| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 72
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbira in načrtovanje izdelkov pri pouku tehnike in tehnologije
Tanja Rojc, 2021, magistrsko delo

Opis: V osnovnih šolah imajo učitelji tehnike in tehnologije različne možnosti za izpeljavo pouka in s tem usvojitev ciljev, ki jih predpisuje učni načrt. Večina učiteljev daje poudarek praktičnemu pouku. Nanj se osredotoča tudi magistrska naloga, ki preučuje učiteljevo izbiro in načrtovanje izdelkov pri pouku tehnike in tehnologije. Najprej so pregledani učni načrti in učbeniški kompleti predmetov, ki v času osnovnošolskega izobraževanja vključujejo tehnične vsebine. Nadalje empirična raziskava ugotavlja načrtovanje in izbiro izdelkov učiteljev tehnike in tehnologije slovenskih osnovnih šol. Ugotovljeno je, da se učni cilji in predlagani izdelki pri tehniki in tehnologiji prepletajo z vsemi šolskimi predmeti, obravnavanimi v magistrski nalogi, še največ pa zlasti z neobveznim izbirnim predmetom tehnika. Raziskava je pokazala, da učitelji skoraj polovico šolskih ur pri tehniki in tehnologiji namenijo izdelavi izdelkov, ob tem učenci največkrat uporabljajo delovno gradivo, ki vsebuje ves potreben material za njihovo izdelavo. Pri izbiri ustreznih izdelkov učitelji sledijo vsebinam in ciljem učnega načrta ter ob tem izhajajo iz predznanj, želja in idej učencev. Na podlagi rezultatov raziskave so ob koncu ponujena nekatera priporočila in nabor izdelkov za načrtovanje učnih ur praktičnega pouka.
Ključne besede: Tehnika in tehnologija, praktični pouk, načrtovanje izdelkov, ideje, osnovna šola.
Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 1550; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

2.
Realizacija ideje v tržno zanimiv izdelek : magistrsko delo
Klemen Selan, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga razišče, kako lahko pridobimo različne ideje, predvsem kako lažje in hitreje najdemo idejo. Ko identificiramo več idej, jih po ustreznem postopku ovrednotimo in izberemo tisto, ki bo uspešna, zato naloga vsebuje še pregled preizkusov trga in postopek njihovega izvajanja. Temu sledi pregled stopenj razvoja prototipa in opis njihove vključitve v proces razvoja novega izdelka. Za razvoj prototipa pa so potrebna finančna sredstva v smislu naložbe. Zato temu sledi še pregled pristopov iskanja in pridobivanja finančnih sredstev. V nalogi so bile uporabljene metode dela: metoda klasifikacije, deskripcije in kompilacije ter na koncu študija primera, kjer predstavimo razvoj lastnega prototipa.
Ključne besede: ideja, analiza, preizkus, prototip, trg, financiranje ideje
Objavljeno v DKUM: 14.07.2021; Ogledov: 1171; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

3.
Reformacijska gibanja v okviru evropskega 16. stoletja
Marko Štuhec, 2008, pregledni znanstveni članek

Opis: Reformacijska gibanja in ideje so se razvile v verskem, družbenem, kulturnem in političnem okviru dolgega 16. stoletja. Za ta čas je značilno specifično prepletanje srednjeveških prvin, kot so prevladovanje kmetijske proizvodnje, dinastična zasnovanost politike, stanovska družba in krščanstvo ter novih zgodnjenovoveških, v marsičem že modernih prvin, kot so tisk, humanizem, gospodarska in demografska rast, visok konfliktni potencial, nastanek zgodnjenovoveške države in evropska ekspanzija. Splet novih in starih strukturnih prvin je vplival na oblikovanje, širjenje, sprejem in uveljavitev reformacij, hkrati pa so reformacijske ideje in gibanja, ki jih avtor razume kot socialno-psihološke interakcije velikega obsega, dinamizirala obstoječe strukture in jih preoblikovala.
Ključne besede: zgodnji novi vek, reformacija, reformacijska gibanja, reformacijske ideje, 16. st.
Objavljeno v DKUM: 29.01.2018; Ogledov: 1217; Prenosov: 442
.pdf Celotno besedilo (249,83 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Oblikovanje procesov v organizaciji - primer Sloclubbing
Simon Sternad, 2017, diplomsko delo

Opis: Za dobro in uspešno uvedbo nove ideje na trg so potrebna osvojena osnovna in dodelana znanja na področju managmenta, organizacije in procesov. Dobro moramo poznati celoten potek priprav in procese v managmentu, s katerimi se srečujemo ter jih potrebujemo za uvedbo nove ideje na trg. Med delom oz. uvedbo se lahko spopadamo s problematiko, ki nastopi pri njenem uresničevanju, če nimamo zadostnega znanja ali predstave, kako se lotiti celotnega projekta. V diplomskem delu je v središču obravnave že razvit projekt Sloclubbing. To je aplikacija, kjer so zapisani vsi dogodki na področju zabave po Sloveniji. Namenjena je seznanitvi širše množice o poteku, kraju, času in ceni dogodkov, prireditev ter zabav v nočnih klubih in na festivalih. Lastnost, ki loči Sloclubbing od konkurence, je vpogled v dogajanje v živo prek spleta. Temeljni namen diplomskega dela je opredelitev potrebne organizacijske ter procesne podpore (določitev procesov, potrebnih za realizacijo), ki se navezuje na uvedbo nove ideje – Sloclubbinga. Do ključnih spoznanj smo prišli tudi s pomočjo intervjuja z bodočimi zaposlenimi, naročniki ter uporabniki te aplikacije. Na podlagi teorije, lastnega dela ter izvedbe intervjuja smo opredelili potrebno organizacijsko podporo skozi prizmo managementskih funkcij ter določili ključne in podporne procese, ki so potrebni za realizacijo ideje. Sklenemo lahko, da če je organizacijska podpora opredeljena in so procesi vnaprej dobro pripravljeni, natančni in preučeni, to pripomore k hitrejši, boljši, uspešnejši in lažji uvedbi nove ideje na trg.
Ključne besede: organizacijska podpora, procesna podpora, realizacija nove ideje, management, procesi, funkcije managementa
Objavljeno v DKUM: 08.11.2017; Ogledov: 1062; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (656,48 KB)

5.
POZICIONIRANJE IZDELKA NA TRŽIŠČU
Daniel Marolt, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Nenehen hiter razvoj materialov in trendov v pohištveni industriji predstavlja izziv vsem distributerjem materialov v tej panogi. Izbor pravih izdelkov in dobaviteljev je ključnega pomena za uspešnost v panogi. Diplomsko delo je zasnovano kot vodič, kako spraviti ideje na tržišče. Poudarek je na teoretičnih razmišljanjih različnih avtorjev o vseh potrebnih postopkih za pozicioniranje novega izdelka na tržišče. V praktičnem delu je predstavljen postopek pozicioniranja novega segmenta okovja na tržišče, od čiščenja mrtvih zalog, s katerimi smo zagotovili del sredstev za financiranje projekta, komuniciranja s tržiščem prek novičk in katalogov, do končnega rezultata oz. uspešne prodaje.
Ključne besede: ideje, izdelek, marketing, zaloga, nabava
Objavljeno v DKUM: 25.03.2016; Ogledov: 1583; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

6.
7.
PRIMERJAVA ROMANOV DEKLINA ZGODBA IN FILIO NI DOMA TER ANALIZA PREVODA DEKLINE ZGODBE
Jovana Mačužić, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom "Primerjava romanov Deklina zgodba in Filio ni doma ter analiza prevoda Dekline zgodbe" se v največji meri ukvarja z analizo obeh obravnavanih romanov z vidika feministične literarne vede. Oba romana spadata v žanr distopije, ki sem jo najprej predstavila in nato iz obeh fabul izluščila distopične ideje, ki so bile pomembne za razumevanje fabul in nadaljnjo analizo. Pri obravnavi feminističnih idej mi je bila v veliko pomoč knjiga Politika spola/teksta avtorice Toril Moi, v kateri so predstavljene anglo-ameriške in francoske feministične literarne kritičarke in njihove ideje. V obeh romanih sem poiskala feministične ideje, in sicer idejo o lastni sobi, o kateri je pisala Virginia Woolf v svojem eseju »Lastna soba«, idejo o ženski-pošasti avtoric Susan Grubar in Sandre M. Gilbert ter idejo o binarnih opozicijah moški-ženska in idejo o ženstvenem glasu in podobah vode kot varnem zavetju maternice, o katerih je pisala Hélène Cixous. Po določitvi feminističnih idej sem analizirala slog obeh romanov tako, da sem poiskala simbole in retorične figure, v katerih se te ideje odražajo. V izbranih poglavjih sem analizirala simbole, primere ali komparacije, metafore, namige ali aluzije, soglasniške stike ali konsonance, samoglasniške stike ali asonance ter ponavljanja ali iteracije. Olepšave ali evfemizme sem iskala le v Deklini zgodbi, saj jih v Filio ni doma ni bilo dovolj za analizo. V slednjem romanu so pogostejše poosebitve ali personifikacije. Po analizi izbranih simbolov in retoričnih figur sem ugotovila, da je njihova tematska funkcija zelo izrazita, saj pričajo o pomembnosti ženske samostojnosti in izobrazbe, zmožnosti lastnega mišljenja in izražanja ter lastne odločitve glede telesa in spolnosti. Skozi distopijo so prikazane groteskne posledice omejitve žensk na vseh področjih in zgrešenost popolnega patriarhalnega sistema, ki ženski na vse načine omejuje svobodo. Slog avtoric je izviren, zato sem analizirala tudi prevod Dekline zgodbe, saj me je zanimalo, kako se je slog izvirnika v prevodu ohranil ali izgubil. Ugotovila sem, da je največ prevodnih premikov prav na ravni sloga, kar pa večinoma ni vplivalo na semantiko besedila, v določenih primerih pa so prevodni premiki posegali tudi v makrostrukturo besedila, sploh pri izpustu celotnega odstavka ter neprimernih prevodih, ki so spremenili izvirni pomen.
Ključne besede: antiutopija, distopija, distopični elementi, feministična literarna veda, feministične ideje, ženstvena pisava, analiza sloga, prevodni premiki
Objavljeno v DKUM: 07.05.2015; Ogledov: 2831; Prenosov: 416
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

8.
Kreativno oblikovanje inovacijskih idej pri razvoju novega izdelka
Uroš Koren, 2014, diplomsko delo

Opis: Inoviranje ter razvoj novih izdelkov je v modernem času postalo vsakdanje. Glavna prednost podjetij ni več njihova velikost, kapital ali delovna sila, vendar njihova sposobnost po hitrem odzivanju na spremembe ter zmožnostjo inoviranja. Podjetja si ne morejo več privoščiti čakati na nove inovacije, ne morejo več čakati na nepričakovano konkurenco, na spremembo trga, obnašanja potrošnikov, na nove načine organiziranja. Ampak si morajo podjetja sama prizadevati za nove inovacije, za nove produkte, načine organiziranja, ter morajo tudi vnaprej predvidevati spremembe obnašanja potrošnikov ter sprememb na trgu. Marketinške raziskave podjetij težko natančno napovejo kako se bo trg obnašal v prihodnosti. Zato pa vedno več podjetij vlaga vedno večje vsote denarja v raziskave in razvoj, kar pa prinaša veliko boljši ter celovit pogled na nove inovacije. Tak razvoj po navadi deluje v multidisciplinarnih timih, ki sledijo proces razumevanja potrošnikov, zaposlenih in dobaviteljev, saj so vsi povezani v skupnem kontekstu, kjer so-ustvarjajo rešitve skupaj s strokovnjaki, da bi bolje razumeli njihove potrebe. Takšna ekipa bo na koncu ustvarila nove rešitve, ki se nagibajo k inovativnosti in so lahko tudi precej nepričakovane.
Ključne besede: Razvoj novega izdelka, izdelek, razvoj, podjetje, znanje, inovativnost, ideje, kreativno razmišljanje, ustvarjalnost
Objavljeno v DKUM: 20.10.2014; Ogledov: 1614; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

9.
MEDIJSKE REPREZENTACIJE APOKALIPTIČNIH VIZIJ V SLOVENSKIH EZOTERIČNIH REVIJAH
Anja Gril, 2013, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je bila analiza vsebin povezanih z apokaliptičnimi idejami v dveh slovenskih ezoteričnih revijah, in sicer v reviji Aura in reviji Misteriji v obdobju med letom 1993 in 2012. Cilji so bili ugotoviti povezanost pojavljanja apokaliptičnih vizij z ekonomskimi krizami, ugotavljanje prevladujočih ideoloških ozadij, preverjanje znanstvenosti najdenih člankov in ugotavljanje, kako se pojavljanje apokaliptičnih idej spreminja skozi čas. S kvalitativno in kvantitativno metodo analize vsebin smo preverjali štiri predpostavke, tako da smo primerjali število člankov s povprečno rastjo BDP-ja (bruto domačega proizvoda), iskali elemente, ki kažejo na ideološka ozadja člankov, iskali direktne navedbe raziskav in drugih znanstvenih dognanj na področju apokaliptičnih idej in iskali trditve, ki bodisi potrjujejo bodisi zanikajo apokaliptično prihodnost. Rezultati so pokazali, da lahko govorimo o rahli povezanosti med številom objavljenih člankov in ekonomskim stanjem. Ugotovili smo, da se v člankih kot ideološka ozadja najpogosteje pojavljajo prerokbe, da so v člankih vedno bolj pogosta znanstvena utemeljevanja, kar nazadnje vpliva na vedno večji dvom v apokaliptične dogodke.
Ključne besede: apokaliptične ideje, prerokbe, slovenske ezoterične revije, analiza vsebine, znanstvene raziskave, ideološka ozadja
Objavljeno v DKUM: 08.07.2013; Ogledov: 2166; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

10.
RAZVOJ STORITEV SERVISA SMUČI, SNEŽNIH DESK IN OPREME V POSLOVALNICI ADRENALIN BIKE
Damjan Stvarnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Zaradi ekonomske naravnanosti ter s tem povezanega strmenja k ustvarjanju dobička, želi vsako podjetje doseči čim višjo stopnjo konkurenčnosti in obseg prodaje v svojem tržnem okolju, ker si le tako lahko zagotovi svoj obstoj in rast v prihodnosti. Tista dejavnika, za katera lahko rečemo, da igrata največjo vlogo pri takšnem ekonomskem ravnanju pa sta, tako zagotavljanje ustrezne kakovosti prodajnega programa in storitev, kot tudi težnja v nenehna vlaganja v posodobitve, inovacije in razvoj podjetja ter njegovih aktivnosti. Trenutno se naša poslovna enota Adrenalin Bike ukvarja s prodajo in servisom koles ter opreme povezane s tem. Ker glavna sezona kolesarjenja poteka v toplejših mesecih oz poletni sezoni koledarskega leta, ki traja od marca do septembra in v katerem dosegamo želeni obseg prodaje ter dobička, smo se v pričujočem delu posvetili zimski sezoni (čas od meseca oktobra do vključno meseca februarja) oz natančneje, problemu drastičnega upada prodaje in storitev v le tej. Za rešitev tega problema smo s pomočjo generiranja idej prišli do konkretne rešitve, ki se je nanašala na uvedbo nove storitve, s katero smo uspešno zapolnili prodajno in prihodkovno vrzel, ki se je vsako leto pojavila v času zimske sezone. Ker je uvajanje nove storitve v obstoječo infrastrukturo in prodajni program podjetja bilo povezano z določenim tveganjem in relativno visokimi stroški investicij, smo se odločili in v procesu razvoja nove storitve uporabili model sistema vrat (stage-gate system), ki nam je s svojim sistematičnim in preudarnim pristopom, kateri je vključeval mnogo dejavnikov in aktivnosti (opazovanje, primerjava, zbiranje podatkov pridobljenih iz različnih virov, kritične in poslovne analize, izračune, podajanje ocen) kot rezultat prinesel najbolj smotrno rešitev problema, ki se je odrazila v uvedbi nove storitve servisa smuči, snežnih desk in opreme v prodajalni Adrenalin Bike.
Ključne besede: * Upad prodaje in storitev * Iskanje ideje * Predlagane rešitve * Sistem vrat * Uvedba nove storitve
Objavljeno v DKUM: 08.01.2013; Ogledov: 2279; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (3,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici