| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA ELEKTRIČNEGA POGONA HIBRIDNEGA VOZILA
Gregor Mastnak, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava električna in hibridna vozila v avtomobilski industriji. V uvodnem delu je predstavljen del zgodovine in inovativne ideje izumiteljev. Ob pomanjkanju fosilnih goriv in višanju cen, so v prihodnosti transporta alternativni viri energije neizbežni. V osrednjem delu diplomskega dela je v prvem poglavju zajeta ključna sestava hibridnega vozila, v drugem poglavju pa je analizirano delovanje in zmožnost optimiziranja sestavnih komponent. Posebna pozornost je namenjena regeneraciji električne energije. V zaključku pa so primerjalne tabele moči, karakteristike in cene različnih proizvajalcev. Analiziran je tudi realen primer, ki z rezultati ozavesti bralca, da je hibridno oz. električno vozilo naša prihodnost!
Ključne besede: Električno vozilo, hibridno vozilo, alternativni viri energije, pogonski sklop, regenerativno zaviranje
Objavljeno v DKUM: 08.11.2018; Ogledov: 2762; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

2.
NAPAJALNI IN POGONSKI SISTEM SERIJSKEGA HIBRIDNEGA VOZILA - PLATFORMA PROGRAMSKE OPREME ZA UPRAVLJANJE Z ENERGIJO
Mitja Osek, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisana izdelava platforme programske opreme za upravljanje z energijo in močjo v serijskem hibridnem električnem vozilu. Sistem za oskrbo z energijo obsega baterijo, superkondenzator in podaljševalec dosega, možno je tudi regenerativno vračanje energije v primeru zaviranja (generatorski režim delovanja pogonskega motorja). Nadzorni sistem za upravljanje z energijo mora zagotavljati ustrezne krmilne signale posameznim komponentam ter zajemati informacije o njihovem stanju (temperature, toki, napetosti) in režimu delovanja. Zagotovljeno mora biti tudi posredovanje podatkov uporabniku in ostalim komponentam. Komponente so med seboj energetsko povezane prek enosmerne zbiralke, informacijsko pa prek komunikacijskega vodila CAN. Delovanje sistema je predstavljeno in analizirano z uporabo simulacijskih modelov. Krmilni sistem je zasnovan na zmogljivem digitalnem signalnem krmilniku z vso potrebno periferijo za izvedbo projekta.
Ključne besede: hibridno električno vozilo, upravljanje z energijo, upravljanje z močjo, CAN, nadzorno vodenje, nadzorni sistem, digitalni signalni krmilnik, hranilniki energije
Objavljeno v DKUM: 26.02.2015; Ogledov: 1677; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
Vozila z različnimi pogoni skozi čas
David Kiselak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo vozila z različnimi pogoni skozi čas. Skozi zgodovino avtomobilizma so razvili več različnih pogonskih sistemov. Še vedno je najbolj poznan in najbolj razširjen motor z notranjim zgorevanjem, naj bo to bencinski ali dizelski. Danes se vse bolj uveljavljajo in razvijajo ostali pogonski sistemi, predvsem alternativni, na primer hibridni in električni. V nalogi prvo predstavimo zgodovino razvoja pogonskih sistemov. V osrednjem delu predstavimo princip delovanja različnih pogonskih sistemov ter med določenimi naredimo primerjavo. Poudarek primerjav je predvsem na porabi in stroških. Predstavimo tudi dva principa predelav, in sicer klasičnega avtomobila v električni avtomobil oziroma avtomobil na avtoplinski pogon. Ozremo se tudi v prihodnost, kjer so najbolj perspektivni avtomobili na električni, hibridni in plinski pogon. Slabo kaže avtomobilom, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, saj v prihodnosti grozi pomanjkanje nafte. V zaključnem delu naloge predstavimo še uporabnost obdelane snovi v sklopu tehničnega dne v osnovni šoli.
Ključne besede: pogonski sistem, motor z notranjim zgorevanjem, hibridno vozilo, solarno vozilo, električno vozilo.
Objavljeno v DKUM: 21.05.2014; Ogledov: 4149; Prenosov: 389
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

4.
Uporaba alternativnih virov energije v logistiki
Dejan Pinter, 2012, diplomsko delo

Opis: Naše življenje danes je na vsakem koraku prepleteno s fosilnimi gorivi. Iz njih namreč pridobimo večino energije, ki je potrebna za ogrevanje naših stanovanj, razsvetljavo, kuhanje, delovanje televizij, računalnikov itd. Fosilna goriva poganjajo tudi naše osebne avtomobile, industrijo in promet. Kako dolgo pa bomo nekatera fosilna goriva še lahko uporabljali pa je vprašanje, ki se v zadnjem času vse bolj pogosto pojavlja. Uporaba fosilnih goriv namreč pušča velike posledice na okolju v katerem živimo. Poleg tega pa fosilnih goriv v naravi začenja primanjkovati. Logistika je prav tako močno odvisna od nafte oz. fosilnih goriv. Te odvisnosti se skušamo rešiti na konkretnem primeru logistične verige Pivovarne Laško, d.d. V tej verigi skušamo čim bolj zmanjšati porabo nafte in zmanjšati emisije. Predstavimo tudi možne alternative nafte in motorja z notranjim izgorevanjem, opišemo scenarije, ki lahko pripeljejo do konca naftne dobe in dogodke po koncu naftne dobe.
Ključne besede: zelena logistika, nafta, alternative, gorivna celica, vodik, električno vozilo, hibridno vozilo
Objavljeno v DKUM: 19.10.2012; Ogledov: 2146; Prenosov: 350
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

5.
HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
Marijan Španer, 2010, magistrsko delo

Opis: V nalogi je predstavljeno načrtovanje, realizacija in vodenje pogonskega sistema hibridnega vozila s poudarkom na superkondenzatorjih kot hranilnikih energije. Laboratorijsko preizkuševališče hibridnih pogonov je bilo zasnovano z namenom razvoja električnega hibridnega pogona za lahko dostavno vozilo. Glede na težo in kategorijo vozila je zahtevana moč pogona v razredu 4-5 kW, kar je bilo izhodišče pri izbiri komponent pogona. Zaradi lažjega testiranja agregata smo se namesto vgradnje v vozilo raje odločili za gradnjo laboratorijskega preizkuševališča. Osnova preizkuševališča sta dva pogonska agregata, motor z notranjim izgorevanjem in voden izmenični elektromotorni pogon. Mehansko sta oba agregata, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, povezana v paralelno konfiguracijo s seštevanjem navorov. Za obremenjevanje je uporabljen neodvisno napajan električni servopogon, voden po programu z zakonitostmi vožnje vozila. Preizkuševališče je bilo nadgrajeno še z dodatnimi komponentami, s tem je omogočeno tudi testiranje posameznih komponent hibridnih pogonov. Poudarek pričujočega dela je posvečen razvoju sistema za hranjenje električne energije pri električnem, oziroma hibridnem vozilu, podrobneje pa je opisan dinamično visokozmogljiv hranilnik energije s superkondenzatorjem in pripadajočim pretvornikom za povezavo na enosmerno vodilo električnega pogona. Z uporabo preizkuševališča je potrjeno bistveno izboljšanje lastnosti akumulatorskega hranilnika energije potem, ko mu je bila dodana še enota s superkondenzatorjem. Z eksperimentom je potrjena tudi uspešnost vodenja pretoka energije superkondenzatorja na osnovi stabilizacije (izhodne) napetosti enosmernega vodila.
Ključne besede: električno vozilo, hibridno vozilo, baterija, superkondenzator, močnostni stikalni pretvornik, vodenje, simulacije, modeliranje
Objavljeno v DKUM: 12.01.2011; Ogledov: 3509; Prenosov: 432
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici