1. Kvantitativna analiza za ugotavljanje priložnosti razvoja trajnostno usmerjene podjetniške ideje na podeželju PrlekijeTim Nedeljko, 2023, magistrsko delo Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo preučevali značilnosti in vidike trajnostnega razvoja, poslovnega okolja ter opisali planiranje trajnostno naravnane vizije in politike podjetja, realizacijo razvojne ideje skozi strategije in strukture podjetja, program razvoja podjetja, okolje podjetja, osredotočili smo se na trajnostni razvoj turizma. Preučili smo okolje podjetja s priložnostmi in nevarnostmi ter ugotovili, da se priložnost za v turizem usmerjeno podjetje ponuja v ponudbi 5-zvezdičnih posebnih, izvirnih doživetij.
V empiričnem delu naloge smo predstavili zaznano podjetniško priložnost trajnostne ponudbe turizma na podeželju Prlekije. Načrti preučevanega podjetja Sanitetni reševalni prevozi Stanislav Nedeljko s. p. iz Lukavcev pri Ljutomeru so, da bi širitev podjetja potekala v smeri razvijanja trajnostnega turizma na podeželju. Zastavili smo si 6 hipotez, ki smo jih tekom analize rešenih in vrnjenih 60 anketnih vprašalnikov ter statistične obdelave podatkov z izvedeno deskriptivno statistiko, faktorsko in regresijsko analizo, tudi potrdili. Pritrdilno smo odgovorili na vprašanje, da trajnostno usmerjena podjetniška ideja vpliva na priložnosti razvoja na podeželju Prlekije in da je trajnostno usmerjena ponudba kmečkega turizma zanimiva za mlade med 18 in 27 letom starosti.
Ugotovili smo, da je Prlekija destinacija, ki ponuja vir poslovne priložnosti s trendi, kot so: zeleni turizem, gozdna sprostitev, joga v gozdu, drevesna terapija, treking med vinogradi, piknik na gozdni jasi, opazovanje narave, živali in rastlin. Gozd in narava sta terapevtski destinaciji, primerni tudi za mlade. Prlekija s svojimi naravnimi danostmi je odlična izbira za vse, ki iščejo mir, zdravje, sprostitev, aktivne, varne počitnice in srčno kulinariko, saj gre za posebno, prvinsko, avtentično okolje, kjer turist dobi občutek neodvisnosti in svobode. Novi luksuz temelji na doživetjih, ne na produktih. Turizem dobrega počutja s pristno izkušnjo in edinstvenim doživetjem je privlačen tudi za mlade.
Ključne besede: V teoretičnem delu magistrske naloge smo preučevali značilnosti in vidike trajnostnega razvoja, poslovnega okolja ter opisali planiranje trajnostno naravnane vizije in politike podjetja, realizacijo razvojne ideje skozi strategije in strukture podjetja, program razvoja podjetja, okolje podjetja, osredotočili smo se na trajnostni razvoj turizma. Preučili smo okolje podjetja s priložnostmi in nevarnostmi ter ugotovili, da se priložnost za v turizem usmerjeno podjetje ponuja v ponudbi 5-zvezdičnih posebnih, izvirnih doživetij.
V empiričnem delu naloge smo predstavili zaznano podjetniško priložnost trajnostne ponudbe turizma na podeželju Prlekije. Načrti preučevanega podjetja Sanitetni reševalni prevozi Stanislav Nedeljko s. p. iz Lukavcev pri Ljutomeru so, da bi širitev podjetja potekala v smeri razvijanja trajnostnega turizma na podeželju. Zastavili smo si 6 hipotez, ki smo jih tekom analize rešenih in vrnjenih 60 anketnih vprašalnikov ter statistične obdelave podatkov z izvedeno deskriptivno statistiko, faktorsko in regresijsko analizo, tudi potrdili. Pritrdilno smo odgovorili na vprašanje, da trajnostno usmerjena podjetniška ideja vpliva na priložnosti razvoja na podeželju Prlekije in da je trajnostno usmerjena ponudba kmečkega turizma zanimiva za mlade med 18 in 27 letom starosti.
Ugotovili smo, da je Prlekija destinacija, ki ponuja vir poslovne priložnosti s trendi, kot so: zeleni turizem, gozdna sprostitev, joga v gozdu, drevesna terapija, treking med vinogradi, piknik na gozdni jasi, opazovanje narave, živali in rastlin. Gozd in narava sta terapevtski destinaciji, primerni tudi za mlade. Prlekija s svojimi naravnimi danostmi je odlična izbira za vse, ki iščejo mir, zdravje, sprostitev, aktivne, varne počitnice in srčno kulinariko, saj gre za posebno, prvinsko, avtentično okolje, kjer turist dobi občutek neodvisnosti in svobode. Novi luksuz temelji na doživetjih, ne na produktih. Ključne besede: trajnostno usmerjena podjetniška ideja, priložnost razvoja, turizem, mladi, podeželje Prlekije, kvantitativna analiza, deskriptivna statistika Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 636; Prenosov: 102
Celotno besedilo (5,17 MB) |
2. Razvoj poslovne ideje za tattoo studioSara Zornada, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi preučujemo možnost uresničitve poslovne ideje za podjetje, ki se ukvarja s trajno poslikavo in prebadanjem telesa. V teoretičnem delu opredelimo teoretično ozadje pojmov podjetništvo, poslovna ideja, poslovni načrt in kultura tetoviranja, v empiričnem delu pa opravimo raziskave trga in že obstoječe konkurence ter podamo predlog poslovne ideje za tattoo studio. Ugotovili smo, da je povpraševanje po storitvah, ki jih nudi tattoo studio, veliko in da nenehno narašča. Zato bi našo poslovno idejo s ponudbo kakovostnih storitev dejansko uresničili v praksi. Ključne besede: podjetništvo, poslovna ideja, tetoviranje, analiza trga Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 692; Prenosov: 99
Celotno besedilo (2,39 MB) |
3. Pot od invencije do inovacije in pomen inovacij za podjetje xNastja Đačić, 2021, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega projekta bo izhodišče predstavljala pot nastanka invencije do nastanka inovacije in s tem povezan invencijsko-inovacijski proces. Na podlagi opredeljenih osnovnih pojmov bomo spoznali celotno pot do nastanka inovacije in s kakšnimi odpori ter ovirami se podjetja na tej poti soočajo. Spoznali bomo, kako pomembna je inovativnost za podjetja in celotno gospodarstvo ter kakšne koristi prinašajo inovacije. V raziskovalnem delu bomo na podlagi izbranega podjetja opredelili inovacijsko dejavnost v podjetju in predstavili, kako podjetje spodbuja ter motivira zaposlene k inovativnosti.
Brez inoviranja podjetja v današnjem svetu praktično ne morejo več preživeti. Inoviranje prinaša napredek, družbeno blaginjo in odpira nova delovna mesta. V izbranem podjetju se zavedajo, da je pomembno, da so njihovi zaposleni inovativni, inovativnost pa je bila že od nekdaj temeljna značilnost podjetja, zato si je vodstvo vedno prizadevalo za to, da postane značilna kultura tudi vseh zaposlenih. Ključne besede: ustvarjalnost, ideja, invencija, inovacija, inovativnost, novost Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 1387; Prenosov: 288
Celotno besedilo (735,27 KB) |
4. Analiza razvoja trga za inovacijo : magistrsko deloSimona Selan, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se posveča poti iskanja ideje, kako jo lahko najdemo ter kako jo lahko definiramo. Pri tem je podanih nekaj metod za iskanje in generiranje idej. Pregleda tudi, kako lahko idejo zavarujemo kot intelektualno lastnino. Temu sledi raziskava in pridobivanje trga ter promoviranje ideje na trgu. Tako kot vsaka ideja ni dobra ideja, tudi vsak način promocije izdelka ni najboljši. Dobro je poiskati takšnega, ki ustreza naši ideji. Prav tako se naloga dotakne neuspelih idej, saj se lahko iz njih veliko naučimo. Na koncu je predstavitev stroškov, ki lahko nastanejo ob promociji ideje. Ključne besede: ideja, prototip, financiranje, promocija izdelka Objavljeno v DKUM: 15.07.2021; Ogledov: 990; Prenosov: 87
Celotno besedilo (1,90 MB) |
5. Realizacija ideje v tržno zanimiv izdelek : magistrsko deloKlemen Selan, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga razišče, kako lahko pridobimo različne ideje, predvsem kako lažje in hitreje najdemo idejo. Ko identificiramo več idej, jih po ustreznem postopku ovrednotimo in izberemo tisto, ki bo uspešna, zato naloga vsebuje še pregled preizkusov trga in postopek njihovega izvajanja. Temu sledi pregled stopenj razvoja prototipa in opis njihove vključitve v proces razvoja novega izdelka. Za razvoj prototipa pa so potrebna finančna sredstva v smislu naložbe. Zato temu sledi še pregled pristopov iskanja in pridobivanja finančnih sredstev. V nalogi so bile uporabljene metode dela: metoda klasifikacije, deskripcije in kompilacije ter na koncu študija primera, kjer predstavimo razvoj lastnega prototipa. Ključne besede: ideja, analiza, preizkus, prototip, trg, financiranje ideje Objavljeno v DKUM: 14.07.2021; Ogledov: 1171; Prenosov: 71
Celotno besedilo (1,91 MB) |
6. Iskanje, zbiranje in ocenjevanje idej v povezavi s crowdsourcingom in odprtim inoviranjem : magistrsko deloMarko Berdnik, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je opisan proces od iskanja idej skozi zbiranje le-teh do njihovega končnega ocenjevanja in izbora najboljše ideje. V delu sta opisana tudi odprto inoviranje in množično izvajanje, katerih uporaba se vedno bolj širi po večini podjetij, saj pripomoreta k reševanju problemov in iskanju idej ter rešitev v širšem krogu, ne le znotraj posameznih podjetij. Predstavljenih je nekaj platform, katere je mogoče uporabiti v Evropi za pospešeno financiranje, iskanje idej, rešitev, predlogov itd. Prav tako magistrsko delo zajema tudi menedžment človeških virov, kateri je neizbežen za vsa podjetja, katera želijo rasti in ostati konkurenčna na trgu. Ključne besede: ideja, inovacija, odprto inoviranje, crowdsourcing, menedžment človeških virov Objavljeno v DKUM: 10.05.2021; Ogledov: 1256; Prenosov: 323
Celotno besedilo (1,56 MB) |
7. Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvasPatricija Banovšek, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja.
V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje.
V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik. Ključne besede: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja Objavljeno v DKUM: 01.12.2020; Ogledov: 1594; Prenosov: 246
Celotno besedilo (1,00 MB) |
8. Poslovni načrt za podjetje Agrar servisAna Dimic-Martinovič, 2019, diplomsko delo Opis: Poslovni načrt predstavlja osnovo za poslovanje podjetja. S poslovnim načrtom razvijemo temeljne namene in cilje, določimo strategije in taktike doseganja ciljev, ugotovimo ali je ideja izvedljiva in analiziramo trg. Poslovno načrtovanje je priprava za uresničevanje prepoznane poslovne priložnosti. Potrebno je vključiti inovativnost, obvladovanje tveganj, negotovost.
V teoretičnem delu smo predstavili pojme podjetništvo, podjetnik in podjetniški proces. Pregledali smo katere lastnosti mora imeti podjetnik, če želi biti uspešen. Predstavili smo kaj sploh je poslovno načrtovanje nato pa podrobno opisali poslovni načrt. Dotaknili smo se tudi kaj vse mora poslovni načrt vsebovat in kaj so njegove bistvene sestavine. Opisali smo kakšne so prednosti, če podjetje izdela poslovni načrt za podjetje.
Raziskava je potekala v partnerjevem podjetju Agrar servis,, popravila kmetijske mehanizacije Matej Pečar s. p. (v nadaljevanju: Agrar servis). V tem delu smo z intervjuji lastnika in treh strank ugotavljali kakšno je zadovoljstvo, prepoznavnost podjetja, povpraševanje, pričakovanje in odzivnost po storitvah s strani podjetja in s strani strank po mnenju intervjuvancev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Zanimali so nas razlogi za ustanovitev podjetja, njegovo trenutno stanje na trgu in načrti za prihodnost.
Ugotovili smo da je mlado podjetje dobro situirano na trgu. Prepoznavnosti in povpraševanje sta glede na to, da je podjetje novo kar visoka. Potrdili smo tudi dejstvo da je usklajevanje med podjetjem in družinskim življenjem zelo težko in velikokrat naporno. Moramo se zavedati, da podjetje, ki je ravno pričelo s poslovanjem se težje prebija na trgu, kot podjetja, ki so že dolgo ustanovljena.
Odgovori intervjuvancev so pokazali, da so vsi zadovoljni s storitvami in da bodo v prihodnje s podjetjem Agrar servis sodelovali. Še posebej so poudarili, da ima podjetje ustrezno znanje, hiter odziv, je zanesljivo in odgovorno. Intervjuvanci menijo, da podjetje Agrar servis zaenkrat zadovoljuje njihove potrebe in, da si tudi v prihodnje želijo sodelovati s podjetjem Agrar servis.
Podjetje daje velik poudarek na kvalitetno opravljene storitve, trudi se za svoj ugled in prepoznavnost. Njihova skrb za konkurenčnost je stalna, kar potrjuje konstantno dodajanje novih pripomočkov in spodbujanje kreativnega in inovativnega razmišljanja. Ugotovili smo, da so za uspeh mladega podjetja izrednega pomena lastnosti podjetnika. Lastnik podjetja pravi, da ga veliko naučijo izkušnje s strankami in novi izzivi. Ključne besede: poslovni načrt, poslovna ideja, mlado podjetje, samozaposlitev, razvoj dejavnosti Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1594; Prenosov: 222
Celotno besedilo (824,12 KB) |
9. Razvoj namizne tračne žage za razrez kostiŽan Podbregar, 2019, magistrsko delo Opis: Tračno žago za razrez kosti sem razvil, da omogočim enostavnejšo izdelavo, montažo in nižje stroške proizvodnje. Uporabil sem sistematični način razvoja, ki je obsegal faze iskanja ideje, načrtovanja, koncipiranja, snovanja in razdelave. Razvojne faze so me pripeljale do naprave, ki omogoča enostavno in varno uporabo v mesarskih obratih. Lastnosti tračne žage za razrez kosti so enostavne konstrukcija, vzdrževanje, montaža in uporaba. Ključne besede: Ideja, razvoj, inženirska orodja Objavljeno v DKUM: 05.03.2019; Ogledov: 1871; Prenosov: 205
Celotno besedilo (4,46 MB) |
10. Poslovni model za ustanovitev podjetja na področju ekoloških peninUrška Horvat, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena priprava poslovnega modela za proizvodnjo in prodajo ekološke penine iz samorodnic. Na podlagi raziskave slovenskega tržišča smo presenečeno ugotovili, da takšen proizvod ne obstaja, zato menimo, da bi lahko ustvarili odlično tržno nišo. Ključne besede: Vitko podjetništvo, poslovni model, poslovni načrt, poslovna ideja, ekološke penine. Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 1661; Prenosov: 224
Celotno besedilo (1,78 MB) |