1. Avtomatizacija senčil stavbe z uporabo industrijskega PLK : diplomsko deloJure Hriberšek, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava projekt avtomatizacije zunanjih senčil stavbe, pri čemer se rešitev osredotoča na inteligentno upravljanje, ki temelji na realnih vremenskih podatkih. Glavni cilj je bil razviti sistem, ki ščiti senčila pred poškodbami zaradi močnega vetra, uporabili smo industrijski krmilnik Omron NX1P2-9024DT. Projekt vključuje integracijo podatkov z vremenske postaje v obstoječo avtomatizacijo stavbe, kar omogoča dinamično odzivanje senčil na spreminjajoče se vremenske razmere. Ključne besede: vremenska postaja, PLC krmilnik, hitrost vetra, senčila Objavljeno v DKUM: 16.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (6,50 MB) |
2. Možnosti uporabe tovornih vagonov za hitrosti do 120 km/h glede na vrsto tovora in stanje železniške infrastruktureGašper Vozelj, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava možnosti uporabe tovornih vagonov pri hitrostih do 120 km/h ter ocenjuje skladnost obstoječega voznega parka podjetja SŽ- tovorni promet in infrastrukture s temi zahtevami. Predstavljene so glavne serije vagonov in njihove tehnične značilnosti, opravljena pa je tudi analiza prepeljanega blaga v obdobju 2010–2024, s posebnim poudarkom na intermodalnem prometu. Analiza kaže, da več kot petina prog v Sloveniji že omogoča hitrosti nad 120 km/h, približno tretjina lokomotiv je temu prilagojenih, pri tovoru pa so za to hitrost posebej primerni avtomobili in kontejnerji, ki predstavljajo skoraj polovico celotnega pretovora. Največja omejitev se kaže pri vagonih, kjer je delež ustreznih nizek, kar nakazuje potrebo po posodobitvah, če želi železniški tovorni promet v Sloveniji izkoristiti svoj potencial in slediti evropskim standardom. Ključne besede: Tovorni vagoni, hitrost 120 km/h, tovorni tokovi, RFC koridorji, železniška infrastruktura, SŽ- tovorni promet. Objavljeno v DKUM: 09.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (3,12 MB) |
3. Optimizacija proizvodnih procesov s FDM tiskalniki: Analiza natančnosti in učinkovitosti v farmacevtski industriji : magistrsko deloIva Šola, 2025, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena primerjava dveh 3D-tiskalnikov, Prusa MK3S+ in
Prusa XL, glede na hitrost, ponovljivost in natančnost izdelave. Primerjava temelji na
tiskanju standardiziranih testnih vzorcev, katerih dimenzijska ustreznost je bila
analizirana s pomočjo 3D-skenerja ter namenske merilne programske opreme. Rezultati
kažejo, da tiskalnik Prusa XL zagotavlja višjo hitrost izdelave, večjo dimenzijsko
natančnost in boljšo ponovljivost v primerjavi s tiskalnikom MK3S+, vendar oba tiskalnika
zagotavljata zadovoljivo kakovost izdelkov za potrebe farmacevtske industrije. Ključne besede: FDM tehnologija, Prusa MK3S+, Prusa XL, dimenzijska natančnost, ponovljivost, hitrost tiskanja, farmacevtska industrija Objavljeno v DKUM: 02.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (11,99 MB) |
4. Določitev nevarnih cestnih odsekov na območju Upravne enote Žalec z analizo lokacij prometnih nesreč in podatkov aplikacij DRAJV : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostVesna Kop, 2025, diplomsko delo Opis: Prometne nesreče predstavljalo velik družbeni problem, saj med drugim povzročajo visoke stroške zdravstvene oskrbe in izgube v produktivnosti. Med letoma 2021 in 2023 je bilo na območju Upravne enote Žalec zabeleženih 1.745 prometnih nesreč. Med glavnimi vzroki za nesreče so bili neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in neustrezna varnostna razdalja. V diplomskem delu je bila izvedena analiza nevarnih cestnih odsekov na območju Upravne enote Žalec z uporabo podatkov o prometnih nesrečah in mobilne aplikacije DRAJV, ki beleži vozniške navade uporabnikov. V obravnavanem obdobju je aplikacija DRAJV zabeležila več kot 2,3 milijona prekoračitev hitrosti na območju Upravne enote Žalec. Analiza podatkov je razkrila, da so prekoračitve dovoljenih hitrosti vožnje eden glavnih dejavnikov tveganja za prometne nesreče. Identificiranih je bilo pet nevarnih cestnih odsekov z visoko gostoto prometnih nesreč in prekoračitev hitrosti, med katerimi so avtocestni odseki, regionalne ceste ter območja v bližini naselij. Rezultati analize poudarjajo potrebo po ciljnih ukrepih za izboljšanje prometne varnosti, kot so postavitev hitrostnih kamer, izboljšanje prometne signalizacije ter uvedba fizičnih ukrepov za umirjanje prometa. Predlagano je nadaljnje zbiranje in analiza podatkov za ciljno usmerjeno načrtovanje ukrepov za zmanjšanje tveganj v cestnem prometu. Ključne besede: prometne nesreče, nevarni cestni odseki, aplikacija DRAJV, hitrost vožnje, Upravna enota Žalec, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 12.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31
Celotno besedilo (4,77 MB) |
5. Eksperimentalna analiza učinkovitosti aerodinamičnega paketa formula student : diplomsko deloBennet Markovič, 2024, diplomsko delo Opis: V okviru diplomskega dela je opisana eksperimentalna meritev učinkovitosti aerodinamičnega paketa s testiranjem na progi in sicer z merilnimi napravami za merjenje dinamičnih ter statičnih sil na podvozju, prav tako pa je narejena tudi primerjava eksperimentalnih rezultatov z rezultati RDT numeričnih simulacij. Glavni cilj diplomskega dela, ter izvajanja meritev na dirkalniku, je ugotoviti v kolikšni meri lahko zaupamo rezultatom RDT simulacij, ter, da bomo lahko na podlagi rezultatov čim bolje nastavili naš dirkalnik za posamezne discipline na tekmovanju. Opisani so načini izvajanja meritve: eksperimentalna nastavitev, nastavitev dirkalnika in sama primerjava rezultatov meritev pri različnih pogojih. Spreminjali smo konstantne hitrosti, ter naredili meritev med pospeševanjem. Sile smo merili pri različnih konstantnih hitrostih in sicer pri hitrosti 50, 60 in 80 km/h. Izvedli smo tudi meritev separacij z volnenimi trakci in sicer z namenom, v kolikšni obliki se lahko na rezultate RDT simulacij zanesemo. Ugotovljeno je, da se na rezultate simulacije RDT lahko zanesemo, ko le-te predvidijo separacijo zraka na krilcih. Sam DRS sistem nam je zmanjšal potisno silo v realnosti zgolj za 6,5 % pri hitrosti 50 km/h. Medtem, ko je simulacija predvidela, da jo pri enaki hitrosti zmanjša za 41 %. V realnosti prav tako dosežemo manjšo potisno silo, kot jo je predvidela simulacija. Z izvajanjem meritev smo izmerili skupno povprečno potisno silo 352,6 N pri hitrosti 50 km/h. Rezultati dobljeni iz simulacije pa so le to predvideli, da bo znašala 450 N. Pri sami analizi rezultatov meritev smo prav tako prišli do sklepa, da še je ogromno prostora za boljšo izvedbo meritve, saj smo ugotovili, da nekaterih pomembnih faktorjev nismo upoštevali. Ključne besede: Formula S, aerodinamika, eksperiment, DRS, pospeševanje, konstantna hitrost, separacije Objavljeno v DKUM: 09.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 35
Celotno besedilo (2,32 MB) |
6. |
7. |
8. Nadgradnja železniškega odseka Zidani Most-Dobova-državna meja v skladu z zahtevami jedrnega omrežja Republike Slovenije : diplomsko deloMartin Luskar, 2023, diplomsko delo Opis: Slovenija je na odličnem geostrateškem položaju, ki s pomočjo železniške infrastrukture povezuje zahodno ter centralno Evropo z Balkanskim polotokom tako v potniškem kakor tudi v tovornem prometu. Trenutno se v železniško infrastrukturo vlaga ogromno denarja pri čemer pa moramo biti pazljivi, da se z posodabljanjem infrastrukture doseže najvišje standarde ter upošteva najvišje zahteve uredb Evropske unije. V diplomskem delu je podana podrobna analiza pomembnega železniškega odseka med Zidanim Mostom ter Dobovo, ki odpira povezave Evrope z Balkanom. V analizi obstoječega stanja je podan podroben pregled dosedanje železniške infrastrukture ter predlogi za nadgradnjo po najnovejših Tehničnih specifikacij interoperabilnosti (TSI) in Smernicah EU za razvoj vseevropskega prometnega omrežja uredbah (TEN-T). Pregledana je bila tudi projektna dokumentacija na odseku glede na projektne hitrosti, ter podana mnenja za najprimernejšo implementacijo rešitev pri doseganju željenih višjih hitrosti, ki bi jih pridobili pri nadgradnji v skladu z zahtevami jedrnega omrežja. Ključne besede: železniška infrastruktura, projektna dokumentacija, TEN-T, TSI, zahteve jedrnega železniškega omrežja, hitrost vlakov Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 729; Prenosov: 180
Celotno besedilo (3,52 MB) |
9. Dejavniki, povezani s hitrostjo odziva na klic v sili 112 v državah Evropske unijeMišel Szőke, Vanja Erčulj, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: Namen prispevka: Namen prispevka je predstaviti nekatere značilnosti nujnih klicev na številko 112 in proučiti, ali so določeni dejavniki, kot so gostota naseljenosti, prisotnost dodatne številke za nujno pomoč in gospodarska razvitost države, povezani s hitrostjo odziva na klic v sili 112. Prispevek naslovi tudi problematiko lažnih klicev. Metode: V vzorec raziskave je bilo vključenih 28 držav Evropske unije (EU). Podatki o hitrosti odziva na klic 112, število lažnih klicev, obstoj dodatnih številk za klic v sili, gostota poselitve in bruto domači proizvod (BDP) za leto 2019 so bili pridobljeni iz uradnih spletnih virov. Statistična analiza je vključevala opisno statistiko in preverjanje hipotez s pomočjo t-testa za neodvisne vzorce ali MannWhitneyevega U testa in korelacijske analize. Ugotovitve: Gospodarska razvitost, gostota naseljenosti ali prisotnost dodatne številke za nujno pomoč v državi se ne odražajo pri hitrosti odziva na klic v sili 112. Odzivnost je med državami različna, zato bi bilo smiselno iskati druge razloge, zakaj prihaja do razlik v hitrosti odziva. Največ lažnih klicev je v letu 2019 imela Malta, najmanj pa Nemčija. Omejitve/uporabnosti raziskave: Omejitve raziskave so nedostopnost vseh kazalnikov, vezanih na klic v sili 112, za vse države EU ter pomanjkanje literature na obravnavano temo. Praktična uporabnost: Hitrost odziva na klic v sili 112 je ključna za uspešno in učinkovito posredovanje pri različnih tipih urgentnih dogodkov. Preučevanje dejavnikov, povezanih s hitrostjo odziva, je ključno za izboljšanje storitev in posledično izboljšanje zdravstvenega stanja in varnosti državljanov. Ravno tako je treba nasloviti problematiko lažnih klicev, ki negativno vplivajo na kakovost nudenja nujne pomoči. Ključne besede: klici v sili, gospodarska razvitost, hitrost odziva, gostota naseljenosti, 112, Evropska unija Objavljeno v DKUM: 15.03.2023; Ogledov: 421; Prenosov: 25
Povezava na datoteko Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Brezkontaktno določanje hitrosti toka vodotokov s pomočjo programske opreme Fudaa-LSPIV : diplomsko deloŽiga Korotaj, 2022, diplomsko delo Opis: Določitev pretoka vode na nekem vodotoku je v gradbeništvu zelo pomemben postopek, saj nam izhodni podatki pri takih meritvah predstavljajo ključni parameter za dimenzioniranje vodnih objektov, ocenitev škode po poplavah in možnost uporabe vodotoka za pridobitev tehnološke vode v primeru gradnje objektov. V večini primerov ga pridobimo s pomočjo stalnih merilnikov, ki so nameščeni na skrbno izbranih mestih, katera nad dajejo verodostojne vrednosti. V primerih, ko na območju ni nameščenih takih naprav, se poslužujemo uporabi prenosnih merilnikov pretoka, ko pa to ni mogoče, bodisi zaradi težko dostopnega terena ali poplavljenega območja pa uporabimo metodo brezkontaktnega določanja pretoka, ki je podrobno opisan v diplomski nalogi. Ključne besede: fudaa-lspiv, Brezkontaktno določanje hitrosti, LSPIV, PIV, Hitrost vodotoka, Pretok rek, Hitrost površine vode Objavljeno v DKUM: 07.12.2022; Ogledov: 591; Prenosov: 45
Celotno besedilo (5,33 MB) |