1. |
2. Obogatitev 3D upodobitve z globalnim osvetlitvenim modelom z uporabo generativnih nasprotniških nevronskih mrežMarko Zmazek, 2024, magistrsko delo Opis: V računalniški grafiki je upodabljanje z globalnim osvetlitvenim modelom v realnem času še vedno aktualen izziv. Pri upodabljanju z globalnim osvetlitvenim modelom upodobitev izgleda bolj realistično, saj lahko dodamo učinke, kot sta odboj in lom svetlobe. V magistrskem delu smo implementirali in naučili generativno nasprotniško nevronsko mrežo, da obogati sliko 3D scene z globalnim osvetlitvenim modelom na podlagi slike 3D scene, upodobljene z lokalnim osvetlitvenim modelom, in dodatnih informacij o sceni, ki jih lahko hitro izračunamo že pri uporabi lokalnega osvetlitvenega modela. Ustrezno načrtovana in naučena nevronska mreža lahko na scenah, uporabljenih v fazi učenja, daje rezultate primerljive s klasičnimi metodami upodabljanja z globalnim osvetlitvenim modelom, kot je sledenje potem. Predvsem pa je lahko pri delovanju hitrejša, zato bi se lahko uporabljala za aplikacije v realnem času. Ključne besede: računalniška grafika, osvetlitev, generativne nasprotniške nevronske mreže, PyTorch, Blender Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (19,56 MB) |
3. Modeliranje in animiranje las : diplomsko deloJulija Pestiček, 2022, diplomsko delo Opis: Znotraj področja računalniške grafike je modeliranje las eden izmed temeljnih del za ustvarjanje virtualnih ljudi. Te lahko ustvarimo s pomočjo programske opreme, kot je npr. Blender. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je s pomočjo deskriptivne in kompilacijske metode predstaviti računalniško grafiko, modeliranje ter animiranje las. Prav tako smo predstavili sistem delcev in programsko opremo Blender. V praktičnem delu smo z eksperimentalno metodo preizkusili način modeliranja las s pomočjo sistema delcev znotraj Blenderja. Izdelali smo animacijo, pri kateri lasje plapolajo v vetru. Ključne besede: računalniška grafika, lasje, Blender, sistem delcev Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 606; Prenosov: 120
Celotno besedilo (1,63 MB) |
4. Uporaba orodij Blender in Maya za izdelavo 3D simulacij : diplomsko deloMagdalena Dolenčić, 2022, diplomsko delo Opis: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati 3D simulacije ognja, tekočine in tkanine v programa za izdelavo 3D animacij in simulacij Blender in Maya. Pri izdelavi smo uporabili orodja za izdelavo scene, v katero smo kasneje s pomočjo orodji in vgrajenih vtičnikov umestili simulacije. Postopke izdelave scene in simulacij smo podrobno opisali. Na koncu smo primerjali orodja, ki jih ponujata programa Blender in Maya za izdelavo simulacij, izglede simulacij ter časa potrebna za upodabljanje. Ključne besede: Blender, Maya, simulacija, računalna grafika Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 833; Prenosov: 96
Celotno besedilo (3,24 MB) |
5. GRAFIKA V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE : diplomsko deloMaja Košenina, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Grafika v 1. razredu osnovne šole je sestavljeno iz
teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali posamezna likovna področja s poudarkom na grafiki, se osredotočili na tehnike, ki jih likovno področje grafike ponuja in vse skupaj povezali z likovnim motivom in likovnim ritmom. V praktičnem delu smo načrtovali pet likovnih dejavnosti, ki smo jih dokumentirali in analizirali. Otroci so prek dejavnosti spoznali nekatere grafične tehnike in razvijali svojo likovno ustvarjalnost na njim nov in zanimiv način. V proces izvajanja je bilo vključenih 22 otrok starih med 6 in 7 let. Ob pisanju diplomske naloge smo si zadali štiri raziskovalna
vprašanja, s pomočjo katerih smo ugotovili, da so vse grafične tehnike, ki smo jih obravnavali v sklopu diplomske naloge, bile primerne. Največ zanimanja in pozornosti pri otrocih sta privabili tehniki monotipije in tiska s pečatniki. Otroci so nas zelo presenetili pri uporabi pripomočkov in materialov, s katerimi so se večinoma srečali prvič, saj so bili z njimi zelo spretni. Ob ustvarjanju smo spodbujali predvsem lastno domišljijo otrok, večjih spodbud ni bilo potrebnih. Ključne besede: Likovna področja, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok. Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 797; Prenosov: 114
Celotno besedilo (7,75 MB) |
6. Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko deloAndi Poplas, 2021, diplomsko delo Opis: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji. Ključne besede: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1147; Prenosov: 112
Celotno besedilo (2,45 MB) |
7. Prikaz kulturnih dediščin s pomočjo holograma : zaključno deloTomaž Kralj, 2021, diplomsko delo Opis: V današnjem času srečamo računalništvo v najrazličnejših strokovnih vedah, ne pa toliko v muzejih, kjer srečamo največ kulture in zgodovine v različnih oblikah, kot so makete, modeli, artefakti, slike, kulturna dediščina, eksponati. Cilj diplomske naloge je predstaviti različne fotorealistične makete, modele ali eksponate s pomočjo 3D računalniške grafike in holografske tehnologije. Ključne besede: računalniška grafika, 3D objekti, kulturna dediščina, hologram Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 940; Prenosov: 71
Celotno besedilo (1,88 MB) |
8. |
9. Sodobna grafika v SlovenijiNika Strašek, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj sodobne grafike v Sloveniji skozi ljubljanski Mednarodni grafični bienale. Na začetku smo orisali razvoj grafike na slovenskih tleh in izpostavili ključne osebnosti ter dogodke, ki so pomembno vplivali na njen razvoj. Izhodišča smo poiskali v predvojni grafiki in ustanovitvi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, dotaknili smo se ljubljanske grafične šole in Mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani. Slednjega smo podrobneje obravnavali, ker nas je zanimalo, kakšne spremembe in novosti so se pojavljale v zadnjih letih na področju grafične umetnosti. Proučili smo bienale od 20. izdaje naprej in bili pozorni na razvoj umetniške grafike, grafičnih tehnik in grafične matrice. Pri proučevanju omenjenega smo prišli do predpostavke, da je bilo zaradi razvoja grafike in pojava digitalnih medijev treba na novo zastaviti zasnovo bienala, ob tem pa se sprašujemo, ali je tradicija grafične umetnosti in grafičnih tehnik še vedno živa. Naš namen je tudi ugotoviti, kakšno vlogo ima danes matrica, saj predvidevamo, da sta se njena uporaba in pojmovanje spremenila. V zadnjem delu smo prikazali lasten pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S produkcijo grafik, narejenih v tradicionalnih grafičnih tehnikah, želimo gledalca napotiti v raziskovanje sodobne umetniške grafike. Ključne besede: sodobna grafika, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Mednarodni grafični bienale, tradicionalne grafične tehnike, novi mediji Objavljeno v DKUM: 24.05.2021; Ogledov: 1484; Prenosov: 158
Celotno besedilo (14,25 MB) |
10. Inovativni pristop k predstavitvi muzejske zbirke in gradnja virtualne zbirke eksponatov : končno poročilo o doseženih ciljihJasmin Kaljun, Andrej Cupar, Karlo Ambrožič, Anja Pipić, Sara Kurbus, Tamara Grašič, Rok Zdolšek, Luka Šauperl, Taja Recek, Lea Grešovnik, Uroš Rozmarič, Denis Štajdohar, Viktor Ajd, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: računalniška grafika, virtualne zbirke Objavljeno v DKUM: 29.10.2020; Ogledov: 1083; Prenosov: 75
Celotno besedilo (285,74 KB) |