| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv medijev na propagando navijaške kulture : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Žan Luka Konjar, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo ugotavljali, na kakšen način mediji s svojim poročanjem o navijaških skupinah ter z njimi povezanih incidentih in neredih vplivajo na delovanje in prepoznavnost teh navijaških skupin v družbi. V današnjem svetu so mediji del našega vsakdanjega življenja, ki ga usmerjajo in nam ustvarjajo osebno mnenje. Mediji so prisotni vsepovsod in na vsakem koraku poskušajo s svojim poročanjem pritegniti čimveč občinstva. Bolj so pri tem uspešni, če objavljajo o stvareh, ki občinstvo privlačijo. Nasilje je zagotovo eno izmed področij, ki privablja pozornost ljudi, saj gre pri tem za željo posameznika po informiranju. Ljudje se najbolj zanimajo za stvari, ki jih lahko na kakršenkoli način ogrožajo. Mediji predvsem o kriminaliteti poročajo na senzacionalističen način; navadno poročajo o najbolj spektakularnih obikah nasilja. Zato se radi osredotočajo na incidente, ki jih povzročijo navijaške skupine in se dogajajo na športnih prireditvah ali v nekaterih primerih tudi izven stadionov in športnih dvoran. Na drugi strani tovrstno poročanje izkoriščajo navijaške skupine za svoj temeljni cilj, in sicer za (samo)promocijo. Ko določen medij poroča o nasilju navijaške skupine, se o njem veliko govori in razpravlja. S tem se navijaške skupine dokazujejo drugim navijaškim skupinam in preostalemu občinstvu, saj so zelo rade v središču pozornosti. Ugotovili smo, kakšno je stanje v Evropi na tem področju in kako se različne države spopadajo s tovrsnim problemom, primerjali smo države celinske Evrope z Veliko Britanijo, ki je ubrala poseben način v boju proti huliganizmu in nasilju na športnih prireditvah, in sicer s strogim pristopom velikih zapornih in denarnih kazni ter izkaznicami za vse udeležence športnih prireditev. V Sloveniji problem huliganizma ni tako problematičen, kot je bil na Otoku, in sicer zaradi manjšega zanimanja za nogomet, so pa tudi pri nas uvedli ukrep prepovedi udeležbe na športnih prireditvah in prekinitev potovanja nasilnim posameznikom. Mediji največ pozornosti namenijo nasilju v nogometu, kajti gre za najbolj priljubljen šport na svetu, kar še dodatno poveča možnost za zanimanje občinstva, to pa seveda vodi v večji dobiček, ki je eden izmed glavnih ciljev množičnih medijev.
Ključne besede: navijanje, kršitve javnega reda in miru, vpliv medijev, navijaške skupine, navijaška kultura, huliganizem, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 26.09.2022; Ogledov: 442; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (802,22 KB)

2.
NOGOMETNI HULIGANIZEM IN NJEGOVE JEZIKOVNE POSEBNOSTI V ANGLIJI
Jasmina Habjanič Mušič, 2016, diplomsko delo

Opis: Nogometni huliganizem je od nekdaj slovel kot »Angleška bolezen«. Govorimo o več kot stoletju starem fenomenu, katerega začetki segajo v konec 19. stoletja, čeprav je v tem obdobju do nasilja na nogometnih tekmah prihajalo spontano. Z ustanavljanjem nogometnih klubov se konec 60. let najprej oblikujejo uradne navijaške skupine posameznih nogometnih klubov katerim nato sledijo še tako imenovane huliganske tolpe, ki jih tvorijo »ekstremni navijači«. V tem obdobju se je začel beležiti porast organiziranega in vnaprej načrtovanega nasilja, kar je pritegnilo številne sociologe in ostale znanstvenike, da so ta pojav podrobneje raziskali. V nalogi so bile predstavljene faze razvoja nogometnega huliganizma v Angliji vključno z dejavniki, ki so vplivali na njegov nastanek, kakor tudi teorijske misli o obnašanju nogometnih navijačev in njihovih skupinah ter verbalno nasilje z elementi sovražnega govora, ki se ga huligani poslužujejo na tribunah nogometnih stadionov.
Ključne besede: nogometni huliganizem, huligani, ekstremni navijači, nasilje, sovražni govor
Objavljeno v DKUM: 05.09.2016; Ogledov: 1923; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (737,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici