| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA NAKUPNIH DEJAVNIKOV ZA ODLOČITEV NAKUPA HIBRIDNEGA OZ. NEHIBRIDNEGA VOZILA TOYOTA
Tija Eva Lovrec, 2024, diplomsko delo

Opis: Onesnaževanje zaradi avtomobilov predstavlja velik izziv za okolje, saj se z naraščajočim številom vozil na cestah povečujejo tudi emisije škodljivih plinov. Ti plini prispevajo k onesnaževanju zraka, kar negativno vpliva na zdravje ljudi in pospešuje podnebne spremembe. V zadnjih letih se ljudje vse bolj zavedamo okoljskih posledic avtomobilizma, kar je spodbudilo povpraševanje po bolj ekoloških rešitvah. Posledično narašča prodaja hibridnih vozil, ki ponujajo učinkovitejšo porabo goriva in manjše emisije, s čimer prispevamo k zmanjšanju okoljskega odtisa. V pisnem delu proučujemo osnovne informacije o globalnem segrevanju in o tem, kako na globalno segrevanje vpliva avtomobilska industrija, vedenje potrošnikov in dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve ter stopnje v procesu odločanja. Raziskujemo statistiko o hibridnih vozlih v Sloveniji ter vlogi države pri nakupu hibridnega vozila in predstavljamo znamko Toyota ter njihova vozila. V poglavju raziskava je predstavljena izvedba spletne ankete in ugotovitve, ali so mlajši anketiranci bolj nagnjeni k nakupu hibridnega vozila kot starejši. Hipotezo na podlagi pridobljenih podatkov tudi potrjujemo.
Ključne besede: Toyota, vozila, hibridna vozila, nakup, potrošniki.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

2.
Varnostni, časovni, okoljski in stroškovni vidiki uporabe električnih in priključnih vozil v lokalni oskrbovalni verigi
Klemen Lisec, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo preučili trenutne možnosti uporabe električnih in hibridnih vozil v lokalni oskrbovalni verigi, pri čemer smo vzeli v ozir varnostni, okoljski in stroškovni vidik električnega oziroma hibridnega vozila v primerjavi s konvencionalnim vozilom z motorjem na notranje izgorevanje. Za model poti smo uporabili anonimizirane podatke podjetja, ki se ukvarja s predelavo jabolk in njihovim razvozom po lokalni in regionalni poti. Na podlagi modela smo izračunali ali povzeli okoljske, varnostne, stroškovne in časovne vidike uporabe nekonvencionalnega vozila v primerjavi s konvencionalnimi vozili.
Ključne besede: električna vozila, priključna hibridna vozila, lokalna oskrbovalna veriga, varnostni vidik nekonvencionalnih vozil, stroškovni vidik nekonvencionalnih vozil
Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 1243; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

3.
E-mobilnost v mestih
Benjamin Beliš, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil e-mobilnost kot panogo in naredil njen kratek pregled. Posebno pozornost sem namenil električnim avtomobilom, njihovim lastnostim in trgu. Pri tem sem se posebej osredotočil na baterije, ki jih uporabljajo, in njihove možnosti polnjenja. Na koncu sem predstavil še modele avtomobilov, ki so v Sloveniji, ter nekatere primere dobre prakse doma in na tujem. Vse sem zaokrožil v sklepu, kjer sem predstavil svoj pogled na to panogo.
Ključne besede: e-mobilnost, električna vozila, baterijska električna vozila, priključno hibridna električna vozila, baterija
Objavljeno v DKUM: 19.10.2018; Ogledov: 2444; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

4.
Nadgradnja visoko zmogljivega konvencionalnega športnega avtomobila v visoko zmogljiv hibridni športni avtomobil
Jožef Zadravec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na primeru avtomobila Tushek T500 obravnavali smiselnost nadgradnje obstoječega visoko zmogljivega konvencionalnega športnega avtomobila v visoko zmogljiv hibridni športni avtomobil. Predstavili smo osnove hibridnih vozil in razdelitev le teh glede na medsebojno povezavo pogonskih virov. Izbrali smo najprimernejši princip vezave pogona za hibridni avtomobil T500. V programskem okolju AVL Cruise smo zgradili simulacijski model avtomobila T500 in njegovo ustreznost preverili s primerjavo rezultatov simulacije vožnje z rezultati izmerjenimi med dejansko vožnjo avtomobila. Obstoječ simulacijski model smo nadgradili z izbranimi komponentami električnega dela hibridnega pogona. Smiselnost nadgradnje s stališča uporabnosti za namene športne vožnje in tudi uporabe v normalnem cestnem prometu smo dokazali s simulacijo vožnje hibridnega avtomobila.
Ključne besede: hibridna vozila, športni avtomobil, zasnova pogona, hibridni pogon, karakteristike avtomobila, simulacija vožnje
Objavljeno v DKUM: 11.12.2014; Ogledov: 2340; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (4,17 MB)

5.
Vpliv klasičnih osebnih vozil in hibridnih osebnih vozil na okolje
Mia Dogša, 2013, diplomsko delo

Opis: Ljudje se vedno bolj zavedamo, da promet povzroča vrsto negativnih vplivov, na onesnaženost atmosfere, voda, prsti ter na zdravje ljudi, živali in rastlinskega sveta. V izhodišču diplomske naloge je obravnava klasičnih osebnih vozil, ki so zaradi svoje množičnosti in škodljivih izpušnih plinov, eden izmed največjih onesnaževalcev okolja. V nadaljevanju diplomske naloge je poudarek na hibridnih osebnih vozilih, ki spadajo med tako imenovana ekološka vozila, ki se v svetu vedno bolj uveljavljajo ter tako prispevajo k zmanjševanju škodljivih posledic prometa na okolje. Opisan je razvoj in delovanje klasičnih osebnih vozil in hibridnih osebnih vozil ter razširjenost hibridnih vozil na ameriškem, japonskem, evropskem in slovenskem tržišču. Navedeni so napori, s katerimi si prizadevajo povečati povpraševanje po hibridnih vozilih. Del diplomske naloge pa obravnava primerjavo klasičnih in hibridnih osebnih vozil na okolje.
Ključne besede: klasična vozila, hibridna vozila, električni motor, motor z notranjim izgorevanjem, onesnaženost okolja
Objavljeno v DKUM: 21.10.2013; Ogledov: 1816; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

6.
ZELENO POSLOVANJE PODJETIJ S POUDARKOM NA STORITVENIH ORGANIZACIJAH
Jani Bezjak, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo najprej predstavili tematiko okolju prijaznega poslovanja v podjetjih iz teoretičnega vidika. V tem delu smo združili teoretične osnove različnih avtorjev in jih dopolnili s svojimi mišljenji. Predstavili smo tudi štiri podjetja iz domačega in tujega okolja, ki v svoje poslovanje vključujejo ''zeleno'' poslovanje. Omenjena podjetja smo predstavili, da ponazorimo, kako poteka okolju prijazno poslovanje v praksi. Naloga pa je predstavljena tudi iz praktičnega vidika, v katerem smo analizirali značilnosti ''zelenega'' poslovanja in le-te predstavili v nazorni obliki kot priročnik. Rezultate smo nadgradili tudi z raziskavo, opravljeno z anketo, ki smo jo izvedli med naključno izbranimi anketiranci, da bi pridobili kar se da celostne rezultate. Rezultate smo komentirali in podali možne rešitve problemov. Podjetja se vse bolj soočajo z novimi izzivi in tveganji, ki izhajajo iz okoljskega, ekonomskega in družbenega napredka in sprememb. Danes je skrb za trajnostni razvoj in posledično za ohranjanje okolja ključ do zagotavljanja prihodnosti generacijam, ki prihajajo za nami. Podjetja, ki so osvojila koncept trajnostnega razvoja, so se pripravljena spoprijemati z različnimi poslovnimi izzivi tako na domači kot tudi globalni ravni. Vlaganje v trajnostni razvoj vodi k ustvarjanju dolgoročne vrednosti za podjetja in njegove delničarje. To spodbuja dodatna vlaganja in njihov pozitivni učinek na družbo in gospodarstvo tako razvitega kot tudi nerazvitega sveta.
Ključne besede: Okolju prijazno ''zeleno'' poslovanje, trajnostni razvoj, okoljska ozaveščenost, eko, brezpapirno, okoljski benchmarking, hibridna vozila, recikliranje, energetsko učinkovito, varstvo okolja, okoljska odgovornost, življenjski cikel.
Objavljeno v DKUM: 24.05.2012; Ogledov: 3374; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

7.
DVOSMERNI DC/DC PRETVORNIK
Primož Fišer, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen dvosmerni stikalni DC/DC pretvornik, ki se uporablja za dvosmerni prenos energije v sklopu elektromotornega pogona v hibridnih ali električnih vozilih. Pretvornik lahko deluje v načinu navzdol (Buck), kadar s presežno energijo pri zaviranju ali vožnji navzdol polnimo hranilnik energije, ali pa v načinu navzgor (Boost), kjer z akumulirano energijo v hranilniku poganjamo elektromotor. S simulacijo delovanja je bila preverjena in potrjena izbrana topologija pretvornika, rezultati simulacije pa so nam tudi pomagali pri načrtovanju in izbiri komponent, kjer smo največ pozornosti namenili načrtovanju močnostne dušilke. Izmerjen je tudi izkoristek pretvornika v obeh načinih delovanja.
Ključne besede: stikalni DC/DC pretvornik, hibridna vozila, električna vozila, močnostna dušilka, pulznoširinska modulacija, simulacije, vodenje, meritev izkoristka
Objavljeno v DKUM: 02.11.2011; Ogledov: 3839; Prenosov: 327  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

8.
DVOSMERNI STIKALNI PRETVORNIK ZA SUPER-KONDENZATOR
Jernej Hari, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Superkondenzator je element za hranjenje energije v vozilih na električni pogon. Za uporabo v kombinaciji z elektromotornim servopogonom je potrebno napetostno območje delovanja superkondenzatorja prilagoditi območju napajalne napetosti pogona. Pretvornik je zasnovan tako, da nadzorovano pretvarja energijo med glavnimi električnimi komponentami. Pretvornik deluje kot Buck (navzdol), kadar pretvarja energijo, ki se ustvari pri zaviranju ali vožnji po klancu navzdol ter jo shranjuje v baterije ali superkondenzatorje. V obratni smeri oziroma v Boost (navzgor) načinu delovanja pretvarja energijo iz baterij ali superkondenzatorjev v pogonsko energijo za elektromotor.
Ključne besede: DC-DC pretvornik moči, superkondenzatorji, shranjevanje energije, hibridna električna vozila, nadzor pretoka energije, krmiljenje moči
Objavljeno v DKUM: 06.04.2011; Ogledov: 3923; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

9.
Zagotavljanje trajnostnega razvoja s pomočjo sodobnih transportnih sredstev: primer hibridnih vozil : diplomsko delo
Mojca Pisnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Globalno segrevanje je teorija o povišanju povprečnih temperatur v Zemljinem ozračju in oceanih. Posledice globalnega segrevanja so vidne predvsem v spreminjanju podnebja in njegovih lastnosti. Talijo se ledeniki, gladina morja se dviguje, izumirajo določeni rastlinski in živalski ekosistemi. Deležni smo tudi vse pogostejših vremenskih ekstremov, kot so zelo visoke in zelo nizke temperature, ekstremno nihanje temperatur, posledično pa te s seboj prinesejo velika neurja, požare in v najhujših primerih tudi smrt. Te posledice globalnega segrevanja pa močno vplivajo tudi na gospodarstvo in finančno stanje držav. Da bi zmanjšali posledice globalnega segrevanja, so se mednarodne organizacije odločile ukrepati z uvedbo raznih konvencij in sporazumov. Kljub podpisom raznih sporazumov o varovanju okolja pa se raven toplogrednih plinov do sedaj še ni bistveno spremenila. Zato je nastopil čas za nova, ekološko sprejemljivejša motorna vozila. S skupno besedo ta motorna vozila imenujemo vozila na alternativni pogon oziroma vozila, ki uporabljajo za pogon obnovljive vire energije. Največ razvoja so v tem trenutku deležna tako imenovana hibridna vozila, katere bom podrobneje tudi predstavila v tem diplomskem delu.
Ključne besede: trajnostni razvoj, globalno segrevanje, podnebne spremembe, varstvo okolja, alternativna vozila, hibridna vozila
Objavljeno v DKUM: 04.11.2010; Ogledov: 2666; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

10.
TEHNIČNO-TEHNOLOŠKE ZNAČILNOSTI MOTORNIH VOZIL NA ALTERNATIVNI POGON IN NJIHOVA UPORABA V POŠTI SLOVENIJE
Igor Ješovnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so obravnavane teme s področja vozil cestnega prometa, in sicer pogon na alternativna biogoriva, akumulatorski pogon, hibridni električni pogon z gorivnimi celicami in klasični hibridni pogon. Prav tako so obravnavani pomembnejši tehnično tehnološki parametri pogona, kot so navor, moč in hitrost. Nadalje so opisani primarni in sekundarni energijski viri. Opisane so stopnje zaporednih in vzporednih hibridnih pogonov, bistvena razlika med njimi, direktni pogon ter akumulatorji, kondenzatorji in ultrakondenzatoji, ki s svojo energijsko gostoto odločajo o avtonomiji oziroma prihodnosti električnih vozil. Opisana je tudi ustrezna polnilna infrastruktura. Konvencionalni pogon vozil velikega voznega parka Pošte Slovenije predstavlja veliko ekološko obremenitev, zato je v diplomski nalogi obravnavana strategija uvajanja vozil z alternativnim pogonom, njihova uporaba in danih tudi nekaj predlogov za razširitev ekološkega dela voznega parka Pošte Slovenije.
Ključne besede: hibridna vozila, vzporedni hibridi, zaporedni hibridi, hibridne stopnje vozil, električni hibridi, akumulatorska vozila, vozila na gorivne celice, energijski viri, direktni pogon
Objavljeno v DKUM: 02.11.2010; Ogledov: 4545; Prenosov: 712
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici