| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 37
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Iskanje, zbiranje in ocenjevanje idej v povezavi s crowdsourcingom in odprtim inoviranjem
Marko Berdnik, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan proces od iskanja idej skozi zbiranje le-teh do njihovega končnega ocenjevanja in izbora najboljše ideje. V delu sta opisana tudi odprto inoviranje in množično izvajanje, katerih uporaba se vedno bolj širi po večini podjetij, saj pripomoreta k reševanju problemov in iskanju idej ter rešitev v širšem krogu, ne le znotraj posameznih podjetij. Predstavljenih je nekaj platform, katere je mogoče uporabiti v Evropi za pospešeno financiranje, iskanje idej, rešitev, predlogov itd. Prav tako magistrsko delo zajema tudi menedžment človeških virov, kateri je neizbežen za vsa podjetja, katera želijo rasti in ostati konkurenčna na trgu.
Ključne besede: ideja, inovacija, odprto inoviranje, crowdsourcing, menedžment človeških virov
Objavljeno: 10.05.2021; Ogledov: 85; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

2.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Ključne besede: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 200; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

3.
Poslovni načrt za podjetje Agrar servis
Ana Dimic-Martinovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Poslovni načrt predstavlja osnovo za poslovanje podjetja. S poslovnim načrtom razvijemo temeljne namene in cilje, določimo strategije in taktike doseganja ciljev, ugotovimo ali je ideja izvedljiva in analiziramo trg. Poslovno načrtovanje je priprava za uresničevanje prepoznane poslovne priložnosti. Potrebno je vključiti inovativnost, obvladovanje tveganj, negotovost. V teoretičnem delu smo predstavili pojme podjetništvo, podjetnik in podjetniški proces. Pregledali smo katere lastnosti mora imeti podjetnik, če želi biti uspešen. Predstavili smo kaj sploh je poslovno načrtovanje nato pa podrobno opisali poslovni načrt. Dotaknili smo se tudi kaj vse mora poslovni načrt vsebovat in kaj so njegove bistvene sestavine. Opisali smo kakšne so prednosti, če podjetje izdela poslovni načrt za podjetje. Raziskava je potekala v partnerjevem podjetju Agrar servis,, popravila kmetijske mehanizacije Matej Pečar s. p. (v nadaljevanju: Agrar servis). V tem delu smo z intervjuji lastnika in treh strank ugotavljali kakšno je zadovoljstvo, prepoznavnost podjetja, povpraševanje, pričakovanje in odzivnost po storitvah s strani podjetja in s strani strank po mnenju intervjuvancev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Zanimali so nas razlogi za ustanovitev podjetja, njegovo trenutno stanje na trgu in načrti za prihodnost. Ugotovili smo da je mlado podjetje dobro situirano na trgu. Prepoznavnosti in povpraševanje sta glede na to, da je podjetje novo kar visoka. Potrdili smo tudi dejstvo da je usklajevanje med podjetjem in družinskim življenjem zelo težko in velikokrat naporno. Moramo se zavedati, da podjetje, ki je ravno pričelo s poslovanjem se težje prebija na trgu, kot podjetja, ki so že dolgo ustanovljena. Odgovori intervjuvancev so pokazali, da so vsi zadovoljni s storitvami in da bodo v prihodnje s podjetjem Agrar servis sodelovali. Še posebej so poudarili, da ima podjetje ustrezno znanje, hiter odziv, je zanesljivo in odgovorno. Intervjuvanci menijo, da podjetje Agrar servis zaenkrat zadovoljuje njihove potrebe in, da si tudi v prihodnje želijo sodelovati s podjetjem Agrar servis. Podjetje daje velik poudarek na kvalitetno opravljene storitve, trudi se za svoj ugled in prepoznavnost. Njihova skrb za konkurenčnost je stalna, kar potrjuje konstantno dodajanje novih pripomočkov in spodbujanje kreativnega in inovativnega razmišljanja. Ugotovili smo, da so za uspeh mladega podjetja izrednega pomena lastnosti podjetnika. Lastnik podjetja pravi, da ga veliko naučijo izkušnje s strankami in novi izzivi.
Ključne besede: poslovni načrt, poslovna ideja, mlado podjetje, samozaposlitev, razvoj dejavnosti
Objavljeno: 15.01.2020; Ogledov: 492; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (824,12 KB)

4.
Razvoj namizne tračne žage za razrez kosti
Žan Podbregar, 2019, magistrsko delo

Opis: Tračno žago za razrez kosti sem razvil, da omogočim enostavnejšo izdelavo, montažo in nižje stroške proizvodnje. Uporabil sem sistematični način razvoja, ki je obsegal faze iskanja ideje, načrtovanja, koncipiranja, snovanja in razdelave. Razvojne faze so me pripeljale do naprave, ki omogoča enostavno in varno uporabo v mesarskih obratih. Lastnosti tračne žage za razrez kosti so enostavne konstrukcija, vzdrževanje, montaža in uporaba.
Ključne besede: Ideja, razvoj, inženirska orodja
Objavljeno: 05.03.2019; Ogledov: 1044; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (4,46 MB)

5.
Poslovni model za ustanovitev podjetja na področju ekoloških penin
Urška Horvat, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena priprava poslovnega modela za proizvodnjo in prodajo ekološke penine iz samorodnic. Na podlagi raziskave slovenskega tržišča smo presenečeno ugotovili, da takšen proizvod ne obstaja, zato menimo, da bi lahko ustvarili odlično tržno nišo.
Ključne besede: Vitko podjetništvo, poslovni model, poslovni načrt, poslovna ideja, ekološke penine.
Objavljeno: 23.10.2018; Ogledov: 676; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

6.
RAZVOJ NOVEGA IZDELKA “GLAVNIK S SPREJEM”
Lidija Šuštar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Razvoj novega izdelka Glavnik s sprejem obravnavamo razvoj novega izdelka od ideje do uvedbe izdelka na trg. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Da bi izdelek uspešno razvili in ga pravilno ter pravočasno umestili na trg smo v teoretičnem in praktičnem delu naloge sledili osemstopenjskemu procesu razvijanja izdelka: • zbiranje idej za nov izdelek, • ocenjevanje idej, • preučevanje tržnih možnosti izdelka, • tehnološko razvijanje novega izdelka, • tržno razvijanje novega izdelka, • tržno testiranje novega izdelka, • uvajanje novega izdelka na trg, • komercializacija. Za lažje razumevanje praktičnega dela smo se dobro osredotočili na proces razvoja izdelka in procesne definicije avtorjev: ugotovitve, predlogi, slikovne ponazoritve. Na osnovi teoretičnih spoznanj smo znanje prenesli na praktičen primer razvoja novega izdelka ter ob vsaki stopnji razmislili o tem ali je novi izdelek primeren za trg.
Ključne besede: nov izdelek, ideja, razvoj novega izdelka, raziskava trga, uvajanje novega izdelka, prodajna cena, analiza točke pokritja, upravičenost uvedbe.
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 1247; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (6,52 MB)

7.
Dejavniki tveganja v procesu realizacije invencije
Iva Mlinšek Lešnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo poiskali čim več vidikov tveganja, ki zavirajo realizacijo idej predvsem tehnično tehnoloških in jih vzročno obravnavali.V magistrskem delu smo razvili in oblikovali ustrezen interaktiven obrazec, ki predstavlja eno od možnih orodij spodbude in zmanjšanja neodgovorjenih pobud, s pomočjo katerega lažje podamo odločitev kam sodi ideja, zakaj ne bo realizirana oziroma bo dana na čakanje v banko idej.
Ključne besede: invencija, inovacija, inovator, ideja, management idej, motiviranje, tveganje, banka idej, KVP2 (proces nenehnih izboljšav), gospodarska korist, zaviralni faktorji, matrika veščin in znanj
Objavljeno: 01.08.2016; Ogledov: 864; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

8.
RAZVOJ MISIJONSKE IDEJE SKOZI ČAS IN PATER MIHA DREVENŠEK V ZAMBIJI
Petra Puhan, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Razvoj misijonske ideje skozi čas in pater Miha Drevenšek v Zambiji obravnava tematiko razvoja misijonske ideje in zgodovine misijonarjev v Afriki in Zambiji, v ospredje pa postavlja sociološki ter antropološki vidik misijonarstva in dela patra Mihe Drevenška. Osnovni namen diplomskega dela je predstaviti, kako se je misijonska ideja razvijala skozi čas, sociološki pogled na misijonsko dejavnost ter predstaviti življenje in delo patra Mihe Drevenška. V sklopu teoretičnega dela naloge smo s pomočjo zgodovinske metode spoznali bližnjo in daljno preteklost misijonov ter posameznih misijonarjev. Z metodo klasifikacije in s pomočjo interpretacije dokumentov smo opisali posamezna dejstva in pojme. V empiričnem delu pa smo uporabili delno strukturiran intervju, s pomočjo katerega smo dobili več informacij o patru Drevenšku. Ugotovili smo, da se življenje in delo misijonarjev, v primerjavi s preteklostjo, danes močno razlikuje. Nekoč je delo misijonarjev temeljilo na tem, da bi krstili čim več ljudi, imeli so posebne prednosti in uživali so ugled. Bili so prvi jezikoslovci, skrbeli so za izobraževanje ljudi in živeli so med domačini. Danes pa je večji poudarek na sodelovanju z domačimi duhovniki, pri njihovem delu je bolj upoštevana domača kultura, skrbijo za revne in širijo evangelij v lokalnem jeziku. Misijonarjevo delo ni samo širitev vere, ampak zajema mnogo več. Misijonarji so pomembni za širitve družbenih sprememb in inovacij ter v splošno pomoč ljudem v državah tretjega sveta, kamor se misijonarji največkrat odpravijo. Vse to je delal tudi p. Miha Drevenšek. Pomagal je revnim, širil inovacije in svoje ideje med Zambijci ter spreminjal življenja ljudi. S svojimi projekti, tudi po smrti, posredno pomaga revnim, domačini pa ga vidijo kot svetnika.
Ključne besede: misijonar, misijonska ideja, Afrika, Zambija, p. Miha Drevenšek
Objavljeno: 02.06.2016; Ogledov: 1201; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

9.
VLOGA NAČEL V PRAVNI MISLI LARENZA IN DWORKINA
Jan Stajnko, 2015, magistrsko delo

Opis: Pravna načela imajo predvsem v povezavi z razlago predpisov v slovenskem pravnem redu pomembno mesto. V prispevku zato obravnavamo vlogo načel v pravni misli avtorjev, ki sta pomembno vplivala na razvoj filozofije in teorije prava v tujini in doma. Najprej na podlagi monografije Richtiges Recht obravnavamo vlogo načel v pravni misli Larenza, pri čemer se srečamo s koncepti načel pravilnega prava, ideje prava in pravilnega prava. Dotaknemo se tudi različne vloge pozitivnopravnih in etičnih načel v okviru sodniškega odločanja, v ekskurzu pa se vrednostno opredelimo do Larenzove metode ugotavljanja vsebine načel pravilnega prava. Nato z opiranjem na prispevka Judicial Discretion in Hard Cases obrazložimo še tvorjenje pravnih načel vzdolž institucionalne zgodovine in politične morale v pravni misli Dworkina. Posvetimo se tudi razmerju med odločevalčevo politično moralo in družbeno moralo. Na koncu izpostavimo stičišča in razhajanja v teorijah obeh avtorjev. Na podlagi teh ugotovitev se vrednostno opredelimo do teze, da avtorja načela obravnavata iz popolnoma drugačnega gledišča, ker izhajata iz različnih pravnih krogov.
Ključne besede: Dworkin, Larenz, etika, morala, načela, filozofija prava, teorija prava, težki primeri, ideja prava
Objavljeno: 12.04.2016; Ogledov: 759; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (966,59 KB)

10.
Družbeni, zgodovinski, moralni in pripovedni vidiki Vorančeve proze
Miran Štuhec, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Razprava prinaša uvid v glavne določnice književnega opusa Prežihovega Voranca. S pomočjo novel Kurjak in Samorastniki, romana Požganica in potopisa Gosposvetsko polje opozarja na pisateljevo literariziranje socialne in moralne problematike, epsko širino ter izjemno subtilnost, na premišljeno naracijo ter na daljnovidnost pri opisovanju narodnopolitičnih razmer na avstrijskem Koroškem.
Ključne besede: slovenska književnost, socialni realizem, romani, potopis, novele, socialna ideja
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 672; Prenosov: 23
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici