1.
Modeli sistemske dinamike za izboljšanje razumevanja dinamičnih sistemov v učnem procesuAndreja Vehar Jerman, 2016, magistrsko delo/naloga
Opis: Magistrsko delo obravnava kompleksne dinamične sisteme, ki so sestavni del našega življenja in zahtevajo od vsakega posameznika njihovo čim boljše razumevanje. V okviru izvedenih raziskav smo obravnavali problematiko človekovega dojemanja relacije nivo — tok, ki se izkaže kot zahteven koncept za razumevanje že v enostavnih dinamičnih sistemih.
Namen naloge je raziskati uspešnost pristopa razlage dinamičnih pojavov s pomočjo hidravlične metafore kot metode za poučevanje dinamičnih sistemov na področju kinematike. Preverili smo, če predhodna obravnava učne snovi poveča možnost za napredek v učnem procesu. Postavili smo hipotezo, da dijakom predstavlja večjo težavo grafičen prikaz situacije kot besedni.
Z anketo smo preverili znanje pred in po obravnavi dinamičnih sistemov s pomočjo principa hidravlične metafore. Princip razlage s pomočjo hidravlične metafore je bil prikazan v razredu eksperimentalno, s pritokom in odtokom ter stanjem. Pridobljeno znanje so dijaki utrdili tudi z aplikacijo, ki je bila izdelana v ta namen.
Rezultati naloge so pokazali, da modeli sistemske dinamike pri poučevanju kinematike pripomorejo k boljšemu razumevanju enostavnih dinamičnih sistemov.
Ključne besede: hidravlična metafora, sistemska dinamika, kinematika, dinamični sistemi
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1413; Prenosov: 246
Celotno besedilo (1,33 MB)