| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 101
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Določitev nevarnih cestnih odsekov na območju Upravne enote Žalec z analizo lokacij prometnih nesreč in podatkov aplikacij DRAJV : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Vesna Kop, 2025, diplomsko delo

Opis: Prometne nesreče predstavljalo velik družbeni problem, saj med drugim povzročajo visoke stroške zdravstvene oskrbe in izgube v produktivnosti. Med letoma 2021 in 2023 je bilo na območju Upravne enote Žalec zabeleženih 1.745 prometnih nesreč. Med glavnimi vzroki za nesreče so bili neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in neustrezna varnostna razdalja. V diplomskem delu je bila izvedena analiza nevarnih cestnih odsekov na območju Upravne enote Žalec z uporabo podatkov o prometnih nesrečah in mobilne aplikacije DRAJV, ki beleži vozniške navade uporabnikov. V obravnavanem obdobju je aplikacija DRAJV zabeležila več kot 2,3 milijona prekoračitev hitrosti na območju Upravne enote Žalec. Analiza podatkov je razkrila, da so prekoračitve dovoljenih hitrosti vožnje eden glavnih dejavnikov tveganja za prometne nesreče. Identificiranih je bilo pet nevarnih cestnih odsekov z visoko gostoto prometnih nesreč in prekoračitev hitrosti, med katerimi so avtocestni odseki, regionalne ceste ter območja v bližini naselij. Rezultati analize poudarjajo potrebo po ciljnih ukrepih za izboljšanje prometne varnosti, kot so postavitev hitrostnih kamer, izboljšanje prometne signalizacije ter uvedba fizičnih ukrepov za umirjanje prometa. Predlagano je nadaljnje zbiranje in analiza podatkov za ciljno usmerjeno načrtovanje ukrepov za zmanjšanje tveganj v cestnem prometu.
Ključne besede: prometne nesreče, nevarni cestni odseki, aplikacija DRAJV, hitrost vožnje, Upravna enota Žalec, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 12.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (4,77 MB)

2.
Eksperimentalna analiza učinkovitosti aerodinamičnega paketa formula student : diplomsko delo
Bennet Markovič, 2024, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela je opisana eksperimentalna meritev učinkovitosti aerodinamičnega paketa s testiranjem na progi in sicer z merilnimi napravami za merjenje dinamičnih ter statičnih sil na podvozju, prav tako pa je narejena tudi primerjava eksperimentalnih rezultatov z rezultati RDT numeričnih simulacij. Glavni cilj diplomskega dela, ter izvajanja meritev na dirkalniku, je ugotoviti v kolikšni meri lahko zaupamo rezultatom RDT simulacij, ter, da bomo lahko na podlagi rezultatov čim bolje nastavili naš dirkalnik za posamezne discipline na tekmovanju. Opisani so načini izvajanja meritve: eksperimentalna nastavitev, nastavitev dirkalnika in sama primerjava rezultatov meritev pri različnih pogojih. Spreminjali smo konstantne hitrosti, ter naredili meritev med pospeševanjem. Sile smo merili pri različnih konstantnih hitrostih in sicer pri hitrosti 50, 60 in 80 km/h. Izvedli smo tudi meritev separacij z volnenimi trakci in sicer z namenom, v kolikšni obliki se lahko na rezultate RDT simulacij zanesemo. Ugotovljeno je, da se na rezultate simulacije RDT lahko zanesemo, ko le-te predvidijo separacijo zraka na krilcih. Sam DRS sistem nam je zmanjšal potisno silo v realnosti zgolj za 6,5 % pri hitrosti 50 km/h. Medtem, ko je simulacija predvidela, da jo pri enaki hitrosti zmanjša za 41 %. V realnosti prav tako dosežemo manjšo potisno silo, kot jo je predvidela simulacija. Z izvajanjem meritev smo izmerili skupno povprečno potisno silo 352,6 N pri hitrosti 50 km/h. Rezultati dobljeni iz simulacije pa so le to predvideli, da bo znašala 450 N. Pri sami analizi rezultatov meritev smo prav tako prišli do sklepa, da še je ogromno prostora za boljšo izvedbo meritve, saj smo ugotovili, da nekaterih pomembnih faktorjev nismo upoštevali.
Ključne besede: Formula S, aerodinamika, eksperiment, DRS, pospeševanje, konstantna hitrost, separacije
Objavljeno v DKUM: 09.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

3.
Merilna metoda za nastavitev dopplerskega merilnika hitrosti v nepremičnem ohišju
Robert Žnidarič, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: merilnik hitrosti, dopplerski merilnik hitrosti, radar, policija, promet, hitrost
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 113; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (815,88 KB)

4.
Primernost implementacije dopplerskega merilnika hitrosti za umirjanje prometa na izbranem cestnem odseku
Robert Žnidarič, 2006, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: cestni promet, prometna varnost, umirjanje prometa, hitrost, merilniki, raziskave, analize
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 198; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (398,59 KB)

5.
Nadgradnja železniškega odseka Zidani Most-Dobova-državna meja v skladu z zahtevami jedrnega omrežja Republike Slovenije : diplomsko delo
Martin Luskar, 2023, diplomsko delo

Opis: Slovenija je na odličnem geostrateškem položaju, ki s pomočjo železniške infrastrukture povezuje zahodno ter centralno Evropo z Balkanskim polotokom tako v potniškem kakor tudi v tovornem prometu. Trenutno se v železniško infrastrukturo vlaga ogromno denarja pri čemer pa moramo biti pazljivi, da se z posodabljanjem infrastrukture doseže najvišje standarde ter upošteva najvišje zahteve uredb Evropske unije. V diplomskem delu je podana podrobna analiza pomembnega železniškega odseka med Zidanim Mostom ter Dobovo, ki odpira povezave Evrope z Balkanom. V analizi obstoječega stanja je podan podroben pregled dosedanje železniške infrastrukture ter predlogi za nadgradnjo po najnovejših Tehničnih specifikacij interoperabilnosti (TSI) in Smernicah EU za razvoj vseevropskega prometnega omrežja uredbah (TEN-T). Pregledana je bila tudi projektna dokumentacija na odseku glede na projektne hitrosti, ter podana mnenja za najprimernejšo implementacijo rešitev pri doseganju željenih višjih hitrosti, ki bi jih pridobili pri nadgradnji v skladu z zahtevami jedrnega omrežja.
Ključne besede: železniška infrastruktura, projektna dokumentacija, TEN-T, TSI, zahteve jedrnega železniškega omrežja, hitrost vlakov
Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 729; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)

6.
Dejavniki, povezani s hitrostjo odziva na klic v sili 112 v državah Evropske unije
Mišel Szőke, Vanja Erčulj, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Namen prispevka je predstaviti nekatere značilnosti nujnih klicev na številko 112 in proučiti, ali so določeni dejavniki, kot so gostota naseljenosti, prisotnost dodatne številke za nujno pomoč in gospodarska razvitost države, povezani s hitrostjo odziva na klic v sili 112. Prispevek naslovi tudi problematiko lažnih klicev. Metode: V vzorec raziskave je bilo vključenih 28 držav Evropske unije (EU). Podatki o hitrosti odziva na klic 112, število lažnih klicev, obstoj dodatnih številk za klic v sili, gostota poselitve in bruto domači proizvod (BDP) za leto 2019 so bili pridobljeni iz uradnih spletnih virov. Statistična analiza je vključevala opisno statistiko in preverjanje hipotez s pomočjo t-testa za neodvisne vzorce ali MannWhitneyevega U testa in korelacijske analize. Ugotovitve: Gospodarska razvitost, gostota naseljenosti ali prisotnost dodatne številke za nujno pomoč v državi se ne odražajo pri hitrosti odziva na klic v sili 112. Odzivnost je med državami različna, zato bi bilo smiselno iskati druge razloge, zakaj prihaja do razlik v hitrosti odziva. Največ lažnih klicev je v letu 2019 imela Malta, najmanj pa Nemčija. Omejitve/uporabnosti raziskave: Omejitve raziskave so nedostopnost vseh kazalnikov, vezanih na klic v sili 112, za vse države EU ter pomanjkanje literature na obravnavano temo. Praktična uporabnost: Hitrost odziva na klic v sili 112 je ključna za uspešno in učinkovito posredovanje pri različnih tipih urgentnih dogodkov. Preučevanje dejavnikov, povezanih s hitrostjo odziva, je ključno za izboljšanje storitev in posledično izboljšanje zdravstvenega stanja in varnosti državljanov. Ravno tako je treba nasloviti problematiko lažnih klicev, ki negativno vplivajo na kakovost nudenja nujne pomoči.
Ključne besede: klici v sili, gospodarska razvitost, hitrost odziva, gostota naseljenosti, 112, Evropska unija
Objavljeno v DKUM: 15.03.2023; Ogledov: 421; Prenosov: 23
URL Povezava na datoteko
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Brezkontaktno določanje hitrosti toka vodotokov s pomočjo programske opreme Fudaa-LSPIV : diplomsko delo
Žiga Korotaj, 2022, diplomsko delo

Opis: Določitev pretoka vode na nekem vodotoku je v gradbeništvu zelo pomemben postopek, saj nam izhodni podatki pri takih meritvah predstavljajo ključni parameter za dimenzioniranje vodnih objektov, ocenitev škode po poplavah in možnost uporabe vodotoka za pridobitev tehnološke vode v primeru gradnje objektov. V večini primerov ga pridobimo s pomočjo stalnih merilnikov, ki so nameščeni na skrbno izbranih mestih, katera nad dajejo verodostojne vrednosti. V primerih, ko na območju ni nameščenih takih naprav, se poslužujemo uporabi prenosnih merilnikov pretoka, ko pa to ni mogoče, bodisi zaradi težko dostopnega terena ali poplavljenega območja pa uporabimo metodo brezkontaktnega določanja pretoka, ki je podrobno opisan v diplomski nalogi.
Ključne besede: fudaa-lspiv, Brezkontaktno določanje hitrosti, LSPIV, PIV, Hitrost vodotoka, Pretok rek, Hitrost površine vode
Objavljeno v DKUM: 07.12.2022; Ogledov: 591; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (5,33 MB)

8.
Napoved proizvodnje električne energije iz vetrnih elektrarn na podlagi vremenskih podatkov : diplomsko delo
Tilen Natek, 2022, diplomsko delo

Opis: Najpomembnejša naloga naše generacije je ohraniti planet, da bodo naši zanamci dihali svež zrak, pili čisto vodo in živeli v normalni temperaturi. Pri tem bo eno ključnih vlog odigrala oskrba z električno energijo. Za čim večjo podnebno nevtralnost si močno prizadeva tudi Evropska unija (EU), saj v tako imenovani zeleni preboj vlaga veliko časa in denarja. Posledično obnovljivi viri energije (OVE) predstavljajo vedno večji delež naše oskrbe z električno energijo. Toda treba se je zavedati, da bolj ko se naša električna energija napaja iz vremensko odvisnih virov energije, kot sta veter in sonce, bolj niha delovanje električnega omrežja in večji pomen ima napovedovanje proizvodnje vetrne energije.
Ključne besede: Vetrna energija, vetrne elektrarne, hitrost vetra, realizirana proizvodnja električne energije, napovedovanje.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 941; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (5,83 MB)

9.
Klici v sili na enotno številko 112 v državah EU : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Mišel Szőke, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo preučuje nekatere značilnosti klica v sili na enotno številko 112 v državah EU. Cilj dela je bil pridobitev informacij o učinkovitosti sistema 112 (hitrost odziva na klic v sili), glede na razvitost države (bruto domači proizvod), gostoto naseljenosti in prisotnost dodatnih številk za klic v sili v državi. Proučili smo tudi gibanje števila klicev v Sloveniji v obdobju med 2010 in 2020. V diplomski nalogi je predstavljena tudi platforma SPIN, v kateri so zapisani vsi podatki o naravnih in drugih nesrečah ter podatki o intervencijah sil za zaščito in reševanje. Da bi uspešno naslovili zastavljene cilje, smo v vzorec raziskave vključili države članice EU in podatke o klic v sili na številko 112 v EU in Sloveniji za leto 2019. Ugotovili smo, da se bolj in manj razvite države statistično značilno ne razlikujejo v hitrosti odziva na klic v sili 112. Ravno tako ni statistično značilne povezanosti med gostoto naseljenosti in hitrostjo odziva na klic 112, kot tudi ni razlike v hitrosti odziva na klic 112 glede na to, ali obstaja v državi več kot le ena številka za klic v sili ali ne. Hkrati smo ugotovili, da število nujnih klicev v Sloveniji z leti narašča.
Ključne besede: diplomske naloge, klic v sili 112, BDP, hitrost odziva na številko 112, države članice EU, Slovenija, klic v sili
Objavljeno v DKUM: 28.03.2022; Ogledov: 1317; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici