| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Branje in motivacija za branje umetnostnega in neumetnostnega besedila
Anja Sorman, 2009, diplomsko delo

Opis: Učenci v začetnih razredih razvijajo in se učijo temeljnih spretnosti, kot sta branje in pisanje. Z eno besedo ju imenujejo opismenjevanje. Z leti postane otrok funkcionalno pismen, torej se branje avtomatizira. Skratka, s pomočjo branja se bo učil in si pridobival druga znanja, ki jih zahtevata šola in življenje. Navodilo bo prebral zato, da bo vedel, kaj mora narediti, vprašanje, da bo lahko povedal odgovor… Branje literature je prijetno razvedrilo, sprostitev ali zapolnitev prostega časa in pomeni odprta vrata v svet vedenja. Prav zaradi teh dejstev o branju sem se odločila za diplomsko nalogo s tem naslovom, saj želim ugotoviti, kakšno je mnenje oz. stanje glede branja v četrtem razredu osnovne šole.
Ključne besede: Branje, motivacija, interes za branje, razumevanje branja, hitrost branja, kriteriji branja po Downingu, povezava interesa, razumevanja in hitrosti branja.
Objavljeno: 25.02.2009; Ogledov: 3707; Prenosov: 649
.pdf Celotno besedilo (888,61 KB)

2.
Bralna pismenost - vpliv diagonalnega branja na hitrost branja: študija primera
Melita Goričan, 2015, diplomsko delo

Opis: Teme, obravnavane v tej diplomski nalogi, zajemajo hitrost branja, povezavo diagonalnega branja s hitrostjo branja in količino pridobljenih informacij. Najprej so opredeljeni osnovni pojmi, kot sta branje in bralna pismenost, v nadaljnjih poglavjih pa je poudarek na hitrem branju, tehniki diagonalnega branja in njenim učenjem ter dejavnikih, ki imajo pomembno vlogo v bralnem procesu. Empirični del diplomske naloge temelji na eksperimentu, v okviru katerega se je vzorčno izbrani bralec naučil uporabljati tehniko diagonalnega branja. Namen eksperimenta je bil tudi ugotoviti, ali učinkovita uporaba diagonalnega branja vpliva na hitrost branja oziroma ali je bralec povečal hitrost branja in količino zajetih informacij, ko se je naučil tehnike hitrega branja. Rezultat študije primera, izvedene v kratkem časovnem obdobju, je ugotovitev, da sta se povečala hitrost branja in količina zajetih informacij, ko je vzorčno izbrani bralec z nizko stopnjo notranje motivacije pridobil tehniko diagonalnega branja.
Ključne besede: diagonalno branje, bralna pismenost, tehnika hitrega branja, hitrost branja, količina zajetih informacij
Objavljeno: 22.10.2015; Ogledov: 785; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

3.
Odkrivanje neznanih besed, makrostrukture in mikrostrukture v neumetnostnem besedilu
Barbara Strelec, 2017, magistrsko delo

Opis: Branje je ena izmed osrednjih dejavnosti učenja v prvih letih izobraževanja. Predstavlja pomembno sredstvo, s pomočjo katerega učenci dosegajo nove učne dosežke, se izobražujejo in s tem vstopajo v svet funkcionalne pismenosti. Prav pri učenju je način branja in njegovo razumevanje tako pomembno, saj velik del informacij dobimo prav z branjem. Ključ do uspešnega bralnega razumevanja je poznavanje pomena besed, ki omogoča, da bralec kar prebere tudi razume. Neznane besede pa z vedno več branja dobivajo svoje pomene. Za lažjo zapomnitev pa je potrebno informacije in podatke v besedilu razumeti in znati ločiti bistvene od nebistvenih. Tako si nekatere podatke zapomnimo, drugi pa nam te le podrobneje opisujejo. V teoretičnem delu so predstavljeni pogoji za uspešno branje in dejavniki, ki vplivajo nanj. V sklopu razumevanja branja smo se podrobneje osredotočili na strategije, ki pripomorejo k ustreznemu prepoznavanju podatkov v besedilu. V empiričnem delu smo za raziskavo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo neumetnostnega besedila, v katerem so učenci 4. in 5. razredov med branjem prepoznavali neznane besede, bistvene podatke (makrostrukture) in pomembne podrobnosti (mikrostrukture). Te smo med seboj primerjali glede na razred in spol. Zbrali smo tudi podatke o hitrosti branja besedila. Rezultate smo obdelali na nivoju deskriptivne statistike in jih prikazali s pomočjo tabel.
Ključne besede: bralno razumevanje, neznane besede, makrostruktura, mikrostruktura, neumetnostno besedilo, hitrost branja
Objavljeno: 16.11.2017; Ogledov: 556; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1014,62 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici