaviti iskanje in izbiro optimalnih poznanstev preko platforme za spoznavanje ljudi.
Ključne besede: samoaktualizacija, identiteta, družba znanj, hibridna resničnost, ustvarjalnost.
Objavljeno v DKUM: 01.03.2022; Ogledov: 339; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

9.
Pravica do osebne identitete in določitve lastnega izvora pri otrocih spočetih z biomedicinsko pomočjo : magistrsko delo
Urša Plesnik, 2022, magistrsko delo

Opis: Pravica do določitve lastnega izvora se je v zadnjih nekaj desetletjih izoblikovala v povezavi s pravico do osebne identitete in osebnega razvoja posameznika. V mednarodnem pravu se je pravica do osebne identitete kot samostojna otrokova pravica uveljavila v 8. členu Konvencije o otrokovih pravicah, v evropskem pravnem prostoru pa jo je na podlagi 8. člena Evropske konvencije o človekovih pravicah s sodno prakso izoblikovalo Evropsko sodišče za človekove pravice. Pravica do poznavanja lastnega izvora vključuje dostop do informacij o pomembnih vidikih posameznikovega življenja, zlasti o okoliščinah njegovega rojstva, otroštva in starševskih razmerjih. V zadnjem času se o pravici do določitve lastnega izvora vse pogosteje razpravlja v zvezi s pravico do anonimnosti darovalcev spolnih celic. Obe nasprotujoči si pravici sta zajamčeni v 8. členu Evropske konvencije o človekovih pravicah. Vse glasnejše so zahteve, da se načelo anonimnosti darovalcev spolnih celic umakne v korist otrokovi pravici do določitve lastnega izvora.
Ključne besede: osebna identiteta, poznavanje lastnega izvora, spoštovanje zasebnega in družinskega življenja, določitev starševstva, določitev materinstva, določitev očetovstva, postopki oploditve z biomedicinsko pomočjo, nadomestno materinstvo.
Objavljeno v DKUM: 17.02.2022; Ogledov: 468; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

10.
Vzgojna vloga očeta: obdobje zgodnjega mladostništva
Sabina Breznik, 2021, magistrsko delo

Opis: Z razvojem postmoderne družbe, ki jo pomembno zaznamujejo pluralizacije življenskega poteka, se razvija in spreminja tudi očetovska vloga in vključenost v otrokovo oz. mladostnikovo življenje. V magistrski nalogi nas je zanimalo kakšna je vloga očeta v obdobju mladostništva, ki velja kot eno izmed bolj intenzivnih obdobij posameznikovega življenja, v katerem se, poleg telesnega razvoja, oblikuje in razvija tudi mladostnikova osebnost. V empiričnem delu, smo na vzorcu 150 očetov, katerih mladostniki obiskujejo 9. razred osnovne šole, raziskovali katere metode treh vzgojnih stilov (demokratični, avtoritarni in permisivni) očetje najpogosteje uporabljajo, na kakšen način spodbujajo samostojnost in oblikovanje mladostnikove identitete, ter kako pogosto sodelujejo s šolo in nudijo pomoč mladostniku pri šolskih obveznostih doma. Ugotovitve smo preučili glede na starost, stopnjo izobrazbe, kraj bivanja in zakonski stan očeta. Največ razlik se je pokazalo med mlajšimi in starejšimi očeti. V povprečju očetje največ uporabljajo demokratični vzgojni stil; mlajši in bolj izobraženi očetje v večji meri spodbujajo mladostnikovo osamosvajanje in oblikovanje identitete; pogosteje sodelujejo s šolo ter večkrat pomagajo mladostniku pri domačih nalogah, učenju in pripravi seminarskih nalog ter referatov.
Ključne besede: Mladostnik, oče, vzgojni stili, identiteta, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 03.11.2021; Ogledov: 418; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici