| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Načrtovanje procesa za proizvodno linijo gredi
Florijan Gačnikar, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena postavitev in načrtovanje nove proizvodne linije gredi v podjetju GKN Driveline Slovenija. Poudarek je na tehnološki dokumentaciji, saj jo je treba prilagoditi procesu izdelave gredi. Zaradi visokih zahtev kupcev in konkurenčnosti na trgu je bilo treba pripraviti dokumentacijo v skladu z različnimi standardi podjetja in metodo za analizo možnih napak in njihovih posledic (FMEA). Moja naloga pri projektu je bila predvsem izdelava slikovnih planov za vse operacije, skupinska izdelava planov nadzora ter izdelava analize možnih napak in njihovih posledic za proces (PFMEA) na proizvodni liniji gredi. Poleg tega sem skonstruiral in pripravil nekaj procesnih komponent, pomagal pa sem tudi pri pisanju krmilnih programov in nadzoru delavcev pri procesu izdelave gredi. S svojim delom sem pripomogel k hitrejši pripravi procesa za serijsko proizvodnjo in hkrati potrdil zastavljeno tezo, saj smo z osvojitvijo procesa novega proizvoda dosegli konkurenčnost na trgu in s tem pridobili nova delovna mesta.
Ključne besede: gred, proizvodna linija, tehnološka dokumentacija, metoda FMEA
Objavljeno: 16.03.2021; Ogledov: 93; Prenosov: 0

2.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 142; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

3.
Preračun pogonskega vretena
Jure Pajžlar, 2019, diplomsko delo

Opis: V moje diplomsko delo sem zajel opis in namembnost gredi, katero sem tudi ročno in s pomočjo programske opreme KISSsoft preračunal in prekontroliral. Tako sem tudi izračunal življenjsko dobo ležajnega para. Ugotovil sem, da vse ustreza in so varnostni faktorji zadostni za varno uporabo gredi
Ključne besede: Vreteno, gred, preračun
Objavljeno: 24.09.2019; Ogledov: 254; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

4.
Razvoj in izdelava samozaporne gredi za model škripca Al 100
Martin Hočevar, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje postopke mehanske obdelave, ki so potrebni za izdelavo škripca AL 100. V diplomskem delu je predstavljen potek dela od skiciranja neuspelih oziroma neuporabnih sistemov do nastanka skice sistema, ki se je v nadaljevanju izkazal kot primeren. Sledilo je modeliranje samozaporne gredi z vsemi ostalimi spremembami in dodatnimi deli. Po zaključku modeliranja je bil škripec izdelan in poslan v laboratorij za testiranje izdelkov za pridobitev certifikata. Pri kalkulacijah cen izdelave je bilo ugotovljeno, da se je sistem samozaporne gredi glede na staro izvedo podražil za 4,5 %. In ker se je izkazal za zelo praktičnega, uporabnega in predvsem varnega, se je podjetje odločilo da njegova prodajna cena ostane ista, po nekaj dodatnih testiranjih pa ga bodo vključili v proizvodnjo.
Ključne besede: strojništvo, škripec, samozaporna gred, laserski izrez, struženje, frezanje
Objavljeno: 11.07.2019; Ogledov: 357; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

5.
Konstrukcija gredi pri bobnu RC žage
Blaž Rataj, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je zajet analitični preračun gredi ter računalniške analize gredi po metodi končnih elementov. Gred je izvzeta iz lastnega projekta, kjer izdelujem avtomatsko žago, gred pa je nosilec podajalnega bobna. Glavni cilj diplomske naloge je sprememba oziroma izboljšanje oblike, ki bi pripomogla k večji nosilnosti, ter večji togosti same gredi, z ozirom na samo izdelavo gredi. Sledi primerjava med izbrano začetno obliko in izboljšano obliko ter predlogi o sami izdelavi.
Ključne besede: gred, metoda končnih elementov, numerična analiza po MKE, analitični preračun
Objavljeno: 20.10.2015; Ogledov: 679; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

6.
7.
Parametrična analiza napetostnega stanja upogibno in torzijsko obremenjenega prehoda premera gredi
Mihael Breznik, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta predstavljena analitični in numerični preračun napetostnega stanja na prehodu premera gredi. Numerični preračun je izveden po metodi končnih elementov. Analizirani sta dve geometrijski varianti prehoda premera gredi, s tremi različnimi vrsatmi obremenitev. Cilj diplomskega dela je izvesti ustrezne računalniške simulacije za podana prehoda premera gredi ter preveritev ustreznosti teoretično-empiričnih izrazov za kontrolo napetostnega stanja. Rezultati numerične analize so pokazali, da so rezultati primerljivi z analitičnimi. Do manjših odstopanj lahko pride zaradi napake ocenjevanja koeficienta zareznega učinka.
Ključne besede: gred, metoda končnih elementov, zarezni učinek, analitični preračun, numerični preračun, računalniške simulacije
Objavljeno: 23.09.2014; Ogledov: 1106; Prenosov: 317
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

8.
Vpliv ekonomske priključne gredi na porabo goriva pri delu z vrtavkasto brano
Klemen Konečnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Zorana zemlja ni dovolj zdrobljena in poravnana, da bi bila primerna za setev, zato jo moramo dopolnilno obdelati. Uporaba vrtavkaste brane je najbolj razširjena metoda za dopolnilno obdelavo tal. Namen diplomske naloge je ugotoviti, kako obdelati določeno površino, da bomo za to porabili čim manj goriva in časa. Zanimalo nas je, kako na porabo goriva vpliva število vrtljajev motorja in priključne gredi. Primerjali smo porabo goriva pri dopolnilni obdelavi tal na jeseni in na spomladi zoranih njivah. Za poskus smo uporabili traktor Case-IH JX90 in vrtavkasto brano VOGEL NOOT Terramat L 250. Povprečna poraba pri brananju na jeseni zorani njivi pri nazivnih vrtljajih motorja 2199 min-1 je znašala 10,7 l/ha, pri vrtljajih motorja 1715 min-1 pa 7,9 l/ha. Na spomladi zorani njivi je znašala poraba pri 2199 min-1 9,5 l/ha, pri 1715 min-1 pa 8,7 l/ha. V obeh primerih je bila hitrost vrtenja priključne gredi 540 min-1. Z gotovostjo lahko trdimo, da je uporaba ekonomske priključne gredi smiselna in ekonomsko upravičena.
Ključne besede: Obdelava tal, vrtavkasta brana, ekonomska priključna gred, poraba goriva.
Objavljeno: 11.10.2013; Ogledov: 1635; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
VPLIV RAZLIČNIH DEJAVNIKOV NA PORABO GORIVA PRI KOŠNJI S TRAKTORSKO KOSILNICO
Igor Pepelnak, 2012, diplomsko delo

Opis: Za rejce govejih živali predstavlja košnja trave eno ključnih opravil od pomladi do jeseni. Število košenj je odvisno od intenzivnosti kmetovanja, vendar predstavlja košnja trave časovno in stroškovno velik zalogaj za kmetovalca. Namen diplomskega dela je preučiti, kako moramo nastaviti parametre košnje, da bomo določeno površino pokosili v najkrajšem času in bomo za to porabili najmanj goriva, saj je le to iz dneva v dan dražje. V bločnem poljskem poizkusu smo preučevali, kako vpliva število vrtljajev motorja in priključne gredi na porabo goriva in ali se splača pred košnjo zamenjati nože na kosilnem grebenu kosilnice kljub relativno visoki ceni. Ob upoštevanju dobljenih izračunov lahko z gotovostjo trdimo, da ima spreminjanje vrtljajev motorja in priključne gredi manjši vpliv na porabo goriva kot zamenjava starih nožev kosilnega grebena kosilnice z novimi.
Ključne besede: Ključne besede: traktor / traktorska kosilnica / traktorska priključna gred / vrtljaji motorja traktorja / vrtljaji traktorske priključne gredi / poraba goriva
Objavljeno: 30.11.2012; Ogledov: 1725; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (8,77 MB)

10.
FIZIKALNO MODELIRANJE MENJALNIKA Z DVOJNO SKLOPKO
Nebojša Ilić, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena najsodobnejša rešitev hitrega spreminjanja prestavnega razmerja, in sicer menjalnik z dvojno sklopko. Podana je zgodovina razvoja in opisane so vse različice tega tipa menjalnika. Za bolje razumevanje celotne tematike, je v diplomskem delu podrobno razloženo delovanje navadnega ročnega menjalnika, na katerem menjalnik z dvojno sklopko temelji. Podani so fizikalni principi delovanja zobniške dvojice ter torne sklopke. Opisan je celoten potek pretikanja z dvojno sklopko. V zaključku so navedene še prednosti in slabosti, ki jih vožnja s takim menjalnikom prinaša.
Ključne besede: transmisija, menjalnik, dvojna sklopka, prenosna gred, odgonska gred, zobniška dvojica, zobnik s poševnim ozobjem, sinhron, torna lamela
Objavljeno: 21.11.2012; Ogledov: 1540; Prenosov: 446
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici