1.
Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačilJan Stramec, 2024, magistrsko delo
Opis: Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje.
V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje.
V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih.
Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca.
Ključne besede: Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 291; Prenosov: 43
Celotno besedilo (2,06 MB)