| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Nov srednji družbeni razred kot vzvod družbeno-demografskih in gospodarskih sprememb na hitro rastočih trgih: primer Indije in Kitajske
Anja Janžekovič, 2020, magistrsko delo

Opis: Posledice sodobne globalizacije so večstranske, pozitivne in negativne. Gospodarstvo je v zadnjih desetletjih z množično internacionalizacijo in selitvijo v azijski del sveta povzročilo globalne družbene in demografske spremembe. Migracije so potekale ob podpori pomembnih in potrebnih dejavnikov, kot so sodobna tehnologija, ugodni pravni predpisi in pravila, povpraševanje na hitro rastočih trgih in globalna konkurenca, ki podjetja dejansko sili v mednarodno ekspanzijo. Tako so hitro rastoči trgi vzhodnega sveta postajali vse bolj konkurenčni in zanimivi ne samo za selitev proizvodnje oz. določenih členov dobavne verige, temveč tudi kot potencialni končni potrošniški trgi. Zraven demografije so k razvoju hitro rastočih trgov prispevali še mnogi drugi dejavniki, kot so prenos tehnologije in znanja, liberalizacija mednarodne trgovine, ugodni makroekonomski kazalci, industrializacija itd. Kot pomembnejša ciljna trga v magistrskem delu izpostavljamo Kitajsko in Indijo. Gre za državi, ki sta zaradi številčnega mladega prebivalstva ponujali ugodno demografsko podlago, oblasti pa so z ugodno oblikovano politiko in predpisi privabljale tuja podjetja k vstopu na njuna trga. V drugem delu magistrskega dela obravnavamo nov srednji družbeni razred na Kitajskem in v Indiji. Ugotovimo, da pripadnik novega srednjega družbenega razreda na omenjenih trgih po življenjskem slogu, potrošniških vzorcih, navadah in pogledu na svet postaja vse bolj podoben posamezniku iz t. i. zahodnih, razvitejših držav. Vsi zgoraj navedeni dejavniki so kot skupek omogočili hitro rast in razvoj novega srednjega družbenega razreda, kamor je spadalo vse več pripadnikov omenjenih trgov. Vplivi novega srednjega družbenega razreda so izjemni. Povzročili so gospodarske in družbene spremembe ne samo na hitro rastočih trgih, temveč na globalni ravni. Globalni trgi so zelo dinamični, zato globalno gospodarstvo v prihodnje verjetno ne bo ostalo več osredotočeno na azijske trge, pač pa bo za izkoriščanje vseh prednosti in priložnosti poiskalo nove potencialne trge. Kot takšne zaradi ugodnih demografskih kazalcev zaenkrat vidimo trge z afriške celine. Za uspešen gospodarski preboj pa bo Afrika vsekakor potrebovala še ogromno investicij in razvoja na področju osnovne infrastrukture.
Ključne besede: globalizacija, hitro rastoči trgi, nov srednji družbeni razred, Kitajska, Indija
Objavljeno: 06.04.2020; Ogledov: 451; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

2.
MODEL STRATEŠKEGA UPRAVLJANJA MEDNARODNEGA TRŽENJA NA IZBRANIH HITRO RASTOČIH TRGIH AZIJE
Monika Sattler, 2015, magistrsko delo

Opis: Globalna pristnost podjetij je v času globalizacije neizbežna poslovna strategija za ohranjanje tržne pozicije in vzdrževanje konkurenčnega položaja podjetij. Možnosti podjetij za uspeh v tako dinamičnih okoliščinah bodo odvisne predvsem od njihove sposobnosti prepoznavanja in unovčevanja porajajočih se novih priložnosti v svetu. Po napovedih ekonomskih analitikov bodo izzivi in priložnosti v prihodnosti prihajali predvsem s hitro rastočih trgov, saj se na njih pričakuje največja gospodarska rast. Indija in Kitajska spadata med največje hitro rastoče trge na svetu, kar narekuje mednarodnim podjetjem izgrajevanje vedno večje prisotnosti na teh trgih, če si želijo ustvarjati priložnosti za dinamično poslovno rast ter ohranjati svojo globalno konkurenčnost. Mednarodni tržniki so tako soočeni z novimi izzivi tujih okolij in tudi z neštetimi novimi priložnostmi, na katere morajo odgovoriti z najprimernejšimi mednarodnimi marketinškimi strategijami. Podjetja so na hitro rastočih trgih uporabljala predvsem globalne marketinške strategije, ki jih niso vselej prilagajala posebnostim zunanjih okolij hitro rastočih trgov. Nasprotno pa je s strategijo glokalizacije podjetjem uspelo učinkovito zadovoljevati potrebe globalnega srednjega razreda na teh trgih. Z nastankom novega razreda potrošnikov, ki je številčno zelo močan, saj šteje trenutno kar 2,4 milijarde ljudi, a ima manjšo kupno moč kot globalni srednji razred, čeprav mu ta nenehno narašča na podlagi gospodarske rasti na hitro rastočih trgih, pa so se podjetja znašla pred novim izzivom. Osrednja pozornost v magistrskem delu bo tako namenjena iskanju in oblikovanju primerne ter s tem učinkovite marketinške strategije za hitro rastoča trga Indije in Kitajske. Osrednji cilj raziskovanja v teoretičnem delu magistrskega dela je proučiti vpliv globalizacije trgov na podjetja in njihovo odzivanje na novo nastale razmere, v okviru katerega izpostavimo predvsem vse intenzivnejšo internacionalizacijo podjetij. Nadalje opredelimo celoten proces upravljanja marketinga na mednarodnih trgih in njegove posebnosti na regionalnih trgih. Na podlagi teoretičnih izhodišč v empiričnem delu opredelimo zunanje okolje indijskega in kitajskega trga, kjer izpostavimo ključne izzive, priložnosti, prednosti ter slabosti na proučevanih trgih. Nadalje se posvetimo segmentaciji trgov na obeh proučevanih trgih, na podlagi katere proučimo celoten marketinški splet za izdelke na hitro rastočih trgih Indije in Kitajske. V empiričnem delu magistrskega dela proučimo marketinške pristope slovenskih in tujih podjetij v tehnološko visoko zahtevnih panogah, ki so prisotna na hitro rastočih trgih Indije in Kitajske. Izsledki izkušenj izbranih podjetij bodo lahko ustrezna osnova za oblikovanje primerne in s tem učinkovite marketinške strategije za hitro rastoča trga Indije in Kitajske. Zunanje okolje in potrebe potrošnikov na hitro rastočih trgih Indije in Kitajske se razlikujejo od zunanjega okolja ter potrošniških navad na zahodnih, razvitih trgih, kar posledično omejuje uporabnost globalnih marketinških strategij na proučevanih trgih. Specifičnosti, ki jih lahko zaznamo v njihovem zunanjem okolju in tudi v potrošniških vzorcih, narekujejo vodstvu podjetja oblikovanje novih poslovnih pristopov za te trge, mednarodnim tržnikom pa posledično oblikovanje novih, primernih ter s tem učinkovitih marketinških strategij za hitro rastoče trge.
Ključne besede: globalizacija trgov, hitro rastoči trgi, upravljanje mednarodnega marketinga, hitro rastoča trga Indije in Kitajske, globalna marketinška strategija, glokalizacija, marketinški splet, strategija inoviranja v nasprotni smeri
Objavljeno: 31.03.2016; Ogledov: 944; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici