| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Hibridna ogrožanja in informacijska varnost
Blerta Bajrami, 2020, diplomsko delo

Opis: Hibridna ogrožanja, kot izredno kompleksen pojem in pojav predstavljajo nevarnost demokratičnim in informacijsko podprtim sodobnim državam, ki so s širitvijo globalnega omrežja postale ranljivejše. Hibridna ogrožanja predstavljajo uporabo sinhrono povezanih konvencionalnih in neregularnih, terorističnih in kriminalnih aktivnosti s cilji političnih, ekonomskih, gospodarskih in ozemeljskih interesov ter z vplivom na javno mnenje prebivalstva. Zaskrbljujoče je dejstvo, da se hibridno ogrožanje naglo povečuje, tako v Evropi kot v Sloveniji. Iz tega izhaja potreba po vzpostavitvi učinkovitega modela prepoznavanja in odzivanja na hibridno ogrožanje. Pri tem je nujno izboljšati ozaveščenost na področju hibridnega ogrožanja in zagotavljanja informacijske varnosti tako v organizacijah kot državah. S tem bi izboljšali tudi sistem prepoznavanja hibridnega ogrožanja ter ustreznega odziva nanje. Za učinkovitejše odzivanje na hibridna ogrožanja je prav tako nujno sodelovanje med državami, predvsem kot povezovanje v aktivnostih razumevanja hibridnega ogrožanja, njihovi identifikaciji ter celostnim pristopom zaščite. Pomembno se je osredotočiti na zaščito kritične infrastrukture, ki omogoča nemoteno delovanje vsake države in je tudi najpogostejša tarča hibridnega ogrožanja. Učinkovit model prepoznavanja in odzivanja na hibridno ogrožanje je osredotočen tako na zaščito kritične infrastrukture države, kot na celostno povezan sistem, ki bo deloval na vseh nivojih delovanja v državi in izven njenih meja. V celostnem modelu prepoznavanja in odzivanja na hibridno ogrožanje pa je potrebno usklajeno in skladno delovanje vseh pomembnih deležnikov, ki so zadolženi za nacionalno varnost.
Ključne besede: diplomske naloge, hibridno vojskovanje, hibridna ogrožanja, informacijska varnost, varnostna tveganja
Objavljeno: 07.01.2021; Ogledov: 184; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
ANALIZA ELEKTRIČNEGA POGONA HIBRIDNEGA VOZILA
Gregor Mastnak, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava električna in hibridna vozila v avtomobilski industriji. V uvodnem delu je predstavljen del zgodovine in inovativne ideje izumiteljev. Ob pomanjkanju fosilnih goriv in višanju cen, so v prihodnosti transporta alternativni viri energije neizbežni. V osrednjem delu diplomskega dela je v prvem poglavju zajeta ključna sestava hibridnega vozila, v drugem poglavju pa je analizirano delovanje in zmožnost optimiziranja sestavnih komponent. Posebna pozornost je namenjena regeneraciji električne energije. V zaključku pa so primerjalne tabele moči, karakteristike in cene različnih proizvajalcev. Analiziran je tudi realen primer, ki z rezultati ozavesti bralca, da je hibridno oz. električno vozilo naša prihodnost!
Ključne besede: Električno vozilo, hibridno vozilo, alternativni viri energije, pogonski sklop, regenerativno zaviranje
Objavljeno: 08.11.2018; Ogledov: 724; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

3.
KORPORACIJSKO DAVČNO NAČRTOVANJE V LUČI UKREPOV EU IN OECD ZA ZAJEZITEV EROZIJE DAVČNE OSNOVE IN PREUSMERITEV DOBIČKA V JURISDIKCIJE Z UGODNEJŠO DAVČNO ZAKONODAJO
Rok Skuk, 2017, diplomsko delo

Opis: Mednarodno davčno pravo je razvejano in kompleksno področje mednarodnega javnega prava, ki temelji na prepleteni mreži bilateralnih mednarodnih sporazumov o izogibanju dvojnega obdavčevanja, interakcijami med nacionalnimi davčnimi sistemi in njihovim vplivom na posameznike, gospodarske subjekte in države, ki kot udeleženci nastopajo v čezmejnih gospodarskih transakcijah. Obdavčevanje gospodarskih subjektov in transakcij v mednarodnem kontekstu predstavlja velik političen in socialni problem, obenem pa sproža številna fascinantna ekonomska, politična in pravna vprašanja, na katera zaradi tehnično kompleksne in politično sporne materije ni mogoče zlahka najti odgovorov. Enega takšnih problemov predstavlja že sama meja med davčnim načrtovanjem, ki je, kot bo predstavljeno v diplomskem delu, popolnoma zakonito delovanje davčnega zavezanca, in agresivnim davčnim načrtovanjem, ki presega meje pravno dopustnega ravnanja. Pri davčnem načrtovanju gre za sistematsko organiziranje davčnih zadev na način, da bo poslovanje davčnega zavezanca teklo na finančno najučinkovitejši način, česar potencialna posledica je lahko erozija davčne osnove zavezanca in prenos dobička v jurisdikcije z nizko ali ničelno davčno stopnjo, pri čemer gre že za agresivno davčno načrtovanje. Davkoplačevalci se z namenom plačila čim nižjega davka poslužujejo raznoraznih mehanizmov in struktur davčnega načrtovanja, ki so mogoče zaradi pravnih vrzeli in neskladji v mednarodnem sistemu obdavčevanja. Problem predstavlja tudi regulacija takšnih ravnanj in krpanje praznin, ki so nastajale vse od leta 1920, ko je bil vzpostavljen takšen mednarodni davčni sistem, kot ga poznamo še danes.
Ključne besede: transparentno obdavčevanje, dvonivojsko obdavčevanje, conduit družba, base družba, hibridno neskladje, preusmeritev dolga, stalna poslovna enota, davčni dogovor, dividende, obresti, davčni odbitek, davčni odtegljaj, tuja odvisna družba
Objavljeno: 16.08.2017; Ogledov: 972; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

4.
NAPAJALNI IN POGONSKI SISTEM SERIJSKEGA HIBRIDNEGA VOZILA - PLATFORMA PROGRAMSKE OPREME ZA UPRAVLJANJE Z ENERGIJO
Mitja Osek, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisana izdelava platforme programske opreme za upravljanje z energijo in močjo v serijskem hibridnem električnem vozilu. Sistem za oskrbo z energijo obsega baterijo, superkondenzator in podaljševalec dosega, možno je tudi regenerativno vračanje energije v primeru zaviranja (generatorski režim delovanja pogonskega motorja). Nadzorni sistem za upravljanje z energijo mora zagotavljati ustrezne krmilne signale posameznim komponentam ter zajemati informacije o njihovem stanju (temperature, toki, napetosti) in režimu delovanja. Zagotovljeno mora biti tudi posredovanje podatkov uporabniku in ostalim komponentam. Komponente so med seboj energetsko povezane prek enosmerne zbiralke, informacijsko pa prek komunikacijskega vodila CAN. Delovanje sistema je predstavljeno in analizirano z uporabo simulacijskih modelov. Krmilni sistem je zasnovan na zmogljivem digitalnem signalnem krmilniku z vso potrebno periferijo za izvedbo projekta.
Ključne besede: hibridno električno vozilo, upravljanje z energijo, upravljanje z močjo, CAN, nadzorno vodenje, nadzorni sistem, digitalni signalni krmilnik, hranilniki energije
Objavljeno: 26.02.2015; Ogledov: 1001; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

5.
Upodabljanje velikih količin letalskih podatkov LiDAR
Marko Kuder, 2014, doktorska disertacija

Opis: V tem delu opisujemo novejše metode upodabljanja letalskih podatkov LiDAR. Predstavimo tehnike, ki se navadno uporabljajo za izris teh podatkov v obstoječih programskih orodjih, ter njihove prednosti in pomanjkljivosti. Novejša alternativa, točkovno upodabljanje z orientiranimi krogi, odpravlja slabosti teh metod in celotne podatke primerno predstavi na različnih ravneh podrobnosti. Algoritme točkovnega upodabljanja v disertaciji podrobno predstavimo, pri čemer izpostavimo glavno pomanjkljivost -- strojno zahtevnost. V nadaljevanju zato opišemo postopek, ki točkovnemu upodabljanju z orientiranimi krogi doda možnost hibridnega izrisa s selektivno pretvorbo v trikotniške mreže, z uporabo katerih lahko pohitrimo delovanje. Postopek predobdelave opredeli dele podatkov, kjer upodabljanje s trikotniškimi mrežami nima običajnih pomanjkljivosti, zato jih je tam mogoče uporabiti kot hitrejšo alternativo točkovnemu upodabljanju ob enakovredni kakovosti. Predstavimo tudi izdelavo tekstur, ob uporabi katerih je mogoče trikotniške mreže poenostaviti brez opaznejše izgube kakovosti in tako dodatno povečati hitrost izrisa. Prostorske zahtevnosti podatkov zaradi dodatka te funkcionalnosti ne povečamo bistveno, saj lahko teksture in trikotniške mreže ustvarimo na zahtevo med običajnim upodabljanjem.
Ključne besede: računalništvo, algoritmi, LiDAR, upodabljanje terena, točkovno upodabljanje, hibridno upodabljanje, zaznavanje površij, izris v teksturo
Objavljeno: 15.07.2014; Ogledov: 1448; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (33,24 MB)

6.
Vozila z različnimi pogoni skozi čas
David Kiselak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo vozila z različnimi pogoni skozi čas. Skozi zgodovino avtomobilizma so razvili več različnih pogonskih sistemov. Še vedno je najbolj poznan in najbolj razširjen motor z notranjim zgorevanjem, naj bo to bencinski ali dizelski. Danes se vse bolj uveljavljajo in razvijajo ostali pogonski sistemi, predvsem alternativni, na primer hibridni in električni. V nalogi prvo predstavimo zgodovino razvoja pogonskih sistemov. V osrednjem delu predstavimo princip delovanja različnih pogonskih sistemov ter med določenimi naredimo primerjavo. Poudarek primerjav je predvsem na porabi in stroških. Predstavimo tudi dva principa predelav, in sicer klasičnega avtomobila v električni avtomobil oziroma avtomobil na avtoplinski pogon. Ozremo se tudi v prihodnost, kjer so najbolj perspektivni avtomobili na električni, hibridni in plinski pogon. Slabo kaže avtomobilom, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, saj v prihodnosti grozi pomanjkanje nafte. V zaključnem delu naloge predstavimo še uporabnost obdelane snovi v sklopu tehničnega dne v osnovni šoli.
Ključne besede: pogonski sistem, motor z notranjim zgorevanjem, hibridno vozilo, solarno vozilo, električno vozilo.
Objavljeno: 21.05.2014; Ogledov: 1637; Prenosov: 327
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

7.
Uporaba alternativnih virov energije v logistiki
Dejan Pinter, 2012, diplomsko delo

Opis: Naše življenje danes je na vsakem koraku prepleteno s fosilnimi gorivi. Iz njih namreč pridobimo večino energije, ki je potrebna za ogrevanje naših stanovanj, razsvetljavo, kuhanje, delovanje televizij, računalnikov itd. Fosilna goriva poganjajo tudi naše osebne avtomobile, industrijo in promet. Kako dolgo pa bomo nekatera fosilna goriva še lahko uporabljali pa je vprašanje, ki se v zadnjem času vse bolj pogosto pojavlja. Uporaba fosilnih goriv namreč pušča velike posledice na okolju v katerem živimo. Poleg tega pa fosilnih goriv v naravi začenja primanjkovati. Logistika je prav tako močno odvisna od nafte oz. fosilnih goriv. Te odvisnosti se skušamo rešiti na konkretnem primeru logistične verige Pivovarne Laško, d.d. V tej verigi skušamo čim bolj zmanjšati porabo nafte in zmanjšati emisije. Predstavimo tudi možne alternative nafte in motorja z notranjim izgorevanjem, opišemo scenarije, ki lahko pripeljejo do konca naftne dobe in dogodke po koncu naftne dobe.
Ključne besede: zelena logistika, nafta, alternative, gorivna celica, vodik, električno vozilo, hibridno vozilo
Objavljeno: 19.10.2012; Ogledov: 1581; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

8.
E-IZOBRAŽEVANJE NA DOKTORSKEM ŠTUDIJU
Olivera Novaković, 2011, magistrsko delo

Opis: Razvoj novih tehnologij (predvsem IKT) ima pomemben vpliv tudi na izobraževanje, zato si danes težko zamislimo študij na daljavo brez uporabe vsaj nekaterih oblik in tehnologij e-izobraževanja. Razvoj v tej smeri je prišel do točke, ko ko je potrebno tradicionalno delitev na klasično izobraževanje in izobraževanju na daljavo preoblikovati v delitev na klasično in odprto izobraževanje, kjer v kontekstu slednjega e-izobraževanje postaja njegova glavna komponenta. Velik pomen e-izobraževanja so jasno zaznale številne javne in zasebne inštitucije, ki delujejo na področju univerzitetnega izobraževanja, o čemer pričajo številni raziskovalni in razvojni projekti v zadnjih dveh desetletjih, katerih pomembna značilnost je velika internacionalizacija projektnih skupin, kar jasno kaže na globalne dimenzije in potenciale e-izobraževanja. Izsledki teh raziskav in tudi izkušnje z že apliciranimi oblikami e-izobraževanjem na različnih stopnjah univerzitetnega študija, so zelo jasno pokazali ne samo zelo kompleksen nabor problemov, temveč tudi, da gre v veliki meri za kvalitativno nove oziroma konceptualno drugačne izobraževalne prijeme, ki ne morejo predstavljati enostavnega nadomestila oziroma tehnološke modernizacije klasičnega izobraževanja, saj bi s tem potencial e-izobraževanja ostal v veliki meri neizkoriščen. V tej zvezi bi omenili tudi relativno majhno pozornost, ki jo e-izobraževanju namenjajo temeljni dokumenti bolonjske reforme. Pregled stanja e-izobraževanje na doktorskem študiju v tujini (ZDA in Evropa), je pokazatelj, da je to v primerjavi z e-izobraževanjem na nižjih univerzitetnih ravneh še vedno precej redko. Razlogi za to so verjetno večplastni in jih v naši nalogi nismo posebej raziskovali. Domnevamo pa lahko, da je razloge za to potrebno iskati v veliko bolj individualiziranem študiju v primerjavi s študijem večjih skupin na dodiplomskih programih in posledično velike heterogenosti raziskovalnih (doktorskih) tem, večjih stroškov (per capita) za organizacijo in vzdrževanje sistema e-izobraževanja za manjšo populacijo študentov, v primerjalno večjem znanju računalniških tehnologij pri doktorskih študentih, ki tako pogosto razvijajo bolj »spontane« rešitve v komunikaciji s profesorji in medseboj... E-izobraževanje v Sloveniji, vsaj v obliki uradnih akreditiranih programov, še ni prisotno na slovenskih univerzah. Te sicer že poznajo in ponekod tudi prakticirajo e-izobraževanje na nekaterih dodiplomskih programih, toda tudi po našem mnenju tu še ni bil dosežen tisti razvojni prag, ki bi zahteval nadaljnje korake. Na primeru Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani smo v našem delu poskušali premisliti možnosti e-izobraževanja na doktorskem študiju. Glede na obstoječe pogoje in situacijo, pri kateri smo vpoštevali strukturo in temeljna pravila doktorskega programa Humanistika in družboslovje, število doktorskih študentov v zadnjih treh letih, kadrovsko infrastrukturo (učitelje in administativno podporo študiju) in aktualne tehnologije, ki jih FF UL ima za administrativno podporo študiju na dodiplomskih in podiplomskih ravneh, smo predvideli dva možna scenarija e-izobraževanja, ki smo ju poimenovali delno hibridno in hibridno e-izobraževanje. Temeljna tehnološka (in posledično tudi konceptna) razlika med njima je v platformi, ki omogoča različne oblike e-izobraževanja. Pri delno hibridnem scenariju je to VIS (Visokošolski informacijski sistem), platforma, ki je predvsem namenjena oziroma se jo danes uporablja za administrativno vodenje študijskega procesa, pri čemer omogoča nekatere oblike e-izobraževanja, medtem ko je pri hibridnem scenariju glavno vlogo odprtokodna platforma Moodle, ki naj bi se uporabljala izključno za procese in rešitve v samem izobraževanju (poučevanju), administrativna podpora bi bila še vedno domena VIS. Za vsakega od obeh scenarijev smo preiskali prednosti oziroma slabosti.
Ključne besede: e-izobraževanje, doktorski študij, Moodle, kombinirano e-izobraževanje, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, delno hibridno e-izobraževanje, hibridno e-izobraževanje.
Objavljeno: 23.02.2012; Ogledov: 2704; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

9.
STRATEGIJE VARNOSTNEGA KOPIRANJA PODATKOV IN REŠITVE ZA MALA PODJETJA
Dušan Kočevar, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo definirali in predstavili strategije varnostnega kopiranja podatkov in pomen podatkov za podjetja. V teoretičnem delu smo opisali zgodovino varnostnega kopiranja in arhiviranja, medije za shranjevanje in podatkovne repozitorne modele. Opisali in primerjali smo strategije in pristope varnostnega kopiranja ter predstavili statistiko izgube podatkov. Zraven tradicionalnih pristopov smo predstavili tudi varnostno shranjevanje in arhiviranje podatkov v oblaku ter hibridne pristope. Funkcionalno smo primerjali prosto in odprtokodno programsko opremo, ki je namenjena varnostnemu kopiranju in arhiviranju. V praktičnem delu smo programsko opremo testirali in primerjali, glede na porabo računalniških virov v aktivnem in pasivnem stanju.
Ključne besede: varnostno kopiranje, varnostno arhiviranje, odprtokodna programska oprema za varnostno kopiranje, arhiviranje v oblaku, hibridno varnostno kopiranje
Objavljeno: 03.01.2012; Ogledov: 1875; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (3,57 MB)

10.
HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
Marijan Španer, 2010, magistrsko delo

Opis: V nalogi je predstavljeno načrtovanje, realizacija in vodenje pogonskega sistema hibridnega vozila s poudarkom na superkondenzatorjih kot hranilnikih energije. Laboratorijsko preizkuševališče hibridnih pogonov je bilo zasnovano z namenom razvoja električnega hibridnega pogona za lahko dostavno vozilo. Glede na težo in kategorijo vozila je zahtevana moč pogona v razredu 4-5 kW, kar je bilo izhodišče pri izbiri komponent pogona. Zaradi lažjega testiranja agregata smo se namesto vgradnje v vozilo raje odločili za gradnjo laboratorijskega preizkuševališča. Osnova preizkuševališča sta dva pogonska agregata, motor z notranjim izgorevanjem in voden izmenični elektromotorni pogon. Mehansko sta oba agregata, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, povezana v paralelno konfiguracijo s seštevanjem navorov. Za obremenjevanje je uporabljen neodvisno napajan električni servopogon, voden po programu z zakonitostmi vožnje vozila. Preizkuševališče je bilo nadgrajeno še z dodatnimi komponentami, s tem je omogočeno tudi testiranje posameznih komponent hibridnih pogonov. Poudarek pričujočega dela je posvečen razvoju sistema za hranjenje električne energije pri električnem, oziroma hibridnem vozilu, podrobneje pa je opisan dinamično visokozmogljiv hranilnik energije s superkondenzatorjem in pripadajočim pretvornikom za povezavo na enosmerno vodilo električnega pogona. Z uporabo preizkuševališča je potrjeno bistveno izboljšanje lastnosti akumulatorskega hranilnika energije potem, ko mu je bila dodana še enota s superkondenzatorjem. Z eksperimentom je potrjena tudi uspešnost vodenja pretoka energije superkondenzatorja na osnovi stabilizacije (izhodne) napetosti enosmernega vodila.
Ključne besede: električno vozilo, hibridno vozilo, baterija, superkondenzator, močnostni stikalni pretvornik, vodenje, simulacije, modeliranje
Objavljeno: 12.01.2011; Ogledov: 2828; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici