| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvijanje občutljivosti za tabu homoseksualnosti skozi izbrana dela mladinske književnosti
Mateja Čeh, 2017, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu smo prikazali in utemeljili, da lahko mladinska literatura pomaga pri detabuizaciji homoseksualnosti, in sicer pri razvijanju občutljivosti, dvigu tolerance in zmanjševanju predsodkov ter dilem mladega bralca. V teoretičnih izhodiščih smo najprej predstavili pojem homoseksualnosti. Opredelili smo istospolne družine in na podlagi mnogih aktualnih, predvsem tujih strokovnih in znanstvenih raziskav ter izsledkov predstavili socialni in emocionalni razvoj otrok istospolnih družin. Za tega velja, da ni pogojen s strukturo družine, temveč z družinskimi odnosi. Razvoj otrok homoseksualnih staršev se ne razlikuje od razvoja otrok heteroseksualnih staršev. Zanimale so nas tudi izkušnje teh otrok med šolanjem, saj so pogojene s prepričanji in stališči učiteljev, majhni otroci predsodkov in stereotipov namreč še ne poznajo. Navedli smo nekaj smernic za spopadanje s predsodki in z dilemami ter pri tem v ospredje postavili mladinsko literaturo, ki nevsiljivo razvija občutljivost ter otrokom in tudi učiteljem prikaže svet tak, kot je, v vsej svoji raznolikosti. Razvijanje občutljivosti za tabu homoseksualnosti smo analizirali na podlagi petih izbranih književnih del (Suzana Tratnik: Ime mi je Damjan; Alenka Spacal: Mavrična maškarada; Lawrence Schimel: Sosedje in prijatelji; Justin Richardson, Peter Parnell: In s Tango smo trije; Brane Mozetič: Prva ljubezen), pri čemer nas je zanimalo, kako je v posameznem delu tabu tema obdelana. V empiričnem delu smo na podlagi intervjujev z dvema učiteljicama z različnih osnovnih šol preverjali, kakšna stališča imata do splošnih tabujev, do tabuja homoseksualnosti, kakšne so njune izkušnje z otrokom iz istospolne družine in njuno poznavanje mladinskih del z obravnavano tematiko, ki jih v zaključnem delu analiziramo. Izsledki so pokazali, da imajo učitelji na splošno o homoseksualnosti še vedno pretežno negativno stališče, izkušnje z učenci istospolnih družin pa so pozitivne. Mladinske literature na to temo intervjuvani učiteljici ne poznata in je zato tudi ne uporabljata v razredu, čeprav menita, da lahko pomaga razvijati občutljivost za tabu homoseksualnosti tako pri učiteljih kot tudi pri učencih.
Ključne besede: homoseksualnost, otroci istospolnih družin, prepričanja in predsodki čiteljev, mladinska literatura
Objavljeno v DKUM: 27.09.2017; Ogledov: 1779; Prenosov: 412
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

2.
Kibernetska kriminaliteta in pripadniki LGBTQ skupnosti : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Nina Nedić, 2016, diplomsko delo

Opis: V današnjih časih je večini ljudi zelo pomembno, kaj si drugi o njih mislijo, da so vplivni in ugledni člani družbe. Razvoj tehnologije, različnost pri vzgajanju, pritiski družbe ter rasna in kulturna raznolikost pa iz dneva v dan družbo spreminjajo in povzročajo odstopanja. Drugačnost se zato dojema kot negativni pojav, do katerega ima večina ljudi velik odpor. Čeprav je strpnost eden izmed največjih temeljev demokratične družbe, v vsakdanjem življenju vseeno zasledimo znake nestrpnosti v takšni ali drugačni obliki. V zadnjih letih se vzrok večine nesoglasij in negativizma v javnosti skriva v nesprejemanju pripadnikov LGBTQ skupnosti. LGBTQ je izraz za skupnost lezbijk, gejev, biseksualno usmerjenih, transspolnih, t. i. »queer« ljudi. Izraz je nastal zaradi gibanja za pravice in enakopravnost vseh, ki odstopajo od družbenih norm. Vsi pripadniki LGBTQ skupnosti so zaradi tega odstopanja v vsakdanjem življenju velikokrat žrtve trpinčenja in nadlegovanja. Zaradi razvoja tehnologije si vsakdanjega življenja brez elektronskih naprav in interneta ne moremo več predstavljati, zato sta se nestrpnost in nesprejemanje drugačnosti premaknila iz realnega tudi v kibernetski prostor. Kljub temu da informacijsko-komunikacijska tehnologija tako naglo napreduje ter se razvija, pa na področju kibernetske varnosti in varovanja ni tako. Na spletu in preko mobilne tehnologije je vsak dan mogoče opaziti vse več primerov negativnih komentarjev, nadlegovanja, širjenja sovražnega govora in kršenja pravic intelektualne lastnine. Storilci v večini primerov izberejo žrtve, ki odstopajo od družbenih norm, niso toliko socialno popularne, nimajo družinske podpore in prijateljev. Omenjena dejstva so nemalokrat lastnosti LGBTQ pripadnikov, kar jih predstavi kot šibkejše in jih izpostavi kot potencialne žrtve. Kibernetski prostor je virtualni svet, s katerim ljudje zaradi naprednosti tehnologije in življenja imajo vsakdanji stik in se mu je posledično nemogoče izogniti. Kibernetski prostor pa je v današnjem času nujen za normalno funkcioniranje. Torej v primeru, da je oseba žrtev kibernetske kriminalitete in se ne more na nikogar obrniti, da bi ji pomagal, nikakor ne more težavi ubežati oz. se ji izogniti. V diplomski nalogi smo iskali povezavo med kibernetsko kriminaliteto in diskriminacijo LGBTQ skupnosti in raziskali omenjeno področje.
Ključne besede: kibernetski prostor, kriminaliteta, kibernetska kriminaliteta, storilci, žrtve, homoseksualnost, LGBTQ, preprečevanje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 10.11.2016; Ogledov: 1769; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (297,02 KB)

3.
POVEZANOST RELIGIOZNOSTI IN STALIŠČ O HOMOSEKSUALNOSTI V SRBIJI
Tamara Jovičić, 2016, diplomsko delo

Opis: V vseh družbah sveta so bili in so še vedno prisotni pripadniki lezbičnih, gejevskih, biseksualnih in transseksualnih (LGBT) skupin, same družbe in posamezniki pa se na pojav različno odzivajo. Homofobija pomeni nestrinjanje, nesprejemanje in odpor do homoseksualcev, ki lahko vodi v različne oblike nasilja in diskriminacijo le-teh. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti, ali obstaja povezava med religioznostjo (pravoslavjem) in stališči o homoseksualnosti v Srbiji ali z drugimi besedami, ali religioznost vpliva na nastajanje in ohranjanje homofobije v Srbiji. Prva naloga dela je teoretično predstaviti definicijo, funkcijo in pomen človekovih pravic v nasprotju s homofobijo. Opisano je splošno stanje, življenje in pravna ureditev položaja LGBT skupin v Srbiji in hkrati predstavljen odnos vodilne religijske organizacije – Srpske pravoslavne cerkve (SPC) do le-teh. Teoretični del diplomske naloge je zaključen s pregledom dosedanjih raziskav o povezanosti religioznosti in stališč o homoseksualnosti. Druga naloga dela je empirična raziskava, v kateri smo z analizo anketnega vprašalnika preverjali hipoteze, ki se nanašajo na vprašanje povezanosti religioznosti s stališči o homoseksualnosti. Rezultati so pokazali, da obstaja povezava med religioznostjo in stališči o homoseksualnosti, saj tisti, ki so bolj religiozni imajo tudi bolj homofobična stališča. Vendar pa je potrebno opozoriti, da na nastanek in ohranjanje homofobije v Srbiji ne vpliva samo religioznost, temveč več medsebojno zelo povezanih dejavnikov, kot so tudi tradicionalnost, splošna prepričanja o spolnih vlogah, nacionalizem, »strah pred Zahodom«, standardi »normalnosti«, itd.
Ključne besede: LGBT, homoseksualnost, človekove pravice, religioznost, stališča, homofobija, socialna distanca, Srbija.
Objavljeno v DKUM: 03.10.2016; Ogledov: 1887; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (804,00 KB)

4.
V OZADJU SPOLNEGA DIMORFIZMA: TRETJI SPOL KOT DRUŽBENO-KULTURNI KONSTRUKT
Arjana Savarin, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom V ozadju spolnega dimorfizma: tretji spol kot družbeno-kulturni konstrukt je opisana totalnost spolnega fenomena, ki je obravnavan v okviru različnih kulturnih svetov oz. z vidika medkulturne variabilnosti tega fenomena. Temeljni namen diplomskega dela je preseči absolutnost in samoumevnost vedno znova prikazanega binarnega vzorca spola oz. spolnega dimorfizma, ki se v kontekstu zahodne kulturne miselnosti vedno znova poudarja. V zahodnih kulturah se kot »normalna« in »naravna« priznavata le moška in ženska spolna kategorija. V nature-nurture razpravi smo s tem namenom prikazali pomen vpliva kulturnih determinant na spolne razlike in njihovo medkulturno variabilnost. Opredelili smo dojemanje in strukturiranje spola v okviru dualistične spolne norme, kot njeno protiutež pa smo v medkulturni primerjavi raziskali različne kulturne skupine (ljudstva), ki v okviru svoje spolne konstrukcije priznavajo sistem multiplih spolnih kategorij. Proučevali smo različne in specifične spolne fenomene, ki so splošno priznane kategorije spolnega sistema, kot so: berdaches v ameriških indijanskih družbah, fa'afafine na Samoi, zaprisežene device na jugovzhodnem Balkanu, bissuje na J. Sulavesiju (Indonezija), muxe v Mehiki in hidžre v Indiji in Pakistanu. Navedeni primeri pričajo o različnem dojemanju in strukturiranju koncepta spola ter s tem povezane spolne identitete in spolnih vlog glede na različna kulturna okolja in kulturno pogojeno socializacijo. Ravno zaradi pomena primarne socializacije pri strukturiranju spola smo raziskali njen pomen pri sprejemanju in oblikovanju spolne identitete z vidika psihoanalitične teorije, teorije socialnega učenja in razvojno kognitivne teorije. V okviru socializacije smo se dotaknili tudi pojava fluidnosti in netradicionalnosti spolnih identitet, ki se vsaj navidezno dopuščajo v okviru zahodnih postmodernih družb. S tem namenom smo opisali pojav interseksualnosti, transseksualnosti, homoseksualnosti in metroseksualnosti ter nazorno prikazali, zakaj se kljub pojavnosti teh različnih spolnih identitet še vedno vztraja pri tradicionalni spolni dihotomiji in heteroseksualni spolni usmeritvi. Kategorijo spola in njeno dojemanje, konstruiranje in razlaganje smo prikazali kot medkulturno variabilni pojav. Tako kot v sklopu naše kulture obstajata dve uradno priznani spolni kategoriji lahko z isto mero verodostojnosti v drugih kulturah priznavajo še tretjo, četrto ali peto spolno kategorijo. Ljudje gledamo vsak kulturni svet skozi očala svoje kulture ter ga tako tudi razumemo in interpretiramo, kar pa še ne pomeni, da je to edina pravilna izbira oz. možnost. To je le naš vidik, obstaja pa jih vsaj toliko, kot je na svetu različnih kultur.
Ključne besede: spol, biološki spol, družbeni spol, seksualnost, spolne razlike (nature-nurture razprava), spolna identiteta, spolne vloge, spolni stereotipi, družbeno-kulturna konstrukcija spola, spolni dimorfizem, tretji spol, multiple spolne kategorije, medkulturna primerjava, socializacija, psihoanalitične teorije, teorije socialnega učenja, kognitivna razvojna teorija, sprememba spola, interseksualnost, transseksualnost, homoseksualnost, metroseksualnost, matriarhat, prisilna heteroseksualnost, Ojdipov kompleks.
Objavljeno v DKUM: 29.08.2016; Ogledov: 2830; Prenosov: 441
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

5.
ISTOSPOLNO STARŠEVSTVO V SLOVENIJI IN NA ŠKOTSKEM
Sandra Vrbnjak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se ukvarjamo z istospolnim starševstvom, ki je danes, kljub razvitosti družbe in naprednejši, svobodnejši miselnosti, še vedno velik tabu v Sloveniji. Nasprotno je na Škotskem, kjer so ljudje strpnejši do istospolnih partnerjev. Na to nakazuje tudi njihova zakonodaja, ki istospolnim partnerjem dovoljuje posvojitev otrok. Pri raziskovanju se omejimo predvsem na možnost posvojitve in ne toliko na ostale možnosti, ki omogočajo skrb za otroka, kot je na primer skrbništvo ali rejništvo. Nekaj besed namenimo tudi oploditvi z biomedicinsko pomočjo. Aktualno stanje na področju posvojitev s strani istospolnih partnerjev predstavimo s pomočjo primarnih in sekundarnih virov, analize medijskih, strokovnih in znanstvenih člankov, pravnih aktov, monografij ter internetnih virov.
Ključne besede: homoseksualnost, istospolne družine, posvojitev
Objavljeno v DKUM: 02.12.2014; Ogledov: 2638; Prenosov: 398
.pdf Celotno besedilo (234,15 KB)

6.
Kriminološki aspekti nasilja v istospolnih partnerskih odnosih : magistrsko delo
Rebeka Lesjak, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo seznani bralca s teoretičnimi izhodišči družbenega konteksta homoseksualnosti, nasilja in kriminoloških teorij o vzrokih nasilja, vključno z raziskanimi podrobnostmi nasilja v lezbičnih in gejevskih razmerjih, ter zaključi s perspektivami homoseksualnosti v zgodnjih povojih kriminologije kot vede, predstavi pa tudi novejšo idejo vključitve homoseksualnosti v kriminološka preučevanja in raziskovanja. Središče zanimanja je posvečeno nasilju v istospolnih partnerskih razmerjih, ki ga obdaja družba z rigidnimi družbeno-spolnimi shemami, heteroseksizmom, homofobijo in drugimi predsodki. Ravno vpliv širšega heteronormnega družbenega konteksta prikaže specifiko dejavnikov, ki so prisotni v nasilnem istospolnem razmerju, ki je prav tako pogosto kot nasilje v heteroseksualnih partnerskih odnosih. Primerjavo nasilja v istospolnih in heteroseksualnih razmerjih je mogoče razbrati skozi celotno delo, v zaključku pa to primerjavo še povzamemo. Razlago za vzroke partnerskega nasilja ter s tem tudi predloge za njegovo prevencijo je treba obravnavati multidisciplinarno in jih iskati v večdimenzionalnem modelu, ki med seboj povezuje različne dejavnike tveganja. Proti zaključku se posvetimo še umeščenosti homoseksualnosti v kriminološke teorije, ki predstavljajo osnovo za nova spoznanja in raziskovanje. Magistrsko delo predstavlja idejno osnovo za nadaljnje raziskovanje in kritično obravnavanje specifične problemske tematike, ki je predvsem v slovenskem prostoru nemalokrat prezrta.
Ključne besede: nasilje, partnersko nasilje, istospolna partnerska razmerja, homoseksualnost, heteronormativnost, heteroseksizem, homofobija, kriminologija, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 13.05.2014; Ogledov: 7718; Prenosov: 346
.pdf Celotno besedilo (887,12 KB)

7.
TEMATIKA ISTOSPOLNE USMERJENOSTI V OSNOVNOŠOLSKIH TISKANIH MEDIJIH NA RAZREDNI STOPNJI
Marko Ljubej, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu polemiziramo odsotnost istospolne tematike v osnovnošolskih tiskanih medijih. Tematiko predstavimo iz različnih zornih vidikov, in sicer filozofskega, sociološkega, psihološkega, pedagoškega in političnega vidika, da bi s tem čim bolj celovito utemeljili pomembnost obravnave istospolne tematike. Namen diplomske naloge je raziskati, kako močno je tematika o istospolni usmerjenosti zastopana v tiskanih medijih, ki se jih poslužujejo osnovne šole, to so revije, učbeniki in delovni zvezki. V raziskavi so uporabljeni vsi potrjeni učbeniki in njihovi pripadajoči delovni zvezki ter nekateri nepotrjeni učbeniki za spoznavanje okolja od 1. do 3. razreda osnovne šole ter dve otroški reviji za osnovnošolce, pregledani za dva letnika nazaj. Namen je raziskan z deskriptivno metodo. Ugotovitve kažejo, da se v večini številk pregledanih revij za osnovnošolce na razredni stopnji tematika o istospolni usmerjenosti redko pojavlja. V večini izbranih pregledanih revijah za osnovnošolce na razredni stopnji se spolna usmerjenosti kot ena izmed različnosti med ljudmi ne pojavlja. Ugotavljamo, da se po večini pregledani reviji naslanjata na konzervativistično politiko, ko pride do teme o istospolni usmerjenosti. V učbenikih, kjer avtorji govorijo o družinah, se pojavljajo vse ostale oblike družine, razen družine z istospolnima partnerjema. V poglavju, kjer avtorji učbenikov razlagajo o različnostih med ljudmi, se istospolna usmerjenost kot ena izmed razlik med ljudmi redko pojavi. Ugotavljamo, da učbeniki sledijo konzervativistični politiki, ko pride do teme o istospolni usmerjenosti. V učbenikih, delovnih zvezkih in revijah se o homoseksualnosti kot eni od nevidnih identitet ne govori, kljub temu da se omenjajo druge nevidne identitete, na primer narodna pripadnost. V učbenikih in delovnih zvezkih prevladuje slikovni in fotografski material, ki prikazuje nuklearno družino.
Ključne besede: spolna usmerjenost, homoseksualnost, tiskani mediji, osnovna šola, razredna stopnja
Objavljeno v DKUM: 18.06.2013; Ogledov: 3155; Prenosov: 351
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

8.
Predsodki in stereotipi do istospolno usmerjenih posameznikov
Vanja Šnopl, 2010, diplomsko delo

Opis: Predsodki so stališča, ki niso upravičena, argumentirana ali preverjena. Spremljajo jih močna čustva, ki dajejo predsodkom potrebno »duševno energijo« ter hranijo globoko nezavedno dinamiko. Pred pisanjem diplomske naloge sem predvidevala, da je družba zelo nestrpna do »drugačnih«. Ker se v družbi vedno znova postavljajo vprašanja o načinu življenja homoseksualcev, o njihovih pravicah in možnostih, sem se odločila, da bom globlje raziskala problem predsodkov in stereotipov do »drugačnih«, še posebej do homoseksualcev. V prvem delu diplomske naloge sem s pomočjo strokovne literature podala teoretična izhodišča o predsodkih in stereotipih ter o istospolni usmerjenosti. Po podrobnejše informacije sem se zatekla k predstavnikom društva Legebitra in društva DIH. V drugem delu pa sem z anketnim vprašalnikom, ki sem ga izdelala s pomočjo mentorice, poskušala zbrati informacije in stališča naključno izbranih ljudi ter ugotoviti, kako oni sprejemajo »drugačne« v naši družbi in se soočajo z njimi. Želela sem ugotoviti ali obstajajo razlike v odgovorih glede na spol, starost, stopnjo izobrazbe in tip skupnosti. Opravila sem tudi intervju z dvema lezbijkama in gejema, saj so me zanimala tudi njihova razmišljanja in izkušnje ob soočanju s svojo spolno usmerjenostjo in predsodki družbe. Pri rezultatih raziskave sem upoštevala, da je tema zelo kompleksna in občutljiva, zato so anketiranci morda odgovarjali z zadržkom oziroma so želeli podati »strpne« odgovore. Ugotovila sem, da imajo več predsodkov starejši anketiranci in prebivalci z vasi. Intervjuvani homoseksualci pri soočanju s svojo spolno usmerjenostjo nimajo večjih težav, a se zavedajo, da so omejeni v pravicah in željah.
Ključne besede: Predsodki in stereotipi, istospolna usmerjenost, homoseksualnost skozi zgodovino, sprejemanje homoseksualnosti, pravice homoseksualcev, nov družinski zakonik.
Objavljeno v DKUM: 21.05.2010; Ogledov: 9013; Prenosov: 1833
.pdf Celotno besedilo (791,99 KB)

9.
NEKATERI VIDIKI PROBLEMATIKE (NE)RAZUMEVANJA VZGOJE PREDŠOLSKIH OTROK IZ ISTOSPOLNIH DRUŽIN
Katja Lendero, 2010, diplomsko delo

Opis: » Homoseksualnost je istospolna ljubezen; homoseksualci si torej želijo imeti oziroma imajo spolne stike z ljudmi istega spola.« (Požarnik, 1984: 160) V teoretičnem delu diplomskega dela je s pomočjo strokovne literature opredeljena istospolnost ali natančneje definirana homoseksualnost. Predstavljeni so homofobija, diskriminacija, pogled v zgodovinski čas, kakšna je legalizacija istospolnih partnerjev v naši državi, torej Sloveniji, bolezni, s katerimi se lahko srečujejo, različne teorije vezane na to temo, organizacije, katere združujejo istospolno usmerjene in pa družine s področja predšolske vzgoje. V raziskovalnem delu so predstavljeni namen, cilji in hipoteze, ki smo jih hoteli doseči v diplomskem delu. Raziskovalni del prikazuje rezultate raziskave, narejene med strokovnimi delavkami v vrtcu Tezno. V raziskavi so zastavljena predvsem vprašanja, ki predstavljajo današnjo problematiko nerazumevanja širše javnosti. V diplomskem delu smo prišli do pričakovanih rezultatov. Strokovnim delavkam predstavlja pogovor z otroki na temo istospolnosti nekakšno zavoro, morebiti celo strah, da bi starejšim otrokom v vrtcu povedali kaj o homoseksualnosti.
Ključne besede: homoseksualnost, istospolnost, istospolna ljubezen, homofobija, diskriminacija
Objavljeno v DKUM: 13.05.2010; Ogledov: 3536; Prenosov: 454
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

10.
Stališča mladih do homoseksualnosti
Mojca Korošec, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: pedagogika, psihologija, sociologija, mladi, homoseksualnost, stališča, informiranost, homofobija, diskriminacija, zakonske zveze, diplomska dela
Objavljeno v DKUM: 21.01.2009; Ogledov: 10818; Prenosov: 2762
.pdf Celotno besedilo (715,58 KB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici