| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 130
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
3D modeliranje : Napredne tehnike in aplikacije v računalniško podprtem modeliranju
Miran Ulbin, 2024, učbenik za višje in visoke šole

Opis: Skripta s področja 3D modeliranje je namenjen kot študijski pripomoček pri izvedbi predavanj predmetov 3D modeliranje in Računalniško oblikovanje. Vsebuje razlago večjega dela učne snovi, ki jo morajo študentje pri teh predmetih osvojiti, in je skladen z učnim načrtom omenjenih predmetov.
Ključne besede: 3D modeliranje, računalniško podprto konstruiranje, površinsko modeliranje, vizualizacija, računalniška grafika
Objavljeno v DKUM: 22.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (11,53 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Obogatitev 3D upodobitve z globalnim osvetlitvenim modelom z uporabo generativnih nasprotniških nevronskih mrež
Marko Zmazek, 2024, magistrsko delo

Opis: V računalniški grafiki je upodabljanje z globalnim osvetlitvenim modelom v realnem času še vedno aktualen izziv. Pri upodabljanju z globalnim osvetlitvenim modelom upodobitev izgleda bolj realistično, saj lahko dodamo učinke, kot sta odboj in lom svetlobe. V magistrskem delu smo implementirali in naučili generativno nasprotniško nevronsko mrežo, da obogati sliko 3D scene z globalnim osvetlitvenim modelom na podlagi slike 3D scene, upodobljene z lokalnim osvetlitvenim modelom, in dodatnih informacij o sceni, ki jih lahko hitro izračunamo že pri uporabi lokalnega osvetlitvenega modela. Ustrezno načrtovana in naučena nevronska mreža lahko na scenah, uporabljenih v fazi učenja, daje rezultate primerljive s klasičnimi metodami upodabljanja z globalnim osvetlitvenim modelom, kot je sledenje potem. Predvsem pa je lahko pri delovanju hitrejša, zato bi se lahko uporabljala za aplikacije v realnem času.
Ključne besede: računalniška grafika, osvetlitev, generativne nasprotniške nevronske mreže, PyTorch, Blender
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (19,56 MB)

3.
Modeliranje in animiranje las : diplomsko delo
Julija Pestiček, 2022, diplomsko delo

Opis: Znotraj področja računalniške grafike je modeliranje las eden izmed temeljnih del za ustvarjanje virtualnih ljudi. Te lahko ustvarimo s pomočjo programske opreme, kot je npr. Blender. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je s pomočjo deskriptivne in kompilacijske metode predstaviti računalniško grafiko, modeliranje ter animiranje las. Prav tako smo predstavili sistem delcev in programsko opremo Blender. V praktičnem delu smo z eksperimentalno metodo preizkusili način modeliranja las s pomočjo sistema delcev znotraj Blenderja. Izdelali smo animacijo, pri kateri lasje plapolajo v vetru.
Ključne besede: računalniška grafika, lasje, Blender, sistem delcev
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 606; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

4.
Uporaba orodij Blender in Maya za izdelavo 3D simulacij : diplomsko delo
Magdalena Dolenčić, 2022, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati 3D simulacije ognja, tekočine in tkanine v programa za izdelavo 3D animacij in simulacij Blender in Maya. Pri izdelavi smo uporabili orodja za izdelavo scene, v katero smo kasneje s pomočjo orodji in vgrajenih vtičnikov umestili simulacije. Postopke izdelave scene in simulacij smo podrobno opisali. Na koncu smo primerjali orodja, ki jih ponujata programa Blender in Maya za izdelavo simulacij, izglede simulacij ter časa potrebna za upodabljanje.
Ključne besede: Blender, Maya, simulacija, računalna grafika
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 833; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

5.
GRAFIKA V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE : diplomsko delo
Maja Košenina, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Grafika v 1. razredu osnovne šole je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali posamezna likovna področja s poudarkom na grafiki, se osredotočili na tehnike, ki jih likovno področje grafike ponuja in vse skupaj povezali z likovnim motivom in likovnim ritmom. V praktičnem delu smo načrtovali pet likovnih dejavnosti, ki smo jih dokumentirali in analizirali. Otroci so prek dejavnosti spoznali nekatere grafične tehnike in razvijali svojo likovno ustvarjalnost na njim nov in zanimiv način. V proces izvajanja je bilo vključenih 22 otrok starih med 6 in 7 let. Ob pisanju diplomske naloge smo si zadali štiri raziskovalna vprašanja, s pomočjo katerih smo ugotovili, da so vse grafične tehnike, ki smo jih obravnavali v sklopu diplomske naloge, bile primerne. Največ zanimanja in pozornosti pri otrocih sta privabili tehniki monotipije in tiska s pečatniki. Otroci so nas zelo presenetili pri uporabi pripomočkov in materialov, s katerimi so se večinoma srečali prvič, saj so bili z njimi zelo spretni. Ob ustvarjanju smo spodbujali predvsem lastno domišljijo otrok, večjih spodbud ni bilo potrebnih.
Ključne besede: Likovna področja, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok.
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 797; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (7,75 MB)

6.
Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko delo
Andi Poplas, 2021, diplomsko delo

Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji.
Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1147; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

7.
Prikaz kulturnih dediščin s pomočjo holograma : zaključno delo
Tomaž Kralj, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem času srečamo računalništvo v najrazličnejših strokovnih vedah, ne pa toliko v muzejih, kjer srečamo največ kulture in zgodovine v različnih oblikah, kot so makete, modeli, artefakti, slike, kulturna dediščina, eksponati. Cilj diplomske naloge je predstaviti različne fotorealistične makete, modele ali eksponate s pomočjo 3D računalniške grafike in holografske tehnologije.
Ključne besede: računalniška grafika, 3D objekti, kulturna dediščina, hologram
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 940; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

8.
Uporaba netoksičnih grafičnih tehnik v globokem tisku v izobraževalnih programih
Maja Rudolf, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi se bom ukvarjala z uporabo netoksičnih grafičnih tehnik globokega tiska. Tehnično izhodišče predstavlja analiza tradicionalne tehnike globokega tiska umetniške grafike, ki jih bom primerjala z uporabo in materiali netoksičnih grafičnih tehnik. Temeljni namen magistrske naloge je spoznati načine in postopke ustvarjanja v grafiki, natančneje v globokem tisku, da bo ta tehnika okolju in predvsem zdravju prijazna.
Ključne besede: netoksične grafične tehnike, grafika, globoki tisk
Objavljeno v DKUM: 23.07.2021; Ogledov: 1114; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (6,62 MB)

9.
Sodobna grafika v Sloveniji
Nika Strašek, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj sodobne grafike v Sloveniji skozi ljubljanski Mednarodni grafični bienale. Na začetku smo orisali razvoj grafike na slovenskih tleh in izpostavili ključne osebnosti ter dogodke, ki so pomembno vplivali na njen razvoj. Izhodišča smo poiskali v predvojni grafiki in ustanovitvi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, dotaknili smo se ljubljanske grafične šole in Mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani. Slednjega smo podrobneje obravnavali, ker nas je zanimalo, kakšne spremembe in novosti so se pojavljale v zadnjih letih na področju grafične umetnosti. Proučili smo bienale od 20. izdaje naprej in bili pozorni na razvoj umetniške grafike, grafičnih tehnik in grafične matrice. Pri proučevanju omenjenega smo prišli do predpostavke, da je bilo zaradi razvoja grafike in pojava digitalnih medijev treba na novo zastaviti zasnovo bienala, ob tem pa se sprašujemo, ali je tradicija grafične umetnosti in grafičnih tehnik še vedno živa. Naš namen je tudi ugotoviti, kakšno vlogo ima danes matrica, saj predvidevamo, da sta se njena uporaba in pojmovanje spremenila. V zadnjem delu smo prikazali lasten pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S produkcijo grafik, narejenih v tradicionalnih grafičnih tehnikah, želimo gledalca napotiti v raziskovanje sodobne umetniške grafike.
Ključne besede: sodobna grafika, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Mednarodni grafični bienale, tradicionalne grafične tehnike, novi mediji
Objavljeno v DKUM: 24.05.2021; Ogledov: 1484; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (14,25 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici