| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 57
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Upoštevanje metode pet trenutkov za higieno rok v domu starejših občanov
Nika Potočnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Higiena rok je najpomembnejši in učinkovit način preprečevanja nastanka okužb, povezanih z zdravstvom. Roke so najpogostejše sredstvo za prenos mikroorganizmov iz zdravstvenega delavca na bolnika in obratno. Cilj raziskave je ugotoviti stopnjo doslednosti higiene rok uporabe »petih trenutkov za higieno rok« pri zdravstvenih delavcih v domu starejših. Za opazovanje smo uporabili obrazec za opazovanje higiene rok. Obrazec je izdelan po metodologiji World Health Organization. V decembru 2021 smo opazovali 23 zaposlenih zdravstvenih delavcev v domu starejših. V raziskavi smo zdravstvene delavce opazovali nenapovedano in napovedano pri higieni rok med delom. Razlika upoštevanja »petih trenutkov za higieno rok« pri nenapovedanem in napovedanem opazovanju je vidna in nezanemarljiva. Nobena skupina zdravstvenih delavcev ni pri napovedanem in nenapovedanem obisku 100 odstotno upoštevala smernice higiene rok. Ugotovili smo, da zdravstveno osebje v domu starejših delno upošteva »pet trenutkov za higieno rok«. WHO priporoča 70 % doslednost pri vsakem od petih trenutkov za higieno rok, ter vsakoletno ponavljanje opazovanja. Prišlo je do manjših razlik med doslednostjo izvajanja higiene rok pri diplomiranih medicinskih sestrah, srednjih medicinskih sestrah in bolničarjih. Potrebno je omogočiti dodatna izobraževanja s področja bolnišnične higiene za vse zdravstvene delavce in biti bolj dosleden pri popravljanju nepravilnosti higiene rok.
Ključne besede: higiena rok, medicinska sestra, dom starejših občanov, okužbe povezane z zdravstvom, pet trenutkov za higieno rok
Objavljeno v DKUM: 10.08.2023; Ogledov: 493; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

2.
Razvoj otrokovega pojmovanja o osebni higieni : diplomsko delo
Tiffany Čater, 2023, diplomsko delo

Opis: Z diplomsko nalogo smo raziskovali napredek otrok v razvoju pojmovanja osebne higiene. V ta namen smo načrtovali tedenske dejavnosti, v katere je bilo vključenih 16 otrok, starih 3 do 4 leta. Z aktivnimi načini dela, kot so izvedba eksperimentov, uporaba modela, ogled fotografij ter uporaba konkretnih pripomočkov, smo otrokom predstavili osebno higieno, higieno rok, higieno zob in mikrobe. Pred izvedbo tedenskih dejavnosti smo z otroki izvedli še individualne intervjuje o obravnavani vsebini. Intervjuje z istimi vprašanji smo ponovili tudi po izvedbi dejavnosti. Tako smo preverili napredek otrok pri razumevanju pojma čistoče, poznavanju mikrobov, pomenu umivanja rok z milom in toplo vodo, poznavanju pripomočkov za osebno higieno ter pomenu umivanja zob z zobno kremo. Ugotovili smo, da so otroci ob tedenskih dejavnostih napredovali v razumevanju osebne higiene. Največji napredek je bil viden pri poznavanju mikrobov in pripomočkov za osebno higieno. Pri razumevanju pomena uporabe zobne kreme pa napredka v odgovorih otrok še ni bilo zaznati.
Ključne besede: predšolski otrok, razvoj pojmovanja otrok, napredek, osebna higiena, dejavnosti v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 24.03.2023; Ogledov: 604; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (4,78 MB)

3.
Odnos med akademskim stresom in pomanjkanjem spanja ter njuna povezava z (ne)zmožnostjo čustvene regulacije : magistrsko delo
Ajda Mlakar, 2022, magistrsko delo

Opis: Znano je, da so zaznani stres, spanje in čustvena regulacija medsebojno povezani konstrukti – stresne okoliščine poslabšajo kakovost in zmanjšajo količino spanja, pomanjkanje le-tega vodi v pogostejšo uporabo nekonstruktivnih strategij čustvene regulacije; v splošnem pa vse omenjeno zmanjšuje kakovost vsakodnevnega življenja zaradi utrujenosti in morebitnega pojava depresivno-anksioznih simptomov. Namen raziskave je bil preučiti, kakšna je povezava med količino in kakovostjo spanja ter zmožnostjo uporabe strategij čustvene regulacije kot odgovor na stresne dražljaje iz okolja. 30 študentov (96,70 % žensk) je trikrat – pred in med izpitnim obdobjem ter po njem – odgovorilo na sklop vprašanj, pri čemer smo za splošno oceno kakovosti in količine spanja uporabili Pittsburški vprašalnik kakovosti spanja (PSQI), za oceno uporabe različnih strategij čustvene regulacije Vprašalnik kognitivne emocionalne regulacije (CERQ) ter za oceno zaznanega stresa Lestvico zaznanega stresa (PSS). Ob prvem merjenju nas je zanimal tudi pojav depresivno-anksioznih simptomov, kar smo preverjali z Vprašalnikom depresije, anksioznosti in stresa (DASS-21), kronotip, za kar smo uporabili Vprašalnik jutranjosti – večernosti (MEQ), in higiena spanja, merjena z Indeksom higiene spanja (SHI). Glavna ugotovitev naše raziskave je, da je kakovost spanja negativno povezana s pogostostjo uporabe nekonstruktivnih strategij čustvene regulacije ter da je spanje v stresnih situacijah krajše in manj kakovostno. Dodatno smo ugotovili tudi, da trendi nakazujejo povečano ruminacijo, katastrofiziranje, obtoževanje drugih in samoobtoževanje v stresnih situacijah. S kakovostjo spanja in zaznanim stresom je povezan tudi kronotip, in sicer posamezniki z večernim kronotipom poročajo o več zaznanega stresa in slabši kakovosti spanja kot jutranji kronotipi. Potrdili pa smo tudi dosedaj že znane navedbe, da higiena spanja pozitivno napoveduje njegovo kakovost. Navedene ugotovitve so lahko, kljub manku statistične pomembnosti, izhodišče za nadaljnje raziskovanje področja spanja in čustvene regulacije, še posebej v povezavi z akademskimi in delovnimi obremenitvami posameznikov. Izsledki naše raziskave potrjujejo, da zaznani stres neugodno vpliva na spanje in duševno zdravje študentov, zato želimo spodbuditi tudi nastanek smernic in predpisov, ki bi pripomogli k njihovi razbremenitvi, izboljšanju kakovosti spanja in konstuktivnejšemu spopadanju s stresnimi situacijami.
Ključne besede: akademski stres, količina in kakovost spanja, strategije čustvene regulacije, higiena spanja, kronotip spanja
Objavljeno v DKUM: 03.06.2022; Ogledov: 956; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

4.
Vloga družine pri ustni higieni predšolskih otrok : diplomsko delo
Petra Pušnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Ustno zdravje predstavlja komponento zdravega življenjskega sloga. Pri različni starosti otroka je za nego ust treba prilagajati pripomočke kakor tudi pristop k ustni higieni. Dobre navade ščetkanja lahko otroku koristijo skozi vse življenje, starši pa so tisti, ki s pozitivnim zgledom pripomorejo k otrokovemu odnosu do čiščenja zob. Naloga staršev je, da otroke poučijo o pravilnem ščetkanju zob in dobrih prehranjevalnih navadah, ki bodo otroku pomagale ohraniti zdrave in čiste zobe. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena družina, njena vloga in funkcije. Prav tako je predstavljen razvoj zobovja otroka, skrb za zdrave zobe in ustno higieno ter prehrana predšolskega otroka. Pojasnjena je tudi vloga staršev pri ustni higieni in skrbi za zdrave zobe predšolskega otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih pridobili na podlagi spletnega anketnega vprašalnika, pri katerem je sodelovalo 135 staršev predšolskih otrok. Zanimalo nas je, kakšna je vloga staršev pri ustni higieni in skrb za otrokove zobe glede na spol in izobrazbo anketirancev ter glede na starost otroka. Zbrane podatke smo analizirali s statističnim programom SPSS. Rezultati raziskave kažejo, da starši ne glede na spol ali stopnjo izobrazbe in starosti otroka, ustrezno skrbijo za otrokovo ustno higieno in mu predstavljajo pozitiven vzgled.
Ključne besede: družina, ustna higiena, zobozdravnik, predšolski otrok, vloga staršev.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 770; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1011,55 KB)

5.
Uporaba tolažilnih predmetov v vrtcu : diplomsko delo
Vanja Kiselak, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba tolažilnih predmetov v vrtcu je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je najprej nekaj besed namenjenih temu, kako otroka pripraviti in mu olajšati prvi vstop v vrtec. Nato je predstavljen prikriti kurikulum, ki je pomemben del otrokovega vsakdanjega preživljanja časa v vrtcu. Pri otrocih pa je zelo pomembna navezanosti, ki jo razvijejo do oseb, predmetov in ljubkovalnih igrač. Te ljubkovalne igrače in predmeti otrokom predstavljajo neko varnost in uteho. Prešli smo na vpliv navezanosti pri čustvenem in socialnem razvoju. Na koncu spregovorimo še o higieni teh igrač, kako je potrebno vzdrževati čistočo in kakšne bolezni in okužbe se lahko pojavijo, če ne upoštevamo higiene. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel prikazali odgovore, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik je zajemal vprašanja, ki so se nanašala na ljubkovalne predmete. Vse anketirane osebe so bile ali vzgojiteljice ali pomočnice vzgojiteljic. Pod vsako tabelo smo zapisali interpretacije posameznih rezultatov.
Ključne besede: tolažilni predmeti, vrtec, navezanost, higiena
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 718; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

6.
Nega in higiena tekstilij : dnevnik laboratorijskih vaj
Manja Kurečič, Branko Neral, 2021

Opis: Vsebina študijskega gradiva “Nega in higiena tekstilij, Dnevnik laboratorijskih vaje” zajema področje vrednotenja uspešnosti odstranjevanja nečistoč in razkuževalnega učinka procesa pranja in je namenjena kot pomoč študentom pri izvajanju laboratorijskih vaj. Nega in higiena tekstilij je pomemben dela našega življenja, s katero se vsakodnevno ukvarjamo v naših gospodinjstvih in industrijskih pralnicah. Glavna naloga pralnic je vrniti umazane, kontaminirane tekstilije v čisto, sveže in razkuženo stanje brez pretiranih poškodb na tekstilijah, za nadaljnjo uporabo. Pri ocenjevanju učinkov razkuževalnega pranja tekstilij ugotavljamo število in vrsto preživelih mikroorganizmov in gliv pri določenih inkubacijskih pogojih. Z uporabo tekstilnih bioindikatorjev ugotavljamo učinkovitost odstranjevanja nečistoč in razkuževalni učinek procesa čiščenja in pranja.
Ključne besede: nega in higiena tekstilij, razkuževalni učinek, pranje tekstilij, odstranjevanje nečistoč, mikroorganizmi
Objavljeno v DKUM: 14.09.2021; Ogledov: 975; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (4,39 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Značilnosti spanja študentov v obdobju uradno razglašene epidemije Covid-19 v Sloveniji: vloga spalne higiene
Vesna Vrečko Pizzulin, 2020, magistrsko delo

Opis: Epidemija nalezljive bolezni COVID-19 je spomladi 2020 v Sloveniji ogrozila javno zdravje in zaradi ukrepov za zamejitev širitve virusa povzročila nepričakovano spremembo življenja in delovanje posameznikov. Namen naloge je bil proučiti: 1) spanje študentov v Sloveniji v času prvega vala epidemije nalezljive bolezni COVID-19, 2) ali higiena spanja napoveduje splošno kakovost spanja med študenti v času epidemije. Raziskava, v kateri je sodelovalo 541 študentov, je bila sestavljena iz prečne (N = 541) in dnevniške študije (n = 35). Udeleženci (80 % žensk, 18,9 % moških, 0,2 % neopredeljeno; povprečna starost 22,08 let, razpon 19–29) so v prečni študiji odgovorili na sklop z zdravjem in spremembo spanja povezanih vprašanj ter na Pittsburški vprašalnik kakovosti spanja (PSQI), Vprašalnik depresivnosti, anksioznosti in stresa (DASS-21) ter Indeks higiene spanja (SHI). V dnevniški študiji pa so 9 dni zaporedoma izpolnjevali dnevnik spanja. Rezultati so pokazali, da so študentje v času epidemije spali povprečno 7,5 ur, poročali so o izboljšanju, poslabšanju ali ohranitvi dolžine spanja, urejenosti ritma budnosti – spanja, kakovosti spanja in dnevnih počitkov; urejenost ritma budnosti – spanja je vidik, ki je utrpel največje poslabšanje med študenti. Udeleženci, ki so poročali o poslabšanju ali skrajšanju, v katerem od omenjenih vidikov, so izkazovali statistično značilno slabšo higieno spanja, splošno kakovost spanja in višjo depresivno, stresno in anksiozno simptomatiko v primerjavi z udeleženci, ki o poslabšanju niso poročali. Hkrati so rezultati multiple regresije pokazali, da higiena spanja napoveduje splošno kakovost spanja. Prispevek kaže, da so študentje v času epidemije COVID-19 doživeli tako pozitivne kot negativne spremembe v spanju. Med drugim smo osvetlili ranljivost posameznikov, ki so poročali o poslabšanju spanja ter izpostavili, da bi higiena spanja lahko bila možna veljavna intervenca za dosego zdravega spanja med študenti v času epidemije.
Ključne besede: spanje, COVID-19, higiena spanja, študenti, sprememba spanja
Objavljeno v DKUM: 11.01.2021; Ogledov: 1428; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

8.
Patronažno varstvo in ohranjanje oralnega zdravja otrok
Patricija Šraj, 2020, diplomsko delo

Opis: Izhodišča in namen: Patronažno varstvo s pomočjo celostne preventivne in kurativne obravnave pomembno vpliva na zdravstveno stanje prebivalstva. Zdravje zobovja in ustne votline je del splošnega zdravja otrok, diplomirane medicinske sestre v patronažnem varstvu imajo pomembno vlogo tudi pri ohranjanju in izboljševanju le-tega. Namen zaključnega dela je raziskati preventivno vlogo diplomirane medicinskih sester v patronažnem varstvu na področju oralnega zdravja otrok ter ugotoviti ali so matere zadovoljne s preventivnimi patronažnimi obiski. Raziskovalna metoda: V teoretičnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, v empiričnem delu kvalitativna metodologija, kjer smo izvedli tri študije primerov s pomočjo intervjuja. Zbrane podatke smo opisno predstavili. Rezultati: Ugotovili smo, da so starši največ informacij prejeli s strani zdravstvenih delavcev in preko interneta. Matere so bile zadovoljne s preventivnimi patronažnimi obiski. Informacije in nasveti, ki so jih bile deležne, so bili uporabni in razumljivi. Diskusija in zaključek: Za oralno zdravje otroka je potrebno začeti skrbeti že pred njegovim rojstvom. Ključno vlogo pri tem ima tudi diplomirana medicinska sestra v patronažnem varstvu, s tem, ko promovira zdrav življenjski slog nosečnice, primerno prehrano otroka, razlaga pomen ustrezne ustne higiene ter poudarja škodljivost različnih razvad.
Ključne besede: zobovje, ustna higiena, preventiva, diplomirana medicinska sestra v patronažnem varstvu, pediatrična populacija
Objavljeno v DKUM: 12.03.2020; Ogledov: 1442; Prenosov: 286
.pdf Celotno besedilo (880,91 KB)

9.
Motnje spanja pri starejših
Katja Lebar, 2020, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Motnje spanja so v primerjavi z vsemi drugimi starostnimi skupinami pogostejše pri starejših. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti spalne navade – težave, ki se pojavljajo pri spanju starejših, ter kakovost življenja starejših. Raziskovalna metodologija: V raziskavi je sodelovalo 200 starejših prebivalcev iz pomurske regije. Kot raziskovalni instrument sta bila uporabljena vprašalnika PSQI in WHOQOL-BREF. Raziskava je potekala od julija do decembra 2018. Podatki so bili analizirani s pomočjo računalniškega programa IBM SPSS Statistics. Za testiranje hipotez smo uporabili metode inferenčne statistike. Rezultati: Rezultati kažejo, da več kot polovica starejših (60,5 %) ocenjuje spanje v zadnjem mesecu kot dokaj dobro. Ugotovljeno je bilo, da starejši s težavami s spanjem v povprečju niso niti zadovoljni niti nezadovoljni ( = 3,21, s = 0,809) s svojim zdravjem, prav tako niso niti zadovoljni niti nezadovoljni s svojo zmožnostjo izvajanja dnevnih življenjskih aktivnosti ( = 3,40; s = 0,879), imajo pa večinoma dovolj energije za vsakodnevno življenje ( = 3,47; s = 0,884). Ugotovljene so bile razlike v zadovoljstvu z zdravjem in izvajanjem dnevnih življenjskih aktivnosti med starejšimi glede na to, ali imajo težave s spanjem, niso pa bile ugotovljene razlike v kakovosti spanja med moškimi in ženskami. Sklep: Kakovosten spanec je bistvenega pomena, saj vpliva na veliko funkcij v našem telesu, zato ga je potrebno promovirati in ohranjati. Motnje spanja privedejo do sprememb psihofizičnih funkcij, ki se kažejo kot zmanjšana telesna moč in vzdržljivost, slabša usklajenost gibanja ter slabše počutje, lahko pa povzročijo tudi druge zdravstvene težave.
Ključne besede: Faze spanja, kakovost, higiena spanja, starostnik, težave spanja, nespečnost, zdravljenje.
Objavljeno v DKUM: 19.02.2020; Ogledov: 1718; Prenosov: 468
.pdf Celotno besedilo (858,40 KB)

10.
Vloga vzgojitelja in družine pri higienskih navadah predšolskih otrok
Edina Jakupović, 2019, diplomsko delo

Opis: Naslov diplomskega dela je Vloga vzgojitelja in družine pri higienskih navadah predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je z raziskavo ugotoviti, katere so vloge vzgojiteljev/pomočnikov vzgojitelja in družine pri higienskih navadah predšolskih otrok. Cilji diplomskega dela so bili ugotoviti, katere vloge opravljajo vzgojitelji/pomočniki vzgojitelja in družine pri higieni otrok, ugotoviti, kakšen vpliv ima družina pri higieni otroka, kakšen vpliv imajo vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja pri higieni otroka. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo predstavili higieno predšolskega otroka, jo podrobno opisali in predstavili vlogo vzgojiteljev, pomočnikov vzgojitelja in družine pri higienskih navadah v predšolskem obdobju. Empirični del diplomskega dela zajema podatke, pridobljene na podlagi raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je namenjen vzgojiteljem, pomočnikom vzgojitelja in staršem. Pri anketiranju je sodelovalo 30 strokovnih delavcev in 70 staršev otrok vrtca. Analiza podatkov je pokazala, da vzgojitelji/pomočniki vzgojitelja in starši dajejo velik pomen higieni otroka.
Ključne besede: predšolski otrok, higiena, vzgojitelj, pomočnik vzgojitelja, družina, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 14.01.2020; Ogledov: 1265; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

Iskanje izvedeno v 1.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici