SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAČUNALNIŠKO VODENA ELEKTROMOTORNA ENOTA ZA MEHANSKO OBREMENJEVANJE
Mitja Gubenšek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj naloge je razvoj programa za aktivno obremenjevanje prototipa hibridnega pogona. V ta namen je najprej razvit matematični model lahkega dostavnega vozila za katerega je bil hibridni pogon dimenzioniran. Nato je izvedena simulacija vožnje vozila po voznem ciklu ECE-15 z možnostjo spremembe naklona vozišča. Podrobno je opisan celotni hibridni pogonski sklop in laboratorijsko preizkuševališče .Opisana je tudi realizacija programa za aktivno obremenjevanje pogonskega sklopa z elektromotorno enoto za obremenjevanje. Prikazani so tudi rezultati eksperimenta.
Ključne besede: hibridni pogon, hibrid, matematični model vozila, aktivno obremenjevanje, simulacija, preizkuševališče hibridnih pogonov, vozni cikel ECE-15
Objavljeno: 14.01.2011; Ogledov: 1609; Prenosov: 85
.pdf Polno besedilo (782,53 KB)

2.
IZDELAVA PREIZKUSNEGA MESTA ZA MERITEV KARAKTERISTIK HIBRIDNEGA SISTEMA
Mitja Osek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je opisana izgradnja preizkusnega mesta za meritev karakteristik hibridnega pogona, potek in rezultati meritev. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu so opisani hibridni električni pogoni. V drugem delu je opisana izvedba regulacije potrebne za meritev (regulacija po navoru), ter izgradnja merilnega mesta. Opisano je delovanje posameznih sklopov ter podane pripadajoče sheme izdelane v programskem paketu MATLAB/Simulink. Tretji del naloge je namenjen glavnemu cilju naloge, to je meritvi karakteristik porabe goriva primarnega bencinskega agregata (ICE), ki je uporabljen v hibridnem pogonu. Rezultat meritev je graf karakteristik s pomočjo katerega se pozneje izvede želeno vodenje celotnega sistema, oziroma določa kakšen delež skupnega navora bo prispeval vsak izmed obeh pogonov.
Ključne besede: Hibridni pogon, regulacija hitrosti, električni hibridni avtomobil, električni avtomobil, graf karakteristik porabe goriva
Objavljeno: 06.04.2011; Ogledov: 1309; Prenosov: 92
.pdf Polno besedilo (1,79 MB)

3.
IZDELAVA SKLOPA ZA DEKOMPRESIJO MOTORJA Z NOTRANJIM IZGOREVANJEM
Rok Jene, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je najprej opisana splošna ideja hibridnega pogona, katerega namen je zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov, ki ga povzroča sodoben osebni transport. Osrednja tema pričujočega dela se nanaša na enega izmed problemov, ki jih je potrebno rešiti pri praktični realizaciji takšnega pogona. To je načrtovanje, realizacija in priklop sklopa za dekompresijo motorja z notranjim izgorevanjem. Motor z notranjim izgorevanjem je eden izmed obeh pogonov, ki sestavljajo hibridni pogon. Delo je potekalo na laboratorijskem preizkuševališču hibridnega pogona s paralelno konstrukcijo. Oba pogonska sklopa, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, delujeta usklajeno. Bencinski motor aktivno deluje v območju največjega izkoristka, v ostalih območjih pa je pogonski motor elektromotor. Da se zmanjšajo nepotrebne izgube zaradi komprimiranja zraka pri pasivnem vrtenju, je potrebno realizirati funkcijo dekompresorja. Dekompresijski sklop je izveden s pnevmatskim aktuatorjem, ki preko ekscentrične gredi odpira ventile, ki dovoljujejo zraku prosti prehod, kar onemogoča kompresijo.
Ključne besede: hibridni pogon, elektromotor, motor z notranjim izgorevanjem, takt, navor, kompresija, dekompresija, dekompresijski sklop, poraba goriva
Objavljeno: 30.09.2011; Ogledov: 1402; Prenosov: 83
.pdf Polno besedilo (1,03 MB)

4.
VODENJE SKLOPA HIBRIDNEGA POGONA
Aljaž Kramberger, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj naloge je razvoj določenih komponent za vodenje prototipa hibridnega pogona. V ta namen smo izdelali modele posameznih sklopov kot so: interpolacija izmerjenega izkoristka bencinskega motorja, osnoven model baterije in sklop za identifikacijo režima delovanja v katerem se trenutno nahaja hibridno vozilo. Ti modeli so se na to integrirali v matematični model vozila. Na podlagi skupnega modela je bilo razvito enostavno preklopno vodenje. Simulacija se je izvedla na podlagi ECE-15 voznega cikla. Podrobno so opisani modeli komponent hibridnega pogona. Opisani so tudi režimi delovanja vozila s hibridnim pogonom z vsemi stanji in prehodi med njimi. Za vsak modeliran sklop so prikazani rezultati simulacij.
Ključne besede: Vodenje, hibridni pogon, hibrid, simulacija, vozni cikel ECE-15, model vodenja, matematični model vozila, stanja
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 1157; Prenosov: 86
.pdf Polno besedilo (1,01 MB)

5.
HIBRIDNO ELEKTRIČNO VOZILO - NAČRTOVANJE SISTEMA AGREGATA ZA PODALJŠANJE DOSEGA
Rok Bolarič, 2012, diplomsko delo

Opis: V delu je opisan postopek zasnove, izdelave in testiranja prototipa podaljševalca dosega. Sestavljen je iz bencinskega motorja Honda GX35, generatorja, podaljška gredi za bencinski motor ter nosilnega dela. Hitrost vrtenja se nastavlja preko servomotorja. Izdelan je tudi ustrezen program za krmiljenje servomotorja. Celoten sistem je vgrajen v prtljažni prostor vozila velikosti 30mm x 30mm x 30mm. Takšni sistemi so uporabljeni v serijskih hibridnih vozilih, kjer je pogon izveden izključno z električnim motorjem. Kot rezervoar energije je uporabljena baterija, ki jo polni bencinski motor. Zasnovali in izdelali smo tudi podaljšek gredi, za bencinski motor. Potrebovali smo ga za namestitev jermenskega pogona, ki prenaša moč iz bencinskega motorja na generator. Prav tako smo dimenzionirali in izdelali jermenski pogon. Na ta način se reši problem omejenega dosega električnih vozil. Za načrtovanje sistema smo uporabili sodobna CAD orodja. Podane so meritve ki smo jih opravili na prototipu.
Ključne besede: Podaljševalec dosega, bencinski motor, električni motor, hibridni pogon, serijski hibrid, servomotor, mikrokrmilnik
Objavljeno: 21.11.2012; Ogledov: 1047; Prenosov: 115
.pdf Polno besedilo (4,23 MB)

6.
Uporaba servo pogonov v stiskalnicah z omejeno potjo
Andraž Hlastec, 2013, diplomsko delo

Opis: Tehnološko zahtevni izdelki zahtevajo razvoj naprednih preoblikovalnih postopkov, pri katerih je uporaba konvencionalnih mehanskih stiskalnic nemogoča. Z uporabo servo pogonov v stiskalnicah z omejeno potjo je možno slediti trendom razvoja. Diplomsko delo prikazuje temeljne karakteristike navadnih mehanskih stiskalnic in stiskalnic s servo pogoni. Pri razdelitvi stiskalnic glede na pogonski mehanizem, se diploma osredotoča na 3 najbolj značilne zasnove. Te so: ekscentrska, kolenasta in večzgibna zasnova. Namen naloge je izvesti podrobno primerjavo med kinematičnimi veličinami obeh konceptov stiskalnic in v kakšni meri te veličine vplivajo na preoblikovalni proces. Z uporabo servo pogonov zagotovimo neposreden nadzor nad celotnim hitrostnim profilom stiskalnice, neodvisno od položaja paha, kar s pridom izkoriščamo za izboljšanje produktivnosti in zagotavljanje kakovosti.
Ključne besede: Preoblikovalni postopki, mehanske stiskalnice, servo pogon, direktni pogon, hibridni pogon, navorni motor, globoki vlek, produktivnost
Objavljeno: 06.01.2014; Ogledov: 881; Prenosov: 266
.pdf Polno besedilo (4,25 MB)

7.
Nadgradnja visoko zmogljivega konvencionalnega športnega avtomobila v visoko zmogljiv hibridni športni avtomobil
Jožef Zadravec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na primeru avtomobila Tushek T500 obravnavali smiselnost nadgradnje obstoječega visoko zmogljivega konvencionalnega športnega avtomobila v visoko zmogljiv hibridni športni avtomobil. Predstavili smo osnove hibridnih vozil in razdelitev le teh glede na medsebojno povezavo pogonskih virov. Izbrali smo najprimernejši princip vezave pogona za hibridni avtomobil T500. V programskem okolju AVL Cruise smo zgradili simulacijski model avtomobila T500 in njegovo ustreznost preverili s primerjavo rezultatov simulacije vožnje z rezultati izmerjenimi med dejansko vožnjo avtomobila. Obstoječ simulacijski model smo nadgradili z izbranimi komponentami električnega dela hibridnega pogona. Smiselnost nadgradnje s stališča uporabnosti za namene športne vožnje in tudi uporabe v normalnem cestnem prometu smo dokazali s simulacijo vožnje hibridnega avtomobila.
Ključne besede: hibridna vozila, športni avtomobil, zasnova pogona, hibridni pogon, karakteristike avtomobila, simulacija vožnje
Objavljeno: 11.12.2014; Ogledov: 633; Prenosov: 63
.pdf Polno besedilo (4,17 MB)

8.
Razvoj hibridnega stroja za delo na strmem terenu
Martin Kodrič, 2016, doktorska disertacija

Opis: Obravnavamo problem vzdolžne obdelave nasadov na strmih kmetijskih površinah, ki se danes obdelujejo z vitelnimi obdelovalnimi stroji. Za ugotavljanje energijske učinkovitosti obdelave kmetijskih površin smo uvedli pojem izkoristek procesa obdelave kmetijskih površin, s katerim je opredeljeno razmerje med energijo delovnih priključkov in skupno vloženo energijo. Razvili smo koncept stroja, ki izkorišča razpoložljivo potencialno energijo in v času vožnje po strmi površini navzdol uporablja dva delovna priključka hkrati . Izdelali smo samovozni stroj z vitelnim in kolesnim pogonskim sklopom ter s hidrostatičnim prenosom moči. Prednosti novega stroja smo dokazali z metodo nevronskih mrež. Napisali smo algoritem za ugotavljanje in napovedovanje izkoristka procesa obdelave strme kmetijske površine. Rezultati izboljšav so manjša poraba goriva, manjša količina proizvedenega CO2 in manjši stroški obdelave.
Ključne besede: strma kmetijska površina, potencialna energija, izkoristek procesa obdelave, vitelni stroj, hibridni pogon, nevronske mreže, metoda matrik
Objavljeno: 25.08.2016; Ogledov: 469; Prenosov: 42
.pdf Polno besedilo (4,27 MB)

9.
Avtomobili in njihov vpliv na okolje, trendi ter smernice razvoja
Aljaž Šulc, 2016, diplomsko delo

Opis: V skupnem diplomskem delu sem združil znanost biologije in tehnike z obravnavanjem razvoja avtomobilizma in njegovega vpliva na okolje. Pri vplivih transporta na okolje sem se osredotočil predvsem na onesnaževanje ozračja in ekološke posledice, kot so, akumulacija težkih kovin, onesnaževanje s prašnimi delci, soljo, hrupom in svetlobo, uničevanje habitatov in fragmentacija krajine, vnos in razširjanje škodljivih vrst, povozi živali, nastanek novega habitata in soljenje kot priložnost za slanoljubne rastline. Opredelil sem tudi sodobne smernice razvoja avtomobilizma in trend zmanjševanja okoljskega odtisa. V zaključnem delu sem spoznanja prenesel še v šolsko prakso v sklopu tehniškega dne za 8. razrede osnovne šole.
Ključne besede: avtomobili, onesnaževanje, ekološke posledice, težke kovine, izpušni plini, prašni delci, sol, hrup, svetloba, fragmentacija habitata, povozi, električni pogon, hibridni pogon.
Objavljeno: 02.12.2016; Ogledov: 366; Prenosov: 20
.pdf Polno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici